Hei, tuossa pari päivää sitten sain työn alle pari vuotta seisseen Metsuri 45cc sahan. Olen tähän mennessä putsannut kaasaria ja tarkistanut tulpanjohdon ja tulpan joka onkin ihan uusi. Tämän lisäksi olen putsannut ilman suodattimen ja lisännyt teraketju öljyä ja uutta bensaa öljyineen. Ensikerran kun koitin sahaa käyntiin vasta saatuani sen, lähti se jo ryypyn avulla ensimmäisellä vedolla käyntiin ja oli käynnissä pari sekunttia kunnes sammutin sen. Tämän jälkeen saha on lupaillut silloin tällöin mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin. Kokeilin Myös laittaa vähän bensaa sytytystulpan aukosta koska silloin sen pitäisi ainakin hörähtää mutta ei mitään tapahtunut, samoin olen kipinän katsonut ja melko heikko kipinä löytyy. Ja olen katsonut ettei mitään tappokatkaisimet yms. Ole päällä, jos joku asiasta tietävä osaa sanoa jotain niin neuvoja saa antaa :D, ja jos jollain on saman lainen tilanne ollut tai jokin kokemus niin kerro ihmeessä.
Moottorisaha kokemuksia
15
395
Vastaukset
- Anonyymi
Sisko tahtoisi jäädä, mutta moottorisaha on kuuma!!
- Anonyymi
Saanko omani rahana kiitos.
- Anonyymi
Kuivaa tulppa.
Ryyppy heti pois eka höräyksen jälkeen.
Kaasu päällä ilman ryypoyä nyki käymään. - Anonyymi
Mitä bensaa. Käytät.
Vanhaa vai. Nyt ostettua
Kait 98 - Anonyymi
ehkä joidenkin pitäisi tyytyä käsisahaan taikka sähköiseen.
- Anonyymi
Joskus täällä oli huikea tarina metsurin tms kiinalaisen jönköpingin squissin säätämisestä ja kanavien avartamisesta. Sahakiersi 14 krpm ja herneen kokoinen puru lensi kymmenen metrin kaaressa jossain päin suomea.
- Anonyymi
Squissi 0,5 mm ja jongköping kiertää 20krpm. Purukotelosta lentää hellaklapit suoraan polttopuuvajaan.
- Anonyymi
Nykyään merkkisahojenkin kanssa hifistellään. Testissä Echon kierroksia säädettiin uudelleen sahan lämmettyä. Takavuosina riitti kun saha pysyi käynnissä.
- Anonyymi
Uusia sahoja ei kannata ruuvata laihemmalle koska männänrenkaat, mäntä, laakerit, ei ole ajettu sisään. Tuosta on monen sahan ohjekirjoissakin.
Ohjearvo max kierrokset on aina hyvä yläraja. Sen yli mentäessä kuluminen on nopeampaa ja sylinteri, mäntä käy kuumempana.
Kaikissa norm kokoisissa sahoissa on laippa puussa kierrokset 8000-10000 välillä.
Esim 13800 rpm max vapaan kierrokset on itsellä ja vuoden ympäri voi sahata ilman H eli High, työkäynnin seosta.
Karsimisen nopeus on hyvä. Sahaajat on pullonkaulat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusia sahoja ei kannata ruuvata laihemmalle koska männänrenkaat, mäntä, laakerit, ei ole ajettu sisään. Tuosta on monen sahan ohjekirjoissakin.
Ohjearvo max kierrokset on aina hyvä yläraja. Sen yli mentäessä kuluminen on nopeampaa ja sylinteri, mäntä käy kuumempana.
Kaikissa norm kokoisissa sahoissa on laippa puussa kierrokset 8000-10000 välillä.
Esim 13800 rpm max vapaan kierrokset on itsellä ja vuoden ympäri voi sahata ilman H eli High, työkäynnin seosta.
Karsimisen nopeus on hyvä. Sahaajat on pullonkaulatItse käytän pääasiassa Stihlin sähkösahaa, akku sellaista. Se on niin helppo.
- Anonyymi
Joku vuoto kaasuttimessa.
- Anonyymi
Leikannut kiinni
- Anonyymi
Taas jännittää mihin kommentoinnin määrä mene...
- Anonyymi
Laita sinäkin monitraa niin ei tarvi jännittää!!
- Anonyymi
Kiitos, niinhän se onkin :-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059