Lapin vanhimmat täällä

Anonyymi

Mikä siinä on?
Mieheni lähtee mun kanssa kirkkoon. Kaikki on ok ja hyvä mieli.
Kuuntelen seuroja. Hän tulee vihaiseksi. Kun kerron jotain seuroista, mitä puhuttiin, mies saattaa kiroilla, vaikka ei muuten koskaan kiroile, tai kertoo jonkun ruman vitsin ja kääntää puheenaihetta.
Mulle tulee tosi kurja mieli sellaisesta. En sano ikinä mitään. Menen vain pois.

86

1143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin Jeesus opetti että kun veljesi on vielä tien päällä niin tee parannusta hänen kanssaan kun on vielä mahdollista!

      Mutta mä olen vain tavallinen kuulija ehkä vaan se yksinäinen Tuomas ja jos voin jotain auttaa niin hyvä, mutta en kuitenkaan väitä olevani täysin oikeassa.

      Mutta kun Jeesus opetti apostoleita niin hän käski saarnata parannusta ja syntien anteeksi saamista!

      Ja kun nyt nämä Paavalia väärin tulkitsevat ajattelevat että armon saa uskosta, vaikka Jeesus itse sanoi että anteeksi saaminen pitää saarnata eli todistaa sanan kautta "saarnata" ,vielä siinäkin kun sanoi kastakaa Jeesuksen nimeen, eli että Jeesuksen nimessä on syntien anteeksi saaminen todistuksen kautta!

      Ja mitä yksinkertaisesti haluan sanoa,niin hän tai kukaan ei voi saada öljyä lamppuunsa pelkän kuolleen uskon kautta, vaikka hän on kyllä joskus voinut olla armossa eli oikein uskomassa mutta syntielämän kautta se öljy on voinut valua maahan,

      Ja siksi olisi tärkeätä, että sinä joka omistat sen öljyn niin saarnaat synnit anteeksi hänelle joka öljyä kaipaa Jeesuksen nimessä ja veressä! Silloin hänkin saa öljyä, ja silloin se öljy alkaa tekemään työtä niitä saatanan henkiä vastaan. Mutta Jeesus sanoo myös ettei hän tullut laista päästämään, koska syntielämän kautta sydän kylmenee ja pahimmassa tapauksessa öljy valuu maahan!

      Mutta en tiedä kaipaako miehesi sitä öljyä, kysy häneltä, haluatko että saarnaan sinulle synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä! Jos hän haluaa niin laske kätesi hänen päällensä ja todista synnit anteeksi! Silloin hänkin on vapaa!

      Mutta ei sitä pidä hämmästyä että niillä on viha joilla ei ole öljystä kokemusta, minäkin olen pilkannut seurakuntaa ja sitten kun sain synnit anteeksi, joudun nyt huokaamaan että vieläkö olen tervetullut kaikkien pilkka puheiden jälkeen seuroihin.

      Ihminen ei siis ymmärrä mitä hän puhuu silloin kun hän on saatanan valheen ja petoksen alla, ja pitää silloin ymmärtää että ei hän puhu vaan se ruma henki joka hänessä asuu, siksi ei pitäisi tuomita ihmisiä vaan ne rumat henget.

      Kyllä miehesikin tulisi ilolla seuroihin jos hän saisi öljyä lamppuunsa.

      Nää oli vaan mun kokemuksia. En tiedä onko mitään iloa kenellekään mutta sanoin kuitenkin.

      • Anonyymi

        itken ku kirjoitan näitä. Uskotko että puhuin sydämestäni kokemuksia? Otatko vastaan opetuksen vai vieläkö odotat jos jumala vastaisi johonkin rukoukseen jonkun ihmeen kautta,
        Kun ei ole muuta ihmettä kun Jeesus Kristus,
        Joka saarnaa parannusta ja syntien anteeksi saamista!


      • Anonyymi

        Hulluja te olette kun ihminen on kastettu hän on saanut koko ikuisen elämän anteeksi ikuisesti mutta te vaan sahaatte ja sahaatte uudelleen ja uudelleen. Vähän ku vaoarihellarit ortodoksi ristiin naulitse uudelleen ja uudelleen ...kastaa uudelleen ja uudelleen jo kastettuja ja taas ja taas.


    • Anonyymi

      Milloin Pyhä Henki on vaihdettu naapurin taunoon, onko siellä tietoa asiasta ja pävämääriä?

      • Anonyymi

        ’ viimeisinä aikoina tulevat pilkkaajat’…jne.,sanoo Raamattu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ’ viimeisinä aikoina tulevat pilkkaajat’…jne.,sanoo Raamattu!

        Heistä ei kannata välittää,eikä ihmetellä sitä vihaa, joka tulee siitä, kun heidän lampuissansa ei ole öljyä!

        Mutta kirjoitin siitä toisessa avauksessa,
        Että he ovat saaneet lamppunsa vain sen takia,
        Että he jättävät oikeat kristityt joilla on öljyä lampuissansa; rauhaan, eivätkä murhaa ja tapa heitä;
        Koska he pitävät itseään kristittyinä!

        Mutta he ovat kuolleen uskon tunnustajia, koska heiltä puuttuu öljy lampusta!

        Eivätkä he näe Jumalaa eivätkä Jeesusta eivät tässä ajassa, eivätkä iankaikkisuudessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ’ viimeisinä aikoina tulevat pilkkaajat’…jne.,sanoo Raamattu!

        Vitsi on vitsi mutta pilkkaajat on kyllä ne kun kieltää pojan niinku mohamettijuutalaiset ja budhat.


    • Anonyymi

      Oliko tämä vain provokaatio, jolla on tarkoitus käynnistää taas sama ulosteryöppy?

      Jos tämä on todellinen tilanne, niin ei ole mitään syytä ärsyttää puolisoa sellaisilla puheilla joista hän ei tykkää. Esikoislestadiolaisuudessa on sellaisia ihmisoppeja vallan päällä, ettei sellaisia ole terveellistä kenenkään kuunnella. Niitä nyt tässä enempää yksilöimättä.

      Koska miehelläsi ei ole sinun seuroissa käymistäsi vastaan, niin kunnioita sinäkin hänen vakaumustaan. Riidaksi ja toraksi paastoamisesta, ( tässä tapauksessa siis rigoristisesta elämäntavasta ja sen tyrkyttämisestä puolisolle), ei hyödy kukaan.
      Syntimme Jumalan kanssa sovittanut Jeesus Kristus, on hän johon me kristityt uskomme. Tämän seikan luulisi olevan teille kummallekkin aihe ILOITA, ylistää ja kiittaa yhdessä Jumalaa.🙏✝🧡

      • Anonyymi

        Kuollut usko ei pelasta, tyhjä lamppu ilman öljyä ei valaise ei ruumista eikä maailmaa!

        Eikä Jeesus tunne heitä, eivätkä he tunne Jeesusta, joilta puuttuu öljy, he tuntevat vain perkeleen, joka käy heidän suustansa ulos, välillä voimasanoin, välillä pilkan kautta, välillä epäuskon sanoin, välillä voi käydä perkele ulos suusta niin kuin vihan ja murhan henki ärjyen ja karjuen!

        Siksi täytyy vain olla rehellinen ja tunnustaa, ei perkele pelasta kuolemasta, vaan elävä Jeesus Kristus!

        Siksi jokainen joka uskoo, anna kastaa sinua Jeesuksen Kristuksen nimeen ja ota vastaan todistus syntien anteeksi saamisesta silloin sinäkin saat öljyä lamppuusi ja nähdä vapahtajan herran Jeesuksen Kristuksen!


      • Anonyymi

        Vaikea yksilöidä kun on viha totuuden sijaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuollut usko ei pelasta, tyhjä lamppu ilman öljyä ei valaise ei ruumista eikä maailmaa!

        Eikä Jeesus tunne heitä, eivätkä he tunne Jeesusta, joilta puuttuu öljy, he tuntevat vain perkeleen, joka käy heidän suustansa ulos, välillä voimasanoin, välillä pilkan kautta, välillä epäuskon sanoin, välillä voi käydä perkele ulos suusta niin kuin vihan ja murhan henki ärjyen ja karjuen!

        Siksi täytyy vain olla rehellinen ja tunnustaa, ei perkele pelasta kuolemasta, vaan elävä Jeesus Kristus!

        Siksi jokainen joka uskoo, anna kastaa sinua Jeesuksen Kristuksen nimeen ja ota vastaan todistus syntien anteeksi saamisesta silloin sinäkin saat öljyä lamppuusi ja nähdä vapahtajan herran Jeesuksen Kristuksen!

        Jumala auta. Jos joku on kastettu se on pelastettu ei synnistä vaan kadotuksessa ja tuomiosta. Jumala auta teidän perkeleiden oppeja saatanasta syyttää.


    • Anonyymi

      Rigorismilla (latinan sanasta rigor, jäykkä, jyrkkä, varsinkin moraalisessa mielessä) ymmärretään yleensä jonkin kristinuskoon kuuluvan lain, ohjeen tai tavan jyrkkää ja ehdotonta noudattamista. Erityisesti termillä on tarkoitettu eettisten käyttäytymistapojen ankaraa tulkintaa.

      Rigor morgtis, kuolon kankeus tästä tulee väkisinkin mieleen. Huippuunsa viety ihmisoppien ja lakihenkisyyden henki tekee ihmisestä kankean. Sisäinen tunnemaailma näivettyy.😢

      • Anonyymi

        Minä en tiedä sinun laistasi, jonka sinä olet yhdessä kreikkalaisten kanssa keksinyt päästäsi,
        Tiedän vain sen lain eli Jumalansanan jonka Jeesus Kristus on itse opettanut!


      • Anonyymi

        PR käytti aikanaan lestadiolaistutkielmissaan rigorismi termiä, erityisesti esikoislestadiolaisista kirjoittaessaan ja puhuessaan.
        Mutta. Kuuluuko luterilaisuuten rigorismi? Ei kuulu! Joten esikoislestadiolaisuus ei ole luterilaisuutta ollutkaan vaan enemmänkin kalvinilaisuutta. Luterilaisuus on myyytti, jota on pidetty yllä joko tietoisesti tai tietämättään?!


      • Anonyymi

        Gal 2


    • Anonyymi

      liekkö tämä jelliläisyys ja leeviläisyys tämän maan surkeimpia opillisia hurlumeita joissa ihmipolot vetää kivirekeä koko elämänsä ajan luulleen jotain sillä saavuttavansa.

      ja nuo iänikuiset syntien todistamiset jollaista ei raamatussa ole olemassakaan, Jeesus on ainut välimies Pyhän Henkensä kautta ja kun asuu uskovan sydämessä siinä ei naapurin taunoa tarvita mitään todistelemaan, kuka sill etaunolle on todistanut hah kaikki samanlaisia kompuroita toisilleen todistelemassa eikä kukaan puhu sanaakaan Pyhän Hengen työstä ja olemuksesta !

      • Anonyymi

        Pyhä Henki on siinä läsnä elävästi kun todistetaan synnit anteeksi, mitä siitä sen enempää puhumaan ku se on itsestään selvyys!

        Kyllä heillä suus käy kenellä on vähän kokemusta ja paljon itseviisautta ja luuloja, ja vähän armontuntemisia! Ei heillä ole tarvetta puhua kun heillä on hyvä olla, ihminen on luonnostaan vähän itsekäs, että mitäs tästä toisille puhumaan kun itsellä on hyvä olla niin se riittää!

        Siitä se puhumattomuus johtuu, ei se pyhän Hengen puutteesta johdu!

        Päin vastoin Pyhä Henki asuu heissä ja heidän sydämissään! Ja myös minun sydämessäni!

        Ja se muistuttaa monesta asiasta!

        Ja ehkä se on kuitenkin jumalansana joka asuu sydämessä, koska välillä kuin kirjoitan tänne tulee sellainen lämmin tunne kasvoille, niin en sitten ihan tarkkaan osaa sanoa mikä se sitten on mikä siellä sydämessä asuu, mutta se on varma että

        Kun syntejä todistetaan anteeksi niin siinä liikkuu myös Pyhä Henki siinä todistamisen aikana, se on niin nähty ja normaalia, miksi siitä pitäisi puhua?

        Sen enempää kuin siitä että pesen aamulla hampaat! Se on normaalia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki on siinä läsnä elävästi kun todistetaan synnit anteeksi, mitä siitä sen enempää puhumaan ku se on itsestään selvyys!

        Kyllä heillä suus käy kenellä on vähän kokemusta ja paljon itseviisautta ja luuloja, ja vähän armontuntemisia! Ei heillä ole tarvetta puhua kun heillä on hyvä olla, ihminen on luonnostaan vähän itsekäs, että mitäs tästä toisille puhumaan kun itsellä on hyvä olla niin se riittää!

        Siitä se puhumattomuus johtuu, ei se pyhän Hengen puutteesta johdu!

        Päin vastoin Pyhä Henki asuu heissä ja heidän sydämissään! Ja myös minun sydämessäni!

        Ja se muistuttaa monesta asiasta!

        Ja ehkä se on kuitenkin jumalansana joka asuu sydämessä, koska välillä kuin kirjoitan tänne tulee sellainen lämmin tunne kasvoille, niin en sitten ihan tarkkaan osaa sanoa mikä se sitten on mikä siellä sydämessä asuu, mutta se on varma että

        Kun syntejä todistetaan anteeksi niin siinä liikkuu myös Pyhä Henki siinä todistamisen aikana, se on niin nähty ja normaalia, miksi siitä pitäisi puhua?

        Sen enempää kuin siitä että pesen aamulla hampaat! Se on normaalia!

        Eli et kykene mihinkään ajatteluun lestakuplan ulkopuolella !
        Miksi luotat poroisäntien päätelmiin ja hylkäät apostolien opin kerro miksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et kykene mihinkään ajatteluun lestakuplan ulkopuolella !
        Miksi luotat poroisäntien päätelmiin ja hylkäät apostolien opin kerro miksi !

        En ole hyljännyt Jeesuksen oppia. Se riittää, minun ei tarvitse tietää mitä apostolit opettivat jos tiedän mitä Jeesus opetti, apostolit kuitenki todistivat Jeesuksesta ja siitä mitä Jeesus käski opettaa!

        Ja Jeesus käski saarnaamaan parannusta ja syntien anteeksi antamista!

        Mitä siihen pitäisi lisätä!

        Että Jeesus on huono opettaja, koska hän opettaa että ihminen voi itse saarnata anteeksi antamusta!

        Ehkä Jeesus on huono opettaja sinun mielestäsi, mutta minä olen Jeesuksen opetuslapsi ja siksi uskon hänen opetuksiaan, ja vain hänen opetuksiaan,ja kaikki muu mikä poikkeaa Jeesuksen opista,pidän sen turhana ja poljen jaloillani maahan ja sylkäisen päälle!

        En minä halua muuta kuin sitä mitä Jeesus on opettanut!

        Ei sillä ole minulle merkitystä jos joku väärin opettaa, onko hän apostoli, onko hän esikoislaestaadiolainen, oletko se sinä, joku enkeli, tai kuka tahansa, mutta jos hän poikkeaa Jeesuksen opista, poljen sen opin maahan jaloillani ja sylkäisen päälle! Ihmisen tosin jätän fyysisesti rauhaan, mutta en minä halua kuulla jotain muuta mitä Vapahtajani on opettanut,
        Miksi haluaisin? Kun en saa siitä mitään? Elämän vesi on siellä missä on Jeesuksen oppi!
        Ja siellä saarnataan parannusta ja syntien anteeksi antamusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et kykene mihinkään ajatteluun lestakuplan ulkopuolella !
        Miksi luotat poroisäntien päätelmiin ja hylkäät apostolien opin kerro miksi !

        Minä olin 8 vuotta ulkopuolella ja koettelin kyllä sinunkin vesilähteet. Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.


      • Anonyymi

        Kyllä on siivilöity hyttynen nielty kameli 🐫 taas. Hankittava samaa asiaa kun robotti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki on siinä läsnä elävästi kun todistetaan synnit anteeksi, mitä siitä sen enempää puhumaan ku se on itsestään selvyys!

        Kyllä heillä suus käy kenellä on vähän kokemusta ja paljon itseviisautta ja luuloja, ja vähän armontuntemisia! Ei heillä ole tarvetta puhua kun heillä on hyvä olla, ihminen on luonnostaan vähän itsekäs, että mitäs tästä toisille puhumaan kun itsellä on hyvä olla niin se riittää!

        Siitä se puhumattomuus johtuu, ei se pyhän Hengen puutteesta johdu!

        Päin vastoin Pyhä Henki asuu heissä ja heidän sydämissään! Ja myös minun sydämessäni!

        Ja se muistuttaa monesta asiasta!

        Ja ehkä se on kuitenkin jumalansana joka asuu sydämessä, koska välillä kuin kirjoitan tänne tulee sellainen lämmin tunne kasvoille, niin en sitten ihan tarkkaan osaa sanoa mikä se sitten on mikä siellä sydämessä asuu, mutta se on varma että

        Kun syntejä todistetaan anteeksi niin siinä liikkuu myös Pyhä Henki siinä todistamisen aikana, se on niin nähty ja normaalia, miksi siitä pitäisi puhua?

        Sen enempää kuin siitä että pesen aamulla hampaat! Se on normaalia!

        Ei ole mitään todistetaan syntejä anteeksi vaan JULISTETAAN SYNNIT ANTEEKSI JO KASTEESSA .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hyljännyt Jeesuksen oppia. Se riittää, minun ei tarvitse tietää mitä apostolit opettivat jos tiedän mitä Jeesus opetti, apostolit kuitenki todistivat Jeesuksesta ja siitä mitä Jeesus käski opettaa!

        Ja Jeesus käski saarnaamaan parannusta ja syntien anteeksi antamista!

        Mitä siihen pitäisi lisätä!

        Että Jeesus on huono opettaja, koska hän opettaa että ihminen voi itse saarnata anteeksi antamusta!

        Ehkä Jeesus on huono opettaja sinun mielestäsi, mutta minä olen Jeesuksen opetuslapsi ja siksi uskon hänen opetuksiaan, ja vain hänen opetuksiaan,ja kaikki muu mikä poikkeaa Jeesuksen opista,pidän sen turhana ja poljen jaloillani maahan ja sylkäisen päälle!

        En minä halua muuta kuin sitä mitä Jeesus on opettanut!

        Ei sillä ole minulle merkitystä jos joku väärin opettaa, onko hän apostoli, onko hän esikoislaestaadiolainen, oletko se sinä, joku enkeli, tai kuka tahansa, mutta jos hän poikkeaa Jeesuksen opista, poljen sen opin maahan jaloillani ja sylkäisen päälle! Ihmisen tosin jätän fyysisesti rauhaan, mutta en minä halua kuulla jotain muuta mitä Vapahtajani on opettanut,
        Miksi haluaisin? Kun en saa siitä mitään? Elämän vesi on siellä missä on Jeesuksen oppi!
        Ja siellä saarnataan parannusta ja syntien anteeksi antamusta!

        Mistä nyt tehdään parannusta. Eikö parannusta saarnattu Johanneksen aikana ensin sittemmin Jeesuksen kautta juutalaisille .....no eihän ne usko. Eikö tunnusta omia syntejään ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä nyt tehdään parannusta. Eikö parannusta saarnattu Johanneksen aikana ensin sittemmin Jeesuksen kautta juutalaisille .....no eihän ne usko. Eikö tunnusta omia syntejään ikinä.

        Juutalaiset ei tunnusta syntejään se fakta. Mutta kristitty on jo kastettu ja ripillä ollut ei tarvi kiduttaa ihmisiä. Eikä syytellä muiden tekemistä synneistä. Sitä on liikaa että uhria syytetään hyi. Laupias samarialainen sentään otti ja hoitaa ryöstön kohteeksi joutuneen mutta te kuljette ohi.


    • Anonyymi

      Kääntykää pahoilta teiltänne sehän on parannus saarna että tehkää parannus, älkää vaeltako niin kuin ennen vaelsitte, ja uskokaa syntinne anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveren kautta ottakaa öljyä lamppuihinne!

      Eroaako siis parannus saarna paljoa laki saarnasta?

      Ei se eroa muuten kuin, että laki ansaitsee itse mutta parannus saarna osoittaa saarnan jälkeen anteeksi antamusta anteeksi saamisen saarnalla Jeesusta Kristusta!

      Kaikella kunnioituksella odd, en ole jättämässä seuroissa käymistä tämän takia,mutta minä pysyn mieluumin Jeesuksen omassa opissa enkä isien opissa!

      Jeesus ei tullut laista päästämään, ja se ON parannus saarna MUTTA
      laista et saa armoa laki käskee vain PARANTAMAAN ELÄMÄN TAPASI mutta
      ARMON sinä saat anteeksi antamuksen saarnan kautta!

      Pysytäänhän mieluumin Jeesuksen opeissa kuin isiemme opeissa?

      Ja olen uusi, ehkä en ymmärrä kaikkea, jos olen väärä opettaja mielestänne, ehkä olen, mutta kuitenkin tahdon pysyä siinä opissa ja opetuksessa jonka Jeesus Kristus on antanut!

      Lain kautta tulee murhe synnistä, ja siksi ei ole parempaa parannus saarnaa kuin laki!

      Mutta paras anteeksi antamuksen saarna on kuin kristitty todistaa sydämestään synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä veressä ja kun saa tuntea siitä sovintoverta omassa rinnassaan, se on kuitenkin se kallein kappale!

      Parannus saarnasta voimme olla eri mieltä kun se ei kuitenkaan ole autuaaksi tekevä vaan anteeksi antamisen saarna tekee autuaaksi!

      Mutta jos voitte, niin opettakaa, en tahalleen opeta väärin, opetan vain kuin Jeesus on käskenyt, mutta se on inhimillistä jos väärin ymmärtää kuin jumalansanaa ei voi tutkia omalla järjellä!

      Siksi en ole ehdoton tässä vakuutuksessa mutta ihmettelen vain ja siksi kirjoitan tänne,koska mulle ei ole puhekykyä, tai on mutta en osaa sanoa kuin ajattelen!

      • Anonyymi

        En siis ymmärrä miten parannus saarna voi parantaa jos käännätte sen niin että se on sama asia kuin anteeksi antamuksen saarna? Silloinhan on pelkkä anteeksi antamuksen saarna? Mikä parannussaarna se sellainen on?

        Tiedän että en nyt ymmärrä kaikkea, ja siksi en suutu niin paljoa, mutta hieman tiukkaa tekee, kun haluan puolustaa ensi kädessä vapahtajaa ja vasta sen jälkeen seurakuntaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En siis ymmärrä miten parannus saarna voi parantaa jos käännätte sen niin että se on sama asia kuin anteeksi antamuksen saarna? Silloinhan on pelkkä anteeksi antamuksen saarna? Mikä parannussaarna se sellainen on?

        Tiedän että en nyt ymmärrä kaikkea, ja siksi en suutu niin paljoa, mutta hieman tiukkaa tekee, kun haluan puolustaa ensi kädessä vapahtajaa ja vasta sen jälkeen seurakuntaa!

        Vaan se on parannus saarna kun sanotaan;

        Kääntykää pahoilta teiltänne ja tehkää parannus teidän pahoista töistänne!

        Ja ei vain anteeksi asti uskomaan vaan myös parannus eli uusi elämä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan se on parannus saarna kun sanotaan;

        Kääntykää pahoilta teiltänne ja tehkää parannus teidän pahoista töistänne!

        Ja ei vain anteeksi asti uskomaan vaan myös parannus eli uusi elämä!

        Ja siksi minä huudan heille lakia, ETTÄ HE NÄKISIVÄT PAHAT TYÖNSÄ JA TULISIVAT MURHEELLISEKSI!

        JA VASTA SITTEN HE VOIVAT HALUTA VAPAHTAJAN JA VESILÄHTEEN LUOKSE HERRAN JEESUKSEN ARMOLLISEEN LÄHEISYYTEEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En siis ymmärrä miten parannus saarna voi parantaa jos käännätte sen niin että se on sama asia kuin anteeksi antamuksen saarna? Silloinhan on pelkkä anteeksi antamuksen saarna? Mikä parannussaarna se sellainen on?

        Tiedän että en nyt ymmärrä kaikkea, ja siksi en suutu niin paljoa, mutta hieman tiukkaa tekee, kun haluan puolustaa ensi kädessä vapahtajaa ja vasta sen jälkeen seurakuntaa!

        Joo, kun kuuntelet vaan nöyrällä mielellä, niin kyllä asiat sulle vähitellen avautuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siksi minä huudan heille lakia, ETTÄ HE NÄKISIVÄT PAHAT TYÖNSÄ JA TULISIVAT MURHEELLISEKSI!

        JA VASTA SITTEN HE VOIVAT HALUTA VAPAHTAJAN JA VESILÄHTEEN LUOKSE HERRAN JEESUKSEN ARMOLLISEEN LÄHEISYYTEEN!

        Mutta jos minä puhun heille pelkkää armoa, mitä he siitä kostuvat? Eivät HE kaipaa vapahtajaa,

        Kun vasta silloin kuin heissä herää murhe synnistä!

        Siksi minä puhun heille lakia!

        ETTÄ HEILLE TULISI MURHE SYNNISTÄ!

        JA HE KIIRUHTAISIVAT VAPAHTAJAN HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN HELMAAN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos minä puhun heille pelkkää armoa, mitä he siitä kostuvat? Eivät HE kaipaa vapahtajaa,

        Kun vasta silloin kuin heissä herää murhe synnistä!

        Siksi minä puhun heille lakia!

        ETTÄ HEILLE TULISI MURHE SYNNISTÄ!

        JA HE KIIRUHTAISIVAT VAPAHTAJAN HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN HELMAAN!

        Mutta tarkoitus ei ole hajottaa, kyllä minä sen tiedän että seurakunta on valveilla ja en minä heille lakia puhu, vaan näille jotka istuvat ulkopuolella ja pilkkaavat. Ja itselleni, koska minä olen niin ylpeä, että tahdon synnittömäksi tulla, siksi minä puhun itselleni lakia että pysyisin syntisenä ja näkisin että vain vapahtajani Jeesus Kristus on synnitön ja vain hän voi minut kuolemasta pelastaa.

        En kuvittelekaan että saisin laista muuta kuin murheen synnistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tarkoitus ei ole hajottaa, kyllä minä sen tiedän että seurakunta on valveilla ja en minä heille lakia puhu, vaan näille jotka istuvat ulkopuolella ja pilkkaavat. Ja itselleni, koska minä olen niin ylpeä, että tahdon synnittömäksi tulla, siksi minä puhun itselleni lakia että pysyisin syntisenä ja näkisin että vain vapahtajani Jeesus Kristus on synnitön ja vain hän voi minut kuolemasta pelastaa.

        En kuvittelekaan että saisin laista muuta kuin murheen synnistä!

        Minussa on niin suuri ylpeys että siksi minun täytyy puhua lakia itselleni että minun ylpeyteni maahan lakastaisiin ja tulisin nöyrän kaltaiseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minussa on niin suuri ylpeys että siksi minun täytyy puhua lakia itselleni että minun ylpeyteni maahan lakastaisiin ja tulisin nöyrän kaltaiseksi!

        Mutta jos teissä ei ole sitä ylpeyttä niin olkaa ilman lain tuomiota, minä tarvitsen sen ylpeyteni takia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos teissä ei ole sitä ylpeyttä niin olkaa ilman lain tuomiota, minä tarvitsen sen ylpeyteni takia!

        Mutta kun saarna alkoi sanoin että odd on paras saarnaaja. En halua aiheuttaa eriseuraa. Mutta en vain ymmärrä miksi en saa antaa lain kurittaa lihallista ylpeyttäni kun se on selvä etten pysty lakia kuitenkaan täyttämään, mutta se pitää minut nöyränä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun saarna alkoi sanoin että odd on paras saarnaaja. En halua aiheuttaa eriseuraa. Mutta en vain ymmärrä miksi en saa antaa lain kurittaa lihallista ylpeyttäni kun se on selvä etten pysty lakia kuitenkaan täyttämään, mutta se pitää minut nöyränä?

        Ja jos sinä voit Odd rukoilla sen ylpeyden perkeleen minusta pois yhdessä Paavalin kanssa, niin sitten minä olen ilomielin ilman laki,

        Luuletteko että se hyvältä tuntuu kuin lain vasara lyö tunnolla, se tuntuu aika raskaalta jos olen rehellinen, mutta on pakko tehdä niin,

        Koska ylpeyden perkele kiusaa niin paljon minua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos sinä voit Odd rukoilla sen ylpeyden perkeleen minusta pois yhdessä Paavalin kanssa, niin sitten minä olen ilomielin ilman laki,

        Luuletteko että se hyvältä tuntuu kuin lain vasara lyö tunnolla, se tuntuu aika raskaalta jos olen rehellinen, mutta on pakko tehdä niin,

        Koska ylpeyden perkele kiusaa niin paljon minua!

        Minä tahdon tulla niin hyväksi, niin on hyvä että laki osoittaa minulla, ei sinä olet vain noin pieni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tahdon tulla niin hyväksi, niin on hyvä että laki osoittaa minulla, ei sinä olet vain noin pieni!

        Minulla on siis täysi luottamus esikoislestaadiolaisiin saarnaajiin, mutta en vain ymmärrä kaikkea mitä he opettavat. Koska olen hieman uusi, koska olen ollut ulkona.

        On siis luottamus siihen veteen eli öljyyn mikä on heidän sydämillä.

        Ja siks opetus vähän yhden tekevä loppujen lopuksi kuin öljyn takia sinne menen,

        Mutta olisi hauska kuitenkin saada vähän selvyyttä että mikä tämä parannussaarna virallisesti sisältää. Kuin itselleni se on suuren ylpeyteni takia juuri laki saarna. Siitä tulee minun synnintuntoni! Ja armon tunto sitten tulee öljystä eli kun todistetaan synnit anteeksi!

        Näin minulla on mutta en ymmärrä kuin vähän.


      • Anonyymi

        Mihin vittuun kristitty kääntyy oletko joku ääliö . Kristitty on jo kristitty. Mene vainoamaan niitä jotka ei vielä ole kristittyjä. Kristittyjen vainoamisesta syyttelystä saat myllynkiven kaulaasi. Saatana on syyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siksi minä huudan heille lakia, ETTÄ HE NÄKISIVÄT PAHAT TYÖNSÄ JA TULISIVAT MURHEELLISEKSI!

        JA VASTA SITTEN HE VOIVAT HALUTA VAPAHTAJAN JA VESILÄHTEEN LUOKSE HERRAN JEESUKSEN ARMOLLISEEN LÄHEISYYTEEN!

        Hullu mikä hullu kenen pahoista teoista sinä nyt puhit oikeasti ? Kristittyjen vai ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos minä puhun heille pelkkää armoa, mitä he siitä kostuvat? Eivät HE kaipaa vapahtajaa,

        Kun vasta silloin kuin heissä herää murhe synnistä!

        Siksi minä puhun heille lakia!

        ETTÄ HEILLE TULISI MURHE SYNNISTÄ!

        JA HE KIIRUHTAISIVAT VAPAHTAJAN HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN HELMAAN!

        Ketkä . Huudatko sinä nyt kristityille . Mene huutamaan muslimeille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minussa on niin suuri ylpeys että siksi minun täytyy puhua lakia itselleni että minun ylpeyteni maahan lakastaisiin ja tulisin nöyrän kaltaiseksi!

        Puhut lakia teet tyhjäksi Jeesuksen teon ristillä
        Kristus ei ole teille miksikään hyödyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun saarna alkoi sanoin että odd on paras saarnaaja. En halua aiheuttaa eriseuraa. Mutta en vain ymmärrä miksi en saa antaa lain kurittaa lihallista ylpeyttäni kun se on selvä etten pysty lakia kuitenkaan täyttämään, mutta se pitää minut nöyränä?

        Itsekeskeinen mutta ei kukaan pysty lakia noudattamaan sen takia Jeesus sovitti synnit jo. Koita nyt jo lopettaa toi hindulaisuus .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos sinä voit Odd rukoilla sen ylpeyden perkeleen minusta pois yhdessä Paavalin kanssa, niin sitten minä olen ilomielin ilman laki,

        Luuletteko että se hyvältä tuntuu kuin lain vasara lyö tunnolla, se tuntuu aika raskaalta jos olen rehellinen, mutta on pakko tehdä niin,

        Koska ylpeyden perkele kiusaa niin paljon minua!

        Oletko sinä Paavali . Kyllä on teidän järki mennyt oikeasti. Paulus oli vielä juutalainen oletteko te nyt juutalaisia sitten ???? Fariseuksia ?? Rabbeja?? Oppineita??? Oletteko kivittämässä kristittyjä nyt ??? Oletteko kastamattomia ja Jeesus ottaa kiinni damaskossa?? Sitten menette kasteelle eikö niin monesko kaste sitten ???


    • Anonyymi

      Olen vanha lappalainen. En ole koskaan tuntenut itseäni saamelaiseksi. Olenko petturi?

      • Anonyymi

        Riippuu siitä jätänkö esikoislestadiolaiset eli seuroissa käymisen sitten olen.

        Oli kiva taas kun saarnattiin syntejä anteeksi puolin ja toisin.

        Ehkä ymmärrän vähän paavaliakin taas. Mutta jos se ylpeys tulee taas minuun, en tiedä voinko tehdä muuta kuin katsoa lakia ja todeta, ei et pysty sitä täyttämään nöyrry.

        Laki on armo minulle. Niin hullulta kun se kuulostaakin.

        Mutta synnit anteeksi on suurin armo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä jätänkö esikoislestadiolaiset eli seuroissa käymisen sitten olen.

        Oli kiva taas kun saarnattiin syntejä anteeksi puolin ja toisin.

        Ehkä ymmärrän vähän paavaliakin taas. Mutta jos se ylpeys tulee taas minuun, en tiedä voinko tehdä muuta kuin katsoa lakia ja todeta, ei et pysty sitä täyttämään nöyrry.

        Laki on armo minulle. Niin hullulta kun se kuulostaakin.

        Mutta synnit anteeksi on suurin armo!

        Siis laki näyttää minulle että ei ole muuta pelastusta kuin anteeksi saaminen Jeesuksen Kristuksen kautta!

        Siksi laki on omalla tavallaan armollinen, koska ilman lakia en osaisi katsoa Jeesusta oikein vaan ylpistyn omassa lihassani ja turvaan itseeni!

        Mutta lain kautta huomaan oman kelvottomuuteni ja turvaan yksi Jeesuksen Kristuksen lahjavanhurskauteen eli öljyyn eli todistukseen synnit on anteeksi annettu Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!

        Ehkä olin hieman eksynyt. Olin laina alla vähän, mutta lain alla tule mutta lakia tulee katsoa että ymmärtää nöyrtyä koska kukaan ei voi lakia täyttää, ja sen jälkeen pitää katsoa yksin jeesusta Kristusta!

        Tais odd ja Paavali olla oikeassa sittenkin, luulin että sen tarkoitus olisi tuoda murhe, mutta ei vain murhe synnistä vaan nöyryys, että ihminen ei turvaa itseensä vaan yksin lahjavanhurskauteen Herraan Jeesukseen Kristukseen!

        Olin siis väärässä. Taas....

        Nämä siis käsitin en kysyny.

        Käsitin sen kautta kun todistettiin syntejä anteeksi.

        En tiedä miten.

        Lain alla ei tule siis olla,
        Mutta jos tulee ylpeyttä, sitten tulee katsoa lakia, ja kysyä, voitko todella täyttää sen, että ihminen ymmärtää nöyrtyä ja palata vapahtajan armolliseen läheisyyteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis laki näyttää minulle että ei ole muuta pelastusta kuin anteeksi saaminen Jeesuksen Kristuksen kautta!

        Siksi laki on omalla tavallaan armollinen, koska ilman lakia en osaisi katsoa Jeesusta oikein vaan ylpistyn omassa lihassani ja turvaan itseeni!

        Mutta lain kautta huomaan oman kelvottomuuteni ja turvaan yksi Jeesuksen Kristuksen lahjavanhurskauteen eli öljyyn eli todistukseen synnit on anteeksi annettu Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!

        Ehkä olin hieman eksynyt. Olin laina alla vähän, mutta lain alla tule mutta lakia tulee katsoa että ymmärtää nöyrtyä koska kukaan ei voi lakia täyttää, ja sen jälkeen pitää katsoa yksin jeesusta Kristusta!

        Tais odd ja Paavali olla oikeassa sittenkin, luulin että sen tarkoitus olisi tuoda murhe, mutta ei vain murhe synnistä vaan nöyryys, että ihminen ei turvaa itseensä vaan yksin lahjavanhurskauteen Herraan Jeesukseen Kristukseen!

        Olin siis väärässä. Taas....

        Nämä siis käsitin en kysyny.

        Käsitin sen kautta kun todistettiin syntejä anteeksi.

        En tiedä miten.

        Lain alla ei tule siis olla,
        Mutta jos tulee ylpeyttä, sitten tulee katsoa lakia, ja kysyä, voitko todella täyttää sen, että ihminen ymmärtää nöyrtyä ja palata vapahtajan armolliseen läheisyyteen!

        Synnit pitää saarnata anteeksi se on ainut asia mikä toimii. Ainut asia mistä saa voimaa matkalle.

        Ei oo muuta tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnit pitää saarnata anteeksi se on ainut asia mikä toimii. Ainut asia mistä saa voimaa matkalle.

        Ei oo muuta tietä.

        Ei siinä muu auta ei lait eikä opetukset. Paitsi elävästä jumalansanasta kyllä saa voimaa vaikka ei olisikaan parannusta tehny.
        Sen huomasin.

        Ja toinen on että todistetaan synnit anteeksi, niistä saa voimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä muu auta ei lait eikä opetukset. Paitsi elävästä jumalansanasta kyllä saa voimaa vaikka ei olisikaan parannusta tehny.
        Sen huomasin.

        Ja toinen on että todistetaan synnit anteeksi, niistä saa voimaa.

        Tässä kasvaa liian voimakkaaksi kohta, pitää ottaa huilia seuroista vähän.


      • Anonyymi

        Oletko tappanut kristittyjä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä jätänkö esikoislestadiolaiset eli seuroissa käymisen sitten olen.

        Oli kiva taas kun saarnattiin syntejä anteeksi puolin ja toisin.

        Ehkä ymmärrän vähän paavaliakin taas. Mutta jos se ylpeys tulee taas minuun, en tiedä voinko tehdä muuta kuin katsoa lakia ja todeta, ei et pysty sitä täyttämään nöyrry.

        Laki on armo minulle. Niin hullulta kun se kuulostaakin.

        Mutta synnit anteeksi on suurin armo!

        Ymmärrät Paavalia .....oikeesti oletko siis mennyt kasteelle sen jälkeen kun käännyit pois juutalaisuudesta? Paavali ylpeili ensin juutalaisuudesta ja kivitti kristittyjä ....lopulta hän hylkäsi sen kokonaan . Et siis olekaan kristitty vielä vaan juutalainen lain kirouksissa ?? Ei Jeesus sinulle hyödyksi olekaan. Olet langennut pois armosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis laki näyttää minulle että ei ole muuta pelastusta kuin anteeksi saaminen Jeesuksen Kristuksen kautta!

        Siksi laki on omalla tavallaan armollinen, koska ilman lakia en osaisi katsoa Jeesusta oikein vaan ylpistyn omassa lihassani ja turvaan itseeni!

        Mutta lain kautta huomaan oman kelvottomuuteni ja turvaan yksi Jeesuksen Kristuksen lahjavanhurskauteen eli öljyyn eli todistukseen synnit on anteeksi annettu Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!

        Ehkä olin hieman eksynyt. Olin laina alla vähän, mutta lain alla tule mutta lakia tulee katsoa että ymmärtää nöyrtyä koska kukaan ei voi lakia täyttää, ja sen jälkeen pitää katsoa yksin jeesusta Kristusta!

        Tais odd ja Paavali olla oikeassa sittenkin, luulin että sen tarkoitus olisi tuoda murhe, mutta ei vain murhe synnistä vaan nöyryys, että ihminen ei turvaa itseensä vaan yksin lahjavanhurskauteen Herraan Jeesukseen Kristukseen!

        Olin siis väärässä. Taas....

        Nämä siis käsitin en kysyny.

        Käsitin sen kautta kun todistettiin syntejä anteeksi.

        En tiedä miten.

        Lain alla ei tule siis olla,
        Mutta jos tulee ylpeyttä, sitten tulee katsoa lakia, ja kysyä, voitko todella täyttää sen, että ihminen ymmärtää nöyrtyä ja palata vapahtajan armolliseen läheisyyteen!

        Hammasten kiristys lain alla.


    • Anonyymi

      Eikö teitä kiinnosta ollenkaa se että raamatussA ei ole sanaakaan mistn anteeksu todistamisista eikä saarnaamisista !!

      • Anonyymi

        Niin Jeesus itse käski opetuslapsiaan eli ensimmäisiä apostoleita tekemään.

        Luulen että monessa paikassa todistetaan siitä mutta tässä Luukkaan evankeliumista;

        46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta* kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
        48. Mutta te olette näiden todistajat.
        49. Ja katso, minä lähetän minun Isäni lupauksen teidän päällenne. Mutta te olkaat Jerusalemissa siihenasti kuin te puetetaan voimalla korkeudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Jeesus itse käski opetuslapsiaan eli ensimmäisiä apostoleita tekemään.

        Luulen että monessa paikassa todistetaan siitä mutta tässä Luukkaan evankeliumista;

        46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta* kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
        48. Mutta te olette näiden todistajat.
        49. Ja katso, minä lähetän minun Isäni lupauksen teidän päällenne. Mutta te olkaat Jerusalemissa siihenasti kuin te puetetaan voimalla korkeudesta.

        No niin siitä on nyt 2000 vuotta aikaa....että. Jerusalem on Egyptiä orjuudessa arabeilla on siellä moskeijat mitä ne tuo Suomeenkin. Ruotsiin. Ismail .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Jeesus itse käski opetuslapsiaan eli ensimmäisiä apostoleita tekemään.

        Luulen että monessa paikassa todistetaan siitä mutta tässä Luukkaan evankeliumista;

        46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta* kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
        48. Mutta te olette näiden todistajat.
        49. Ja katso, minä lähetän minun Isäni lupauksen teidän päällenne. Mutta te olkaat Jerusalemissa siihenasti kuin te puetetaan voimalla korkeudesta.

        ..mitä siis ajattelet tuon sanan " todistajat" tuossa kohdassa tarkoittavan..kerro?


    • Anonyymi

      Lainaus: "Minulla on siis täysi luottamus esikoislestaadiolaisiin saarnaajiin, mutta en vain ymmärrä kaikkea mitä he opettavat. Koska olen hieman uusi, koska olen ollut ulkona."

      Raamatussa kerrotaan, että sellainen ihminen joka luottaa ihmisiin ja ottaa lihan käsivarreksensa on kirottu.

      Olihyvä että sanoit tuon, koska sen perusteella on hyvä kertoa tämä:
      ÄLKÄÄ KOSKAAN LUOTTAKO SELLAISEEN OPETUKSEEN, JOKA EI PERUSTU RAAMATUN KIRJOITUKSIIN. ÄLKÄÄKÄ KOSKAAN LUOTTAKO SELLAISIIN PUHUJIIN, JOTKA PUHUVAT OMISTA ONNISTUMISISTAAN JA PYHITYSTEOISTAAN.

      Sen sijaan Kristuksen lunastustyön kirkastaminen on kristinuskon sanoma. Kun tämä usko "olen Jumalan omaksi lunastettu" vahvistuu sisimmässä, sen uskon mukana tulee kaikki se mitä jumaliseen elämään kuuluu.

      Jos evankeliumiin sotketaan sääntöoppeja, ne turhentavat evankeliumin. "Aha joo, tuo minulta vielä puuttuu, ja tuo, ja tuo ja tuo."

      Lopulta kuulija istuu vailla uskoa, vailla vakuutusta siitä, että olen Jumalan omaksi lunastettu, Jeesuksen verellä puhdistettu Jumalan lapsi.

      • Anonyymi

        I. Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.
        2. Mutta viisi heistä oli taitavaa, ja viisi tyhmää.
        3. Tyhmät ottivat lamppunsa, ja ei ottaneet öljyä myötänsä;
        4. Mutta taitavat ottivat öljyä astioihinsa, ynnä lamppuinsa kanssa.
        5. Kuin ylkä viipyi, tulivat he kaikki uneliaiksi ja makasivat.
        6. Mutta puoli-yönä tuli huuto: katso, ylkä tulee, menkäät ulos häntä vastaan.
        7. Niin nousivat kaikki nämät neitseet ja valmistivat lamppunsa.
        8. Mutta tyhmät sanoivat taitaville: antakaat meille öljystänne; sillä meidän lamppumme sammuvat.
        9. Niin vastasivat taitavat, sanoen: ei suinkaan, ettei meiltä ja teiltä puuttuisi; mutta menkäät paremmin niiden tykö, jotka myyvät, ja ostakaat itsellenne.
        10. Mutta kuin he menivät ostamaan, tuli ylkä. Ja jotka valmiit olivat, ne menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11. Viimein tulivat nekin toiset neitseet, ja sanoivat: Herra, Herra, avaa meidän eteemme.
        12. Mutta hän vastasi ja sanoi: totisesti sanon minä teille: en tunne minä teitä.
        13. Valvokaat sentähden, sillä ette tiedä päivää eikä hetkeä, jona Ihmisen Poika tulee.
        14. II. Sillä niinkuin ihminen matkusti kauvas ja kutsui palveliansa, ja antoi heille tavaransa:
        15. Ja antoi yhdelle viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, jokaiselle varansa jälkeen: ja meni kohta matkaansa;
        16. Niin meni se, joka viisi leiviskää oli ottanut, teki niillä kauppaa ja voitti toiset viisi leiviskää.
        17. Niin myös se, joka kaksi oli ottanut, voitti myös toiset kaksi.
        18. Mutta joka yhden oli ottanut, hän meni pois ja kaivoi maahan, ja kätki herransa rahan.
        19. Niin pitkän ajan perästä tuli palveliain herra ja laski lukua heidän kanssansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        I. Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.
        2. Mutta viisi heistä oli taitavaa, ja viisi tyhmää.
        3. Tyhmät ottivat lamppunsa, ja ei ottaneet öljyä myötänsä;
        4. Mutta taitavat ottivat öljyä astioihinsa, ynnä lamppuinsa kanssa.
        5. Kuin ylkä viipyi, tulivat he kaikki uneliaiksi ja makasivat.
        6. Mutta puoli-yönä tuli huuto: katso, ylkä tulee, menkäät ulos häntä vastaan.
        7. Niin nousivat kaikki nämät neitseet ja valmistivat lamppunsa.
        8. Mutta tyhmät sanoivat taitaville: antakaat meille öljystänne; sillä meidän lamppumme sammuvat.
        9. Niin vastasivat taitavat, sanoen: ei suinkaan, ettei meiltä ja teiltä puuttuisi; mutta menkäät paremmin niiden tykö, jotka myyvät, ja ostakaat itsellenne.
        10. Mutta kuin he menivät ostamaan, tuli ylkä. Ja jotka valmiit olivat, ne menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11. Viimein tulivat nekin toiset neitseet, ja sanoivat: Herra, Herra, avaa meidän eteemme.
        12. Mutta hän vastasi ja sanoi: totisesti sanon minä teille: en tunne minä teitä.
        13. Valvokaat sentähden, sillä ette tiedä päivää eikä hetkeä, jona Ihmisen Poika tulee.
        14. II. Sillä niinkuin ihminen matkusti kauvas ja kutsui palveliansa, ja antoi heille tavaransa:
        15. Ja antoi yhdelle viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, jokaiselle varansa jälkeen: ja meni kohta matkaansa;
        16. Niin meni se, joka viisi leiviskää oli ottanut, teki niillä kauppaa ja voitti toiset viisi leiviskää.
        17. Niin myös se, joka kaksi oli ottanut, voitti myös toiset kaksi.
        18. Mutta joka yhden oli ottanut, hän meni pois ja kaivoi maahan, ja kätki herransa rahan.
        19. Niin pitkän ajan perästä tuli palveliain herra ja laski lukua heidän kanssansa.

        20. Ja tuli se, joka oli ottanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää, sanoen: herra, viisi leiviskää sinä annoit minulle, katso, minä olen toiset viisi leiviskää niillä voittanut.
        21. Sanoi hänen herransa hänelle: hyvin, sinä hyvä ja uskollinen palvelia! vähän päällä sinä olit uskollinen, minä panen sinun paljon päälle*: mene sinun herras iloon.
        22. Niin tuli se, joka oli kaksi leiviskää ottanut, ja sanoi: herra, kaksi leiviskää sinä annoit minulle, katso, toiset kaksi olen minä niillä voittanut.
        23. Sanoi hänen herransa hänelle: hyvin, sinä hyvä ja uskollinen palvelia! vähän päällä sinä olit uskollinen, minä panen sinun paljon päälle: mene sinun herras iloon.
        24. Niin myös se tuli, joka yhden leiviskän oli ottanut, ja sanoi: herra, minä tiesin sinun kovaksi mieheksi: sinä niität siitä, kuhunkas et kylvänyt, ja siitä sinä kokoot, kuhunka sinä et hajoittanut.
        25. Ja minä peljäten menin pois ja kätkin sinun leiviskäs maahan: katso, tässä on sinun omas.
        26. Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: sinä paha ja laiska palvelia! jos tiesit minun siitä niittävän, kuhunka en minä kylvänyt, ja sieltä kokoovan, johonka en minä ole hajoittanut,
        27. Niin sinun siis olis tullut antaa minun rahani vaihettajille, ja minä tultuani olisin omani jälleen saanut kasvun kanssa.
        28. Ottakaat siis häneltä leiviskä, ja antakaat sille, jolla on kymmenen leiviskää.
        29. (Sillä jokaiselle, jolla on, pitää annettaman, ja hänellä pitää kyllä oleman; mutta jolla ei ole, sekin kuin hänellä on, pitää häneltä otettaman pois).
        30. Ja heittäkäät se kelvotoin palvelia ulkonaiseen pimeyteen: siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys.
        31. III. Mutta kuin Ihmisen Poika tulee kunniassansa ja kaikki pyhät enkelit hänen kanssansa, silloin hän istuu kunniansa istuimella,
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat*. Ja hän eroittaa toiset toisistansa, niinkuin paimen eroittaa lampaat vuohista ,
        33. ja asettaa lampaat tosin oikialle puolellensa, mutta vuohet vasemmallensa.
        34. Silloin sanoo kuningas niille, jotka hänen oikialla puolellansa ovat: tulkaat, minun Isäni siunatut, omistakaat se valtakunta, joka teille on valmistettu maailman alusta.
        35. Sillä minä isosin, ja te ruokitte minun: minä janosin, ja te juotitte minun: minä olin outo, ja te minun huoneesen otitte:
        36. Alasti, ja te vaatetitte minun: sairaana, ja te opitte minua: minä olin vankina, ja te tulitte minun tyköni.
        37. Silloin vanhurskaat häntä vastaavat ja sanovat: Herra, koska me näimme sinun isoovan, ja ruokimme sinun? taikka janoovan, ja annoimme sinun juoda?
        38. Mutta koska me näimme sinun outona, ja huoneesen otimme sinun? taikka alastoinna, ja vaatetimme sinua?
        39. Eli koska me näimme sinun sairaana, taikka vankina, ja tulimme sinun tykös?
        40. Niin vastaa kuningas ja sanoo heille: totisesti sanon minä teille: sen minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä minun veljistäni, sen te teitte minulle.
        41. Silloin hän myös sanoo niille, jotka vasemmalla ovat: menkäät pois minun tyköäni*, te kirotut, ijankaikkiseen tuleen, joka valmistettu on perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minä isosin, ja ette minua ruokkineet: minä janosin, ja ette minua juottaneet:
        43. Minä olin outo, ja ette minua huoneesen ottaneet: alastoin, ja ette minua vaatettaneet: sairas ja vankina, ja ette minua oppineet.
        44. Silloin nekin häntä vastaavat, sanoen: Herra, koska me näimme sinun isoovan, taikka janoovan, taikka outona, eli alastoinna, eli sairaana, taikka vankina, ja emme sinua palvelleet?
        45. Silloin hän vastaa heitä, sanoen: totisesti sanon minä teille, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sitä ette tehneet minulle.
        46. Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20. Ja tuli se, joka oli ottanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää, sanoen: herra, viisi leiviskää sinä annoit minulle, katso, minä olen toiset viisi leiviskää niillä voittanut.
        21. Sanoi hänen herransa hänelle: hyvin, sinä hyvä ja uskollinen palvelia! vähän päällä sinä olit uskollinen, minä panen sinun paljon päälle*: mene sinun herras iloon.
        22. Niin tuli se, joka oli kaksi leiviskää ottanut, ja sanoi: herra, kaksi leiviskää sinä annoit minulle, katso, toiset kaksi olen minä niillä voittanut.
        23. Sanoi hänen herransa hänelle: hyvin, sinä hyvä ja uskollinen palvelia! vähän päällä sinä olit uskollinen, minä panen sinun paljon päälle: mene sinun herras iloon.
        24. Niin myös se tuli, joka yhden leiviskän oli ottanut, ja sanoi: herra, minä tiesin sinun kovaksi mieheksi: sinä niität siitä, kuhunkas et kylvänyt, ja siitä sinä kokoot, kuhunka sinä et hajoittanut.
        25. Ja minä peljäten menin pois ja kätkin sinun leiviskäs maahan: katso, tässä on sinun omas.
        26. Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: sinä paha ja laiska palvelia! jos tiesit minun siitä niittävän, kuhunka en minä kylvänyt, ja sieltä kokoovan, johonka en minä ole hajoittanut,
        27. Niin sinun siis olis tullut antaa minun rahani vaihettajille, ja minä tultuani olisin omani jälleen saanut kasvun kanssa.
        28. Ottakaat siis häneltä leiviskä, ja antakaat sille, jolla on kymmenen leiviskää.
        29. (Sillä jokaiselle, jolla on, pitää annettaman, ja hänellä pitää kyllä oleman; mutta jolla ei ole, sekin kuin hänellä on, pitää häneltä otettaman pois).
        30. Ja heittäkäät se kelvotoin palvelia ulkonaiseen pimeyteen: siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys.
        31. III. Mutta kuin Ihmisen Poika tulee kunniassansa ja kaikki pyhät enkelit hänen kanssansa, silloin hän istuu kunniansa istuimella,
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat*. Ja hän eroittaa toiset toisistansa, niinkuin paimen eroittaa lampaat vuohista ,
        33. ja asettaa lampaat tosin oikialle puolellensa, mutta vuohet vasemmallensa.
        34. Silloin sanoo kuningas niille, jotka hänen oikialla puolellansa ovat: tulkaat, minun Isäni siunatut, omistakaat se valtakunta, joka teille on valmistettu maailman alusta.
        35. Sillä minä isosin, ja te ruokitte minun: minä janosin, ja te juotitte minun: minä olin outo, ja te minun huoneesen otitte:
        36. Alasti, ja te vaatetitte minun: sairaana, ja te opitte minua: minä olin vankina, ja te tulitte minun tyköni.
        37. Silloin vanhurskaat häntä vastaavat ja sanovat: Herra, koska me näimme sinun isoovan, ja ruokimme sinun? taikka janoovan, ja annoimme sinun juoda?
        38. Mutta koska me näimme sinun outona, ja huoneesen otimme sinun? taikka alastoinna, ja vaatetimme sinua?
        39. Eli koska me näimme sinun sairaana, taikka vankina, ja tulimme sinun tykös?
        40. Niin vastaa kuningas ja sanoo heille: totisesti sanon minä teille: sen minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä minun veljistäni, sen te teitte minulle.
        41. Silloin hän myös sanoo niille, jotka vasemmalla ovat: menkäät pois minun tyköäni*, te kirotut, ijankaikkiseen tuleen, joka valmistettu on perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minä isosin, ja ette minua ruokkineet: minä janosin, ja ette minua juottaneet:
        43. Minä olin outo, ja ette minua huoneesen ottaneet: alastoin, ja ette minua vaatettaneet: sairas ja vankina, ja ette minua oppineet.
        44. Silloin nekin häntä vastaavat, sanoen: Herra, koska me näimme sinun isoovan, taikka janoovan, taikka outona, eli alastoinna, eli sairaana, taikka vankina, ja emme sinua palvelleet?
        45. Silloin hän vastaa heitä, sanoen: totisesti sanon minä teille, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sitä ette tehneet minulle.
        46. Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään.

        Eipä tuohon tarvi lisätä mitään, kiitetty ja ylistetty olkoon Jumalan Poika aamen!

        Kristityllä on elämän vesi sydämellä, ja jos hän vaivatun näkee ja ei armahda häntä, hän on kelvoton palvelija eikä armahtanut Jeesusta kun häntä vaivattiin.

        Sillä Jeesus tuli hänen vaivatun sydämeen, vaikutti hänessä murheen, ja te näitten sen, mutta ette kääntäneet katsettansa hänen päällensä ja ette tehneet laupeutta hänelle.

        Kuka teistä siis on suurin taivaan valtakunnassa?
        Kun ette ruoki häntä, joka ruokaa tarvitsee, ettekä juota häntä joka janoaa elämän vettä juodaksensa?

        Mikä on teidän palkanne siitä, että ette tee työtä Kristukselle vaan itsellenne, ja luulette siitä saavanne jonkun hyvän palkan!

        Ruokkikaa nälkäiset ja juottakaa janoovaiset sielut, niin teidän palkanne on suuri taivaissa!
        Aamen.

        Näitä puhuin siitä viisaudesta mikä on armon jälkeen ilmoitettu Jeesuksen Kristuksen kautta!

        Tyhmät pysykää vain tyhmänä, mutta viisaat ottakaa elämän vettä ja juokaa! Ja juottakaa myös vaivatuita! He eivät taida itse itseänsä parantaa, mutta elämän vesi parantaa janoovaisen ja elämän leipä ruokkii nälkäisen sielun,

        Siunattu on Jumalan seurakunta sillä ovat nämä vesi ja leipä,

        Ja janoovat ja nälkäiset saavat juodaksensa ja syöksensä vettä ja leipää voimaksi ja elämäksi ja Jeesus Kristus iloitsee heissä!


      • Anonyymi

        On siis luottamus siihen veteen eli öljyyn mikä on heidän sydämillä.

        Niin se jatkui

        Oletko perkele vai valehtelija eli hän koska hän on yksi eli valehtelija sillä ei ihminen itsestään taida valehdella vaan saatana eli perkele joka hänessä asuu!

        Mutta käännä nyt korvasi perkeleestä eli saatanasta joka on vanha mato, ja katso;

        Sinun vapahtajasi Jeesus Kristus hän roikkuu ristin puulla ja vuotaa verta, sinä olet lyönyt naulat hänen käsiinsä ja jalkoihinsa ja tappanut hänet kuin koiran, mitä luulet olevasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siis luottamus siihen veteen eli öljyyn mikä on heidän sydämillä.

        Niin se jatkui

        Oletko perkele vai valehtelija eli hän koska hän on yksi eli valehtelija sillä ei ihminen itsestään taida valehdella vaan saatana eli perkele joka hänessä asuu!

        Mutta käännä nyt korvasi perkeleestä eli saatanasta joka on vanha mato, ja katso;

        Sinun vapahtajasi Jeesus Kristus hän roikkuu ristin puulla ja vuotaa verta, sinä olet lyönyt naulat hänen käsiinsä ja jalkoihinsa ja tappanut hänet kuin koiran, mitä luulet olevasi?

        Mitä luulet olevasi kun et tarvitse elämän vettä juoda!


        Oletko ehkä niin hyvä ja onnistunu?

        Ehkä lainkin viimeistä piirtoa myöten täyttänyt?

        Et sinä ole muuta kuin murhaaja ja ilman elämän vettä ei sinulla ole muuta kuin kuollut turva omaan jälkeesi eikä Jeesus asu sinussa!

        Jeesus asuu vedessä ja hengessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet olevasi kun et tarvitse elämän vettä juoda!


        Oletko ehkä niin hyvä ja onnistunu?

        Ehkä lainkin viimeistä piirtoa myöten täyttänyt?

        Et sinä ole muuta kuin murhaaja ja ilman elämän vettä ei sinulla ole muuta kuin kuollut turva omaan jälkeesi eikä Jeesus asu sinussa!

        Jeesus asuu vedessä ja hengessä!

        Omaan järkeesi* siinä on turvasi,

        Mitä järjestösihteeri uskot Jeesuksen sanoneen, siihen sinä turvaat, järjestäsi olet vanhurskas ja järjestäsi olet autuas mutta elämän vettä et sinä tarvitse juodaksesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaan järkeesi* siinä on turvasi,

        Mitä järjestösihteeri uskot Jeesuksen sanoneen, siihen sinä turvaat, järjestäsi olet vanhurskas ja järjestäsi olet autuas mutta elämän vettä et sinä tarvitse juodaksesi!

        Järjestösihteeri :) juuri sellainen. Automaattinen tekstinsyöttö mutta kuvaa hyvin sinun kaltaisiasi mukamas Jeesus uskovia, jotka eivät kuitenkaan tarvitse eivät leipää eivätkä vettä vaan saavat voimansa omasta järjestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestösihteeri :) juuri sellainen. Automaattinen tekstinsyöttö mutta kuvaa hyvin sinun kaltaisiasi mukamas Jeesus uskovia, jotka eivät kuitenkaan tarvitse eivät leipää eivätkä vettä vaan saavat voimansa omasta järjestä!

        Kun nyt olette luterilaisia niin eikö Martti Luther käskenyyt hylkäämään oman järkensä!

        Ette siis ilmeisesti ole luterilaisiakaan?

        Mutta mitähän te sitten olette?

        Ehkä kuolleen uskon tunnustajia!

        Jotakin viimeisen ajan järkiviisaita ja itseoppineita Jeesus farisealaisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        I. Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.
        2. Mutta viisi heistä oli taitavaa, ja viisi tyhmää.
        3. Tyhmät ottivat lamppunsa, ja ei ottaneet öljyä myötänsä;
        4. Mutta taitavat ottivat öljyä astioihinsa, ynnä lamppuinsa kanssa.
        5. Kuin ylkä viipyi, tulivat he kaikki uneliaiksi ja makasivat.
        6. Mutta puoli-yönä tuli huuto: katso, ylkä tulee, menkäät ulos häntä vastaan.
        7. Niin nousivat kaikki nämät neitseet ja valmistivat lamppunsa.
        8. Mutta tyhmät sanoivat taitaville: antakaat meille öljystänne; sillä meidän lamppumme sammuvat.
        9. Niin vastasivat taitavat, sanoen: ei suinkaan, ettei meiltä ja teiltä puuttuisi; mutta menkäät paremmin niiden tykö, jotka myyvät, ja ostakaat itsellenne.
        10. Mutta kuin he menivät ostamaan, tuli ylkä. Ja jotka valmiit olivat, ne menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11. Viimein tulivat nekin toiset neitseet, ja sanoivat: Herra, Herra, avaa meidän eteemme.
        12. Mutta hän vastasi ja sanoi: totisesti sanon minä teille: en tunne minä teitä.
        13. Valvokaat sentähden, sillä ette tiedä päivää eikä hetkeä, jona Ihmisen Poika tulee.
        14. II. Sillä niinkuin ihminen matkusti kauvas ja kutsui palveliansa, ja antoi heille tavaransa:
        15. Ja antoi yhdelle viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, jokaiselle varansa jälkeen: ja meni kohta matkaansa;
        16. Niin meni se, joka viisi leiviskää oli ottanut, teki niillä kauppaa ja voitti toiset viisi leiviskää.
        17. Niin myös se, joka kaksi oli ottanut, voitti myös toiset kaksi.
        18. Mutta joka yhden oli ottanut, hän meni pois ja kaivoi maahan, ja kätki herransa rahan.
        19. Niin pitkän ajan perästä tuli palveliain herra ja laski lukua heidän kanssansa.

        Ihan ku helluntailaiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuohon tarvi lisätä mitään, kiitetty ja ylistetty olkoon Jumalan Poika aamen!

        Kristityllä on elämän vesi sydämellä, ja jos hän vaivatun näkee ja ei armahda häntä, hän on kelvoton palvelija eikä armahtanut Jeesusta kun häntä vaivattiin.

        Sillä Jeesus tuli hänen vaivatun sydämeen, vaikutti hänessä murheen, ja te näitten sen, mutta ette kääntäneet katsettansa hänen päällensä ja ette tehneet laupeutta hänelle.

        Kuka teistä siis on suurin taivaan valtakunnassa?
        Kun ette ruoki häntä, joka ruokaa tarvitsee, ettekä juota häntä joka janoaa elämän vettä juodaksensa?

        Mikä on teidän palkanne siitä, että ette tee työtä Kristukselle vaan itsellenne, ja luulette siitä saavanne jonkun hyvän palkan!

        Ruokkikaa nälkäiset ja juottakaa janoovaiset sielut, niin teidän palkanne on suuri taivaissa!
        Aamen.

        Näitä puhuin siitä viisaudesta mikä on armon jälkeen ilmoitettu Jeesuksen Kristuksen kautta!

        Tyhmät pysykää vain tyhmänä, mutta viisaat ottakaa elämän vettä ja juokaa! Ja juottakaa myös vaivatuita! He eivät taida itse itseänsä parantaa, mutta elämän vesi parantaa janoovaisen ja elämän leipä ruokkii nälkäisen sielun,

        Siunattu on Jumalan seurakunta sillä ovat nämä vesi ja leipä,

        Ja janoovat ja nälkäiset saavat juodaksensa ja syöksensä vettä ja leipää voimaksi ja elämäksi ja Jeesus Kristus iloitsee heissä!

        Vaparit hellarit jehovat babtistit opettaa myös mutta ei kasta kuin aikuiset ja vain kääntymään parannukseen kun monet menee naimisiin muslimin kanssa katoaa Arabiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siis luottamus siihen veteen eli öljyyn mikä on heidän sydämillä.

        Niin se jatkui

        Oletko perkele vai valehtelija eli hän koska hän on yksi eli valehtelija sillä ei ihminen itsestään taida valehdella vaan saatana eli perkele joka hänessä asuu!

        Mutta käännä nyt korvasi perkeleestä eli saatanasta joka on vanha mato, ja katso;

        Sinun vapahtajasi Jeesus Kristus hän roikkuu ristin puulla ja vuotaa verta, sinä olet lyönyt naulat hänen käsiinsä ja jalkoihinsa ja tappanut hänet kuin koiran, mitä luulet olevasi?

        Juutalaiset ristiin naulitsi Jeesuksen 2000 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Ghosenin maassa tosin paistaa aurinko mutta teidän lävitsenne käy pimeys vaikka puhutte Jeesuksesta mutta kiellätte hänen armonsa, ja ette tule sen lähteen luokse josta kuohuu vesi elämään ja ette tule sen seurakunnan eli paimenen tykö josta annetaan elämän leipää nälkäisille!


      Kiellätte vaivatuita juomasta eli janoovia ottamasta vettä janoonsa ja kiellätte nälkäisiä syömästä eli kuulemasta elävää jumalansanaa, minkä palkan luulette siitä saavanne, sillä näissä vaivatuissa joita te eksytätte asuu Jeesuksen Kristuksen Henki, niin te kiusaatte ja eksytätte häntä eli Jeesusta ja teette hänet murheelliseksi,

      Minkä palkan luulette siitä saavanne?

    • Anonyymi

      Teidän lampuistanne on vuotanut öljy maahan irstaudessa ja hekumassa, ja olette nyt ilman öljyä, teidän öljynne on maassa!

      Kääntykää ja tehkää parannus!

      Ja ottakaa vastaan todistus syntien anteeksi saamisesta Jeesuksen Kristuksen kautta!

      Ette voi itseänne armahtaa vaan Jeesus Kristus sanansa kautta, joka saarnataan elävästä seurakunnasta yhdestä paimenesta ja yhdestä hengestä ja yhdestä elävästä uskosta ja yhdestä kasteesta joka on Jeesus Kristus itse eli elämän vesi! Ja vesi ja veri todistaa syntien anteeksi antamusta ensiksi katuville, sitten murheellisille ja viimeiseksi eli ensiksi niille jotka tunnustavat syntinsä!

      Sillä joka tunnustaa syntinsä ja suullansa tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi hän saa elämän ja elämä asuu hänessä syntien anteeksi antaumuksen kautta Jeesuksessa Kristuksessa joka on totinen ja elävä viinipuu!

      Ei niin kuin kuollut kirjain ja tai evankeliumi, joka on kirjoitettu johonki puiseen tauluun, ja ei elä, vaan elävä ja totinen perustus Kallio Jeesus Kristus joka asuu ja vaikuttaa voimassa ja voimansa kautta kristityssä ja hänen sydämessään katumusta ja parannusta ja syntien anteeksi antamusta!

      Sillä vain on yksi on elävä, joka on elämästä syntynyt ja yhdestä äidistä ja yhdestä isästä, hänellä on sekä isä että äiti, ja isä on hänet siittänyt mutta äiti synnyttänyt, ja niin hän elää ja ei ole niin kuin kuollut!

      • Anonyymi

        Ja jos te luulette että minä olen saarnaaja,eikö kaikki saarnaajat ole keskipäivällä sidottu, kun nyt on seurat?

        Mutta minä olen tavallinen kuulija eli kristitty ja minun turvani on Jeesuksessa Kristuksessa armon eli todistuksen kautta;

        Synnit on anteeksi annettu!


      • Anonyymi

        Ajat pääsi kaljuksi ja alat kumartaa mekkaan 5 kertaa päivässä ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat pääsi kaljuksi ja alat kumartaa mekkaan 5 kertaa päivässä ....

        Et sinä pelastu tyhjällä lampulla vanha läski äpärä,

        Tee parannus huoruudestasi hengellinen sika ja lasten leivän tallaaja, isä antakoot sinulle rautaisesta vitsasta huoruuden perkeleestä siinnyt äpärä lapsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat pääsi kaljuksi ja alat kumartaa mekkaan 5 kertaa päivässä ....

        Sinä olet se joka kumarrat polvesi Baalille ja elät huoruudessa!

        Sinä olet häväissyt ruumiisi saastaisissa himoissa ja haluissa ja et ole koskaan karitsan verellä antanut pestä itseäsi,

        Sinä olet pelkkä hengellinen äpärä ja sika, ja se on kirjoitettu;

        Jeesus ajoi perkeleet sikalaumaan, ja sikalauma juoksi jyrkänteeltä alas, niin myös myös Sinä sikojesi kanssa juokset jyrkänteeltä alas helvettiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat pääsi kaljuksi ja alat kumartaa mekkaan 5 kertaa päivässä ....

        Taas poisti viestin, ei kestä totuutta kuulla, minähän en voi kirjoittaa viestiä uudestaan koska kirjoitin sen hengessä ja en järjestäni. Mutta on varmasti helppoa esittää oikeassa olevaa kun yhdessä saatanan kanssa poistaa vastapuolen viestit ja jättää omat näkyviin.


        Te luulette tulevanne sisään taivaan valtakuntaan vaikka teitä ei ole vaimo pessy karitsan verellä! Eikä isä siittänyt jumalansanalla vaan saatanasta olette siinneet ja haagar orjavaimo on teitä synnyttänyt ilman leipää ja vettä tyhjillä lupauksilla, vaikka haagar tietää itsekin ettei äpärä peri isän omaisuutta!

        Ja niin kuin isä siittää lapsen ja rakastaa häntä ja lapsi isäänsä, niin pitää oleman myös hengellisesti, että lapsi syntyy isästä ja äidistä, ja jolla ei ole isää ja äitiä on äpärä eikä peri isän omaisuutta!

        Vaan äpärä ei saa kuin korkeintaan tyhjän todistuksen kuolin ilmoituksesta mutta ei isän perintöä!

        Niin on myös hengellisesti, että isän pitää siittää ja vaimon synnyttää silloin syntyy vapaita Jumalan lapsia, mutta jolla ei ole vaimoa vaan on syntynyt avioliiton ulkopuolelta hän on äpärä ja ei peri iankaikkista perintö osaa joka on taivaissa!

        Isä siittää ja kylvää siemenen mutta vaimo synnyttää lapsen ja ilo ja riemu tulee kun lapsi syntyy, mutta lapsi tarvii ravintoa ettei kuole, ja häntä pitää ruokkia vedellä ja leivällä!

        Ilman vettä tai ilman leipää hän kuolee janoon ja nälkään, tätä ei farisealaiset taida käsittää, mutta tässä on iankaikkisen elämän salaisuus ja Jeesus Kristus iloitsee jokaisessa heissä jotka itsensä parannukseen saattavat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas poisti viestin, ei kestä totuutta kuulla, minähän en voi kirjoittaa viestiä uudestaan koska kirjoitin sen hengessä ja en järjestäni. Mutta on varmasti helppoa esittää oikeassa olevaa kun yhdessä saatanan kanssa poistaa vastapuolen viestit ja jättää omat näkyviin.


        Te luulette tulevanne sisään taivaan valtakuntaan vaikka teitä ei ole vaimo pessy karitsan verellä! Eikä isä siittänyt jumalansanalla vaan saatanasta olette siinneet ja haagar orjavaimo on teitä synnyttänyt ilman leipää ja vettä tyhjillä lupauksilla, vaikka haagar tietää itsekin ettei äpärä peri isän omaisuutta!

        Ja niin kuin isä siittää lapsen ja rakastaa häntä ja lapsi isäänsä, niin pitää oleman myös hengellisesti, että lapsi syntyy isästä ja äidistä, ja jolla ei ole isää ja äitiä on äpärä eikä peri isän omaisuutta!

        Vaan äpärä ei saa kuin korkeintaan tyhjän todistuksen kuolin ilmoituksesta mutta ei isän perintöä!

        Niin on myös hengellisesti, että isän pitää siittää ja vaimon synnyttää silloin syntyy vapaita Jumalan lapsia, mutta jolla ei ole vaimoa vaan on syntynyt avioliiton ulkopuolelta hän on äpärä ja ei peri iankaikkista perintö osaa joka on taivaissa!

        Isä siittää ja kylvää siemenen mutta vaimo synnyttää lapsen ja ilo ja riemu tulee kun lapsi syntyy, mutta lapsi tarvii ravintoa ettei kuole, ja häntä pitää ruokkia vedellä ja leivällä!

        Ilman vettä tai ilman leipää hän kuolee janoon ja nälkään, tätä ei farisealaiset taida käsittää, mutta tässä on iankaikkisen elämän salaisuus ja Jeesus Kristus iloitsee jokaisessa heissä jotka itsensä parannukseen saattavat!

        Mitä luulette missä minä olen näitä oppinut tai opiskellut?

        Opin yhdellä kertaa kun synnit todistettiin anteeksi, ei ole päivääkään tarvinnut opiskella omalla järjellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat pääsi kaljuksi ja alat kumartaa mekkaan 5 kertaa päivässä ....

        Isä siittää jumalansanalla ja vaimo synnyttää karitsan verellä se on se järjestys joka Israelin seurakunnassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä siittää jumalansanalla ja vaimo synnyttää karitsan verellä se on se järjestys joka Israelin seurakunnassa!

        Mistähän minä näitä Opin, kun ei kukaan ole opettanut!

        Mutta mahtaakohan tämä olla ihan totta?

        Missähän näin on kirjoitettu?

        Mutta minä luulen, että te uskotte silti enemmän haagarin lupauksia äpärä lapselleen, vaikka raamattu olisi kannesta kanteen kirjoitettu näitä sanoja että vaimon siemen on käärmeen pään rikki musertava, te kyllä näette ja kuulette ne sanat Mutta ette ymmärrä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän minä näitä Opin, kun ei kukaan ole opettanut!

        Mutta mahtaakohan tämä olla ihan totta?

        Missähän näin on kirjoitettu?

        Mutta minä luulen, että te uskotte silti enemmän haagarin lupauksia äpärä lapselleen, vaikka raamattu olisi kannesta kanteen kirjoitettu näitä sanoja että vaimon siemen on käärmeen pään rikki musertava, te kyllä näette ja kuulette ne sanat Mutta ette ymmärrä!

        Kyllä te sen tiedätte että se joka on Mariasta syntynyt on Jeesus Kristus, mutta ette ymmärrä että vaimolla on myös hengellinen merkitys,

        Ja se merkitsee että vaimo synnyttää näitä Jeesus lapsia vielä tänäkin päivänä, joissa Jeesus on ensin sydämellä murheen sytyttänyt isän siemenen eli jumalansanan kautta, ja murheen jälkeen on vaimo verellä synnyttänyt eli karitsan verellä synneistä puhtaaksi pessyt!

        Ja niin Jeesus on saanut syntyä monen opetuslapsen sydämeen tänä Lapin lähetyksen aikana, myös minun sydämeeni!


    • Anonyymi

      Nytterveys nytton=mielenterveys,nytirrottautukaa nytnaton sotatoimista=jeesus,luokaamme taikatemppumaisesti 'uhkakuva' numerolla 8,viivat kohtaavat risteyksessä mutta se ei ole sota vaan numero kiitos, itse hiihtäessä vältin kiroilemista,hiihdin hieman hiiljempaa,ja huomasin että vältin myös kolme mahdollista kolaria mutkassa,ahneus kuoliaaksi -sanyhdistelmä poistaa vihan omalla kohdallani,tasakäpälähyppy turvallisissa olosuhteissa on rukous läheisten puolesta ,pari juoksuaskelta poistaa velttouden,jalkapalloa harrastemaisittain yksi tai kolme askelta

      • Anonyymi

        Kaikkensa saatana tekee että saisi mielet sekoitettua,

        Mutta Israelin seurakunta seisoo selkeällä perustuksella ja piirretty karitsan veren pesolla niin kuin selkeä viiva kristallimeren päälle,

        Ja jokainen joka Israelin seurakunnassa asuu johdatetaan siemenestä ja verestä parannukseen ja uudestisyntymään! Sillä Israelin seurakunnassa jumala opettaa sanansa kautta ja morsian synnyttää verellä ja juottaa vedellä ja syöttää leivällä, ja jokainen joka Israelin seurakunnassa vapahtajaa etsii löytää sen ja kiittää lunastajaansa!


      • Anonyymi

        "...opettamalla; ja kastamalla -pikkutarkkauskovienkaste että ei ole vaaratilannetta kun itse käy suihkussa, jos kykenee; Vesi unohtaa sodan,ja tuntuu puhtaammalta


    • Anonyymi

      Sitä farisealaiset eli kirjanoppineet eivät ymmärrä että kun vaimo synnyttää niin hän ei synnytä a4 sta pienellä präntätyllä tekstillä vaan vaimo synnyttää verellä!

      • Anonyymi

        Karitsan verellä ja pesolla, peso on se raha minkä saat siitä pantiksi.

        Pieni lahja, sen voi käyttää hyvin tai haudata maahan, joskus se voi olla pieni ja halpa raha, että sen hylkää, kun ei saanut omasta mielestään tarpeeksi suurta rahaa!

        Mutta me olemme kaikki samasta verestä syntyneet. Jos joku saa suuremmat lahjat, sitten saa, se ei ole tarkoitus, että saada suuret lahjat, vaan saada synnit anteeksi!

        Ei kaikki tahdo, koska heiltä puuttuu murhe synnistä!

        Heillä on a4 ja raamattu eivät he tarvitse vapahtajaa eli elämän vettä sydämensä astioihin! Raamattukin vain kuollut opus ilman elämää! Jotain tällaista filosofiaa ja järkeistiedettä!

        Mutta morsius neidot jotka ovat kaunistetut kalliilla purppuralla ja silkkivaatteella hengellisesti niin he ovat Jeesuksen kieltäjiä, koska Jeesus asuu heissä, siksi he ovat Jeesuksen kieltäjiä, koska eivät osaa pienellä präntättyä tekstiä niin sillä ei ole merkitystä vaikka Jeesus asuu heissä, koska heidän vaimonsa eli seurakuntansa ei synnytä a4 lla vaan karitsan verellä niin siksi he ovat ihan väärin ja väärällä tavalla uskovia, mitä sillä nyt niin suurta merkitystä vaikka Jeesus Kristus asuu ja iloitsee heissä, koska eivät osaa Raamattua kannesta kanteen ja pienellä präntättyä tekstiä omasta järjesrä niin eivät he voi olla Jumalan lapsia vaikka Jeesus asuukin heissä!


    • Anonyymi

      On nämä lestalaisten tarinat kuin jostain suljetulta osastolta tulevaa sekavaa höpötystä jossa ei juuri ole mitään selbvää ja kirkasta !

      ei ihme että koko popula on hajaantunu tkymmeniin haaroihin kun kellään ei ole mitään raamatun tuntemusta jokainen vääntää omaan laariinsa miten sattuu.

      oijavoi suuri ja pitkä huokaus.

      • Anonyymi

        Taas on hoitajat jättäneet toimiston oven auki, jossa on tietokoneet.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe