Villamatto ja astma..?

Kati

Hei!
Haluaisin kovasti villamaton tai villapellavasekoitematon. Hinnat ovat kuitenkin korkeita ja vähän mietityttää, miten tällainen astmaattinen pölyallergikko sellaisen kanssa pärjää? Onko kenelläkään kokemuksia..? Vai olisiko sellainen keinokuituinen matto parempi vai kerääkö se pölyä samalla tavalla?? En ole edes erityisen innokas siivoaja.

8

1893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä lisäksi

muutama koira ja sekä kuusi kissaa, myöskin astaan auttaa kokolattiamaton hankinta, ja pahaa ei myöskään tee, unohtaa pölyimuri edelliseen asuntoon.

• pnieminen

villamattokin toimii hyvin jos se on riittävän laadukas, ikean jne matot sotkee kämpän villaan (heitin juuri 3kpl pois). tosin en todellakaan suosittele astmaatikoille kuin keinokuitua ja perinteisiä, ne saa spraykäsittelyllä antistaattisen kaltaiseksi.

• villakoira

Hyvälaatuinen villamatto sopii erittäin hyvin, halvemmista irtoaa villaa pitkän aikaa. Tekokuitumatot keräävät itse asiassa staattisesti sähköä enemmän kuin villa, edellisessä viestissä mainittiinkin käsittelyistä, niiden turvallisuudesta vain en menisi takuuseen.

• Kati
        villakoira kirjoitti:

Hyvälaatuinen villamatto sopii erittäin hyvin, halvemmista irtoaa villaa pitkän aikaa. Tekokuitumatot keräävät itse asiassa staattisesti sähköä enemmän kuin villa, edellisessä viestissä mainittiinkin käsittelyistä, niiden turvallisuudesta vain en menisi takuuseen.

Kiitos asiallisista vastauksista. Kysyin, kun jostakin kuulin, että nuo keinokuituiset eivät todellakaan niin pölyäisi, mutta pidän enemmän luonnonmateriaaleista.
        Minulla on ollut joskus hyvä/ok-laatuinen sileä villamatto ja sen kanssa pärjäsin hyvin, nyt haluaisin sellaista ryijymäisen. Mutta kyselen vielä myyjältä, he varmasti osaavat myös sanoa yksittäisistä mattomalleista-

• lisään kommentin
        Kati kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista. Kysyin, kun jostakin kuulin, että nuo keinokuituiset eivät todellakaan niin pölyäisi, mutta pidän enemmän luonnonmateriaaleista.
        Minulla on ollut joskus hyvä/ok-laatuinen sileä villamatto ja sen kanssa pärjäsin hyvin, nyt haluaisin sellaista ryijymäisen. Mutta kyselen vielä myyjältä, he varmasti osaavat myös sanoa yksittäisistä mattomalleista-

Tutustu VM-Carpetin mattomalleihin ja Hanna Korvelan mattoihin!

• allergialiitosta
        Kati kirjoitti:

En sinuna kysyisi mattojen sopivuudesta mattokauppiailta, hehän mielellään suosittelevat juuri niitä mattoja kuin sattuu olemaan myynnissä.

Kysyin samaa asiaa taannoin allergialiitosta ja heidän yksiselitteinen suosituksensa oli villamattojen ja ylipäätään kaikkien villaisten ja muiden huokoisten sisustuskankaiden välttäminen, jos huushollissa on pölyherkkyyttä, astmasta nyt puhumattakaan.

Villanpölyllä ja muulla pölyllä todennäköisesti vain pahennat oireitasi. Sinuna unohtaisin ryijyt seiniltä ja lattioilta.

• Tuulikki

Osta puuvillamatto itselläni on eikä tule oireita ja on luonnonkuitua. Lisäksi keveitäkin on.

• Itsekin astmaatikko

PAPERINARUMATTO ON IHAN EHDOTON ASTMAATIKOLLE!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1486
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1248
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      930
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      853
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      830
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      822
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      804
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      800
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32