Käytöstavat

Anonyymi

Viime päivien aikana on uutisoitu erään kansanedustajan käytöksestä nuoria naisia kohtaan. Mies kieltää syytökset.
Minä ole n jo vuosia kummastellut löystyneitä käytöstapoja, joita on puolusteltu sanomalla, että ihmisten pitää saada toteuttaa itseään.
Kodin asia on huolehdittava nuorten kasvatuksesta ja opetettava käytöstavat ja toisten kunnioitus. Siitä on lipsuttu, sen huomaa mm. koulujen käytöshäiriöinä ja somessa.
Kun ei ohjeita ole annettu ja huono käytös on suvaittu, seuraukset saattavat sitten tulla yhteiskunnalta raskaimman jälkeen. Tässä Rydmanin kohdalla se taas näkyy. Hänelle ei enää pakopaikkaa löydy, vaan nyt on vastattava käytöksestä.
Toivottavasti tämä herättää muita samankäytöksisiä miettimään omia typerää käytöstään. Tämän päivän tytöt eivät enää taivukaan alistumaan "maan tapaan", johon häirintä on pesiytynyt.
Mkr.

195

1363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pidä syttää tuntematonta ihmistä niin kauan kuin ei ole rikolliseksi ihminen aiheesta Suomen oikeuslaitoksessa todennut. Ikävä asia kuitenkin!Voisi nostaa samalla tabu joka todellista ja ahdistavaa yksin asuville naisille,ikään katsomatta kerostaloissa seksualinen häirintä,kuin kerhotoiminoissa.Mutta kun häiritsijä ei julkinen henkilö,aihesta ei tehdä tutkimus ei kirjotus.Seksualista häirintä koin työpaikalla 20 v.paloin lopuun irtisanoin itseni. Seksualista häirntää koin siellä missä asuin.Kunnes sain raivasin 2 henkilölle. Niin kauan kuin aihe on tabu tavaliselle kansalle,ei yletä uutis kynnykset.Suomessa tavalinen ihminen ei aihesta saa julkisuten löpejä ja se on todelista kansan keskellä arjessa NIN NUORET KUIN VANHAT NAISET JOTU KRSI ASIA!

      • Anonyymi

        Persuilla on eniten tuomioita ja eniten tuomioita väkivaltarikoksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuilla on eniten tuomioita ja eniten tuomioita väkivaltarikoksista.

        Paitsi PS:n kansanedustajilla myös PS:n aluevaaliehdoikkailla oli eniten tuomioita.
        IL selvitti kaikkien aluevaaliehdokkaiden vankeusrangaistukset – perussuomalaisilla eniten tuomioita
        Aluevaaliehdokkailta löytyy laaja kirjo tuomioita talousrikoksista pahoinpitelyihin. Ehdollisiin vankeusrangaistuksiin johtaneita rikoksia on kertynyt eniten perussuomalaisten ehdokkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi PS:n kansanedustajilla myös PS:n aluevaaliehdoikkailla oli eniten tuomioita.
        IL selvitti kaikkien aluevaaliehdokkaiden vankeusrangaistukset – perussuomalaisilla eniten tuomioita
        Aluevaaliehdokkailta löytyy laaja kirjo tuomioita talousrikoksista pahoinpitelyihin. Ehdollisiin vankeusrangaistuksiin johtaneita rikoksia on kertynyt eniten perussuomalaisten ehdokkaille.

        Aloitukseni ei ole tarkoitettu tuomioistuimeksi, vaan keskustelun avaukseksi kotikasvatuksesta.
        Millaisia arvoja tämän päivän nuoret kotonaan omaksuvat?
        Miksi kova kielenkäyttö ja loukkauksien lateleminen on lisääntynyt? Seksuaalinen häirintä on vain osanykyajan ikävistä ilmiöistä. Eikä se rajoitu vain nuoriin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseni ei ole tarkoitettu tuomioistuimeksi, vaan keskustelun avaukseksi kotikasvatuksesta.
        Millaisia arvoja tämän päivän nuoret kotonaan omaksuvat?
        Miksi kova kielenkäyttö ja loukkauksien lateleminen on lisääntynyt? Seksuaalinen häirintä on vain osanykyajan ikävistä ilmiöistä. Eikä se rajoitu vain nuoriin.
        Mkr.

        Minä olen syntynyt 1950 ja omaan melko kookkaan rintavarustuksen. :)
        70-luvulla minua paljon vanhemmat (olivat n 50-kymppisiä)
        miehet huusivat perääni, et on sulla komiat tissit eli
        ei ne käytöstavat silloinkaan täyden kympin arvoisia olleet.

        Mikäli some olisi ollut jo silloin, niin mitähän se teksti siellä olisikaan ollut......?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen syntynyt 1950 ja omaan melko kookkaan rintavarustuksen. :)
        70-luvulla minua paljon vanhemmat (olivat n 50-kymppisiä)
        miehet huusivat perääni, et on sulla komiat tissit eli
        ei ne käytöstavat silloinkaan täyden kympin arvoisia olleet.

        Mikäli some olisi ollut jo silloin, niin mitähän se teksti siellä olisikaan ollut......?

        Se oli sitä "ronskia huumoria", johon oli opittava suhtautumaan. Muistan itsekin, kuinka ahdistuneeksi teini-ikäinen tyttö itsensä tunsi, kun joutui tungetteleviin tilanteisiin, missä muilla oli hauskaa paitsi minulla. Piti oppia sanomaan takaisin, ja huomasin, että suunsoittajat pahastuivat herkästi. Ihmettelin sitäkin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitä "ronskia huumoria", johon oli opittava suhtautumaan. Muistan itsekin, kuinka ahdistuneeksi teini-ikäinen tyttö itsensä tunsi, kun joutui tungetteleviin tilanteisiin, missä muilla oli hauskaa paitsi minulla. Piti oppia sanomaan takaisin, ja huomasin, että suunsoittajat pahastuivat herkästi. Ihmettelin sitäkin.
        Mkr.

        Sitähän se oli, ainakin niiden ukkojen mielestä.

        Tänään se olisi seksuaalista häirintää.

        Anonyymi
        21.06.2022 10:30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseni ei ole tarkoitettu tuomioistuimeksi, vaan keskustelun avaukseksi kotikasvatuksesta.
        Millaisia arvoja tämän päivän nuoret kotonaan omaksuvat?
        Miksi kova kielenkäyttö ja loukkauksien lateleminen on lisääntynyt? Seksuaalinen häirintä on vain osanykyajan ikävistä ilmiöistä. Eikä se rajoitu vain nuoriin.
        Mkr.

        Seksuaalinen häirintä on nykyajan sana kaikelle mahdolliselle, mikä ei itseä miellytä. Ennen se oli paljon yleisempää, mutta kuitattiin vaikkapa "pojat on poikia" tai se katsottiin luonnolliseksi kiinnostuksesksi naisia kohtaan.
        Nyt nipotetaan kaikesta, pahinta on jos homoa loukkaa, onhan kyseessä vähemmistö. Nykymiehet on paljon fiksumpia kuin isänsä ja isoisänsä, heitä vaan arvostellaan tosi rankaksi. Kaikenmaailman metoot, telaketjufemisistit ja pridet alistaa miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseni ei ole tarkoitettu tuomioistuimeksi, vaan keskustelun avaukseksi kotikasvatuksesta.
        Millaisia arvoja tämän päivän nuoret kotonaan omaksuvat?
        Miksi kova kielenkäyttö ja loukkauksien lateleminen on lisääntynyt? Seksuaalinen häirintä on vain osanykyajan ikävistä ilmiöistä. Eikä se rajoitu vain nuoriin.
        Mkr.

        Tuomion kellot soi kuitenkin ja syytökset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksuaalinen häirintä on nykyajan sana kaikelle mahdolliselle, mikä ei itseä miellytä. Ennen se oli paljon yleisempää, mutta kuitattiin vaikkapa "pojat on poikia" tai se katsottiin luonnolliseksi kiinnostuksesksi naisia kohtaan.
        Nyt nipotetaan kaikesta, pahinta on jos homoa loukkaa, onhan kyseessä vähemmistö. Nykymiehet on paljon fiksumpia kuin isänsä ja isoisänsä, heitä vaan arvostellaan tosi rankaksi. Kaikenmaailman metoot, telaketjufemisistit ja pridet alistaa miehiä.

        Vai teitä ressukoita miehiä
        "Kaikenmaailman metoot, telaketjufemisistit ja pridet alistaa miehiä."
        Ne miehet alistaa naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai teitä ressukoita miehiä
        "Kaikenmaailman metoot, telaketjufemisistit ja pridet alistaa miehiä."
        Ne miehet alistaa naisia.

        Just noin, voi tämän päivän miesparat.


      • Anonyymi

        Koita jaksaa, tärkeintä et Sä et romahda enää lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi PS:n kansanedustajilla myös PS:n aluevaaliehdoikkailla oli eniten tuomioita.
        IL selvitti kaikkien aluevaaliehdokkaiden vankeusrangaistukset – perussuomalaisilla eniten tuomioita
        Aluevaaliehdokkailta löytyy laaja kirjo tuomioita talousrikoksista pahoinpitelyihin. Ehdollisiin vankeusrangaistuksiin johtaneita rikoksia on kertynyt eniten perussuomalaisten ehdokkaille.

        Tampereella oli vihreillä bordellin pitäjä ehdokkaana.


      • Anonyymi

        Ihan totta , sitä häirintää on ollut aina , ihan kun otsassa lukis että ” häiritse minua” sitä on nähty työpaikoilla, aina , ja sitten kielletään ettei muka mitään ole tehty vaikka kopeloidaan kun muiden silmät välttää
        Niin että ihanaa ettei nykyajan naiset enää hyväksy kaikenmaailman kopelointia, vaan uskaltavat sanoa EI ja se tarkoittaa myös EI.mutta kaikki miehet eivät ole sellaisia , vaan kunnollisia miehiä ovat eivätkä tyrkytä itseään .vaan kohtelevat naisia kunnioittavasti .
        Niin että muta an kymmenen vuoden päästä ollaan varmasti päästy jo siihen että työpaikoilla ei lääpitä , vaan tehdään työtä mistä palkka tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseni ei ole tarkoitettu tuomioistuimeksi, vaan keskustelun avaukseksi kotikasvatuksesta.
        Millaisia arvoja tämän päivän nuoret kotonaan omaksuvat?
        Miksi kova kielenkäyttö ja loukkauksien lateleminen on lisääntynyt? Seksuaalinen häirintä on vain osanykyajan ikävistä ilmiöistä. Eikä se rajoitu vain nuoriin.
        Mkr.

        Ihan totta kirosanoja joka toinen sana ja rivommasta päästä
        Ihmisiä alennetaan ja ironialla maustettuja ilkeilystä nauttii se joka sitä harrastaa
        Kotikasvatusta ei ole ollut näillä ovat saaneet kuunnella koko lapsuutensa samaa mitä nyt suoltavat netissä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitä "ronskia huumoria", johon oli opittava suhtautumaan. Muistan itsekin, kuinka ahdistuneeksi teini-ikäinen tyttö itsensä tunsi, kun joutui tungetteleviin tilanteisiin, missä muilla oli hauskaa paitsi minulla. Piti oppia sanomaan takaisin, ja huomasin, että suunsoittajat pahastuivat herkästi. Ihmettelin sitäkin.
        Mkr.

        Muuten kaukana huumorista , vaikka näillä itsellään on vissiin tunne että ovat kovastikin humoristisia. Ovat ainoastaan mauttomia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella oli vihreillä bordellin pitäjä ehdokkaana.

        Maksoitko sille vai itse kohteelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi PS:n kansanedustajilla myös PS:n aluevaaliehdoikkailla oli eniten tuomioita.
        IL selvitti kaikkien aluevaaliehdokkaiden vankeusrangaistukset – perussuomalaisilla eniten tuomioita
        Aluevaaliehdokkailta löytyy laaja kirjo tuomioita talousrikoksista pahoinpitelyihin. Ehdollisiin vankeusrangaistuksiin johtaneita rikoksia on kertynyt eniten perussuomalaisten ehdokkaille.

        Näin on. Putkonen raiskaus. Persujen suunnittelema kouluhyökkäys varastetuin asein.kanervan tappoyritys. Siinä teille sulkia hattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksuaalinen häirintä on nykyajan sana kaikelle mahdolliselle, mikä ei itseä miellytä. Ennen se oli paljon yleisempää, mutta kuitattiin vaikkapa "pojat on poikia" tai se katsottiin luonnolliseksi kiinnostuksesksi naisia kohtaan.
        Nyt nipotetaan kaikesta, pahinta on jos homoa loukkaa, onhan kyseessä vähemmistö. Nykymiehet on paljon fiksumpia kuin isänsä ja isoisänsä, heitä vaan arvostellaan tosi rankaksi. Kaikenmaailman metoot, telaketjufemisistit ja pridet alistaa miehiä.

        Ihanko totta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella oli vihreillä bordellin pitäjä ehdokkaana.

        Siellä varmaan käyt. Kun tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta , sitä häirintää on ollut aina , ihan kun otsassa lukis että ” häiritse minua” sitä on nähty työpaikoilla, aina , ja sitten kielletään ettei muka mitään ole tehty vaikka kopeloidaan kun muiden silmät välttää
        Niin että ihanaa ettei nykyajan naiset enää hyväksy kaikenmaailman kopelointia, vaan uskaltavat sanoa EI ja se tarkoittaa myös EI.mutta kaikki miehet eivät ole sellaisia , vaan kunnollisia miehiä ovat eivätkä tyrkytä itseään .vaan kohtelevat naisia kunnioittavasti .
        Niin että muta an kymmenen vuoden päästä ollaan varmasti päästy jo siihen että työpaikoilla ei lääpitä , vaan tehdään työtä mistä palkka tulee

        Näin on. Ja ne typerät ukot ovat poistuneet kuvioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta kirosanoja joka toinen sana ja rivommasta päästä
        Ihmisiä alennetaan ja ironialla maustettuja ilkeilystä nauttii se joka sitä harrastaa
        Kotikasvatusta ei ole ollut näillä ovat saaneet kuunnella koko lapsuutensa samaa mitä nyt suoltavat netissä .

        Oikeassa olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten kaukana huumorista , vaikka näillä itsellään on vissiin tunne että ovat kovastikin humoristisia. Ovat ainoastaan mauttomia

        Ja surkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoitko sille vai itse kohteelle

        Niin kummin meni ?


    • Anonyymi

      Tämän päivän käytöstavat ovat menneet siihen, että ei enää uskalla auttaa vierasta lasta hädässä, ettei saa pedofiilisyytettä.

      Mies ei myöskään voi sanoa naiselle mitään, ettei tule ahdistelusyytettä.

      Miten kävikään tälle yhdelle laulajalle, kun häntä syytettiin ahdistelusta. Hän menetti kaikki sovitut keikkansa ym. ja syyte todettiin tuulesta temmatuksi.

      • Anonyymi

        "Tuulesta temmatuksi"? Millaiset tuomiot perättömistä syytöksistä tuli?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kyllä oikeat miehet osaavat lähestyä naisia , koska he tietävät miten se tehdään. Kuka sitä nyt ihastuisi johonkin lääppivään ukkoon jolla on vaan yksi asia mielessä , se on vaan niin että kopeloivat miehet on niitä inhottavampia mitä on olemassa


      • Anonyymi

        Kyllä voi auttaa. Aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oikeat miehet osaavat lähestyä naisia , koska he tietävät miten se tehdään. Kuka sitä nyt ihastuisi johonkin lääppivään ukkoon jolla on vaan yksi asia mielessä , se on vaan niin että kopeloivat miehet on niitä inhottavampia mitä on olemassa

        Olet oikeassa.


    • Anonyymi

      Tässä on kyseessä vasemmistolaisen Hesarin toimittajien käymästä ajojahdista. Pitäisi vanhalla ihmisellä olla kykyä ja malttia ottaa asioista selvää, eikä leimata suoralta kädeltä näin rankasti. Pääsääntöisesti nuoret miehet käyttäytyvät hyvin. On annettu ohjeet kotona ja koulussa ainakin omalle väestölle. Ehkä on hyvää esimerkkiäkin näytetty, mutta kyllä tässäkin asiassa polvi on parantunut. Miehet ovat mykyisin paljon kunnioittavampia ja auttavaisempia naisia kohtaa kuin ennen. Esimerkiksi lapset ja kotityöt hoidetaan yhdessä.Muunkulttuurisilla se käytös naisia kohtaan ei ole aina suomalaisten normien mukaista, vaan paljon epäkunnioittavampaa. Miksi nämä suomalaiset miehet nostetaan aina tikun nokkaan? Asiassa on jo tapahtunut edistystä, kun ajatellaan vaikka meidän nuoruutta. Pomoille ei sanottu vastaan eikä kanneltu mihinkään, jos vaikka pomo sihteeriään pepulle taputti ja tytötteli. Moni nainen on ihan omasta tahdostaan noussut asemiin seksiin. seuranpitoon ja flirttiin suostumalla. Mutta kun on alettu vetää vanhoja juttuja esiin, Metoo.

      • Anonyymi

        Persu herjaa hesaria hehhehhheeee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu herjaa hesaria hehhehhheeee

        Hesaria kehtaa lukea enää vain parturissa.


      • Anonyymi

        "Kunnioittavampia ja auttavaisempia". Avaavatko oven vanhalle? Tulevatko apuun, kun ikääntynyt kamppailee painavan taakan kanssa? Auttavatko lapsenvaunujen nostamisessa bussiin? Luovuttavatko paikkansa vanhalle? Veljeni alkoi kulkea paljain päIn, kun hatun nostaminen muuttui vanhanaikaiseksi. Hän ei oppinut uusia normeja. Hän otti hatun päästään hississä, virastoissa, kaupoissa, tervehtiessään tuttaviaan. Luopui mieluummin hatusta kuin kohteliaisuussäännöistä.
        Mkr.


      • Anonyymi

        Ja sinä sen tiedät ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesaria kehtaa lukea enää vain parturissa.

        Ja seiskaa ei sielläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kunnioittavampia ja auttavaisempia". Avaavatko oven vanhalle? Tulevatko apuun, kun ikääntynyt kamppailee painavan taakan kanssa? Auttavatko lapsenvaunujen nostamisessa bussiin? Luovuttavatko paikkansa vanhalle? Veljeni alkoi kulkea paljain päIn, kun hatun nostaminen muuttui vanhanaikaiseksi. Hän ei oppinut uusia normeja. Hän otti hatun päästään hississä, virastoissa, kaupoissa, tervehtiessään tuttaviaan. Luopui mieluummin hatusta kuin kohteliaisuussäännöistä.
        Mkr.

        Ja mitä tarkoitit ?


    • Anonyymi

      Nyt viimeistää on aika keskustella syyttelemättä ja vain nostaa epäasiallinen käytös esiin ja korjata ne.
      Itse pöyristyin jokin aika sitte luettuani, että on someryhmä/-ryhmiä naisvihaajille. Heräsi kysymys, että ovatko naiset uhka jonkin sorttisille miehille? Macho?
      Valta-asemassa olevan epäasiallisessa käyttäytymisessä lasta/nuorta kohtaan on eritoten raskauttavaa. Vahvaa auktoriteettia pidetään suojana ja valitettavasti se on toiminut liian usein.
      Lasten/nuorten psyykkinen kasvunsa on kesken siinä missä kehonkin. Usein ehkä jo pelko fyysisesti vahvempaa kohtaa saa toimintakyvyttömäksi. Poissulkemisen pelko harrastuksista tai muista ryhmistä. Valmentaja-valmennettava suhteista epäasiallisuutta ja hyväksikäyttöä on tullut paljon esiin nyt aikuistuneiden valmennettavien taholta. Pelko, häpeä ja syyllisyys pitäneet suun kiinni. Uhria vieläkin syyllistetään oli ikä mikä tahansa.
      Sukupuoleen katsomatta kenenkään ei pitäisi altistua eikä joutua alistumaan ei henkiseen eikä fyysiseen hyväksikäyttöön.
      Vakava, raskaskin aloitus, mutta äärimmäisen tärkeä.
      brinkkala

      • Anonyymi

        Oikeassa olet.


    • Anonyymi

      Tämä nyt menee ohi tästä tämän päivän kohusta, mutta kerron kuitenkin.

      50-luvulla, kun aloitin koulun, niin opettaja opetti meitä mukuloita, että jokaiselle aikuiselle vastaantulijalle pitää sanoa "päivää".
      Tietysti me sitten sanoimme, mutta vain muutama vastasi siihen ja sitten päätimme olla huonosti käyttäytyviä ja lopetimme "päivittelyn". :)

      • Anonyymi

        Minä muistan nuoruudestani, että äitini muistutti minulle, että pienempiä lapsia ei saanut kehua eikä kiittää, " koska ne siitä vaan ylpistyvät". Enpä itsekään koskaan kiitosta saanut.
        Tällaiset lapset ovat helppo saalis hyväksikäyttäjille, kun he huomaavat, että kiittelemällä ja ihailemalla lapset ovat helppoja kohteita.


      • Anonyymi

        Ja niiata piti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niiata piti.

        ja kahvipöydästä saivat ottaa vasta sitten, kun aikuiset oli ensin täyttäneet mahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niiata piti.

        Hahhaa ihan totta sitä niialemista piti niksautetaan useissa tapauksissa. Minulle se jäi niin veriin että joskus vielä aikuisenakin niiaain joissakin tapauksissa ja häpesin heti kun olin sen tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan nuoruudestani, että äitini muistutti minulle, että pienempiä lapsia ei saanut kehua eikä kiittää, " koska ne siitä vaan ylpistyvät". Enpä itsekään koskaan kiitosta saanut.
        Tällaiset lapset ovat helppo saalis hyväksikäyttäjille, kun he huomaavat, että kiittelemällä ja ihailemalla lapset ovat helppoja kohteita.

        Voi hyvä aika sentään. Minun vanhemmat ja isovanhemmat rakastivat minua,ja opettivat kunnioittamaan kaikkia.ja se on säilynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhaa ihan totta sitä niialemista piti niksautetaan useissa tapauksissa. Minulle se jäi niin veriin että joskus vielä aikuisenakin niiaain joissakin tapauksissa ja häpesin heti kun olin sen tehnyt.

        En koskaan niiaillut kellekkään.


    • Anonyymi

      Eikä ole lainkaan vihaisen näköinen edes.

      • Anonyymi

        Jos tällaista lasta naapurin setä taputteli, kertoiko kotona?
        Vai tiesikö ilman muuta, ettei siitä voinut puhua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tällaista lasta naapurin setä taputteli, kertoiko kotona?
        Vai tiesikö ilman muuta, ettei siitä voinut puhua?

        Naapurin setä oli kiltti ja taputteli, ” kuin vahingossa ” väärään paikkaan en osannut selittää sitä kun jotenkin vaistosin että se oli väärin. Joten olin hiljaa .
        Kerroin äidille 20 vuotta siitä tapahtumasta ja alkoi huutamaan että mikset sanonut, mutta kuusi vuotiaalla ei ole niitä sanoja . Vieläkään en ole voinut mennä edes sille paikkkunnalle vaikkei sen kummempaa ehtinyt tapahtua. Luulen että hänen vaimonsa oli tietoinen
        Että äijä yrittää kopeloida , mutta ei sanonut mitään


    • Anonyymi

      Poliisi on tutkinut asian eikä syytettä nostettu. Rikosta ei ole tapahtunut, huono käytös ei ole rikoslain alaista.

      • Anonyymi

        Kanervan olisi pitänyt perustaa kokkareille käytöskoulu.


      • Anonyymi

        Tarkoittaako kirjoittaja,että kaikki käytös on sallittavaa, jos se ei ole rikoslain alais ta!
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako kirjoittaja,että kaikki käytös on sallittavaa, jos se ei ole rikoslain alais ta!
        Mkr.

        Oletko sinä sitten sitä mieltä, että, jos esim. nuori ei anna sinulle bussissa istumapaikkaa
        niin hänet on huonon käytöksen takia tuomittava rikoksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako kirjoittaja,että kaikki käytös on sallittavaa, jos se ei ole rikoslain alais ta!
        Mkr.

        Senkin saivartelija! Jos kaikki ei ole pyhäkoulupoikia kuten ehkä sinun poikasi, ihan ok miehiä ovat. Jokaisella on vikansa, jokaisen käytös on joskus jonkun mielestä huonoa. Kukaan ei kysele sinulta, sallitko heille "huonoa käytöstä" vai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä sitten sitä mieltä, että, jos esim. nuori ei anna sinulle bussissa istumapaikkaa
        niin hänet on huonon käytöksen takia tuomittava rikoksesta?

        Olet siis sitä .mieltä, että rikoslakia on kiristettävä, koska huono käytös on yleistynyt?
        Lapsen on yhtä vaikea seistä bussissa kuin vanhan ihmisenkin. Paikan voisi tarjota nuori ja terve aikuinen, mutta käytöstavat eivät ylety sellaiseen. Sinäkään et tullut sitä ajatelleeksi.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä .mieltä, että rikoslakia on kiristettävä, koska huono käytös on yleistynyt?
        Lapsen on yhtä vaikea seistä bussissa kuin vanhan ihmisenkin. Paikan voisi tarjota nuori ja terve aikuinen, mutta käytöstavat eivät ylety sellaiseen. Sinäkään et tullut sitä ajatelleeksi.
        Mkr.

        Lueppa nyt tuo viesti uudelleen, johon vastasit

        Sinulta kysyttiin, ja nyt sinä väännät sen kysyjän vastaukseksi.

        Tekstissä oli sana NUORI, ei lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanervan olisi pitänyt perustaa kokkareille käytöskoulu.

        Miten niin ?


    • Anonyymi

      millätavoin kansanedusta on käyttäytyny ahdistelevasti, onko käyny käsiksi, vai onko vain puhunu ja flirttaillu hieman röyhkeästi,

      mulle ei ole käyny ilmi tapaa ja tekoja eikä sanomisia mitä se kansanedusta oikein on tehny,
      hän näyttää nuorelta mieheltä ja on jo yksistään luonnonlaki että toinen sukupuoli kiinostaa, siinä ei aina osaa sanojaa oikein sovitella kun ja jos kohde on mieleinen ja haluis enemmäki seurustella nuoren kauniin naisen kaa,,

      siis MITÄ se ON oikeesti tehny, onko käyny käsiksi, onko ollu väkivaltanen,

      ONKO NYKY YHTEISUNTAMME MENNY SEKASI

      EIKÖ NUORTEN SEURUSTELU HALU OLEKKAA ENÄÄN NORMAALIA

      PITÄÄKÖ KAIKKIEN OLLA HOMOJA TAI LESPOJA
      minusta kyllä tommonen yhteiskuta se vasta epäönormaali onki jos vastaikkaista sukupuolta edustavat EI ENÄÄN saa edes flirttailla keskenään että filttailuki ON JO seksuaalista häirintää,

      JOHAN maailman kirjat ovat TODELLA SEKASI !

      halooo,, järkeviä selityksiä julkisuuteen,
      muuten mollaus jutut menee jo vainohulluuden puolelle,
      koko Rydmannin mollaminen ON ihmisen VAINOAMISTA

      • Anonyymi

        Kyllä nuorten seurustelu on normaalia , mutta silloin kun kopeloidaan vääristä paikoista niin tyttö sanoo EI, ja hän tarkoittaa myös että EI.
        Tottakai normaali seurustelu sisältää kaikki samat asiat kuten aina ennenkin,
        Jotta turha vääntää versaaleilla että ” EIKÖ NUORTEN SEURUSTELU OLEKKAAN ENÄÄN NORMAALIA”
        Siis seurustelu on ihan normaalia silloin kun molemmat osapuolet haluavat samoja asioita
        Joten miespuoliset tekee tästäkin vääristetyn tulkinnan ( kuten tavallista )


    • Anonyymi

      0n myös turhaa uteliaisuutta kysyä, mitä hän on tehnyt, varsinkin, kun ei siis ole tehnyt mitään.

      • Anonyymi

        Ei ole tehnyt mi-tään ?!


    • Anonyymi

      Älä tee sitä. Älä tule lähelle, sano se. Lähestyminen tarkoittaa kaikenlaista fyysistä kiintymystä, joka voi johtaa rikokseen. Kunnioitus vastakkaista sukupuolta kohtaan, on aina oikein. Pitäkää puolianne, suojellaan lapsia.

      • Anonyymi

        Suojellaan. Satusedät ei kuulu tähän päivään.


    • Anonyymi

      Noin komea korkeassa asemassa oleva mies saa naisia ihan vapaaehtoisinakin.

      • Anonyymi

        🥴😅😂🤣


      • Anonyymi

        Mutta jospa ne 14-vuotiaat eivät ole innostuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jospa ne 14-vuotiaat eivät ole innostuneita.

        mutta ovat vuosia myöhemmin innostuneita kertomaan ja "et se tyyppi sanoi niin ja niin".


      • Anonyymi

        Komea ?! Rydman ?!. Ei ole. Korkeassa asemassa ?!. Ei ole !
        Mutta vaativassa asemassa. Kansanedustajalta vaaditaan nuhteetonta ja
        hyvää käytöstä.
        Onko asema korkea, kun joku äänestetään kansanedustajaksi ?
        Hakkarainen ja muut persut eivät ainakaan itse arvosta asemaansa
        käytöksensä perusteella.
        He eivät käyttäydy asemansa mukaisesti korrektisti.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti on joku k*sipää, kun alaikäisiä pitää yrittää juottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komea ?! Rydman ?!. Ei ole. Korkeassa asemassa ?!. Ei ole !
        Mutta vaativassa asemassa. Kansanedustajalta vaaditaan nuhteetonta ja
        hyvää käytöstä.
        Onko asema korkea, kun joku äänestetään kansanedustajaksi ?
        Hakkarainen ja muut persut eivät ainakaan itse arvosta asemaansa
        käytöksensä perusteella.
        He eivät käyttäydy asemansa mukaisesti korrektisti.

