Lada, Lada, Lada...

Anonyymi

Nyt kyllä alkaa hieman kuksattaa nämä Lada, Lada, Lada, lässytykset.

Kysynpähän nyt vaan, että kellä täällä oikeasti on ollut Lada ihan oikeassa ja rehellisessä omistus-suhteessa, mitä häh !?!

ToistaiSEKSIi olen antanut itseni ymmärtää, että vain Numballa ja minulla.

Numballa ei ole koskaan ollut velkaa ja Minä ostin omani - isoimmalla mahdollisella moottorilla muuten - käteisellä!

Repikää siitä resupeppupojut, ja, apinat.

S

14

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Thaimaassa en muuten ole vielä nähnyt yhtäkään Ladaa.

    • Anonyymi

      Kertomus Ladasta alkoi kun Humppa-Bumba sanoi sen olleen kuningasauto, jolle ei ole vertaista. Hänen Ladansa lähti aina käyntiin ja siinä oli puukuulaistuin kuskilla, sekä nahkapäällysteinen ratti. Myöhemmin se muuttui vaimon autoksi, joka sai sen lahjaksi isältään. Autojen kehitys loppui kuitenkin siihen Ladaan, 1200 S jossa aidot gromatut sivulistat ja lämmityslaite. Sen jälkeen autot eivät ole enää kehittyneet, vaan niihin on vaan lisätty elektroniikkaa. Humppa-Bumba on näin meitä valaissut.
      Hetki sitten japanilaiset autot olivat "pomppivia riisikippoja", mutta nyt nekin on jo parempia kuin Mersut, syystä että "Neidillä" on Mersu. Vaan onko Nissan kuitenkaan parempi kuin 1973 mallin Laatokka 1200 S?

      • Anonyymi

        Oukki Doikki!

        Kiitos tästä tarkennuksesta....

        Odotas... RAMBO!!! lopeta.... stop, stop.... no niin.

        Me menään nyt sisälle


      • Anonyymi

        Enpä tiedä onko laatokka 1200S parempi kun nissan kun en ole koskaan laatokka 1200S ajanut, olen ajanut 2105 tai 2107 en muista kumpaa mallia, ja totta autot eivät ole juurikaan kehittyneet 50 vuodessa, elekroniikkaa on tullut lisää, eipä paljon muuta... sama perustekniikka, totuusidiootin suuresti rakastamat suuret tehot, eivät ole varsinaista kehitystä, tehokkaita koneita on aina osattu tehdä jo 50 luvulla, mutta niissä on aina ollut heikohko polttoainetalous eli kuluttaa kohtuuttoman paljon 100 kilsaa kohti, toisin elekroniikalla sitä on saatu kuriin.

        Ladan paras ominaisuus oli se että käyntiin lähti vaikka ulkona olisi ollut 50 pakkasta, kunhan akku pelittää, ne automallit jossa ei ollut elekroniikkaa on helppoja ja halpoja korjata, jopa ajovalojen suojalasi oli vaihdettava, ettei tarvitse vaihtaa koko umpiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oukki Doikki!

        Kiitos tästä tarkennuksesta....

        Odotas... RAMBO!!! lopeta.... stop, stop.... no niin.

        Me menään nyt sisälle

        Rambo on meidän toinen doppari.

        Perskules, otti ja söi siilin, tai ainakin puolet siitä ja, naamataulu täynnä piikkejä.

        Sanovat että chilejä, kun syö oikein kunnolla, niin lopullinen polte tuntuu sitten seuraavana aamuna, potatoreiässä. Tiedä sitten onko tämä vaan tarua vai totta?

        Pikkupuutarhurini käytti tänään Rambon aamulenkillä. Unohdin sanoa, että kysyy Rambolta, että miltäs nyt tuntuu, pisteleekö ja, jos potatoidessaan uikuttaa, niin sanoo Rambolle, että Som Nam Naa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      50 asteen pakkasella siis vaimon Lada lähtenyt Bumballa käyntiin jonka appiukko osti vaimolle? Kuulostaa varakkaalta aviomieheltä kun appiukon pitää ostaa ladatkin vaimolleen ja sitten tulee 50 asteen pakkasetkin vielä.

      • Anonyymi

        Onko sinulla mitään käsitystä mitä puhut, suomalaisten varallisuus tilanne 80 luvun alkupuolella oli hieman toisenlainen kuin nykyään, olet melkoinen pässi, kun kerroin kaverista joka pääsi vr:ltä eläkkeelle 61 vuotiaana sinä kerroit että hän on tienannut vuosien varrella yli kaksi miljoonaa euroa, missä rahat on, sinä olit laskenut tuo kaksi miljoonaa vuoden 2018 tulotason mukaan, ei aivan järkevä teko, resupeppu.

        Lada oli monelle suomalaiselle ainoa vaihtoehto, sen tietää jokainen joka on elänyt silloin, jos ei skodaa ja warrea oteta huomioon, olin tuolloin 22 tai 24 vuotias...

        Hauskaksi asia menee siinä vaiheessa kun vertaillaan 60 luvulla syntyneisiin, 80 luvulla markalla oli vielä ostovoimaa paremmin kun se suhteutetaan 80 90 ja millenium vuosien jälkeen syntyneillä, toki vuositulot ovat moninkertaiset verrattuna 80 lukuun, mutta ostovoima ei ole... se on heikentynyt huomattavasti... vuosi vuodelta...

        By NumBall HHN 61v.
        Peukakoinen oli 13 vuotias kun minä olin jo aviossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla mitään käsitystä mitä puhut, suomalaisten varallisuus tilanne 80 luvun alkupuolella oli hieman toisenlainen kuin nykyään, olet melkoinen pässi, kun kerroin kaverista joka pääsi vr:ltä eläkkeelle 61 vuotiaana sinä kerroit että hän on tienannut vuosien varrella yli kaksi miljoonaa euroa, missä rahat on, sinä olit laskenut tuo kaksi miljoonaa vuoden 2018 tulotason mukaan, ei aivan järkevä teko, resupeppu.

        Lada oli monelle suomalaiselle ainoa vaihtoehto, sen tietää jokainen joka on elänyt silloin, jos ei skodaa ja warrea oteta huomioon, olin tuolloin 22 tai 24 vuotias...

        Hauskaksi asia menee siinä vaiheessa kun vertaillaan 60 luvulla syntyneisiin, 80 luvulla markalla oli vielä ostovoimaa paremmin kun se suhteutetaan 80 90 ja millenium vuosien jälkeen syntyneillä, toki vuositulot ovat moninkertaiset verrattuna 80 lukuun, mutta ostovoima ei ole... se on heikentynyt huomattavasti... vuosi vuodelta...

        By NumBall HHN 61v.
        Peukakoinen oli 13 vuotias kun minä olin jo aviossa.

        Lada ei koskaan ole ollut kenellekään ainoa vaihtoehto. Siihen tarvittii karvalakki, jäsenkirja, köyhyyttä ja aitoa punikin verta. Ostovoima on heikentynyt köyhiltä, koska raha kertyy yhä pienemmälle joukolle.


      • Anonyymi

        Ostovoiman hyvä mittari on matkustelu. Matkailu kasvanut kaikkialla paitsi koronan aikaan. Alempi keskiluokka ei matkaillut silloin mutta nyt ne pääsee matkoille vaan ei kaukomaihin.
        2% rikkaimmista on aina voinut tehdä mitä vaan.
        Ladamiehet ei matkustelleet silloin eikä ne matkustele nyt. Ladamies on aina ladamies. Mies voi lähteä ladasta mutta Lada ei lähde miehestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla mitään käsitystä mitä puhut, suomalaisten varallisuus tilanne 80 luvun alkupuolella oli hieman toisenlainen kuin nykyään, olet melkoinen pässi, kun kerroin kaverista joka pääsi vr:ltä eläkkeelle 61 vuotiaana sinä kerroit että hän on tienannut vuosien varrella yli kaksi miljoonaa euroa, missä rahat on, sinä olit laskenut tuo kaksi miljoonaa vuoden 2018 tulotason mukaan, ei aivan järkevä teko, resupeppu.

        Lada oli monelle suomalaiselle ainoa vaihtoehto, sen tietää jokainen joka on elänyt silloin, jos ei skodaa ja warrea oteta huomioon, olin tuolloin 22 tai 24 vuotias...

        Hauskaksi asia menee siinä vaiheessa kun vertaillaan 60 luvulla syntyneisiin, 80 luvulla markalla oli vielä ostovoimaa paremmin kun se suhteutetaan 80 90 ja millenium vuosien jälkeen syntyneillä, toki vuositulot ovat moninkertaiset verrattuna 80 lukuun, mutta ostovoima ei ole... se on heikentynyt huomattavasti... vuosi vuodelta...

