Vaikka poistivat, niin minua silti harmittaa te

Anonyymi

Jotka ette ole yrittäneet lähestyä kaivattuanne. Tiedän että se on himputin vaikeaa ja pelottavaa. Se voi johtaa vielä pahempiin asioihin. Se voi masentaa. Se voi viedä jonkun elämän. Siinä voi koko elämä mennä pilalle.

Mut minä tein sen jo vuosia sitten. Minusta tuli sen takia roisto. Se vei mielenterveyteni. Se passivoi ja tuhosi paljon. Se sai minut ajattelemaan kuolemaa. Se laittoi koukut leukaani ja iski kettingillä kiinni. Se tuhosi kaiken.

Se pitää palstalla. Se vangitsee tänne. Alatte vihaamaan. Oikeutta ette saa. Tahtoo menehtyä.

Kaikella on riskinsä...

...ja ainoa jota voi syyttää kaikesta on minua itseäni. Aloittajaa, joka otti riskin ja joutuu maksamaan siitä. Ei kukaan koskaan pakottanut tai edes pyytänyt tekemään niin. Tein sen vain kun halusin. Vastuu teoistaan voi olla painavan tukahduttava, mutta se pitää nyt vain kantaa. Ei sitä poiskaan saa, kaiken sen perusteella mitä on kulunut..

42

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta siis aina kannattaa yrittää, jos näkee sen kohteen ainutlaatuisena ja uskoo rakkauteen.

• Joskus olisi parempi olla hiljaa. Jos sattuukin rakastumaan liian nuoreen taikka varattuun yms. Ainakin kannattaa olla tarkkana, missä aikoo kertoa ja millä tavalla. Itsekin olisin voinut miettiä mitä olen tekemässä. Siinä tunteessa ja paniikissa vaan en osannut ajatella järkevästi. Lisäksi vielä, annoin väärän kuvan itsestäni ja aikeistani. Vahingosta viisastuu, sanotaan.

• Anonyymi
        PalstaPrinssi kirjoitti:

Joskus olisi parempi olla hiljaa. Jos sattuukin rakastumaan liian nuoreen taikka varattuun yms. Ainakin kannattaa olla tarkkana, missä aikoo kertoa ja millä tavalla. Itsekin olisin voinut miettiä mitä olen tekemässä. Siinä tunteessa ja paniikissa vaan en osannut ajatella järkevästi. Lisäksi vielä, annoin väärän kuvan itsestäni ja aikeistani. Vahingosta viisastuu, sanotaan.

Monelta olisi jäänyt tekemättä se mitä sinä teit. Hattua nostan! Älä soimaa itseäsi. Ja mikä estää sinua yrittämästä uudelleen ja onnistumasta? Väärä kuva on väärä kuva, mutta jos sen oikean saat esille.. 👍

• Anonyymi kirjoitti:

Monelta olisi jäänyt tekemättä se mitä sinä teit. Hattua nostan! Älä soimaa itseäsi. Ja mikä estää sinua yrittämästä uudelleen ja onnistumasta? Väärä kuva on väärä kuva, mutta jos sen oikean saat esille.. 👍

No kiitos... Oli se silti tyhmää minusta, etenkin kun asiasta tehtiin liian iso numero. Mutta menneet on menneitä. Minkä tuolle enää kukaan mahtaa. En tiedä uskallanko toista kertaa tehdä samaa. En ainakaan silloin, jos ei toiselta tule selvää merkkiä että se on OK.

• Anonyymi
        PalstaPrinssi kirjoitti:

No kiitos... Oli se silti tyhmää minusta, etenkin kun asiasta tehtiin liian iso numero. Mutta menneet on menneitä. Minkä tuolle enää kukaan mahtaa. En tiedä uskallanko toista kertaa tehdä samaa. En ainakaan silloin, jos ei toiselta tule selvää merkkiä että se on OK.

Tottakai se on iso numero kun on kyse sun rakkaudesta! Ja et tietenkään tee samalla tavalla toista kertaa, vaan eri tavalla. Siis tavalla joka toimii. ✌️

• Anonyymi kirjoitti:

Tottakai se on iso numero kun on kyse sun rakkaudesta! Ja et tietenkään tee samalla tavalla toista kertaa, vaan eri tavalla. Siis tavalla joka toimii. ✌️

Se on sitten jokin toinen aika ja toinen paikka ja uusi tilaisuus. Sellainen tulee jos on tullakseen. Ei näitä edeltäkäsin tiedä. Eikä voi tietää sitäkään, mikä toimii. Tuskin eläisin yksin, jos niin hyvin tietäisin...

• Anonyymi
        PalstaPrinssi kirjoitti:

Se on sitten jokin toinen aika ja toinen paikka ja uusi tilaisuus. Sellainen tulee jos on tullakseen. Ei näitä edeltäkäsin tiedä. Eikä voi tietää sitäkään, mikä toimii. Tuskin eläisin yksin, jos niin hyvin tietäisin...

Hyvin sanottu! Mutta yksi keino ainakin on siis rajattu jo pois. Tärkeintä on ettei luovuta jos oikeasti tahtoo! Vaikka menisi aikaa, mutta jos se on sinusta sen arvoista, niin takuulla onnistut!

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvin sanottu! Mutta yksi keino ainakin on siis rajattu jo pois. Tärkeintä on ettei luovuta jos oikeasti tahtoo! Vaikka menisi aikaa, mutta jos se on sinusta sen arvoista, niin takuulla onnistut!

Eihän ketään voi väkisin saada, eikä pidäkään. Jos toistakin kiinnostaa, niin se tulee vastaan myös, eikä siinä joudu tekemään kaikkea työtä itse. Muussa tapauksessa, se on vain pään hakkaamista tiiliseinään.

• Anonyymi
        PalstaPrinssi kirjoitti:

Eihän ketään voi väkisin saada, eikä pidäkään. Jos toistakin kiinnostaa, niin se tulee vastaan myös, eikä siinä joudu tekemään kaikkea työtä itse. Muussa tapauksessa, se on vain pään hakkaamista tiiliseinään.

Olisihan se ihanteellista jos nainen olisi yhtä pätevä kuin mies.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisihan se ihanteellista jos nainen olisi yhtä pätevä kuin mies.

Kaipa silläkin on tarkoituksensa, että ei olla samanlaisia.

• Anonyymi
        PalstaPrinssi kirjoitti:

Kaipa silläkin on tarkoituksensa, että ei olla samanlaisia.

Juuri niin.

• Anonyymi

Vähän tulee kyllä kommentteja? Pelottaako jo ajatuskin?

• Anonyymi

Kerro mies tästä tapauksestasi lisää, moni varmaan pääsisi kato eteenpäin

• Anonyymi

Sinä se aina haluat tietää enemmän. Aina sinä samainen nyymi.. 😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se aina haluat tietää enemmän. Aina sinä samainen nyymi.. 😅

Ei ole yksi henkilö kyseessä. Mitä oikein yrität maalittaa? Eikö ole omaa elämää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole yksi henkilö kyseessä. Mitä oikein yrität maalittaa? Eikö ole omaa elämää?

Osuko ja upposi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sillä taida olla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sillä taida olla

Kenenköhän elämä sitten tämä on?

Mutta kuiteskin, vastaan mielelläni kysymyksiin jos niitä vain tulee. Hyviä kysymyksia varustettuna tällä merkillä ? eli kysymysmerkillä. :)
        Sitten saatte vastauksia. Vähän ärsyttää tuollaiset "kerro lisää" ilman kysymysmerkkiä tulevat "äidinkieli 5" tason jutut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenenköhän elämä sitten tämä on?

Mutta kuiteskin, vastaan mielelläni kysymyksiin jos niitä vain tulee. Hyviä kysymyksia varustettuna tällä merkillä ? eli kysymysmerkillä. :)
        Sitten saatte vastauksia. Vähän ärsyttää tuollaiset "kerro lisää" ilman kysymysmerkkiä tulevat "äidinkieli 5" tason jutut.

No sitä minä vaan, mies ajoin takaa, että kerro nyt ihmeessä, miten tuossa tapauksessasi, mitä aloituksessa kuvailit oikein kävi. Sinä ilmaisit, tuota noin kiintymyksesi jotain ihmistä kohtaan ja ilmeisesti huonostii kävi. Tapahtuiko tämä työympyröissä?

• Joskus on tosiaankin parempi olla hiljaa tunteistaan. Aion ollakin loppuelämäni hiljaa. En kerro enää, jos ikinä ihastun. Sen kertominen tuhoaa kaiken hyvän.

• Anonyymi

Höpsistä. Kerroinhan minäkin sinulle tunteistani. Sun kiharat...?🥰

• Anonyymi kirjoitti:

Höpsistä. Kerroinhan minäkin sinulle tunteistani. Sun kiharat...?🥰

Ja et saanut vastakaikua sinäkään. Kyllä mä olen jatkossa vaan hiljaa ja pidän omana tietonani, jos ikinä edes uskallan ihastua enää. Oli karseet 2 vuotta.

• Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

Ja et saanut vastakaikua sinäkään. Kyllä mä olen jatkossa vaan hiljaa ja pidän omana tietonani, jos ikinä edes uskallan ihastua enää. Oli karseet 2 vuotta.

No mutta ei ne aina pääty kuin seinään. Mekin jutellaan täällä ihan mukavia vaikka köniin sain. :)

• Bätääs kirjoitti:

Kuulostan varmaan traumatisoituneelle ja oonkin vähän. En ole elämäni aikana kokenut mitään niin tuskallista, kun mitä kertomisesta seurasi. En edes rakkauksien loputtua.

• Anonyymi kirjoitti:

No mutta ei ne aina pääty kuin seinään. Mekin jutellaan täällä ihan mukavia vaikka köniin sain. :)

Riittää, että se yksi oli kipee kokemus. En tiennyt, että ihastumisesta voi seurata niin paljon kipeetä.

• Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

Kuulostan varmaan traumatisoituneelle ja oonkin vähän. En ole elämäni aikana kokenut mitään niin tuskallista, kun mitä kertomisesta seurasi. En edes rakkauksien loputtua.

Kuulostaa hirveältä. En vain miehenä ymmärrä miksi jotkut ei osaa ymmärtää ja suhtautua kunnioituksella, kun se on aika hemmetinmoinen temppu ylipäänsä avata sydäntään. Ymmärrän kyllä kun itse kerroin naiselle ja se oli vaan sillee "Oon varattu daa" kun olihan se vähän pissis muutenki. Aikaa siitäkin kulunut, mutta harmittaa ettei mätsännu. Mut minua lohduttaa kun näin sun kuvasi ja tajusin, että on vielä paljon kauniita ja ennen kaikkea mukavia naisia. :)

• Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

Riittää, että se yksi oli kipee kokemus. En tiennyt, että ihastumisesta voi seurata niin paljon kipeetä.

Sinulla on suuri sydän. Kertoo kyvystäsi vahvoihin tunteisiin. Se on minusta hienoa, sillä kovin moni ei tunnu edes omaavan sydäntä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on suuri sydän. Kertoo kyvystäsi vahvoihin tunteisiin. Se on minusta hienoa, sillä kovin moni ei tunnu edes omaavan sydäntä.

Minulla on tyhmä sydän. Se ei ymmärrä omaa parastaan, olla hiljaa.

• Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

Minulla on tyhmä sydän. Se ei ymmärrä omaa parastaan, olla hiljaa.

Älä ajattele noin pahasti. Kyseessä on sun sydämesi! Ei kenenkään muun. Pidä sitä hyvänä❤️

• Anonyymi kirjoitti:

Älä ajattele noin pahasti. Kyseessä on sun sydämesi! Ei kenenkään muun. Pidä sitä hyvänä❤️

Vain kun osaa olla hiljaa.

• Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

Vain kun osaa olla hiljaa.

Jos minä painan korvani sinun rinnallesi ja en kuule sieltä mitään, niin epäilemättä hetkeäkään alan elvyttämään. Pumppaan ja puhallan, niin pitkään kunnes kuulisin taas sydämesi lyövän. Sen ääntä tahdon kuulla, joten ethän vaienna sydäntäsi.❤️‍🩹

• Anonyymi kirjoitti:

Jos minä painan korvani sinun rinnallesi ja en kuule sieltä mitään, niin epäilemättä hetkeäkään alan elvyttämään. Pumppaan ja puhallan, niin pitkään kunnes kuulisin taas sydämesi lyövän. Sen ääntä tahdon kuulla, joten ethän vaienna sydäntäsi.❤️‍🩹

Mormaalit sydänäänet saa kuulua, muttei sen tunteista tartte enää lörpöttää. Sellaset tunteet vaietkoon iäksi.

• Bätääs kirjoitti:

Mormaalit sydänäänet saa kuulua, muttei sen tunteista tartte enää lörpöttää. Sellaset tunteet vaietkoon iäksi.

Normaalit ny kumminkin..

• Anonyymi

Jeesustelijoita on tuolla lestoissa jo ihan kylliksi.

• Anonyymi

Aloittajakin on "jeesustelija" vaikka ei "lesta" ole. :)

• Saahan ne olla, niin kuin ovat. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

• Anonyymi
        PalstaPrinssi kirjoitti:

Saahan ne olla, niin kuin ovat. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Sä oot aina niin asiamies!

• Anonyymi

Laitoin universumille mietteen, että kun avaan palstan ja niin ensimmäinen aloitus on oleva kaivatultani, eli se olisi nyt tämä sitten... Noinko huonoksi se viimeisin sinut aikoinaan teki? Olen pahoillani siitä.

• Anonyymi

Ihan tyytyväinen olet ollut... Mitäpä edes odotit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan tyytyväinen olet ollut... Mitäpä edes odotit?

Tyytyväinen mihin? En edes ajatellut että välität mitä sanon tai teen, siksi olin törkeä, saadakseni reaktion.

• Anonyymi

Masentuminen siitä että on saanut pakit joltakulta on aika masentavan kuuloista settiä. Voi keneltään liikoja pyytää. Ja jos et olisi tehnyt mitään niin olisit ruoskinut itseäsi tekemättömyydestäsi. Pakkomielteensä oudot vaiheet voi kyllä jälkeenpäin selittää itselleen parhain päin omana erityislaatuisuutenaan. Niin kuin kaikki muutkin tekevät.

• Anonyymi

‎Sanovathan ne tietenkin ettei tunteitaan pidä mennä kätkemään, että pidättyväisyys on vanhanaikaista ja että vapaa tunneilmaisu on kaikki kaikessa. Tuollaisen patojen aukaisun jälkeen selkeä asiantilan toteava tyyneys ei välttämättä kuitenkaan ole lopputulos. Vaan siirtymä yhä synkempään hämärään ja jonkinlainen kauhistuttavakin hälytys että jos tämä toinen oli täysin syytön, sivullinen koko yhteensattumien sarjassa mikä ihmeessä sitä sitten itse on. Yllyttävät ihmisiä katsomaan sisimpänsä syrjäseutuja, jotka olisi syytä jättää rauhaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      82
      3712
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2509
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      94
      2106
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1627
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1458
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1451
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1404
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1357
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1247
    10. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      20
      1201
    Aihe