        Nämä jututhan on vanhoja. Katselin noita tuttöjen tai nykyisin jo naisten kertomuksia, niin siellä näkyi vuosilukuja 2011, 2015.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jospa ne 14-vuotiaat eivät ole innostuneita.

        Nämä pienet lapset ovat vanhempien hylkäämiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komea ?! Rydman ?!. Ei ole. Korkeassa asemassa ?!. Ei ole !
        Mutta vaativassa asemassa. Kansanedustajalta vaaditaan nuhteetonta ja
        hyvää käytöstä.
        Onko asema korkea, kun joku äänestetään kansanedustajaksi ?
        Hakkarainen ja muut persut eivät ainakaan itse arvosta asemaansa
        käytöksensä perusteella.
        He eivät käyttäydy asemansa mukaisesti korrektisti.

        Ei niin. Puskaraiskaaja Puttonen yhä kuvioissa mukana. Ja vaimon pettäjä Jussi.


    • Anonyymi

      Aikuinen mies on vastuussa omista teoistaan, turha siihen on vetää
      vanhempien kasvatusmenetelmiä mukaan, vai tarkoittaako aloitus, että
      heitäkin on syyllistettävä?

      • Anonyymi

        "Aikuinen mies" ? Outo ilmiö, harvinainen otus. Mutta ihmisen ajatus- ja asennemaailma alkaa kasvunsa kyllä jo kotona, vaikka myöhempi elämä siihen vaikuttaa myös kovasti. Ja näihin aikoihin asti yhteiskunta on ollut hiljaa eli ns. hyväksynyt tyttöihin, nuoriin naisiin ja ylipäätään naisiin kohdistuvan alistavan käytöksen. - Nm. Me Too -herätys


    • Anonyymi

      On se kumma, että jotkut närkästyvät, kun naistet ovat alkaneet vaatia
      ihmismäistä käytöstä miehiltä !

      • Anonyymi

        Katsoitko tuo linkin, joka on tässä ketjussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoitko tuo linkin, joka on tässä ketjussa?

        M-keto myönsi jälkeenpäin, että hän ollut "sikamainen", käyttäytynyt huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M-keto myönsi jälkeenpäin, että hän ollut "sikamainen", käyttäytynyt huonosti.

        Tuolla ylempänä joku jo kirjoitti, että huonosti käyttäytyminen ei ole rikos, mutta väärät syytökset on, mihin nuokin naiset sortui.

        Kai se sitten on niin, että naiset saa tehdä mitä vaan, niin kanssasisaret ei heitä tuomitse. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ylempänä joku jo kirjoitti, että huonosti käyttäytyminen ei ole rikos, mutta väärät syytökset on, mihin nuokin naiset sortui.

        Kai se sitten on niin, että naiset saa tehdä mitä vaan, niin kanssasisaret ei heitä tuomitse. :)

        AJos ne nuoret naiset olivat kokeneet joutuneensa ahdistelun ja hyökkäävän käytöksen kohteeksi, niin se ei tee heistä rikollisia, vaikka tekijä pääsisikin pälkähästä. Huono käytös ei ole rikoslaji.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AJos ne nuoret naiset olivat kokeneet joutuneensa ahdistelun ja hyökkäävän käytöksen kohteeksi, niin se ei tee heistä rikollisia, vaikka tekijä pääsisikin pälkähästä. Huono käytös ei ole rikoslaji.
        Mkr.

        Miten se voi olla mahdollista, kun kyseiset naiset eivät edes olleet tavannut kyseistä henkilöä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AJos ne nuoret naiset olivat kokeneet joutuneensa ahdistelun ja hyökkäävän käytöksen kohteeksi, niin se ei tee heistä rikollisia, vaikka tekijä pääsisikin pälkähästä. Huono käytös ei ole rikoslaji.
        Mkr.

        Nuo kokemukset on hyvin subjektiivisia. Joku ilahtuu kun kadulla vislataan perään, joku loukkaantuu.
        Joku kokee hyvän päivän toivotuksen vithuiluna, jos on itsellä huono päivä. Kyllä jotain itselle epämukavaakin pitää sietää tai muuten ei pidä lähteä hmisten ilmoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ylempänä joku jo kirjoitti, että huonosti käyttäytyminen ei ole rikos, mutta väärät syytökset on, mihin nuokin naiset sortui.

        Kai se sitten on niin, että naiset saa tehdä mitä vaan, niin kanssasisaret ei heitä tuomitse. :)

        Naiset vain kertoivat tapahtuneen. Poliisi tutkii ja oikeuslaitos syyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kokemukset on hyvin subjektiivisia. Joku ilahtuu kun kadulla vislataan perään, joku loukkaantuu.
        Joku kokee hyvän päivän toivotuksen vithuiluna, jos on itsellä huono päivä. Kyllä jotain itselle epämukavaakin pitää sietää tai muuten ei pidä lähteä hmisten ilmoille.

        Loukkaavaa vihellellä naisen perään. Ei nainen ole koira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset vain kertoivat tapahtuneen. Poliisi tutkii ja oikeuslaitos syyttää.

        Tuossa tapauksessa naiset valehteli ja heinät tuomittiin sakkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kokemukset on hyvin subjektiivisia. Joku ilahtuu kun kadulla vislataan perään, joku loukkaantuu.
        Joku kokee hyvän päivän toivotuksen vithuiluna, jos on itsellä huono päivä. Kyllä jotain itselle epämukavaakin pitää sietää tai muuten ei pidä lähteä hmisten ilmoille.

        Kyllä oikeanlaisen kiinnostuksen erottaa kopelijasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ylempänä joku jo kirjoitti, että huonosti käyttäytyminen ei ole rikos, mutta väärät syytökset on, mihin nuokin naiset sortui.

        Kai se sitten on niin, että naiset saa tehdä mitä vaan, niin kanssasisaret ei heitä tuomitse. :)

        Niin onko oikein teille se htcäwtfö saatteko sanoa mitä vaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loukkaavaa vihellellä naisen perään. Ei nainen ole koira.

        Ei olekaan.kaikiiia on äiti.


    • Anonyymi

      Kun ahdistelun kohteeksi joutunut henkilö tuo tilanteen julkisuuteen, ei hän ehkä halua tuhota hyväksikäyttäjänsä elämää. Jokaisella on perhe, työnsä, ystävänsä jne. Julkistaminen tuntuu kostonhimoiselta. Varmaaan ajatus seurauksista pidättää useinkin uhria. Meneehän hänenkin maineensa helposti tapahtumien selvittelyssä. Aina on niitä, jotka syyllistävät uhrin.
      Siihen luottaen moni hyväksikäyttäjä toimii ja sanoo: Kuka sinua uskoisi.

      • Anonyymi

        Ja kuinka moni nainen on ottanut ilmoituksensa takasin , kun on uhkailtu , niin että monet mutkat on näissäkin asioissa


    • Anonyymi

      Omalaatuista, sanon minä.

      Poliisit on jo 2 vuotta sitten tutkineet tämän Rydmanin tapauksen ja katsoneet, ettei ole syytä nostaa syytettä.

      Miksi tämä nyt on päivän puheenaihe lehtien palstoilla?

      • Anonyymi

        Ihminen voi olla käyttäytynyt törkeästi, vaikka hänen tekonsa eivät ylitä
        syytekynnystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen voi olla käyttäytynyt törkeästi, vaikka hänen tekonsa eivät ylitä
        syytekynnystä.

        Kyllä ja sen huomaa tälläkin foorumilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja sen huomaa tälläkin foorumilla.

        Sano vian suoraan ketä syytät !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano vian suoraan ketä syytät !

        Kirjoitin, että tälläkin foorumilla eli käsittää koko suomi24:n palstat.

        En pysty nimeämään yksittäistä kirjoittajaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Tää on vain maailmaa,eikä sen kummempaa,paratiisiksi ei sitä saa,"
      Kaikki menee alaspäin nykymaailmassa,kun kusi vessanpöntöstä.

    • Anonyymi

      Tämä on vasta alkua. Kokkareitten bileissä ryömittiin nukkuvia raiskaamaan,
      kertoo HS tänään.

    • Anonyymi

      Aina on ollut hyvin ja huonosti käyttäytyviä.

      En tiedä mitä on koulumaailma tänään, kun en enää koulua käy.
      Herää myös kysymys, mitä se somessa käytös olisi ollut ennen, jos some olisi ollut.

      Minua tympii tämä jatkuva morkkaaminen tämän päivän nuorista ja kotikasvatuksesta. Aika on täysin erillaista mitä se oli 1930-1950 luvulla.

      • Anonyymi

        Seon noin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mistä heidän nuhteettomuutta ja lemmenleikkejä olisi ennen seurattu, kun ei ollut somea, johon kuka tahansa voi kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä heidän nuhteettomuutta ja lemmenleikkejä olisi ennen seurattu, kun ei ollut somea, johon kuka tahansa voi kirjoittaa.

        ai juu, olihan sen yhden miehen lemmenleikit tiedossa. Paheksuiko kanssa häntä silloin?


      • Anonyymi

        Meinaatko niiinkuin esim. Ilkka Kanervaa ja on niitä muitakin, vaikken nyt juuri nimiä muista. - Nm. Arvokkuus on yliarvostettu käsite


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko niiinkuin esim. Ilkka Kanervaa ja on niitä muitakin, vaikken nyt juuri nimiä muista. - Nm. Arvokkuus on yliarvostettu käsite

        Paljon vanhempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko niiinkuin esim. Ilkka Kanervaa ja on niitä muitakin, vaikken nyt juuri nimiä muista. - Nm. Arvokkuus on yliarvostettu käsite

        Arvokkuus ei ole yliarvostettua vaan harvinaista. Arvostan hyvää käytöstä
        ja kansanedustajalle se on vaatimus, mutta minkä sille voi, jos äänestäjällä
        ei ole arvostelukykyä tai tietoa, koska puolue salaa asioita laittaessaan kyseisenlaisia
        tyyppejä ehdolle.
        On öykkäreitä muissakin puolueissa, epäilen, että tulemme kuulemaan,
        tämä saattaa olla vasta alkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon vanhempaa.

        Mutku häntä-heikkejä on ollut aina ja joka paikassa. Siis myös menneinä aikoina arvokkaissa arvovaltaa edustavissa laitoksissa. Ero nykyaikaan on se, että silloin suut pidettiin supussa eikä sen sortin asioita levitelty minnekään, saati julkisuuteen.

        Hiljainen hyäksyntä on nyt tullut tiensä päähän. Ja vaikka ei olisi hyväksynytkään, suu sulkemalla ja asiat hautaamalla tuli osalliseksi pimittämisestä ja huonon mallin jatkumisesta. - Nm. Ajat muuttuvat pikku hiljaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutku häntä-heikkejä on ollut aina ja joka paikassa. Siis myös menneinä aikoina arvokkaissa arvovaltaa edustavissa laitoksissa. Ero nykyaikaan on se, että silloin suut pidettiin supussa eikä sen sortin asioita levitelty minnekään, saati julkisuuteen.

        Hiljainen hyäksyntä on nyt tullut tiensä päähän. Ja vaikka ei olisi hyväksynytkään, suu sulkemalla ja asiat hautaamalla tuli osalliseksi pimittämisestä ja huonon mallin jatkumisesta. - Nm. Ajat muuttuvat pikku hiljaa

        Näinhän se on, mutta niin mukavaa on taas syyttää nykynuoria......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on, mutta niin mukavaa on taas syyttää nykynuoria......

        Se vika meissä 'vanhoissa' on. - Nm. Osa heistä on fiksumpia kuin me ikinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai juu, olihan sen yhden miehen lemmenleikit tiedossa. Paheksuiko kanssa häntä silloin?

        Kenen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutku häntä-heikkejä on ollut aina ja joka paikassa. Siis myös menneinä aikoina arvokkaissa arvovaltaa edustavissa laitoksissa. Ero nykyaikaan on se, että silloin suut pidettiin supussa eikä sen sortin asioita levitelty minnekään, saati julkisuuteen.

        Hiljainen hyäksyntä on nyt tullut tiensä päähän. Ja vaikka ei olisi hyväksynytkään, suu sulkemalla ja asiat hautaamalla tuli osalliseksi pimittämisestä ja huonon mallin jatkumisesta. - Nm. Ajat muuttuvat pikku hiljaa

        Ainakin persut eivät muista Jussin petosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vika meissä 'vanhoissa' on. - Nm. Osa heistä on fiksumpia kuin me ikinä

        Aina.


    • Anonyymi

      Poliisi saattaa tutkia Rydmanin tapausta, savua ei ilman tulta.

      • Anonyymi

        On jo kerran tutkinut ja todennut ettei sitä savua löydy!
        Merkillinen tapaus sinänsä, poikkeuksellisen hyvin ja tehokkasti järjestetty: Lähes kymmenen naista historian hämäristä, eli osa tapauksista päälle kymmenenkin vuotta sitten tapahtuneita tai ei- tapahtuneita, singahtaa julkisuuteen lähes samalla kellonlyömällä...
        Jos tässä ei ole kyse ajojahdista niin mistä sitten? Kenelle tämän jo joistakin tehtävistä eronneen henkilön paikkaa tällä toimnnalla pedataan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo kerran tutkinut ja todennut ettei sitä savua löydy!
        Merkillinen tapaus sinänsä, poikkeuksellisen hyvin ja tehokkasti järjestetty: Lähes kymmenen naista historian hämäristä, eli osa tapauksista päälle kymmenenkin vuotta sitten tapahtuneita tai ei- tapahtuneita, singahtaa julkisuuteen lähes samalla kellonlyömällä...
        Jos tässä ei ole kyse ajojahdista niin mistä sitten? Kenelle tämän jo joistakin tehtävistä eronneen henkilön paikkaa tällä toimnnalla pedataan...

        Ihan oikein poistaa kansanedustuslaitoksesta tuollaiset öykkärit.
        Eikö kansanedustajalla ole varamies.
        Kansa on kansanedustajat äänestänyt, ei kansanedustajan paikkaa voi pedata kellekään.
        Seuraavaksi eniten ääniä saanut nousee tilalle ?

        Rydi on kohta Perussuomalaisissa. Se on mieleltään persu.
        Edustaa kokkareitten persu-siipeä parin muun kanssa-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikein poistaa kansanedustuslaitoksesta tuollaiset öykkärit.
        Eikö kansanedustajalla ole varamies.
        Kansa on kansanedustajat äänestänyt, ei kansanedustajan paikkaa voi pedata kellekään.
        Seuraavaksi eniten ääniä saanut nousee tilalle ?

        Rydi on kohta Perussuomalaisissa. Se on mieleltään persu.
        Edustaa kokkareitten persu-siipeä parin muun kanssa-

        Kokkareet on ehkä itse järkänneet kuvion päästäkseen irti ko. henkilöstä
        nyt eikä vaalien alla, jolloin asian pullahtaminen julkisuuteen
        laskisi kannatusta. Kansalla on lyhyt muisti. Tämä juttu unohtunut,
        kun vaalit ovat ensi keväänä.


      • Anonyymi

        Aina löytyy tulta paitI petsulta.


    • Anonyymi

      On jäänyt mieleeni takavuosilta NL:n presidentti Jeltsin, joka tiedotustilaisuuteen tullessaan tarrautui pöydän ääressä istuneeseen sihteerikköön ja kutitti (?) häntä kainaloista. Naisparka kiemurteli ja yritti olla huvittunut. Niinä aikoina naisrauha oli tuota tasoa.
      Monella miehellä asenne on yhä sama kuin noina aikoina. Huumorintajua pitää olla, .Mutta naiset ovat usein niin tiukkapipoisia!

    • Anonyymi

      Digihäirintä vie mielen tullessaan.

    • Anonyymi

      Rydman pelkäsi olla rehellinen, mikäli olisi rehellisesti tunnustanut kaiken tekemisensä olisi hän selvinnyt vähemmällä.
      Rikostutkimusen yhteydessä on mahdollisuus lieventäviin asianhaaroihin tunnustuksen yhteydessä, epärehellisyys on politiikolle uran loppu.
      Politiikassa läpinäkyvyys avoimuus on hyve, oppositiossa valehtelu asioiden vääristely ei yleensä johda vastuuseen, hallituksessa valehtelu on luottamuksen menetys.

      https://twitter.com/Dimmu141/status/1539588107514806273/photo/1

      • Anonyymi

        Naisrauhaa ylenkatsovilla poliitikoilla on nyt edessään pakko muuttaa asenteitaan. Rehvastelu naisjutuilla ei enää lisääkään suosiota. Somessa törppöily leviää vauhdilla. "Ymmärtäjien" joukko pienenee.
        Mkr.


      • Anonyymi

        Olisi ymmärtänyt pyytää nöyrästi tai edes "nöyrästi" anteeksi ja ollut hiljaa,
        mutta hän käveli kaikkien asiattomasti kohtelemiensa naisten yli ja sanoi:
        "Kiistän kaiken !" eli tarkoitti, että naiset ovat valehtelijoita. Se ei ainakaan asiaa
        paranna ja kertoo hänestä enemmän huonoa kuin ne sanat.


    • Anonyymi

      Täällä saa tosi outoja kommentteja, kun kirjoittaa jonkun viestin.

      • Anonyymi

        Rydman salasi oleellisen tiedon: Poliisi katsoi rikostunnusmerkistön täyttyneen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rydman salasi oleellisen tiedon: Poliisi katsoi rikostunnusmerkistön täyttyneen

        Tapaus on tosi kova pala "nuhteettomien" kokoomuslaisten kannattajille.
        He luulevat, että heidän puolueensa on ainoa, jossa ei ole mätämunia,
        mutta on niitä jopa muitakin kuin tämä yksi.


    • Anonyymi

      Minä olen vähänkin lähelleni tulevia miehiä aina huitaissut päähän kässärillä, mutta eipähän ole sitten tarvinnut mennä naimisiinkaan.
      T. Tyynetäti Pullinputaalta.

      • Anonyymi

        Nykyisinkään ei mennä naimisiin. Naiset ovat korkeammin koulutettuja kuin miehet. Ei naisen enää tarvitse " päästä" naimisiin saadakseen arvostusta. Nainen voi hankkia lapsen avioliiton ulkopuolella menettämättä mainettaan.


      • Anonyymi

        Kässäri = käsiase. Jokaisella tytöllä ei ole aseenkantolupaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kässäri = käsiase. Jokaisella tytöllä ei ole aseenkantolupaa.

        Kässäri = käsikirjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kässäri = käsikirjoitus.

        Kässäri = käsilaukku


    • Anonyymi

      Näin se aika kultaa muistot ja päästään TAAS haukkumaan nykynuorten kasvatusta.

      Unohdetaan, että on näitä tapauksia ollut ennenkin ja ne "nuoret" olivat syntyneet ennen v 1950. Kuka heidät sitten kasvatti?

      • Anonyymi

        Aloitus nimenomaan kritisoi nuorten saamaa kotikasvatusta , josta on lipsuttu. Asia on niin että tavat on opittava sitten aikuisena, ja jos oppimiskyky on kehno, oppitunnit ovat hankalat. Joskus jopa lakituvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus nimenomaan kritisoi nuorten saamaa kotikasvatusta , josta on lipsuttu. Asia on niin että tavat on opittava sitten aikuisena, ja jos oppimiskyky on kehno, oppitunnit ovat hankalat. Joskus jopa lakituvassa.

        Minun mielestä aloitus kritisoi viime vuosien kasvatusta eli saa sen kuvan, että tämä ikäryhmä ja heidän lapsensa on hyvin kasvatettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä aloitus kritisoi viime vuosien kasvatusta eli saa sen kuvan, että tämä ikäryhmä ja heidän lapsensa on hyvin kasvatettuja.

        Onko jokainen tämänikäinen omasta mielestään kasvattanut lapsensa hyvin
        mutta muilla on pelkkiä kauhukakaroita ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä aloitus kritisoi viime vuosien kasvatusta eli saa sen kuvan, että tämä ikäryhmä ja heidän lapsensa on hyvin kasvatettuja.

        Tunnustat siis, että lapsenlapsesi eivät osaa kasvattaa lapsia,
        ja omakehu haisee: Minun lapseni on hyvin kasvatettuja.
        Mistä sinä sen tiedät ovatko he omassa sosiaalisessa ympäristössään
        kovinkaan hyvinkäyttäytyviä ja suosittuja.
        Ties vaikka olisivat ryydmaneja.


      • Anonyymi

        Kukako mahtoi kasvattaa, tosiaan!
        Sodassa olevat isät ja kotirintamalla ylirasitetut äidit. Onnekas lapsi, jonka kotona oli mummu tai kotiapulainen. Suurin osa lapsista kulki avain kaulassa ja paimensi pienempiä sisaruksiaan.
        Koulussa opettaja ja tiukat säännöt. Tunnilla ei puhuttu. Ei sanottu vastaan, käytösnumero todistuksessa piti olla kymppi.
        Lapset antoivat istumapaikan junassa aikuisille. Lapsi sai tarjoilussa viimeisenä. Aikuinen oli oikeassa, aina.
        Koko kylä kasvatti. Huonosta käytöksestä informoitiin kotiin.
        Maailma oli todellakin erilainen tämän palstan ikäkaudella.


    • Anonyymi

      Pitkä ketju, en jaksanut lukea, mutta mielipiteeni tein ensikuulemalta. Ex-avopuoliso syyttää väkivaltaiseksi, silti ei suostu lähtemään pois, vaikka Rydman joutui vaihtamaan lukotkin. Rydman joutui viemään ex-naisen tavarat jonnekin. Hyvin tuntuu ristiriitaiselta. Järkevä nainen neuvotelisi eron sopuisasti, sillä suhdetta ei voi pitää yksipuolisesti. Kun otetaan huomioon yleisen ilmapiirin muuttuminen 2011 vuodesta, nyt puututaan herkästi julkisesti. Onhan Rydmanilla varaa maksaa esiin tulevat nk. kärsimyskorvaukset.

      • Anonyymi

        Uskooko joku Rydmanin juttuihin ?


      • Anonyymi

        Tänään iltapäivälehdessä varoitetaan perheitä nimittelemästä toisiaan loukkaavilla nimityksillä.
        Jos perheissä vanhemmat haukkuvat tosiaan ja lapsiaan, on se todellakin huonoa kotikasvatusta. Oliko nimittelyä
        aikaisemmissakin sukupolvissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään iltapäivälehdessä varoitetaan perheitä nimittelemästä toisiaan loukkaavilla nimityksillä.
        Jos perheissä vanhemmat haukkuvat tosiaan ja lapsiaan, on se todellakin huonoa kotikasvatusta. Oliko nimittelyä
        aikaisemmissakin sukupolvissa?

        Mitä taas haet ? Olet jo kehunut omat "esimerkillisen hyvin kasvatetut
        lapsesi". Nytkö on tarkoituksesi (taas) alkaa haukkua nuorempia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä taas haet ? Olet jo kehunut omat "esimerkillisen hyvin kasvatetut
        lapsesi". Nytkö on tarkoituksesi (taas) alkaa haukkua nuorempia ?

        Muitten kakarat, meidän kullanmurut mesimarjat :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskooko joku Rydmanin juttuihin ?

        Uskotko sinä noiden naisten juttuihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko sinä noiden naisten juttuihin?

        Minä en usko kenenkään julkisuudessa asioitaan kaakattavan puheisiin. Enkä varsinkaan niitä levittelevien medioiden. - Nm. Uskomaton


    • Anonyymi

      Kokoomus halusi eroon siitä. Löysi keinon. Ymmärrän.
      Persuissahan se on koht ja sinne sopii. Se kuului kokoomuksen persusiipeen.

    • Anonyymi

      Ei mikään lehti paina perättömiä juttuja paitsi Seiska yms.
      Sillä on seurauksensa.
      Rydin tapauksessakaan ei ole ei savua ilman tulta.

      • Anonyymi

        En tiedä, onko savua vai tulta, mutta ihmettelen, miksi vuosien takaisista jutuista nostetaan nyt haloo.
        Rapakon takana syytetään suomalaista tapauksesta, joka tapahtumasta oli ennen syytettä kulunut 4 vuotta.


      • Anonyymi

        Kyllä painaa paljon tarkistamantonta potaskaa. - Nm. Myyntiluvut tärkeimmät


    • Anonyymi

      "Seiskat" painaa mitä vaan myynnin takia ja lehtihän
      elättää ns. "turhia julkkiksia" sopimuksilla,
      että he saavat kirjoittaa "sensaatioita" ja he suunnittelevat yhdessä julkkisten kanssa vetäviä juttuja. Julkkis saa rahaa ja lehti saa rahaa.
      Julkkikset jopa pyytävät juttuja itsestään.

      Päivälehdet on aivan eri juttu. Mikään päivälehti ei mene kirjoittamaan
      asioita varmistamatta taustoja.
      Ei mikään päivälehti halua tulla haastetuksi oikeuteen.
      Ryydi vaikuttaa pikkusielulta, jota ottaa päähän, että hänen huonoja
      puoliaan tuli julkisuuteen.


      Ei kai vain hänen pientä itsetuntoaan on loukattu ja hän haluaa keittää
      itselleen myrkkysopan, joka pilaa entisestään hänen maineensa.
      On olemassa suomalainen sananlasku:
      "Paska ei haise jos sitä ei tongi."
      Olisi pyytänyt anteeksi naisilta tekojaan ja ollut viisaasti hiljaa sen jälkeen,
      - jos olisi saanut anteeksi.

      Kokoomus jo halusi päästä eroon hänestä.
      Se kertoo aika paljon.

      Toivon oikeudenmukaista lopputulosta asiaan,
      on se mikä on.

      • Anonyymi

        Olen eri mieltä, mutten jaksa / ehdi nyt selvittää. - Nm. Sattuneesta syystä


      • Anonyymi

        Voi voi, kyllä ne päivälehdetkin ovat kirjoittaneet perättömiä juttuja.

        Suuri juttu tehdään vain jonkun lausonnon perusteella, joka sitten myöhemmin todetaankin perättömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, kyllä ne päivälehdetkin ovat kirjoittaneet perättömiä juttuja.

        Suuri juttu tehdään vain jonkun lausonnon perusteella, joka sitten myöhemmin todetaankin perättömäksi.

        Mainitse joku, kun kerran niin tarkkaan tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitse joku, kun kerran niin tarkkaan tiedät.

        Tuolla ylempänä on linkki siitä eli tutkimatta lehdet kirjoitti ja mikä sitten olikaan totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ylempänä on linkki siitä eli tutkimatta lehdet kirjoitti ja mikä sitten olikaan totuus.

        Ehkä teiltä on jotain jäänyt lukematta ? Olen lukenut HS:n kirjoituksen asiasta,
        että asiat tutkittiin perinpohjaisesti niinkuin kuuluukin.


      • Anonyymi

        Lienee toimittajan ammattitaidosta, sisäsyntyisistä näkemyksistä, asenteesta, oikeustajusta, kertojan, mutta varsinkin kuulijan taidoista kiinni, miten hän juttunsa kirjoitettuun asuun saattaa.

        Jälkeläisestäni oli aikoinaan muutama lehtijuttu harrastuksensa, josta tuli sittemmin ammatti, tiimoilta. Ei toimittajaa millään viitsinyt ruveta vetämään oikeuteen tai edes vastuuseen siitä, ettei hän ollut kyennyt esittämään asiaa oikein ja totuudellisesti, vaan sillä lailla, kun itse näki, koki tai puolihuolimattomasti käsitti.

        Pilusti pattiin otti kuitenkin, ettei asia ollut niiin kuin se oikeasti oli ja meni. - Nm. Ihan päivälehdessä


    • Anonyymi

      Käytöstavoissa ei ole mitään moittimista. Kyllä se on nyt selvitetty monen nuoren suulla tässäkin ketjussa. Haistakoon pitkän peen se joka muuta väittää.
      Kaikki hyvin.

      • Anonyymi

        Epäilen suuresti, että täällä joku nuori kirjoittelisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen suuresti, että täällä joku nuori kirjoittelisi.

        Et kaiväitä että 80-vuotiaat puolustelevat huonosti käyttäytyvää nuorisoa?
        Heidäthän tässäkin ketjussa yksimielisesti tuomittiin huonoiksi kasvattajiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kaiväitä että 80-vuotiaat puolustelevat huonosti käyttäytyvää nuorisoa?
        Heidäthän tässäkin ketjussa yksimielisesti tuomittiin huonoiksi kasvattajiksi.

        En ole huomannut, että täällä minua olisi morkattu huonoksi kasvattajaksi.

        Olen itse yli 80 ja olen oppinut elämässäni sen, että ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan,
        Eikä nuoriso sen huonommin käyttäydy nyt, kuin ennenkään.


    • Anonyymi

      Yhdeksän naista yhtä jolppia vastaan. Jolppi häviää juttunsa.

    • Anonyymi

      Kokoomus taisi itse nostaa "kissan pöydälle" ?
      Kokoomuksen salaisuus:
      Kokoomuksessa Rydmanin kiinnostuksesta nuoriin naisiin ja tyttöihin on puhuttu laajasti, mutta ulospäin siitä on vaiettu.

      Useat naiset kertovat kansanedustaja Wille Rydmanin ahdistavasta käytöksestä. Osa heistä on ollut tapahtuma-aikaan alaikäisiä, ja osa kertoo alkoholin tuputtamisesta ja väkivallasta.

      • Anonyymi

        Harva edes Rydmanin omassa puolueessa kyseenalaisti julki tulleita väitteitä.


    • Anonyymi

      Useissa HS:n haastatteluissa toistuu, että Rydman tarjosi runsaasti alkoholia ja patisti juomaan. Osa naisista on ollut tapahtumahetkellä alaikäisiä. Osa naisista kertoi väkivallasta tai fyysisestä kajoamisesta. Muutama Rydmanin kotona käynyt haastateltava kuvaa Rydmanin käytöstä painostavaksi, kun he halusivatkin poistua paikalta.

      • Anonyymi

        Tyttöset joi runsaasti alkoholia ja muisti meni. Nyt vuosien päästä vasta muistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttöset joi runsaasti alkoholia ja muisti meni. Nyt vuosien päästä vasta muistavat.

        Rydi juotti. Ei tytöillä viinaa ollut.


    • Anonyymi

      Minkälainen ihminen puolustaa alaikäisten tyttöjen hyväksikäyttäjää ?
      Entä jos olisi ollut oma alaikäinen tyttäresi, jota juotetaan ja käydään käsiksi ?

      • Anonyymi

        Ne eläkeläiset ehkä puolustavat törkeää jäbää,
        jotka on itsekin juoneet viinaa alaikäisenä
        ja antaneet itseään vanhempien miesten väkisin käpälöidä itseään housujen alta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eläkeläiset ehkä puolustavat törkeää jäbää,
        jotka on itsekin juoneet viinaa alaikäisenä
        ja antaneet itseään vanhempien miesten väkisin käpälöidä itseään housujen alta.

        Taputukset sulle, kun myönnät sen, että tätä käpälöintiä on ollut ennenkin, eikä niin, kuin ketjun aloitus antaa ymmärtää, että nyt vasta ne käytöstavat ovat kadonneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taputukset sulle, kun myönnät sen, että tätä käpälöintiä on ollut ennenkin, eikä niin, kuin ketjun aloitus antaa ymmärtää, että nyt vasta ne käytöstavat ovat kadonneet.

        En ole myöntänyt mitään. En ole itse koskaan kokenut sellaista.
        Oletko jotenkin sairas mieleltäsi ?
        Tekeekö se sinusta vastenmieliset asiat miesten taholta hyväksyttäväksi
        jos niitä on ollut ennenkin ?
        Minusta ei tee. Hyi olkoon.
        Arvasin vain, että muilla voi olla kokemusta.
        Mies-paskiaisia kai on ollut aina, kun raiskauksiakin on ollut ?
        Kertokaa, kun ei ole sattunut omalle kohdalle.
        Vanhoissa Suomi-filmeissä olen joskus nähnyt jotain sen suuntaista.


    • Anonyymi

      Ei pidä paikkansa, että käytöstavat on löystyneet.
      Samaa se on ollut aina. Erilaisia ihmisiä on aina ollut.
      Ei se aina ole opetetuista tavoista kiinni,
      joillakin on vaan luonnevika.

      Joistakin vanhoista ihmisistä tuppaa tulemaan omahyväisiä.
      Vain m i n ä ja m i n u n lapseni ovat hyväkäytöksisiä,
      kun mi-nä - kröhöm ! olen ne kasvattanut,
      uudet polvet - pyh- ne on niin huonokäytöksisiä.
      Ikävä asenne.

    • Anonyymi

      Joku vika sekin on, jos alaikäsiä halua juottaa tietyssä tarkoituksessa
      Ei pedofiileissä ole mitään puolustamista.

      • Anonyymi

        Tällä omalla ikäkausipalstallaan kirjoittavien nuoruudessa ei ollut edes mahdollista juottaa alaikäisiä humalaan, sillä viina oli kortilla, eikä sen käyttö ollut yleistä nuorten keskuudessa.
        Yhteisöt olivat pidättyväisempiä, eikä julkisesti käyttäydytty sääntöjen vastaisesti. Ei edes tiedetty pedofiliasta tai homoudesta kuin toisen käden tietoina, ja lapsia varoitettiin namusedistä. Koskaan ei tarkemmin selostettu namusetien tarkoitusperiä, pelkkä varoittaminen riitti.
        Yleinen asennoituminen elämän menoon oli toisenlainen, vuosikymmenien kuluessa tavat ovat muuttuneet.
        Turhaa sitä on nuorempien kiistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä omalla ikäkausipalstallaan kirjoittavien nuoruudessa ei ollut edes mahdollista juottaa alaikäisiä humalaan, sillä viina oli kortilla, eikä sen käyttö ollut yleistä nuorten keskuudessa.
        Yhteisöt olivat pidättyväisempiä, eikä julkisesti käyttäydytty sääntöjen vastaisesti. Ei edes tiedetty pedofiliasta tai homoudesta kuin toisen käden tietoina, ja lapsia varoitettiin namusedistä. Koskaan ei tarkemmin selostettu namusetien tarkoitusperiä, pelkkä varoittaminen riitti.
        Yleinen asennoituminen elämän menoon oli toisenlainen, vuosikymmenien kuluessa tavat ovat muuttuneet.
        Turhaa sitä on nuorempien kiistää.

        Totta, viina oli kortilla eli oli viinakortti ja viina sai ostaa.(kyllä sitä riitti ukoille tanssipaikkojen nurkan taakse. ja sitten puukot heilui)

        On aivan luonnollista, että ajat ovat muuttuneet ja nyt ei enää supista "namusedistä", vaan kerrotaan suoraan ja alkoholi oli jo täysin tuttua meidän lapsillemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, viina oli kortilla eli oli viinakortti ja viina sai ostaa.(kyllä sitä riitti ukoille tanssipaikkojen nurkan taakse. ja sitten puukot heilui)

        On aivan luonnollista, että ajat ovat muuttuneet ja nyt ei enää supista "namusedistä", vaan kerrotaan suoraan ja alkoholi oli jo täysin tuttua meidän lapsillemme.

        Ei meidän lapsille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän lapsille.

        Jos ei nyt sinun lapsillesi, mutta kyllä nämä esim. 50-luvun nuoriso sitä jo osasi käyttää, vaan moniko vanhempi sen tiesi?

        Sikailevia miehiä on ollut aina. Ei se mikään pulmunen ollut tämä meidän yksi pressakaan naisseikkailuineen, Ahteesta ja Kanervasta puhumattakaan eli täysin turhaa on syyttää nykynuoria pahemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän lapsille.

        Seksiäkin harrastettiin ennen, kuten nytkin. Aviottomia lapsiakin syntyi jo ennen 1920-lukua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksiäkin harrastettiin ennen, kuten nytkin. Aviottomia lapsiakin syntyi jo ennen 1920-lukua.

        Aviottoman lapsen äiti "ripitettiin" kirkon voimin vielä noinakin aikoina. Aviottoman lapsen syntyminen oli naiselle suuri häpeä, ja oikeudessa puitiin elatusvelvollisuutta Varattomille naimattomille naisille saatettiin määrätä sterilisaatio, jos hänellä oli useampia aviottomia lapsia. Yhteiskunta ei halunut kustannuksia tällaisesta holtittomuudesta.
        Avioton lapsi sai kärsiä asemastaan koko elämänsä ajan ja tuntea olevansa koko suvun yhteinen häpeä. Saattoi mys tapahtua, että sekä äiti että lapsi erotettiin suvun piiristä selviytymään omin neuvoin.
        Sota-aikakaan ei tuonut enemmän ymmärrystä, vaan pikaisia pakkoliittoja jouduttiin solmimaan ennen käenpoikasen syntymää.
        Se oli sen aikaista tapakasvatusta, johon nämä keskustelijat nyt vetoavat.
        Kyllä sen ajan asenteet pitivät nuoria kaidalla tiellä tiukemmin kuin näinä aikoina.
        Laittomat abortit olivat yleisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aviottoman lapsen äiti "ripitettiin" kirkon voimin vielä noinakin aikoina. Aviottoman lapsen syntyminen oli naiselle suuri häpeä, ja oikeudessa puitiin elatusvelvollisuutta Varattomille naimattomille naisille saatettiin määrätä sterilisaatio, jos hänellä oli useampia aviottomia lapsia. Yhteiskunta ei halunut kustannuksia tällaisesta holtittomuudesta.
        Avioton lapsi sai kärsiä asemastaan koko elämänsä ajan ja tuntea olevansa koko suvun yhteinen häpeä. Saattoi mys tapahtua, että sekä äiti että lapsi erotettiin suvun piiristä selviytymään omin neuvoin.
        Sota-aikakaan ei tuonut enemmän ymmärrystä, vaan pikaisia pakkoliittoja jouduttiin solmimaan ennen käenpoikasen syntymää.
        Se oli sen aikaista tapakasvatusta, johon nämä keskustelijat nyt vetoavat.
        Kyllä sen ajan asenteet pitivät nuoria kaidalla tiellä tiukemmin kuin näinä aikoina.
        Laittomat abortit olivat yleisiä.

        Ehkä joillekin kävi noin, mitä kirjoitat, mutta ei kaikille.

        Tietoni perustuu omaan sukuuni.

        Kuten äitinikin aikoinaan sanoi, ettei hänen nuoruuttaan voi verrata minun nuoruuteeni, niin minä sanon samoin, ettei minun nuoruuttani voi verrata lasteni nuoruuteen jne.

        Minä olen vanha ihminen, mutta kärsin suunnattomasti, kun morkataan tämän päivän nuoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei nyt sinun lapsillesi, mutta kyllä nämä esim. 50-luvun nuoriso sitä jo osasi käyttää, vaan moniko vanhempi sen tiesi?

        Sikailevia miehiä on ollut aina. Ei se mikään pulmunen ollut tämä meidän yksi pressakaan naisseikkailuineen, Ahteesta ja Kanervasta puhumattakaan eli täysin turhaa on syyttää nykynuoria pahemmaksi.

        Matti V on yrittänyt iskeä kaikkia mikä liikkuu, kampaajaansakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä joillekin kävi noin, mitä kirjoitat, mutta ei kaikille.

        Tietoni perustuu omaan sukuuni.

        Kuten äitinikin aikoinaan sanoi, ettei hänen nuoruuttaan voi verrata minun nuoruuteeni, niin minä sanon samoin, ettei minun nuoruuttani voi verrata lasteni nuoruuteen jne.

        Minä olen vanha ihminen, mutta kärsin suunnattomasti, kun morkataan tämän päivän nuoria.

        Minusta on kehityksen pysäyttämistä sanoa, että tämän päivän ihmisiä on turha arvostella, koska samaa tekivät aikaisemmatkin sukupolvet.
        Hyväksymmekö me menneet tapahtumat vain siitä syystä, että ne ovat omien vanhempiemme tekemiä ja sen ajan asenteita? Eikö ole tarpeen miettiä, mitä virheitä on tehty aikaisimmissa sukupolvissa ja yritetä muuttaa asioita nyt, kun siihen on vielä mahdollisuus?
        Vaikuttaa aivan siltä, että ei vieläkään voida luopua ajatuksesta, että murrosikäinen tyttö on syypää väärään suhteeseen itseään paljon vanhemman miehen kanssa, ja mies todetaan syyttömäksi uhriksi, kun suhde paljastuu. Häneen suhtaudutaan myötätunnolla ja säälitellään, kun hän on joutunut tuollaiseen pyöritykseen huonosti käyttäytyvän tyttölapsen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on kehityksen pysäyttämistä sanoa, että tämän päivän ihmisiä on turha arvostella, koska samaa tekivät aikaisemmatkin sukupolvet.
        Hyväksymmekö me menneet tapahtumat vain siitä syystä, että ne ovat omien vanhempiemme tekemiä ja sen ajan asenteita? Eikö ole tarpeen miettiä, mitä virheitä on tehty aikaisimmissa sukupolvissa ja yritetä muuttaa asioita nyt, kun siihen on vielä mahdollisuus?
        Vaikuttaa aivan siltä, että ei vieläkään voida luopua ajatuksesta, että murrosikäinen tyttö on syypää väärään suhteeseen itseään paljon vanhemman miehen kanssa, ja mies todetaan syyttömäksi uhriksi, kun suhde paljastuu. Häneen suhtaudutaan myötätunnolla ja säälitellään, kun hän on joutunut tuollaiseen pyöritykseen huonosti käyttäytyvän tyttölapsen takia.

        Onko joku täällä pedofilian kannattaja ?
        Eiköhän aikuisella mieheltä vaadita se järki mitä se tekee
        eikä alaikäiseltä ihmiseltä, lapselta ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on kehityksen pysäyttämistä sanoa, että tämän päivän ihmisiä on turha arvostella, koska samaa tekivät aikaisemmatkin sukupolvet.
        Hyväksymmekö me menneet tapahtumat vain siitä syystä, että ne ovat omien vanhempiemme tekemiä ja sen ajan asenteita? Eikö ole tarpeen miettiä, mitä virheitä on tehty aikaisimmissa sukupolvissa ja yritetä muuttaa asioita nyt, kun siihen on vielä mahdollisuus?
        Vaikuttaa aivan siltä, että ei vieläkään voida luopua ajatuksesta, että murrosikäinen tyttö on syypää väärään suhteeseen itseään paljon vanhemman miehen kanssa, ja mies todetaan syyttömäksi uhriksi, kun suhde paljastuu. Häneen suhtaudutaan myötätunnolla ja säälitellään, kun hän on joutunut tuollaiseen pyöritykseen huonosti käyttäytyvän tyttölapsen takia.

        Jatka sinä sitten kehittymistäsi ja hauku nuorempia, kuinka heillä on käytöstavat löystyneet.

        Minä en vaan hyväksy sitä, että jos on sata nuorehkoa ihmistä ja yksi sikailee, niin sitten katsotaan, että ne 99 muutakin sikailee-


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Käytöstavoista yleensä:
        Mitä mieltä olette, jos joku heittää toisen tontille pussillisen koirankakkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytöstavoista yleensä:
        Mitä mieltä olette, jos joku heittää toisen tontille pussillisen koirankakkaa?

        Pahempaaki on maailmassa tapahtunut. Ehkä toisen tontilla asuu joku kakkamainen
        tyyppi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahempaaki on maailmassa tapahtunut. Ehkä toisen tontilla asuu joku kakkamainen
        tyyppi ?

        Roosa Meriläinen heitti Venäjän suurlähetystön aidan yli pussillisen.
        Poliisi ei ottanut tutkittavakseen tapausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roosa Meriläinen heitti Venäjän suurlähetystön aidan yli pussillisen.
        Poliisi ei ottanut tutkittavakseen tapausta.

        Kaikki toimivat oli oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki toimivat oli oikein.

        Mitä virkkeesi tarkoittaa? - Nm. Täh


    • Anonyymi

      Tänään luin juuri erään äidin ihmettelyn siitä, että kolme vierasta lasta oli ilmaantunut heidän lapsiensa eteen nimittelemään heitä nimityksillä, jollaisia eivät entisajan kasvattajat olleet kuulleetkaan.
      Tässä ketjussa on yritetty puolustaa tämän päivän lapsia ja nuoria sillä, että he ovat edellisten polvien kasvattamat ja siitä syystä syy huonoon käytökseen on löydettävissä vanhemmista polvista, joiden asenteet periytyvät sukupolvesta toiseen. Ja että on vain hyväksyttävä tämä tosiasia. Korjaamisen syytä ei myönnetä.

      Mutta kielenkäytössä ainakin on raja siinä, että muutama vuosikymmen sitten ei lapsien ja nuorten sanavarastossa ollut homoja ei transuja, eikä muita loukkaavia nimityksiä ja kirosanoja, jotka nykyisin ovat alakouluikäistenkin käytössä.
      Kehitys etenee aloilla kuin aloilla, ja huono käytös ja törkeä kielenkäyttö lisääntyy kaikkialla. Siitä on ollut esimerkkejä myös S24:n ketjuissa.

      Kalikka vain tuntuu osuvan, kun aihe on niin torjuttu.

      • Anonyymi

        Pitänee nyt muistaa se, että homous oli Suomessa rikos aina vuoteen 1971 asti, eikä niistä pahemmin kuultu.

        Muutama vuosikymmen sitten oli vai radio, tv ja lehdet, joista sai tietoa. Nykyisin netti puskee sitä tietoa.

        Tuskin se kalikka tähän ikäpolveen osuu. Meidän lapset on jo vanhoja, mutta ehkä meistä moni ymmärtää sen, että ajat muuttuu. Ei tämän päivän lapset enää käpylehmiä tee, ei edes maaseudulla.

        Minua tympii tämä sukupuolettomuus eli ei saisi olla tyttöjä ja poikia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitänee nyt muistaa se, että homous oli Suomessa rikos aina vuoteen 1971 asti, eikä niistä pahemmin kuultu.

        Muutama vuosikymmen sitten oli vai radio, tv ja lehdet, joista sai tietoa. Nykyisin netti puskee sitä tietoa.

        Tuskin se kalikka tähän ikäpolveen osuu. Meidän lapset on jo vanhoja, mutta ehkä meistä moni ymmärtää sen, että ajat muuttuu. Ei tämän päivän lapset enää käpylehmiä tee, ei edes maaseudulla.

        Minua tympii tämä sukupuolettomuus eli ei saisi olla tyttöjä ja poikia.

        Ja missähän se on kielletty ja kenen toimesta? - Nm. Ei pidä mennä kaikkeen mukaan


    • Tämän päivän uutinen Vantaalta kertoo, että poikalauma oli kivittänyt ja kiduttanut lammikolle eksynyttä haikaraa, joka oli sen verran huonossa kunnossa, että oli ollut paikalla useamman päivän poikien kiusattavana, kunnes joku Korkeasaaresta oli käynyt sen pelastamassa.
      Pahalta tuntuu, että lapsilla ei ole myötätuntoa eikä tarvetta auttaa avutonta. Kyllä sekin kertoo kotikasvatuksen puutteesta.
      Nythän on opittava suojelemaan jopa pörriäisiä ihan oman hyvinvoinnin vuoksi. Mutta yhä olemme niin pelokkaita, että torjumme vieraan luontokappaleen ympäristöstämme. Haikara on asettumassa Suomeen, jo muutamia pesiviä pareja on bongattu, ja tämäkin lintu oli ehkä jo Suomessa syntynyt ja kotoaan eksynyt.
      Mutta lapset eivät sitä vielä tunnista.
      Kodin asia on korostaa, että eläimiä on kohdeltava hyvin.

      • Anonyymi

        Vuonna 1957 tulin koulusta itkien kotiin, kun olin nähnyt kolmen pojan rääkkäävän sorsaa..

        Vuonna 1958 tulin taas itkien. Kaksi pari vuotta vanhempaa poikaa oli heittänyt minut välitunnilla kuralätäkköön.

        Muitakin ikäviä tapauksia on, mutta en kerro niistä, koska ne ei kohdistunut minuun.

        mutta jatkakaa nykynuorten ja lapsien sekä heidän vanhempiensa hakkumista. Minä en uskalla haukkua, kun koskaan ei tiedä osuuko se omaan nilkkaan jälkipolven kautta.


      • Anonyymi

        Se joka osaa käytöstavat ei tule tänne moittimaan vanhuksia.
        Millainen lie ollut Makriinan koti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se joka osaa käytöstavat ei tule tänne moittimaan vanhuksia.
        Millainen lie ollut Makriinan koti?

        Kuka nyt on vanhuksia haukkunut?


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3067
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2922
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2105
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1952
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1502
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe