Oletko kahviriippuvainen?

Kahvittelu on hauskaa. Oletko kahviriippuvainen? Minä olin joskus, aina piti saada kahvia. Noin 6-7 kupillista päivässä. Vaan nyt on tilanne rauhoittunut. Olen ainoastaan osa-aikakahviriippuvainen. Aamukahvi, iltapäiväkahvi ja iltakahvi. Joskus ns. ylimääräinen kahvi. Siis 3 kupillista päivässä, joskus 4 kupillista.

25

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamukahvista olen riippuvainen,
      Ilman sitä "koneistoni" ei yksinkertaisesti käynnisty.

      Vuosikymmeniä sitten luovuin aamukahvista. Siitä seurasi päänsärky, joka alkoi iltapäivällä ja kesti muutaman tunnin. Kipuilu jatkui viikon verran ja loppui sitten.
      Kyseessähän oli ilmiselvästi vieroitusoire.

      Mukillinen kahvia aamuisin riittää minulle.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Kyllä aamukahvi on saatava mutta saattaa mennä koko päivä ilman kahvia. Kahvista poispäin on suunta

    • Anonyymi

      Viisi kupillista päivässä kuluu. Se on sopiva. Joskus olen ollut juomatta olosuhteiden pakosta, aamuverikokeita tai jotain menoa vain niin ettei ole mahdollista saada kahvia. Pärjään ilman muttei ole mitään syytä vapaaehtoisesti olla ilman.

      • Anonyymi

        Käyn joka arkiaamu ravintola -aamiaisella, kahvit, puurot , leikkeet, kananmunat ym
        Aloitin 4 vuotta sitten kun jäin valtiolta eläkeelle, samaan aikaan ajottui myös avioero.
        Ravintola on saman kerrostalon alakerrassa jossa asun, joten matkakuluja ei synny.
        Eli kaksi isoa mukillista juon siellä, kotona ei ole edes keitintä, tosin Bialetti mutteripannu löytyy.


    • Anonyymi

      Saapa nähä nähdäänkö vielä sekin aika kun kahvin sijaan saa vain korviketta.
      Siili

      • Anonyymi

        Kuuden euron paketti ja siitä saa 45 kupillista. Halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuden euron paketti ja siitä saa 45 kupillista. Halpaa.

        Aiemmin sai saman paketin 3,30 eurolla.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin sai saman paketin 3,30 eurolla.
        Siili

        3,95 prisma ja s-market

        Kävin eri kassoilla ostin yht 12 pakettia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3,95 prisma ja s-market

        Kävin eri kassoilla ostin yht 12 pakettia.

        Meillä sai kympillä kolme.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä sai kympillä kolme.
        Siili

        24 pakettia kultakatriinaa. Vuoden kahvit, minulle yksiasuvalle miehelle.
        Vajaa 100 €.


    • Anonyymi

      Aamupuuron jälkeen 3 dl:n mukillinen kaupunkikahvia joka aamu kotona ollessa, reissussa sitten mitä on tarjolla mutta vain se mukillinen. Hyvin harvoin enempää juon päivän aikana.

    • Anonyymi

      Aamuisin en syö mitään, mutta kahvia kaadan mukiin ja nautinnollisesti, kera erilaisin mietinnöin, juon ulkona istuen kahvia mitä parahin mielin.
      Suurin piirtein kolme kupillista hörppäilen.
      Päivisin en keitä koskaan kahvia, enkä iltaisinkaan. Vain aamulla.
      Päivällä voin kupillisen vetästä naamaan, jos käyn jossakin kylässä.
      Joskus silloin tällöin saatan hakea ABC:ltä mukillisen kahvia. Tällätä se auton sivutaskuun ja ajaa johonkin rannalle sitä juomaan.
      Kahviin en laita sokeria, enkä kermaa, enkä maitoa. Pelkkää mustaa kahvia. Mitään nisuja en kahvin kanssa halua.
      Näillä kahvinkittauksilla meikäläinen etenee päivän aamusta iltaan.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Tykkään kylmästä kahvista.
        Mitä jää jäljelle, laitan jääkaappiin ja juon myöhemmin.

        Kardemumma sopii hyvin kahviin.
        Maidon kanssa.
        Kotona en käytä sokeria, kylässä käytän.


    • Anonyymi

      Juon aamulla (no, klo 10, minulle se on vielä aamua) kaksi - kolme isoa kupillista ja siinä on päivän annokseni. JOskus aniharvoin juon töissä iltapäiväkahvit mutta ei se maistu yhtä hyvältä kuin aamulla.

    • Anonyymi

      Tämä on kiva keskusteluketju. Jotenkin lohdullista kuulla tavallisia asioita ja samalla teidän tavoista ne elää tätä elämää. Se abc-kahvi rannalle mukaan kuulosti kivalta. Samoin että joku käy nauttimassa hyvän aamupalan lähiruokalassa. Kertokaa lisää.

    • Anonyymi

      Aamukahvi ja aamupala lasitetulla parvekkeella kera aamun lehden. Aamukahvi maistuu NIIN hyvältä. Koirulille aamuruoka ja kaihdinta sen verran alas jotta saa katsella ulos.
      Siili

    • Anonyymi

      Muutama mukillinen, reilu 2 kuppia, päivässä menee. Käytänkö kahvia ? En käytä, minä käyn kahvilla:)

    • Anonyymi

      Aamukahvilla päivä käyntiin. En oo ihan varma onko vaan tapa, ei kahvin maku niin erityinen.
      Muuten ei kahvia päivällä, eikä illallakaan.
      Ellei mitään erityistä.. kyläily, vieras, kahvilassa piipahdus.

    • Anonyymi

      Kaipa sitten aikoinaan olin, koska sukulainen risti Sumppi-Iitaksi. Enää en ole, aamukahvia on saatava ja päivällisen jälkeen jälkkäriksi. Muut kahvittelut ovat likipitäen turhia, jos ruokavalioasiat ovat kondiksessa. Kahviahan juodaan useimmiten siksi, että saadaan panna pulla poskeen. - Nm. Pullaton

    • Anonyymi

      Aikoinaan join kahvia paljonkin, osittain siksi, kun sanottiin, että kahvi virkistää. No jaa, oikeasti virkeys riippuu enemmän siitä, onko nukkunut yöllä hyvin. Toki muutaman kerran päivässä voin juoda kahvikupillisen, mutta en suutu, vaikka en aina kahvia ehdi nauttimaan.
      Terveisin: Puolireuho

      • Anonyymi

        Kyllä kofeiini virkistää. Jos juon kahvia illalla klo 18 jälkeen ei tarvitse unen tulia odotella ennen puolta yötä. Mitenhän kofeiiniton kahvi?
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kofeiini virkistää. Jos juon kahvia illalla klo 18 jälkeen ei tarvitse unen tulia odotella ennen puolta yötä. Mitenhän kofeiiniton kahvi?
        Siili

        En yleensä osta kahvileipää ja keksejä.
        Eilen piti tulla vieras kylään ja ostin paketin. Soitti sitten, että olikin sairaana.

        No se pikkuleipäpaketti hupeni nyt tässä kahvia juodessa. Eipähän pääse pilaantumaan.
        Kyllä maistuu hyvälle kahvi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yleensä osta kahvileipää ja keksejä.
        Eilen piti tulla vieras kylään ja ostin paketin. Soitti sitten, että olikin sairaana.

        No se pikkuleipäpaketti hupeni nyt tässä kahvia juodessa. Eipähän pääse pilaantumaan.
        Kyllä maistuu hyvälle kahvi!

        Minä ostan usein pikkuleipäpaketin. Tarkoitus on että päiväkahvilla aina keksi tai pari. Marie-keksit on hyviä siihen tarkoitukseen.
        Siili


    • Olen mie varmaan vähäsen, aamu ei lähde käyntiin jos kahvia ei ole, samoin päiväkahvi on rutiineihini juurtunut, iltasella juon vain teetä, uni ei tule jos kahvia juon liian myöhään.

    • Anonyymi

      Ainoastaan aamulla! ketän 4 kuppilista kahvinkeitimellä josta jää juomatta mukillinen. Mukilisen laitan jääkapiin maidon kanssa ja jossain vaihe päivä juon sen pois. Mutoin yksin en tarvitse kahvia.KUin aamut ja ainahan se kuitenkin seurassa kumma kyllä maistuu ilman pulat kesit ymm.Kahvi on kahvi minulle.En tarvii kuin maidoin siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Luulen että suuri rakkautesi

      On vain tavallista voimakkaampaa kiimaa. 😊
      Ikävä
      135
      1381
    2. Olet aika nokkela nainen

      Terävä katse, aika vaateliaan oloinen, kriittinen ja oman tien kulkija. Suuri haaste ihan näin mielikuvissakin saada sin
      Ikävä
      81
      1243
    3. Älä nainen vaivu

      Epätoivoon. Meillä on kuitenkin yhteys toisiimme olemassa olemassa vaikka irl oliskin hiljaista. Voi hyvin.
      Ikävä
      68
      1202
    4. Analyytikko Marinin bisneksistä:"Verotarkastus voisi olla perusteltu, eläkemaksut vähäisiä"

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/f1a3e6d0-224b-40bf-9688-b798d2523cf0?ref=ampparit:2a9c&_gl=1*1ei20bd*_ga*MTQ0OTc0M
      Maailman menoa
      143
      1172
    5. Marin pyöräili jalkakäytävällä. Aikuinen ihminen! Vai onko?

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/hups-sanna-marin-ja-joni-rakas-kaahasivat-fillareilla-jalkakaytavalla-paljonkertova
      Maailman menoa
      98
      1131
    6. Elina Gustafsson avoimena - Paljastaa yllättäen Ansku-rakkaan synttäripäivänä: "Pari kriisiä..."

      Ansku Bergström viettää synttäreitään ja hän on saanut Elinalta hieman erikoista viestiä somessa.... Onnea nyt kuitenkin
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1061
    7. Miksi naiset mummoutuu niin nopeasti?

      Parikymppisenä ollaan niin hoikkia ja pitkätukkaisia. Mutta jo kolmikymppisenä alkaa kilot kertymään, hiukset lyhenee, h
      Ikävä
      76
      959
    8. Älä mene.....

      Vahingossakaan osoittamaan kiintymystä, enää sille miehelle tai tunteitasi ilmaisemaan. Nolaat itsesi vain.
      Ikävä
      62
      893
    9. Kuvaile emojeilla kaivattuasi

      ja miksei itseäsikin. 💁
      Ikävä
      49
      857
    10. Ei natsaa valitus

      Nurin meni höperö valitus.
      Ähtäri
      37
      816
    Aihe