Oletteko maajussit käyneey katsomassa tätä sivua https://sukutila-rekisteri.webnode.fi Sinne nähtävästi kerräävät tietoja maatiloista, joilla on historiaa. Itekin kävin emännän kotipaikan sivulle ilmottelemassa ja onhan tuo aika hieno juttu, et tolleen tuuan noita juttuja esille. Onko muilla kokemusta. Aika uuvelta näytti sovu, mutta olivat sinne jo muutkin tietojaan nähtvästi laittaneet.
Sukutiloille kunniaa
43
359
Vastaukset
- Anonyymi
Sangen epäilyttävä sivusto, lienee laitonta tietojenkalastelua. Ei tietoa ylläpitäjistä tai muustakaan. Kaiken kruunaa huono suomenkieli: "Tilan voi ilmoittaa sivuille, jos tilalle on myönnetty ProAgrian myöntämä sukutilakunniakirjan. "
- Anonyymi
mä en kyl tajuu miten yuo on kirjotettu muka ei oikeella suomen kielellä
- Anonyymi
ProAgrian voi huoletta lopettaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ProAgrian voi huoletta lopettaa
Pelkkä johtajia täynnä oleva hankehimmeli. Työntekijät ovat pelkkiä pelinappuloita kun nämä agronoomit ihastelevat järkeensä käyviä muutosmahdollisuuksia. Heidän täytyisi itse mennä jakautumaan kentälle niin tietäisivät paljon enemmän mitä maatiloilla nykyaikana ajatellaan ...
- Anonyymi
Sivusto osoittaa hyvin, että pelkkien tukien varassa puuhastelevat maalaiset ovat ensisijassa "harjoittamassa perinteistä elämäntapaa" ja ruoan tuotanto on sivuseikka.
Minä kunnioittaisin ja antaisin kunniakirjan aidolle maatalousyrittäjälle, joka on OSTANUT tilan ja saanut sen kannattamaan. Se että kerjää tukia jo kolmannessa polvessa ei ole mikään mainostettava ansio.- Anonyymi
Onhan niillä vielä veronmaksajien kustantamat lomittajat jäänteinä 'vanhoista hyvistä ajoista' jolloin puolet kylästä oli rusthollin tai kartanon työlistämiä.
- Anonyymi
Tosi hieno idea, jos siis todellakin sivun tarkoitus on se, mitä sivustolla kerrotaan. Varsinaisesti eihän tuolla kysytä hirveämmin kovin henkilökohtaisiatietoja ja en ymmärrä miten joku niistä mitenkään huijaustarkoituksessa hyötyisi, joten ei varmaan hirmu vaarallinen sivusto 🤔😉itse ainakin laittaisin maatilamme tiedot tonne, jos se olisi ollut meillä tuon parisattaa vuotta.
- Anonyymi
Naurattaa ajatuskin että jotain kolmannen polven tai enemmän polven p**seen imijöitä ja tissinnäprääjiå tarviis muistsa. Oikeet maajussut ansaitser Kunniaa.
- Anonyymi
Miten niin muka vaikka 16ssa sukupolvessa viljelevä ei voisi olla kunnon maanviljelijä?
Oman tilan historia alkaa 1500-luvulta. Olen siitä ylpeä, ja vielä ylpeämpi että olen tilamme historian ensimmäinen nais-isäntä. Itse ainakin aion laittaa tuonne tiedot meidän tilasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin muka vaikka 16ssa sukupolvessa viljelevä ei voisi olla kunnon maanviljelijä?
Oman tilan historia alkaa 1500-luvulta. Olen siitä ylpeä, ja vielä ylpeämpi että olen tilamme historian ensimmäinen nais-isäntä. Itse ainakin aion laittaa tuonne tiedot meidän tilasta.Arvostan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman tilan historia alkaa 1500-luvulta. Olen siitä ylpeä, ja vielä ylpeämpi että olen tilamme historian ensimmäinen nais-isäntä. Itse ainakin aion laittaa tuonne tiedot meidän tilasta.Toisia riistämällä. Torppareita ensin, ja nyt otat veronmaksajilta pahan päivän varalle. Eikä ne tilat teitä mätisäkkejä elättäneet, vaan rusthollista saatu verovapaus tai Ruotsin ja Venäjän kunkkujen 'virkamiesarmeijana' ja sotilaina toimimisesta saatu palkka. Monella oli myös sukulaisia papinperkeleinä, kuten vaikka Serlachiuksilla. Nooj juhlat on nyt juhlittu. Kirkosta erotaan hurjaa vauhtia. Ilmasto muuttuu. Menekki laskee entisestään Kiinan lisätessä omaa tuotantoaan. Apuvaa antakie tukkeee, om pengar, rahaa tarttetaan.
Anonyymi kirjoitti:
Arvostan.
"Maausko on maamme talonpoikain uskoista suurin". Näin sanottiin jo sata vuotta sitten. Nyt ajat ovat mv:llä hyvin vaikeat ja mielestäni tämä edellä mainittu sivusto on juuri omiaan nostattamaan maauskoa, uskoista kalleinta. Jos maausko olisi puuttunut aiemmin, olisi kommunismi maamme vallannut, ja siitä ei olisi hyvä seurannut. Sivusto ajaa jaloa asiaa.
- Anonyymi
kaapo.rasila kirjoitti:
"Maausko on maamme talonpoikain uskoista suurin". Näin sanottiin jo sata vuotta sitten. Nyt ajat ovat mv:llä hyvin vaikeat ja mielestäni tämä edellä mainittu sivusto on juuri omiaan nostattamaan maauskoa, uskoista kalleinta. Jos maausko olisi puuttunut aiemmin, olisi kommunismi maamme vallannut, ja siitä ei olisi hyvä seurannut. Sivusto ajaa jaloa asiaa.
Juuri noin. Tulevaisuuteen uskovat talonpojat ovat olleet aina Suomen selkäranta ja niin tulee olemaan jatkossakin, vaikka ajat muuttuvatkin kovin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisia riistämällä. Torppareita ensin, ja nyt otat veronmaksajilta pahan päivän varalle. Eikä ne tilat teitä mätisäkkejä elättäneet, vaan rusthollista saatu verovapaus tai Ruotsin ja Venäjän kunkkujen 'virkamiesarmeijana' ja sotilaina toimimisesta saatu palkka. Monella oli myös sukulaisia papinperkeleinä, kuten vaikka Serlachiuksilla. Nooj juhlat on nyt juhlittu. Kirkosta erotaan hurjaa vauhtia. Ilmasto muuttuu. Menekki laskee entisestään Kiinan lisätessä omaa tuotantoaan. Apuvaa antakie tukkeee, om pengar, rahaa tarttetaan.
On teillä ihmeellisiä oivalluksia...totuus on töistä mitä sivusta näette...miten monta teidän kaltaista duunaria maataloustuottaja työllistää onko se riistämistä.
- Anonyymi
Itse suurella kunnioituksella tulevia ja nykyisiä sukupolvia kohtaan täytin 1800-luvulta suvulleni tulleen tilani tiedot sivulle ja haikeudella mietin miten paljon kaikki on muuttunut tänä aikana. Toivon arvostusta myös tulevilta sukupolvilta.
- Anonyymi
Itse kävin katsomassa sivuja ja sain sellaisen kuvan, että Suomessa on aika vähän vanhoja maatiloja.
- Anonyymi
Varmaan kaikista niistä ei ole keretty keräämään tietoja sivulle, epäilisin.😉
- Anonyymi
Hesan yksiössä pelko kasvaa. Kelatukia vasta kolmannessa polvessa?
- Anonyymi
Itse nostelen kelan tukia jo neljännessä polvessa and I'm pround of I.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse nostelen kelan tukia jo neljännessä polvessa and I'm pround of I.
"Pround"....
- Anonyymi
Aika hassu juttu, löyty naapurin maatilan tiedot tuolta sivulta. Näytti ihan laajalta toi luettelo noista tiloista. Meillåkin tila ollut suvulla varmaan niin pitkään, että tollaiset tunnukset saataisiin, mut kalliita vaikuttat olevan. Mutta sivusto vaikutti mielenkiintoiselta. Pitää selata itekin kunnolla joskus ajan kanssa.
- Anonyymi
Slava sukutila!
- Anonyymi
Sivusto olisi huomattavasti uskottavampi, jos siellä olisi asialliset yhteystiedot, eli yrityksen tai yhteisön nimi ja osoite, mielellään myös y-tunnus ja vastuuhenkilön tai edes yhteyshenkilön tiedot.
Asiaa auttaisi myös, jos toteuttajalla olisi varaa ostaa sivustolle oma domain.
Nyt tuo näyttää lähinnä ProAgrian perinteitä lainaavalta harrastelijahuijarisivustolta. Missäkohtaa täytyy antaa luottokorttitiedot tai edes oikeus kuukausittaiseen laskutukseen? - Anonyymi
Tukijussihan itkee aina sukutiloissa tuosta 'korjuuvelasta'. Jos oot niin ylpee, maksa korjuu ite, älä maataloustuil pummi törsäke.
- Anonyymi
Jopalla käy yksriös aika pitkäks. Meneehän se elämä toki noinkin.
- Anonyymi
Mainio sivusto. Nähdään kuka Suomessa ruokaa tekee.
- Anonyymi
Mainion sivuston tekijä ja ylläpitäjä ei vaan halua julkisuutta?
Osta edes oma domain sivustolle. Kotisivukone-domainit soveltuu henkilökohtaisiin harrastuksiin, mutta ei niillä mitään uskottavuutta saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainion sivuston tekijä ja ylläpitäjä ei vaan halua julkisuutta?
Osta edes oma domain sivustolle. Kotisivukone-domainit soveltuu henkilökohtaisiin harrastuksiin, mutta ei niillä mitään uskottavuutta saa.Itsekin epäilen että joku random harrastelijs on tehnyt ja ei vaan halua julkisuutta itselleen, eikä todennäköisesti halua huijatakaan. Domain puuttuu ja se toisi kyllä uskottavuutta lisää. Tärkeä asia, mitä sivu tuo esille ja toivon, että ihmiset tonne löytäisivät, mutta sivuston yleisilmeeseen olisi voinut panostaa enemmän.
- Anonyymi
Mokomat valittajat! Too sivusto on sellaan, et ne ket sitä haukkuu oovat kyl aika moisii. Myö sukutilaisännät vaan ollaan tost sivustost ylpeit ja muut vaa haukkuu ku piskit.
- Anonyymi
Asiallinen sivusto, älkee peljätkö suotta.
- Anonyymi
Mikä siitä tekee asiallisen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siitä tekee asiallisen?
Jalo tarkoitus
- Anonyymi
Mää ainski suosittelen
Kuten jo aiemmin kirjoitin maauskosta ja sen mahtavuudesta, en voi olla korostamatta vielä. Ajatelkaamme tilannetta, että olisimme itsenäistyneet NLsta 90-luvulla ja olleeh sitä ennen kommunismin kynsissä, millainen maamme olisi siinä tilanteessa. Ja tiedoksi: sivusto ei ole huijausta. Olen ollut itsekin mukana sen teossa. Keksimme eräässä illan istujaisessa tämän idean ja toteutimme sen jalona eleenä vanhoille tiloille, mutta tämän keskustelun mukaan sille ei ole annettu juuri arvoa.
yht.terveisin Kaapo J.E. Rasila- Anonyymi
Lisää tietoa kaivataan ja nämä asiat voisi ilmoittaa tuolla sivustolla.
Anonyymi kirjoitti:
Lisää tietoa kaivataan ja nämä asiat voisi ilmoittaa tuolla sivustolla.
Saanko kysyä, millaista tietoa? Yritän auttaa parhainpani mukaan.
- Anonyymi
Mitä jaloa on sillä että elää ties miten monennessa polvessa yhteiskunnan tukien varassa?
- Anonyymi
kaapo.rasila kirjoitti:
Saanko kysyä, millaista tietoa? Yritän auttaa parhainpani mukaan.
"Saanko kysyä, millaista tietoa? "
Tuossa yläpuolella on listattuna, mitä esimerkiksi tarvitaan. Vastuullisen tahon yhteystiedot noin ensin alkuun. Ja tieto siitä, teetkö hommaan yhteistyössä ProAgrian kanssa - myös kielteinen vaihtoehto on tärkä mainita, kun kyse on noin samankaltaisesta jutusta.
Ja tietysti GDPR:ään liittyvät jutut. Missä on rekisteriseloste? Anonyymi kirjoitti:
"Saanko kysyä, millaista tietoa? "
Tuossa yläpuolella on listattuna, mitä esimerkiksi tarvitaan. Vastuullisen tahon yhteystiedot noin ensin alkuun. Ja tieto siitä, teetkö hommaan yhteistyössä ProAgrian kanssa - myös kielteinen vaihtoehto on tärkä mainita, kun kyse on noin samankaltaisesta jutusta.
Ja tietysti GDPR:ään liittyvät jutut. Missä on rekisteriseloste?Kiitoksia neuvoista. Tosissaan GDPR ja rekisteriselostus eivät meidän sivustoon juuri liity, keräämmehän kaikkea muuta kuin henkilötietoja. Yhteistietoja lisäilin sivulle ja pitänee lisäillä vielä sekin fakta, ettemme tee tätä hommaa yhteistyössä ProAgrian kanssa. Jos toisilla tulee ehdotuksia lisää, otan niitä muidenkin edestä täällä vastaan.
- Anonyymi
miten jollekin ei mää jotkut asiat kalloon🤔😄😅
- Anonyymi
"Sukutilat maamme selkäranka",hah hah😅! Selkäranka on Sanna Mari ja muut pukuihin pukeutuvat emännät siellä HALLITUKSESSA. Mitä isännät sannoo tähän?
- Anonyymi
En sano mittään.
- Anonyymi
Tuonne sivustolleko voi kuka tahansa lähettää mitä tahansa tietoja mistä tahansa tilasta? Miten tietojen oikeellisuutta kontrolloidaan? Entä kun tila vaihtaa omistajaa, todennäköisesti kukaan ei vastaa vanhentuneista tiedoista?
Sorry, mutta ei oikein vakuuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1751915- 1161352
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78859Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931792- 54691