undrar varför vi har så mycket texter på engelska överallt,det har ökat väldigt mycket sedan de för fem år senast besökte Finland påstår de.
Våra tyska vänner som är på besök här
40
70
Vastaukset
- Anonyymi
Tyska kan mycket få inom serviceyrken.
- Anonyymi
Engelska är det enda utländska språk som används.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Engelska är det enda utländska språk som används.
Tyskar använder inte så gärna engelska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyskar använder inte så gärna engelska.
De har motvilja mot engelska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
De har motvilja mot engelska.
Rötterna till motviljan finns långt tillbaka.
- Anonyymi
Tyska som någon gång varit det främmande språket som alla högre utbildade i Finland kunde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
De har motvilja mot engelska.
Naturlig reaktion.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rötterna till motviljan finns långt tillbaka.
Medfödd motvilja bland yngre ?
- Anonyymi
Ei yllätä, että tuttavasi on huomannut tämän. Kun ulkopuolinenkin sen jo huomaa, pitäisi hälytyskellot soida.
- Anonyymi
Förstås märker utlänningar att allt är på engelska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Förstås märker utlänningar att allt är på engelska.
Suomi oli jo 80-luvulla "Euroopan amerikkalaisin maa" - mitä mahdamme olla nyt?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi oli jo 80-luvulla "Euroopan amerikkalaisin maa" - mitä mahdamme olla nyt?!
Samma status fortfarande .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samma status fortfarande .
Kanske ännu "värre ",några procent i alla fall.
- Anonyymi
En aning pinsamt är det.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En aning pinsamt är det.
Kanske ändå bättre med lite amerikanskt än rysska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanske ändå bättre med lite amerikanskt än rysska.
Det är det förstås.
- Anonyymi
Snart vet ingen till vilket land de kommer,när all text är på engelska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Snart vet ingen till vilket land de kommer,när all text är på engelska.
Vi har kapitulerat till engelskan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Förstås märker utlänningar att allt är på engelska.
Själva märker vi inte på samma sätt.Vi har vant oss med engelska överallt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Själva märker vi inte på samma sätt.Vi har vant oss med engelska överallt.
Man sover i språkfrågan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanske ändå bättre med lite amerikanskt än rysska.
Det enda positiva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanske ännu "värre ",några procent i alla fall.
Mer och mer tar engelskan plats.
- Anonyymi
Berliinissä tai Hampurissa ei joka paikassa törmää englantiin, niinkuin Helsingissä ja Turussa.
- Anonyymi
Ranskasta ja Italiasta puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ranskasta ja Italiasta puhumattakaan.
De länderna högaktar sina egna språk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
De länderna högaktar sina egna språk.
Suomalaiset on vieraskoreita, joka paikka tulvillaan englantia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset on vieraskoreita, joka paikka tulvillaan englantia.
Det är helt otroligt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset on vieraskoreita, joka paikka tulvillaan englantia.
Luon jostain, että muissa Pohjoismaissa ollaan enemmän huolissaan omien kansalliskielten säilymisestä kuin Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luon jostain, että muissa Pohjoismaissa ollaan enemmän huolissaan omien kansalliskielten säilymisestä kuin Suomessa.
Här nonchaleras egna språk hela tiden.
Anonyymi kirjoitti:
Här nonchaleras egna språk hela tiden.
Finskan först och störst med engelskan som hjälp med mindre font. Ibland även svenska, jämställde med engelska. Vad gör justitieministerskan? Vad gör Folktinget?
- Anonyymi
Peppu-Reino kirjoitti:
Finskan först och störst med engelskan som hjälp med mindre font. Ibland även svenska, jämställde med engelska. Vad gör justitieministerskan? Vad gör Folktinget?
Välinpitämättömyys ja arvostuksen puute vaivaa, ei katsota, että kielten suojelu on tärkeä asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välinpitämättömyys ja arvostuksen puute vaivaa, ei katsota, että kielten suojelu on tärkeä asia.
Tyvärr så är det.
- Anonyymi
Suomi oli 80-luvulla 'Euroopan amerikkalaisin maa', kohta se on 'Euroopan englanninkielisin maa'...
- Anonyymi
Sitä se on jo, joka paikka täynnä englantia.
- Anonyymi
Suomi on "edelläkävijä" tässäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on "edelläkävijä" tässäkin.
Ei siinä mitään, mutta kyllä minusta ravintolan henkilökunnan pitäisi voida vielä osata edes auttavasti suomea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään, mutta kyllä minusta ravintolan henkilökunnan pitäisi voida vielä osata edes auttavasti suomea.
Aivan, se on huonoa palvelua, jos ei maan kieltä osaa.
- Anonyymi
Kun englanti vaivihkaa valtaa kaikki alat, sitä ei välttämättä huomaa. Sen huomaa, kun asuu ulkomailla ja tulee Suomeen. Kaikki on muuttunut.
- Anonyymi
Man blir "blind ",tycker det är helt normalt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Man blir "blind ",tycker det är helt normalt.
Ihminen tulee sokeaksi omalle maalleen, jos ei vietä välillä aikaa muualla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453