Oletko joskus stalkannut jotain tuttuasi? Miksi?

Anonyymi

Mitä syitä stalkkaamiseen voisi olla? Lähinnä kiinnostaa epätavallisemmat motiivit, eikä niinkään romanttinen kiinnostus tai vihamielisyys. Jos niitä kumpaakaan ei ole, miksi stalkata?

36

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä tietää, ettei stalkkaaja ole romanttisesti kiinnostunut?
      Voisin "stalkata" myös, jos olisi vaikka yhteinen harrastus.

      • Anonyymi

        Hyvä tietää, tässä tapauksessa kuitenkaan ei ole yhteistä harrastusta eikä enää muutakaan yhteistä. Kyseessä tuttava jostain aikaisemmasta yhteydestä. Sanotaan, että on myös käynyt ilmi, ettei kiinnostusta ole missään positiivisessa mielessä. Toisaalta ei ole mitään aihetta negatiiviseenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tietää, tässä tapauksessa kuitenkaan ei ole yhteistä harrastusta eikä enää muutakaan yhteistä. Kyseessä tuttava jostain aikaisemmasta yhteydestä. Sanotaan, että on myös käynyt ilmi, ettei kiinnostusta ole missään positiivisessa mielessä. Toisaalta ei ole mitään aihetta negatiiviseenkaan.

        Tämä oli siis ap.


    • Anonyymi

      Joo. Olin vähän ärtynyt erääseen naiseen, kun hän ei lämmennyt minulle, vaan alkoi siskoni kanssa seurustelemaan. En saanut häntä mielestäni, vaan seurasin somessa kaikkia liikkeitään. Pommitin niin kauan, että hän huomasi minut.
      Nyt olemme onnellisesti naimisissa ja odotamme adoptiolasta afrikasta.

      • Anonyymi

        Hyvä että asia selvisi. Omassa tapauksessani ei tosiaan ole kyse romanttisesta kiinnostuksesta.
        Ap


      • Oliko adoptio juttu hankala?


    • Anonyymi

      Voisiko joku stalkata siksi, että haluaa tietoa jostain aiheesta mistä toinen tietää paljon enemmän? Ei tunnu kovin loogiselta, koska tietoa saisi helpommin muilla keinoin esim. joiltakin nettisivustoilta. Mutta ehkä joku voisi ajatella, että säästää näin aikaansa. Vai voisiko?
      Ap

    • No enpä keksi muita syitä käydä kyttäämässä, kun ihastus tai uteliaisuus ja nämä molemmat yhdessä. Tai käy katselemassa kuvaasi ja saa hyvän mielen, kun näkee tykkäämänsä naaman?

      Mä joskus kävin yhtä ihmistä katselemassa, kun hän oli reissannut ja oli kivoja matkakuvia. Paikoista joissa voisin itsekin läydä, elämyksenä siis katselin kuvia. Ja katselin kyllä häntäkin, kun on niin kaunis ihminen. Ja olin hirveen ihastunut.

      • Itseeni ei taas kiinnostais mikään negalla kyttääminen. Jos joku on mulle nega, en volkaise päinkään saati kyttää mitään hänen somea. Negat ihmiset vaan lakkaa olemasta olemassakaan.


      • Anonyymi

        Matkakuvia onkin kiva katsella ja niitä laitetaan usein julkisesti esille. Oikeastaan se ei olekaan stalkkaamista, jos postaa jonnekin julkisesti. Ei minusta ainakaan. Mutta entä jos oikeasti stalkkaa? Eikä tosiaan ole kyse mistään romanttisesta kiinnostuksesta, eikä edes ystävyyskiinnostuksesta. Moneen kertaan on tullut selväksi, ettei ole mitään kiinnostusta. Voiko joku olla yleisesti utelias tutuistaan siihen mittaan, että vaivautuisi stalkkaamaan?
        Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matkakuvia onkin kiva katsella ja niitä laitetaan usein julkisesti esille. Oikeastaan se ei olekaan stalkkaamista, jos postaa jonnekin julkisesti. Ei minusta ainakaan. Mutta entä jos oikeasti stalkkaa? Eikä tosiaan ole kyse mistään romanttisesta kiinnostuksesta, eikä edes ystävyyskiinnostuksesta. Moneen kertaan on tullut selväksi, ettei ole mitään kiinnostusta. Voiko joku olla yleisesti utelias tutuistaan siihen mittaan, että vaivautuisi stalkkaamaan?
        Ap

        Kai se on mahdollista, ihmisiä on niin monenmoisia.


      • Anonyymi

        Mulla sama, olin ja olen vieläkin ihastunut häneen. Käyn katsomassa hänen kuviaan ja kirjoituksiaan. En ole laittanut viestiä koska en oo kehdannut ja oon ihan varma ettei hän kiinnostuisi minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama, olin ja olen vieläkin ihastunut häneen. Käyn katsomassa hänen kuviaan ja kirjoituksiaan. En ole laittanut viestiä koska en oo kehdannut ja oon ihan varma ettei hän kiinnostuisi minusta.

        Että yli tarttis päästä ja unohtaa hänet. Koettanut olen tuloksetta.
        Miks haikailen hänen perään kun aavistan että yhteydenotto häneen olis yhtä tyhjän kanssa. Yksipuolinen kaipaus on aika kuluttavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että yli tarttis päästä ja unohtaa hänet. Koettanut olen tuloksetta.
        Miks haikailen hänen perään kun aavistan että yhteydenotto häneen olis yhtä tyhjän kanssa. Yksipuolinen kaipaus on aika kuluttavaa.

        Joo. Toinen lähinnä voi ahdistua, jos ei tunne samoin ja sitten itse höpöttelis tunteet läpi puskien. En minäkään sen takia aktiivisesti uskaltanut olla yhteydessä, kun tuntui aina, että on kohtelias mutta oikeesti vaivaantunut, jos pidän yhteyttä häneen. Niinpä jähmetyin ja annoin olla lopulta.

        Se kun ei ole tarkoitus, että toiselle tulee vaikea olo, yhteydenpidon vuoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama, olin ja olen vieläkin ihastunut häneen. Käyn katsomassa hänen kuviaan ja kirjoituksiaan. En ole laittanut viestiä koska en oo kehdannut ja oon ihan varma ettei hän kiinnostuisi minusta.

        Kyllä mäkin edelleen pidän ihmisestä, mutten enää koe olevani ihastunut. Se tunne on poissa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Kyllä mäkin edelleen pidän ihmisestä, mutten enää koe olevani ihastunut. Se tunne on poissa.

        jos hän antais vastakaikua, uskoisitko ihastuksen tunteen syttyvän sulla uudestaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        jos hän antais vastakaikua, uskoisitko ihastuksen tunteen syttyvän sulla uudestaan?

        Millaista vastakaikua tarkoitat? Mua pidättelee yleensäkin järki ja halu olla uskollinen ihmiselle jonka kanssa elän.

        Joten en oikeesti kaipaa enää ihastumista takaisin. Se lähinnä satuttaa mua enemmän, kun antaa. Tilanne olisi toinen jos olisin sinkku. Olisin tietysti silloin hänestä yhä kiinnostunut. Mutta kun tiedän, että hän on hetero, niin on aivan turhaa edes leikkiä ajatuksella nyt tai koskaan myöhemminkään.

        Ei hän muuksi muutu siksi vaan, että minä hänestä tykkäisin. Hän haluaa miehen, joten toivon että löytää hyvän ja rakastavan sellaisen ja on onnellinen.

        Minä en voi olla kaveria enempää, eikä hänkään. Ja se on ok. Vaan nyt ei olla enää edes tekemisissä, niin luulen ettei hän halua mua millään muotoa elämäänsä. Ja kunnioitan päätöstään. En tyrkyttäydy.


      • Bätääs kirjoitti:

        Millaista vastakaikua tarkoitat? Mua pidättelee yleensäkin järki ja halu olla uskollinen ihmiselle jonka kanssa elän.

        Joten en oikeesti kaipaa enää ihastumista takaisin. Se lähinnä satuttaa mua enemmän, kun antaa. Tilanne olisi toinen jos olisin sinkku. Olisin tietysti silloin hänestä yhä kiinnostunut. Mutta kun tiedän, että hän on hetero, niin on aivan turhaa edes leikkiä ajatuksella nyt tai koskaan myöhemminkään.

        Ei hän muuksi muutu siksi vaan, että minä hänestä tykkäisin. Hän haluaa miehen, joten toivon että löytää hyvän ja rakastavan sellaisen ja on onnellinen.

        Minä en voi olla kaveria enempää, eikä hänkään. Ja se on ok. Vaan nyt ei olla enää edes tekemisissä, niin luulen ettei hän halua mua millään muotoa elämäänsä. Ja kunnioitan päätöstään. En tyrkyttäydy.

        Huvikseni joskus oon ajatellut, että ehkä me seuraavassa elämässä (jos sellainen olisi) taas tavataan ja jos sitten olis kuu ja tähdet oikeissa asennoissa. Suotuisat rakkaudelle.


    • Anonyymi

      Todennäköisyydellä joku salainen tarkoitusperä jota et tiedä. Ole varovainen.

      • Anonyymi

        No en tiedä mikä salainen tarkoitus hänellä voisi olla. Kyseessä ei ole onneksi vaarallinen henkilö. Varmasti moni muu stalkkaaja kuitenkin on vaarallinen ja on hyvä olla varovainen.
        Ap


    • Anonyymi

      Olisiko kiinnostunut samasta naisesta? Ei oikeuta stalkkaamaan todellakaan, mutta kaveriani stalkkasi yksi nainen joka havitteli samaa naista. Halusi tietää mitä on meneillään. Jotkut on valmiita menemään liian pitkälle.

      • Anonyymi

        miten pystyy stalkkaamaan jos asetukset on vain kavereille tai insta yksityinen?
        julkisen tilin katsominen ei ole stalkkaamista. ja miksi ylipäätään sinne someen pitää sitten kaikki kirjoittaa jos asia on sellainen et ei halua muiden siitä tietävän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten pystyy stalkkaamaan jos asetukset on vain kavereille tai insta yksityinen?
        julkisen tilin katsominen ei ole stalkkaamista. ja miksi ylipäätään sinne someen pitää sitten kaikki kirjoittaa jos asia on sellainen et ei halua muiden siitä tietävän?

        En mene yksityiskohtiin tässä kaverin asiassa, eikä todellakaan ollut julkinen tili.


      • Anonyymi

        Tässä voisi piillä jotain. Emme ole kiinnostuneita samasta naisesta, mutta nyt tuli mieleen, että ehkä hän kiinnostunut jostain tuntemastani naisesta. En tosin tiedä, mistä tietäisi ketä kaikkia tunnen. Hmm... täytyy miettiä.
        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä voisi piillä jotain. Emme ole kiinnostuneita samasta naisesta, mutta nyt tuli mieleen, että ehkä hän kiinnostunut jostain tuntemastani naisesta. En tosin tiedä, mistä tietäisi ketä kaikkia tunnen. Hmm... täytyy miettiä.
        Ap

        Älä ole varma, tuskin kertoo sulle jos huomannut että teillä on sama kiikarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole varma, tuskin kertoo sulle jos huomannut että teillä on sama kiikarissa.

        Meillä ei ole samaa kiikarissa. Se on täysin mahdotonta. Mutta hän voi olla kiinnostunut jostain tutustani.
        Ap


    • Anonyymi

      mää lähden nyt terapiaan 😔🙏
      kun ketään ei ole joka kuuntelisi

      • Anonyymi

        Ehkä sinun kannattaa tehdä tänne oma aloitus, jos on aiheeseen liittyviä murheita.
        Ap


    • Anonyymi

      Stalkkaaminen on yleistä, jossain muodossa. Melkein kaikkia on stalkattu.

      • Anonyymi

        Voi olla yleistä, mutta omalle kohdalle ei ole ennen sattunut tällaista juttua.
        Ap


      • Anonyymi

        Ai muakin 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla yleistä, mutta omalle kohdalle ei ole ennen sattunut tällaista juttua.
        Ap

        Ei kai sitä voi tietää jos joku katsoo omaa profiilia.
        Itse pidän julkisena koska mulla ei ole mitään sellaista mikä haittaisi mua jos vieraammatkin Ihmiset näkisi mun kirjoituksia ja kuvia. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sitä voi tietää jos joku katsoo omaa profiilia.
        Itse pidän julkisena koska mulla ei ole mitään sellaista mikä haittaisi mua jos vieraammatkin Ihmiset näkisi mun kirjoituksia ja kuvia. 🙂

        Mäkin mietin, että mistä tiedän jos joku stalkkaa mun profiilia? Tietty jos kirjoittaa/kommentoi niin sitten, mutta muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin mietin, että mistä tiedän jos joku stalkkaa mun profiilia? Tietty jos kirjoittaa/kommentoi niin sitten, mutta muuten.

        En ole sanonut mitään profiilin stalkkauksesta, päättelitte sen itse. Tässä on muusta kyse. Julkiset profiilit on kaikille katsottavissa.
        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sanonut mitään profiilin stalkkauksesta, päättelitte sen itse. Tässä on muusta kyse. Julkiset profiilit on kaikille katsottavissa.
        Ap

        Kysy siltä jos on häiritsevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy siltä jos on häiritsevää.

        Ei häiritse varsinaisesti, mutta en ymmärrä syytä siihen. Omituista häälyä taustalla, miksei voi olla yhteydessä tavallisesti oli syy mikä tahansa.
        Ap


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe