Lämmitin asennus

Anonyymi

Onko kokemuksia yrityksistä, joilta saa wallaksen lämmittimiä ja asennuksen Turussa?

44

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hanskifix, Moni telakka, kuten Marina Pargas, Stormälön telakat. Voit kysyä myös suoraan Wallakselta, kaipa ne tuntee tekijät..

    • Anonyymi

      Kone lahdenmaa. Kyseisestä yrityksestä huhujen mukaan saa hyvää palvelua, tai ei ollenkaan palvelua. Ilmeisesti valikoi siis mitä tekee ja mitä ei. Virallinen wallaksen ym jälleenmyyjä, niin luulisi asioiden sujuvan. Mutta yrittäjiähän on nykyään jos jonkinmoisia..

      • Anonyymi

        Kiertäkää kaukaa tuo firma. En ole koskaan aikaisemmin törmännyt noin huonoon palveluun.


    • Anonyymi

      Hanskifix on hyvät kokemukset. Hinnat kilpailukykyiset ja pitää sovitusta kiinni.

    • Anonyymi

      Isommilta telakoilta saa parhaan palvelun. Näin se vain on.

      • Anonyymi

        ja itse asentamalla saa parhaan lopputuloksen. Näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja itse asentamalla saa parhaan lopputuloksen. Näin se vaan on.

        Osaatko säätää polttotasapainon kohdallen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja itse asentamalla saa parhaan lopputuloksen. Näin se vaan on.

        Väite sisälltää oletuksen, että "tee se itse-henkilö" osaa osennuksen. Näin se ei aina ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väite sisälltää oletuksen, että "tee se itse-henkilö" osaa osennuksen. Näin se ei aina ole.

        "Isommilta telakoilta saa parhaan palvelun." ei poikkea siitä mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko säätää polttotasapainon kohdallen?

        Ei nyt ollut lämppärin huollosta ja korjaamisesta kyse, johon polttotasapainon säätäminen lukeutuu. Valmistaja osaa sen parhaiten, eli on uudessa laitteessa kohdillaan eikä vanhoja romuja kannata mihinkään asentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ollut lämppärin huollosta ja korjaamisesta kyse, johon polttotasapainon säätäminen lukeutuu. Valmistaja osaa sen parhaiten, eli on uudessa laitteessa kohdillaan eikä vanhoja romuja kannata mihinkään asentaa.

        Polttotasapaino riippuu pako- ja imuilmaputken pituuksista, joten oikeaoppisessa asennuksessa se säädetään uuden laitteenkin tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttotasapaino riippuu pako- ja imuilmaputken pituuksista, joten oikeaoppisessa asennuksessa se säädetään uuden laitteenkin tapauksessa.

        Höpö höpö, ei sitä säädetä ellei pituudet poikkea suosituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttotasapaino riippuu pako- ja imuilmaputken pituuksista, joten oikeaoppisessa asennuksessa se säädetään uuden laitteenkin tapauksessa.

        Jos imu- ja pakoputket ovat asennusohjeissa ilmoitettujen mittojen rajoissa keskenään, ei tehdassäätöihin ole tarvetta kajota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos imu- ja pakoputket ovat asennusohjeissa ilmoitettujen mittojen rajoissa keskenään, ei tehdassäätöihin ole tarvetta kajota.

        Ehkä tiedätte sitten paremmin. Minä olen näitä asentanut 40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tiedätte sitten paremmin. Minä olen näitä asentanut 40 vuotta.

        Nähtävästi tiedämme sitten paremmin. Harmi jos olet tehnyt 40 vuotta turhaa työtä. No, olet ne luultavasti suolaisesti maksattanut asiakkaillasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tiedätte sitten paremmin. Minä olen näitä asentanut 40 vuotta.

        Ilmeisesti sinulla on sitten vanhentunutta tietoa.


    • Anonyymi

      Lämmitintä ei pidä itse asentaa, jotta ...

      • Anonyymi

        Miksi ei muka pitäisi? Ei se kiellettyä ole. Asennusfirman edustaja saa vapaasti olla eri mieltä ja väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei muka pitäisi? Ei se kiellettyä ole. Asennusfirman edustaja saa vapaasti olla eri mieltä ja väärässä.

        Lukee käyttö ohjeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukee käyttö ohjeissa.

        Asennusohjeessa ei lue


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennusohjeessa ei lue

        No, sitten asennat sen ja kyselet miksi ei pelitä ja huonolla tuurilla olet vainaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sitten asennat sen ja kyselet miksi ei pelitä ja huonolla tuurilla olet vainaa...

        Ei sen asennusohjeen seuraaminen mitään rakettitiedettä ole, mutta luotan enemmän omaan asennukseen kuin urakalla asentavan asennuksiin.


    • Anonyymi

      Lämmittimen asennus on sen verran vaativa tehtävä, ettei ”tsetse itse” asentajan kannata ainakaan sen asentamisella aloittaa veneasennuksia.

      Muistelen, että Webaston mukana tulleessa asennusoppaassa suositeltiin lämmittimen asennus jättämään ammattiliikkeen tehtäväksi.

      Uskon kyllä peruskätevän veneilijän, joka on ennenkin tehnyt kone- ja sähkötöitä pystyvän lämmittimen asentamaan.
      Säätö- ja huoltohommat vaativat tietoa ja erikoislaitteita, joten ne on paras jättää ammattilaiselle.
      Reiska2K

      • Anonyymi

        Paskan marjat. Tiskikoneenkin asentaminen suositellaan jättämään ammattilaisille jos on täysin uuvatti. Perushoksottimilla varustettu tekee sen vähintään yhtä hyvin. Veneasennuksisssa ammattilainen ei jaksa nähdä vaivaa tehdäkseen sen parhaimmalla mahdollisella tavalla, mutta asiaan perehtynyt tekijä tekee sen viimeisen päälle.


      • Anonyymi

        Wallaksen asennusohjeet on varsin yksinkertaiset. Jos niitä huolella noudattaa, lopputulos on helposti hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wallaksen asennusohjeet on varsin yksinkertaiset. Jos niitä huolella noudattaa, lopputulos on helposti hyvä.

        On täysin selvää, että kukin voi puhua vain omasta osaamisestaan. Joskus tämä osaaminen perustuu kuitenkin luuloon minkä seurauksena on tullut vaihtelevan laatuisia onnistumisia eri tehtävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täysin selvää, että kukin voi puhua vain omasta osaamisestaan. Joskus tämä osaaminen perustuu kuitenkin luuloon minkä seurauksena on tullut vaihtelevan laatuisia onnistumisia eri tehtävissä.

        Ei se ison telakan 16 vuotias kesäduunari siitä sen paremmin suoriudu ensimmäistä kertaa lämppäriä asentaessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wallaksen asennusohjeet on varsin yksinkertaiset. Jos niitä huolella noudattaa, lopputulos on helposti hyvä.

        Näin on, ja ammattilainen tekee juuri ohjeen mukaan, tai oikaisee paikoitellen nopeuttaakseen urakkahinnoiteltua asennusta. Itselleen tekevä amatööri voi pohtia, säätää ja viimeistellä sitä asennusta vaikka viikkoja että saa täsmälleen halutun lopputuloksen. "Can't be done" sanoo ammattilainen ja amatööri miettii, suunnittelee ja testailee kunnes saa sen tehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ison telakan 16 vuotias kesäduunari siitä sen paremmin suoriudu ensimmäistä kertaa lämppäriä asentaessaan.

        Kuka stana sellaista on väittänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka stana sellaista on väittänyt!

        Anonyymi
        17.06.2022 15:46


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ison telakan 16 vuotias kesäduunari siitä sen paremmin suoriudu ensimmäistä kertaa lämppäriä asentaessaan.

        Nyt osui naulan kantaan. Telakka toteuttaa wahlroos -periaatetta. Mahdollisimmn halpa työntekijä ja huonoin mahdollinen takuu töille. Hinta tappiin, koska on ”ammattilaisen” tekemä.

        Hyvä huoltomies on kyllä palkkansa ansainnut. Aina ei vaan ole ”hyvää” huoltomiestä


    • Anonyymi

      Mistä tässä jänkkäämisessä on kyse?
      Jos joku väittää osaavansa lämmittimen asennuksen, niin omaansapa sitten asentaa, ei siinä sen enempää!
      Jos joku ei luota kykyihinsä vaan teettää sen, niin siitä vaan, mitäpä siitäkään kenelläkään pitäisi olla enempää ihmettelemistä!

      • Anonyymi

        Tekemällä oppii, otti siitä maksun tai ei.


      • Anonyymi

        Aletaan päästä asian ytimeen.

        Kyse on siitä, ettei mitään saisi kenenkään tehdä koskaan itse. Syitä on pääsääntöisesti kaksi:

        1. ”Ammattilaisia” vituttaa koska eivät saa kynittyä rahoja helpoista hommista.

        2. Tumpeloita vituttaa koska joutuvat maksamaan kalliisti jostakin, jonka kätevä voi itselleen tehdä ilmaiseksi tai monin verroin halvemmalla.

        Tähän perustuu tämmöinen ”jänkkääminen” hyvinkin monessa asiassa. Myös nettiostoksissa, käytetyn kaman uusiokäytössä, jne jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekemällä oppii, otti siitä maksun tai ei.

        Ja jos asennuksen takia vene palaa ja olet itse sen asentanut vaikka valmistaja toisin mainitsee (eberi) niin vakuuttaja voi olla nihkeä tee se itse henkilölle ihan syystäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos asennuksen takia vene palaa ja olet itse sen asentanut vaikka valmistaja toisin mainitsee (eberi) niin vakuuttaja voi olla nihkeä tee se itse henkilölle ihan syystäkin.

        Älä ota vakuutusta ifistä niin säästyt moisilta murheilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos asennuksen takia vene palaa ja olet itse sen asentanut vaikka valmistaja toisin mainitsee (eberi) niin vakuuttaja voi olla nihkeä tee se itse henkilölle ihan syystäkin.

        Pari vuotta takaperin talvitelakointialueella paloi purjevene. Vakuutusyhtiö ei ollut kiinnostunut syttymissyystä. Omistaja sai täyden korvauksen ja hankki uuden veneen.


    • Anonyymi

      Minulle on vähän epäselvää miten lämppärin asennuksen voi sössiä? Se vaati jo uskomatonta tyhmyyttä...

      • Anonyymi

        Etkö ole huomannut joukossamme on monen laisia ihmisiä ja ohjeita ei välttämättä noudateta, kun oma järki näkee asiat toisella tapaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole huomannut joukossamme on monen laisia ihmisiä ja ohjeita ei välttämättä noudateta, kun oma järki näkee asiat toisella tapaa...

        Eikös se klassillinen ohje ole, että ”savun hälvettyä(jos ollaan vielä hengissä)tarkastetaan ainakin kerran kytkennät uudelleen ja tarvittaessa otetaan käyttöohjeet esille - ne luetaan kylläkin vasta kun muuta ei enää osata tehdä”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se klassillinen ohje ole, että ”savun hälvettyä(jos ollaan vielä hengissä)tarkastetaan ainakin kerran kytkennät uudelleen ja tarvittaessa otetaan käyttöohjeet esille - ne luetaan kylläkin vasta kun muuta ei enää osata tehdä”.

        Juuri näin, ree se itse teesillä.

        Toiset ossaa ja toiset luulevat osaavansa, lisäksi osa tukeutuu asentajien palveluihin.


      • Anonyymi

        Kädettömien ei kannata aentaa yhtään mitään


    • Anonyymi

      En suosittele! Kierrän tuon firman kaukaa. Todella huonoa yhteydenpitoa. Onneksi löytyy muitakin firmoja jotka toimivat kuten kuuluukin. Ostakaa muualta mieluummin.

    • Anonyymi

      Esconetin auto on ollut monesti pyörimässä turun seudulla, tämän tästä käyvät asentamassa ainakin somen mukaan pitkin etelärannikkoa. Ilmeisen kysyttyjä ovat tuossa lämmitin hommassa ja erikoistuneet siihen. Kannattaa kysäistä.

      Hanskifixin Hanski ei kuulemma enää tee hommia. Oli saanut sairaskohtauksen ja ei enää työkykyinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe