Miten kerron vanhemmille masennuksesta?

Anonyymi

Moi. Oon 12v tyttö ja oon miettiny miten kerron vanhemmille että saatan olla masentunu? Nyt kun kesäloma on alkanu, niin en oo jaksanu oikeestaan tehä mitää. Kaverit ei tuu ulos, huonekkin pitäs siivota mutta lisää kertyy tavaraa lattialle. Pari päivää tästä kesäloman alusta oon ollu kyllä huvipuistoissa, mutta toisella kertaa menin kahteen laitteeseen. :/ Ruokakaan ei juurikaan maistu, syön ehkä kolme kertaa päivässä jotain pientä. Ja vieläpä lisäksi oon kokoajan kattomassa puhelinta päivät pitkät sängyssä peiton alla. Heti kun kesäloma alko oon ollu tälläinen..

7

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhemmille kertominen voi pelottaa ja jännittää, se on täysin ymmärrettävää.

      Jos et alkaisi heti puhua masennuksesta, vaan kertoisit, ettei sulla ole hyvä olla, mieli on alhaalla ja mikään ei huvita.

      Onko teidän perheessä mitään kokemuksia masennuksesta, jollain sukulaisella tai tutulla ? Sekin jo helpottaisi, kun olisi jotain tietoa pohjalla, mistä aloittaa.

      Varmasti vanhempasi ymmärtävät, kun alat puhua miltä tuntuu. Ajattelisin, että ovat ehkä jo ehtineet ihmetellä, kun et tee muuta kuin makaat, eikä ruokakaan tahdo maistua.

      Rohkeasti vain juttelemaan, älä jää yksin tuntemustesi kanssa, se vain pahentaa olotilaa.
      Kun saisit purettua pahaa mieltäsi, niin ehkä kesä ja lomakin vielä onnistuisi näyttäytymään jossain vaiheessa ihan kivalta. Tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle!

      • Anonyymi

        Vastasit itsellesi 80 isoisä. Ilo huomata, että sekoilusi jatkuu ja syvenee.
        On vakava mt-häiriö uskotella olevansa tyttölapsi. Aika tekee tehtävänsä sun kohdallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasit itsellesi 80 isoisä. Ilo huomata, että sekoilusi jatkuu ja syvenee.
        On vakava mt-häiriö uskotella olevansa tyttölapsi. Aika tekee tehtävänsä sun kohdallasi.

        Mikäs häiriö sulla sitten on ?
        Alkaako vanhuus ottaa päähän ?


    • Anonyymi

      Veikkaan että syynä on päiväohjelman puuttuminen. Kontrasti koulun ja loman välillä on suuri. En lähtisi ensimmäisenä masennusta diagnosoimaan. Uskon, että kun koulu alkaa olet jälleen aikaansaava

    • Anonyymi

      En usko että kyseessä on masennus.Jos kerta kaverit kiinnostaa ja jaksaa puhelinta selailla.

    • Anonyymi

      Syöt kuitenkin.Jos sulla on fyysinen rasitus vähäsitä niin nälkä ei tule niin helposti koska energiaa ei kulu fyysiseen rasitukseen.Kerrot olevasi paljon puhelimelle ja jos mikä ei vie ihmisen fyysistä energiaa kun vertaa esim liikuntaan.

    • Anonyymi

      Puhelimella jatkuvasti oleminen tulsistyttää ihmisen ja päiväohjelman puuttuminen. Tuskin masennusta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe