IS Viikonloppu 18.-19.6.2022

Anonyymi

Yleiskeskustelua ja vinkkaamista viikonlipun ristikoista.

70

1344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kovis on Ilmo Juhani Liljeroos -tiimiltä 3- merkitty ristikko (kuvitus Heli Kärkkäinen). Minulla aikaa meni enemmänkin täyskolmosen verran.

      Melko hauska pääkuvapari ja siihen liittyvä sanaketju. Aika paljon ristikossa oli viihdetriviaa, mutta siitä kohtuudella selvisin. Seuraavan vihjeen idea on ainakin toistaiseksi ymmärtämättä: SIC (EN pyydä tähän heti joltakulta selitystä vaan toin vain esille itselleni hankalan vihjeen).

      Juha Leinosen Mantan valinnan pääkuvaidea oli hauskempi. Vaikka ristikko on selvästi helpompi, hauskan pääkuvaidea vuoksi ratkomisen arvoinen.

      • Anonyymi

        Taisin keksiä vihjeen SIC idean, joten se siitä. Vinkkejä voin jokaiseen ihjeeseen antaa.


      • Anonyymi

        Liljeroosin pääkuva ja sanaketjut ovat parempi yhdistelmä kuin Leinosen vastaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liljeroosin pääkuva ja sanaketjut ovat parempi yhdistelmä kuin Leinosen vastaava.

        (Vaikka Liljeroosilla sanaketjuja onkin vain yksi.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Vaikka Liljeroosilla sanaketjuja onkin vain yksi.)

        (Ja vaikka pääkuvia onkin kaksi.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Ja vaikka pääkuvia onkin kaksi.)

        Kukahan nyt sekoili? Tosiaan Liljeroosilla on vain yksi sanaketju ja kaksi pääkuvaa, mutta Leinosen ristikossa on kaksi sansketjua ja yksi pääkuva. Kumpaa nyt pitää parempana, on makukysymys. Itse nyt vain pidin enemmän Leinosen ratkaisusta, vaikka oma ansionsa IJL-tiimin ratkaisussakin on.


    • Anonyymi

      Voisiko joku selittää vihjeen
      Ristikko
      -t -a

      • Anonyymi

        Ris(t)ikko
        Paul(a)


    • Anonyymi

      Oikea yläkulma on mulle kyllä lähes kaikilta osin mysteeri. Muuten sain ratkotuksi, mutta ei samperin noita kaaria ja ympyröitä sun muita... Taitaa jäädä tekemättä loppuun ja katson sitten aikanaan ratkaisun lehdestä.

      • Anonyymi

        Löhetä mulle, niin katson, olisiko sinulla ratkontavirhe. Hyvin usein ratkontavirhe aiheuttaa jumin.
        Muutama vinkki.
        Firma ja Piano ovat elokuvia - vertaa elokuvien näyttelijäkaarteja ja katso, kuka tai ketkä ovat näytelleet molemmissa elokuvista. Eki laittaa usein viihdetriviaa ja hän on yksi kolmesta ristikon laatijasts.
        Juuan likellä - ks. Wikipediasta kunnan Juuka naapurikunnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löhetä mulle, niin katson, olisiko sinulla ratkontavirhe. Hyvin usein ratkontavirhe aiheuttaa jumin.
        Muutama vinkki.
        Firma ja Piano ovat elokuvia - vertaa elokuvien näyttelijäkaarteja ja katso, kuka tai ketkä ovat näytelleet molemmissa elokuvista. Eki laittaa usein viihdetriviaa ja hän on yksi kolmesta ristikon laatijasts.
        Juuan likellä - ks. Wikipediasta kunnan Juuka naapurikunnat.

        Kaaria ja ympyröitä löydät näppäimistöltä.
        Lisääkin vinkkejä voin antaa.


      • Anonyymi

        Holly, ysit


    • Anonyymi

      Mikä ihmemies johtaa?

      • Anonyymi

        Napamies


    • Anonyymi

      1.10.19. täh? Pääministerillä ja "myös rengein" eivät myöskään aukenee.

      • Anonyymi

        Tuumailisin näin, jos osaisin tarkemmin määritellä a-loka-s, tytär ja takfit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuumailisin näin, jos osaisin tarkemmin määritellä a-loka-s, tytär ja takfit.

        Taksit on rengeillä ajossa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksit on rengeillä ajossa...

        Tuli joo tahaton kirjoitusvirhe joo. Dableddi kun on ei sina oso.


    • Anonyymi

      On muuten laadukasta keskustelua ja arvioita ristikosta toisaalla. Täällä vaan kaiken maailman hullut paljastelijat riehuu.

      • Anonyymi

        Kaiken kukkuraksi täällä kiitellään ihmisiä riittämättömin perustein. Tämä on äklöpalsta täynnä mätäviestejä.


      • Anonyymi

        Jaskan analyysi on kyllä hyvä. Syy, miksi keskioituus on melko alhainen pääkuvaoarin sijoittekun vuoksi. Niiden yläpuolelle jää tilaa vain 4-5 ruudun korkuisille sanoille. En ole jaksanut pitkäön aikaan arvioida laadintateknisiä detaljeja, kun Jaska niitä usein analysoi. Hän osaa sanastoa arviouda minua paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken kukkuraksi täällä kiitellään ihmisiä riittämättömin perustein. Tämä on äklöpalsta täynnä mätäviestejä.

        HP olisi voinut pistää spoilauslitaniaan vihjeen JOSKUS TOTIIN ratkaisusanan. Se lienee sanaa kryssi monelle tuntemattomampi. Mutta jos olisi listassa ollut, ei se mitään olisi sanavarastosta kertonut. Sain ratkaisusanan risteävistä ja piti etsiä netistä, mistä on kyse. Koska sanat voi tarkistaa ja niitä voi etsiä nettiapuja käyttäen, sanavaraston laajutta on kenenkään suhteen mahdoton arvioida.

        Vain jos joku aina kertoo, minkä sanojen suhteen hän tarvitsi apuja, heikkoja päätelmiä voi tehdä. Mutta eihän kukaan niin toimi. On siis tänne kirjoittelun perusteella ihan tyhmää arvioida kenekään sanavaraston laajuutta tai suppeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HP olisi voinut pistää spoilauslitaniaan vihjeen JOSKUS TOTIIN ratkaisusanan. Se lienee sanaa kryssi monelle tuntemattomampi. Mutta jos olisi listassa ollut, ei se mitään olisi sanavarastosta kertonut. Sain ratkaisusanan risteävistä ja piti etsiä netistä, mistä on kyse. Koska sanat voi tarkistaa ja niitä voi etsiä nettiapuja käyttäen, sanavaraston laajutta on kenenkään suhteen mahdoton arvioida.

        Vain jos joku aina kertoo, minkä sanojen suhteen hän tarvitsi apuja, heikkoja päätelmiä voi tehdä. Mutta eihän kukaan niin toimi. On siis tänne kirjoittelun perusteella ihan tyhmää arvioida kenekään sanavaraston laajuutta tai suppeutta.

        Olihan se listassa. Tunnettu merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan se listassa. Tunnettu merkki.

        Miten yksi ja sama mies voi olla aina väärässä. No, pian saamme varmastikin tietää, että Huuhaan virhe oli täysin tahaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaskan analyysi on kyllä hyvä. Syy, miksi keskioituus on melko alhainen pääkuvaoarin sijoittekun vuoksi. Niiden yläpuolelle jää tilaa vain 4-5 ruudun korkuisille sanoille. En ole jaksanut pitkäön aikaan arvioida laadintateknisiä detaljeja, kun Jaska niitä usein analysoi. Hän osaa sanastoa arviouda minua paremmin.

        Jaska antoi kymppi miinus. Se on kai olennaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaskan analyysi on kyllä hyvä. Syy, miksi keskioituus on melko alhainen pääkuvaoarin sijoittekun vuoksi. Niiden yläpuolelle jää tilaa vain 4-5 ruudun korkuisille sanoille. En ole jaksanut pitkäön aikaan arvioida laadintateknisiä detaljeja, kun Jaska niitä usein analysoi. Hän osaa sanastoa arviouda minua paremmin.

        "Syy, miksi keskioituus on melko alhainen pääkuvaoarin sijoittekun vuoksi. Niiden yläpuolelle jää tilaa vain 4-5 ruudun korkuisille sanoille."

        Naurettava "analyysi". Ristikon alhainen keskipituus ei johdu pääkuvien sijoittelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syy, miksi keskioituus on melko alhainen pääkuvaoarin sijoittekun vuoksi. Niiden yläpuolelle jää tilaa vain 4-5 ruudun korkuisille sanoille."

        Naurettava "analyysi". Ristikon alhainen keskipituus ei johdu pääkuvien sijoittelusta.

        On sillä merkitystä, mutta ei tuetenkään ole ainoa syy. Jos pääkuva on keskellä yläosaa, sivuille jää tilaa vain lyhyille sanoille, mikä lyhentää keskipituutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan se listassa. Tunnettu merkki.

        Katsoin sitten listan hätäisesti. Mutta tiesikö HP sanan etukäteen vai ei, siitä listassa olemisen perusteella voi päätellä mitään kuten ei minkään muunkaan listassa olevan tai siitä puuttuvan ratkaisusanan kohdalla.

        Minä kerroin etten tiennyt, mutta olisin voinut valehdella tietäneeni. Ristikoissa tulee vastaan paljon ihan uusia asioita, mikä sinänsä on monesti mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin sitten listan hätäisesti. Mutta tiesikö HP sanan etukäteen vai ei, siitä listassa olemisen perusteella voi päätellä mitään kuten ei minkään muunkaan listassa olevan tai siitä puuttuvan ratkaisusanan kohdalla.

        Minä kerroin etten tiennyt, mutta olisin voinut valehdella tietäneeni. Ristikoissa tulee vastaan paljon ihan uusia asioita, mikä sinänsä on monesti mielenkiintoista.

        Tiesin, brenkku maistuu 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesin, brenkku maistuu 😎

        Mitä joku harrastaa, vaikuttaa mitä tietää entuudestaan. En pitänyt ratkaisusanasta, sillä se on alkoholin tuotemerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä joku harrastaa, vaikuttaa mitä tietää entuudestaan. En pitänyt ratkaisusanasta, sillä se on alkoholin tuotemerkki.

        Sinulle on pääasia melkein aina kertoa, mistä et pidä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on pääasia melkein aina kertoa, mistä et pidä!

        On hyvin todennäköistä, että HP:n sanavarasto on paljon laajempi kuin Huuhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvin todennäköistä, että HP:n sanavarasto on paljon laajempi kuin Huuhaan.

        Ei sitä voi noin sanoa. Mistä tiedätte etten minä tiedä enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä voi noin sanoa. Mistä tiedätte etten minä tiedä enemmän?

        21.06.2022 00:20 en kurjoittanut. HP:n sanavarasto on ehkä laajempi, mutta kaikki sanavarastoarvelut ovat pelkkää arvailua.

        Arvelut, että minulla on huonompi sanavarasto kuin HP:llä johtuu siitä, että minä avoimesti kerron, jos jotain en entuudestaan tiedä. HP ei vastaavaa kerro ja nyt vain alkolijuomamerkki on sana, jonka hän (jos oli HP) kertoi ennestään tietäneensä (jos nyt
        20.06.2022 21:10 kurjoutraja edes oli HP, saattaahan joku häny'täkin feikata). Jos joku ei juuri mitään koskaan kerro, miten sai ratkaisusanat, ei voi mitään päätellä sanavaraston laajuudesta.

        Voisinhan minäkin luetella kaikki ristikon ratkaisusanat, mutta se ei olisi mikään todiste siitä, että minulla olisi suurempi sanavarasto kuin kellä tahansa, joka on saanut ristikon oikein ratkottua. On totaalisen naurettavaa kehua tai haukkya toisten sanavarastoa tällaisten nettisäikeuden perusteella.

        Ristikossa ei montaa ennestään outoa sanaa minulle ollut, mutta muutama oki, mutta ei ratkonta niihin kaatunut. Jos joktakulta ristikko jäi kesken, ongelma tuskin johtui ensisijaisesti ennestään oudoista sanoista.

        Faktavihjeiden kohdalla kyse voi olla myös viitseliäisyyden puutteesta. Otetaan esim. vaikka HOLLY. Minulle alkukirjainta piti hakea. Holly toi vaihtoehdon Hunter. Piti tarkistaa, oliko hän Piano ja Firma elokuvissa. Ristikon faktatiedot oli varsin helposti netistä haettavissa tai tarkistettavissa. Fakta NÄYTTÄMÖLLÄ JO 100 V. SITTEN vaikuttaa ns. pakkorakosanalta, mutta faktan voi helposti tarkistaa netistä (tuskin juuri kukaan asiaa ennestöön tiesi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        21.06.2022 00:20 en kurjoittanut. HP:n sanavarasto on ehkä laajempi, mutta kaikki sanavarastoarvelut ovat pelkkää arvailua.

        Arvelut, että minulla on huonompi sanavarasto kuin HP:llä johtuu siitä, että minä avoimesti kerron, jos jotain en entuudestaan tiedä. HP ei vastaavaa kerro ja nyt vain alkolijuomamerkki on sana, jonka hän (jos oli HP) kertoi ennestään tietäneensä (jos nyt
        20.06.2022 21:10 kurjoutraja edes oli HP, saattaahan joku häny'täkin feikata). Jos joku ei juuri mitään koskaan kerro, miten sai ratkaisusanat, ei voi mitään päätellä sanavaraston laajuudesta.

        Voisinhan minäkin luetella kaikki ristikon ratkaisusanat, mutta se ei olisi mikään todiste siitä, että minulla olisi suurempi sanavarasto kuin kellä tahansa, joka on saanut ristikon oikein ratkottua. On totaalisen naurettavaa kehua tai haukkya toisten sanavarastoa tällaisten nettisäikeuden perusteella.

        Ristikossa ei montaa ennestään outoa sanaa minulle ollut, mutta muutama oki, mutta ei ratkonta niihin kaatunut. Jos joktakulta ristikko jäi kesken, ongelma tuskin johtui ensisijaisesti ennestään oudoista sanoista.

        Faktavihjeiden kohdalla kyse voi olla myös viitseliäisyyden puutteesta. Otetaan esim. vaikka HOLLY. Minulle alkukirjainta piti hakea. Holly toi vaihtoehdon Hunter. Piti tarkistaa, oliko hän Piano ja Firma elokuvissa. Ristikon faktatiedot oli varsin helposti netistä haettavissa tai tarkistettavissa. Fakta NÄYTTÄMÖLLÄ JO 100 V. SITTEN vaikuttaa ns. pakkorakosanalta, mutta faktan voi helposti tarkistaa netistä (tuskin juuri kukaan asiaa ennestöön tiesi).

        Keisari: "Arvelut, että minulla on huonompi sanavarasto kuin HP:llä johtuu siitä, että minä avoimesti kerron, jos jotain en entuudestaan tiedä."

        No ei. Ei se nyt aivan noin yksinkertaista ole. Taas teet perusteettoman oletuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        21.06.2022 00:20 en kurjoittanut. HP:n sanavarasto on ehkä laajempi, mutta kaikki sanavarastoarvelut ovat pelkkää arvailua.

        Arvelut, että minulla on huonompi sanavarasto kuin HP:llä johtuu siitä, että minä avoimesti kerron, jos jotain en entuudestaan tiedä. HP ei vastaavaa kerro ja nyt vain alkolijuomamerkki on sana, jonka hän (jos oli HP) kertoi ennestään tietäneensä (jos nyt
        20.06.2022 21:10 kurjoutraja edes oli HP, saattaahan joku häny'täkin feikata). Jos joku ei juuri mitään koskaan kerro, miten sai ratkaisusanat, ei voi mitään päätellä sanavaraston laajuudesta.

        Voisinhan minäkin luetella kaikki ristikon ratkaisusanat, mutta se ei olisi mikään todiste siitä, että minulla olisi suurempi sanavarasto kuin kellä tahansa, joka on saanut ristikon oikein ratkottua. On totaalisen naurettavaa kehua tai haukkya toisten sanavarastoa tällaisten nettisäikeuden perusteella.

        Ristikossa ei montaa ennestään outoa sanaa minulle ollut, mutta muutama oki, mutta ei ratkonta niihin kaatunut. Jos joktakulta ristikko jäi kesken, ongelma tuskin johtui ensisijaisesti ennestään oudoista sanoista.

        Faktavihjeiden kohdalla kyse voi olla myös viitseliäisyyden puutteesta. Otetaan esim. vaikka HOLLY. Minulle alkukirjainta piti hakea. Holly toi vaihtoehdon Hunter. Piti tarkistaa, oliko hän Piano ja Firma elokuvissa. Ristikon faktatiedot oli varsin helposti netistä haettavissa tai tarkistettavissa. Fakta NÄYTTÄMÖLLÄ JO 100 V. SITTEN vaikuttaa ns. pakkorakosanalta, mutta faktan voi helposti tarkistaa netistä (tuskin juuri kukaan asiaa ennestöön tiesi).

        Huuhaan sanavarasto on taatusti suurempi. Alkolijuomamerkki, haukkya, joktakulta, oki, ennestöön, hany'täkin, nettisäikeuden, kurjoittanut, kurjoutraja, rustikko.., muille ihan vieraita! Siinä vasta sanaseppo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaan sanavarasto on taatusti suurempi. Alkolijuomamerkki, haukkya, joktakulta, oki, ennestöön, hany'täkin, nettisäikeuden, kurjoittanut, kurjoutraja, rustikko.., muille ihan vieraita! Siinä vasta sanaseppo!

        Keisari ei ole Sanaseppojen jäsen. Jäsenyys sotisi pummiaatetta vastaan. Keisari on saatava ristikot ilmaiseksi. Siksi hän pummaa sivuillaan ristikoita auttamisen varjolla. On kyllä luojan lykky, että Keisari ei pääse pilaamaan Sanaseppojen ratkontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keisari ei ole Sanaseppojen jäsen. Jäsenyys sotisi pummiaatetta vastaan. Keisari on saatava ristikot ilmaiseksi. Siksi hän pummaa sivuillaan ristikoita auttamisen varjolla. On kyllä luojan lykky, että Keisari ei pääse pilaamaan Sanaseppojen ratkontaa.

        Totta turiset. Ärsyttää Tapion touhut niin. Tosiaan pummaa sivuillaan ja selostaa tärkeänä muiden palstojen juttuja niin kuin ne ketään kiinnostaisivat. Tapio ei tajua, että kaikki muut voivat käyttää myös Sanariksen palstaa, jos haluavat. Tämä on varjopalsta, jossa Tapio yrittää päteä ja päsmäröidä. On kyllä hupaisaa seurattavaa tuo Tapion taaperointi. Välillä ihan säälittää sen totisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keisari ei ole Sanaseppojen jäsen. Jäsenyys sotisi pummiaatetta vastaan. Keisari on saatava ristikot ilmaiseksi. Siksi hän pummaa sivuillaan ristikoita auttamisen varjolla. On kyllä luojan lykky, että Keisari ei pääse pilaamaan Sanaseppojen ratkontaa.

        Kyllä minä niissä aidosti autan tousia. Ratkottavaa jää itselle vaihtelevassa määrin, joskus ei ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset. Ärsyttää Tapion touhut niin. Tosiaan pummaa sivuillaan ja selostaa tärkeänä muiden palstojen juttuja niin kuin ne ketään kiinnostaisivat. Tapio ei tajua, että kaikki muut voivat käyttää myös Sanariksen palstaa, jos haluavat. Tämä on varjopalsta, jossa Tapio yrittää päteä ja päsmäröidä. On kyllä hupaisaa seurattavaa tuo Tapion taaperointi. Välillä ihan säälittää sen totisuus.

        Sivuillani en pummaa tousilta ristikoita vaan autan tousia heidön ongelmissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuillani en pummaa tousilta ristikoita vaan autan tousia heidön ongelmissaan.

        Ne, mitä itse alusta asti ratkon, on IS:n ja SK:n digitilausten ja eMagz palvelun kautta saatuja. Ne eivöt ole pummausta vaan ihan rehellisellä tavalla hankittuja ristikoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuillani en pummaa tousilta ristikoita vaan autan tousia heidön ongelmissaan.

        Auttamisern menee minulla myös paljon aikaa - varmasti enemmän kuin täällä yhteensä kaikilta muilta. En nykyisin saa toisilta tyhjiä ristikoita kuten joskus ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttamisern menee minulla myös paljon aikaa - varmasti enemmän kuin täällä yhteensä kaikilta muilta. En nykyisin saa toisilta tyhjiä ristikoita kuten joskus ennen.

        Se, että joku lähettää ristikon, että voisin auttaa, suuron etu lähettäjälle on se, että voin paljastaa mahdollisia ratkontavirheitä. IS:ssä pienet ratkontavirheet eivät haittaa, mutta PuPessa ja Iisakissa pitää olla töysin oikein ratkottu ristikko. Samasta ristikosta saattaa monikin kysellä. Jos vain haluaisin päästä helpolla, kysyin itse vain tääktä enkä sivuillani auttaisi ketään. Joka arvostelee toimintasni, ei ymmärrä sitä, mitä toimintani on omasta näkökulmastani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keisari ei ole Sanaseppojen jäsen. Jäsenyys sotisi pummiaatetta vastaan. Keisari on saatava ristikot ilmaiseksi. Siksi hän pummaa sivuillaan ristikoita auttamisen varjolla. On kyllä luojan lykky, että Keisari ei pääse pilaamaan Sanaseppojen ratkontaa.

        Millä tavalla voisin pilata Sanaseppojen ratkontaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että joku lähettää ristikon, että voisin auttaa, suuron etu lähettäjälle on se, että voin paljastaa mahdollisia ratkontavirheitä. IS:ssä pienet ratkontavirheet eivät haittaa, mutta PuPessa ja Iisakissa pitää olla töysin oikein ratkottu ristikko. Samasta ristikosta saattaa monikin kysellä. Jos vain haluaisin päästä helpolla, kysyin itse vain tääktä enkä sivuillani auttaisi ketään. Joka arvostelee toimintasni, ei ymmärrä sitä, mitä toimintani on omasta näkökulmastani.

        En ymmärrä, miksi joidenkin piti nostaa omilka sivuilkani tousten auttamisen tähähän säikeeseen. Arvostelun tyyli on kyllä töysin asiaa ymmärtämättömien kirjoittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuillani en pummaa tousilta ristikoita vaan autan tousia heidön ongelmissaan.

        Mitä kieltä ☝️Tämä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla voisin pilata Sanaseppojen ratkontaa?

        Päsmäröinti, ohjeistus ja arvostelu. Ai että, nautin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päsmäröinti, ohjeistus ja arvostelu. Ai että, nautin.

        Täällä ei lehdestä juuri kysellä. Itse pyytäisin vain vinkkiapua tai jälkikäteen selityksiä. Se olisi kohtuullista.

        Tietenkin arvioisin ristikoita kuten esim. Jaska arvostelee ratkomiaan ristikoita kuten tämän säikeen käsittelemää kovista. Ei tuetenkään Sanaseppojen jäsenlehti mitään erityiskohtelua ansaitsisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei lehdestä juuri kysellä. Itse pyytäisin vain vinkkiapua tai jälkikäteen selityksiä. Se olisi kohtuullista.

        Tietenkin arvioisin ristikoita kuten esim. Jaska arvostelee ratkomiaan ristikoita kuten tämän säikeen käsittelemää kovista. Ei tuetenkään Sanaseppojen jäsenlehti mitään erityiskohtelua ansaitsisi.

        Siksi nautinkin, että et pääse lehteen käsiksi 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kieltä ☝️Tämä on?

        Jäi oikoluku tekemättä. Se, että minulle lähetetään ristikoita, on kyllä ihan eri asia kuin pummaaminen. Ihmiset lähettävät keskeneräisiä tai täysin ratkottuja ristikoita, jotta saisivat ristikon ratkottua täysin oikein. Tössä autan niin hyvin kuin pystyn. En lähetä ristikoita palkintokisaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi oikoluku tekemättä. Se, että minulle lähetetään ristikoita, on kyllä ihan eri asia kuin pummaaminen. Ihmiset lähettävät keskeneräisiä tai täysin ratkottuja ristikoita, jotta saisivat ristikon ratkottua täysin oikein. Tössä autan niin hyvin kuin pystyn. En lähetä ristikoita palkintokisaan.

        Niin, pummaat itsellesi ratkottavaa piste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, pummaat itsellesi ratkottavaa piste

        Kuten kerroin niissä jää vaihtelevassa määrin ratkottavaa, mutta aikaa menee usein enemmän vinkkien antamiseen ja toisten auttamiseen kuin ratkontaan. En voi kiistää, että esim. Vaalamon ja Viitamäen ristikoiden aukkojen paikkaamisessa ei olisi välillä mielenkiintoista ratkottavaa.

        Mutta minulla on ennestään vielä vanhoja IS:n ja SK:n koviksia ratkomatta. En minä ratkontatarpeeseen tarvitse sitä, että saan keskeneräisiä ristikoita. Minulla ei ole mielenkiintoa ostaa uusia ristikkolehtiä niin kauan kuin Googke Drivessa olevassa digivarastossa on mielenkiintoista ratkottavaa. Sitäpaitsi ristikkolehdissä on ristikoita, joita ei kiinnosta ratkoa ollenkaan. Kun puolityhjiä lehtiä ei viitsisi lähettää, ei niitä oikein ole kiinnostavaa ostaakaan. Osa ratkonnoista olisi pakkopullaa, jos lehden kokonaan haluaisi ratkoa.

        Mielenkiinto syntyy muusta kuin ratkontatarpeesta. Lähinnä on mielenkiintoa seurata, millaisia ristikoita julkaistaan ristikkolehdissä.

        Myös kaveriporukan pitäminen on syy auttamiseen. Pienihän se porukka on, mutta en minä suurta porukkaa edes pystyisi auttamaan ja keskustelemaan suuren porukan kanssa. Olisi tylsää ratkoa vain yksin.


    • Anonyymi

      Pummi mikä pummi. Haluaa vielä pitää haaremia, jota voi ohjeistaa ja päsmäröidä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Muuta ohjetta ei ole kuin asiallinen kielenkäyttö ja kielto paljastaa palkintoristikouden ratkaisusanoja. Ne, jotka sivustoani käyttävät, ovat nämä asiat hyväksyneet. Jotka eivät ole hyväksyneet, kommeniti on on poistettu. Minun ei ole tarvinnut päsmäröidä., kosja joko kommenit säilyy tai ne poistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta ohjetta ei ole kuin asiallinen kielenkäyttö ja kielto paljastaa palkintoristikouden ratkaisusanoja. Ne, jotka sivustoani käyttävät, ovat nämä asiat hyväksyneet. Jotka eivät ole hyväksyneet, kommeniti on on poistettu. Minun ei ole tarvinnut päsmäröidä., kosja joko kommenit säilyy tai ne poistetaan.

        Poistojen osuus on pysynyt maltillisena.

        Poistan myös tarpeettomaksi käyneitä teknisiin ongelmiin liittyviä kommentteja. Välillä nimittäin pieniä teknisiä ongelmia esiintyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistojen osuus on pysynyt maltillisena.

        Poistan myös tarpeettomaksi käyneitä teknisiin ongelmiin liittyviä kommentteja. Välillä nimittäin pieniä teknisiä ongelmia esiintyy.

        Taas Tapio selittää oman sivustonsa asioita täällä. Mikä ihme on ettei ymmärrä lopettaa. Ärsyttää niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas Tapio selittää oman sivustonsa asioita täällä. Mikä ihme on ettei ymmärrä lopettaa. Ärsyttää niin.

        Täällä jotkut myös ovat ottaneetvtehtäväksern arvostella toimintaani sivuillani. Ärsyttävää sekin on. Selittäminen johtui epäasiallisesta kommentista

        "Haluaa vielä pitää haaremia, jota voi ohjeistaa ja päsmäröidä."

        Jos joku noin epäasiallisesti kirjoittaa, voin siihen vastineen antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä jotkut myös ovat ottaneetvtehtäväksern arvostella toimintaani sivuillani. Ärsyttävää sekin on. Selittäminen johtui epäasiallisesta kommentista

        "Haluaa vielä pitää haaremia, jota voi ohjeistaa ja päsmäröidä."

        Jos joku noin epäasiallisesti kirjoittaa, voin siihen vastineen antaa.

        Sivuraiteille menon aiheutti 21.06.2022 18:33 kommrntti.

        "Keisari ei ole Sanaseppojen jäsen. Jäsenyys sotisi pummiaatetta vastaan. Keisari on saatava ristikot ilmaiseksi. Siksi hän pummaa sivuillaan ristikoita auttamisen varjolla. On kyllä luojan lykky, että Keisari ei pääse pilaamaan Sanaseppojen ratkontaa."

        Hän saa ottaa pääsyyn kaikesta säikeen loppuosa ohi aiheen kirjoittelusta.

        Näin käy erittäin usein. Joku aloittaa aiheen ohi kirjoittelun, mutta aloittajaa ei arvostella vaan minua. Täysin epäoikeudenmukaista toimintaa. Otraisitte te muutkin vöhän enemmän vastuuta siitä, mitä kirjoittekette ja ketä syytätte.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe