Hei, tuossa pari päivää sitten sain työn alle pari vuotta seisseen Metsuri 45cc sahan. Olen tähän mennessä putsannut kaasaria ja tarkistanut tulpanjohdon ja tulpan joka onkin ihan uusi. Tämän lisäksi olen putsannut ilman suodattimen ja lisännyt teraketju öljyä ja uutta bensaa öljyineen. Ensikerran kun koitin sahaa käyntiin vasta saatuani sen, lähti se jo ryypyn avulla ensimmäisellä vedolla käyntiin ja oli käynnissä pari sekunttia kunnes sammutin sen. Tämän jälkeen saha on lupaillut silloin tällöin mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin. Kokeilin Myös laittaa vähän bensaa sytytystulpan aukosta koska silloin sen pitäisi ainakin hörähtää mutta ei mitään tapahtunut, samoin olen kipinän katsonut ja melko heikko kipinä löytyy. Ja olen katsonut ettei mitään tappokatkaisimet yms. Ole päällä, jos joku asiasta tietävä osaa sanoa jotain niin neuvoja saa antaa :D, ja jos jollain on saman lainen tilanne ollut tai jokin kokemus niin kerro ihmeessä.
Moottorisaha kokemuksia
15
555
Vastaukset
- Anonyymi
Sisko tahtoisi jäädä, mutta moottorisaha on kuuma!!
- Anonyymi
Saanko omani rahana kiitos.
- Anonyymi
Kuivaa tulppa.
Ryyppy heti pois eka höräyksen jälkeen.
Kaasu päällä ilman ryypoyä nyki käymään. - Anonyymi
Mitä bensaa. Käytät.
Vanhaa vai. Nyt ostettua
Kait 98 - Anonyymi
ehkä joidenkin pitäisi tyytyä käsisahaan taikka sähköiseen.
- Anonyymi
Joskus täällä oli huikea tarina metsurin tms kiinalaisen jönköpingin squissin säätämisestä ja kanavien avartamisesta. Sahakiersi 14 krpm ja herneen kokoinen puru lensi kymmenen metrin kaaressa jossain päin suomea.
- Anonyymi
Squissi 0,5 mm ja jongköping kiertää 20krpm. Purukotelosta lentää hellaklapit suoraan polttopuuvajaan.
- Anonyymi
Nykyään merkkisahojenkin kanssa hifistellään. Testissä Echon kierroksia säädettiin uudelleen sahan lämmettyä. Takavuosina riitti kun saha pysyi käynnissä.
- Anonyymi
Uusia sahoja ei kannata ruuvata laihemmalle koska männänrenkaat, mäntä, laakerit, ei ole ajettu sisään. Tuosta on monen sahan ohjekirjoissakin.
Ohjearvo max kierrokset on aina hyvä yläraja. Sen yli mentäessä kuluminen on nopeampaa ja sylinteri, mäntä käy kuumempana.
Kaikissa norm kokoisissa sahoissa on laippa puussa kierrokset 8000-10000 välillä.
Esim 13800 rpm max vapaan kierrokset on itsellä ja vuoden ympäri voi sahata ilman H eli High, työkäynnin seosta.
Karsimisen nopeus on hyvä. Sahaajat on pullonkaulat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusia sahoja ei kannata ruuvata laihemmalle koska männänrenkaat, mäntä, laakerit, ei ole ajettu sisään. Tuosta on monen sahan ohjekirjoissakin.
Ohjearvo max kierrokset on aina hyvä yläraja. Sen yli mentäessä kuluminen on nopeampaa ja sylinteri, mäntä käy kuumempana.
Kaikissa norm kokoisissa sahoissa on laippa puussa kierrokset 8000-10000 välillä.
Esim 13800 rpm max vapaan kierrokset on itsellä ja vuoden ympäri voi sahata ilman H eli High, työkäynnin seosta.
Karsimisen nopeus on hyvä. Sahaajat on pullonkaulatItse käytän pääasiassa Stihlin sähkösahaa, akku sellaista. Se on niin helppo.
- Anonyymi
Joku vuoto kaasuttimessa.
- Anonyymi
Leikannut kiinni
- Anonyymi
Taas jännittää mihin kommentoinnin määrä mene...
- Anonyymi
Laita sinäkin monitraa niin ei tarvi jännittää!!
- Anonyymi
Kiitos, niinhän se onkin :-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708