Kyseinen moottori vm.-91 veneessä, tunteja takana n.2300h, huohottaa ilmanputsarin kautta öljyä konetilaan, onko turbo lopussa vai jotain suurempaa? Kone käynnistyy hyvin ja käynti on tasaista, muutama tunti tyhjäkäynnillä uistatellen jonka jälkeen kaasua lisätään niin tuprutta savua mutta ei kauaa, moottorin lämmöt ok.
Volvo Penta 2003T huohottaa öljyä
8
431
Vastaukset
- Anonyymi
Tsekkaa onko siinä mallissa oma huohotus sudatin? Tukkoisena ajaa öljyä ilmansuodattimeen yleisesti...
- Anonyymi
Voisiko huohotinputki olla tukossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko huohotinputki olla tukossa?
Ehkä, jokin ajaa AP tapauksessa öljyä/öljysumua väärään paikkaan.
Räjäytys kuvaa katsomalla voi pohtia systeemin toimintaa ja etsiä tukkeumia.
Volvon mallikohtaiset räjäytys kuvat löytyvät heidän sivuiltaan.
Voi olla myös männän renkaat jumiutuneet vuosien jurnuttamisesta liian matalilla kierroksilla ja paineet karkaavat kampikammioon.
- Anonyymi
Turbon kuntoa voi karkeasti tutkia ottamalla sen imupuoli esiin ja kokeilemalla onko akselissa klappia, pyöriikö kevyesti tai ottaako jopa kiinni reunoihin.
Akselissa ei saa olla käytännössä yhtään klappia. Siipien pitää pyöriä kevyesti ja turbon pitää olla kuiva eli ei saa olla öljyvuotoja.- Anonyymi
Juuri näin, mutta turbon laakeri väljyys ei roiski öljyjä kone tilaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, mutta turbon laakeri väljyys ei roiski öljyjä kone tilaan...
Ei ainakaan pitäisi roiskia, jos on pyörimiskunnossa.
- Anonyymi
Ei ihme että huohottaa. Jos dieselkone niin muutama tunti tyhjäkäyntiä tuhoaa koneen varmasti.
- Anonyymi
Ei se siinä tuhoudu.
Kone huohottaa eniten matalilla kierroksilla, muttei tuhoudu kunhan käytetään välillä normaaliin lämpötilaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802