Ympäristöystävällistä kahvia Kolumbiasta

194

1647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun Venezuela oli kauan mallimaa, öljyä ja lehdistön vapaus

      ja Kolumbiassa kartellit juhlivat
      ja nyt on vähän toisin päin, Kolumbia pärjää

      niin mistä tämä nopea muutos voisi aiheutua oleellisesti samassa Bolivar-kulttuurissa? Ei kai yksi mies Chavez voi pilata kaikkea ja toisaalta mikä vaimensi kartellit, kovat otteetko?

    • Anonyymi

      En tiedä.

      Ympäristöystävällisyydestä kahvista puhuttaessa. Ilmastonmuutoksen takia perinteiset kahvivainiot kuihtuu ja uusia pitää raivata paremmille kasvumaille. Lisäks tietenkin aina toi logistiikka laskee minkä tahansa tuotteen ympäristöystävällisyyttä.

      En tiedä sitäkään, mistä tollasiksi mainostettuja kahveja saa ostaa, tuskin ihan jokaisesta lähikaupasta. Kahvi niin iso tuote, kyllä sen täytyy olla lähinnä tehotuotettua. Mikä ei välttämättä tietenkään tarkoita epäympäritöystävällisyyttä, jos hommelit on hyvin hoidettu.

      Sen tiedän, reilun kaupan kahvia saa hyvin suomessakin. Niissä ainakin se hyvä puoli, tuottajillekkin maksetaan mainosten mukaan jotain. Kyse kaiketi pienemmistä viljelijöistä, ei näistä suurista konserneista. Liekö kumpi sitten ekologisesti parempi asia, isot tehoviljelmät, vaiko pienemmät plantaasit, en osaa arvioida.

      Kahvista kuitenkin alkaa olemaan polemiikkia paljon. just tuotantovaikeuksien takia hinnat nousee ja yleensäkin kahvin tarpeellisuutta kyseenalaistetaan. Suomessa dokataan paljon kahvia, mutta ei taida tämä ilmastonmuutos vauhti riittämään nopeesti siihenkään, että sitä pystyy suomessa viljeleen.

      Noin tiivistetysti. Kun nyt kahvia kuitenkin ite juon, mulle se ja sama, miten sitä viljellään, tai mitä viljelijälle maksetaan. Pääasia on, että sitä saa kaupasta, mieluiten mahdollisimman halvalla. Jos kahvin hiinta pompaa aivan hirmuiseksi, juon sitten vähemmän, tai lopetan juomisen kokonaan. Kahvi kun ei ole mitenkään välttämätön elintarvike.

      =DW=

      • Jos luit artikkelin, niin tiedät miten sitä viljellään.
        Peltoviljely ei kuulu perinteiseen E-Amerikkalaiseen kahvinviljelyyn, ensiksikin koska parhaat kahvilaadut, esim. arabica, eivät kasva hyvin tasamaastossa eikä auringonpaahteessa, vaan tarvitsevat kosteutta, varjoa ja pienen vaihtelun yö-ja päivälämpötilojen välillä. Siis vuorenrinnettä, sademetsää. lämpöä ja kosteutta. Pölyttäjiä suoraan viidakosta.
        Luonnonmukainen viljelymetodi on tärkeää kahvin laadulle ja myös ympäristön kannalta. Se ei tuota yhtä suuria satoja eikä yhtä suuria voittoja, mutta todelliset kahvin ystävät maksavat mielellään laadusta.


    • Anonyymi

      Korppisko sinua pitää kartalla Suomen asioista? Mitä korppikselle kuuluu nyt?

      • Anonyymi

        Toi paloma on se sama mies, jpka pukeutuu naiseks! Yäk!


      • Ei aavistustakaan.
        Minulla on 268 ystävää Facebookissa joista noin puolet suomalaisia ja pari, kolme jotka seuraavat Kolumbian asioita myös. Korppis ei ole kaverilistallani. Luen itsekin suomalaista mediaa, mutta Iltalehteä vain jos minulle tipsataan jostain kiinnostavasta artikkelista.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei aavistustakaan.
        Minulla on 268 ystävää Facebookissa joista noin puolet suomalaisia ja pari, kolme jotka seuraavat Kolumbian asioita myös. Korppis ei ole kaverilistallani. Luen itsekin suomalaista mediaa, mutta Iltalehteä vain jos minulle tipsataan jostain kiinnostavasta artikkelista.

        En ole nähnyt korppiksen päivityksiä pitkään aikaan. Onko hän poistunut sivuilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt korppiksen päivityksiä pitkään aikaan. Onko hän poistunut sivuilta?

        Olisiko hukkunut avantoon. Vanha ihminen alkaa sellaiseen harrastukseen että jäissä rypemään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ai on Nicaragua liitetty Venäjään?


    • Anonyymi

      Valdezin Juanin pavuista täyteläiset sufeet.

    • Anonyymi

      Eikö Suomalaisten paahtimojen kahvipaketeissa ollut jo vuosia sitten koodit joilla saattoi parhaimmillaan etsiä jopa sen tilan jossa kahvi oli viljelty?

      • Anonyymi

        Hehhehhee älä usko kaikkea höpöä-
        Atrian lihapaketissa sama huijaus. Muka sen sianpalan voi jäljittää.
        Minne ? Teurastamolle ? Ei edes kiinnosta. Yök.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehhee älä usko kaikkea höpöä-
        Atrian lihapaketissa sama huijaus. Muka sen sianpalan voi jäljittää.
        Minne ? Teurastamolle ? Ei edes kiinnosta. Yök.

        Totta se, jopa eläin voidaan kohdentaa, mistä syömäsi jauheliha on peräisin.
        Korvamerkittyjä lehmiä on ollut vuosikaudet, vain ajan kysymys, koska ihmisille lyödään lommit korvalehtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehhee älä usko kaikkea höpöä-
        Atrian lihapaketissa sama huijaus. Muka sen sianpalan voi jäljittää.
        Minne ? Teurastamolle ? Ei edes kiinnosta. Yök.

        Et ehkä tiedä mutta eräänkin Suomalaisen paahtimon perustaja kävi jo ennen toiminnan aloitusta ajat sitten siis maailmalla paikan päällä tutkimassa mistä alkavat raakakahvinsa ostaa ja tuoda.
        Ei se siitä ole muuksi muuttunut, nykyään paahtimon edustajat yhä käyvät paikalla ja tarkkaavat mm. ettei lapsityövoimaa käytetä ja työolot ovat kunnolliset, hygienia- asiat kunnossa jne.
        Tänään taidankin jauhaa viimeiset itse poimimani kahvinpavut. Poimintapaikka ei ole lähikaupan hylly...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta se, jopa eläin voidaan kohdentaa, mistä syömäsi jauheliha on peräisin.
        Korvamerkittyjä lehmiä on ollut vuosikaudet, vain ajan kysymys, koska ihmisille lyödään lommit korvalehtiin.

        Ei sillä elukoiden merkinnällä muuta virkaa ole kuin että kaupunkilaiset jos sattuvat niitä näkemään mökkimatkoillaan tietävät että keltaisilla merkityt ovat lehmiä jne.


    • Anonyymi
      • :)
        Sinä se jaksat riidellä noista semanttisista ja foneettisista eroavaisuuksista.
        Minä en jaksa käydä yhden naisen sotaa elikkä Dulcinea tuulimyllyjä vastaan, kun kaikki Don Quixotet ja Sanco Panzat katselee vierestä.
        Nykyisessä kulttuurissa kauppiaat ja mainostoimistot päättävät miten lainasanojen kieliasu tulee muodostumaan niin suomen-kuin ruotsinkielessä.
        Ja heidän semantiikkansa ja morfologiansa on sattumanvaraista ja yleensä rima alhaalla.

        "Yksi chorizo, kiitos!"
        "Tarkoitatko hroritsoa?"
        "En, vaan chorizoa"

        Mutta antsii olla, en jaksa.

        Lidlissä pitääkin käydä tällä viikolla.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        :)
        Sinä se jaksat riidellä noista semanttisista ja foneettisista eroavaisuuksista.
        Minä en jaksa käydä yhden naisen sotaa elikkä Dulcinea tuulimyllyjä vastaan, kun kaikki Don Quixotet ja Sanco Panzat katselee vierestä.
        Nykyisessä kulttuurissa kauppiaat ja mainostoimistot päättävät miten lainasanojen kieliasu tulee muodostumaan niin suomen-kuin ruotsinkielessä.
        Ja heidän semantiikkansa ja morfologiansa on sattumanvaraista ja yleensä rima alhaalla.

        "Yksi chorizo, kiitos!"
        "Tarkoitatko hroritsoa?"
        "En, vaan chorizoa"

        Mutta antsii olla, en jaksa.

        Lidlissä pitääkin käydä tällä viikolla.

        ei kun ajattelen sillä kurin
        tuo on vain tyhmyyttä kielitaidottomuuta pakkoruotsisuomessa
        kaksi pienkieltä suomi ruotsi saame kolmantena aika ei liitä italian ja espanjan ja saksan
        sanatyyppien erottamiseen ääntämiseessä

        siinä on myös papuja joissa purkissa on arabialainen sana lidlissä kuvassa
        alubia

        mikä teillä on papu kolumbiassa

        frijoles
        -ko se opetetaan usein kun kurssit ovat amerikkalaisia
        vaikka papu on judias


    • En niin gurmandi ole, etteikö minulle kelpaisi kahvi kuin kahvi.
      Suosikkikahvini on GevaliaGold pikakahvi, mutta muukin kelpaa, jos ei juuri sitä satu kaupassa olemaan.
      Kotimaista kahvia kun näillä korkeuksilla ei kuitenkaan saa, niin ihan sama minulle kuka ne pavut on poiminut ja missä, jotka on sitten paahdettu ja jauhettu.

      Lihan suhteen suosin vain kotimaista (nyt siis Ruotsissa asuessa ruotsalaista).
      Ja kaiken muunkin suhteen, mitä on saatavilla kotimaisena.

      • Minä juon mitä tahansa arabicasorttia, koska en pidä kitkerästä, poltetusta mausta, mutta paras on lempeästi paahdettu tummahko Colombia, Zoegan tai Gevalian. Pikakahveja en ole koskaan juonut kuin satunnaisesti, jos ei mitään muuta ole ollut tarjolla.
        Äitin osti aina KultaKatriinaa, mutta minulle siinä on liian vaalea paahto . Paras kahvi mitä olen juonut Suomessa oli jossain Pauligin pikku paahtimokuppila lähellä satamaa Helsingissä.

        Ostan joskus lähitilalta paketin jossa on sopivasti jauhelihaa, pihvilihaa ja grillilihaa, sekä paisti- että pitkän valmistusajan vaativia sortteja, keittolihaa jne. Ja sitten taas välillä ihan mitä vaan Willyksen tai Coopin lihatiskiltä :)


      • Anonyymi

        Tämän mainostetun kahvin kilohinta on 42 euroa ja kahvi on papuina.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä juon mitä tahansa arabicasorttia, koska en pidä kitkerästä, poltetusta mausta, mutta paras on lempeästi paahdettu tummahko Colombia, Zoegan tai Gevalian. Pikakahveja en ole koskaan juonut kuin satunnaisesti, jos ei mitään muuta ole ollut tarjolla.
        Äitin osti aina KultaKatriinaa, mutta minulle siinä on liian vaalea paahto . Paras kahvi mitä olen juonut Suomessa oli jossain Pauligin pikku paahtimokuppila lähellä satamaa Helsingissä.

        Ostan joskus lähitilalta paketin jossa on sopivasti jauhelihaa, pihvilihaa ja grillilihaa, sekä paisti- että pitkän valmistusajan vaativia sortteja, keittolihaa jne. Ja sitten taas välillä ihan mitä vaan Willyksen tai Coopin lihatiskiltä :)

        "Äitin osti aina KultaKatriinaa, mutta minulle siinä on liian vaalea paahto "

        Se oli silloin se, nykyisin on vaaleampaa, tummenpaa, luomua jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämän mainostetun kahvin kilohinta on 42 euroa ja kahvi on papuina.

        Onko ne pavut edes valmiiksi paahdettuja, vai edellyttääkö sen herkun suuhunsa saaminen omaa kahvinpaahdinta ja kahvimyllyä?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onko ne pavut edes valmiiksi paahdettuja, vai edellyttääkö sen herkun suuhunsa saaminen omaa kahvinpaahdinta ja kahvimyllyä?

        Siitä en nähnyt tietoa ja tuo hinta oli K-kaupan.

        Noilla on joku omakin myynti verkossa ja siellä hinta oli halvempi, vaan onko tämän päivän hinta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Äitin osti aina KultaKatriinaa, mutta minulle siinä on liian vaalea paahto "

        Se oli silloin se, nykyisin on vaaleampaa, tummenpaa, luomua jne.

        Olen lukenut siitä, että mitä vaaleampi paahto, niin sen terveellisempää.
        Kyllä sillä vaalealla on sama äjähdys kuitenkin, sillä se kofeiini eikö siinä pääasia ole.

        Itse juon keskipaahtoa kaiken varalta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Olen lukenut siitä, että mitä vaaleampi paahto, niin sen terveellisempää.
        Kyllä sillä vaalealla on sama äjähdys kuitenkin, sillä se kofeiini eikö siinä pääasia ole.

        Itse juon keskipaahtoa kaiken varalta.

        Löysin tämän tekstin:

        "‹Terveyden kannalta ei ole juuri väliä. Vaalea on hieman terveellisempää. Koska papuja ei ole paahdettu yhtä kauan, ne sisältävät enemmän elimistöä puhdistavia antioksidantteja. Tummapaahtoisessa on vähemmän happoja, joten se sopii paremmin vatsavaivaisille."

        Mun kahvipaketissa ei paahdon väriä löytynyt. Luki vain "hieno ja täyteläinen". :)


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onko ne pavut edes valmiiksi paahdettuja, vai edellyttääkö sen herkun suuhunsa saaminen omaa kahvinpaahdinta ja kahvimyllyä?

        Enpä osaa sanoa.
        Kahvimyllyn voisi tietenkin hankkia. Saa ainakin tuoretta. Se on kuitenkin juotava sitten aika nopeasti. Kahvi väljähtyy ja menettää makunsa ellei ole vakuumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä osaa sanoa.
        Kahvimyllyn voisi tietenkin hankkia. Saa ainakin tuoretta. Se on kuitenkin juotava sitten aika nopeasti. Kahvi väljähtyy ja menettää makunsa ellei ole vakuumissa.

        Ja tää oli mun kirjoittama,

        Paloma.se01


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tää oli mun kirjoittama,

        Paloma.se01

        Ja tää on mun kirjoittama!


    • Anonyymi

      Vaaleaa tai tummaa, sama se kunhan kelpaa tuutingin tekoon.

    • Anonyymi

      Pikakahvi (nescafe) on yllättävä hyvää.

      • Uskoisin että pikakahvin laatu on parantunut siitä kun se ensi kertaa tuli markkinoille. Monet juovat sitä ja ovat tottuneet sen makuun.
        Kofeiinitonta en pysty juomaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Uskoisin että pikakahvin laatu on parantunut siitä kun se ensi kertaa tuli markkinoille. Monet juovat sitä ja ovat tottuneet sen makuun.
        Kofeiinitonta en pysty juomaan.

        Mummo saanut komian kukkapuskan. Tekokukilta näyttää, ei tarvitse uusia ostaa.,Tuo on ilmeisesti 80 vuotiskuva. Olisit vähän hymyillyt kuvassa. Noin tiukkana viiruna suu ja silmät aina.


      • Anonyymi

        Taitaa olla vaan esanssoitua sikuria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummo saanut komian kukkapuskan. Tekokukilta näyttää, ei tarvitse uusia ostaa.,Tuo on ilmeisesti 80 vuotiskuva. Olisit vähän hymyillyt kuvassa. Noin tiukkana viiruna suu ja silmät aina.

        Jospa hänelle on juotettu kofeiinitonta kahvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummo saanut komian kukkapuskan. Tekokukilta näyttää, ei tarvitse uusia ostaa.,Tuo on ilmeisesti 80 vuotiskuva. Olisit vähän hymyillyt kuvassa. Noin tiukkana viiruna suu ja silmät aina.

        Haha ja mä valitsin ton kuvan profiiliksi koska hymyilen siinä ja olen onnellisen näköinen.
        Paloma.
        Käyppäs optikolla, kun kuvakin onnoin pieni tai hanki suurennuslasi, että ei tarvi tihrustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha ja mä valitsin ton kuvan profiiliksi koska hymyilen siinä ja olen onnellisen näköinen.
        Paloma.
        Käyppäs optikolla, kun kuvakin onnoin pieni tai hanki suurennuslasi, että ei tarvi tihrustella.

        . Ei tuo pieni suun viiva suurennuslasillakaan hymyyn ylety. Vai että onnellisuus on tuon näköistä 😞


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haha ja mä valitsin ton kuvan profiiliksi koska hymyilen siinä ja olen onnellisen näköinen.
        Paloma.
        Käyppäs optikolla, kun kuvakin onnoin pieni tai hanki suurennuslasi, että ei tarvi tihrustella.

        Ja poikasi etsii hattuaan, joka on mutsin päässä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja poikasi etsii hattuaan, joka on mutsin päässä.

        Mummo yhdistää räikeänkukikkaan retonkikoltun ukkojen talviseen kotsaan. Taitaa olla Talajoen savisen mutkan kesäistä juhlatyyliä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja poikasi etsii hattuaan, joka on mutsin päässä.

        Pojalla on enemmän hattuja kuin minulla :)
        Meidän hattuhyllyssä on edelleenkin pari, kolme jotka ovat unohtuneet tänne.
        P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pojalla on enemmän hattuja kuin minulla :)
        Meidän hattuhyllyssä on edelleenkin pari, kolme jotka ovat unohtuneet tänne.
        P

        Miehekäs mies pärjää talvella pipolla ja kesällä lippiksellä. Mutta taisi mutsi pukea poikansa mieleisekseen vielä keski iässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehekäs mies pärjää talvella pipolla ja kesällä lippiksellä. Mutta taisi mutsi pukea poikansa mieleisekseen vielä keski iässä.

        :)
        En ole pystynyt vaikuttamaan poikani pukeutumiseen ainakaan neljäänkymmeneen vuoteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        :)
        En ole pystynyt vaikuttamaan poikani pukeutumiseen ainakaan neljäänkymmeneen vuoteen.

        Vielä kirjautuneena:
        eipä hänen ikäluokkansa kaupunkilaisoloissa kasvanut kuulu lippiskansaan. En tiedä erottaneeko lehmän traktorista.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Vielä kirjautuneena:
        eipä hänen ikäluokkansa kaupunkilaisoloissa kasvanut kuulu lippiskansaan. En tiedä erottaneeko lehmän traktorista.

        Siksi lehmät ovat merkityt niillä keltaisilla korvamerkeillä, niistä kaupunkilaiset tietävät että ne eivät ole traktoreita.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Vielä kirjautuneena:
        eipä hänen ikäluokkansa kaupunkilaisoloissa kasvanut kuulu lippiskansaan. En tiedä erottaneeko lehmän traktorista.

        Niinpä! Minä en ole koskaan kuulunut ikäluokkaan, joka käyttäisi hattuja. En, vaikka olen asunut melko isoissakin kaupungeissa. (ei Suomi ja olen nainen)

        En ole mitenkään "kuvallisen taiteen" tuntija, mutta mielestäni tuo sinun 80-vuotias poseerauksesi on tosi levoton. (mekko,seinä, kukkamaljakko)

        Niin tai näin, jokainen tyylillään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pojalla on enemmän hattuja kuin minulla :)
        Meidän hattuhyllyssä on edelleenkin pari, kolme jotka ovat unohtuneet tänne.
        P

        Se on sitten poika lähtenyt liikkeelle äitinsä kukallinen lierihattu päässään, kun omansa on jäänyt hyllylle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä! Minä en ole koskaan kuulunut ikäluokkaan, joka käyttäisi hattuja. En, vaikka olen asunut melko isoissakin kaupungeissa. (ei Suomi ja olen nainen)

        En ole mitenkään "kuvallisen taiteen" tuntija, mutta mielestäni tuo sinun 80-vuotias poseerauksesi on tosi levoton. (mekko,seinä, kukkamaljakko)

        Niin tai näin, jokainen tyylillään.

        Ensinnäkin, on korjattava tuo harhaluulo että poseeraus olisi jotenkin merkkipäivään liittyvä. Olen toistaiseksi vielä lähempänä seitsemääkymmentä, kuin kahdeksaakymmentä.
        Kuusikymmentäluvun lopulla kun asuin Suomen kolmanneksi suurimmassa kaupungissa pidin usein baskeria. Tai kansallisromanttista pitsinypläyksin koristettua huivia. Sitten en pitänyt huivia, hattua, mitään päähinettä tosi moneen kymmeneen vuoteen. Nyt hatut ovat taas kovasti huudossa ja nuoret naisetkin pitävät miesten/naisten mallistoon kuuluvia stetsoneita, panama-, fedora-, jne hattuja.
        Tuo kuva on yksi monista jotka otimme kirjavierailuni esitteeseen ja siinä on nyt muutama asia joka tarvii ottaa huomioon: tunnelma saa mielellään olla romanttinen ja boheemi, suorastaan retro. Näyttävyys on tärkeää. Ns. "kirjoittajanhattu" on taas suosittua rekvisiittaa , samoin kukkaleninki jne. Joudun kuitenkin ottamaan uuden kuvan, sama seinä, sama leninki, sama hattu, sama kukkakoristus, mutta läoppäri pois, että käteni näkyvät. Tällaiset ohjeet olen saanut kirjoittamiscoachiltani ennen suomenvierailua.
        Asusteilla ja rekvisiitalla voin vaikuttaa kuvan tunnelmaan ja siitä mitä se kertoo minusta. Naamallani saan pärjätä ilman kosmetiikkaa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Se on sitten poika lähtenyt liikkeelle äitinsä kukallinen lierihattu päässään, kun omansa on jäänyt hyllylle.

        Ei taida olla meillä mitään "yhteisiä" hattuja. Eikä minulla ole kukkahattuja, suosin maskuliinisempaa hattutyyliä. Tai sitten valkoisia, trooppisia panamahattuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :)
        En ole pystynyt vaikuttamaan poikani pukeutumiseen ainakaan neljäänkymmeneen vuoteen.

        Etkö,vaikuttanut vaikka hän niin pitkään asusteli peräkammarissasi ja huolsit häntä. Onko siitä vuottakaan? Kyllä urheilullisilla miehekkäillä miehillä on lippiksiä, peliseuroilla omilla logoillaan.Samoin luontoharrastajilla, ja molempia on paljon urbaanimiehissä. Tuollaisia lierihattuja pitää korkeintaan tosi vanhat ukot, vetelehtijät, kaljuuntuvat räppärit ja muut itsensä korostajat. Samoin pipo on hyvin urheilullinen ja niissä on tosi tyylikkäitä. Mies on komea ilman mitään pääkappaleitakin, lyhyt siisti tukka kruunaa komeuden.👍💙


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei taida olla meillä mitään "yhteisiä" hattuja. Eikä minulla ole kukkahattuja, suosin maskuliinisempaa hattutyyliä. Tai sitten valkoisia, trooppisia panamahattuja.

        Vai ihan trooppisia panamahattuja, kyllä on koominen näky!!!!Luuletko olevasi jolu Livingstone🤣🤣🤣
        Eikös sinulla ollut häissäsi karvahattu hunnun sijasta. Olisit vaikka kukan mieluummin harmaapäämorsiammena valinnut tukkaasi. Riensit kuvaa laittamaan tänne hääpäivän iltana.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, on korjattava tuo harhaluulo että poseeraus olisi jotenkin merkkipäivään liittyvä. Olen toistaiseksi vielä lähempänä seitsemääkymmentä, kuin kahdeksaakymmentä.
        Kuusikymmentäluvun lopulla kun asuin Suomen kolmanneksi suurimmassa kaupungissa pidin usein baskeria. Tai kansallisromanttista pitsinypläyksin koristettua huivia. Sitten en pitänyt huivia, hattua, mitään päähinettä tosi moneen kymmeneen vuoteen. Nyt hatut ovat taas kovasti huudossa ja nuoret naisetkin pitävät miesten/naisten mallistoon kuuluvia stetsoneita, panama-, fedora-, jne hattuja.
        Tuo kuva on yksi monista jotka otimme kirjavierailuni esitteeseen ja siinä on nyt muutama asia joka tarvii ottaa huomioon: tunnelma saa mielellään olla romanttinen ja boheemi, suorastaan retro. Näyttävyys on tärkeää. Ns. "kirjoittajanhattu" on taas suosittua rekvisiittaa , samoin kukkaleninki jne. Joudun kuitenkin ottamaan uuden kuvan, sama seinä, sama leninki, sama hattu, sama kukkakoristus, mutta läoppäri pois, että käteni näkyvät. Tällaiset ohjeet olen saanut kirjoittamiscoachiltani ennen suomenvierailua.
        Asusteilla ja rekvisiitalla voin vaikuttaa kuvan tunnelmaan ja siitä mitä se kertoo minusta. Naamallani saan pärjätä ilman kosmetiikkaa.

        "Nyt hatut ovat taas kovasti huudossa"

        Ruotsin muodista en tiedä mitään. Määrätyistä syistä, joudun seuraamaan muotia ja hattuja en ole nähnyt.

        Mitä tulee näyttävyyteen, niin kuka mitäkin pitää näyttävänä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, on korjattava tuo harhaluulo että poseeraus olisi jotenkin merkkipäivään liittyvä. Olen toistaiseksi vielä lähempänä seitsemääkymmentä, kuin kahdeksaakymmentä.
        Kuusikymmentäluvun lopulla kun asuin Suomen kolmanneksi suurimmassa kaupungissa pidin usein baskeria. Tai kansallisromanttista pitsinypläyksin koristettua huivia. Sitten en pitänyt huivia, hattua, mitään päähinettä tosi moneen kymmeneen vuoteen. Nyt hatut ovat taas kovasti huudossa ja nuoret naisetkin pitävät miesten/naisten mallistoon kuuluvia stetsoneita, panama-, fedora-, jne hattuja.
        Tuo kuva on yksi monista jotka otimme kirjavierailuni esitteeseen ja siinä on nyt muutama asia joka tarvii ottaa huomioon: tunnelma saa mielellään olla romanttinen ja boheemi, suorastaan retro. Näyttävyys on tärkeää. Ns. "kirjoittajanhattu" on taas suosittua rekvisiittaa , samoin kukkaleninki jne. Joudun kuitenkin ottamaan uuden kuvan, sama seinä, sama leninki, sama hattu, sama kukkakoristus, mutta läoppäri pois, että käteni näkyvät. Tällaiset ohjeet olen saanut kirjoittamiscoachiltani ennen suomenvierailua.
        Asusteilla ja rekvisiitalla voin vaikuttaa kuvan tunnelmaan ja siitä mitä se kertoo minusta. Naamallani saan pärjätä ilman kosmetiikkaa.

        "Näyttävyys on tärkeää"

        Siksikö sinulla on kaksi rekattua nikkiäkin vai mikä on syy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt hatut ovat taas kovasti huudossa"

        Ruotsin muodista en tiedä mitään. Määrätyistä syistä, joudun seuraamaan muotia ja hattuja en ole nähnyt.

        Mitä tulee näyttävyyteen, niin kuka mitäkin pitää näyttävänä.

        Jos ei ole omassa olemuksessa mitään näyttävää, laitetaan naurettava kotsa päähän , muutenkin korostetaan tyhjää nuppia hatuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt hatut ovat taas kovasti huudossa"

        Ruotsin muodista en tiedä mitään. Määrätyistä syistä, joudun seuraamaan muotia ja hattuja en ole nähnyt.

        Mitä tulee näyttävyyteen, niin kuka mitäkin pitää näyttävänä.

        Kuva laitettu, että sen varjolla voi informoida tekeleitään.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Vielä kirjautuneena:
        eipä hänen ikäluokkansa kaupunkilaisoloissa kasvanut kuulu lippiskansaan. En tiedä erottaneeko lehmän traktorista.

        Ei ole olemassa mitään "lippiskansaa", Paloma. Stereotypioita ja ennakkoluuloja, niitä kyllä on olemassa.

        Jokaisella vähänkin ulkona oleskelevalle ja vähänkin aktiiviselle tulee väistämättä joskus vastaan tilanne jossa jonkinlaisen päähineen käyttäminen on parempi vaihtoehto kuin paljain päin oleminen. 'Yleisesti ottaen' ja etenkin lämpiminä vuodenaikoina on vaikea kuvitella lippistä parempaa ja sopivampaa päähinettä kenellekään, mutta varsinkaan pojille ja miehille.

        Käytän usein jonkinlaista päähinettä koska en siedä oikeastaan ollenkaan hiusteni kutittavaa (tai pikemminkin häiritsevää) kosketusta kasvoillani. Useimmiten valitsen huivin sillä se toimii parhaiten ja myös koska olen aika turhamainen. Jos hiuksissa on jo valmiiksi selvä 'vekki' ponnarilenksun jäljiltä niin saatan valita lippiksen. Valintani voi myös olla hiusten kiinnittäminen tiukasti ja hiuslakkaa säästelemättä. Hattujakin käytän joskus, mutta en koskaan estääkseni hiuksiani liehumasta.
        Enivei, eivät kanssakulkijat varmaankaan rakentele mielessään oletusryhmiä joihin ihmisiä siirtelevät tämän käyttämän päähineen perusteella.

        Valokuvan pysähtyneen hetken ja rajatun tilan tunnelman pystyy valitsemallaan rekvisiitalla helposti luomaan halutun laiseksi. Elävässä elämässä jos ja kun esmes minä lätkäisen päähäni lippiksen ja mennä hilppasen milloin missäkin niin tuskinpa kukaan mielessään ajattelee minua jonkun ryhmän tai luokan edustajana. Ja jos, niin todennäköisimmin asiakkaana, koirankusettajana, seniorina tms.. Sama vaikka lätkäisisin fedoran tai baskerin, tai sitoisin päähäni huivin. Tai no, huivin kanssa on vähän eri asia, riippuu siitä miten huivin sitoo.

        Bessie



        Bessie


    • Anonyymi

      Ja taas tämä on minun kirjoittama!

    • Anonyymi

      Paljonko maksaa?

    • Anonyymi

      Täsä sen näköö, turhan nillityksen. Aikanaan märisin, että miks hitoilla suonen viranomaiset ottavat jonkin sikarikkaan ulkolaisen kauppakeskuksen rantautua suomeen. Imuroimaan rahat kotimaahansa.

      Kuten nyt tämän Lidlin. Nyt pientä eläkettä nostavana, sitä tuleekin usein fillaroitua Lidliin asti ruokaostoksille.
      Senkin pienen hintaedun ottaa itselleen - että jäis rahaa vielä mahdolliseen olutpullolliseenkin.

    • Anonyymi

      Kylläpä taas ilkeys ja kateuskin heräsi Palomaa ja hänen kuvaansa kohtaan. Että ihmiset kehtaakin.
      Nyt kun korppis ei ole enää kuvioissa(valitettavasti), niin jokuhan se on otettava nokittavaksi.

      • Anonyymi

        Mistä ihmeestä voit tietää sen, että joku olisi kateellinen ja mistä pitäisi olla kateellinen?

        Tämä "kateellisuus" vedetään esiin täällä usein ja en todellakaan ymmärrä, että miksi.

        -ohikulkija-


      • Anonyymi

        Noin itsestään liikoja luulevan ja itseään esille työntävän ja näistä palstoista omaa hyötyä tavoittelevan hahmon halutaan ilman muuta vetää leijumasta takaisin todellisuuteen.
        Nuo harhaluulot omasta paremmuudesta ärsyttävät eikä se ole kateutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeestä voit tietää sen, että joku olisi kateellinen ja mistä pitäisi olla kateellinen?

        Tämä "kateellisuus" vedetään esiin täällä usein ja en todellakaan ymmärrä, että miksi.

        -ohikulkija-

        Jonkinlainen selityshän se olisi siihen, miksi täysin ventovieraan palstalle kirjoittelevan henkilön profiilikuva herättää noinkin paljon negatiivisia ajatuksia ja tunteita. Suomi24 tarjoaa tilaisuuden kirjoittaa rekisteröidyllä kuvallisella profiililla, mutta palstalla on joitakin , jotka eivät sulata tällaista "itseään näytille asettamista". En tiedä muista, mutta minulle kuvallisena kirjoittaminen on periaatekysymys: se tarkoittaa sitä, että en halua piiloutua anonyymiteetin taakse, vaan kirjoitan aina omana itsenäni ja sekä myötä- että vastamäessä, vastaan sanoistani. Omalla pärställäni ja omalla viisitoista(?) vuotta käytössä olleella profiilillani.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jonkinlainen selityshän se olisi siihen, miksi täysin ventovieraan palstalle kirjoittelevan henkilön profiilikuva herättää noinkin paljon negatiivisia ajatuksia ja tunteita. Suomi24 tarjoaa tilaisuuden kirjoittaa rekisteröidyllä kuvallisella profiililla, mutta palstalla on joitakin , jotka eivät sulata tällaista "itseään näytille asettamista". En tiedä muista, mutta minulle kuvallisena kirjoittaminen on periaatekysymys: se tarkoittaa sitä, että en halua piiloutua anonyymiteetin taakse, vaan kirjoitan aina omana itsenäni ja sekä myötä- että vastamäessä, vastaan sanoistani. Omalla pärställäni ja omalla viisitoista(?) vuotta käytössä olleella profiilillani.

        että se olisi "jonkilainen selitys".....

        Pitäisi myös olla jonkilainen selitys, että mistä joku olisi kateellinen ja eipä sellaista syytä ole.

        -ohikulkija-


      • Anonyymi

        Hänen oma paskansakin on kateuden aihe. Uloste on eriytetty jo lautasella eri osioihin.
        Master cheffit ja Michellin-kokit ovat varmaan alakastia, kun nekasta kaatavat myös ruoan päälle kastiketta ja jättävät nekan (ihana sana) kastikkeineen asiakkaan itse lisättäväksi ruokaan. Mitä sianruoan tekijöitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen oma paskansakin on kateuden aihe. Uloste on eriytetty jo lautasella eri osioihin.
        Master cheffit ja Michellin-kokit ovat varmaan alakastia, kun nekasta kaatavat myös ruoan päälle kastiketta ja jättävät nekan (ihana sana) kastikkeineen asiakkaan itse lisättäväksi ruokaan. Mitä sianruoan tekijöitä!

        Voi kauheeta, miten käy Elena Ferranten! Italiaiset kun sotkevat pastansa kastikkeeseen jo ennen tarjoilua 😲


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jonkinlainen selityshän se olisi siihen, miksi täysin ventovieraan palstalle kirjoittelevan henkilön profiilikuva herättää noinkin paljon negatiivisia ajatuksia ja tunteita. Suomi24 tarjoaa tilaisuuden kirjoittaa rekisteröidyllä kuvallisella profiililla, mutta palstalla on joitakin , jotka eivät sulata tällaista "itseään näytille asettamista". En tiedä muista, mutta minulle kuvallisena kirjoittaminen on periaatekysymys: se tarkoittaa sitä, että en halua piiloutua anonyymiteetin taakse, vaan kirjoitan aina omana itsenäni ja sekä myötä- että vastamäessä, vastaan sanoistani. Omalla pärställäni ja omalla viisitoista(?) vuotta käytössä olleella profiilillani.

        sinulla on pärstä
        ollut käytössä 70 vuotta ja palsta vähän vähemmän

        mutta okei pärstä ärsyttää täällä olevaa jota kuta
        joka seuraa

        kuta tekee sitä sanoakseen ikävästi lo hace es para decir algo negativo

        hasta la derrota siempre


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin itsestään liikoja luulevan ja itseään esille työntävän ja näistä palstoista omaa hyötyä tavoittelevan hahmon halutaan ilman muuta vetää leijumasta takaisin todellisuuteen.
        Nuo harhaluulot omasta paremmuudesta ärsyttävät eikä se ole kateutta.

        Näkyvyys, avoimuus ja rohkeus olla keskusteluissa omana itsenään, vahvuuksineen ja heikkouksineen ja vieläpä omalla pärställään taitaa olla se mikä ärsyttää. On muodostettu jonkinlainen harhakuva joka perustuu omiin ennakkoluuloihi tai sitten aikasempiin huonoihin kokemuksiin avoimista ihmisistä ja ajojahti alkaa.
        Tämä tällainen ilkeys ja stalkkaus kertoo edelleenkin enemmän ilkeilijästä, kuin hänen kohteestaan.
        Tasapainoinen ihminen ohittaa ilman kommentteja ärsyttävien henkilöiden kannanotot.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Näkyvyys, avoimuus ja rohkeus olla keskusteluissa omana itsenään, vahvuuksineen ja heikkouksineen ja vieläpä omalla pärställään taitaa olla se mikä ärsyttää. On muodostettu jonkinlainen harhakuva joka perustuu omiin ennakkoluuloihi tai sitten aikasempiin huonoihin kokemuksiin avoimista ihmisistä ja ajojahti alkaa.
        Tämä tällainen ilkeys ja stalkkaus kertoo edelleenkin enemmän ilkeilijästä, kuin hänen kohteestaan.
        Tasapainoinen ihminen ohittaa ilman kommentteja ärsyttävien henkilöiden kannanotot.

        Höpöhöpö


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Näkyvyys, avoimuus ja rohkeus olla keskusteluissa omana itsenään, vahvuuksineen ja heikkouksineen ja vieläpä omalla pärställään taitaa olla se mikä ärsyttää. On muodostettu jonkinlainen harhakuva joka perustuu omiin ennakkoluuloihi tai sitten aikasempiin huonoihin kokemuksiin avoimista ihmisistä ja ajojahti alkaa.
        Tämä tällainen ilkeys ja stalkkaus kertoo edelleenkin enemmän ilkeilijästä, kuin hänen kohteestaan.
        Tasapainoinen ihminen ohittaa ilman kommentteja ärsyttävien henkilöiden kannanotot.

        Omalla pärställään...välillä nimimerkillä ja välillä ilman, joopa joo.
        Jos olet tasapainoinen, miksi noin tartut kommentteihin?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Näkyvyys, avoimuus ja rohkeus olla keskusteluissa omana itsenään, vahvuuksineen ja heikkouksineen ja vieläpä omalla pärställään taitaa olla se mikä ärsyttää. On muodostettu jonkinlainen harhakuva joka perustuu omiin ennakkoluuloihi tai sitten aikasempiin huonoihin kokemuksiin avoimista ihmisistä ja ajojahti alkaa.
        Tämä tällainen ilkeys ja stalkkaus kertoo edelleenkin enemmän ilkeilijästä, kuin hänen kohteestaan.
        Tasapainoinen ihminen ohittaa ilman kommentteja ärsyttävien henkilöiden kannanotot.

        Tsapainoinen ohittaisikin, mutta sinähän takerrut kaikkeen ja muutat kertomustasi kaiken aikaa, selittelet ja aggressiivisesti vastailet.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Näkyvyys, avoimuus ja rohkeus olla keskusteluissa omana itsenään, vahvuuksineen ja heikkouksineen ja vieläpä omalla pärställään taitaa olla se mikä ärsyttää. On muodostettu jonkinlainen harhakuva joka perustuu omiin ennakkoluuloihi tai sitten aikasempiin huonoihin kokemuksiin avoimista ihmisistä ja ajojahti alkaa.
        Tämä tällainen ilkeys ja stalkkaus kertoo edelleenkin enemmän ilkeilijästä, kuin hänen kohteestaan.
        Tasapainoinen ihminen ohittaa ilman kommentteja ärsyttävien henkilöiden kannanotot.

        Onko niin, että et lue viestejä, jotka saat vai etkö sisällä niitä?

        Täysin turhaa on tuo sinun selittelysi, kun syyt on ihan muualla.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jonkinlainen selityshän se olisi siihen, miksi täysin ventovieraan palstalle kirjoittelevan henkilön profiilikuva herättää noinkin paljon negatiivisia ajatuksia ja tunteita. Suomi24 tarjoaa tilaisuuden kirjoittaa rekisteröidyllä kuvallisella profiililla, mutta palstalla on joitakin , jotka eivät sulata tällaista "itseään näytille asettamista". En tiedä muista, mutta minulle kuvallisena kirjoittaminen on periaatekysymys: se tarkoittaa sitä, että en halua piiloutua anonyymiteetin taakse, vaan kirjoitan aina omana itsenäni ja sekä myötä- että vastamäessä, vastaan sanoistani. Omalla pärställäni ja omalla viisitoista(?) vuotta käytössä olleella profiilillani.

        Se, että sinun profiilikuvasi "herättää noinkin paljon negatiivisia ajatuksia ja tunteita" on vain ja ainoastaan sinun oma mielipiteesi. Totta on, että ikäviä kommentteja on kirjoitettu, mutta sitä kuka ne on kirjoittanut ja mikä hänen motiivinsa on, sen tietää varmasti vain niiden kirjoittaja.

        Ajatteletko kaikkien jotka eivät halua tällaiselle foorumille (siis näin isolle jossa aihealueita ja palstoja kymmenittäin ja sadoittain) rakentaa itselleen omaa profiilia yleensäkään, saati sitten kuvan kanssa, pyrkivän jotenkin "piiloutumaan" ja että he eivät kirjoita omana itsenään ja vastaa sanoistaan?

        Sinun profiilikuvasi ei herätä minussa minkäänlaisia tunteita, useimmiten en varmaankaan edes huomaa sitä. Nyt katsoin vähän tarkemmin. Asetelmasta tosiaan pitäisi siivota kaikki turha roina pois. Kukkamaljakko näyttää hieman liian isolta (tai sinä hieman liian pieneltä. Sinuna kiinnittäisin huomiota myös siihen miten asetat hatun päähäsi. Ehkä hivenen enemmän otsalle ja niin syvälle kuin mahdollista ilman että silmät jäävät varjoon tai silmien alle tulee varjoa. Ehdottomasti vähän huulipunaa, nyt mekon kuviot ja kukat tuntuvat vievän kaiken värin ja 'ryhdin' kasvoiltasi. Vähän väriä ja ehdottomasti oikean sävyistä, ei tarvitse maalaamalla maalata. Itseäni kuvassa 'häiritsee' eniten kallellaan oleva maljakko, mutta minulla nyt onkin melko ehdottomia symmetriavaatimuksia ynnämuita omituisuuksia kaiken maailman.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että sinun profiilikuvasi "herättää noinkin paljon negatiivisia ajatuksia ja tunteita" on vain ja ainoastaan sinun oma mielipiteesi. Totta on, että ikäviä kommentteja on kirjoitettu, mutta sitä kuka ne on kirjoittanut ja mikä hänen motiivinsa on, sen tietää varmasti vain niiden kirjoittaja.

        Ajatteletko kaikkien jotka eivät halua tällaiselle foorumille (siis näin isolle jossa aihealueita ja palstoja kymmenittäin ja sadoittain) rakentaa itselleen omaa profiilia yleensäkään, saati sitten kuvan kanssa, pyrkivän jotenkin "piiloutumaan" ja että he eivät kirjoita omana itsenään ja vastaa sanoistaan?

        Sinun profiilikuvasi ei herätä minussa minkäänlaisia tunteita, useimmiten en varmaankaan edes huomaa sitä. Nyt katsoin vähän tarkemmin. Asetelmasta tosiaan pitäisi siivota kaikki turha roina pois. Kukkamaljakko näyttää hieman liian isolta (tai sinä hieman liian pieneltä. Sinuna kiinnittäisin huomiota myös siihen miten asetat hatun päähäsi. Ehkä hivenen enemmän otsalle ja niin syvälle kuin mahdollista ilman että silmät jäävät varjoon tai silmien alle tulee varjoa. Ehdottomasti vähän huulipunaa, nyt mekon kuviot ja kukat tuntuvat vievän kaiken värin ja 'ryhdin' kasvoiltasi. Vähän väriä ja ehdottomasti oikean sävyistä, ei tarvitse maalaamalla maalata. Itseäni kuvassa 'häiritsee' eniten kallellaan oleva maljakko, mutta minulla nyt onkin melko ehdottomia symmetriavaatimuksia ynnämuita omituisuuksia kaiken maailman.

        Bessie

        Hyviä huomioita. Jotkut on olmimaisia ja mitättömät piirteet, ei erotu seinästä. Silloin pitäisi valita taustaksi rauhallisempi ja neutraalimpi, ettei huku siihen seinään.Miksei voisi joskus hymyillä, ei vain pingottuneesti vetää suuta suppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä huomioita. Jotkut on olmimaisia ja mitättömät piirteet, ei erotu seinästä. Silloin pitäisi valita taustaksi rauhallisempi ja neutraalimpi, ettei huku siihen seinään.Miksei voisi joskus hymyillä, ei vain pingottuneesti vetää suuta suppuun.

        Valittu tausta on oikein hyvä, tunnelmallinen, ei tule liikaa esille eikä mikään siihen häviä. Katsommekohan me nyt samaa kuvaa? Minä näen tunnelmaltaan rauhallisen kuvan jossa hymyilevä, 'tavallisella tavalla' hyvännäköinen nainen. Kukkia on paljon, mutta ei kuitenkaan liikaa. Yksivärinen tai pienikuvioisempi mekko ehkä olisi parempi, mutta ei välttämättä.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että sinun profiilikuvasi "herättää noinkin paljon negatiivisia ajatuksia ja tunteita" on vain ja ainoastaan sinun oma mielipiteesi. Totta on, että ikäviä kommentteja on kirjoitettu, mutta sitä kuka ne on kirjoittanut ja mikä hänen motiivinsa on, sen tietää varmasti vain niiden kirjoittaja.

        Ajatteletko kaikkien jotka eivät halua tällaiselle foorumille (siis näin isolle jossa aihealueita ja palstoja kymmenittäin ja sadoittain) rakentaa itselleen omaa profiilia yleensäkään, saati sitten kuvan kanssa, pyrkivän jotenkin "piiloutumaan" ja että he eivät kirjoita omana itsenään ja vastaa sanoistaan?

        Sinun profiilikuvasi ei herätä minussa minkäänlaisia tunteita, useimmiten en varmaankaan edes huomaa sitä. Nyt katsoin vähän tarkemmin. Asetelmasta tosiaan pitäisi siivota kaikki turha roina pois. Kukkamaljakko näyttää hieman liian isolta (tai sinä hieman liian pieneltä. Sinuna kiinnittäisin huomiota myös siihen miten asetat hatun päähäsi. Ehkä hivenen enemmän otsalle ja niin syvälle kuin mahdollista ilman että silmät jäävät varjoon tai silmien alle tulee varjoa. Ehdottomasti vähän huulipunaa, nyt mekon kuviot ja kukat tuntuvat vievän kaiken värin ja 'ryhdin' kasvoiltasi. Vähän väriä ja ehdottomasti oikean sävyistä, ei tarvitse maalaamalla maalata. Itseäni kuvassa 'häiritsee' eniten kallellaan oleva maljakko, mutta minulla nyt onkin melko ehdottomia symmetriavaatimuksia ynnämuita omituisuuksia kaiken maailman.

        Bessie

        "Ajatteletko kaikkien jotka eivät halua tällaiselle foorumille (siis näin isolle jossa aihealueita ja palstoja kymmenittäin ja sadoittain) rakentaa itselleen omaa profiilia yleensäkään, saati sitten kuvan kanssa, pyrkivän jotenkin "piiloutumaan" ja että he eivät kirjoita omana itsenään ja vastaa sanoistaan?"
        ***
        En toki kaikkien, mutta osalla kirjoittajista tuntuu olevan tarve "heittää kivi ja piilottaa käsi" ja purkaa passivis-agressivisuuttaan ja omaa pahaa mieltään anonyymimaatin turvallisen muurin takaa. Minä haluan omalta osaltani nostaa rimaa ja kirjoittamalla tunnistettavan nimerkin kera asettaa itseni vastuunalaisesti, myös näkyvästi, omista kirjoituksistani,
        Mutta koska palstan dynamiikka on rakennettu tällaiselle kaksijakoiselle, sanoisinko skitsolle toimintamallille, niin jokainen kirjoittakoon minun puolestani joko nimimerkillä tai sitten ilman. Koen, ehkä erheellisesti vain, että nimimerkeillä ja kirjautuneena kirjoittavien teksti on usein asiallisempaa ja uskottavampaa.
        ***
        Kiitos palautteesta ja rakentavasta kritiikistä. Olet oikeassa ainakin siinä, että hattu saisi olla syvemmällä päässä. Korjasin sitä muihin kuviin, mutta niissä oli sitten jotain muuta, mistä en pitänyt. Huulipunan kanssa minun on oltava varovainen. Voisin kokeilla seuraavaan fotosessioon jotain korallinväristä, tuon persikanvärisen huulikiillon asemasta. Se kukkajuttu on kiinteä koriste ja on silleen vino olemassa. Ajattelin sen sopivan romanttiseen retroteemaan, shabby and chic, samoin kuin Gudrun Sjödén-kukkamekon. Voisin kokeilla puolihametta ja mustaa toppia tai sitten viininpunaista leninkiä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Ajatteletko kaikkien jotka eivät halua tällaiselle foorumille (siis näin isolle jossa aihealueita ja palstoja kymmenittäin ja sadoittain) rakentaa itselleen omaa profiilia yleensäkään, saati sitten kuvan kanssa, pyrkivän jotenkin "piiloutumaan" ja että he eivät kirjoita omana itsenään ja vastaa sanoistaan?"
        ***
        En toki kaikkien, mutta osalla kirjoittajista tuntuu olevan tarve "heittää kivi ja piilottaa käsi" ja purkaa passivis-agressivisuuttaan ja omaa pahaa mieltään anonyymimaatin turvallisen muurin takaa. Minä haluan omalta osaltani nostaa rimaa ja kirjoittamalla tunnistettavan nimerkin kera asettaa itseni vastuunalaisesti, myös näkyvästi, omista kirjoituksistani,
        Mutta koska palstan dynamiikka on rakennettu tällaiselle kaksijakoiselle, sanoisinko skitsolle toimintamallille, niin jokainen kirjoittakoon minun puolestani joko nimimerkillä tai sitten ilman. Koen, ehkä erheellisesti vain, että nimimerkeillä ja kirjautuneena kirjoittavien teksti on usein asiallisempaa ja uskottavampaa.
        ***
        Kiitos palautteesta ja rakentavasta kritiikistä. Olet oikeassa ainakin siinä, että hattu saisi olla syvemmällä päässä. Korjasin sitä muihin kuviin, mutta niissä oli sitten jotain muuta, mistä en pitänyt. Huulipunan kanssa minun on oltava varovainen. Voisin kokeilla seuraavaan fotosessioon jotain korallinväristä, tuon persikanvärisen huulikiillon asemasta. Se kukkajuttu on kiinteä koriste ja on silleen vino olemassa. Ajattelin sen sopivan romanttiseen retroteemaan, shabby and chic, samoin kuin Gudrun Sjödén-kukkamekon. Voisin kokeilla puolihametta ja mustaa toppia tai sitten viininpunaista leninkiä.

        On se niin fiiniä kaikki sinulla siellä paremmassa maassa...


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        "Ajatteletko kaikkien jotka eivät halua tällaiselle foorumille (siis näin isolle jossa aihealueita ja palstoja kymmenittäin ja sadoittain) rakentaa itselleen omaa profiilia yleensäkään, saati sitten kuvan kanssa, pyrkivän jotenkin "piiloutumaan" ja että he eivät kirjoita omana itsenään ja vastaa sanoistaan?"
        ***
        En toki kaikkien, mutta osalla kirjoittajista tuntuu olevan tarve "heittää kivi ja piilottaa käsi" ja purkaa passivis-agressivisuuttaan ja omaa pahaa mieltään anonyymimaatin turvallisen muurin takaa. Minä haluan omalta osaltani nostaa rimaa ja kirjoittamalla tunnistettavan nimerkin kera asettaa itseni vastuunalaisesti, myös näkyvästi, omista kirjoituksistani,
        Mutta koska palstan dynamiikka on rakennettu tällaiselle kaksijakoiselle, sanoisinko skitsolle toimintamallille, niin jokainen kirjoittakoon minun puolestani joko nimimerkillä tai sitten ilman. Koen, ehkä erheellisesti vain, että nimimerkeillä ja kirjautuneena kirjoittavien teksti on usein asiallisempaa ja uskottavampaa.
        ***
        Kiitos palautteesta ja rakentavasta kritiikistä. Olet oikeassa ainakin siinä, että hattu saisi olla syvemmällä päässä. Korjasin sitä muihin kuviin, mutta niissä oli sitten jotain muuta, mistä en pitänyt. Huulipunan kanssa minun on oltava varovainen. Voisin kokeilla seuraavaan fotosessioon jotain korallinväristä, tuon persikanvärisen huulikiillon asemasta. Se kukkajuttu on kiinteä koriste ja on silleen vino olemassa. Ajattelin sen sopivan romanttiseen retroteemaan, shabby and chic, samoin kuin Gudrun Sjödén-kukkamekon. Voisin kokeilla puolihametta ja mustaa toppia tai sitten viininpunaista leninkiä.

        "Anonyymimaatti"
        lue: anonymiteetti


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Ajatteletko kaikkien jotka eivät halua tällaiselle foorumille (siis näin isolle jossa aihealueita ja palstoja kymmenittäin ja sadoittain) rakentaa itselleen omaa profiilia yleensäkään, saati sitten kuvan kanssa, pyrkivän jotenkin "piiloutumaan" ja että he eivät kirjoita omana itsenään ja vastaa sanoistaan?"
        ***
        En toki kaikkien, mutta osalla kirjoittajista tuntuu olevan tarve "heittää kivi ja piilottaa käsi" ja purkaa passivis-agressivisuuttaan ja omaa pahaa mieltään anonyymimaatin turvallisen muurin takaa. Minä haluan omalta osaltani nostaa rimaa ja kirjoittamalla tunnistettavan nimerkin kera asettaa itseni vastuunalaisesti, myös näkyvästi, omista kirjoituksistani,
        Mutta koska palstan dynamiikka on rakennettu tällaiselle kaksijakoiselle, sanoisinko skitsolle toimintamallille, niin jokainen kirjoittakoon minun puolestani joko nimimerkillä tai sitten ilman. Koen, ehkä erheellisesti vain, että nimimerkeillä ja kirjautuneena kirjoittavien teksti on usein asiallisempaa ja uskottavampaa.
        ***
        Kiitos palautteesta ja rakentavasta kritiikistä. Olet oikeassa ainakin siinä, että hattu saisi olla syvemmällä päässä. Korjasin sitä muihin kuviin, mutta niissä oli sitten jotain muuta, mistä en pitänyt. Huulipunan kanssa minun on oltava varovainen. Voisin kokeilla seuraavaan fotosessioon jotain korallinväristä, tuon persikanvärisen huulikiillon asemasta. Se kukkajuttu on kiinteä koriste ja on silleen vino olemassa. Ajattelin sen sopivan romanttiseen retroteemaan, shabby and chic, samoin kuin Gudrun Sjödén-kukkamekon. Voisin kokeilla puolihametta ja mustaa toppia tai sitten viininpunaista leninkiä.

        Sulla ei huulia nimeksikään ole, sama minkä väristä huulipunaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei huulia nimeksikään ole, sama minkä väristä huulipunaa.

        Älähän nyt, voihan sillä huulipunalla vedellä ns. yli ja saada huulet.

        Näin teki lapsenlapseni n 5-veenä, kun halusi meikata minua.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        "Ajatteletko kaikkien jotka eivät halua tällaiselle foorumille (siis näin isolle jossa aihealueita ja palstoja kymmenittäin ja sadoittain) rakentaa itselleen omaa profiilia yleensäkään, saati sitten kuvan kanssa, pyrkivän jotenkin "piiloutumaan" ja että he eivät kirjoita omana itsenään ja vastaa sanoistaan?"
        ***
        En toki kaikkien, mutta osalla kirjoittajista tuntuu olevan tarve "heittää kivi ja piilottaa käsi" ja purkaa passivis-agressivisuuttaan ja omaa pahaa mieltään anonyymimaatin turvallisen muurin takaa. Minä haluan omalta osaltani nostaa rimaa ja kirjoittamalla tunnistettavan nimerkin kera asettaa itseni vastuunalaisesti, myös näkyvästi, omista kirjoituksistani,
        Mutta koska palstan dynamiikka on rakennettu tällaiselle kaksijakoiselle, sanoisinko skitsolle toimintamallille, niin jokainen kirjoittakoon minun puolestani joko nimimerkillä tai sitten ilman. Koen, ehkä erheellisesti vain, että nimimerkeillä ja kirjautuneena kirjoittavien teksti on usein asiallisempaa ja uskottavampaa.
        ***
        Kiitos palautteesta ja rakentavasta kritiikistä. Olet oikeassa ainakin siinä, että hattu saisi olla syvemmällä päässä. Korjasin sitä muihin kuviin, mutta niissä oli sitten jotain muuta, mistä en pitänyt. Huulipunan kanssa minun on oltava varovainen. Voisin kokeilla seuraavaan fotosessioon jotain korallinväristä, tuon persikanvärisen huulikiillon asemasta. Se kukkajuttu on kiinteä koriste ja on silleen vino olemassa. Ajattelin sen sopivan romanttiseen retroteemaan, shabby and chic, samoin kuin Gudrun Sjödén-kukkamekon. Voisin kokeilla puolihametta ja mustaa toppia tai sitten viininpunaista leninkiä.

        Näin se kuuluu hattu olla päässä, niin antaa sellaisen salaperäisen sävähdyksen.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hillitysti-tai-hallitusti-hattu-viimeistelee-tyylin/3275672#gs.3rycxl

        Harvoin käytän mitään päähinettä vaikka kuuluu niin suurta huutoa nyt olevankin Ruotsissa (en tosin juurikaan kenelläkään nähnyt).
        Itse käytän myssyä vain talvella pahimmilla tuiskuilla ja pakkasilla. Sekin on niin automaattinen, että valahtaa itsestää(salaperäisesti) silmille. Hankalaa, kun ei näe eteensä ja kummassakin kädessä painava kauppakassi. Aina minä olen silti kotia osannut vanhaa muistiani.


      • Tellukka kirjoitti:

        Näin se kuuluu hattu olla päässä, niin antaa sellaisen salaperäisen sävähdyksen.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hillitysti-tai-hallitusti-hattu-viimeistelee-tyylin/3275672#gs.3rycxl

        Harvoin käytän mitään päähinettä vaikka kuuluu niin suurta huutoa nyt olevankin Ruotsissa (en tosin juurikaan kenelläkään nähnyt).
        Itse käytän myssyä vain talvella pahimmilla tuiskuilla ja pakkasilla. Sekin on niin automaattinen, että valahtaa itsestää(salaperäisesti) silmille. Hankalaa, kun ei näe eteensä ja kummassakin kädessä painava kauppakassi. Aina minä olen silti kotia osannut vanhaa muistiani.

        Noin minäkin sitä pitäisin jos olisin kaksikymppinen, mutta tässä iässä pitää olla kohtuus kaikessa ja hattu pois silmiltä. Sitäpaitsi mun ei tarvi esittää mitään salaperäistä tai mysteeristä. Kaikki on jo tiedossa.
        ***
        Minä taas näen hattuja, etenkin lierihattuja ja baskereita naisten, usein nuorempien, päissä suurinpiirtein joka kerran kun käyn jossain kaupunkimaisessa miljöössä, vaikka vain Uppsalassa tai Gävlessä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Ajatteletko kaikkien jotka eivät halua tällaiselle foorumille (siis näin isolle jossa aihealueita ja palstoja kymmenittäin ja sadoittain) rakentaa itselleen omaa profiilia yleensäkään, saati sitten kuvan kanssa, pyrkivän jotenkin "piiloutumaan" ja että he eivät kirjoita omana itsenään ja vastaa sanoistaan?"
        ***
        En toki kaikkien, mutta osalla kirjoittajista tuntuu olevan tarve "heittää kivi ja piilottaa käsi" ja purkaa passivis-agressivisuuttaan ja omaa pahaa mieltään anonyymimaatin turvallisen muurin takaa. Minä haluan omalta osaltani nostaa rimaa ja kirjoittamalla tunnistettavan nimerkin kera asettaa itseni vastuunalaisesti, myös näkyvästi, omista kirjoituksistani,
        Mutta koska palstan dynamiikka on rakennettu tällaiselle kaksijakoiselle, sanoisinko skitsolle toimintamallille, niin jokainen kirjoittakoon minun puolestani joko nimimerkillä tai sitten ilman. Koen, ehkä erheellisesti vain, että nimimerkeillä ja kirjautuneena kirjoittavien teksti on usein asiallisempaa ja uskottavampaa.
        ***
        Kiitos palautteesta ja rakentavasta kritiikistä. Olet oikeassa ainakin siinä, että hattu saisi olla syvemmällä päässä. Korjasin sitä muihin kuviin, mutta niissä oli sitten jotain muuta, mistä en pitänyt. Huulipunan kanssa minun on oltava varovainen. Voisin kokeilla seuraavaan fotosessioon jotain korallinväristä, tuon persikanvärisen huulikiillon asemasta. Se kukkajuttu on kiinteä koriste ja on silleen vino olemassa. Ajattelin sen sopivan romanttiseen retroteemaan, shabby and chic, samoin kuin Gudrun Sjödén-kukkamekon. Voisin kokeilla puolihametta ja mustaa toppia tai sitten viininpunaista leninkiä.

        "Mutta koska palstan dynamiikka on rakennettu tällaiselle kaksijakoiselle, sanoisinko skitsolle toimintamallille, niin jokainen kirjoittakoon minun puolestani joko nimimerkillä tai sitten ilman. Koen, ehkä erheellisesti vain, että nimimerkeillä ja kirjautuneena kirjoittavien teksti on usein asiallisempaa ja uskottavampaa."

        Palstan "kaksijakoisen dynamiikan" rakentamisessa olet myös sinä ollut mukana. En ymmärrä että täällä jaksetaan ja viitsitään aina vain, vuodesta toiseen, ylläpitää ja kunnostaa tätä alunalkaenkin täysin tarpeetonta ja vielä aivan vääränlaisille perustuksille rakennettua, laho- ym. vaurioiden läpeensä pilaamaa vastakkainasettelu rakennelmaa.

        Mitä tulee tuohon "asiallisuuteen ja uskottavuuteen" niin ensinnäkin, eiväthän ne ole edes yhteismitallisesti mitattavissa, ja toisekseen, onhan se nyt sanomattakin selvää että oman vakiintuneen nimimerkin (itse rakennettua) mainetta ei haluta pilata kirjoittamalla räikeitä asiattomuuksia vaan niitä kirjoitellaan (jos kirjoitellaan) jollakin lukuisista aliaksista tai anonyyminä. "Uskottavuus" taasen, no joo... anti olla.

        Tuo mekko on minusta ok. Kukkajutun laittaisin enempi taka-alalle. Kuvaa varten voisit ihan rohkeasti kokeilla 'Paloman-punaista' (Paloma Picasso). Tiedän, kuulostaa hurjalta ja mahdottomalta, mutta silti. Kun itse halusin kerran kokeilla niin ostin ensin halpakaupasta jotain 3 euroa tai alle maksavan huulipunan. Melkoista tököttiä, mutta pigmenttiä piisasi ja jonkun voiteen avulla huulimeikki onnistui. Kun itse läheltä käsipeilin kanssa tai wc:n peilistä katsoin niin ajattelin että ei ei ei ikinä, mutta topakasti suostuteltuna annoin kuitenkin olla ja lähdin liikenteeseen (laivan hytistä yökerhoon). Vilkuilin itseäni jo matkalla vähän valoisemmissa tiloissa peileistä ja yllättävän hyvältä näytti. Yökerhon hämärässä huulissa olisi saanut olla enemmänkin väriä, tähän tulokseen tulimme molemmat kun myöhemmin katsoimme ystäväni ottamia kuvia.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta koska palstan dynamiikka on rakennettu tällaiselle kaksijakoiselle, sanoisinko skitsolle toimintamallille, niin jokainen kirjoittakoon minun puolestani joko nimimerkillä tai sitten ilman. Koen, ehkä erheellisesti vain, että nimimerkeillä ja kirjautuneena kirjoittavien teksti on usein asiallisempaa ja uskottavampaa."

        Palstan "kaksijakoisen dynamiikan" rakentamisessa olet myös sinä ollut mukana. En ymmärrä että täällä jaksetaan ja viitsitään aina vain, vuodesta toiseen, ylläpitää ja kunnostaa tätä alunalkaenkin täysin tarpeetonta ja vielä aivan vääränlaisille perustuksille rakennettua, laho- ym. vaurioiden läpeensä pilaamaa vastakkainasettelu rakennelmaa.

        Mitä tulee tuohon "asiallisuuteen ja uskottavuuteen" niin ensinnäkin, eiväthän ne ole edes yhteismitallisesti mitattavissa, ja toisekseen, onhan se nyt sanomattakin selvää että oman vakiintuneen nimimerkin (itse rakennettua) mainetta ei haluta pilata kirjoittamalla räikeitä asiattomuuksia vaan niitä kirjoitellaan (jos kirjoitellaan) jollakin lukuisista aliaksista tai anonyyminä. "Uskottavuus" taasen, no joo... anti olla.

        Tuo mekko on minusta ok. Kukkajutun laittaisin enempi taka-alalle. Kuvaa varten voisit ihan rohkeasti kokeilla 'Paloman-punaista' (Paloma Picasso). Tiedän, kuulostaa hurjalta ja mahdottomalta, mutta silti. Kun itse halusin kerran kokeilla niin ostin ensin halpakaupasta jotain 3 euroa tai alle maksavan huulipunan. Melkoista tököttiä, mutta pigmenttiä piisasi ja jonkun voiteen avulla huulimeikki onnistui. Kun itse läheltä käsipeilin kanssa tai wc:n peilistä katsoin niin ajattelin että ei ei ei ikinä, mutta topakasti suostuteltuna annoin kuitenkin olla ja lähdin liikenteeseen (laivan hytistä yökerhoon). Vilkuilin itseäni jo matkalla vähän valoisemmissa tiloissa peileistä ja yllättävän hyvältä näytti. Yökerhon hämärässä huulissa olisi saanut olla enemmänkin väriä, tähän tulokseen tulimme molemmat kun myöhemmin katsoimme ystäväni ottamia kuvia.

        Bessie

        Joo, kyllä enemmän Uosukaismaisuutta olisi paljon parempi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta koska palstan dynamiikka on rakennettu tällaiselle kaksijakoiselle, sanoisinko skitsolle toimintamallille, niin jokainen kirjoittakoon minun puolestani joko nimimerkillä tai sitten ilman. Koen, ehkä erheellisesti vain, että nimimerkeillä ja kirjautuneena kirjoittavien teksti on usein asiallisempaa ja uskottavampaa."

        Palstan "kaksijakoisen dynamiikan" rakentamisessa olet myös sinä ollut mukana. En ymmärrä että täällä jaksetaan ja viitsitään aina vain, vuodesta toiseen, ylläpitää ja kunnostaa tätä alunalkaenkin täysin tarpeetonta ja vielä aivan vääränlaisille perustuksille rakennettua, laho- ym. vaurioiden läpeensä pilaamaa vastakkainasettelu rakennelmaa.

        Mitä tulee tuohon "asiallisuuteen ja uskottavuuteen" niin ensinnäkin, eiväthän ne ole edes yhteismitallisesti mitattavissa, ja toisekseen, onhan se nyt sanomattakin selvää että oman vakiintuneen nimimerkin (itse rakennettua) mainetta ei haluta pilata kirjoittamalla räikeitä asiattomuuksia vaan niitä kirjoitellaan (jos kirjoitellaan) jollakin lukuisista aliaksista tai anonyyminä. "Uskottavuus" taasen, no joo... anti olla.

        Tuo mekko on minusta ok. Kukkajutun laittaisin enempi taka-alalle. Kuvaa varten voisit ihan rohkeasti kokeilla 'Paloman-punaista' (Paloma Picasso). Tiedän, kuulostaa hurjalta ja mahdottomalta, mutta silti. Kun itse halusin kerran kokeilla niin ostin ensin halpakaupasta jotain 3 euroa tai alle maksavan huulipunan. Melkoista tököttiä, mutta pigmenttiä piisasi ja jonkun voiteen avulla huulimeikki onnistui. Kun itse läheltä käsipeilin kanssa tai wc:n peilistä katsoin niin ajattelin että ei ei ei ikinä, mutta topakasti suostuteltuna annoin kuitenkin olla ja lähdin liikenteeseen (laivan hytistä yökerhoon). Vilkuilin itseäni jo matkalla vähän valoisemmissa tiloissa peileistä ja yllättävän hyvältä näytti. Yökerhon hämärässä huulissa olisi saanut olla enemmänkin väriä, tähän tulokseen tulimme molemmat kun myöhemmin katsoimme ystäväni ottamia kuvia.

        Bessie

        Sinulla onkin ilmeisesti huulet, joita punata. Mutta miten pieneen muutaman sentin äkäiseen viivaan mitään muotoa voi laittaa. Naurettavaa ottaa itse ulkonäkönsä puheeksi ja selitella pientä tuhruista profiilikuvaansa. Tavallinen vaatimattoman näköinen väritön mummo, ei auta vaikka olisi millainen kotsa päässä miten päin kallellaan tahansa.
        Oikeassa olet tuosta iänikuisesta aggressiivisuudesta anoja kohtaan. Itse hän kirjoittaa nikilläänkin tosi halveksivasti ja rumasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla onkin ilmeisesti huulet, joita punata. Mutta miten pieneen muutaman sentin äkäiseen viivaan mitään muotoa voi laittaa. Naurettavaa ottaa itse ulkonäkönsä puheeksi ja selitella pientä tuhruista profiilikuvaansa. Tavallinen vaatimattoman näköinen väritön mummo, ei auta vaikka olisi millainen kotsa päässä miten päin kallellaan tahansa.
        Oikeassa olet tuosta iänikuisesta aggressiivisuudesta anoja kohtaan. Itse hän kirjoittaa nikilläänkin tosi halveksivasti ja rumasti.

        Aika hauskaa tuo alituinen jäkättäminen huulistani. En ole koskaan saanut valitusta niiden muodosta tai koosta oikeassa elämässä. Suudellessani miestänikin ovat olleet ihan toimivat.
        ***
        Testaan profiilikuvia, joista yksi tulee esitteeseen kirjastoon. Siksi tuon niitä esille täällä. Olen nyt vaihtanut mekon yksiväriseen ja lisännyt huulipunaa. En ole kuitenkaan vielä tehnyt valintaani.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Aika hauskaa tuo alituinen jäkättäminen huulistani. En ole koskaan saanut valitusta niiden muodosta tai koosta oikeassa elämässä. Suudellessani miestänikin ovat olleet ihan toimivat.
        ***
        Testaan profiilikuvia, joista yksi tulee esitteeseen kirjastoon. Siksi tuon niitä esille täällä. Olen nyt vaihtanut mekon yksiväriseen ja lisännyt huulipunaa. En ole kuitenkaan vielä tehnyt valintaani.

        Laita huulikiiltoa, ja huulet hieman tötterölle sekä suu raolleen! Sitten menoksi, sanoi Lenoxi.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Aika hauskaa tuo alituinen jäkättäminen huulistani. En ole koskaan saanut valitusta niiden muodosta tai koosta oikeassa elämässä. Suudellessani miestänikin ovat olleet ihan toimivat.
        ***
        Testaan profiilikuvia, joista yksi tulee esitteeseen kirjastoon. Siksi tuon niitä esille täällä. Olen nyt vaihtanut mekon yksiväriseen ja lisännyt huulipunaa. En ole kuitenkaan vielä tehnyt valintaani.

        "Testaan profiilikuvia, joista yksi tulee esitteeseen kirjastoon. Siksi tuon niitä esille täällä."

        Miksi tuot ne esille täällä? Haluatko palautetta niistä?
        Mikäli palaute ei miellytä sinua, niin nariset, että taas mentiin henkilöön jne..


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Noin minäkin sitä pitäisin jos olisin kaksikymppinen, mutta tässä iässä pitää olla kohtuus kaikessa ja hattu pois silmiltä. Sitäpaitsi mun ei tarvi esittää mitään salaperäistä tai mysteeristä. Kaikki on jo tiedossa.
        ***
        Minä taas näen hattuja, etenkin lierihattuja ja baskereita naisten, usein nuorempien, päissä suurinpiirtein joka kerran kun käyn jossain kaupunkimaisessa miljöössä, vaikka vain Uppsalassa tai Gävlessä.

        Kyllä kai sinä olet kaupunkireissuillasi nähnyt vain oman peilikuvasi näyteikkunassa.

        Olen ihan uteliaisuuttani katsellut tämän kesän (ja viime kesänkin) videoita Tukholman kaupunkikuvasta. Ainoat päähineet, joita kenelläkään niissä on näkynyt, ovat olleet urheilullisia lippiksiä. Pyöräilijöillä kypärät. Mihin lienevät maalaistollikat traktorinsa parkeeranneet.

        Tai ehkä se hattumuoti ei vielä ole savuttanut tällaista pikkukaupunkia kuin Tukholma on. Siellä suuressa maailmassa, niinkuin Dalajoen alajuoksulla ja Gävlessä, ollaan jo enemmän muotitietoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Testaan profiilikuvia, joista yksi tulee esitteeseen kirjastoon. Siksi tuon niitä esille täällä."

        Miksi tuot ne esille täällä? Haluatko palautetta niistä?
        Mikäli palaute ei miellytä sinua, niin nariset, että taas mentiin henkilöön jne..

        Samaa ihmettelen. Testaa täällä huulipunia, mutta ei kestä palautetta olemattomista huulistaan ja pienistä silmistään. usein onkin isot mustat lasit silmillä. Pitkät hihat olisi paikallaan vanhoilla matameilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä enemmän Uosukaismaisuutta olisi paljon parempi!

        No jaaa, riippuu siitä mitä tavoitellaan. Enemmän bessiemäisyyttä olisi varmaankin ollut parempi entiselle pressaehdokkaalle?

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jaaa, riippuu siitä mitä tavoitellaan. Enemmän bessiemäisyyttä olisi varmaankin ollut parempi entiselle pressaehdokkaalle?

        Bessie

        Sivu yhtä kukkamekkohuulipunaa kun kahvilla aloitettiin, nyt ollaan kyllä ns. perimmäisten asioiden äärellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivu yhtä kukkamekkohuulipunaa kun kahvilla aloitettiin, nyt ollaan kyllä ns. perimmäisten asioiden äärellä.

        Kirjailijalle tärkeää luoda itselleen imago. Hattuileva mummo joenmutkasta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä kai sinä olet kaupunkireissuillasi nähnyt vain oman peilikuvasi näyteikkunassa.

        Olen ihan uteliaisuuttani katsellut tämän kesän (ja viime kesänkin) videoita Tukholman kaupunkikuvasta. Ainoat päähineet, joita kenelläkään niissä on näkynyt, ovat olleet urheilullisia lippiksiä. Pyöräilijöillä kypärät. Mihin lienevät maalaistollikat traktorinsa parkeeranneet.

        Tai ehkä se hattumuoti ei vielä ole savuttanut tällaista pikkukaupunkia kuin Tukholma on. Siellä suuressa maailmassa, niinkuin Dalajoen alajuoksulla ja Gävlessä, ollaan jo enemmän muotitietoisia.

        Mehän tunnetusti näemme sen mitä haluamme nähdä: sinä haluat todistaa että hatut eivät ole tavallisia päähineitä kaupunkikuvassa ja siis et näe kuin polkupyöräkypäriä. Minä en ole tehnyt mitään tutkimusta, mutta voin sanoa että sekä somessa, paikallisessa mediassa että esim. pari viikkoa sitten grillaamassa tyttären luona yksi nuori rouva oli stetson päässään. Viime syksynä näin paljon baskereita tai baretteja kaupungilla.
        Otokseni on kuitenkin laajempi kuin pelkkä Tukholma tai Uppsala tai Gävle, mutta aivan sattumanvarainen: valokuvissa englantilaiset ja jenkkiystävättäreni käyttävät usein hattua. Se että kaupoissa on runsaasti hattuja tarjolla, naisten osastolla ja usein miesten hattujen tyylisiä on myös selvä osoitus siitä että niitä myydään ja pidetään.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Aika hauskaa tuo alituinen jäkättäminen huulistani. En ole koskaan saanut valitusta niiden muodosta tai koosta oikeassa elämässä. Suudellessani miestänikin ovat olleet ihan toimivat.
        ***
        Testaan profiilikuvia, joista yksi tulee esitteeseen kirjastoon. Siksi tuon niitä esille täällä. Olen nyt vaihtanut mekon yksiväriseen ja lisännyt huulipunaa. En ole kuitenkaan vielä tehnyt valintaani.

        Hyvä kuva tuo viimeisinkin, mutta myös aiemmin olin näkevinäni hyvän kuvan. Molemmissa puolensa, tässä uudessa tulee enemmän valoa kasvoille mikä tietysti on aina eduksi. Toisessa oli mielestäni parempi tunnelma ja hattukin ihan millilleen oikeassa asennossa:)

        Vaikka muistaakseni kirjoitinkin tuolla jossain että kaikki turha roina pois, niin olen kuitenkin sitä mieltä että jos ja kun katseenvangitsijoita tarvitaan niin enemmän on enemmän. Tuokin yksivärinen mekko on ihan hyvä, mutta ei se oikein pysäytä katsetta ja saattaa herättää mielikuvan pikemminkin terveydenhoitoalan kuin luovan alan ihmisestä, jos nyt yleensäkään mitään mielikuvaa herättää. Jos tuo mekko, niin sitten lisää harkittuja yksityiskohtia. Kun huvikseni mietin mitä kaikkea sinun kuvaasi sopivaa minulla on täällä kotona niin tuli ihan runsaudenpulaa. Pitkulaisen pallokaktuksen näköinen (piikitön tietysti) pöytävalaisin erilaisilla varjostinvaihtoehdoilla, Tiffany pöytävalaisin, vaikka kuinka paljon vaihtoehtoja sohvan peitoksi, helpointa olisi napata tuolta sängystä peitto, minulla sattuu juuri nyt olemaan leopardikuvioinen pussilakana.
        Vakituisesti käyttämäni jättimuki, veljeni tuoma ruotsintuliainen vuosikymmenten takaa, eksoottisen näköinen omilla evillään seisova lasinen vihertävä kala (kukkamaljakko) ja vaikka mitä muuta.
        Niin ja ota se kuva sitten niin, että tuo sohvan selkänoja (?) on vaaterissa, mä kestä sitä että se on 'väärin'.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa ihmettelen. Testaa täällä huulipunia, mutta ei kestä palautetta olemattomista huulistaan ja pienistä silmistään. usein onkin isot mustat lasit silmillä. Pitkät hihat olisi paikallaan vanhoilla matameilla.

        Voi hyvät hyttyset!
        En minä huuliani tai silmiäni testaa tai halua palautetta niistä Minä viihdyn oman pärstäni kanssa ja en kysy kenenkään mielipidettä siitä, miten huvittava ajatus!

        Testaan markkinointiin lavastetun valokuvan näkyvyyttä ja sen soveltumista tarkoitukseen.
        Huom: en tehnyt aloitusta uudella valokuvalla, vaan vaihdoin sen kun aloin postaamaan Chromen rekisteröimällä profiililla. En pyytänyt kenenkään mielipidettä siitä. En tuonut sitä esille. En edes maininnut sitä.
        Se huomattiin, hakuttiin lyttyyn ja maanrakoon, mutta vain siksi että jollain on henkilökohtainen agenda minua vastaan. Siinä samassa sitten haukutaan ja lytätään ulkonäkö ja kaikki muutkin.
        Ei pystytä tekemään eroa valokuvan tarkoituksenmukaisuuden ja minun huulieni välillä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivu yhtä kukkamekkohuulipunaa kun kahvilla aloitettiin, nyt ollaan kyllä ns. perimmäisten asioiden äärellä.

        Vai ollaanko?
        Otapa huomioon kuka tämän ulkonäkörumban aloitti. Siihen saakka olimme puhuneet kahvista, joka oli aloituksen aihe.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Mehän tunnetusti näemme sen mitä haluamme nähdä: sinä haluat todistaa että hatut eivät ole tavallisia päähineitä kaupunkikuvassa ja siis et näe kuin polkupyöräkypäriä. Minä en ole tehnyt mitään tutkimusta, mutta voin sanoa että sekä somessa, paikallisessa mediassa että esim. pari viikkoa sitten grillaamassa tyttären luona yksi nuori rouva oli stetson päässään. Viime syksynä näin paljon baskereita tai baretteja kaupungilla.
        Otokseni on kuitenkin laajempi kuin pelkkä Tukholma tai Uppsala tai Gävle, mutta aivan sattumanvarainen: valokuvissa englantilaiset ja jenkkiystävättäreni käyttävät usein hattua. Se että kaupoissa on runsaasti hattuja tarjolla, naisten osastolla ja usein miesten hattujen tyylisiä on myös selvä osoitus siitä että niitä myydään ja pidetään.

        Nimenomaan sillä silmällä katsonut niitä videoita, että näkisin hattuja, joitten olet sanonut olevan Ruotsissa nyt suurta huutoa.
        No kai ne sitten muotia Ruotsissa on, koska itselläsi ja yhdellä nuorella rouvalla tyttäresi luona oli ollut hattu ja valokuvissa englantilaiset ja jenkkiystävättäresi käyttävät usein hattua.

        Teillä taitaa tuo yläkerran huone olla aika vetoinen, kun siellä keskellä kesääkin pitää istua hattu päässä?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Voi hyvät hyttyset!
        En minä huuliani tai silmiäni testaa tai halua palautetta niistä Minä viihdyn oman pärstäni kanssa ja en kysy kenenkään mielipidettä siitä, miten huvittava ajatus!

        Testaan markkinointiin lavastetun valokuvan näkyvyyttä ja sen soveltumista tarkoitukseen.
        Huom: en tehnyt aloitusta uudella valokuvalla, vaan vaihdoin sen kun aloin postaamaan Chromen rekisteröimällä profiililla. En pyytänyt kenenkään mielipidettä siitä. En tuonut sitä esille. En edes maininnut sitä.
        Se huomattiin, hakuttiin lyttyyn ja maanrakoon, mutta vain siksi että jollain on henkilökohtainen agenda minua vastaan. Siinä samassa sitten haukutaan ja lytätään ulkonäkö ja kaikki muutkin.
        Ei pystytä tekemään eroa valokuvan tarkoituksenmukaisuuden ja minun huulieni välillä!

        Voi hyvät hyssykät!

        ""Testaan profiilikuvia, joista yksi tulee esitteeseen kirjastoon. Siksi tuon niitä esille täällä."

        Eikö sinulta löydy parempaa testauspaikkaa, kuin tämä foorumi? Esim. nämä sinun ulkomaalaiset ystävät ja kontaktit? Entä se perustamasi keskustelupalsta, jossa kuulamme katselette valokuvia.

        Mielipidettäni et kaipaa, mutta sanon kuitenkin:

        Eka kuva oli minun mielestä liian sekava.
        Toisessa (eilinen) olit hyvin pelästyneen näköinen ja liian paljon "käsiä"
        Tämä kolmas on minusta paras näistä.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Voi hyvät hyttyset!
        En minä huuliani tai silmiäni testaa tai halua palautetta niistä Minä viihdyn oman pärstäni kanssa ja en kysy kenenkään mielipidettä siitä, miten huvittava ajatus!

        Testaan markkinointiin lavastetun valokuvan näkyvyyttä ja sen soveltumista tarkoitukseen.
        Huom: en tehnyt aloitusta uudella valokuvalla, vaan vaihdoin sen kun aloin postaamaan Chromen rekisteröimällä profiililla. En pyytänyt kenenkään mielipidettä siitä. En tuonut sitä esille. En edes maininnut sitä.
        Se huomattiin, hakuttiin lyttyyn ja maanrakoon, mutta vain siksi että jollain on henkilökohtainen agenda minua vastaan. Siinä samassa sitten haukutaan ja lytätään ulkonäkö ja kaikki muutkin.
        Ei pystytä tekemään eroa valokuvan tarkoituksenmukaisuuden ja minun huulieni välillä!

        Minusta tuossa kuvassasi kiinnittää ensimmäisenä häiritsevästi huomion tuo turvoksissa oleva käsivartesi.
        En mikään valokuvaaja silleen ole, mutta olen huomannut, että kalastajatkin saavat saaliinsa näyttämään kuvassa suuremmalta, kun työntävät sitä käsissään eteenpäin lähemmäksi kameraa ja itse jäävät taka-alalle.
        Et sinä kai kuitenkaan ole käsivarttasi kauppaamassa, vaan noita kirjoja, jotka jäävät tuon julmetun käsivarren varjoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivu yhtä kukkamekkohuulipunaa kun kahvilla aloitettiin, nyt ollaan kyllä ns. perimmäisten asioiden äärellä.

        "Sivu yhtä kukkamekkohuulipunaa kun kahvilla aloitettiin, nyt ollaan kyllä ns. perimmäisten asioiden äärellä."

        Ai olette vai, minä en ole. Minä olen nyt viihteen ja jonkin verran vuorovaikutteisen keskustelun äärellä. Mitä tulee huulipunaan, niin minä sen taisin alunperin vetää tähän mukaan. Mielestäni Paloman soma kukallinen mekko suorastaan vaati laittamaan vähän huulipunaa.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät!

        ""Testaan profiilikuvia, joista yksi tulee esitteeseen kirjastoon. Siksi tuon niitä esille täällä."

        Eikö sinulta löydy parempaa testauspaikkaa, kuin tämä foorumi? Esim. nämä sinun ulkomaalaiset ystävät ja kontaktit? Entä se perustamasi keskustelupalsta, jossa kuulamme katselette valokuvia.

        Mielipidettäni et kaipaa, mutta sanon kuitenkin:

        Eka kuva oli minun mielestä liian sekava.
        Toisessa (eilinen) olit hyvin pelästyneen näköinen ja liian paljon "käsiä"
        Tämä kolmas on minusta paras näistä.

        Kun malli on mikä on, ei sitä mikään valokuva vaatteineen ja meikkeineen paremmaksi tee. Pingottunut ilme joka kuvassa, ei näy hymyssä koskaan hampaita. Taitavat puuttua tykkänään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät!

        ""Testaan profiilikuvia, joista yksi tulee esitteeseen kirjastoon. Siksi tuon niitä esille täällä."

        Eikö sinulta löydy parempaa testauspaikkaa, kuin tämä foorumi? Esim. nämä sinun ulkomaalaiset ystävät ja kontaktit? Entä se perustamasi keskustelupalsta, jossa kuulamme katselette valokuvia.

        Mielipidettäni et kaipaa, mutta sanon kuitenkin:

        Eka kuva oli minun mielestä liian sekava.
        Toisessa (eilinen) olit hyvin pelästyneen näköinen ja liian paljon "käsiä"
        Tämä kolmas on minusta paras näistä.

        Olen testannut näitä Facebookissa ja lähettänyt koko sarjan coachilleni, joka on palkittu ruotsinsuomalainen kirjailija ja kulttuurivaikuttaja. Tämä kolmas on hänen valitsemansa. Itse pidin eilisestä kuvasta eniten ja se ensimmäinen, jossa oli kukkamekko päälläni oli seuraavaksi eniten mieleeni.
        Haluan testata näitä kuvia ja niiden toimivuutta nimenomaan täällä, koska en saa mitään säälipisteitä enkä selän taputtelua, kuten tuttujen ja kavereiden keskuudessa. Kysymys ei siis ole minun kauneudestani tai rumuudestani, vaan kuvan toimivuudesta.
        Vaihdoin mekkoa, vaihdoin huulipunaa, mutta olen itse epävarma mitä kuvaa käyttäisin.
        Kiitos Bessie ja joku muukin, joka antoi rakentavaa palutetta.
        (Kaverien kanssa testatut antoivat liian paljon jakaumaa kukkamekon, eilisen ja tämän päiväisen välillä. ) Coachini on tehnyt valintansa jo, mutta toiseen kirjastotapaamiseen valitsen kuvan itse.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen testannut näitä Facebookissa ja lähettänyt koko sarjan coachilleni, joka on palkittu ruotsinsuomalainen kirjailija ja kulttuurivaikuttaja. Tämä kolmas on hänen valitsemansa. Itse pidin eilisestä kuvasta eniten ja se ensimmäinen, jossa oli kukkamekko päälläni oli seuraavaksi eniten mieleeni.
        Haluan testata näitä kuvia ja niiden toimivuutta nimenomaan täällä, koska en saa mitään säälipisteitä enkä selän taputtelua, kuten tuttujen ja kavereiden keskuudessa. Kysymys ei siis ole minun kauneudestani tai rumuudestani, vaan kuvan toimivuudesta.
        Vaihdoin mekkoa, vaihdoin huulipunaa, mutta olen itse epävarma mitä kuvaa käyttäisin.
        Kiitos Bessie ja joku muukin, joka antoi rakentavaa palutetta.
        (Kaverien kanssa testatut antoivat liian paljon jakaumaa kukkamekon, eilisen ja tämän päiväisen välillä. ) Coachini on tehnyt valintansa jo, mutta toiseen kirjastotapaamiseen valitsen kuvan itse.

        Vaikutat todella melko epävarmalta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minusta tuossa kuvassasi kiinnittää ensimmäisenä häiritsevästi huomion tuo turvoksissa oleva käsivartesi.
        En mikään valokuvaaja silleen ole, mutta olen huomannut, että kalastajatkin saavat saaliinsa näyttämään kuvassa suuremmalta, kun työntävät sitä käsissään eteenpäin lähemmäksi kameraa ja itse jäävät taka-alalle.
        Et sinä kai kuitenkaan ole käsivarttasi kauppaamassa, vaan noita kirjoja, jotka jäävät tuon julmetun käsivarren varjoon.

        Olen pahoillani, että käsivarteni ei ole kurttuinen, laiha ja kuivettunut. Treenaan käsipainoilla kolme-neljä kertaa viikossa plus teen huushollia ja puutarhatöitä, ettei lihakset pääsisi rappeutumaan niin nopeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kuva tuo viimeisinkin, mutta myös aiemmin olin näkevinäni hyvän kuvan. Molemmissa puolensa, tässä uudessa tulee enemmän valoa kasvoille mikä tietysti on aina eduksi. Toisessa oli mielestäni parempi tunnelma ja hattukin ihan millilleen oikeassa asennossa:)

        Vaikka muistaakseni kirjoitinkin tuolla jossain että kaikki turha roina pois, niin olen kuitenkin sitä mieltä että jos ja kun katseenvangitsijoita tarvitaan niin enemmän on enemmän. Tuokin yksivärinen mekko on ihan hyvä, mutta ei se oikein pysäytä katsetta ja saattaa herättää mielikuvan pikemminkin terveydenhoitoalan kuin luovan alan ihmisestä, jos nyt yleensäkään mitään mielikuvaa herättää. Jos tuo mekko, niin sitten lisää harkittuja yksityiskohtia. Kun huvikseni mietin mitä kaikkea sinun kuvaasi sopivaa minulla on täällä kotona niin tuli ihan runsaudenpulaa. Pitkulaisen pallokaktuksen näköinen (piikitön tietysti) pöytävalaisin erilaisilla varjostinvaihtoehdoilla, Tiffany pöytävalaisin, vaikka kuinka paljon vaihtoehtoja sohvan peitoksi, helpointa olisi napata tuolta sängystä peitto, minulla sattuu juuri nyt olemaan leopardikuvioinen pussilakana.
        Vakituisesti käyttämäni jättimuki, veljeni tuoma ruotsintuliainen vuosikymmenten takaa, eksoottisen näköinen omilla evillään seisova lasinen vihertävä kala (kukkamaljakko) ja vaikka mitä muuta.
        Niin ja ota se kuva sitten niin, että tuo sohvan selkänoja (?) on vaaterissa, mä kestä sitä että se on 'väärin'.

        Bessie

        Tämä oli ehkä se mitä tarkoitit?
        Tämä on minun suosikkini, välittää oikeanlaatuisen tunnelman ja vaikka en hymyile, niin en ole vihaisen tai pelokkaan näköinen.
        Toi sohva on nyt vain niin kuin se on, se on Ikean vuodesohva joka toimii vierassänkynä. Tapetin haluan ilman muuta taustaksi koska tällainen kirjailijafoto saa mielellään kertoa jotain muutakin esittämästään henkilöstä, kuin esim. passikuva.
        Tiffanyvalaisin olisi ollut kyllä kaunis mutta sellaista en omista.
        Mutta jää nyt mietintään, minkä kuvista lähetän eteenpäin.
        Kiitos.


      • Anonyymi

        Sanopa muuta
        Pirre


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä oli ehkä se mitä tarkoitit?
        Tämä on minun suosikkini, välittää oikeanlaatuisen tunnelman ja vaikka en hymyile, niin en ole vihaisen tai pelokkaan näköinen.
        Toi sohva on nyt vain niin kuin se on, se on Ikean vuodesohva joka toimii vierassänkynä. Tapetin haluan ilman muuta taustaksi koska tällainen kirjailijafoto saa mielellään kertoa jotain muutakin esittämästään henkilöstä, kuin esim. passikuva.
        Tiffanyvalaisin olisi ollut kyllä kaunis mutta sellaista en omista.
        Mutta jää nyt mietintään, minkä kuvista lähetän eteenpäin.
        Kiitos.

        Joo, juuri tuota kuvaa tarkoitin. Kaikissa kuvissa on puolensa, mutta tuosta minäkin taidan pitää eniten. Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että kukkajuttu joka muuten kyllä sopii 'asetelmaan' erittäin hyvin, ei ole parhaalla mahdollisella tavalla sijoitettu. Vähän sivummalle eikä sen alaosan tarvitse välttämättä edes näkyä kuvassa, mieluummin laittaisin enemmän tuota tapettia (josta minäkin pidän kovasti) näkyviin.
        En ollenkaan arvostellut sohvaa, ehdotin vain että kuvan voisi ottaa niin että se näyttäisi olevan vaaterissa (eikä niin että se näyttää olevan kaltevalla pinnalla), enkä edes järin vakavissani sitä ehdottanut. Ehdotin myös lisää joitakin yksityiskohtia ajatellen erityisesti sitä kuvaa jossa sinulla oli se yksinkertainen pellavamekko (jonka väri muuten sopi oikein hyvin sinulle). Periaatteella enemmän on enemmän, olisin itse reippaasti mutta silmä tarkkana kokeillut laittaa sohvan selkänojalle jonkun torkkupeiton tms.. Esim. joku meksikolaistyyppinen seinävaate tai leopardikuosinen peitto tai värikäs tilkkutäkki tai siksak kuvioinen torkkupeite ja tuo tapetti äkkiseltään varmasti tuntuu 'hyvän maun' vastaiselta yhdistelmältä, mutta lopputulos voikin yllättää.
        Vielä mekosta; jos se nyt kuvassa hieman muistuttaakin hoitoalan työvaatetta niin mitäpä väliä sillä loppujen lopulta on, ei mitään.

        Bessie


    • Anonyymi

      On ihmislajista kysymys.

    • Anonyymi

      Amerikoissa useita vuosia asuneena, kaipaisin Palomalta leveää jenkki-hymyä, joka paljastaisi hammaskaluston.
      Vihreän paidan vaihtaisin turkoosiin, sekä päähineeksi kesäisen marjastajan festarihatun.

      • Anonyymi

        Entä se kahvipuoli, minkä värinen takki kahvipaketilla olisi hyvä?


      • En harrasta leveää jenkkihymyä, mutta nauran usein, oikeassa elämässä. Hammaskalustoa ei ole uusittu, mutta on hoidettu. Jenkkihymyä esittelevät ikäiseni miehet ja naiset ovat yleensä vähintään valkaisseet hampaansa tai sitten kalusto on vaihdettu kruunuihin. Hampaani ovat aivan ok.
        En tullut ajatelleeksi että vihreä on hoitohenkilökunnan virka-asujen väri. Tämä on uusi pellavamekko, jota on aikonut pitää nyt kesällä. Festarihattuja minulla ei ole, mutta marjastajahatussani on myös hyttysverkko, sehän olisi veikeä. Puutarhurihattuni olisikin myös sopiva, mutta aion pysyttäytyä herrojen hattumalleissa, koska haen enemmän kaupunkimaista imagoa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En harrasta leveää jenkkihymyä, mutta nauran usein, oikeassa elämässä. Hammaskalustoa ei ole uusittu, mutta on hoidettu. Jenkkihymyä esittelevät ikäiseni miehet ja naiset ovat yleensä vähintään valkaisseet hampaansa tai sitten kalusto on vaihdettu kruunuihin. Hampaani ovat aivan ok.
        En tullut ajatelleeksi että vihreä on hoitohenkilökunnan virka-asujen väri. Tämä on uusi pellavamekko, jota on aikonut pitää nyt kesällä. Festarihattuja minulla ei ole, mutta marjastajahatussani on myös hyttysverkko, sehän olisi veikeä. Puutarhurihattuni olisikin myös sopiva, mutta aion pysyttäytyä herrojen hattumalleissa, koska haen enemmän kaupunkimaista imagoa.

        Vaikutat epävarmalta omagonhakuinesi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En harrasta leveää jenkkihymyä, mutta nauran usein, oikeassa elämässä. Hammaskalustoa ei ole uusittu, mutta on hoidettu. Jenkkihymyä esittelevät ikäiseni miehet ja naiset ovat yleensä vähintään valkaisseet hampaansa tai sitten kalusto on vaihdettu kruunuihin. Hampaani ovat aivan ok.
        En tullut ajatelleeksi että vihreä on hoitohenkilökunnan virka-asujen väri. Tämä on uusi pellavamekko, jota on aikonut pitää nyt kesällä. Festarihattuja minulla ei ole, mutta marjastajahatussani on myös hyttysverkko, sehän olisi veikeä. Puutarhurihattuni olisikin myös sopiva, mutta aion pysyttäytyä herrojen hattumalleissa, koska haen enemmän kaupunkimaista imagoa.

        "Jenkkihymyä esittelevät ikäiseni miehet ja naiset ovat yleensä vähintään valkaisseet hampaansa tai sitten kalusto on vaihdettu kruunuihin."

        Voi turusen pyssyt sentään. Mistä hitosta sä revit näitä kommenttejasi? Et ainakaan oikeasta elämästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat epävarmalta omagonhakuinesi.

        Tämä kaikki on minulle uutta. En ole aikaisemmin elämässäni tarvinnut "imagoa" :) Nyt minulla on "manageri" joka sanelee.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä kaikki on minulle uutta. En ole aikaisemmin elämässäni tarvinnut "imagoa" :) Nyt minulla on "manageri" joka sanelee.

        Mihin sinä tarvitset "managerin" palveluita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sinä tarvitset "managerin" palveluita?

        Kaikilla suurilla tsiteilijoilla on manageri, joka hoitaa imagoa ja rahaliikennettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sinä tarvitset "managerin" palveluita?

        Olen päässyt mukaan ruotsinsuomalaisen kulttuuritoimen sponsoroimaan kirjoittajien ryhmään ja meillä "coach" joka auttaa omakustanteiden markkinoinnissa, järjestää kursseja, informoi ja kutsuu messuille, kirjailijatapaamisille ja joka lähettää tekstejämme eri julkaisuihin. Tukholman Suomi-instituutti on hänen toimipaikkansa ja heillä on kotisivu, johon hän tarvitsee kuvaa, koska haluaa esitellä minut kuukauden kirjailijana. Myös toinen kirjailijavierailuistani Suomessa on hänen järjestämänsä ja hän haastattelee siellä minua. Siitä informoidaan kunnan kulttuuritoimen nettisivulla ja siihen hän haluaa kuvaa.
        Kotipaikkakuntani kirjastossa vierailen myös ja tarvitsen sinne myös kuvan esitteeseen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen päässyt mukaan ruotsinsuomalaisen kulttuuritoimen sponsoroimaan kirjoittajien ryhmään ja meillä "coach" joka auttaa omakustanteiden markkinoinnissa, järjestää kursseja, informoi ja kutsuu messuille, kirjailijatapaamisille ja joka lähettää tekstejämme eri julkaisuihin. Tukholman Suomi-instituutti on hänen toimipaikkansa ja heillä on kotisivu, johon hän tarvitsee kuvaa, koska haluaa esitellä minut kuukauden kirjailijana. Myös toinen kirjailijavierailuistani Suomessa on hänen järjestämänsä ja hän haastattelee siellä minua. Siitä informoidaan kunnan kulttuuritoimen nettisivulla ja siihen hän haluaa kuvaa.
        Kotipaikkakuntani kirjastossa vierailen myös ja tarvitsen sinne myös kuvan esitteeseen.

        Käytät siis itsedtäsi jo ammattunimitystä kirjailija. Luulisi että olisit saanut tuolla avun määrällä oikean kustantajan. veronmaksajien maksamaa palveluko käytät vai itsekö sen maksat?
        Tosi auliisti täällä jaat kaikkia asioitasi, joten outoa on kun syytät muita henkilöösi menosta.
        Eikö hyvä kirjaa myy sisällöllään, ei nuo kukkamekot ja huulipunat kenestäkään osaavaa tee.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä kaikki on minulle uutta. En ole aikaisemmin elämässäni tarvinnut "imagoa" :) Nyt minulla on "manageri" joka sanelee.

        Olet siis tavallaan niinkuin holhouksen alla.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen päässyt mukaan ruotsinsuomalaisen kulttuuritoimen sponsoroimaan kirjoittajien ryhmään ja meillä "coach" joka auttaa omakustanteiden markkinoinnissa, järjestää kursseja, informoi ja kutsuu messuille, kirjailijatapaamisille ja joka lähettää tekstejämme eri julkaisuihin. Tukholman Suomi-instituutti on hänen toimipaikkansa ja heillä on kotisivu, johon hän tarvitsee kuvaa, koska haluaa esitellä minut kuukauden kirjailijana. Myös toinen kirjailijavierailuistani Suomessa on hänen järjestämänsä ja hän haastattelee siellä minua. Siitä informoidaan kunnan kulttuuritoimen nettisivulla ja siihen hän haluaa kuvaa.
        Kotipaikkakuntani kirjastossa vierailen myös ja tarvitsen sinne myös kuvan esitteeseen.

        Suomeksi koutsi, unkaria, sama sana kuin kuski, alunperin vaunu Unkarissa, joka ohjaa, ts. kääntyvät pyörät

        Ploma näin sitä pitää. Hienoa. Tee siihen sukukronikkaan jotain terävää Niskavuori - tyyliin, ajakuvaa, upota se myllerrykseen Zhivago-malliin, siinä pitää olla tyypillistä ajankuvaa
        Sitten se vetää kaikista piipuista (Picassolla on kahta lajia tyypillistä ja kallista ja epätyypillistä ja eikallista rivoa vanhoilla päivillä)

        Niskavuori on jossain Parkanossa sen Muumäki torppa josta Erkki Tuomiojan torpparihaara on lähtöidin hän tuskin itse tietää

        Koskee kaikkea taidetta

        ""Jotta taideteos olisi sijoitus, sen pitää muun muassa edustaa taiteilijan tyypillisiä töitä. Kuvassa oleva Reidar Särestöniemen maalaus on Pauliina Littorinin mukaan sellainen""


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi koutsi, unkaria, sama sana kuin kuski, alunperin vaunu Unkarissa, joka ohjaa, ts. kääntyvät pyörät

        Ploma näin sitä pitää. Hienoa. Tee siihen sukukronikkaan jotain terävää Niskavuori - tyyliin, ajakuvaa, upota se myllerrykseen Zhivago-malliin, siinä pitää olla tyypillistä ajankuvaa
        Sitten se vetää kaikista piipuista (Picassolla on kahta lajia tyypillistä ja kallista ja epätyypillistä ja eikallista rivoa vanhoilla päivillä)

        Niskavuori on jossain Parkanossa sen Muumäki torppa josta Erkki Tuomiojan torpparihaara on lähtöidin hän tuskin itse tietää

        Koskee kaikkea taidetta

        ""Jotta taideteos olisi sijoitus, sen pitää muun muassa edustaa taiteilijan tyypillisiä töitä. Kuvassa oleva Reidar Särestöniemen maalaus on Pauliina Littorinin mukaan sellainen""

        """Kuvassa oleva Reidar Särestöniemen maalaus on Pauliina Littorinin mukaan sellainen"""

        Missä kuvassa? Ei näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi koutsi, unkaria, sama sana kuin kuski, alunperin vaunu Unkarissa, joka ohjaa, ts. kääntyvät pyörät

        Ploma näin sitä pitää. Hienoa. Tee siihen sukukronikkaan jotain terävää Niskavuori - tyyliin, ajakuvaa, upota se myllerrykseen Zhivago-malliin, siinä pitää olla tyypillistä ajankuvaa
        Sitten se vetää kaikista piipuista (Picassolla on kahta lajia tyypillistä ja kallista ja epätyypillistä ja eikallista rivoa vanhoilla päivillä)

        Niskavuori on jossain Parkanossa sen Muumäki torppa josta Erkki Tuomiojan torpparihaara on lähtöidin hän tuskin itse tietää

        Koskee kaikkea taidetta

        ""Jotta taideteos olisi sijoitus, sen pitää muun muassa edustaa taiteilijan tyypillisiä töitä. Kuvassa oleva Reidar Särestöniemen maalaus on Pauliina Littorinin mukaan sellainen""

        Jos tarkoitat poliitikko Tuomiojaa, hänhän on väsännyt kirjankin suvustaan. Taitaa tietää sen mitä tiedettävissä on. Taisi kirjansa olla ainakin kerran jossain isossa kisassa palkintoehdokkaanakin, ehkä palkittiinkin, en muista.
        Joka tapauksessa on saanut kirjapuolellakin aikaiseksi jotain muutakin kuin huulipunasta ja kukkamekoista pälpätystä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat poliitikko Tuomiojaa, hänhän on väsännyt kirjankin suvustaan. Taitaa tietää sen mitä tiedettävissä on. Taisi kirjansa olla ainakin kerran jossain isossa kisassa palkintoehdokkaanakin, ehkä palkittiinkin, en muista.
        Joka tapauksessa on saanut kirjapuolellakin aikaiseksi jotain muutakin kuin huulipunasta ja kukkamekoista pälpätystä!

        Ja sinä sanot että neljä kirjaa viidessä vuodessa ei ole mitään? Ainakin ahkera olen ollut :)
        Mammani jätti jälkeensä komeron täynnä itsetehtyjä liinavaatteita, minulta jää laatikollisia kirjoja. Muutama itse väsätty myös.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ja sinä sanot että neljä kirjaa viidessä vuodessa ei ole mitään? Ainakin ahkera olen ollut :)
        Mammani jätti jälkeensä komeron täynnä itsetehtyjä liinavaatteita, minulta jää laatikollisia kirjoja. Muutama itse väsätty myös.

        Tarkoitin tietenkin viisi kirjaa.
        Kolme suomenkielistä, kaksi käännöstä. Ja kaiken tämän lisäksi, vielä pälpätystä huulipunista, kukkamekoista ja stetsoneista.
        ***
        Muuten, miksi ihmeessä minä haluaisin laittaa jonkun vanhan "kotsan", siis auton päähäni? Vai sanotaanko jossain paikallisessa murteessa lierihattua kotsaksi?


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ja sinä sanot että neljä kirjaa viidessä vuodessa ei ole mitään? Ainakin ahkera olen ollut :)
        Mammani jätti jälkeensä komeron täynnä itsetehtyjä liinavaatteita, minulta jää laatikollisia kirjoja. Muutama itse väsätty myös.

        """että neljä kirjaa viidessä vuodessa"""

        Oikeammin kaksi kirjaa suomeksi, joista kummastakin on tehty englantilainen käännös (jos nyt se toinen käännös jo valmis on ). No tuleehan siitä silloin neljä.

        Mutta laskepa ne kaikki lempeät tuulet sieltä laatikostasi (vai onko ne hienosti hyllyssä?), jotka eivät ole menneet kaupaksi, niin olethan sinä kirjoittanut satoja kirjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat poliitikko Tuomiojaa, hänhän on väsännyt kirjankin suvustaan. Taitaa tietää sen mitä tiedettävissä on. Taisi kirjansa olla ainakin kerran jossain isossa kisassa palkintoehdokkaanakin, ehkä palkittiinkin, en muista.
        Joka tapauksessa on saanut kirjapuolellakin aikaiseksi jotain muutakin kuin huulipunasta ja kukkamekoista pälpätystä!

        Joo t-oja on suvullaan loisija siitä ei ole kyse, t-oja on väitellyt suvustaan, nollaväitöskirja vanhana tehty, monistanut sitä joka paikassa

        Nyt oli vain kyse siitä että fiktiivinen Niskavuori ja sen Muumäen torppari on fiktiivinen T- ojan esi- isä Parkanon suunnalta


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ja sinä sanot että neljä kirjaa viidessä vuodessa ei ole mitään? Ainakin ahkera olen ollut :)
        Mammani jätti jälkeensä komeron täynnä itsetehtyjä liinavaatteita, minulta jää laatikollisia kirjoja. Muutama itse väsätty myös.

        Vanhoilla kuluneilla iinavaatteilla on sentään jotain käyttöä vaikka koirasairaalassa riepuina.. Kirjoista pitää repiä pahvikannet pois ja viedä pahvinkeräykseen, sivut paperinkeräykseen. Raistusta perillisille.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Kuvassa oleva Reidar Särestöniemen maalaus on Pauliina Littorinin mukaan sellainen"""

        Missä kuvassa? Ei näy.

        Tri Littorin on hyvin näkyvä daami Suomessa

        Hänen kuvaamansa taide näkyy ilman kuvia ajatonta kuvatonta


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tarkoitin tietenkin viisi kirjaa.
        Kolme suomenkielistä, kaksi käännöstä. Ja kaiken tämän lisäksi, vielä pälpätystä huulipunista, kukkamekoista ja stetsoneista.
        ***
        Muuten, miksi ihmeessä minä haluaisin laittaa jonkun vanhan "kotsan", siis auton päähäni? Vai sanotaanko jossain paikallisessa murteessa lierihattua kotsaksi?

        Kotsa on slangia ja tarkoittaa mitä tahansa päähinettä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tarkoitin tietenkin viisi kirjaa.
        Kolme suomenkielistä, kaksi käännöstä. Ja kaiken tämän lisäksi, vielä pälpätystä huulipunista, kukkamekoista ja stetsoneista.
        ***
        Muuten, miksi ihmeessä minä haluaisin laittaa jonkun vanhan "kotsan", siis auton päähäni? Vai sanotaanko jossain paikallisessa murteessa lierihattua kotsaksi?

        Sanotaanko jossain murteessa autoa kotsaksi?


      • Paloma01 kirjoitti:

        Tarkoitin tietenkin viisi kirjaa.
        Kolme suomenkielistä, kaksi käännöstä. Ja kaiken tämän lisäksi, vielä pälpätystä huulipunista, kukkamekoista ja stetsoneista.
        ***
        Muuten, miksi ihmeessä minä haluaisin laittaa jonkun vanhan "kotsan", siis auton päähäni? Vai sanotaanko jossain paikallisessa murteessa lierihattua kotsaksi?

        Urbaani sanakirja:

        "Kotsa
        Mikä tahansa lakki tai päähine.
        Nimi tulee 1900-luvun alussa Helsingissä toimineen alunperin venäläisen modistin nimestä tuotemerkistä. Nimestä tuli sitten yleisnimi kaikenlaisille hatuille ja päähineille, ja varsinkin lippalakeille."


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tarkoitin tietenkin viisi kirjaa.
        Kolme suomenkielistä, kaksi käännöstä. Ja kaiken tämän lisäksi, vielä pälpätystä huulipunista, kukkamekoista ja stetsoneista.
        ***
        Muuten, miksi ihmeessä minä haluaisin laittaa jonkun vanhan "kotsan", siis auton päähäni? Vai sanotaanko jossain paikallisessa murteessa lierihattua kotsaksi?

        Autosi on vanha kottero tai kosla. Ruma hattusi on kotsa.


      • Tellukka kirjoitti:

        """että neljä kirjaa viidessä vuodessa"""

        Oikeammin kaksi kirjaa suomeksi, joista kummastakin on tehty englantilainen käännös (jos nyt se toinen käännös jo valmis on ). No tuleehan siitä silloin neljä.

        Mutta laskepa ne kaikki lempeät tuulet sieltä laatikostasi (vai onko ne hienosti hyllyssä?), jotka eivät ole menneet kaupaksi, niin olethan sinä kirjoittanut satoja kirjoja.

        :)
        Kolme valmista kirjaa suomeksi, kolmas on painossa.
        Kaksi käännöstä, jotka tein itse alusta loppuun. Toinen julkaistu, toinen valmis, vain oikoluku puuttuu.
        Elosen laskuopin mukaan viisi kpl.
        ***
        Muuten hyvä että muistutit: onkin tilattava pieni painos Lempeitä tuulia ja Kuolemaa painotalosta. Kumpaakan minulla ei ole jäljellä, kuin pari kappaletta.

        "olethan sinä kirjoittanut satoja kirjoja"

        Olen niin, tarkkaa lukumäärää en edes tiedä, ei ehkä kovin montaa sataa, mutta ne ovatkin sitten muiden kirjahyllyissä ja kirjastoissa jne. Joko sinulla on hyllyssäsi kirjani ja jos et raatsi ostaa, niin Tukholman Suomi-Instituutin kirjastossa ovat molemmat. Kolmas pian. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko jossain murteessa autoa kotsaksi?

        kotsa on alunperin slangisana joka tarkoitattaa autoa. Tulee samasta sanasta kuin koutsi.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        kotsa on alunperin slangisana joka tarkoitattaa autoa. Tulee samasta sanasta kuin koutsi.

        Onko Ploma sinulla joskus olo että nämä jänkkääjät ovat kännissä?

        Että ne puristavat vettä myllyyn eikä pulloon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jenkkihymyä esittelevät ikäiseni miehet ja naiset ovat yleensä vähintään valkaisseet hampaansa tai sitten kalusto on vaihdettu kruunuihin."

        Voi turusen pyssyt sentään. Mistä hitosta sä revit näitä kommenttejasi? Et ainakaan oikeasta elämästä.

        No just oikeassa elämässä noita näkee vaikka kuinka paljon. Kun aikoinaan hampaiden valkaisu yleistyi ja tuli hintansakin puolesta lähes jokaiselle mahdolliseksi niin kyllä näillä valkaistuilla hymyily lisääntyi ja hymyt levenivät ihan silmin nähden.

        Näin on edelleen, uusia hampaita esitellään. Onhan se aivan luonnollista ja ymmärrettävää, että niin tehdään. Jo iät ja ajat meille on tolkutettu, että hymyillä pitää ja hymyn, varsinkin näyttävän hymyn merkitystä on korostettu ja itseasiassa vähän liikaakin suurenneltu. Onhan se selvää, että jos ihminen kokee tarpeelliseksi tai jopa välttämättömäksi käyttää paljon aikaa ja rahaa saadakseen kauniit hampaat niin ne saatuaan hän haluaa myös niitä esitellä.
        Jatkuvasti tällaista hampaiden esittelyä eli epäaitoa ja tilanteeseen nähden liioiteltua tai jopa tarpeetonta hymyilyä näkee 'oikeassa elämässä'.
        Jotkut haluaisivat nähdä sellaista täälläkin; siitähän on kysymys kun melkeinpä vaaditaan jotakuta hymyilemään heidän haluamallaan tavalla ja näyttämään hampaansa.

        Bessie


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        kotsa on alunperin slangisana joka tarkoitattaa autoa. Tulee samasta sanasta kuin koutsi.

        Okei, en tiedä missä tuollaista slangia on puhuttu, jossa kotsalla tarkoitetaan autoa.

        Helsingissä kotsa on ollut koko ikäni ajan päähine.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko jossain murteessa autoa kotsaksi?

        kotsa

        "(vanha, harvinainen) Vanhastaan matkustusvaunu tai -kärry, nykyään auto, elää sinnittelee joissain harvoissa yhteyksissä.
        Vanha romukotsa.
        Etymologia
        Keskieurooppalainen laina, tarkemmin ottaen germaaninen. Vastaavuuksina ranskan coche (vanhanaikainen matkavaunu, nykyarkikielessä myös linja-auto tai bussi) ja espanjan coche (nykyään auto, sekä vastaava matkakärry).

        Liittyvät sanat
        Synonyymit
        kärry, kosla, kottero"
        Wiki osaa muutakin kuin murretta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        kotsa on alunperin slangisana joka tarkoitattaa autoa. Tulee samasta sanasta kuin koutsi.

        Tämä pönttölauma jänkkääjiä onkännissa ja kone poistaa kaikki nämä kuvaukset niistä

        Jänk kääjät lykkäävät vettä myllyyn eikä pulloon

        Kääjillä on pohjattomasti aikaa ätä


      • Paloma01 kirjoitti:

        :)
        Kolme valmista kirjaa suomeksi, kolmas on painossa.
        Kaksi käännöstä, jotka tein itse alusta loppuun. Toinen julkaistu, toinen valmis, vain oikoluku puuttuu.
        Elosen laskuopin mukaan viisi kpl.
        ***
        Muuten hyvä että muistutit: onkin tilattava pieni painos Lempeitä tuulia ja Kuolemaa painotalosta. Kumpaakan minulla ei ole jäljellä, kuin pari kappaletta.

        "olethan sinä kirjoittanut satoja kirjoja"

        Olen niin, tarkkaa lukumäärää en edes tiedä, ei ehkä kovin montaa sataa, mutta ne ovatkin sitten muiden kirjahyllyissä ja kirjastoissa jne. Joko sinulla on hyllyssäsi kirjani ja jos et raatsi ostaa, niin Tukholman Suomi-Instituutin kirjastossa ovat molemmat. Kolmas pian. :)

        Onko sinulla mainostamiseen ylläpidon lupa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ploma sinulla joskus olo että nämä jänkkääjät ovat kännissä?

        Että ne puristavat vettä myllyyn eikä pulloon?

        ;)
        meneehän se aurinkoinen kesäpäivä näinkin.
        Teen aloituksen kahvista ja Kolumbiasta. 140 vastausta, sata niistä koskee minua, valokuvaani, käsivarteni paksuutta, ulkonäköäni, hattuni rumuutta, omaa rumuuttani. Muutama Tuomiojaa tai jotain muuta tunnettua suomalaista. Yksi lappilaista taiteilijaa. Minä vastailen tässä odotellassani poikaa junalta.

        Ei tää jengi (muutamaa ilahduttavaa poikkeusta lukuunottamatta ) aivan selvänä ole.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        ;)
        meneehän se aurinkoinen kesäpäivä näinkin.
        Teen aloituksen kahvista ja Kolumbiasta. 140 vastausta, sata niistä koskee minua, valokuvaani, käsivarteni paksuutta, ulkonäköäni, hattuni rumuutta, omaa rumuuttani. Muutama Tuomiojaa tai jotain muuta tunnettua suomalaista. Yksi lappilaista taiteilijaa. Minä vastailen tässä odotellassani poikaa junalta.

        Ei tää jengi (muutamaa ilahduttavaa poikkeusta lukuunottamatta ) aivan selvänä ole.

        "Ei tää jengi (muutamaa ilahduttavaa poikkeusta lukuunottamatta ) aivan selvänä ole."

        kantsii varmaan olla sielä Boomerien juttuklubissa vertaistesi kanssa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        ;)
        meneehän se aurinkoinen kesäpäivä näinkin.
        Teen aloituksen kahvista ja Kolumbiasta. 140 vastausta, sata niistä koskee minua, valokuvaani, käsivarteni paksuutta, ulkonäköäni, hattuni rumuutta, omaa rumuuttani. Muutama Tuomiojaa tai jotain muuta tunnettua suomalaista. Yksi lappilaista taiteilijaa. Minä vastailen tässä odotellassani poikaa junalta.

        Ei tää jengi (muutamaa ilahduttavaa poikkeusta lukuunottamatta ) aivan selvänä ole.

        Oma valintasi tuoda kuvasi tänne arvioitaviksi. Täällä ollaan rehellisiä, tuttusi ja läheisesi eivät kehtaa totuutta sanoa.
        Toivottavasti oma poikasi ei sotke soosia pottuihin. Taitaa tuntea se miehesi poika itsensä syrjityksi. Eikö kumpikaan ole naista saanut, kun sinun pitää niitä huoltaa?


      • Paloma01 kirjoitti:

        ;)
        meneehän se aurinkoinen kesäpäivä näinkin.
        Teen aloituksen kahvista ja Kolumbiasta. 140 vastausta, sata niistä koskee minua, valokuvaani, käsivarteni paksuutta, ulkonäköäni, hattuni rumuutta, omaa rumuuttani. Muutama Tuomiojaa tai jotain muuta tunnettua suomalaista. Yksi lappilaista taiteilijaa. Minä vastailen tässä odotellassani poikaa junalta.

        Ei tää jengi (muutamaa ilahduttavaa poikkeusta lukuunottamatta ) aivan selvänä ole.

        Mitään hyvää ei odota liian kauan.
        Jo eilisen päivän ja tämän aamua olet näköjään odotellut pokaa junalta. Onko juna noin pahasti myöhässä?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        ;)
        meneehän se aurinkoinen kesäpäivä näinkin.
        Teen aloituksen kahvista ja Kolumbiasta. 140 vastausta, sata niistä koskee minua, valokuvaani, käsivarteni paksuutta, ulkonäköäni, hattuni rumuutta, omaa rumuuttani. Muutama Tuomiojaa tai jotain muuta tunnettua suomalaista. Yksi lappilaista taiteilijaa. Minä vastailen tässä odotellassani poikaa junalta.

        Ei tää jengi (muutamaa ilahduttavaa poikkeusta lukuunottamatta ) aivan selvänä ole.

        En vielä ole kännissä, mut saa sit nähdä mitä myöhemmin tänään.
        Ystäväni täyttää vuosia ja olen luvannut ottaa aguardiente-paukut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma valintasi tuoda kuvasi tänne arvioitaviksi. Täällä ollaan rehellisiä, tuttusi ja läheisesi eivät kehtaa totuutta sanoa.
        Toivottavasti oma poikasi ei sotke soosia pottuihin. Taitaa tuntea se miehesi poika itsensä syrjityksi. Eikö kumpikaan ole naista saanut, kun sinun pitää niitä huoltaa?

        Vaihdoin profiilikuvaa, mutta en itse tuonut asiaa framille, vaan sen tekivät muut.
        Parhaat ystävät ja läheiset kertovat kyllä totuuden, mutta nää jutut on subjektiivisia. Halusin laajempaa otantaa ja nyt olen saanut sen. Kunhan saan perattua roskat pois.
        Kiitos kaikille jotka annoitte palautetta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onko sinulla mainostamiseen ylläpidon lupa?

        Eipä ole Paloma vastannut. Minuakin kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Vaihdoin profiilikuvaa, mutta en itse tuonut asiaa framille, vaan sen tekivät muut.
        Parhaat ystävät ja läheiset kertovat kyllä totuuden, mutta nää jutut on subjektiivisia. Halusin laajempaa otantaa ja nyt olen saanut sen. Kunhan saan perattua roskat pois.
        Kiitos kaikille jotka annoitte palautetta.

        Vai että roskana pidät muita kuin itsellesi edullisia mielipiteitä. Ei ihme, ettet tule kenenkään kanssa toimeen. Korppiksenkin suututit.
        Noilla avuilla ei kannata itsestään liikoja kuvitella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pönttölauma jänkkääjiä onkännissa ja kone poistaa kaikki nämä kuvaukset niistä

        Jänk kääjät lykkäävät vettä myllyyn eikä pulloon

        Kääjillä on pohjattomasti aikaa ätä

        Siltä tuo näyttää. Monesko sinulla on menossa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Vaihdoin profiilikuvaa, mutta en itse tuonut asiaa framille, vaan sen tekivät muut.
        Parhaat ystävät ja läheiset kertovat kyllä totuuden, mutta nää jutut on subjektiivisia. Halusin laajempaa otantaa ja nyt olen saanut sen. Kunhan saan perattua roskat pois.
        Kiitos kaikille jotka annoitte palautetta.

        Sehän oli mainosta ja markkinointia koko profiili. Ehtikö joku sinut ilmiantaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän oli mainosta ja markkinointia koko profiili. Ehtikö joku sinut ilmiantaa?

        Näillä sivuilla elvistely ei ole kovin hääppöinen tapa mainostaa ja markkinoida. Tämän foorumin ovat vuosien mittaan pysyvästi jättäneet kaikkeen sontaan tympääntyneenä useimmat jotka koskaan ovat päätyneet sivuja vilkaisemaan, esim. tänne 70 plus sivuille kirjoittaa ne kaksi- kolme aktiivia eikä lukijoitaan saata palöjon enempää olla, mainosta ja markkinoi siinä sitten bestselleriäsi.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Vaihdoin profiilikuvaa, mutta en itse tuonut asiaa framille, vaan sen tekivät muut.
        Parhaat ystävät ja läheiset kertovat kyllä totuuden, mutta nää jutut on subjektiivisia. Halusin laajempaa otantaa ja nyt olen saanut sen. Kunhan saan perattua roskat pois.
        Kiitos kaikille jotka annoitte palautetta.

        Vai oikein laajempaa otosta mitättömän mummon rupusesta kuvasta🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä sivuilla elvistely ei ole kovin hääppöinen tapa mainostaa ja markkinoida. Tämän foorumin ovat vuosien mittaan pysyvästi jättäneet kaikkeen sontaan tympääntyneenä useimmat jotka koskaan ovat päätyneet sivuja vilkaisemaan, esim. tänne 70 plus sivuille kirjoittaa ne kaksi- kolme aktiivia eikä lukijoitaan saata palöjon enempää olla, mainosta ja markkinoi siinä sitten bestselleriäsi.

        Saattaa olla, että kääntyy jopa vastaan tuo mainostaminen ja markkinointi. Siihen, kun liittyy nyt se mielleyhtymä minkä "kirjailijasta" on saanut näillä palstoilla.
        Jossain tapauksessa, jos olisi törmännyt pelkkään kirjaan, niin sisältö olisikin voinut houkuttaa lukemiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näillä sivuilla elvistely ei ole kovin hääppöinen tapa mainostaa ja markkinoida. Tämän foorumin ovat vuosien mittaan pysyvästi jättäneet kaikkeen sontaan tympääntyneenä useimmat jotka koskaan ovat päätyneet sivuja vilkaisemaan, esim. tänne 70 plus sivuille kirjoittaa ne kaksi- kolme aktiivia eikä lukijoitaan saata palöjon enempää olla, mainosta ja markkinoi siinä sitten bestselleriäsi.

        Olen poistanut kaiken infon mitä laitoin harrastelustani profiiliini, koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa ja vainota palstalaisia, jotka ovat jollain tavalla näkyvillä. Siellä on kuitenkin linkit blogiini (ei tietääkseni ole kiellettyä)ja Boomereiden juttuklubiin Facebookiin, jonne voi hakeutua jos palstan ilmapiiri rasittaa.
        On totta, että täällä kirjoittaa vain aivan kourallinen ikäryhmämme edustajia, jotka edes pyrkivät vuorovaikutteiseen keskusteluun aikuisten ehdoilla, mutta olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi. Kaiken muun jätän omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen poistanut kaiken infon mitä laitoin harrastelustani profiiliini, koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa ja vainota palstalaisia, jotka ovat jollain tavalla näkyvillä. Siellä on kuitenkin linkit blogiini (ei tietääkseni ole kiellettyä)ja Boomereiden juttuklubiin Facebookiin, jonne voi hakeutua jos palstan ilmapiiri rasittaa.
        On totta, että täällä kirjoittaa vain aivan kourallinen ikäryhmämme edustajia, jotka edes pyrkivät vuorovaikutteiseen keskusteluun aikuisten ehdoilla, mutta olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi. Kaiken muun jätän omaan arvoonsa.

        Paloma.Ei tunnu olevan mieluisia juttukavereita boomereissa eikä facessa, kun täällä roikut ja houkuttelet sinne meitä anoja, vaikka meita halveksit, Et saa muualla minkäänlaista huomiota, siksi käyt täällä pomottamassa ja elvistelemässä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen poistanut kaiken infon mitä laitoin harrastelustani profiiliini, koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa ja vainota palstalaisia, jotka ovat jollain tavalla näkyvillä. Siellä on kuitenkin linkit blogiini (ei tietääkseni ole kiellettyä)ja Boomereiden juttuklubiin Facebookiin, jonne voi hakeutua jos palstan ilmapiiri rasittaa.
        On totta, että täällä kirjoittaa vain aivan kourallinen ikäryhmämme edustajia, jotka edes pyrkivät vuorovaikutteiseen keskusteluun aikuisten ehdoilla, mutta olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi. Kaiken muun jätän omaan arvoonsa.

        Näiden pottuilijoiden lisäksi palstan ytimen muodostaa amppariporukka
        joka koipio ampparista uutisia joita pitävät kauheina tai täristyttävinä

        ja sitten alkaa älyvapaa päivittely junttimoraaliin perustuen
        ilman mitään yllättävää sisältöä homehtunutta jaarittelua kun ei muutakaan
        tekemistä enää ole tms


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen poistanut kaiken infon mitä laitoin harrastelustani profiiliini, koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa ja vainota palstalaisia, jotka ovat jollain tavalla näkyvillä. Siellä on kuitenkin linkit blogiini (ei tietääkseni ole kiellettyä)ja Boomereiden juttuklubiin Facebookiin, jonne voi hakeutua jos palstan ilmapiiri rasittaa.
        On totta, että täällä kirjoittaa vain aivan kourallinen ikäryhmämme edustajia, jotka edes pyrkivät vuorovaikutteiseen keskusteluun aikuisten ehdoilla, mutta olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi. Kaiken muun jätän omaan arvoonsa.

        Miksi ihmeessä roikut tällä foorumilla, kun antisi on vain toisten haukkuminen?

        Olen nyt pari vuotta seurannut näitä palstoja ja ymmärrän hyvin, miksi saat lokaa niskaasi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen poistanut kaiken infon mitä laitoin harrastelustani profiiliini, koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa ja vainota palstalaisia, jotka ovat jollain tavalla näkyvillä. Siellä on kuitenkin linkit blogiini (ei tietääkseni ole kiellettyä)ja Boomereiden juttuklubiin Facebookiin, jonne voi hakeutua jos palstan ilmapiiri rasittaa.
        On totta, että täällä kirjoittaa vain aivan kourallinen ikäryhmämme edustajia, jotka edes pyrkivät vuorovaikutteiseen keskusteluun aikuisten ehdoilla, mutta olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi. Kaiken muun jätän omaan arvoonsa.

        Kukahan mahtaa olla se, joka eniten käy ylläpidolle ruikuttamassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä roikut tällä foorumilla, kun antisi on vain toisten haukkuminen?

        Olen nyt pari vuotta seurannut näitä palstoja ja ymmärrän hyvin, miksi saat lokaa niskaasi.

        Oletpa seurannut huonosti palstaa jos olet nähnyt vain kun puolustaudun hyökkääjiäni vastaan enkä heittäydy kenenkään kynnysmatoksi. Käypä mieluummin katsomassa niitä satoja asia-aloituksia joita olen tehnyt vuosien varrella ja liity sitten vasta loanheittäjien kuoroon.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen poistanut kaiken infon mitä laitoin harrastelustani profiiliini, koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa ja vainota palstalaisia, jotka ovat jollain tavalla näkyvillä. Siellä on kuitenkin linkit blogiini (ei tietääkseni ole kiellettyä)ja Boomereiden juttuklubiin Facebookiin, jonne voi hakeutua jos palstan ilmapiiri rasittaa.
        On totta, että täällä kirjoittaa vain aivan kourallinen ikäryhmämme edustajia, jotka edes pyrkivät vuorovaikutteiseen keskusteluun aikuisten ehdoilla, mutta olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi. Kaiken muun jätän omaan arvoonsa.

        Vaikuttaa hyvin vahvasti siltä että palstan ilmapiiri rasittaa nimen omaan sinua.
        Olet liian fiini tänne tavisten joukkoon sopiaksesi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa hyvin vahvasti siltä että palstan ilmapiiri rasittaa nimen omaan sinua.
        Olet liian fiini tänne tavisten joukkoon sopiaksesi!

        En ole liian "fiini", mutta eroan muusta käyttäjäporukasta jollain tapaa. Erilaisuus ei ole hyväksi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Oletpa seurannut huonosti palstaa jos olet nähnyt vain kun puolustaudun hyökkääjiäni vastaan enkä heittäydy kenenkään kynnysmatoksi. Käypä mieluummin katsomassa niitä satoja asia-aloituksia joita olen tehnyt vuosien varrella ja liity sitten vasta loanheittäjien kuoroon.

        Ei ollut nyt kysymys sinun aloituksistasi, vaan siitä, miten suhtaudut muiden kirjoituksiin ja nostat itsesi jalustalle.

        Ensi kosketukseni sinun kirjoituksiisi oli jossakin kirjallisuusketjussa ja siinä jo annoit
        minulle kuvan itsestäni.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen poistanut kaiken infon mitä laitoin harrastelustani profiiliini, koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa ja vainota palstalaisia, jotka ovat jollain tavalla näkyvillä. Siellä on kuitenkin linkit blogiini (ei tietääkseni ole kiellettyä)ja Boomereiden juttuklubiin Facebookiin, jonne voi hakeutua jos palstan ilmapiiri rasittaa.
        On totta, että täällä kirjoittaa vain aivan kourallinen ikäryhmämme edustajia, jotka edes pyrkivät vuorovaikutteiseen keskusteluun aikuisten ehdoilla, mutta olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi. Kaiken muun jätän omaan arvoonsa.

        "koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa "

        Niinpä niin, kenellähän on ollut tapana huutaa ad hominemia ja tehdä ilmoituksia ylläpitoon säännöistä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En ole liian "fiini", mutta eroan muusta käyttäjäporukasta jollain tapaa. Erilaisuus ei ole hyväksi.

        Eroat tavallista tollompana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa hyvin vahvasti siltä että palstan ilmapiiri rasittaa nimen omaan sinua.
        Olet liian fiini tänne tavisten joukkoon sopiaksesi!

        "Vaikuttaa hyvin vahvasti siltä että palstan ilmapiiri rasittaa nimen omaan sinua.
        Olet liian fiini tänne tavisten joukkoon sopiaksesi!"

        Typerä kommentti.
        Palstan ilmapiiri on "rasittava", häiritsevä, ihmetystä herättävä, yllättävän huono, luotaantyöntävä, sisäänlämpiävä ja riitaisa melkeinpä kenen tahansa "taviksen" mielestä.

        Kirjoitat "liian fiini tänne tavisten joukkoon sopiaksesi!" Ensinnäkin, taviksella tarkoitetaan tavallista ihmistä ja toisekseen tämä palsta taas on tarkoitettu kaikille 70 ikäisille. Valtaosa 70 ikäisistä(kin) tietenkin on taviksia ja taviksissa tietenkin on ihmisiä laidasta laitaan. "Fiinejäkin" (huoh).
        Näin olettaisi olevan tällä palstallakin, ja näin tietysti pitäisikin olla jotta palsta olisi oikea keskustelupalsta jossa yhdenvertaiset aikuiset keskustelisivat keskenään. Valitettavasti täällä ei enää juurikaan ole taviksia, ei ainakaan jos tarkoitamme taviksilla tavanomaisia käytöstapoja noudattavia ja tavanomaisesti kanssakirjoittajiin suhtautuvia keskustelijoita.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikuttaa hyvin vahvasti siltä että palstan ilmapiiri rasittaa nimen omaan sinua.
        Olet liian fiini tänne tavisten joukkoon sopiaksesi!"

        Typerä kommentti.
        Palstan ilmapiiri on "rasittava", häiritsevä, ihmetystä herättävä, yllättävän huono, luotaantyöntävä, sisäänlämpiävä ja riitaisa melkeinpä kenen tahansa "taviksen" mielestä.

        Kirjoitat "liian fiini tänne tavisten joukkoon sopiaksesi!" Ensinnäkin, taviksella tarkoitetaan tavallista ihmistä ja toisekseen tämä palsta taas on tarkoitettu kaikille 70 ikäisille. Valtaosa 70 ikäisistä(kin) tietenkin on taviksia ja taviksissa tietenkin on ihmisiä laidasta laitaan. "Fiinejäkin" (huoh).
        Näin olettaisi olevan tällä palstallakin, ja näin tietysti pitäisikin olla jotta palsta olisi oikea keskustelupalsta jossa yhdenvertaiset aikuiset keskustelisivat keskenään. Valitettavasti täällä ei enää juurikaan ole taviksia, ei ainakaan jos tarkoitamme taviksilla tavanomaisia käytöstapoja noudattavia ja tavanomaisesti kanssakirjoittajiin suhtautuvia keskustelijoita.

        Bessie

        Sinä taisit nyt pahoittaa ainakin mielesi ellet elimistöäsikin aivan toiselle henkilölle suuntaamani kommentin seurauksena?
        Vai onko sinulla noita omia nimimerkkejä kuinka monta, olen lukenut että joku jo aiemmin arveli niitä olevan useita, oliko ainakin kolmin kappalein? Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa "

        Niinpä niin, kenellähän on ollut tapana huutaa ad hominemia ja tehdä ilmoituksia ylläpitoon säännöistä.

        Omat mokansa selittää metaforiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taisit nyt pahoittaa ainakin mielesi ellet elimistöäsikin aivan toiselle henkilölle suuntaamani kommentin seurauksena?
        Vai onko sinulla noita omia nimimerkkejä kuinka monta, olen lukenut että joku jo aiemmin arveli niitä olevan useita, oliko ainakin kolmin kappalein? Miksi?

        Se, että sinulla on aivan liian suuret luulot (oikeastaan jotenkin liikuttavan suuret) itsestäsi ei ole enää aikoihin yllättänyt minua, mutta aina silloin tällöin yllätät ylittämällä itsesi.
        Ethän sinä reppana mitenkään pysty pahoittamaan minun mieltäni ja arvelusi että olisit pystynyt pahoittamaan "elimistönikin" on kyllä jo niin suuruusharhainen etten osaa siitä edes ärsyyntyä.


        "Vai onko sinulla noita omia nimimerkkejä kuinka monta, olen lukenut että joku jo aiemmin arveli niitä olevan useita, oliko ainakin kolmin kappalein? Miksi?"
        Miten minä voisin tietää miksi sinä olet jotain jostain lukenut?! Voin vain arvata. Ehkä tunnet jotain vinksahtanutta tyydytystä lukiessasi minusta kirjoittamiasi kommentteja?

        Ja taas kerran, paina nyt vihdoin mieleesi: Vastaan silloin kun huvittaa ja mihin kommenttiin milloinkin, ihan sama kenelle se on osoitettu.
        Kuvitteletko olevasi kapellimestari täällä? Mikäs siinä, kuvittele vaan.

        Bessie


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen poistanut kaiken infon mitä laitoin harrastelustani profiiliini, koska täällä on ikävä tapa ilmiantaa ja vainota palstalaisia, jotka ovat jollain tavalla näkyvillä. Siellä on kuitenkin linkit blogiini (ei tietääkseni ole kiellettyä)ja Boomereiden juttuklubiin Facebookiin, jonne voi hakeutua jos palstan ilmapiiri rasittaa.
        On totta, että täällä kirjoittaa vain aivan kourallinen ikäryhmämme edustajia, jotka edes pyrkivät vuorovaikutteiseen keskusteluun aikuisten ehdoilla, mutta olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi. Kaiken muun jätän omaan arvoonsa.

        """olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi."""

        Vaikuttaako sinun omiin kirjavalintoihisi kuinka paljon se, että miten mielenkiintoinen ja onnistunut valokuva kirjailijasta on onnistuttu suuren raadin avulla luomaan?
        Käsittääkseni ei ole kysymys mistään valokuvakilpailusta, vai olenko ymmärtänyt väärin.

        Sanotaanhan sitä tosin, että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta päteekö se kirjallisuuteenkin. Ainakin minulle on yks hailee kuinka mielenkiintoinen valokuva kirjoittajasta on, jos hänen kirjaansa ei viitsi lukea kymmentä sivua pitemmälle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi."""

        Vaikuttaako sinun omiin kirjavalintoihisi kuinka paljon se, että miten mielenkiintoinen ja onnistunut valokuva kirjailijasta on onnistuttu suuren raadin avulla luomaan?
        Käsittääkseni ei ole kysymys mistään valokuvakilpailusta, vai olenko ymmärtänyt väärin.

        Sanotaanhan sitä tosin, että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta päteekö se kirjallisuuteenkin. Ainakin minulle on yks hailee kuinka mielenkiintoinen valokuva kirjoittajasta on, jos hänen kirjaansa ei viitsi lukea kymmentä sivua pitemmälle.

        Kyllähän se on useinkin juuri kuva joka ensimmäiseksi kiinnittää meidän huomiomme. Esmes ensin kirjan kansi jne., tai jonkun lehtijutun kuva jota ilman emme ehkä olisi lukeneet koko juttua.
        Kerran näin yhdessä näyteikkunassa kuvan naisesta joka oli pukeutunut vanhanaikaiselta näyttävään leninkiin. Leningin kangas oli kasmirkuvioinen tai sanotaanko sitä paisleykuvioksi, joka tapauksessa se kuvio on aina viehättänyt minua. Leninki kiinnitti huomioni koska siihen aikaan ei juurikaan käytetty mekkoja arkivaatteina kuten nykyään, reilusti 2000 luvun puolella kuitenkin oltiin. Vain ja ainoastaan siksi pysähdyin katselemaan tarkemmin. Kuva osoittautui nuoren naiskirjailijan kuvaksi ja kävi myös ilmi että hän olisi kirjaosastolla samana päivänä hieman myöhemmin. Kiinnostuin sen verran, että kuluttelin aikaani ja menin sitten minäkin sinne. Ostamani omistuskirjoituksella varustettu kirja on minulla vieläkin.

        Tämä Paloman arvostelu ja syyttäminen ties mistä on mielestäni aika epäreilua ja kohtuutonta, vähän ilkeääkin. Minäkin ihan hänen pyytämättään tuputin hänelle neuvojani ja kerroin omia mielipiteitäni hänen kuvistaan.

        Ja kuvista vielä sen verran, että jos (huomaa, JOS) sinulta pyydettäisiin kuvaa johonkin, niin varmaan sinäkin haluaisit antaa mahdollisimman hyvän ja kaikin puolin sopivan. Makutuomarien käyttäminen on niin luonnollista ja normaalia kuin olla voi. Tosin Paloma ei sitä alunperin täällä edes tehnyt, mutta ihan ok. olisi niin tehdä.

        Bessie


      • Tellukka kirjoitti:

        """olen saanut jo riittävästi vinkkejä ja mielipiteitä miten kuvia voisi tehdä mielenkiintoisimmiksi."""

        Vaikuttaako sinun omiin kirjavalintoihisi kuinka paljon se, että miten mielenkiintoinen ja onnistunut valokuva kirjailijasta on onnistuttu suuren raadin avulla luomaan?
        Käsittääkseni ei ole kysymys mistään valokuvakilpailusta, vai olenko ymmärtänyt väärin.

        Sanotaanhan sitä tosin, että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta päteekö se kirjallisuuteenkin. Ainakin minulle on yks hailee kuinka mielenkiintoinen valokuva kirjoittajasta on, jos hänen kirjaansa ei viitsi lukea kymmentä sivua pitemmälle.

        Kysymys on valokuvasta esitteeseen. Kaksi kirjastoa Suomessa ja Suomi-Instituutti ovat pyytäneet kuvaa kirjailijaesittelyyn. Kotipaikkakunnallani minut voi jopa joku tunnistaa nsiitä, joten kuvan on oltava mielellään päivitetty.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Kysymys on valokuvasta esitteeseen. Kaksi kirjastoa Suomessa ja Suomi-Instituutti ovat pyytäneet kuvaa kirjailijaesittelyyn. Kotipaikkakunnallani minut voi jopa joku tunnistaa nsiitä, joten kuvan on oltava mielellään päivitetty.

        No ainakin tötteröhatustasi sinut tunnistaa jos ei muuten.

        Viimeisenä minulle tulee mieleen lukemista valitessani kirjan kirjoittajan ulkonäkö.
        Katson takakannesta, mitä kirja käsittelee, sitten katson kirjoittajan nimen, että olenko mahdollisesti lukenut hänen tuotantoaan aikaisemmin ja olenko pitänyt niistä.
        Jos on ennestään outo kirjailija, niin sitten avaan kirjan ja vilkaisen sieltä täältä millä tyylillä hän kirjoittaa. Sitten kiinnostaa jos kiinnostaa tai sitten ei kiinnosta ja otan toisen kirjan tarkkailuuni.


    • Anonyymi

      Oho, jopas poisto nappasi, lähti kuin kuppa Töölöstä.

      • Anonyymi

        Älä kuitenkaan liikaa luota siihen, että kuppa on lähtenyt Töölöstä. Olen sitä mieltä, että alkuperäinen sanonta on: Kiertää kuin kuppa Töölössä.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kuitenkaan liikaa luota siihen, että kuppa on lähtenyt Töölöstä. Olen sitä mieltä, että alkuperäinen sanonta on: Kiertää kuin kuppa Töölössä.

        Bessie

        Niin, ainakin yksi lähtöön liittyvä sanonta oli että lähti kuin hauki rannasta.
        On tullut tuo monet kerrat nähtyä ja hauki tosiaan starttaa pelästyessään liukkaasti. Kala kykenee parhaimmillaan välittämään tehon "vartalostaan" veteen laivan potkuria tehokkaammin. Jos kyettäisiin rakentamaan laiva jonka runko vääntelehtisi kuten kalalla, sen moottoriteho välittyisi eteenpäin vieväksi voimaksi tehokkaammin kuin potkurilla tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ainakin yksi lähtöön liittyvä sanonta oli että lähti kuin hauki rannasta.
        On tullut tuo monet kerrat nähtyä ja hauki tosiaan starttaa pelästyessään liukkaasti. Kala kykenee parhaimmillaan välittämään tehon "vartalostaan" veteen laivan potkuria tehokkaammin. Jos kyettäisiin rakentamaan laiva jonka runko vääntelehtisi kuten kalalla, sen moottoriteho välittyisi eteenpäin vieväksi voimaksi tehokkaammin kuin potkurilla tapahtuu.

        Luulisi kuitenkin, että jos laiva on välillä asennossa jossa on enemmän pintaa menosuuntaa kohti niin se on vauhdista pois? Ajatuksena kyllä tosi kiehtova tuollainen uintiliikkeitä tekevä laiva. Ei varmaankaan ihan mahdoton valmistaa, mutta aika paljon niveliä siinä kai pitäisi olla, ehkä turhan kallis hyötysuhdetta jos ajatellaan?

        Hauki on tavattoman virtaviivainen ja myös hyvin liukas. Varmaan pääsee yhdellä ainoalla voimakkaalla potkulla lujaa ja kauas. Kerran laiturin alla särkiä vaanimassa (ilmeisesti) ollut hauki erehtyi ja puri minua käteen. Samalla sekunnin murto-osalla kun käteni osui veteen hauki oli kiinni siinä. Me joskus tiskasimme laiturilla ja samalla syötimme särkiä jättämällä hieman sopivia ruoan tähteitä lautaselle. Särjet oppivat nopeasti. Ne 'kuulivat' heti kun laiturille astuttiin ja tulivat kovalla vauhdilla keskeltä järveä katsomaan josko olisi ruokaa tarjolla. Tämä haukiyksilö oli tajunnut kuvion ja sen tuomat mahdollisuudet. Se ei koskaan tehnyt samaa virhettä uudestaan, näimme kyllä sen aina silloin tällöin. Tosin minä toimin hieman varovaisemmin ja pojan komensimme käyttämään uimahousuja. Särjet eivät enää aina tulleet ja lopulta lakkasivat kokonaan tulemasta joten arvelimme hauen olevan passissa siinä jossain. Seuraavana kesänä oli taas ihan normaali meininki, tämä iso hauki oli varmaankin muuttanut isoon järveen.

        Bessie


      • Anonyymi

        Lähti kuin Paloma Boomereihin. Jäi palstoille kiertämään kuin kuppa Töölöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi kuitenkin, että jos laiva on välillä asennossa jossa on enemmän pintaa menosuuntaa kohti niin se on vauhdista pois? Ajatuksena kyllä tosi kiehtova tuollainen uintiliikkeitä tekevä laiva. Ei varmaankaan ihan mahdoton valmistaa, mutta aika paljon niveliä siinä kai pitäisi olla, ehkä turhan kallis hyötysuhdetta jos ajatellaan?

        Hauki on tavattoman virtaviivainen ja myös hyvin liukas. Varmaan pääsee yhdellä ainoalla voimakkaalla potkulla lujaa ja kauas. Kerran laiturin alla särkiä vaanimassa (ilmeisesti) ollut hauki erehtyi ja puri minua käteen. Samalla sekunnin murto-osalla kun käteni osui veteen hauki oli kiinni siinä. Me joskus tiskasimme laiturilla ja samalla syötimme särkiä jättämällä hieman sopivia ruoan tähteitä lautaselle. Särjet oppivat nopeasti. Ne 'kuulivat' heti kun laiturille astuttiin ja tulivat kovalla vauhdilla keskeltä järveä katsomaan josko olisi ruokaa tarjolla. Tämä haukiyksilö oli tajunnut kuvion ja sen tuomat mahdollisuudet. Se ei koskaan tehnyt samaa virhettä uudestaan, näimme kyllä sen aina silloin tällöin. Tosin minä toimin hieman varovaisemmin ja pojan komensimme käyttämään uimahousuja. Särjet eivät enää aina tulleet ja lopulta lakkasivat kokonaan tulemasta joten arvelimme hauen olevan passissa siinä jossain. Seuraavana kesänä oli taas ihan normaali meininki, tämä iso hauki oli varmaankin muuttanut isoon järveen.

        Bessie

        Sama liikkeen tehokkuus on linnuilla. kun ensimmäisiä lentokoneita (ilman koneita) yritettiin väsätä pyrittiinkin matkimaan lintuja. mutta kun ihmisen teho suhteessa painoon on ihan liian pieni, eihän siitä mitään tullut. Sama kuin laivan rakentaminen riittävän kalamaiseksi, lentokoneenkin rakentaminen riittävän lintumaiseksi on liian vaikea ja miten se osaisi edes nousta kentältä rikkomatta itseään. Ongelma ei ole pelkästään fyysisissä rakenteissa vaan kaiken ohjauksessa, automatiikoilla ja tietokoneilla toki tehdään jo merkillisiä asioita mutta tämä ei ehkä löytäisi maksajaa.
        Itse ihailen luonnossa sulavimpina liikkujina käärmeitä, niillä täytyy olla ja melkoiset "tietokoneet" jotta liikkeet onnistuvat, tiedonkulussa koneesta jokaiseen pikkuriikkiseen lihakseen oma reittinsä, jokaiselta pikkuriikkiseltä lihakselta palautuskytkentä joka kertoo käskyn perillemenon ja uskomaton kaikkien käskyjen ajoitus ja synkronisointi jne.


    • Vallan vaihduttua Kolumbiassa vasemmistoon, kahvin makuun odotettavissa äärioikeiston jälkeen köyhän kansan sikurin aromi.

      • Anonyymi

        Eli että kun ennen oli köyhillä vain sikuriaromia niin jatkossakin on köyhillä vain sikuriaromia ja sinusta se on muutosta?
        Taitaa Kolumbian vasemmistolaisten vasemmistolaisuus olla yhtälailla veteen piirretty viiva kuin aikanaan Castron kommunismi Kuubassa: Vasemmistolaisina esiinnytään täsmälleen siihen asti että päästään valtaan, sitten unohdetaan tyystin ne jotka valtaanpääsyssä olennaisesti auttoivat, ne kansalaiset. Kuuba oli yli puoli vuosisataa yhden miehen diktatuuri ja onko yhä perillistensä johdossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli että kun ennen oli köyhillä vain sikuriaromia niin jatkossakin on köyhillä vain sikuriaromia ja sinusta se on muutosta?
        Taitaa Kolumbian vasemmistolaisten vasemmistolaisuus olla yhtälailla veteen piirretty viiva kuin aikanaan Castron kommunismi Kuubassa: Vasemmistolaisina esiinnytään täsmälleen siihen asti että päästään valtaan, sitten unohdetaan tyystin ne jotka valtaanpääsyssä olennaisesti auttoivat, ne kansalaiset. Kuuba oli yli puoli vuosisataa yhden miehen diktatuuri ja onko yhä perillistensä johdossa.

        Sikuria en ole nähnyt kaupoissa Kolumbiassa, enkä ole kuullut kenenkään sitä käyttävän. Takavuosina köyhät Kolumbiassa joivat vettä, kahvia, coca-colaa, tehosekoittemella pyöräytettyjä hedelmätuoremehuja ja aguardientea, elikkä paikallista sokeriruo'osta valmistettua anisviinaa. Kahvi taitaa maksaa siellä vain murto-osan eurooppalaisista hinnoista ja paras kahvi tietenkin menee vientiin. Paikallinen sumppikin on ihan juomakelpoista, mutta mustana ja painuneena en joisi montaa kupillista.
        ***
        En tiedä Kolumbian vasemmistolaisuudesta paljoakaan. Gustavo Petro on ollut mukana politiikassa ja julkisessa elämässä melkein koko ajan kun se sissiryhmä jossa hän vaikutti, M-19 sai armahduksen ja Petrosta tuli poliitikko koska hän halusi edelleenkin että asiat Kolumbiassa muuttuvat, henkensä uhalla, niin kuin monet jotka ovat olleet hallitusten linjaa vastaan ja heidät on murhattu. N. 300 entistä Farc-sissiä, jotka tulivat mukaan politiikkaan on jo tapettu rauhansopimuksen solmimisen jälkeen. Petron elämä ei ole turvallista Kolumbiassa, jossa äärioikeisto ei salli vasemmistolaisuutta missään muodossa.
        Petro ei kuitenkaan ole kommunisti, eikä mitenkään äärisosialistikaan. Hän kuuluu siihen idealistiseen, sitkeään, tyhmänrohkeaan falangiin, joka uskoo yhteiskunnallisen muutoksen tulevan demokraattisen prosessinkautta. Hän on koulutukseltaan ekonomi ja palvellut senaattorina kauan ja hänen ryhmänsä oli mukana tekemässä Kolumbian "uutta" perustuslakia v. 1991, joka on yksi Latinalaisen Amerikan moderneimmista ja edistyksellisimmistä. Hänellä ja Castolla tai Chavezilla ei ole kovin paljon muuta yhteistä, kuin usko siitä että tuloerojen on parannuttava, jotta yhteiskuntarauha säilyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli että kun ennen oli köyhillä vain sikuriaromia niin jatkossakin on köyhillä vain sikuriaromia ja sinusta se on muutosta?
        Taitaa Kolumbian vasemmistolaisten vasemmistolaisuus olla yhtälailla veteen piirretty viiva kuin aikanaan Castron kommunismi Kuubassa: Vasemmistolaisina esiinnytään täsmälleen siihen asti että päästään valtaan, sitten unohdetaan tyystin ne jotka valtaanpääsyssä olennaisesti auttoivat, ne kansalaiset. Kuuba oli yli puoli vuosisataa yhden miehen diktatuuri ja onko yhä perillistensä johdossa.

        Näinhän se tuppaa olemaan. Valta sokaisee ja köyhät unohdetaan.
        Vaalipuheissa köyhät on hyvin esillä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sikuria en ole nähnyt kaupoissa Kolumbiassa, enkä ole kuullut kenenkään sitä käyttävän. Takavuosina köyhät Kolumbiassa joivat vettä, kahvia, coca-colaa, tehosekoittemella pyöräytettyjä hedelmätuoremehuja ja aguardientea, elikkä paikallista sokeriruo'osta valmistettua anisviinaa. Kahvi taitaa maksaa siellä vain murto-osan eurooppalaisista hinnoista ja paras kahvi tietenkin menee vientiin. Paikallinen sumppikin on ihan juomakelpoista, mutta mustana ja painuneena en joisi montaa kupillista.
        ***
        En tiedä Kolumbian vasemmistolaisuudesta paljoakaan. Gustavo Petro on ollut mukana politiikassa ja julkisessa elämässä melkein koko ajan kun se sissiryhmä jossa hän vaikutti, M-19 sai armahduksen ja Petrosta tuli poliitikko koska hän halusi edelleenkin että asiat Kolumbiassa muuttuvat, henkensä uhalla, niin kuin monet jotka ovat olleet hallitusten linjaa vastaan ja heidät on murhattu. N. 300 entistä Farc-sissiä, jotka tulivat mukaan politiikkaan on jo tapettu rauhansopimuksen solmimisen jälkeen. Petron elämä ei ole turvallista Kolumbiassa, jossa äärioikeisto ei salli vasemmistolaisuutta missään muodossa.
        Petro ei kuitenkaan ole kommunisti, eikä mitenkään äärisosialistikaan. Hän kuuluu siihen idealistiseen, sitkeään, tyhmänrohkeaan falangiin, joka uskoo yhteiskunnallisen muutoksen tulevan demokraattisen prosessinkautta. Hän on koulutukseltaan ekonomi ja palvellut senaattorina kauan ja hänen ryhmänsä oli mukana tekemässä Kolumbian "uutta" perustuslakia v. 1991, joka on yksi Latinalaisen Amerikan moderneimmista ja edistyksellisimmistä. Hänellä ja Castolla tai Chavezilla ei ole kovin paljon muuta yhteistä, kuin usko siitä että tuloerojen on parannuttava, jotta yhteiskuntarauha säilyisi.

        Parantumisella ymmärretään yleensä jonkin kasvamista tai suurenemista tms. Sikäli olet oikeassa että ko. herrat onnistuivat kansaa köyhdyttämällä parantamaan eli kasvattamaan tuloeroja.
        Mutta ehkä et tarkoittanut juuri sellaista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parantumisella ymmärretään yleensä jonkin kasvamista tai suurenemista tms. Sikäli olet oikeassa että ko. herrat onnistuivat kansaa köyhdyttämällä parantamaan eli kasvattamaan tuloeroja.
        Mutta ehkä et tarkoittanut juuri sellaista?

        Ok, väärä sanavalinta.
        Paranemista kai tarkoitin. Siis tervehtymistä ja eheytymistä. Gini-indeksin paranemista, kuilun mataloitumista, rikkaiden ja köyhien välillä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ok, väärä sanavalinta.
        Paranemista kai tarkoitin. Siis tervehtymistä ja eheytymistä. Gini-indeksin paranemista, kuilun mataloitumista, rikkaiden ja köyhien välillä.

        Petro on luvannut muuttaa Icetexin mikä on Icetex
        eli siis MAKSAAKO Kolumbiassa opiskelu lukukausimaksuja tms

        onko Icetex jokin vastaus tähän eli opiskelutuki?

        https://web.icetex.gov.co/el-icetex/informacion-institucional/quienes-somos


      • Anonyymi kirjoitti:

        Petro on luvannut muuttaa Icetexin mikä on Icetex
        eli siis MAKSAAKO Kolumbiassa opiskelu lukukausimaksuja tms

        onko Icetex jokin vastaus tähän eli opiskelutuki?

        https://web.icetex.gov.co/el-icetex/informacion-institucional/quienes-somos

        Icetex on valtiollinen opiskelutuki, joka maksetaan halpakorkoisena lainana. Myös ulkomailla opiskeluun. Ollut olemassa ainakin seitsemänkymmentäluvulta saakka. Uudistettu ainakin kerran, tietääkseni. Icetex-lainan saamiseen on edellytyksenä hyvä koulutodistus tai riittävästi pisteitä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Petro on luvannut muuttaa Icetexin mikä on Icetex
        eli siis MAKSAAKO Kolumbiassa opiskelu lukukausimaksuja tms

        onko Icetex jokin vastaus tähän eli opiskelutuki?

        https://web.icetex.gov.co/el-icetex/informacion-institucional/quienes-somos

        Kyllä maksaa, mutta jos on hyvä oppilas voi hakea Icetx-lainaa. Opiskella valtiollisissa (esim. Nacional Bogotassa tai U-Valle, Calissa on edullisempaa, mutta etenkin eliitin keskuudessa tutkinto yksityisestä yliopistosta katsotaan paremmaksi meriitiksi. Kansainvälisissä vertailussa valtiolliset ovat sijoittuneet tosin korkeammalle.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kyllä maksaa, mutta jos on hyvä oppilas voi hakea Icetx-lainaa. Opiskella valtiollisissa (esim. Nacional Bogotassa tai U-Valle, Calissa on edullisempaa, mutta etenkin eliitin keskuudessa tutkinto yksityisestä yliopistosta katsotaan paremmaksi meriitiksi. Kansainvälisissä vertailussa valtiolliset ovat sijoittuneet tosin korkeammalle.

        Hyvä. Toivotaan parasta

        tosivitsi Petrosta ilkeästi mutta kun tämä on tosi niin ...

        Petro ja Betancourt olivat keskustelussa mediassa
        Betancourt kysyi, missä Petro ovat sinun Ukrainaa puoltavat lausuntosi

        Petro pani vastakysymyksen
        Missä sinä Betancourt olit kun USA hyökkäsi Irakiin (ohimennen: eivät ollenkaan ole sama asia)

        Johon Betancourt pääsi iskemään

        Betancourt: Olin sinun Petro kavereittesi vankina keskitysleirissä viidakossa kuusi vuotta

        https://thecitypaperbogota.com/news/betancourt-to-petro-i-was-held-hostage-by-your-friends/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Toivotaan parasta

        tosivitsi Petrosta ilkeästi mutta kun tämä on tosi niin ...

        Petro ja Betancourt olivat keskustelussa mediassa
        Betancourt kysyi, missä Petro ovat sinun Ukrainaa puoltavat lausuntosi

        Petro pani vastakysymyksen
        Missä sinä Betancourt olit kun USA hyökkäsi Irakiin (ohimennen: eivät ollenkaan ole sama asia)

        Johon Betancourt pääsi iskemään

        Betancourt: Olin sinun Petro kavereittesi vankina keskitysleirissä viidakossa kuusi vuotta

        https://thecitypaperbogota.com/news/betancourt-to-petro-i-was-held-hostage-by-your-friends/

        Kuilu Betancourtin ja Petron välillä ei voisi olla syvempi. Petrolla tulee olemaan suuria ongelmia sekä sisä- että ulkopolitiikassa ja hänen tulee olla hyvin varovainen valitessaan ulkopoiliittisia liittolaisiaan ja ystäviään. Chavez tai Casto hän ei ole, eikä myöskään Maduro, pikemminkin hengenheimolainen Obradorin ja Lula da Silvan kanssa.

        Toisaalta Betancourtin sanoilla ei ole paljon painoa: Kolumbialsien yläluokan kermaan syntyneenä hänellä on heikosti kosketuspintaa kansan syvien rivien kanssa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kuilu Betancourtin ja Petron välillä ei voisi olla syvempi. Petrolla tulee olemaan suuria ongelmia sekä sisä- että ulkopolitiikassa ja hänen tulee olla hyvin varovainen valitessaan ulkopoiliittisia liittolaisiaan ja ystäviään. Chavez tai Casto hän ei ole, eikä myöskään Maduro, pikemminkin hengenheimolainen Obradorin ja Lula da Silvan kanssa.

        Toisaalta Betancourtin sanoilla ei ole paljon painoa: Kolumbialsien yläluokan kermaan syntyneenä hänellä on heikosti kosketuspintaa kansan syvien rivien kanssa.

        Totta. Tietenkin presidenttiehdokkaat ovat aina vähän jotain yläluokkaa paitsi Suomessa

        Ingrid Betancourtin kaapanneen ja vuosia vankina pitäneen Mono Jojoy -terroristin viimeinen matka

        https://e00-elmundo.uecdn.es/america/imagenes/2010/09/24/colombia/1285343246_0.jpg


    • Sikuri oli epäolennainen kommetissani. satuin lukemaan herätessä uutisen vallavaihdosta ensimmäisenä. Kahvi ja aloitus sattui vain mieleen.

    • Anonyymi

      Jos ny nääs palomakin saisi halpaa kahvia kolumpiasta, kun sinne sitte valittiin resitentiksi tämä ansioitunut viidakkosissi?

      • Suosikkikahvini maksaa nyt 75 kr/500 gr. kaupassa.
        Ei Petro ole koskaan ollut viidakossa. M-19 oli urbaani sissiliike, toimi kaupungeissa. Petro on koulutukseltaan ekonomi. Hän palasi siviilielämään ja parlamentariisen demokratian keinoin vaikuttamaan yhteiskunnalliseen muutokseen 1990.
        M-19 värväsi riveihinsä lähinnä yliopistoväkeä ja keskiluokan nuoria.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe