Naapuri huutaa lapsille

Anonyymi

Asuinalueella omakotitalossa asumme. Monta vuotta on ollut ongelmatonta asumista, kunnes nyt viime vuoden puolella muutti naapuritaloon uudet asukkaat.

Melkein heti he alkoivat huutaa lapsillemme, että ei saisi kuulua keskellä päivää mitään ääniä. Lapsemme tykkää touhata pihallamme kaikenlaista, skeittailla, hyppiä trampoliinilla, ajaa pikkumönkkärillä pihallamme, pelata sählyä, yms. Eli ääntä ja riemunkiljahduksia tulee. Mutta ei mitenkään häiritsevästi, vaan normaaleja elämisen ääniä, päiväsaikaan.

Tämä mies välillä suorastaan karjuu lapsillemme, ja käyttää v*ttu sanaa tehosteena. Olen useamman kerran mennyt naapuriin, selvittämään asiaa, mutta aina mies on luikkinut heti sisälle ja laittanut oven lukkoon ja sälekaihtimet kiinni. Mitään kontaktia ei häneen saa. Ei edes sillä että viimeksikin hakkasin heidän ovea ja huusin että tuus ny p*erkele pihalle sieltä niin jutellaan.

He siis ovat käytännössä aina sisällä. Käyvät vain aina välillä oveltaan karjumassa lapsillemme.

Ovat hyvätuloisia, jossain valkokaulus hommissa molemmat. Silti nurmikkoaan eivät leikkaa vaan se rehottaa puolimetristä heinää. Eivät vietä aikaa pihallaan. Viime syksynä toki joku vanhempi harmaapää kävi raivaussahan kanssa sen leikkaamassa. Luulisi että nyt ennen juhannusta joku sen taas tulisi raivaussahalla leikkaamaan. Toki asia ei minulle kuulu eikä sillä tapaa kiinnosta, mutta kertoo jotain asukkaista, kun ovat sisätiloissa sälekaihtimet kiinni, ja ruoho on puolimetristä heinää ja ohdaketta yms rikkaa.

Meillä on naapuruston kanssa, tämän kadun osalta sellaista yhteistoimintaa, eli pidämme joka kesä ns katubileet, jonkun luona, sillä tapaa tulee hieman pidettyä tuttavuutta naapureiden kanssa. Vaikkei nyt muutoin juuri tekemisissä ollakaan, muuta kuin satunnaisesti jonkin sanan vaihtaa, kun törmätään. Uusille naapureillekin on kutsu rinkiin lähetetty, mutta eivät halua olla missään tekemisissä kenenkään kanssa. Tätä on kaikki muutkin ihmetetelleet, että aika outo pariskunta, joka elää sulkeutunutta elämää.

Koskaan heillä ei käy vieraita, en tiedä eikä kiinnosta mitä he siellä sisällä tekevät. Mutta kertoo jotain, kun lukkiudutaan sisätiloihin, eikä käydä sieltä muuta kuin töissä, ja sitten taas lukkiudutaan sisälle. Ja karjutaan oven raosta naapurin "metelöiville" lapsille.

Se on kurjinta, kun ei saa puhekontaktia heihin, pakenevat aina sisälle. Pitäisi mennä kai päivystämään kun he tulevat/menevät autolla, ja käydä sitten nappaamassa tämä lyhyehkö miehulainen hieman puhutteluun, mies miehelle. Kertoo jotain kun hukkapätkä karjuu lapsille, ja pakenee sisälle kun minä menen kyselemään, että pystyykö kroppa lunastamaan sanoja.

21

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1) Älä liiku tyhmien ihmisten kanssa.

      2) Älä liiku tyhmissä paikoissa.

      3) Älä liiku tyhmiin aikoihin.

      4) Älä antaudu tarpeettomiin keskusteluihin ulkopuolisten kanssa.

      5) Älä avaa tuntemattomille ovea.

      6) Älä kyläile.

      7) Tervehdi vain jos sinua tervehditään.

      8) Älä kerro itsestäsi muille.

      9) Ole omavarainen.

      10) Älä sotkeennu muiden asioihin.

      11) Älä käytä huumeita.

      12) Älä ole yliaggressiivinen

      13) Älä ole alistuva.

      14) Pukeudu hillitysti.

      15) Muista käytöstavat.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on onni matkassa, että minä en ole se naapuri. Noilla lasten tekemisillä hänestä tulisi todella pian lapseton, eikä koskaan saisi tietää minne ne pikku sosiopaatit on haudattu!

      • Anonyymi

        Aloitus kylläkin kertoi,että laoset leikkivät trampoliinilla,ym. Tuskin se naapurin puolelle on viritelty!
        Omassa pihassahan lapset saa leikkiä ihan rauhassa. Lasten äänistä jos joku vetää ruusupavun sieraimeen,ihan ei ole itsellään ok,asenne.
        Oletko ikinä ollutkaan itse lapsi? Ai et? En vaan aiemmin oo lukenut faktaa yhdestäkään,aikuisena maan päälle ilmestyneestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus kylläkin kertoi,että laoset leikkivät trampoliinilla,ym. Tuskin se naapurin puolelle on viritelty!
        Omassa pihassahan lapset saa leikkiä ihan rauhassa. Lasten äänistä jos joku vetää ruusupavun sieraimeen,ihan ei ole itsellään ok,asenne.
        Oletko ikinä ollutkaan itse lapsi? Ai et? En vaan aiemmin oo lukenut faktaa yhdestäkään,aikuisena maan päälle ilmestyneestä.

        Ihan niin , normaalit lapset leikkivät ja siihen kuuluu myös äänet ,
        Kun ostaa talon niin voisi kysellä vähän onko alueellla paljon lapsia , jos on lapsivihaava ihminen,
        Sillä kyllä niitä taloja on myytävänä hiljaisemmillakin alueilla .
        Ja päiväs aikaan saa kyllä kestää leikkivien lasten äänet, eri asia jos öisin meluavat.


      • Anonyymi

        No nyt lähestytään laitonta uhkausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin , normaalit lapset leikkivät ja siihen kuuluu myös äänet ,
        Kun ostaa talon niin voisi kysellä vähän onko alueellla paljon lapsia , jos on lapsivihaava ihminen,
        Sillä kyllä niitä taloja on myytävänä hiljaisemmillakin alueilla .
        Ja päiväs aikaan saa kyllä kestää leikkivien lasten äänet, eri asia jos öisin meluavat.

        Häpeä.
        Olemme kaikki ollert lapsia.
        Meillä oli pihassa hiekkalaatikko. Kun olimme 1-3. Niin oli muillakin. Hiekkalaatikko ja leikkimökki.

        Jos olisimme tarvinneet mönkijän, huvipuistolaitteita, skeittilautoja, joukkueurheilua, ym niille olisi kyllä löytynyt muu paikka kuin piha, tai asuinalue, ja niin on löytynytkin. Näin se on muillakin edelleen asuinalueilla. Pihapelejä on esim kroketti. Tramppaa on joillakin ja nykyään sen kanssa kunnioitetaan muita, sen näkee että ovat vähentyneet ja että max 1-2 hyppijää ilman huutoa. Ihmisten kunnioitus muita kohtaan on normi. Vaikka ap yrittää väittää muuta.


        En voi uskoa, että ketjussa on muita kuin aloittaja kannustamassa itseään. Vaatii sadismia kiusata muita js nauttia siitä ja vielä maalata itsensä ja mönkijäjälkeläisensä uhriksi ja uhkailla kiusaamaansa ja häiiriköimäänsä ihnistä poliisilla.

        Ja vielä kuvailla naapurin elämää kuin olisi rikos käydä töissä ja olla käyttämättä pihaansa kun itse amtaa jälkelöistensä rellestää kuin huligaanit. Ja väittää että ei ole kiiknnostunut vaikka mitään muuta ei tunnu olevan kuin ilkeys ja kiusanteko.


    • Anonyymi

      On kahdenlaisia vanhempia.

      Toiset vahtii omia jälkeläisiä, josko näitten tekemisissä olisi jotain parannettavaa, tai josko meteliä voisi itse vähentää liikkumalla jälkeläistensä kanssa omaa pihaa kauemmas. On kunnia-asia, että ei aiheuta häiriötä muille. Kaikilla on lapsia mutta asuinalueet ovat yleensä rauhallisia.

      Toiset vahtii naapuria (naapurin reaktioita selvään ilkivaltaan,jota noilla harrastuksilla pidetääm.)

      Onneksi jälkimmäisiä on todella vähän ja vaatii huonoa tuuria, että tuollainen meno. Tai trollin.

    • Anonyymi

      Lapsenne daavat leikkiä omalla pihallanne normaalisti.
      Et saa itse mennä rikkomaan kotirauhaa,esim hakkaamaan ovea.
      Naapurisi saavat elää kuten haluavat,mutta lapsillenne huutamisen voit kieltää.

      • Anonyymi

        "Lapsenne daavat leikkiä omalla pihallanne normaalisti.
        Et saa itse mennä rikkomaan kotirauhaa,esim hakkaamaan ovea.
        Naapurisi saavat elää kuten haluavat,mutta lapsillenne huutamisen voit kieltää."

        Eli lapsia ei saa kasvattaa tavalliseen elämään?

        Ne "minä saan tehdä mitä ikinä haluan" lapset ovat sitten jo valmiiksi vankilakamaa. Jos voin pomppia tramppoliinilla ja samalla häiritä naapuria, niin tietenkin vois myös kasvattaa kannabista ja vetää kokaiinia. Ja tämä kaikki ihan vanhempien luvalla!

        Opettakkaa ne kersast tavoille!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapsenne daavat leikkiä omalla pihallanne normaalisti.
        Et saa itse mennä rikkomaan kotirauhaa,esim hakkaamaan ovea.
        Naapurisi saavat elää kuten haluavat,mutta lapsillenne huutamisen voit kieltää."

        Eli lapsia ei saa kasvattaa tavalliseen elämään?

        Ne "minä saan tehdä mitä ikinä haluan" lapset ovat sitten jo valmiiksi vankilakamaa. Jos voin pomppia tramppoliinilla ja samalla häiritä naapuria, niin tietenkin vois myös kasvattaa kannabista ja vetää kokaiinia. Ja tämä kaikki ihan vanhempien luvalla!

        Opettakkaa ne kersast tavoille!!

        Olisko tuo kannabiksen kasvatus kuitenkin vähän eri asia kuin trampalla pomppiminen.


    • Anonyymi

      Onko väärin vaatia pienempää ääntä, ja myös opastaa lapsiaan ja heidän kavereitaan ottamaan huomioon myös muut ihmiset , kotona ja naapurissa, kaupungilla ja koulussa!

      Tunnettua on lapset huutaa kaikki YHTÄAIKAA saadakseen ääntään kuuluville, se on ongelma myös kaikkialla muuallakin!
      Tuntuu varmaan erikoiselta että vanhemmat "loukkaantuu" tällaisista mahd. huomautuksista tai pyynnöistä olla hiljempaa!
      Jos ostaa talon. kai voi odottaa saavansa rauhaa, jos kerrostaloissa ym. sitä ei aina ole!?

      Vaatisin ihan samoin jos rauhaa ei ole!

    • Anonyymi

      Selvää kotirauhan häirintää naapurin suunnasta. Poliisiasia.
      Jossain talossa kerran asukkaat valitti että lapset sotkee lumihangen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Vieläkö pitää ihmetellä ettei suomalaiset nuoret aikuiset halua lapsia.

    • Anonyymi

      Olemme olleet lapsia. Se ei ole ollut mikään peruste kiusata tai häiritä muita.

      Vanhempamme eivät ole ajelleet pihassa mönkijällä. On selvää, että lapsilla oli vielä vähemmän oikeuksia mihinkään mölyyn tsi harrastamiseen, muiden kotien lähellä, kosks eivöt korvausvastuuussa tai oikeudellisessas vastuussa ja normsalit vanhemmmat huokehrivat, että haittaa ei tule.

      • Anonyymi

        Asumme omakotitaloalueella. Tavaksi on vakiintunut ajaa nurmikot nimenomaan sunnuntaisin ja koirat saavat haukkua ihan miten niitä huvittaa ja erityisesti ohikulkijat on pakko haukkua. Naapuruston pikkulapsilla on kai suorastaan velvollisuus kiljua kovaa leikkiessään. Eräs naapuri päätti yhtenä juhannusaattona leikata orapihlaja-aitansa. Olemme tässä miettineet miten voisimme osallistua metelitalkoisiin. Talossa on tukevat stereot, ehkäpä hyvä musiikki miellyttäisi kaikkia. Pidämmekin oopperajuhlat, lämppäriksi Taikahuilu, sitten Rigoletto ja jälkkäriksi Ring. Esitysten välillä kaikki voivat sitten miettiä voisiko elämisen ääniä jotenkin rajoittaa. Äänet kun eivät jää omaan pihapiiriin, aidan sisäpuolelle.


    • Anonyymi

      Paras mitä olen lasten vanhempien suusta kuullut:

      "MENKÄÄ ULOS HUUTAMAAN !"

      • Anonyymi

        Niin eli sisällä kukaan ei kärsi huudosta, seinät estää, mutta ulkona kaikuu ja kovaa ja kaikkki kuuluu.

        Suomessa mennään ulos kun muualla sisölle laitetaan jos lapset huutaa ja häiritsee muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eli sisällä kukaan ei kärsi huudosta, seinät estää, mutta ulkona kaikuu ja kovaa ja kaikkki kuuluu.

        Suomessa mennään ulos kun muualla sisölle laitetaan jos lapset huutaa ja häiritsee muita.

        Tässä on hauska ristiriita. Suomalaiset ovat omaksuneet hienostuneita eurooppalaisia tapoja kuten poskisuudelmat, pintakohteliaisuuden, gastronomian kera viinikulttuurin, yhteisöllisyyden, henkevät keskustelut Mahatma Gandhista jne. Samalla on unohtunut tai jäänyt kokonaan oppimatta urbaanin elämisen perussäännöt. Mitäkö ne ovat? Ne eivät ole sitä että naapuri sopeutuu kaikkeen tai muuttaa pois.


    • Anonyymi

      Se on kumma, että talosta, jonka pihasta ei koskaan kuulu melua, ei ole kertaakaan kuukunut tai pihassa oleskellut kuin yksi lapsi viltillä istuen, eli ei tarjoa omille naapureille meteliä, laitetaan karjumaan nuori mies muualle ja isä maireana hakee, lorvii puoli tuntia hakureissulla.

      Miten ihmiset kehtaa.

    • Anonyymi

      Miksi ovat muuttaneet omakotitaloon, jos normaali pientaloalueen elämä häiritsee? Totta puhuen omakotitaloihin muuttaa ihmisiä, jotka ovat kasvaneet kerrostaloissa ja kaikki oman talon hoidon rutiinit ovat vieraita.

      • Anonyymi

        Voihan tuota pientaloelämää miettiä kysymällä kuka asui alueella ensin? Metelöitsijät vai hiljaiset? Mutta niinhän tuo ajattelu nykyään menee, että sopii muuttaa pois jos uusi "normaalius" ei miellytä.


    • Anonyymi

      Lapsellani on ADHD, joten hänellä on ongelmia tunteiden ilmaisussa. Saa välillä raivokohtauksen ja silloin saattaa lentää tavarat. Kerran asuimme kerrostalossa, ja moni naapuriasunto oli tyhjä. Eräänä iltana alakerran naapuri tuli valittamaan minulle, että minä huudan, räyhään ja puhun hirveyksiä. Ei mennut hänelle perille, että ADHD-poikani on se joka niin helposti menettää itsekontrollin puheisiin suuttuessaan. Sen asunnon keittiön tuuletuskanavaa pitkin kuului selvästi puheet keittiössä ja raivoamiset. Naapuri ei ilmeiseti ollut tottunut siihen, että naapurista kuului ääntä. Asuntomme oli ollut tyhjillä pitkään. Nyt asun eri puolella Suomea rivitalossa, ja olen kertonut poikani tunteiden hallinta ongelmista. Poikani huone on keskellä asuntoa, jossa naapurien seinä ei ole vieressä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe