Ei minussa ole muuta kuin syntiä.
Siksi pitää ottaa öljyä lamppuunsa.
Jeesuksen veri ja vesi todistaa Synnit anteeksi!
Silti minulla ei ole vaimoa kuin vasta silloin kuin menen häihin!
Kuinka voin ajatella, koska uskon niin siksi minulla on vaimo ilman että olen solminut avioliittoa hänen kanssaan?
Eikö tarvitse ensin solmio avioliitto ja vasta sitten minulla on vaimo?
Eikö tarvitse vuodattaa öljyä lamppuun ennen kuin se palaa?
Kuinka palaa lamppu pelkästä uskosta?
Vaan ei pala uskosta, vaan öljystä!
Ja öljy on Herra Jeesus Kristus itse!
synnit anteeksi
91
805
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta mä olen vain suuri syntinen, enkä edes opeta teitä, puhun vain omia kokemuksia. En tiedä, mutta luulen että minun lamppuni on sammunut!
- Anonyymi
Kun ei lamppu pala uskosta vaan öljystä.
Ilman Jeesusta Kristusta on vain kuollut usko!
Täytyy saada öljyä lamppuun että se voi palaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy saada öljyä lamppuun että se voi palaa!Täytyy mennä vihille jos haluaa vaimon,
Ei vaimo tule uskosta vaan häätilaisuudesta!
Niin tulee Jeesus Kristus myös asumaan ihmiseen yhden sanan kautta:
Synnit on anteeksi annettu!
Tarvitaan kristityn todistus!
Tarvitaan Jeesuksen Kristuksen todistus!
Hän antoi sen opetuslapsilleen! Hän itse asuu opetuslapsissaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy mennä vihille jos haluaa vaimon,
Ei vaimo tule uskosta vaan häätilaisuudesta!
Niin tulee Jeesus Kristus myös asumaan ihmiseen yhden sanan kautta:
Synnit on anteeksi annettu!
Tarvitaan kristityn todistus!
Tarvitaan Jeesuksen Kristuksen todistus!
Hän antoi sen opetuslapsilleen! Hän itse asuu opetuslapsissaan!Ja vaikka kuinka petämme itseämme,niin minulla ei ole vaimoa vaikka kuinka uskoisin että on, mutta kuin ei ole, koska en ole häihin mennyt!
Ja niin ei ole minulla myöskään öljyä, koska öljy on palanut loppuun tai ehkä valunut maahan!
Ja tarvitsen lisää öljyä!
Ja vain toinen kristitty voi sitä antaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka kuinka petämme itseämme,niin minulla ei ole vaimoa vaikka kuinka uskoisin että on, mutta kuin ei ole, koska en ole häihin mennyt!
Ja niin ei ole minulla myöskään öljyä, koska öljy on palanut loppuun tai ehkä valunut maahan!
Ja vain toinen kristitty voi sitä antaa!Täytyy tehdä kauppaa kauppamiesten kanssa.
Niin se on!
Täytyy ottaa öljyä lamppuun, en tee mitään tyhjällä lampulla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy tehdä kauppaa kauppamiesten kanssa.
Niin se on!
Täytyy ottaa öljyä lamppuun, en tee mitään tyhjällä lampulla!eikö sillä' puhujalla ole öljytynnyriä mukanaan siellä pöntössä ja kaulassa ämpäri jolla voi tankata !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy saada öljyä lamppuun että se voi palaa!Sitä öljyä on sitten myös budhalla ja jogaguruilla sekä helluntailaisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka kuinka petämme itseämme,niin minulla ei ole vaimoa vaikka kuinka uskoisin että on, mutta kuin ei ole, koska en ole häihin mennyt!
Ja vain toinen kristitty voi sitä antaa!Kyllä on vaikeaa teillä UHRAAMISET omavanhurskaus Jehova vaatii taas uhraa jotain. ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä öljyä on sitten myös budhalla ja jogaguruilla sekä helluntailaisilla.
Helluntailaiset on kaatajia.
- Anonyymi
Matteus 18 kohta 32 . Te tuomitsette toisia jopa saatanalle jostain olemattomasta ...
- Anonyymi
Teettekö te mitää järkevää koskaan kuten vaikka istuttaa omenapuu tänään. Kaikilla Jeesuksen pojan siis uskoisilla on Jeesuksen todistuksen henki. Mikä henki teillä on ?
- Anonyymi
Onko sinulla lapsi jos uskot että sinulla on?
Onko sinulla vaimo, jos uskot että sinulla on?
Tuleeko uskosta muuta kuin luottamus?
Et saa uskosta lasta etkä vaimoa vaan teoista!
Usko ilman tekoja on kuollut!
Mutta se teko joka vanhurskauttaa, ei ole teko vaan autuus!
Oliko hän omavanhurskas, kun hän pyysi silloiselta rakkaaltaan, tuletko vaimokseni, ja kun he menivät hääsaalin, teki hän oman teon kun omilla jaloillaan siellä käveli, oliko hän silloin omavanhurskas, kun ei Jumala antanut hänelle vaimoa, ilman että hän joutui kävelemään omin jaloin hääsaliin?!
Oliko se nainen silloin omavanhurskas kun kyyneleillä kasteli Jeesuksen jalkoja, kun ei hän vain tyytynyt uskomaan, vaan meni Jeesuksen luokse, ja pesi kyyneleillä hänen jalkansa?!
Onko se todella oma teko ja omaavanhurskautta kun menee vesilöhteen luokse, ja ottaa vettä janoonsa? Onko parempi kuolla uskon kanssa janoon, sen takia, ettei vahingossakaan tekisi omaa tekoa?!
Kyllä on varmasti omanvanhurskauden palvelijoita he jotka eivät tyydy vain yksin olemaan uskonsa kanssa, vaan kiiruhtavat hääsaliin, he ovat suurimpia omanvanhurskauden palvelijoita kun tekevät omia tekoja kun käyttävät jalkojaan ja suutan minkä Jumala on heille luomistyössään antanut!
- Anonyymi
Sama paskapuhe tekemättömyydestä näemmä jatkuu. Henkilö ei käsitä lainkaan koko asiaa, USKONVANHURSKAUS. - Näitä näsäviisaita pilkkaajia on riittänyt. 💩
Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ...
***) ... ilman LAIN tekoja.- Anonyymi
Laki ei taas liity tähän mitenkään, laki koskee syntielämää,
Mutta kun on kyse vesilähteestä, niin ei se liity syntiin eikä lakiin!
Laki on käsky, että pitää elää synnittömästi!
Mutta vesilähde on sitä varten että puhdistuu!
En ymmärrä miten osaat sekoittaa evankeliumin ja lain keskenään,
Koska ei evankeliumissa pidä olla yhtään lakia,
Kun puhun armosta, niin ei sitä koske laki, vaikka tuhannesti päivässä tekisin parannusta itse, niin ei se ole lain alla olemista, koska olen vesilähteen eli evankeliumin luona,
Ja kun taas laki liittyy syntielämän vastustamiseen!
Sinä joka sekoitat lain saarnan evankeliumiin olet hieman, että viestiäni ei poisteta, en voi kirjoittaa sitä, mutta ymmärrät kyllä mitä tarkoitan!
Mutta 10 sai syntinsä anteeksi mutta vain 1palasi kiittämään Jeesusta!
Loput 9 eivät tarvinneet enää Jeesusta, ei heidän tarvinnut palata Jeesuksen luokse eikä uskovaisten luokse, he olivat tulleet jo kylläiseksi ja heille riitti pelkkä usko!
Mutta eivät tarvinneet enempää öljyä!
Kun olivat niin varmoja että nyt he kyllä pärjäävät ilman Jeesusta kun ovat kerran saaneet syntinsä anteeksi!
Mutta eivät ymmärrä että öljy on palava aine, siksi se kuluu ja sitä tarvii lisää kun se on palanut loppuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki ei taas liity tähän mitenkään, laki koskee syntielämää,
Mutta kun on kyse vesilähteestä, niin ei se liity syntiin eikä lakiin!
Laki on käsky, että pitää elää synnittömästi!
Mutta vesilähde on sitä varten että puhdistuu!
En ymmärrä miten osaat sekoittaa evankeliumin ja lain keskenään,
Koska ei evankeliumissa pidä olla yhtään lakia,
Kun puhun armosta, niin ei sitä koske laki, vaikka tuhannesti päivässä tekisin parannusta itse, niin ei se ole lain alla olemista, koska olen vesilähteen eli evankeliumin luona,
Ja kun taas laki liittyy syntielämän vastustamiseen!
Sinä joka sekoitat lain saarnan evankeliumiin olet hieman, että viestiäni ei poisteta, en voi kirjoittaa sitä, mutta ymmärrät kyllä mitä tarkoitan!
Mutta 10 sai syntinsä anteeksi mutta vain 1palasi kiittämään Jeesusta!
Loput 9 eivät tarvinneet enää Jeesusta, ei heidän tarvinnut palata Jeesuksen luokse eikä uskovaisten luokse, he olivat tulleet jo kylläiseksi ja heille riitti pelkkä usko!
Mutta eivät tarvinneet enempää öljyä!
Kun olivat niin varmoja että nyt he kyllä pärjäävät ilman Jeesusta kun ovat kerran saaneet syntinsä anteeksi!
Mutta eivät ymmärrä että öljy on palava aine, siksi se kuluu ja sitä tarvii lisää kun se on palanut loppuun.Kyllä jumalanlasten täytyy palata yhä uudestaan ja uudestaan niille vesilähteille jotka todistavat syntien anteeksi saamisen armosta Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!
Mutta niiden 9ei tarvitse palata, he ovat saaneet jo tarpeeksi Jeesuksen armoa, eikä heidän tarvitse palata kiittämään Jeesusta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jumalanlasten täytyy palata yhä uudestaan ja uudestaan niille vesilähteille jotka todistavat syntien anteeksi saamisen armosta Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!
Mutta niiden 9ei tarvitse palata, he ovat saaneet jo tarpeeksi Jeesuksen armoa, eikä heidän tarvitse palata kiittämään Jeesusta!Ovatko lestadiolaiset jumalanlapsia? Tuo "nimessä ja veressä" viittaa voimakkaasi kyseiseen lahkoon, josta non kymmeniä YKSIN oikeassa olevia joukkioita!
- Anonyymi
Tulee väkisin vaikutelma, että joltain on öljy todella vähissä ja akku pimahtanut myös.
- Anonyymi
Olen sentään rehellinen itselleni!
Toisin kun sinä!
Miksi apostoleille annettiin käsky todistaa syntien anteeksi saamista?
Miksi eivät vain puhuneet uskosta Jeesukseen?!
On eri asia mitä Paavali sanoo laista, se koskee kristityn vaellusta jos näin voi sanoa,että kristitty ei voi lakia täyttää omalla voimalla!
Mutta jos sekoitat lain saarnan parannuksen tekemiseen, niin sitten olet sekoittanut evankeliumin ja lain saarnan keskenään ja hieman sotkuinen opettaja,
Kun ei edes sille armonvarkaalle Jeesus sanonu ettet saa syntejäsi anteeksi,hänkin sai anteeksi vaikka varasti,
Hän tosin ei tarvinnut sitä Jeesuksen omaa todistusta joka kävi suusta ja ei uskosta, Jeesus paransi sanansa kautta sairaita, ei hän heille sanonut että uskokaa ,vaan nouse ja käy, eli hän saarnasi suoraan synnit anteeksi!
Mutta armonvarkaalle riittää pelkkä usko, jos he sillä uskolla vähän pääsevät salaa koskemaan Jeesusta niin ehkä hekin saavat synnit anteeksi,mutta he ovat armonvarkaita vaikka kyllä Jeesus heillekin armollinen oli!
Mutta he jotka menivät Jeesuksen luokse, ja tunnustivat syntinsä, eivät he olleetkaan armonvarkaita,vaan Jeesus oli laupias heitä kohtaa, ei Jeesus sanonut heille, miksi olette lain alla kun noin tulette tänne, alkakaa uskomaan!
EI, vaan Jeesus saarnasi synnit anteeksi murheellisille ja katuville ja paransi sairaita!
Tiedän että tämä on karvasta puhetta farisealaisille ja armonvarkaille mutta tämä on kuitenkin totuus, niin ei tässä mitään tarvetta ole muuta sanoa kuin,
Ottakaa öljyä lamppuihinne,pian tulee ylkä hakemaan morsiamen kotiansa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin kun sinä!
On eri asia mitä Paavali sanoo laista, se koskee kristityn vaellusta jos näin voi sanoa,että kristitty ei voi lakia täyttää omalla voimalla!
Mutta jos sekoitat lain saarnan parannuksen tekemiseen, niin sitten olet sekoittanut evankeliumin ja lain saarnan keskenään ja hieman sotkuinen opettaja,
Kun ei edes sille armonvarkaalle Jeesus sanonu ettet saa syntejäsi anteeksi,hänkin sai anteeksi vaikka varasti,
Hän tosin ei tarvinnut sitä Jeesuksen omaa todistusta joka kävi suusta ja ei uskosta, Jeesus paransi sanansa kautta sairaita, ei hän heille sanonut että uskokaa ,vaan nouse ja käy, eli hän saarnasi suoraan synnit anteeksi!
Mutta armonvarkaalle riittää pelkkä usko, jos he sillä uskolla vähän pääsevät salaa koskemaan Jeesusta niin ehkä hekin saavat synnit anteeksi,mutta he ovat armonvarkaita vaikka kyllä Jeesus heillekin armollinen oli!
Mutta he jotka menivät Jeesuksen luokse, ja tunnustivat syntinsä, eivät he olleetkaan armonvarkaita,vaan Jeesus oli laupias heitä kohtaa, ei Jeesus sanonut heille, miksi olette lain alla kun noin tulette tänne, alkakaa uskomaan!
EI, vaan Jeesus saarnasi synnit anteeksi murheellisille ja katuville ja paransi sairaita!
Tiedän että tämä on karvasta puhetta farisealaisille ja armonvarkaille mutta tämä on kuitenkin totuus, niin ei tässä mitään tarvetta ole muuta sanoa kuin,
Ottakaa öljyä lamppuihinne,pian tulee ylkä hakemaan morsiamen kotiansa!Niin on yhdessä seurakunnassa saarnattu synnit suoraan anteeksi niin kauan kuin seurakunta on pystyssä ollut, ja siinä on sellainen muoto joka oli Jeesuksella, että Jeesus myös saarnasi synnit suoraan anteeksi ja ihmetteli heitä,jotka tahtoivat salaa tulla Jeesuksen luokse!
Ei se ole mitään uutta opetusta, Jeesus teki itse myös niin!
Jos joku ei sitä seurakuntaa tiedä, ehkä sinun ei sitten tarvitse tietää, kun minä en ole Juudas ja en halua juudaan palkkaa joka oli kuolema,
Mutta tämä puhe on vain eksyneille tuhlaapojille ja tytöille parannukseksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on yhdessä seurakunnassa saarnattu synnit suoraan anteeksi niin kauan kuin seurakunta on pystyssä ollut, ja siinä on sellainen muoto joka oli Jeesuksella, että Jeesus myös saarnasi synnit suoraan anteeksi ja ihmetteli heitä,jotka tahtoivat salaa tulla Jeesuksen luokse!
Ei se ole mitään uutta opetusta, Jeesus teki itse myös niin!
Jos joku ei sitä seurakuntaa tiedä, ehkä sinun ei sitten tarvitse tietää, kun minä en ole Juudas ja en halua juudaan palkkaa joka oli kuolema,
Mutta tämä puhe on vain eksyneille tuhlaapojille ja tytöille parannukseksi!Kyllä kaikki lestadiolaisuudet keksittiin Laestadiuksen kuoleman jälkeen 1800 -luvun lopulla. Laestadius ei perustanut tuollaista oikeassa olevien uskontoa!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin kun sinä!
Ottakaa öljyä lamppuihinne,pian tulee ylkä hakemaan morsiamen kotiansa!kuka sitä myy ?
onko sitä kivijalan mittaajilla aina mukana tynnyri pari?
- Anonyymi
Maaninen vaihe nyt kohdannut jotakin, toistoa tulee niin paljon.
Ihminen tosiaankin pelastuu Jumalan armosta, Kristuksen tähden, uskon kautta.
Kaikki muut vaaditut kommervenkit (kevätjuhlaliikkeet) on ihmisoppia.
On kuitenkin totta, että syntien anteeksiannosta julistetaan myös saarnatuoleista, kirkoissa ja rukoushuoneissa, tämä on oikein ja otettavissa uskolla vastaan.
Jumala on myös järjestänyt niin, että epäilevä henkilö voi ripittäytyä sellaisista asioista joiden ylitse hän ei pääse, ilman että kertoo niistä salaripissä luotetulle uskovalle henkilölle. Mutta tässäkin on sama asia, ripin vastaanottaja vakuuttaa Jeesuksen käskyn mukaisesti synninpäästön. Sen voi julistaa Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tai Jeesuksen nimessä ja veressä, jos ripittäytyvä on näin tottunut kuulemaan rynninpäästön.
Mutta tämä ei ole sillä tavalla, kun ihmisopeissa julistetraan, että tämä tapa olisi ainut mahdollisuus uskoa syntiensä anteeksiantoon. Se on vain yksi mahdollisuus epäilevälle.
Jumala hyvyydessään tahtoo, että kaikki ihmiset uskoisivat Jeesuksen Kristuksen ristinkuoleman tuottamaan kaikken syntiensä sovitukseen.
Piuru tahtoo ettei kukaan uskoisi, vaan kituisi syntitaakkoineen omavanhurskaus pirun orjuudessa. On vaarallista ahditaa arkoja syntisparkoja jonkun kaavan mukaan tienaamaan oikeutensa uskoa. Tällainen oppi on omavanhurskautta, ja se ahdistaa rehellisiä arkoja ihmisiä kuormilla, jotka eivät johdu Jumalan sanasta eikä evankeliumin vapaudesta.
Kannattaa lähteä sellaisesta seurakunnasta jossa anteeksianto on tavalla taikka toisella ansaittava omien tekojen avulla, se ei ole tervettä Kristuksen oppia.
Tämä maanisesti samoja toistava henkilö on selvästi omanvanhurskauden ahdistama ihminen, ja se käy psyyken päälle kun joutuu elämään taivaan toivossa ja helvetin pelossa. Minä tiedän tästä vaivasta ihan tarpeeksi omista kokemuksistani.
Kiitos Jumalan, hänestä ei ole koskaan kiinni, jos ihminen ei jaksa uskoa syntejään anteeksi tässä ja nyt, inakaikkisella unhoituksella. Mutta kiitos myös muista armovälineistä, joiden kautta epäilevällä on mahdollisuus lähestyä armollista Jumalaa. Usko nyt sinäkin, joka epäilet, mahtaako syntini olla kaikki anteeksi annetut. Kaikki sinun syntisi on anteeksi annettu, Jeesuksen nimessä ja veressä.
Mene Herran rauhaan. Usko vapauteen ja iloon saakka. 🧡🙏✝- Anonyymi
Niin se on kuitenkin fakta että sinun puheesi jälkeen tuli mustat pilvet taivaalle,turhaan potkit tutkainta vastaan!
Ottakaa kaikki ihmiset öljyä lamppuihinne vain niin voitte pelastua,
Älkää olko niin kuin tyhmät neitseet jotka eivät öljyä tarvitse,
Vaan olkaa niinkuin he jotka huusivat Jeesusta avuksi, joidenka luokse Jeesus tuli ja paransi sanansa kautta,eli synninpäästön kautta!
Ja niin on vielä elävä seurakunta,jossa myöskin parannetaan niin kuin Jeesus paransi sanan eli synnin päästän kautta, eli suun kautta eli puheen kautta!
Tämä armonvarkaus oppi on jotakin uusheränneisyyttä josta Raamatussa jo varoitetaan että viisaatkin alkavat tyhmien kanssa nukkumaan!
Mutta älkää uskoko tyhmiä vaan ottakaa öljyä lamppuihinne todistuksen kautta niin kuin Jeesus myös paransi sanan kautta eikä kehoittanut vaivattua syntistä uskomaan vaan saarnasi synnit anteeksi!
Se on elävän seurakunnan elävä tuntomerkki että synnit saarnataan anteeksi sanan kautta julkisesti eikä missään salassa suljetuissa kammiossa!
Jos täällä on joku eksynyt, älä usko valehtelijoita, näet mun puheista, että tuomitsen itsenikin,siitä tiedät etten valhetta rakasta vaan totuutta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se on kuitenkin fakta että sinun puheesi jälkeen tuli mustat pilvet taivaalle,turhaan potkit tutkainta vastaan!
Ottakaa kaikki ihmiset öljyä lamppuihinne vain niin voitte pelastua,
Älkää olko niin kuin tyhmät neitseet jotka eivät öljyä tarvitse,
Vaan olkaa niinkuin he jotka huusivat Jeesusta avuksi, joidenka luokse Jeesus tuli ja paransi sanansa kautta,eli synninpäästön kautta!
Ja niin on vielä elävä seurakunta,jossa myöskin parannetaan niin kuin Jeesus paransi sanan eli synnin päästän kautta, eli suun kautta eli puheen kautta!
Tämä armonvarkaus oppi on jotakin uusheränneisyyttä josta Raamatussa jo varoitetaan että viisaatkin alkavat tyhmien kanssa nukkumaan!
Mutta älkää uskoko tyhmiä vaan ottakaa öljyä lamppuihinne todistuksen kautta niin kuin Jeesus myös paransi sanan kautta eikä kehoittanut vaivattua syntistä uskomaan vaan saarnasi synnit anteeksi!
Se on elävän seurakunnan elävä tuntomerkki että synnit saarnataan anteeksi sanan kautta julkisesti eikä missään salassa suljetuissa kammiossa!
Jos täällä on joku eksynyt, älä usko valehtelijoita, näet mun puheista, että tuomitsen itsenikin,siitä tiedät etten valhetta rakasta vaan totuutta!Se on hyvä asia.
Mutta mutta, eivät kai nuo lestadiolaissaarnaajatkaan mielestään rakasta valhetta?
Eivät vaan ehkä ymmärrä kaikkea, kuten et sinäkään..... tai minä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä asia.
Mutta mutta, eivät kai nuo lestadiolaissaarnaajatkaan mielestään rakasta valhetta?
Eivät vaan ehkä ymmärrä kaikkea, kuten et sinäkään..... tai minä?Eivät suinkaan ole he arkoja jotka eivät öljyä ota, vaan he ovat tyhmiä niin kuin Raamattu sen sanoo,
Ja kun kohta yljän ääni, silloin ei auta, että olin arka, vaan silloin täytyy olla öljyä lampussa,
Yllä tulee kohta, olemmeko valmiina ottamaan hänet vastaan?
Jos hän puoliyönä saapuu niin kuin hän lupasi!
Oletko arka ihminen valmis, eikö olisi jo aika täyttää lamppu öljyllä?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät suinkaan ole he arkoja jotka eivät öljyä ota, vaan he ovat tyhmiä niin kuin Raamattu sen sanoo,
Ja kun kohta yljän ääni, silloin ei auta, että olin arka, vaan silloin täytyy olla öljyä lampussa,
Yllä tulee kohta, olemmeko valmiina ottamaan hänet vastaan?
Jos hän puoliyönä saapuu niin kuin hän lupasi!
Oletko arka ihminen valmis, eikö olisi jo aika täyttää lamppu öljyllä?!Noihin ajatuksiin voi tulla lestadiolaissaarnoja kuunneltuaan. Monikohan siellä seuroissa niitä saarnoja ajatuksella kuuntelee?
Minulla on kokemuksia asiasta.
- Anonyymi
Surullinen aloitus. Näitä täällä on yhä vaan.
Ei Raamattu käske ketään tulemaan miksikään tai syyttämään itseään. Sairaat saarnaajat ja papin ryökäleet sen tekee. Myötätunto ja ilon kokeminen on heille vierasta.- Anonyymi
Sinä et ressukka tiedä mitään vanhurskautettujen ilosta. Miksi kirjoittelet asioista joista et tiedä mitään? Toki tiedän oikean vastauksen. Sinä kirjoittelet uskovista kielteisiä viestejä jotta oma valheesi olisi sinulle yhä uskottavampaa.
Etkä tiedä siitä, kuinka syvällä valheen maailmassa ihmiskunta elää, iloiten asioista, jotka aika pian saavat aikaan tuhon harjoittajissaan. 😢
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ressukka tiedä mitään vanhurskautettujen ilosta. Miksi kirjoittelet asioista joista et tiedä mitään? Toki tiedän oikean vastauksen. Sinä kirjoittelet uskovista kielteisiä viestejä jotta oma valheesi olisi sinulle yhä uskottavampaa.
Etkä tiedä siitä, kuinka syvällä valheen maailmassa ihmiskunta elää, iloiten asioista, jotka aika pian saavat aikaan tuhon harjoittajissaan. 😢
.jo vain minä ressukka en paljoakaan mistään mitään tiiä !
mutta kysyn vaitolta neuvoa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.Tiedätkö sinä jotakin vanhurskautettujen ilosta?
Elääkö myös lestadiolaisuus syvällä valheen maailmassa ihmiskunnan lailla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.Iloitsetko siis toisten tuhoutumisesta? Sekö on niin sanotun vanhurskautesi iloa? Maailma jonka tunnet on oma maailmasi, sinä itse. Me olemme itse maailmankuvamme. Ahdistuneen ja syyllisyydentuntoisen mieli on kaikkea muuta kuin iloa kokevaa. Toisten tuomitseminen on uskovaisen perisynti, koska hän erehtyy omistamaan ilon oppinsa ja sanojensa myötä.
Tyhjät sanat tarkoittaa saman hokemista ja sanoilla leikkimistä. Sanat yleensä on se mitä voisi pitää valheenakin. Suru on juuri siinä että mieli juoksee kaikenlaisten juttujen perässä ja on jatkuvasti riippuvainen kokematta iloa ja rauhaa. Tämäkin on tietysti tyhjiä sanoja - kuten kaikki muukin täällä. Tieto ja tietäminen on samalla tavalla turhaa, vaikka on tarpeellistakin tietoa.
Monet uskontoaiheiset aloitukset kertovat surusta, riippuvuudesta ja pakkomielteistä. Ei sitä voi olla huomaamatta. Ei sille välttämättä mitään voi tehdäkään. Kirjoittaminen voi olla terapiaa.
- Anonyymi
`Miten se synti ja se öljy lampussa liittyy toisiinsa?
- Anonyymi
Siinä tuli hyvä kysymys.
Nyt esikoislestadiolaisen kärkivastaus kehiin!½!!! Pliis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tuli hyvä kysymys.
Nyt esikoislestadiolaisen kärkivastaus kehiin!½!!! Pliis.En tiedä mikä kysymeksessä niin vaikeaa oli, ei huvita vastata! Siksi en vastaa. Mene seuroihin ja kysy.
Mutta jos yhden perkeleen taidan kääntää parannukseen, silloin olen suurempi kuin Jumala, kun ei hänkään taida sitä tehdä!
Kuitenkin sanon sinulle, joka et ole perkele vaan ihminen!
Öljyä on se kun saat synnit anteeksi syntien anteeksi saamisen saarnan kautta Jeesuksen oman opetuksen mukaan: "saarnatkaa parannusta ja syntien anteeksi saamista"
Synti on taas mikä on ilmoitettu lain kautta, ja että tulisit tuntemaan syntisi, Jeesus sanoo: "en minä ole tullut laista päästämään"
Ja kun lain kautta on synnin tunto herännyt, silloin tulee tarve saada öljyä lamppuun,
Mutta synnittömille, mitä pitäisi sanoa, teille on perkele ja saatana paljon tutumpi kuin Jeesus Kristus!
Mitä teille pitäisi opettaa?
Jeesus Kristus on ilmestynyt syntisille ja murheellisille ja on korottava heitä jotka itsensä alentavat heidät on Herra ylentävä seurakunnan edessä, eivätkä he häpeään joudu, koska Herra Jeesus Kristus todistaa heidän kanssansa että he ovat Jumalanlapsia,
Syntisiä mutta armahdettuja samaan aikaan,
Ei omista ansioista, vaan Jeesuksen Kristuksen ansion tähden,
Ja kun on öljyä lampussa, silloin ei ole kaipaus saatanan persettä nuolemaan, vaan silloin on kaipaus saada lisää öljyä, koska se tuntuu niin hyvältä ja maistuu niin makealta,
Niin te oikein siis sanotte, ovatko he juopuneet makeasta viinistä,
Se todella on juuri sitä: makeaa viiniä, ja joka sitä juo, ei hänen tarvitse hävetä, joka itsensä alentaa, herra Jeesus Kristus on ylentävä hänet,
Mitkä on maassa päästetty, ovat myös taivaassa päästetty!
Ja elämän vesi, se on kristityn kielen alla,
Se on makeaa viiniä, mutta ei sitä sen takia juoda, että se on makeaa eli maistuu hyvältä,
Vaan sen takia, koska on herännyt elävä synnin tunto parannus saarnan kautta,
Ja siksi tarvii saada synnit anteeksi anteeksi saamisen saarnan kautta,
Ja sillä ei ole niin suurta merkitystä, kuka saa enemmän ja kuka vähemmän öljyä,
Herra antaa armossaan niin paljon kun antaa, mutta kyllä penikatkin tyytyvät niihin muruihin mitä herran pöydältä tippuu, ja vähäkin öljy
Se kelpaa penikalle ja murheelliselle voitelemaan haavoja!
Kyllä teillä varmaan on paljon iloa teidän ilokristillisyydessänne missä syntiä ei tarvitse mainita nimeltä, eikä ihmisen tarvitse herätä synnin unesta, vaan saatte hautaan asti kulkea syvässä unessa, kyllä Jeesus on maksanut kaikki iloitkaa, mutta mistä iloitsette! Mikä on Ilonen aihe?
Ette ole koskaan tulleet tuntemaan itseänne!
Kuinka voisitte tuntea silloin Jeesuksen Kristuksen!
Kun ei hän ole kuin syntisten ja murheellisten vapahtaja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mikä kysymeksessä niin vaikeaa oli, ei huvita vastata! Siksi en vastaa. Mene seuroihin ja kysy.
Mutta jos yhden perkeleen taidan kääntää parannukseen, silloin olen suurempi kuin Jumala, kun ei hänkään taida sitä tehdä!
Kuitenkin sanon sinulle, joka et ole perkele vaan ihminen!
Öljyä on se kun saat synnit anteeksi syntien anteeksi saamisen saarnan kautta Jeesuksen oman opetuksen mukaan: "saarnatkaa parannusta ja syntien anteeksi saamista"
Synti on taas mikä on ilmoitettu lain kautta, ja että tulisit tuntemaan syntisi, Jeesus sanoo: "en minä ole tullut laista päästämään"
Ja kun lain kautta on synnin tunto herännyt, silloin tulee tarve saada öljyä lamppuun,
Mutta synnittömille, mitä pitäisi sanoa, teille on perkele ja saatana paljon tutumpi kuin Jeesus Kristus!
Mitä teille pitäisi opettaa?
Jeesus Kristus on ilmestynyt syntisille ja murheellisille ja on korottava heitä jotka itsensä alentavat heidät on Herra ylentävä seurakunnan edessä, eivätkä he häpeään joudu, koska Herra Jeesus Kristus todistaa heidän kanssansa että he ovat Jumalanlapsia,
Syntisiä mutta armahdettuja samaan aikaan,
Ei omista ansioista, vaan Jeesuksen Kristuksen ansion tähden,
Ja kun on öljyä lampussa, silloin ei ole kaipaus saatanan persettä nuolemaan, vaan silloin on kaipaus saada lisää öljyä, koska se tuntuu niin hyvältä ja maistuu niin makealta,
Niin te oikein siis sanotte, ovatko he juopuneet makeasta viinistä,
Se todella on juuri sitä: makeaa viiniä, ja joka sitä juo, ei hänen tarvitse hävetä, joka itsensä alentaa, herra Jeesus Kristus on ylentävä hänet,
Mitkä on maassa päästetty, ovat myös taivaassa päästetty!
Ja elämän vesi, se on kristityn kielen alla,
Se on makeaa viiniä, mutta ei sitä sen takia juoda, että se on makeaa eli maistuu hyvältä,
Vaan sen takia, koska on herännyt elävä synnin tunto parannus saarnan kautta,
Ja siksi tarvii saada synnit anteeksi anteeksi saamisen saarnan kautta,
Ja sillä ei ole niin suurta merkitystä, kuka saa enemmän ja kuka vähemmän öljyä,
Herra antaa armossaan niin paljon kun antaa, mutta kyllä penikatkin tyytyvät niihin muruihin mitä herran pöydältä tippuu, ja vähäkin öljy
Se kelpaa penikalle ja murheelliselle voitelemaan haavoja!
Kyllä teillä varmaan on paljon iloa teidän ilokristillisyydessänne missä syntiä ei tarvitse mainita nimeltä, eikä ihmisen tarvitse herätä synnin unesta, vaan saatte hautaan asti kulkea syvässä unessa, kyllä Jeesus on maksanut kaikki iloitkaa, mutta mistä iloitsette! Mikä on Ilonen aihe?
Ette ole koskaan tulleet tuntemaan itseänne!
Kuinka voisitte tuntea silloin Jeesuksen Kristuksen!
Kun ei hän ole kuin syntisten ja murheellisten vapahtaja!Kirjoitin tällä palstalla ja kaipasin armon perään, aloitin tämän ketjun, smka sain armon mennä seuroihin, ja minulle todistettiin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä! Ja mitä sain siitä, sain öljyä lamppuuni!
Ja mitä mun pitäisi nyt hävetä, pitäisikö hävetä sitä, että menin ihmisten eteen? Tai sitä,että puhun Jeesuksesta?
Ei tarvitse hävetä mitään, koska Jeesus on maksanut kaiken! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin tällä palstalla ja kaipasin armon perään, aloitin tämän ketjun, smka sain armon mennä seuroihin, ja minulle todistettiin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä! Ja mitä sain siitä, sain öljyä lamppuuni!
Ja mitä mun pitäisi nyt hävetä, pitäisikö hävetä sitä, että menin ihmisten eteen? Tai sitä,että puhun Jeesuksesta?
Ei tarvitse hävetä mitään, koska Jeesus on maksanut kaiken!Eikä huvita enään vastata mihinkään mitään, kun ainut asia millä on merkitystä,että saan lisää öljyä lamppuuni ja pääsen vielä lähemmäksi Jeesusta Kristusta!
Sekin on ihana tunne, vaikka se on ehkä raskasta välillä, mutta on myös kiva syntisyyden tunne, vaikka se on raskasta välillä, mutta silloin on avoin tie armoistuimen ja herran Jeesuksen Kristuksen luokse!
Mutta ei se ole raskasta kun haluaa öljyä, se on kevyttä ja se on ihanaa!
Mutta ette te sitö tarvitse koska te ette tarvitse Jeesusta, jos tarvisitte, silloin pitäisitte kiinni hänen opistaan, joka lähtee että hän ei tullut päästämään laista, ja jos Jeesusta rakastaisitte, silloin pitäisitte lain, ja tulisitte syntisiksi,koska ette voi pitää, ja koska ette voi, silloin olisitte pakotettuja vesilähteen ja herran Jeesuksen helmaan!
Mitä hyödyttää keskustella heidän kanssaan,jotka eivät tahdo pitää kiinni Jeesuksen opista!
Ei mitään!
He ovat perkeleitä!
Ja en keskustele enempää!
Tulkaa seuroihin, jos on kysymyksiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä huvita enään vastata mihinkään mitään, kun ainut asia millä on merkitystä,että saan lisää öljyä lamppuuni ja pääsen vielä lähemmäksi Jeesusta Kristusta!
Sekin on ihana tunne, vaikka se on ehkä raskasta välillä, mutta on myös kiva syntisyyden tunne, vaikka se on raskasta välillä, mutta silloin on avoin tie armoistuimen ja herran Jeesuksen Kristuksen luokse!
Mutta ei se ole raskasta kun haluaa öljyä, se on kevyttä ja se on ihanaa!
Mutta ette te sitö tarvitse koska te ette tarvitse Jeesusta, jos tarvisitte, silloin pitäisitte kiinni hänen opistaan, joka lähtee että hän ei tullut päästämään laista, ja jos Jeesusta rakastaisitte, silloin pitäisitte lain, ja tulisitte syntisiksi,koska ette voi pitää, ja koska ette voi, silloin olisitte pakotettuja vesilähteen ja herran Jeesuksen helmaan!
Mitä hyödyttää keskustella heidän kanssaan,jotka eivät tahdo pitää kiinni Jeesuksen opista!
Ei mitään!
He ovat perkeleitä!
Ja en keskustele enempää!
Tulkaa seuroihin, jos on kysymyksiä!Toivon ettei mua tunnisteta näistä puheista siis "tunnisteta " vaikka tunnistaisit, koska kaipaan omaa rauhaa. Mutta en voi haudata talenttiani maahan ja sallia että vapahtajaani pilkkaa joku metsänperkele tai joku muu hengellinen huora tai sika.
Jääkööt tämä viimeiseksi viesti, rukoilkaa voimaa siihen, olen kiivas luonne puolustamaan totuutta. Vaikka paikka ei ole oikea.
Ei hyödytä keskustella perkeleen kanssa kun siitä ei voi voittaa mitään,
Mutta jos he kääntäisivät korvansa, ja kuulisivat enemmän Jeesusta kun saatanaa ehkä hekin löytäisivät tien taivaan kotiin, mutta tämä on toiveajattelua.
En lähde tuolle tielle, yritätte provosoida mua koska tiedätte että olen kiivas suutaam. Mutta en vastaa enään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon ettei mua tunnisteta näistä puheista siis "tunnisteta " vaikka tunnistaisit, koska kaipaan omaa rauhaa. Mutta en voi haudata talenttiani maahan ja sallia että vapahtajaani pilkkaa joku metsänperkele tai joku muu hengellinen huora tai sika.
Jääkööt tämä viimeiseksi viesti, rukoilkaa voimaa siihen, olen kiivas luonne puolustamaan totuutta. Vaikka paikka ei ole oikea.
Ei hyödytä keskustella perkeleen kanssa kun siitä ei voi voittaa mitään,
Mutta jos he kääntäisivät korvansa, ja kuulisivat enemmän Jeesusta kun saatanaa ehkä hekin löytäisivät tien taivaan kotiin, mutta tämä on toiveajattelua.
En lähde tuolle tielle, yritätte provosoida mua koska tiedätte että olen kiivas suutaam. Mutta en vastaa enään.Pakko sanoa vielä sinulle, jos joku ottaa opin vastaan ja annat lain kurittaa itseäsi, niin katso silloin, kun tulee synnin tunto, että sinulla on myös kaipaus öljyn perään, ettei laki kurita sinua näännyksiin! Koska silloin sinä kuolet!
Koska laista ei tule armo vaan öljystä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko sanoa vielä sinulle, jos joku ottaa opin vastaan ja annat lain kurittaa itseäsi, niin katso silloin, kun tulee synnin tunto, että sinulla on myös kaipaus öljyn perään, ettei laki kurita sinua näännyksiin! Koska silloin sinä kuolet!
Koska laista ei tule armo vaan öljystä!Erikoista kyllä, mulla tekis mieli opettaa teitä paljon enemmän,koska en ole opettaja, annan olla. On pakko, koska se on kuitenkin niin, se kirjoitettu jumalansanaan,ettei yksittäisen saarnajan hengen pidä puhua, vaan kuunelkaa mitä henki seurakunnalle sanoo!
Ja siinä on oikea jumalanlapsen mieli, että voi hiljentää omat ajatukset ja oman järjen, ja kuunnella rukouksen kanssa mitä seurakunnalle kirkastuu, silloin se puhuttu jumalansana, se voi osua omaan sydämeen, kun antaa pyhälle hengelle tilaa tehdä työtä, hylkäämällä omat ajatukset! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoista kyllä, mulla tekis mieli opettaa teitä paljon enemmän,koska en ole opettaja, annan olla. On pakko, koska se on kuitenkin niin, se kirjoitettu jumalansanaan,ettei yksittäisen saarnajan hengen pidä puhua, vaan kuunelkaa mitä henki seurakunnalle sanoo!
Ja siinä on oikea jumalanlapsen mieli, että voi hiljentää omat ajatukset ja oman järjen, ja kuunnella rukouksen kanssa mitä seurakunnalle kirkastuu, silloin se puhuttu jumalansana, se voi osua omaan sydämeen, kun antaa pyhälle hengelle tilaa tehdä työtä, hylkäämällä omat ajatukset!Mä niin haluaisin opettaa mutta kun jumalansana ei anna lupaa siihen, siksi tulkaa seuroihin, avatkaa korvanne ja kuunnelkaa mitä henki seurakunnalle sanoo ja kirkastaa, ja miksi rukouksen kanssa, siksi ettemme ainoastaan kuulisi vaan että se sana saisi myös osua sydämeen. En voi opettaa enempää,opetin jo liikaa.
- Anonyymi
Pitäiskö mun silti kertoo teille vähän Jeesuksen naulanrei'istä.. vaikka en kyllä sais opettaa..
Sen te tiedätte että Jeesus on kuollut!
Mutta oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi että Jeesus on kuollut teistä itsestänne? Koska olette synneillänne tappaneet hänet teistä itsestänne? Työntäkää nyt sormenne naulanreikiin ja katsokaa veriruskeita syntejänne eikö ne todista sen puolesta että Jeesus on tapettu?
Eikö olisi jo aika kiiruhtaa hakemaan öljyä?
Vai eikö haavat vielä vuoda?
Eikö Jeesus ole vielä kuollut?
No tämän kirjoitin vielä mutta nyt olen hiljaa! - Anonyymi
Kiiruhtakaa armo istuimen ja herran Jeesuksen Kristuksen tykö niin kauan kun vielä on aikaa, vielä saarnaataan syntien anteeksi saamista katuville murheellisille!
- Anonyymi
Pyydän seurakunnalta anteeksi etukäteen en pystynyt olla hiljaa!
- Anonyymi
seurakunta ei anna anteeksi vaan laittaa hoitokouksen pystyyn ja ovet lukkoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
seurakunta ei anna anteeksi vaan laittaa hoitokouksen pystyyn ja ovet lukkoon!
Meidän seurakunta antaa katuvalle kaikki synnit anteeksi!
- Anonyymi
28. Mutta fikunapuusta oppikaat vertaus: kuin sen oksa on tuores ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että suvi on läsnä.
- Anonyymi
pitääkin heti hankkia fikunapuu pihalle ettei kesäsuvi mene ihan ohi!
- Anonyymi
Mutta kyllä kristitty on laista vapaa, kun on anteeksi annettu. Mutta se ei kuulu niille, jotka eivät tunne itseään, vain uudestisyntynyt jumalanlapsi voi ajatella että hän on laista vapaa, koska Jeesus Kristus on sovittanut hänen syntinsä. Mutta ei katumattomalle kuulu muuta kuin laki herätykseksi.
Ja kaikki vaivat, oli ne mitä tahansa, synnin kiusausta, tai jotakin puutosta, mitä tahansa, pitää muistaa aina, että se on vähän siitä mitä Jeesus on kantanut!
Ehkä on parempi että kirjoitan nämä tänne. Kun en muuten puhu. Parempi se varmaan on tuuleen puhua, kun jättää puhumatta ollenkaan?- Anonyymi
Kun aluksi tarvittiin laki että tulen seuroihin ja tarvittiin laki että tunnen syntini ja tarvittiin laki että teen parannusta synneistäni!
Mutta en tarvitse enään lakia, koska nyt minä tiedän ilmankin lakia, missä on voimanlähteeni eli öljyssä ja elävässä jumalansanassa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun aluksi tarvittiin laki että tulen seuroihin ja tarvittiin laki että tunnen syntini ja tarvittiin laki että teen parannusta synneistäni!
Mutta en tarvitse enään lakia, koska nyt minä tiedän ilmankin lakia, missä on voimanlähteeni eli öljyssä ja elävässä jumalansanassa!No uskotaan, noin ajattelet ja se on ihan ok.
Mutta onko mainitsemaasi "elävää jumalansanaa" vain jossakin yhdistyksessä ja sen seuroissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No uskotaan, noin ajattelet ja se on ihan ok.
Mutta onko mainitsemaasi "elävää jumalansanaa" vain jossakin yhdistyksessä ja sen seuroissa?Elävä jumalansana saa aikaan elävän synnintunnon. Ja jos Jeesus ei ensiksi kuole sinusta, ei hän voi ylösoustakkaan.
Ja loppujen lopuksi, ei Jeesus saapuessaan olitko arka, mitkä oli tuntemiset eläessäsi, etkö uskaltanut tehdä parannusta,
Vaan mitä hän kysyy sinulta joka uskot?
Hän kysyy, onko sinulla öljyä lampussasi!
Ja ku en mä välillä ymmärrä miksi saarnaajat eivät vain sano sitä näin, kun hän Ja sinä joka istut siellä takarivissa, kun ylkä saapuu, EI sinulta silloin kysytä, olitko arka, olitko pelokas, kysytään vain yhden asian perään!
ONKO sinulla öljyä sinun lampussasi!
Tämän haluan sanoa voimaksi, vaikka tämä kuulostaa tuomiolta!
Älä mieti liikaa, vaan täyttä lamppusi öljyllä,
Sinä penikka, sinä armonkerjäläinen,
Jos sinä voit vähänkin öljyä saada, kyllä se voitelee sinun haavojasi ja saat olla hyvässä turvassa, näitä en kuitenkaan sano pilkkaajille, jos täällä on joku joka tarvitsee tämän, olkoot voimaksi
Ilman öljyä sinä et pelastu, ei ole merkitystä tuntemisillasi, ota öljyä lamppuusi! Kyllä penikatkin tarvitsevat ne murut jotka tippuvat Herran pöydältä, ilman öljyä me kuolemme!
Olemme pakotettuja ottamaan öljyä lamppuihimme, on pakko!
- Anonyymi
Siionin vuorelle, sinne on perustettu,elävä ja pyhä kaupunki,ja jumalanlapset he käyvät siellä iloiten ja riemuiten!
Näitä kerron todistajana ja kauan ulkopuolella olleena, ei jumalanlasten keskellä Siionin vuorella Jumalan seurakunnassa, ei siellä ole ahdistus ja epätoivo, vaan ilo ja riemu!
Ja hengen yhteys!
Eikä sitä kaupunkia taideta peittää!
Kuka voi heidän ilonsa ja riemunsa ottaa pois, he ovat vapaaksi ostettu lauma! Karitsan verellä puhtaaksi pesty,ja heidän autuutensa ei ole tämän maailman hiekan ja sannan päällä vaan elävän ja totisen viinipuun ja perustuskallion herran Jeesuksen Kristuksen päällä, hyvän omantunnon rauhan kanssa ja vilpittömän mielen kanssa irti saatanan orjuudesta ja kahleista, kuka voisi peittää sitä kaupunkia, koska se on elävä seurakunta!
Ja heidän ilonsa käy heidän edellänsä ja eivät osaa sitä peittää! Ja Jumalan rauha on heidän päällensä laskettu! - Anonyymi
Kuulkaa nyt kaikki armonkerjäläiset ja penikat jotka olette haavoittuneet elävän Jumalan sanan alla, teidän on pakko ottaa öljyä lamppuihinne,
Ja EHKÄ pelkäätte sitä, MAHTAAKOHAN Herran pöydältä tippua yhtään murua armon leipää eli makiaa viiniä, mutta me tarvitsemme ne murutkin, pienikin määrä öljyä se sytyttää lampun palamaan kuuletko sinä joka pelkäät, mutta muista myös,
Ilman öljyä et löydä valoa mistään! Ei voi mikään muu valaista lamppuasi kuin öljy; usko syntisi anteeksi anteeksi saamisen saarnan eli todistuksen kautta!
Ja vaikka se olisi niin pieni muru mitä sieltä Herran pöydältä tipahtaa, niin voi todistaa se pienikin muru se voitelee niitä haavoja suloisesti ja laupiaasti! Siksi ei pidä olla ottamatta öljyn sen takia,että epäröi että mahtaakohan saada kokonaista leipää, mutta ei penikka tarvitse leipää vaan muruja, pienikin määrä öljyä se riittää penikalle, jos penikka siitä murusta kiittää, eikö he paljon enemmän jotka leipää syövät!
Mutta söit sitten leipää taikka muruja, niin sinä ja myös minä me tarvitsemme ne aineet eli öljyn muuten me kuolemme ja hukumme, edes koirat eivät nuole meidän haavojamme, vain öljy, ja öljy voi voidella meidän haavootettujen haavoja,
Muistakaa kaikki haavoitetut se!- Anonyymi
Kiiruhtakaa ja rientäkää ja jos mahdollista juoskaa armo istuimen tykö kaikki haavoitetut ja murheelliset, Herra Jeesus Kristus kyllä voitelee teitä kalliilla voiteella ja pukee teitä häävaatteisiin!
- Anonyymi
ON PAKKO YMMÄRRÄTTEKÖ! ON PAKKO!
kun ylkä saapuu , tyhmillä ei ole öljyä vaan viisailla on!
Siksi älkää olko tyhmiä vaan viisaita!
Ilman öljyä menette kadotukseen!
Hypätkää nyt ilmaan ja juoskaa sinne, mistä ikinä löydätte kristityn ja huutakaa hänen perään jos hän voisi synnit todistaa anteeksi, ilman öljyä me hukumme ja kuolemme!- Anonyymi
Älkää olko sokeat ja kävelkö jyrkänteeltä alas vaan kuunnelkaa mitä herra Jeesus Kristus sanoo teille; viisailla on öljyä lampuissa!
Kun kohta ei ehkä ole aikaa enää, armon aika se voi olla kohta ohi, voi olla että on vähän kiire, vielä on aikaa ottaa öljyä lamppuun, juoskaa ja rientäkää, pian ylkä saapuu, ja silloin jos sinulla ei ole öljyä, sinä olet alasti sinun herrasi ja vapahtajasi edessä ja sinut heitetään helvettiin!
Ymmärrätkö?
Mulla ei ole aikaa varoittaa enemmän vaikka tahtoa olisi kyllä!
- Anonyymi
Niinpä. Aika saastuttava se Jeesus tosiaan on.
LED on nykyaikaa. - Anonyymi
Opittuja sanoja. Osoitetietoja ei löydy, mistä ja miten saisi avun?🧐
Jumala on sanassaan, ja Sana on Isä Poika ja Pyhä Henki.- Anonyymi
Sinä et tiedä mitä on öljy, koska sinä uskot, että pelkkä lamppu se pelastaa,
Mutta ei taida lamppu itse itseänsä valaista, vaan öljy valaisee lampun,
Ja kyllä kaikki Jumalan valitut lapset nyt ymmärtävät mistä puhutaan!
Ja vaikka se valaisee, niin samaan se myös voitelee, ja mitä se voitelee?
Se voitelee niitä haavoja, jotka ovat murheellisen omallatunnolla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se voitelee niitä haavoja, jotka ovat murheellisen omallatunnolla!Miksi olla murheellinen, ainakaan muinaisten nuotiotarinoiden vuoksi.
Nykyään on parempia valoja ja voiteita iho-ongelmiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se voitelee niitä haavoja, jotka ovat murheellisen omallatunnolla!Älä nyt hyvä ihminen leiki valittujen valitsijaa. Pysytään Jumalan sanassa, eikä sinun luuloissasi tuntemattomista ihmisistä.
Se on aina metsään mennyt joka kasvaa niin suureksi, ettei enään tunne kristinuskon perusasioita, heikkoutta, syntisyyttä, nöyryyttä kärsimystä, sovintoverta, eikä sitä, ettei voi itse laittaa tikkua ristiin saavuttaakseen iankaikkisen elämän.
Pieneksi kasvanut ILOITSEE armosta ja syntiensä anteeksisaamisesta Jeesuksessa Kristuksessa. Kristittyjä ei ole asetettu toisten ihmisten tuomareiksi, se tehtävä on YKSIN Jeesuksella. Kiitos Jumalan että se näin on, koska syntinen usein heikkoudessaan tuomitsee itseään ja epäilee Jumalan armosta heikkouksiensa ja syntiensä vuoksi. Ja YLPEÄT ihmiset tekeytyvät hurskaiksi ja tuomitsevat toisia omien käsityksiensä valossa.
Me julistamme Kristusta syntisten pelastukseksi, me emme tuomitse heitä, jotka ovat jo tuomittuja, joille ei Jumalan armahdus ole kelvannut, - syystä taikka toisesta.
Uskonnollisuus ja omavanhurskaus ovat vaarallisia eksyttäjiä, niissä tuloissa ihminen ei tunne oikein itseään, eikä sen vuoksi ota armoa vastaan, jonka Kristus tarjoaisi. He ovat kehittäneet omat syynvieritysmekanisminsa, joilla pitävät yllä vahvan onnistuneen ihmisen egoa, vikoilevat ja tuomitsevat toisia, Kristuksessa armoitettuja ihmisiä Jumalan lapsia.
- Anonyymi
Onko se öljyvarasto siellä jellissä miten suuri tankki?
- Anonyymi
Voisiko siitä ottaa jonkin verran ja raahata se johonkin keskisuomeen voisko?
- Anonyymi
Mutta jotka ottavat öljyä lamppuunsa, he veisaavat kiitos ja ylistys virttä taivaassa iankaikkisesti karitsan ja morsiamen häissä iankaikkisesta iankaikkiseen.
- Anonyymi
Se ei voi olla mitään verrattuna helvetillisen helluntai kultin "taivaaseen". Näiden saarnaaja shamaanien mukaan siellä on kaikkea. Kunhan pyytää ja ottaa, niin helppoa se on!
- Anonyymi
Voivoi!
- Anonyymi
Ylläpito poistaa vastaukseni, kuinka voisin sitten puolustaa vapahtajaani kun he poistavat viestini?
Mutta kuuletko sinä ihminen joka istut siellä takarivissä ja ajattelet että et uskalla tehdä parannusta kristittyjen kanssa kun olet niin arka ja pelokas, haluan sanoa sinulle,
Ilman öljyä sinä menet helvettiin! Ei ole merkitystä sillä oletka arka vai et,
Vain sillä on merkitystä, onko sinulla öljyä sinun lampussasi!
Ei Jeesus asu lampussa vaan öljyssä!
Ja öljy on kristityn sydämellä!- Anonyymi
Ylläpito poistaa vain raportoinut viestit, joku on viesteistäsi suivaantunut.
- Anonyymi
Kyllä se on varma että saatanan lapset eivät kestä totuutta kuulla, mutta se täytyy sanoa, ja jos viestini poistetaan, sitten ne poistetaan, ja poistetaan, mutta keskustelu ei ole ihan tasapuolista, mutta ymmärrän kyllä, jos saatanan henki joka asuu tällä palstalla, puolustaa saatanan lapsia, se on ihan luonnollista!
- Anonyymi
Haluan sanoa vielä, vaikka ei liity öljyn saamiseen, ehkä öljyn menettämiseen, puhun vähän huonoudesta nyt, kun on paljon nuoria, minäkin olen nuori ja sinkku, ja kamppailen näiden joskus, kun pitäisi pidättäytyä seksuaalisuudesta siihen asti että avioliiton solmii! Kun öljy voi valua maahan ja sieltä sydämen astiasta huoruuden kautta,
Haluan ehkä vähän auttaa näissä asioissa, vaikka olen heikko, ja huoruuden perkele se kiusaa minua joka päivä, ja yrittää saada minut hekuman syntiin ja palvomaan lihaan! Niin kerron nyt yhden tarina.
Se alkoi täällä keskustelupalstalla kun aloitin tämän ketjun en käynyt seuroissa, mutta sain armon palata, ja kysyin silloin Jumalalta että olen ennenkin palannut ja olet heittänyt minut pihalle, saanko nyt olla vähän pidempää? Ja silloin sain vastauksen, ehkä ei ollut Jumalalta mutta sellainen ajatus tuli, että älä katso näitä Siionin tyttäriä, jätä heidät rauhaan! Tulin vähän surulliseksi, että enkö voi koskaan saada vaimoa!
Mutta olen koetellut tätä asiaa, ja olen huomannut, että huoruuden teko tai halu siihen, se ei tule itsestään, vaan tarvitaan ensiksi ajatus, ja mistä se ajatus tulee? Se tulee siitä kun me katsomme näitä naisia, ehkä vähäpukeisia, ei sillä ole merkitystä onko se uskoton huoruuden tuolta kadulta tai joku kristitty ehkä vähän siveellisemmin pukeutunut, mutta himo tulee katseen kautta. Ja jos haluan olla ilman himoa, niin täytyy olla sitten katsomatta, ei voi antaa silmille sitä aikaa että jää katsomaan, kun ei he naiset ymmärrä, heitä puuttuu luonnollinen ymmärrys eli järki, he eivät ymmärrä pukeutua säädyllisesti niin kuin sopii, niin meillä sinkku miehillä ,meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla katsomatta, emme saa antaa silmillemme sitä aikaa että katsomme jotain, huoruuden perkele se on niin vahva näinä aikoina, on parempi kun emme katso ollenkaan naisia, ja jos tahdomme puolison niin voimme rukoilla, enempää emme voi tehdä!
Ja jos naiset valittavat miksi emme katso heitä, niin vastatkaamme silloin, ette osaa pukeutua säädyllisesti, minä haluan mieluumin käydä seuroissa ja olla puettuna häävaatteisiin kun että minä katson sinua, lankean huoruuteen ja menetän häävaatteeni ja olen alasti, ja en kehtaa alasti tulla seuroihin, kun hääsalissa ei voi olla ilman häävaatteita.
Ehkä he ymmärtävät sitten kun eivät saa katseita enää.
Mutta maailmassa ei pidä antaa mitään huomiota niille huorille jotka heiluttavat koreata persettään tuolla kaduilla ja kaupoissa ja missä tahansa, on parasta kun ei katso ollenkaan,
Kun silmän kautta tulee pahennus, ja saastuttaa sydämen!
Mutta muistakaa kaikki, myös langenneet tärkeintä on kuitenkin öljy eli anteeksi saaminen, se kuuluu haavoittuneille teki mieli sanoa myös haavoittuneille mutta se kuuluu haavoittuneille ja erityisesti heille, ei sitä muut tarvitse, terveet eivät tarvitse parantajaa!- Anonyymi
Nää on nyt 2viikon ajalta koeteltu, että haluan sen vielä sanoa, koska en tiedä huomisesta. Mutta koetelkaa näitä neuvoja ja jos hyväksi havaitsette niin pitäkää kiinni!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nää on nyt 2viikon ajalta koeteltu, että haluan sen vielä sanoa, koska en tiedä huomisesta. Mutta koetelkaa näitä neuvoja ja jos hyväksi havaitsette niin pitäkää kiinni!
Tuntee viallisuutensa ja on halu tehdä parannusta se on kuitenkin tärkein asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntee viallisuutensa ja on halu tehdä parannusta se on kuitenkin tärkein asia.
Olen sama kirjoittaja kaikki 4viestiä. Tuossa oli oikeastaan koko kristillisyys yhdessä lauseessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sama kirjoittaja kaikki 4viestiä. Tuossa oli oikeastaan koko kristillisyys yhdessä lauseessa!
Ja jos ei muuten usko laki voi myös kurittaa lihaa. Parempi se on lain takia olla syntiä tekemättä kuin ilman lakia tehdä syntiä ja valuttaa öljy maahan irstaudessa.
Laista ei tosin armoa saa!
Se pitää vain muistaa!
Armoa saa vain öljystä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ei muuten usko laki voi myös kurittaa lihaa. Parempi se on lain takia olla syntiä tekemättä kuin ilman lakia tehdä syntiä ja valuttaa öljy maahan irstaudessa.
Laista ei tosin armoa saa!
Se pitää vain muistaa!
Armoa saa vain öljystä!Niin kauan saat olla lain alla, kun muistat mistä saat armon eli öljystä!
Mutta jos alat ajattelemaan että sen takia kuin lain pidät olet vanhurskas sitten petät itsesi,
Et laista vaan armosta olet vanhurskas mutta laki varjelee sitä vanhurskauttasi!
Jos ei muu auta!
Joskus on kiusaukset niin kovat että tarvitaan lakia hillitsemään niitä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan saat olla lain alla, kun muistat mistä saat armon eli öljystä!
Mutta jos alat ajattelemaan että sen takia kuin lain pidät olet vanhurskas sitten petät itsesi,
Et laista vaan armosta olet vanhurskas mutta laki varjelee sitä vanhurskauttasi!
Jos ei muu auta!
Joskus on kiusaukset niin kovat että tarvitaan lakia hillitsemään niitä!Ja voin sanoa ne on kovat, ja ilman lakia lankean, on pakko pitää laista kiinni, ettei synti kasva liian suureksi ja riko astiaani jossa öljyni on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voin sanoa ne on kovat, ja ilman lakia lankean, on pakko pitää laista kiinni, ettei synti kasva liian suureksi ja riko astiaani jossa öljyni on!
Ei Jeesus turhaan sanonut että en tullut laista päästämään, en tiedä mitä seurakunta ja Paavali sanoo, mutta minä uskon enemmän Jeesusta ja hänen opetustaan, käynhän minä hänen takiaan seuroissakin silloin harvoin kuin käyn!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesus turhaan sanonut että en tullut laista päästämään, en tiedä mitä seurakunta ja Paavali sanoo, mutta minä uskon enemmän Jeesusta ja hänen opetustaan, käynhän minä hänen takiaan seuroissakin silloin harvoin kuin käyn!
Jeesus on minun paras opettajani häntä minä eniten uskon, hänestä minä todistan, ja häntä minä puolusta, Hän on Jeesus Kristus Jumalan ainoa poika!
Minulle on ihan sama mitä joku pieni mies sanoo jossakin omasta järjestään, minä uskon enemmän Jumalan Poikaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on minun paras opettajani häntä minä eniten uskon, hänestä minä todistan, ja häntä minä puolusta, Hän on Jeesus Kristus Jumalan ainoa poika!
Minulle on ihan sama mitä joku pieni mies sanoo jossakin omasta järjestään, minä uskon enemmän Jumalan Poikaa!onhan sinulla sitten myös s e pieni lapio aina vyölläsi jolla peität tulosteesi, onhan?
lakia ei saa unohtaa ! - Anonyymi
Rehellistä kuvaa uskovan nuoren kamppailusta lihasta nousevia vaikutteita vastaan.
Lopeta kuitenkin puheet öljystä, ja käytä oikeasta sanaa, "evankeliumin sanasta".
Syntisenä uskominen ei ole helppoa, siksi lankeamme helposti yrittämään synnittömänä elämistä, mm, kontrolloimalla seksuaaliviettiämme. Jonkin aikaa onnistuu, sitten taas repsahtaa. Voin vakuuttaa, että tämä taistelu jatkuu läpi elämän, ei se pääty nuoruuteen.
Toinen vaihtoehto on heittää risti törmään ja sanoa, koira kantakoon tätä ristiä.
Kolmas tapa on USKOA SYNTISENÄ ITSENSÄ ARMOSTA AUTUAAKSI. Tätä kutsutaan Raamatussa "ahtaaksi portiksi ja kaidaksi tieksi".
Matt. 7:113 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
Matt. 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkyttävä rehellinen kaveri, - viis veisaa Jeesuksen käskystä, viedä evankeliumia koko maailmaan. Sairasta itsekeskeisyyttä, "kunhan minä vaivallani piskuisessa laumassa pelastuisin, menkööt muut helvettiin.!!!" Olet niin sokea, ettet ymmärrä edes hävetä noin raskaassa synnissä elämistäsi.
Sinulle tulee nut tämä Herran sana: Kol. 2:23
Tällä kaikella tosin on viisauden maine
- itsevalitun jumalanpalveluksen
- ja nöyryyden vuoksi
- ja sentähden, ettei se ruumista säästä;
- mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkyttävä rehellinen kaveri, - viis veisaa Jeesuksen käskystä, viedä evankeliumia koko maailmaan. Sairasta itsekeskeisyyttä, "kunhan minä vaivallani piskuisessa laumassa pelastuisin, menkööt muut helvettiin.!!!" Olet niin sokea, ettet ymmärrä edes hävetä noin raskaassa synnissä elämistäsi.
- ja nöyryyden vuoksi
- mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.Meillä kahdella eli kolmella on se ero, että minä uskon että tarvitsen öljyä, että pelkkä lamppu ei riitä, mutta te uskotte myös niin,
Mutta meissä on se ero,
Että te uskotte että öljy on niin kuin itse otettavissa jostakin sanasta,
Kun taas minä uskon että öljy on samanlailla siinä samassa sanassa mutta kristityn sydämellä!
Eli minäkin uskon samalla tavalla saman sanan kautta syntini anteeksi mutta kristityn todistuksen kautta, sen takia koska minä uskon ja en vain usko koska minä näen myös omilla silmilläni kenessä asuu Jeesus lapsi heidän kasvoistaan, niin siksi minä kysyn heiltä voisko he todistaa tuon evankeliumin sanan minulle;usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä jne...
Koska ajattelen yksinkertaisesti että se öljy tulee sanasta mutta myös todistuksesta ja ikäänkuin se öljy se ei ole vain sanaa vaan siinä on myös Pyhä Henki läsnä ja öljy on ikään kuin elävää Siksi tarvitaan elävä tuntoinen kristitty todistamaan synnit anteeksi ja vaikka tuntemiset olis pienet, niin silti penikatkin tarvitsevat ne murutkin mitkä tipahtavat Herran pöydältä, teille tosin puhun vertauksilla mutta sydämessäni käsitän nämä sanat ja myös he joilla viisaus on ja jotka ovat hengestä syntyneet! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- ja nöyryyden vuoksi
- mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.Eikä minun tarvitse hävetä minun syntejäni teille,minulla on puolustaja isän tykönä Jeesus Kristus joka on ottanut päälleen minun syntini ja hän on minua auttava kaikessa minun murheessani!
Miksi pitäisi hävetä! Hän on paljon suurempi kuin saatana hän on Jumalan Poika! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä minun tarvitse hävetä minun syntejäni teille,minulla on puolustaja isän tykönä Jeesus Kristus joka on ottanut päälleen minun syntini ja hän on minua auttava kaikessa minun murheessani!
Miksi pitäisi hävetä! Hän on paljon suurempi kuin saatana hän on Jumalan Poika!Ei meille, mutta Kristukselle vastaat kerran siitä, että kätkit aarteen maahan ja keskityit vain sen paijaamiseen.
Et lähtenyt viemään muille evankeliumin sanomaa, vastoin Jeesuksen selvää käskyä.
Tämä juuri kertoo sen, kuinka itse valittu tie toimii, aletaan korostamaan ja valikoimaan syntejä oman mielen mukaan, ja eristäydytään muista kristityistä, kautta maapallon.
Esikoislestadiolaisuudessa heidät lopulta pilkattiin ja vainottiin muutamien tekopyhyyteen rakastuneiden puhujien taholta, Ruotsissa asuvien Johtajien joihdolla, jotka lähtivät viemään evankeliumia.
Heistä, jotka julistivat vapaata uskomista Kristukseen ja lähtivät lähetyskentille, tuli vaara 1990 luvulla valtaan päässeelle erehtymättömälle ja arvostelulta suojatulle johdolle. - Ikävä sanoa, mutta näin siinä kävi. Johto ei suostunut tekemään parannusta hengellisestä ylpeydestään, vaikka heille selkeästi osoitettiin, mistä pitäisi tehdä parannus.
- Anonyymi
Kukaan meistä ei pelastu ansioistaan, vaan ainoastaan yksin armosta yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden, mutta jotta synti synniksi nähtäisiin, on tärkeätä pysyä niiden syntien julistuksessa, jotka Raamattu synniksi osoittaa.
Jeesuksen lampaita ei puilla heinillä ja oljilla saa ruokkiakkaan. Ihmisten keksimistä syntiluetteloista ja ihmisopeista pitääkin luopua, ja ottaa armo armosta vastaan. Näin tämä menee kristinuskossa. - Anonyymi
Jos sen voisi lyhyesti tiivistää niin meillä on sama evankeliumi mutta eri vesilähde!
- Anonyymi
Kun minä olen lävitse kaikki vesilähteet, ja vaikka on totta, että tässä vesilähteellä minulla on murhe synnistä, ja armon tuntemiset ei ole niin lihallisia, silti tässä on hyvä olla, kun ei tarvitse itseensä turvata, ei tarvitse omaan uskoonsa turvata eikä omaan voimaansa,
Vaan aina kun lankean, saan käydä vesilähteen tykö ja kuulla todistuksen; synnit on anteeksi annettu!
Ja se on niin suuri armo, että en halua luopua siitä, mulle ihan sama, mitä todistatte jostakin itseis kristillisyydestä että itse otetaan ja mennään ja tullaan miten halutaan Jumalan ja Jeesuksen luokse, ikäänkuin olisitte suurempia kuin Jeesus kun pystytte häntä kontrolloimaan kun uskotte syntinne anteeksi miten haluatte ja missä vaan pelkästä järjestä ja sanasta mitä tutkitte omalla järjellänne!
En tiedä mitä voisin sanoa,
Minä haluan pysyä vesilähteen luona, siellä on hyvä olla, ja kun se ei ole rajattu jonkun puupenkin taakse niin ku tais joku wettainen sanoakin mutta se on jokaisen kristityn sydämellä siksi se on niin suuri armo, kun ei tarvi omaan voimaan turvata, tekin uskotte
Mutta se on teidän omaa uskoanne, ja te joudutte elämään sen mukaan kuinka suuri eli pieni teidän uskonne on,
Mutta mun mielestä on paljon kevyempi elää vedestä ja leivästä varsinkin kun se on ilmaista eikä maksa mitään, eikä mun tarvitse itse tehdä mitään sen eteen;
Vaan synnit saarnataan ilmaiseksi anteeksi, jokainen kristitty voi sen tehdä! Ja siinä on turva kun ei tarvi itseensä ja omaan voimaansa luottaa!
Mutta jos teidän uskonne kestää kuolemassa, se on hyvä, mutta minä luulen että se ei kestä,
Koska jos uskonne perustuu teidän omaan voimaansa, eli kuinka suuri usko teissä itsessänne on, niin eikö se ole aika heikko perustus? Kun ei ihmisessä taida mitään vahvaa olla!
Vaan jos teidän perustuksenne on Jeesus Kristus niin eikö se ole paljon vahvempi perustus kuin ihmisen oma voima?
Te tosin luulette että kuolleen uskon kautta saatte armon, mutta silloin armo on teissä itsessänne. Ette voi juoda vettä ilman vesilähdettä vaikka kuinka uskoisitte, niin tarvitaan vesilähde että voi juoda vettä,
Ja vaikka kuinka uskoisitte, niin ilman vesilähdettä teidän uskonne on kuollut, ja te kuolette janoon, ja edes koirat eli väärät opettajat eivät nuole teidän haavojanne eli omantunnon hätää vain jeesus Kristus eli vesilähde eli öljy voi voidella ja voi pestä teidät puhtaaksi ja voi poistaa teidän janonne!
On oikein puhua uskosta,mutta niin kauan kuin usko on kuollut, sillä ei tee mitään, ja sinä menet sen uskosi kanssa helvettiin!
Sen takia ota öljyä lamppuusi että sinun uskostasi tulee elävä ja sinä menet taivaan kotiin!
- Anonyymi
Vaikka toisin Jumalan taivaasta ja 1000päisen enkelijoukon kultaisissa vaunuissa ja enkelit puhaltaisivat basuunaan ja Jumala huutaisi teille parannusta ja syntien anteeksi saamista, niin ette te silti uskoisi, kun ette usko kun itseenne, teidän turvanne on teissä itsessänne ja teidän omassa voimassanne ja luulette pystyvänne hallitsemaan jumalia kun sanotte päivän ja aikamäärän kun evankeliumista uskotte syntinne anteeksi omalla järjellänne! Olette kyllä suuria miehiä mutta teiltä puuttuu silti elämän vesi sydämestä ja teidän uskonne on siksi kuollut!
Te olette kääntäneet nurin että Jumalanlapset yrittävät hallita henkiä, mutta nimenomaan te kun luulette pelkästä järjestänne saavanne syntinne anteeksi mutta ei järjestä vaan elävästä Jeesuksesta Kristuksesta joka asuu kristityn sydämellä.
Elävän veden lähteellä on syntien anteeksi saamisen armo ja Jeesuksen veri pesee synneistä puhtaaksi ei kuollut usko pese vaan Jeesuksen veri pesee synneistä lumivalkoiseksi!- Anonyymi
Sinäkö suuruudenhulluudestasi todistelet, toisit Jumalankin taivaasta ja tuhatpäisen enkeljoukon. Etkö vieläkään tunnista tuota älytöntä suuruudenhulluuttasi.
Ja sinähän et parannusta tarvitsekkaan, vaan ainoastaan muut tarvitsevat.
Kaikki järjettömän suuuruudenhulluuden tuntomerkit sinulla. Omnipotetti ihmisparka.
- Anonyymi
Ei ole KAHTA vesilähdettä. Tämä, että kerrot eri vesilähteestä, on sinun ongelmasi.🙄
- Anonyymi
Onkohan se minkäalinen järjestys siellä taivaan portin viimesellä suoralla niillä autuuden tarkastajilla jotka taivastullissa päästää tai hylkää tulijan onko ollut puhetta?
olisko niin että ne kaikkein lestalaisimmat on ensimmäisenä ja ne loput kolmisenkymmentä sitten arpomalla omalla paikallaan kahden puolen tietä !
tuskin niillä on käsissään palmunoksia...olisko päivämiestä ja jotain vastaavaa joita heiluttavat tulijoille.
haiseeko nortilta edelleen vai miten lienee.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215675Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744681834Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201239Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111203Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861073Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48995- 64961
- 64906
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.23857Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64856