PuPe 3/2022

Anonyymi

Jospas avataan säie uudelle PuPelle. Tähän voi laittaa kysymyksiä, vastauksia, laatijoiden haukkumisia ja ihan mitä vaan muutakin lehteen liittyvää.

82

2476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sivun 13 Auri Saaren kivassa ristikossa alhaalla keskellä on vihjeenä: X ylempänä ja sen alla Q. Ei kyllä raksuta, mikä sana tulisi. Mikä ja miksi? Olisi kiintoisa tietää ja hoksata.


      • Anonyymi

        Siinä on jotain Q:n päällä eli "kuulla".
        Sama kuin X luun päällä eli "luulla".


    • Anonyymi

      Seitsemän (7) kakkosta Erkki Vuokilalta. Minusta liikaa. Mitä mieltä muut?

      • Anonyymi

        Vuokilalta on joskus ollut 40% kaikista tehtävistä (yleensä 35-37%) kun minusta sopiva määrä olisi enintään 25%. Ehkä hän ei saa muilta tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Kakkoset on vaan nin kivoja.

      • Anonyymi

        Kyllä mutta Ekin kakkoset on oikeasti ykspuolosia/kaksmiikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mutta Ekin kakkoset on oikeasti ykspuolosia/kaksmiikoja.

        Kai se on se kun ne on niin järkeviä ja selkeitä verrattuna moneen muuhun. Minusta käyvät kakkosista oikein hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mutta Ekin kakkoset on oikeasti ykspuolosia/kaksmiikoja.

        Suurin pettymys usein on ollut Ekin "2½", joka on ollut monta kertaa 1½.


    • Anonyymi

      Sivu 13, vasen alanurkka. Miten vihjeestä VIOLA voi tulla vastaukseksi monikko?

      • Anonyymi

        Viola on kukkasuku johon kuuluvat ......t.


    • Anonyymi

      Sivu 32, mitä siihen pilvirykelmän eteen tulee? Hermot menee 😳

      • Anonyymi

        Unohtakaa. Tajusin heti lähetettyäni.


      • Anonyymi

        No mitä siihen tulee?


    • Anonyymi

      En tajua vihjettä s.26 ELÄINLKJI ??

      • Anonyymi

        No niinpä tietysti. Eläinlaji tuli oikein, en vaan tajunnut miksi. Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä tietysti. Eläinlaji tuli oikein, en vaan tajunnut miksi. Kiitos!

        Heh, virhepalvelu on varmaan paukkunut, kun kaikki eivät liene tajunneet tätä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, virhepalvelu on varmaan paukkunut, kun kaikki eivät liene tajunneet tätä!

        Huuhaalle ilmainen idea: Perusta sinäkin virhepalvelu! Se verran on sivuillasi nykyisellään hölmöjä kirjoitusvirheitä, omissa teksteissäsi siis! Enenevässä määrin, huolestuttavaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, virhepalvelu on varmaan paukkunut, kun kaikki eivät liene tajunneet tätä!

        Onkohan Keräsen ristikosta? Keräsellä on yleensä tapana luoda ns. skytismejä, joissa ilman "virhettä" voi tulla sama ratkaisusana kuin virheen kanssa. Tässä suora tulkinta oli ehkä vähän turhankin selvästi esillä,jolloin vihjettä saattoi pitää virheellisenä. Vrt. TRUTOILI > TRANA.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinö huiskd mitö satuuu ja muut kojraa?

        Poistan virheisiin liittyvätkommentit... siinä yksi!

        Tähän säikeiseen voi laittaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Keräsen ristikosta? Keräsellä on yleensä tapana luoda ns. skytismejä, joissa ilman "virhettä" voi tulla sama ratkaisusana kuin virheen kanssa. Tässä suora tulkinta oli ehkä vähän turhankin selvästi esillä,jolloin vihjettä saattoi pitää virheellisenä. Vrt. TRUTOILI > TRANA.

        On Keräsen ristikosta. Tämän tyylin skytismejä on kohdannut VAIN Keräsen laatimissa ristikoissa, joten ne ovat nimen omaisesti hänelle ominainen vihjeitystyyli.

        Toinen ominaispiirre (edellistä paljon merkittävämpi) on runsas anagrammivihjeiden määrä (välillä niitä katsotaan olevan liikaakin).

        Jotenkin jäi hämäräksi puhekuplan teksti MONIMETRISET. Kumpikaan sanaketju ei puhukuplan tekstiä tarvitse. Alaspäin menevään sanaketjuun sanan voi vitsinä liittää, mutta minulle kyseessä ei ole hyvä vitsi.


    • Anonyymi

      Hermot menee 😱
      Tuskin saarijärven paavo, zeppelinistä oikealle, puuta uusiksi - saa paljastaa.

      • Anonyymi

        Sivu 31


      • PUUTA UUSIKSI saattaisi olla epäsuora anagrammi (puuta ei keksi järkevää suoraa anagrammia).


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        PUUTA UUSIKSI saattaisi olla epäsuora anagrammi (puuta ei keksi järkevää suoraa anagrammia).

        Voin yrittää auttaa, jos lähetät koko ristikon sivujeni kautta. Ratkaisusanoja en kerro, vaikka saisin selville, mutta lisävinkkejä saattaisin pystyä antamaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voin yrittää auttaa, jos lähetät koko ristikon sivujeni kautta. Ratkaisusanoja en kerro, vaikka saisin selville, mutta lisävinkkejä saattaisin pystyä antamaan.

        Voit olla varma etten lähetä sinulle yhtään mitään. Kysyin ratkaisusanoja - en hippaleikkejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit olla varma etten lähetä sinulle yhtään mitään. Kysyin ratkaisusanoja - en hippaleikkejä.

        No sitten tämä on harvoja paikkoja yrittää saada ratkaisusanoja. En nyt vain itse voi auttaa kuin esittämälläni tavalla.


      • Anonyymi

        En saanut apuja. Osasin lopulta ihan itse. Keisari jotain änkytti tuossa kyllä. Harminlista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En saanut apuja. Osasin lopulta ihan itse. Keisari jotain änkytti tuossa kyllä. Harminlista.

        Se on ihan hyvä, että keksit itse. Aikaa on paljon eikä ihan heti kannattaisi apuja keneltäkään pyytääkään. Itse pyytäisi vinkkejä vain, jos lähettämiajankohta on loppumassa ja ristikoissa on aukkoja.


    • Anonyymi

      Löytyiskö Viitamäkeen vinkkejä?

      • Anonyymi

        Ei löydy. Täältä saa vain ratkaisusanoja. Hippaleikkejä voi leikkiä Keisarin sivuilla. Sinne mars mars!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy. Täältä saa vain ratkaisusanoja. Hippaleikkejä voi leikkiä Keisarin sivuilla. Sinne mars mars!

        Kyllä ratkaisusanatkin kelpaa! 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy. Täältä saa vain ratkaisusanoja. Hippaleikkejä voi leikkiä Keisarin sivuilla. Sinne mars mars!

        Ja kuka/mikä on Keisari??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuka/mikä on Keisari??

        Lueskele viestejä täällä. Asia selviää nopsasti. Anna tulla niitä kysymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueskele viestejä täällä. Asia selviää nopsasti. Anna tulla niitä kysymyksiä.

        Selvisi. 😉

        Viitamäkeä:
        NO USEIN KA
        PAKINOI
        MEIDÄN VARAOSIIMME!
        JENKKIPRESSAN HIUSTA!
        EHKÄ LAESTADIUS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvisi. 😉

        Viitamäkeä:
        NO USEIN KA
        PAKINOI
        MEIDÄN VARAOSIIMME!
        JENKKIPRESSAN HIUSTA!
        EHKÄ LAESTADIUS

        Pelin jälkeen, pelin jälkern.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvisi. 😉

        Viitamäkeä:
        NO USEIN KA
        PAKINOI
        MEIDÄN VARAOSIIMME!
        JENKKIPRESSAN HIUSTA!
        EHKÄ LAESTADIUS

        Vastaan yllättävällä tavalla seuraavasti:

        NO USEIN KA
        - einot
        PAKINOI
        - tiitus
        MEIDÄN VARAOSIIMME!
        - titaanit
        JENKKIPRESSAN HIUSTA!
        - joenlatva
        EHKÄ LAESTADIUS
        - larson


    • Anonyymi

      kysynpä samasta V-mäen ristikosta
      - hiekkavuohi?
      - korean ympärillä?
      - sihisee aikansa?
      -kuvasi oireet?

      • Anonyymi

        - hiekkavuohi? Sipe
        - korean ympärillä? Aasia
        - sihisee aikansa? Pepsitölkki
        - kuvasi oireet? Down


    • Anonyymi

      s 32
      Keväällä ilmoineen
      Huomaan, pantu turvaa tuomaan
      ??

      • Anonyymi

        Ehkä näin arvelen

        Pääsiäissää
        Oranssi


    • Anonyymi

      Tuon oranssin sain minäkin. Viitanneeko liikennevaloihin?

      • Anonyymi

        Oranssit huomioliivit taitaa olla ajatus mutta mene ja tiedä.


    • Anonyymi

      S.32 saunojien pyrähdyspaikkoja? Näyttää aikeet tulevaisuuteen?

      • Anonyymi

        Haluan vain ja ainoastaan suttaa erätauolla.


      • Anonyymi

        Vihtakoivikot ja kalenteri.


    • Anonyymi

      Entäpä vasemmassa ylänurkassa toimita Iivon kultavideo...?

      • Anonyymi

        Breaking bad ensin.


      • Anonyymi

        Kisatallennetilaukset arvailen.


    • Anonyymi

      Mitkä ovat sivun 28 ristikon siniset sanat?

      • Anonyymi

        Niitä en voi enkä halua antaa, mutta vinkkejä voisin yrittää antaa, jos lähetät minulle ristikon (sitä minulla ei ole).

        Ihan vaan tiedoksi, että monesti ristikoissa, joita minulle on lähetetty, on pieniä ratkontavirheitä. Jos yksikin kirjain on väärin, palkIntokisaan ei voi osallistua. Äsken itse huomasin yhden kirjaimen virheen s. 30-31 ristikossa. (oli väärin OPEL-MALLI). Jos olusin ollut lehden ostaja, olisin saattanut tehdä yhden kirjaimen suuruisen ratkonavirheen.

        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-3-2022/#post-25021


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä en voi enkä halua antaa, mutta vinkkejä voisin yrittää antaa, jos lähetät minulle ristikon (sitä minulla ei ole).

        Ihan vaan tiedoksi, että monesti ristikoissa, joita minulle on lähetetty, on pieniä ratkontavirheitä. Jos yksikin kirjain on väärin, palkIntokisaan ei voi osallistua. Äsken itse huomasin yhden kirjaimen virheen s. 30-31 ristikossa. (oli väärin OPEL-MALLI). Jos olusin ollut lehden ostaja, olisin saattanut tehdä yhden kirjaimen suuruisen ratkonavirheen.

        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-3-2022/#post-25021

        Laitoin kommentin, koska kysymyksestä on puolitoista päivää aikaa eikä kukaan ole sinä aikana vastannut. Jos vastaus olisi tullut, en edellistä kommenttia olisi laittanut.

        Jos kukaan muu ei ole auttanut, voin tarjoutua auttamaan. Minusta tällainen tarjous on hyvä esittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin kommentin, koska kysymyksestä on puolitoista päivää aikaa eikä kukaan ole sinä aikana vastannut. Jos vastaus olisi tullut, en edellistä kommenttia olisi laittanut.

        Jos kukaan muu ei ole auttanut, voin tarjoutua auttamaan. Minusta tällainen tarjous on hyvä esittää.

        No niin, taas saatiin viesti ja viestin selitysviesti. Näin se rento keskustelu etenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, taas saatiin viesti ja viestin selitysviesti. Näin se rento keskustelu etenee.

        Selitys siksi, kun joillakin on tarve kommentoida tarpeettomasti kommentrejani. Kysyjä on tainnut täällä kysymisensä jättää huomiotta, koska ei täällä ole vastattu riittävän nopeasti. Hän ei ole tullut minultakaan kysymään.


      • Anonyymi

        Minulla nyt on ristikko, joten 18.6.2022 katson ristikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla nyt on ristikko, joten 18.6.2022 katson ristikkoa.

        Hakosrn ristikosda sanaketjut liittybät muurahaisiin. Ylempi on kyllä laatijan oma vitsi, johon on vaikea antaa vinkkejä.
        Alemmassa on faktatietoa sanaaketjun ekassa sanassa. Huomaa pilkku, eka ja vika sana ovat loppusoinnullisia. Alaspäinmrnevä sanaketju muistuttaa kovasti Tapio Lähteenmäen tyyliä - Harvo vaikuttaa lainanneen Lähteenmäen tyyliä.


    • Anonyymi

      S.30 untuvakankaat. En saa järkevää sanaa yksi kirjain puuttuu

      • Anonyymi

        Kyseessä on makuupussiin liittyvä asia. Faktavihje, jonka merkitys selviää Googlella kun laitatat saamasu ratkaisusanan yksikköön. Tosin sain vain yhden osuma. Sana löytyy Nykysuomen sanakurjasta, jonka sanasto on vuodelta 1962. Vaalamo köyttää joskus vain em. kirjasta löytyviä sanoja, Nytkin oli löhellä, että muualta ei löydy.

        Jos puuttuu yksi kirjain, laita ensin rusteövät suten, kun ne tuntuvat luonnollisilta. Tuntuu, että kyseessä in varsin outo sana, sillä kaikki, jotka ovat vihjeestä kirjoittaneet, ovat sitä ihmetelleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on makuupussiin liittyvä asia. Faktavihje, jonka merkitys selviää Googlella kun laitatat saamasu ratkaisusanan yksikköön. Tosin sain vain yhden osuma. Sana löytyy Nykysuomen sanakurjasta, jonka sanasto on vuodelta 1962. Vaalamo köyttää joskus vain em. kirjasta löytyviä sanoja, Nytkin oli löhellä, että muualta ei löydy.

        Jos puuttuu yksi kirjain, laita ensin rusteövät suten, kun ne tuntuvat luonnollisilta. Tuntuu, että kyseessä in varsin outo sana, sillä kaikki, jotka ovat vihjeestä kirjoittaneet, ovat sitä ihmetelleet.

        Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Sain mielestäni ratkottua ristikon oikein ja mielestäni ymmärsin kaikki vihjeet. Jos on vielä epäselvää, lähetä sivujeni kautta kuva ristikosta. Voisin tsekata olisiko siinä mahdollisia ratkontavirheitä.


    • Anonyymi

      S. 30-31 ruitikossa ITALIAN KAUP. on tarkkaan ottaen väärin. Kaupunki liitettiin 2014 toiseen kuntaan.
      Ainakin Suomen suhteen kuntaliitoksen jälkeen ei-itsenäinen kunta on ex-kunta. Minusta vihje po. ITALIAN EX-KAUP. Tein asiasta virheilmoituksen, mutta sitä ei ainakaan vielä ole huomioitu.

      • Anonyymi

        Mitä se siellä ruitikossa haittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se siellä ruitikossa haittaa?

        Faktat pitäisi olla kunnossa. Joskin on ymmärrettävää, että ulkomaisten karttatietojen tarkistus helposti jää ja mennään kuten ennenkin, koska sana on ennenkin ollut ristikossa ja vihje on ennenkin kelvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktat pitäisi olla kunnossa. Joskin on ymmärrettävää, että ulkomaisten karttatietojen tarkistus helposti jää ja mennään kuten ennenkin, koska sana on ennenkin ollut ristikossa ja vihje on ennenkin kelvannut.

        Sanaris ei ole lisännyt vihjettä virhepalveluun. Ulkomaisten kaupunkien suhteen Sanarisin kanta on sitten se, että jos joku ulkomainen kunta on ollut itsenäinen kaupunki joskus, se on sitä ikuisesti. Tarkastajat tarkistavat maantiedosta näemmä kunnolla vain Suomea koskevat tiedot.


    • Anonyymi

      Saan eniten keskeneräisiä tai loppuun asti ratkottuja PuPe-ristikoita. Täysin ratkottujakin saa joskus siksi, että joku haluaa varmistaa, onko ratkonta täysin oikein. Yksikin väärä kirjain kun saa aikaan sen, että ristikko ei voi osallistua palkintokisaan. Tällä hetkellä s. 9, 13, 15, 23, 25-32 ristikoista minulla on mielestäni oikeat ratkaisut.

      • Anonyymi

        Olet siis onnistnut pummaamaan vaikeimmat ristikot auttamisen varjolla. On kyllä vähintäänkin erittäin kyseenalaista toimintaa. Ei ihme ettei sinua siedetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis onnistnut pummaamaan vaikeimmat ristikot auttamisen varjolla. On kyllä vähintäänkin erittäin kyseenalaista toimintaa. Ei ihme ettei sinua siedetä.

        Kun et tiedä asiasta, annat siitä väärän kuvan.

        S. 25, 29 ja 32 olivat valmiiksi täysin ratkottuja ja minulta vain pyydettiin vahvistusta ratkaisujen oikeellisuuteen. Niussä siis ei ollut mitään pummattua.

        Muutamassa ristikossa oli vain pieniä aukkoja. Niissä jotka olivat vain vähän kesken, aikaa meni ehkä enemmän toisten auttamiseen virheitä metsästäen ja vinkkejä antaen kuin aukkoja ratkoessa. Pienten aukkojen täyttämistä ei pummauksena voi pitää.

        Puhdasta auttamista oli s. 27 ristikko, sillä ratkoin sen itse kokonaan ensin, koska se oli maistiaisristikko. Vain s. 27 ristikko oli pummaus, mutta täysin laillinen sellainen.

        Listan ristikoissa VAIN kahdessa tapauksessa ristikoissa oli itsellä melko paljon ratkottavaa. Kahden ristikon kohdalla voit pitää toimintaani osittaisena ratkontapummauksena, koska ratkottavaa jäi itsellekin merkittävässä määrin. Niidenkin suhteen minulla meni huomattava aika toisten auttamisessa.

        Kokonaisuutena väite pummamisesta perustuu siis vain oletukseen, joka ei vastaa totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun et tiedä asiasta, annat siitä väärän kuvan.

        S. 25, 29 ja 32 olivat valmiiksi täysin ratkottuja ja minulta vain pyydettiin vahvistusta ratkaisujen oikeellisuuteen. Niussä siis ei ollut mitään pummattua.

        Muutamassa ristikossa oli vain pieniä aukkoja. Niissä jotka olivat vain vähän kesken, aikaa meni ehkä enemmän toisten auttamiseen virheitä metsästäen ja vinkkejä antaen kuin aukkoja ratkoessa. Pienten aukkojen täyttämistä ei pummauksena voi pitää.

        Puhdasta auttamista oli s. 27 ristikko, sillä ratkoin sen itse kokonaan ensin, koska se oli maistiaisristikko. Vain s. 27 ristikko oli pummaus, mutta täysin laillinen sellainen.

        Listan ristikoissa VAIN kahdessa tapauksessa ristikoissa oli itsellä melko paljon ratkottavaa. Kahden ristikon kohdalla voit pitää toimintaani osittaisena ratkontapummauksena, koska ratkottavaa jäi itsellekin merkittävässä määrin. Niidenkin suhteen minulla meni huomattava aika toisten auttamisessa.

        Kokonaisuutena väite pummamisesta perustuu siis vain oletukseen, joka ei vastaa totuutta.

        Ks. motiiveistani myös https://keskustelu.suomi24.fi/t/17466735/is-viikonloppu-18--19-6-2022#comment-114982666


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis onnistnut pummaamaan vaikeimmat ristikot auttamisen varjolla. On kyllä vähintäänkin erittäin kyseenalaista toimintaa. Ei ihme ettei sinua siedetä.

        Kommentti on lähinnä valheellista panettelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentti on lähinnä valheellista panettelua.

        Sana sanaa vastaan. Historiasi tuntien oletan, että puhut muunneltua totuutta.


    • Anonyymi

      Eräässä täyteen asti saadussa ristikossa oli yhden kirjaimen ratkontavirhe. Se, että käyn läpi toisen ratkoman ristikon, voi toiselle olla suuri apu. Itse en ratkontamielessä asiasta juuri hyödy, mutta on ihan kiva aidosti toista auttaa.

      Se, että pystyn tällä tavalla toisia auttamaan ja toimintaani arvostelee, saattaa olla puhdasta ilkeämielistä panettelua ja kateutta. Muualla kun ei voi vastaavalla tavalla toimia.

      • Anonyymi

        Tunnustat siis kuitenkin, että toimintasi on törkeää. Sitä ei voisi tehdä suuresti ihailemasi Sanariksen sivuilla. Mikähän sinun todellinen moraalisi oikein on? Et taida olla kummoinenkaan.


      • Anonyymi

        Kateus on mielenkiintoinen ajatus. Miksi joku olisi sinulle kateellinen, Huuhaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus on mielenkiintoinen ajatus. Miksi joku olisi sinulle kateellinen, Huuhaa?

        Hauska näkökulma. Miten joku tosiaan voisi olla kateellinen Tapiolle? Sehän on lempattu pois ristikoiden valtavirrasta ja mönkii örkin tavoin varjoissa houkutellen pahaa aavistamattomia ratkojia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska näkökulma. Miten joku tosiaan voisi olla kateellinen Tapiolle? Sehän on lempattu pois ristikoiden valtavirrasta ja mönkii örkin tavoin varjoissa houkutellen pahaa aavistamattomia ratkojia.

        "mönkii örkin tavoin" on pahantahtoista panettelua.

        "Miksi joku olisi sinulle kateellinen,"

        Siksi, että voin auttaa tavalla, joka ei Sanarisin foorumissa ja täällä ole mahdollista.

        Tarkennus 22.06.2022 08:59 25, 29 ja 32 ohella myös 9 ja 15 olivat loppuun asti täytettyjä. Joissakin niistä oli pieniä ratkontavirheitä, jotka tuli korjattua.

        Minulle lähetetyistä ristikoista minulle ratkottavaa oli yhteensä vähän yli kaksi sivua. Määrä vaihtelee suuresti lehtikohtaisesti. Kyllä toimintani on löhinnä palvelus muille ratkojille. Joku nyt vain on kateellinen, kun voin auttaa toisia ratkojia. Sitäkään iloa joku ei minulle ilkeyksissään haluaisi suoda.

        "Tunnustat siis kuitenkin, että toimintasi on törkeää. Sitä ei voisi tehdä suuresti ihailemasi Sanariksen sivuilla."

        En pidä toimintaani törkeänä. Maltillinen auttaminen in minusta ihan ok. Toki sitäkään ei voi tehdä Sanarisin foorumissa, mutta en ole väittänytkään, että haluan toimia sivuillani Sanarisin toimintaperiaattein.

        Törkeää on lähinnä HP:n toiminta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mönkii örkin tavoin" on pahantahtoista panettelua.

        "Miksi joku olisi sinulle kateellinen,"

        Siksi, että voin auttaa tavalla, joka ei Sanarisin foorumissa ja täällä ole mahdollista.

        Tarkennus 22.06.2022 08:59 25, 29 ja 32 ohella myös 9 ja 15 olivat loppuun asti täytettyjä. Joissakin niistä oli pieniä ratkontavirheitä, jotka tuli korjattua.

        Minulle lähetetyistä ristikoista minulle ratkottavaa oli yhteensä vähän yli kaksi sivua. Määrä vaihtelee suuresti lehtikohtaisesti. Kyllä toimintani on löhinnä palvelus muille ratkojille. Joku nyt vain on kateellinen, kun voin auttaa toisia ratkojia. Sitäkään iloa joku ei minulle ilkeyksissään haluaisi suoda.

        "Tunnustat siis kuitenkin, että toimintasi on törkeää. Sitä ei voisi tehdä suuresti ihailemasi Sanariksen sivuilla."

        En pidä toimintaani törkeänä. Maltillinen auttaminen in minusta ihan ok. Toki sitäkään ei voi tehdä Sanarisin foorumissa, mutta en ole väittänytkään, että haluan toimia sivuillani Sanarisin toimintaperiaattein.

        Törkeää on lähinnä HP:n toiminta.

        Ainakin HP:n toiminta on avointa eikä mitään salamyhkäistä ”lähetä minulle niin autan”-tyyppistä kieroilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin HP:n toiminta on avointa eikä mitään salamyhkäistä ”lähetä minulle niin autan”-tyyppistä kieroilua.

        Toimintani ei ole mitäön kieroilua. Autan toisia ja se vie paljon aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintani ei ole mitäön kieroilua. Autan toisia ja se vie paljon aikaa.

        Ketä kiinnostaa. Olet taas koko aamun selostanut toimintaasi. Sehän toki on tavoitteesikin, koska rento keskustelu on tärkeintä - muulla ei ole niin väliä. Rennon keskustelun takia sait potkut Sanariksen palstaltakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa. Olet taas koko aamun selostanut toimintaasi. Sehän toki on tavoitteesikin, koska rento keskustelu on tärkeintä - muulla ei ole niin väliä. Rennon keskustelun takia sait potkut Sanariksen palstaltakin.

        Siihen kyllä provosoivat eräät kirjoittajat. Provosointeihin mukaan lähteminen kli kyllä Sanarisinkin foorumissa minulla ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen kyllä provosoivat eräät kirjoittajat. Provosointeihin mukaan lähteminen kli kyllä Sanarisinkin foorumissa minulla ongelma.

        "Kuule, minulla on sellainen kokemus, että ei pidä provosoitua kun provosoidaan."
        - Mauno Koivisto

        Mutta kun Tapiolle on tärkeintä rento keskustelu ei niinkään itse asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuule, minulla on sellainen kokemus, että ei pidä provosoitua kun provosoidaan."
        - Mauno Koivisto

        Mutta kun Tapiolle on tärkeintä rento keskustelu ei niinkään itse asia.

        Provosoitumattomuus kestää ehkä maksimissaan iltaan asti 🤔


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe