lasta on yritetty jo vuosi...mistäköhän johtuu seksin aikana kipu alavatsassa jos mies työntää liian syvälle,oikein vihloo ajoittain,ja pidän vatsastabi kiinni ja se auttaa hieman ja olen kertonut että vähän rauhallisemmin ettei satu.
kun söin pillereitä ei tällaista vaivaa ollut.
voisiko kipu johtua ovulaatiosta. sen tiedän että raskaudestakin se voi johtua mutta kipuja on ollut melkein joka kierrolla ja raskaana olen ollut kerran joka meni kesken.silloin kun en vielä tiennyt raskaudestani yhdyntä kipu oli vielä kovempi vihlaisu vatsanpohjasta ja yhdynnän jälkeen kipu koveni n.10 min ja sitten viikon päästä menikin kesken tuli verenvuoto,tuolloin raskauteni todettiin verikokeella kun olin vasta niin alussa ja vatsaa poltteli.nyt yhdynnän jälkeen ei ole kipuja kun vain silloin kun "se" menee syvälle.ilmeisesti kohdun seinämäänkö?
seksi ja kipu
8
4408
Vastaukset
- Muurahainen.
Itselläni oli saman tyylisiä kipuja ja tutkimuksissa todettiin endometrioosi. Leikattiin ja sen jälkeen kivut hävisivät.
Kannattaisiko varmuuden vuoksi käväistä lääkärissä...?- opossumi
mikä on endometrioosi on?onko jotain vakavaakin?
taidan huomenna soittaa lääkäri ajan. - Muurahainen.
opossumi kirjoitti:
taidan huomenna soittaa lääkäri ajan.Limakalvonsirottumatauti. Endometrioosi aiheuttaa juuri kuvailemiasi kipuja, mutta älähän nyt liikaa huolestu, voihan se olla mitä tahansa muutakin!
Mutta ilman gynen tutkimusta sitä ei voi todeta ja ilman hoitoa se voi aiheuttaa esim. lapsettomuutta. Itse aikoinaan vitkuttelin lääkäriin menoa, vaikka yhdyntäkipuja oli. Sitten,kun lopulta suoriuduin lääkäriin, oli endo jo niin paha, että toisen puolen munasarjat piti poistaa.
En kirjoita tätä sillä, että haluaisin pelotella asialla, vaan kerron vaan oman kokemuksen. :)
Ja käy vaan varmuuden vuoksi lääkärissä äläkä kuuntele näitä "nettitohtoreita" ;) - opossumi
opossumi kirjoitti:
taidan huomenna soittaa lääkäri ajan.kävin katsomassa netistä mikä tuo endometrioosi on.kivut eivät kuitenkaan ole niin merkittäviä mitä endometrioosissa yleisesti on.ehdin jo pelästyä että se on jokin vakavakin juttu mutta ei ilmeisesti vain joka viidennellä naisella se esiintyy joskus oireettomana tai sitten kovinakin kipuina joka paikassa lantion seudulla ja selkä vaivoina yms.kovina kuukautis kipuina,yhdyntäkipuina.
mulla kuukautiskipuja on joskus vähemmän joskus enemmän ja joskus ei lainkaan.mä nyt luulen että ne kivut johtuvat(olen täältä lueskellut)joko ovulaatiosta tai sitten jännitän liikaa lantionseutuani yhdynnän aikana.jännitys saattaa johtua siitä että pelkään että kohta sattuu kun joskus on sattunut,tai jos vaikka olenkin raskaana!,pitää ottaa vähän rennommin.mutta eihän siitä ole haittaakaan lääkärissä käydä,kaikkihan on mahdollista.juuri kävin lääkärissä kun lasta ei kuulu ja minulta testattiin kaikki hormoni-jutut sekä kilpirauhanenkin verikokeella ja kaikki olivat normaaleita. - opossumi
Muurahainen. kirjoitti:
Limakalvonsirottumatauti. Endometrioosi aiheuttaa juuri kuvailemiasi kipuja, mutta älähän nyt liikaa huolestu, voihan se olla mitä tahansa muutakin!
Mutta ilman gynen tutkimusta sitä ei voi todeta ja ilman hoitoa se voi aiheuttaa esim. lapsettomuutta. Itse aikoinaan vitkuttelin lääkäriin menoa, vaikka yhdyntäkipuja oli. Sitten,kun lopulta suoriuduin lääkäriin, oli endo jo niin paha, että toisen puolen munasarjat piti poistaa.
En kirjoita tätä sillä, että haluaisin pelotella asialla, vaan kerron vaan oman kokemuksen. :)
Ja käy vaan varmuuden vuoksi lääkärissä äläkä kuuntele näitä "nettitohtoreita" ;)huomasit varmaan että kerkisin jo netistä kaivelee
sen endometrioosin,mutta meen kyllä lääkäriin - Muurahainen.
opossumi kirjoitti:
kävin katsomassa netistä mikä tuo endometrioosi on.kivut eivät kuitenkaan ole niin merkittäviä mitä endometrioosissa yleisesti on.ehdin jo pelästyä että se on jokin vakavakin juttu mutta ei ilmeisesti vain joka viidennellä naisella se esiintyy joskus oireettomana tai sitten kovinakin kipuina joka paikassa lantion seudulla ja selkä vaivoina yms.kovina kuukautis kipuina,yhdyntäkipuina.
mulla kuukautiskipuja on joskus vähemmän joskus enemmän ja joskus ei lainkaan.mä nyt luulen että ne kivut johtuvat(olen täältä lueskellut)joko ovulaatiosta tai sitten jännitän liikaa lantionseutuani yhdynnän aikana.jännitys saattaa johtua siitä että pelkään että kohta sattuu kun joskus on sattunut,tai jos vaikka olenkin raskaana!,pitää ottaa vähän rennommin.mutta eihän siitä ole haittaakaan lääkärissä käydä,kaikkihan on mahdollista.juuri kävin lääkärissä kun lasta ei kuulu ja minulta testattiin kaikki hormoni-jutut sekä kilpirauhanenkin verikokeella ja kaikki olivat normaaleita.Hyvä,että löysit itse siitä tietoa. Ja varsinkin, jos oireet ei viittaakaan siihen!
Itselläni ei aikoinaan ollut mitään kuukautiskipuja ainoastaan kova kipu yhdynnässä vasemmalla puolella alavatsassa. Vaikka sit kuitenkin leikattiin endometrioosi, niin ei se vaikuttanut raskaaksi tuloon. Vaikka syyttelin jo endoa, kun vauvaa ei alkanut kuulua! Mutta tulihan se lopulta, odotutti vaan melkein vuoden kunnes tärppäsi :)
Kyllä se vielä teilläkin! Onnea odotuksen odotukselle :)
- on selkeästi
kuvailemasi kaltainen kipu aina ovulaation aikana joka toinen kuukausi. Liittynee siihen, siis mulla ainakin.
- Vauvahaaveilija
Mullaki on noita vihlasuja tuntunu n. joka toinen kuukausi ja nimenomaan liian syvälle mentäessä. Johtunee siitä että kohtua pusketaan ja se "venyttää" munatorvia ja ne on ovulaation aikana herkillä. Vaan en oo mikään asian tuntija ihan vaan maalaisjärjellä aatellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1504409Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1973950Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi312671Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102452100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322193Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51780Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1101525Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491434Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241311Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361129