Te aiheutatte tahallanne tämän.

Anonyymi

Miksi keskustan politiikot haluat ettemme saa enää venäläistä energiaa ja lannoitteita, haluatte että hankimme niitä kalliimmalla muualta. Te ajatte maamme maatalouden alas päätöksillänne, ettekö oikeasti tajua ja tiedä mitä teette meille suomalaisille maatalousyrittäjille. Meillä on liki 200 vuotta suvussa toiminut maatilaa ja nyt se on nyt kannattamaton, maanviljely ja karjanpito pitää lopettaa.

21

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska naapurissa on sotahullu Putin.

      • Anonyymi

        Ei Putin ole minua häririnnyt en minä sitä. Etkö oikeasti käsitä että mitä kalliimmat energian ja lannoitteiden hinnat merkitsevä maamme maataloudelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Putin ole minua häririnnyt en minä sitä. Etkö oikeasti käsitä että mitä kalliimmat energian ja lannoitteiden hinnat merkitsevä maamme maataloudelle.

        Ukraina on paljon suurempi maatalousmaa kuin Suomi. Ukraina on maailman yksi vilja-aitta. Nyt putler on väkivaltaisesti häirinnyt sitä ja siinä määrin, että seurauksena voi olla globaalia ruokakriisi. Jos annamme putlerin voittaa ja jatkaa valloitussotia, seurauksena voi olla, että seuraavaksi hän kolkuttelee tankeillaan sinun navettojasi ja muita maatalousrakennuksia. Siihen loppuu maatalous eikä energian ja lannoitteiden hinnat rasita. Sota aiheuttaa vahinkoa ja kärsimyksille monille. putlerin aloittama hyökkäyssota aiheuttaa ongelmia ja kuolemia (nälkäkuolemia) miljoonille ihmisille. Tässä joudutaan tekemään intressivertailua siitä, mikä vahinko on torjuttava ensin. Ylivoimaisesti suurinta vahinkoa syntyy, jos putlerin Venäjän annetaan riehua vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Putin ole minua häririnnyt en minä sitä. Etkö oikeasti käsitä että mitä kalliimmat energian ja lannoitteiden hinnat merkitsevä maamme maataloudelle.

        Jatka vaan oman navantuijottamista.
        Sinua täytyy auttaa, ei muita.


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Ukraina on paljon suurempi maatalousmaa kuin Suomi. Ukraina on maailman yksi vilja-aitta. Nyt putler on väkivaltaisesti häirinnyt sitä ja siinä määrin, että seurauksena voi olla globaalia ruokakriisi. Jos annamme putlerin voittaa ja jatkaa valloitussotia, seurauksena voi olla, että seuraavaksi hän kolkuttelee tankeillaan sinun navettojasi ja muita maatalousrakennuksia. Siihen loppuu maatalous eikä energian ja lannoitteiden hinnat rasita. Sota aiheuttaa vahinkoa ja kärsimyksille monille. putlerin aloittama hyökkäyssota aiheuttaa ongelmia ja kuolemia (nälkäkuolemia) miljoonille ihmisille. Tässä joudutaan tekemään intressivertailua siitä, mikä vahinko on torjuttava ensin. Ylivoimaisesti suurinta vahinkoa syntyy, jos putlerin Venäjän annetaan riehua vapaasti.

        Joko myös Mielipidepankki on sitä mieltä, että suomalaistakin ruokatuotantoa tarvitaan?

        Olethan tähän saakka aina opastanut meitä kuinka tuontiruokaa kyllä piisaa eikä ruuasta tule pulaa. Ja kertonut kuinka paljon halvempaa se tuontiruoka on.

        Lannoitteiden saannin ongelmat saavat aikaan siirtymää kohden luomuviljelyä, joka on pidemmällä tähtäimellä hyväksi niin luonnolle kuin kauppataseelle. Kaupunkien jätteistä ryhdytään jalostamaan biokaasua ja lannoitetta, maaseudun lietelantaloissa samoin, lämpölaitosten tuhka otetaan hyötykäyttöön ja niin edespäin. Samalla säästyy fossiilinen tuontitavara.

        Toki Vihreät pyrkivät estämään kaiken kotimaisen energian käytön kuten on nähty metsähakkeen ja turpeen vastustamisessakin. Helsinki siis lämpenee edelleen kivihiilellä ja kaasulla vaikka niitä ei enää tuotaisi Venäjältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatka vaan oman navantuijottamista.
        Sinua täytyy auttaa, ei muita.

        EU pakotteet ne tämän tilanteen on saanut aikaan jo ennen Ukrainaakin. Näitä pakotteita on asetettu jo kaksikymmentä vuotta tasaisesti kiristäen. Kaivetaan verta nenästämme ihan tahallaan. Tökittiin kepillä nukkuvaa karhua ja nyt se tulee päälle.


    • Anonyymi

      Pakotteet puree omaan nilkkaan.....

      • Varmasti purevat myös omaan nilkkaan, mutta jos vaihtoehtona on antaa putlerin jatkaa hirmutekojaan, silloin menee koko ihminen eikä vain pelkkä nilkka.


      • Anonyymi

        Tappakoon kaikki Ukrainalaiset, kunhan minun ei tarvitse kärsiä. Vittu mikä 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappakoon kaikki Ukrainalaiset, kunhan minun ei tarvitse kärsiä. Vittu mikä 💩

        No niinpä narsku oletkin.


    • Anonyymi

      1. rupea myymään salassa tuotteitasi idän kauppoihin (saattaa olla laitonta)
      2. alistu joksikin työkkärin pompoteltavaksi rotaksi

      • Anonyymi

        Ei työkkisi pommota muita kuin, työtävieroksuvia.
        Maanviljeliä on tottunut tekemään töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työkkisi pommota muita kuin, työtävieroksuvia.
        Maanviljeliä on tottunut tekemään töitä.

        "Ei työkkisi pommota muita kuin, työtävieroksuvia.
        " Maanviljeliä on tottunut tekemään töitä."

        Hah, haha, Hah. Tuo oli päivän paras huumori pläjäys. Eikä muuten saanut pankkis tuotakaan mongerrusta ilman längvitsiään kirjoitettua.


    • Oletko varma, että Venäjä myisi Suomeen energiaa ja lannoitteita olennaisesti halvemmalla kuin muut maat niitä tänne myyvät? Suomihan on Venäjän näkökulmasta vihamielinen, Natoon pyrkivät länsimaa ja lisäksi marginaalisen pieni vientikohde, Venäjällä tuskin olisi syytä alennusmyyntiin, vaikka emme kaupparajoitteita käyttäisikään.

      Toki voidaan olettaa, että Venäjä pyrkisi halvalla viennillä Suomeen hajottamaan EU-maita, mutta kuinka kalliiksi maanviljelijällekin tulisi tilanne, että Suomi joutuisi muiden EU-maiden sanktioiden kohteeksi. Esimerkiksi maataloustukiemme leikkaamisen muodossa.

      • Anonyymi

        Nato-hakemus pitää vetää pois. Se lähetettiin psykoosissa. Voidaan sanoa, että suomalaiset poliitikot olivat vähintään alentuneesti syyntakeisia. Suomella ei ollut rajariitoja Venäjän kanssa eikä Venäjä Suomea uhkannut. Eikä meillä ole suurta venäläistä vähemmistöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nato-hakemus pitää vetää pois. Se lähetettiin psykoosissa. Voidaan sanoa, että suomalaiset poliitikot olivat vähintään alentuneesti syyntakeisia. Suomella ei ollut rajariitoja Venäjän kanssa eikä Venäjä Suomea uhkannut. Eikä meillä ole suurta venäläistä vähemmistöä.

        Venäjä haluaa laajentaa aluettaan sekä maantieteellisesti että alistamalla naapurimaistaan itselleen etupiirin. Siihen joukkoonko suomalaiset muka haluaisivat?


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Venäjä haluaa laajentaa aluettaan sekä maantieteellisesti että alistamalla naapurimaistaan itselleen etupiirin. Siihen joukkoonko suomalaiset muka haluaisivat?

        Suomea Venäjä ei ole halunnut valloittaa. Rajariidat hoidettiin 1939. Ukrainan ja Venäjän rajariidat ovat Neuvostoliiton hajoamisen perua. ”Etupiiri” on aivan tyhjä ja tyhmä sana. Jos Suomi on sotilaallisesti liittoutumaton, se ei kuulu mihinkään etupiiriin, vaan on itsenäinen kansakunta. Natossa joudutaan nöyristelemään milloin Turkin, milloin USA:n suuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomea Venäjä ei ole halunnut valloittaa. Rajariidat hoidettiin 1939. Ukrainan ja Venäjän rajariidat ovat Neuvostoliiton hajoamisen perua. ”Etupiiri” on aivan tyhjä ja tyhmä sana. Jos Suomi on sotilaallisesti liittoutumaton, se ei kuulu mihinkään etupiiriin, vaan on itsenäinen kansakunta. Natossa joudutaan nöyristelemään milloin Turkin, milloin USA:n suuntaan.

        Jo yksin se, että Venäjän mieliksi ollaan liittymättä Natoon, vie Suomen Venäjän etupiiriin. Puhumattakaan siitä, että yritettäisiin saada Venäjältä edullista energiaa ja lannoitteita siten, ettei reagoida millään tavalla sen röyhkeään hyökkäykseen Ukrainaan.


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Jo yksin se, että Venäjän mieliksi ollaan liittymättä Natoon, vie Suomen Venäjän etupiiriin. Puhumattakaan siitä, että yritettäisiin saada Venäjältä edullista energiaa ja lannoitteita siten, ettei reagoida millään tavalla sen röyhkeään hyökkäykseen Ukrainaan.

        Suomen kannattaa ihan oman etunsa vuoksi olla liittymättä Natoon. Suomen ei pidä mielistellä mitään maata, vaan olla oma itsensä ja toimia oman etunsa pohjalta -pysyä siis sotilaallisesti liittoutumattomana itsenäisenä maana.


    • Se johtuu pakotteista, mikä johtuu Venäjästä.

    • Anonyymi

      Kepu pettää aina, siihen voit luottaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe