Miten pidätte uunin tms peltejä auki vai kiinni kesäisin. Kumpi on oikea tapa. Nuohooja sanoi että auki ja vanha uunimuurari että kiinni.
Uunin pelti auki vai kiinni
12
4875
Vastaukset
- Anonyymi
Jännittää paljonko näinkin tärkeää aloitusta kommentoidaan ?
- Anonyymi
Jos haluat käyttää tulisijaa kesällä niin pidä pelti auki.
- Anonyymi
Hekoheko.
- Anonyymi
Auki.
Hormi on osa ilmanvaihtoa. Huone tarvitsee ilmankiertoa.
Ja jos pelti on kiinni, hormiin saattaa tiivistyä kosteutta joka rapauttaa paikkoja.
P.S. ei niitä tarvitse pitää auki, kyllä ne pysyvät pitämättäkin.- Anonyymi
Wanha witsi. Matot lattialla jne... Kovasti nauratti
- Anonyymi
Essonvaarilla pitää olla pelti kiinni ja mökissä auki.
Todellisuudessa kesämökit ovat kaikkea muuta kuin tiiviitä, joten ilma vaihtuu tarpeeksi seiniekin läpi. Essonvaarien mökeissä katto tai vähintäänkin piipun juuri on vuotanut vettä viimeiset 10 vuotta, mutta asialle ei vielä ole ehditty mitään tekemään ja ongelma koitetaan paikata "tuulettamalla kosteus ulos" piipun kautta. Essonvaareilla on kummallisia uskomuksia....- Anonyymi
Hekoheko vaan sullekki...
- Anonyymi
Kesällä pelti kiinni aamusta iltaan.
Meillä kyllä aina auki mutta ei täysillä. Hieman auki myös talvella vaikka ei koko ajan siellä käytykään.
Meidän takka syttyi hyvin samoin saunan veto niin ettei tarvinnut paljon konsteja siiihen.
Ei ole kokemusta muusta mutta meillä se oli aina niin. Kaikki biisit veti hyvin oli kesä tai talvi. Molempina käytiin. Nyt puhun siis kesämökistä.- Anonyymi
"kaikki biisit veti hyvin". Mukavaa että musiikki soi, toivottavasti oli mieluisia lauluja.
- Anonyymi
Millähän tuo vanha uunimuurari mahtoi perustella kantaansa?
Kyllä kai tuo on kesällä täysin yhdentekevää. - Anonyymi
Aivan sama.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261580Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26482
- 47427
- 30416