        By NumBall HHN 61v.
        Peukakoinen oli 13 vuotias kun minä olin jo aviossa.

        Ostovoima on Suomessa surkea, se on totta. Elintaso on kylläkin kasvanut aina koronaan saakka suht tasaisesti. 1995-2015 40% ja siitä vielä kymmenisen prossaa lisää.

        Hyvä artikkeli aiheesta selventää mitä on ostovoiman ja elintason ero:

        Elintaso voidaan osoittaa todistetulla bruttokansantuotteella (BKT), joka voidaan laskea henkilöä (henkeä kohden) arvioitaessa keskimääräistä tuloa henkilöä kohti.

        Samoin ostovoimapariteetti (PPP) on taloudellinen indikaattori, jolla verrataan elintasoa eri maiden välillä ottaen huomioon BKT asukasta kohti kunkin maan tavarahinnoissa. Tässä tapauksessa analysoidaan paitsi tulot myös se, mitä henkilö pystyy hankkimaan sen avulla.

        Toinen indikaattori, joka mahdollistaa elintason epäsuoran mittaamisen, on pitkäikäisyys, koulutuksen saatavuus ja köyhyysindeksi.
        Ero tason ja elämänlaadun välillä

        Ero tason ja elämänlaadun välillä on se, että edellinen viittaa vain aineelliseen hyvinvointiin. Toinen viittaa kuitenkin muihin subjektiivisempiin kysymyksiin, kuten henkiseen, sosiaaliseen ja henkilökohtaiseen hyvinvointiin.

        Voimme sitten sanoa, että elämänlaatu on laajempi käsite, joka näkyy paremmin indikaattoreissa, kuten inhimillisen kehityksen indeksi (HDI), joka on syntynyt Yhdistyneiden Kansakuntien kehitysohjelman (UNDP) käsistä.

        Meidän on myös otettava huomioon, että se, että henkilöllä on kalliita tavaroita, ei tarkoita, että hänellä on korkea elintaso, ainakaan lopullisesti. Tällainen omaisuus on saatettu hankkia suurilla veloilla, ja jos henkilö esimerkiksi menettää työpaikkansa, hänen taloudellinen vakautensa saattaa olla vaarassa.
        https://fi.economy-pedia.com/11039236-standard-of-living

        Suomessa ostovoima on alle puolet sveitsiläisten ostovoimasta. Suomi on taulukossa heikompi kuin Espanja, jota avustamme EU:n kautta kuitenkin. Suomi on noin sijalla 16 Euroopassa ja takanamme on vain itäblokin maita muutama.

        Suomen pitäisi kaiken järjen mukaan olla suurimpia nettosaajia EU:ssa, vaan asiahan on miltei toisinpäin.


    • Numballa on ollut hieno peli ja puu kuula istuimista sai joogaa selkään. Nahka ratti antaa tuntuman jossa vauhdin hurmaa voi kokea jo kuudessa kympissä niin että tuuli suhisee korvissa vaan. Meidän perheellä oli isolohko lada 1500 koneella ja nokka hihna pyörällä jossa jäähdytys porpeli. Kesäisin oli kuuma kuin dropiikin yö mutta talvella oli jopa 65 astetta pakkasta elokuusta touko kuun loppuun.
      Silloin oli tärkeää että oli luotettava auto lada alla. Siksi meidän perhe ajoi ladalla.
      Oli meilläkin päin narsisseja, jotka ajeli mersuilla ja foordeilla. Niille me naurettiin koska ne oli kuitenkin osa maksulla.

      Minulla ei ole osa maksuja ollut koskaan. Menin kerran Savonlinnan kansallis osake pankkiin ja sanoin että haluan autoon rahaa lainaksi 25.000 markkaa.
      Pankinjohtaja tutki tietoni ja vastasi jotenkin oudosti että "Joo ja mä haluan Amerikan kuninkaaksi". Sitten hän talutti minut niskasta kadulle kuin kissanpennun. Lienee sanomattakin selvää että meinasin tulla hulluksi...

      Pankin johtaja varmaankin huomasi potentiaalisen varakkuuteni ja aatteli etten tarvi mitään osa maksu autoja kun mulla on rahaakin.

      • Anonyymi

        Ai niin, Aimo muuten pystyy imaisemaan pako putken kautta ladan käyntiin. Kerran mun kassit jäi jumiin sen nielurisojen taakse.

        S


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3489
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      214
      2899
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2544
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2059
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2055
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1816
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1682
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1618
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1306
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      263
      1290
    Aihe