Moi. Oon 12v tyttö ja oon miettiny miten kerron vanhemmille että saatan olla masentunu? Nyt kun kesäloma on alkanu, niin en oo jaksanu oikeestaan tehä mitää. Kaverit ei tuu ulos, huonekkin pitäs siivota mutta lisää kertyy tavaraa lattialle. Pari päivää tästä kesäloman alusta oon ollu kyllä huvipuistoissa, mutta toisella kertaa menin kahteen laitteeseen. :/ Ruokakaan ei juurikaan maistu, syön ehkä kolme kertaa päivässä jotain pientä. Ja vieläpä lisäksi oon kokoajan kattomassa puhelinta päivät pitkät sängyssä peiton alla. Heti kun kesäloma alko oon ollu tälläinen..
Miten kerron vanhemmille masennuksesta?
7
108
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhemmille kertominen voi pelottaa ja jännittää, se on täysin ymmärrettävää.
Jos et alkaisi heti puhua masennuksesta, vaan kertoisit, ettei sulla ole hyvä olla, mieli on alhaalla ja mikään ei huvita.
Onko teidän perheessä mitään kokemuksia masennuksesta, jollain sukulaisella tai tutulla ? Sekin jo helpottaisi, kun olisi jotain tietoa pohjalla, mistä aloittaa.
Varmasti vanhempasi ymmärtävät, kun alat puhua miltä tuntuu. Ajattelisin, että ovat ehkä jo ehtineet ihmetellä, kun et tee muuta kuin makaat, eikä ruokakaan tahdo maistua.
Rohkeasti vain juttelemaan, älä jää yksin tuntemustesi kanssa, se vain pahentaa olotilaa.
Kun saisit purettua pahaa mieltäsi, niin ehkä kesä ja lomakin vielä onnistuisi näyttäytymään jossain vaiheessa ihan kivalta. Tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle!- Anonyymi
Vastasit itsellesi 80 isoisä. Ilo huomata, että sekoilusi jatkuu ja syvenee.
On vakava mt-häiriö uskotella olevansa tyttölapsi. Aika tekee tehtävänsä sun kohdallasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit itsellesi 80 isoisä. Ilo huomata, että sekoilusi jatkuu ja syvenee.
On vakava mt-häiriö uskotella olevansa tyttölapsi. Aika tekee tehtävänsä sun kohdallasi.Mikäs häiriö sulla sitten on ?
Alkaako vanhuus ottaa päähän ?
- Anonyymi
Veikkaan että syynä on päiväohjelman puuttuminen. Kontrasti koulun ja loman välillä on suuri. En lähtisi ensimmäisenä masennusta diagnosoimaan. Uskon, että kun koulu alkaa olet jälleen aikaansaava
- Anonyymi
En usko että kyseessä on masennus.Jos kerta kaverit kiinnostaa ja jaksaa puhelinta selailla.
- Anonyymi
Syöt kuitenkin.Jos sulla on fyysinen rasitus vähäsitä niin nälkä ei tule niin helposti koska energiaa ei kulu fyysiseen rasitukseen.Kerrot olevasi paljon puhelimelle ja jos mikä ei vie ihmisen fyysistä energiaa kun vertaa esim liikuntaan.
- Anonyymi
Puhelimella jatkuvasti oleminen tulsistyttää ihmisen ja päiväohjelman puuttuminen. Tuskin masennusta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566349
- 501806
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381464- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875