Libre 3 -sovelluksen yhteensopivuus OnePlus-puhelimien kanssa

Hei,

Olen hankkimassa uutta puhelinta, ja pohdin yhteensopivuutta Libre 3 -sovelluksen kanssa. Olen ajatellut ostaa OnePlus-merkkisen puhelimen, jota ei kuitenkaan löydy Libren yhteensopivuuslistauksista. Haluaisin kuulla kokemuksia siitä, kuinka Libre 3 -sovellus toimii OnePlus-puhelimissa - tai toimiiko ylipäätään?

Merkillä on ainakin katsomissani puhelimissa Android 11 -pohjainen OxygenOS 11 -käyttöjärjestelmä (joillain sivustoilla mainitaan ainoastaan tuo Android 11, joten oletettavasti vastaavat hyvin läheisesti toisiaan), ja pohdin, toimiiko sovellus ko. puhelimissa. OnePlus-puhelimista löytyy tuo Libre 3 -sovellus - olen katsonut sen muutamien ystävieni OnePlus-merkkisistä puhelimista - ja sovelluksen voi siis ladata kyllä. Pohdin kuitenkin, voiko sovelluksen käytössä tulla käytännössä jotain ongelmaa?

20

4779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikea sanoa mitään varmasti, mutta todennäkösesti kyse on vain siitä ettei puhelintasi ole testattu Libre 3:n kanssa, joten sitä ei voida virallisesti listata tuetuksi.

    • Minulla on N10 ja libre toimii sen kanssa.

      • Vaihdoin oneplus nord 2 ce lite:een ja sekin toimii.


    • Anonyymi

      Kysykää ihmiset suoraan Libren asiakastuesta, siksi ne siellä on.

      • Anonyymi

        Minä soitin Libren asiakastukeen. Sieltä lähetettiin minulle lista, jossa oli kaikki puhelimet joiden yhteensopivuus Libre kolmosen kanssa oli tutkittu.

        Ainakin listan Samsung-puhelimet olivat niin vanhoja malleja, ettei niitä ole enää vähän karrikoidusti sanoen kuin museoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä soitin Libren asiakastukeen. Sieltä lähetettiin minulle lista, jossa oli kaikki puhelimet joiden yhteensopivuus Libre kolmosen kanssa oli tutkittu.

        Ainakin listan Samsung-puhelimet olivat niin vanhoja malleja, ettei niitä ole enää vähän karrikoidusti sanoen kuin museoissa.

        Olen soittanut ko. yrityksen asiakastukeen viime viikolla ja tietoa uudempien puhelinten yhteensopivuudesta Lible 3:n kanssa heillä ei valitettavasti ole. Viittasivat vain heidän nettisivuilta löytyvään taulukkoon, jossa on niin vanhoja puhelinmalleja, joita ei edes ole enää myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen soittanut ko. yrityksen asiakastukeen viime viikolla ja tietoa uudempien puhelinten yhteensopivuudesta Lible 3:n kanssa heillä ei valitettavasti ole. Viittasivat vain heidän nettisivuilta löytyvään taulukkoon, jossa on niin vanhoja puhelinmalleja, joita ei edes ole enää myynnissä.

        Saman huomion tein minäkin, uusia malleja ei ole listalla. Uusi puhelin pitäisi kuitenkin hommata ja sen pitäisi olla sopiva libre3n kanssa. Olisikohan missään mitään tuoreempaa epävirallista diabeetikkojen keräämää listaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman huomion tein minäkin, uusia malleja ei ole listalla. Uusi puhelin pitäisi kuitenkin hommata ja sen pitäisi olla sopiva libre3n kanssa. Olisikohan missään mitään tuoreempaa epävirallista diabeetikkojen keräämää listaa?

        Te joilla libre3 on jo ollut käytössä ja suht uusi puhelin, voisitteko laittaa vaikka tähän ketjuun tiedot puhelimestasi jos se siis sopii yhteen libre3 kanssa eikä mitään häikkää ole sovelluksen käytössä ollut. Suosituksia tai vinkkejä? Onko kolmonen toiminut hyvin vs kakkonen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te joilla libre3 on jo ollut käytössä ja suht uusi puhelin, voisitteko laittaa vaikka tähän ketjuun tiedot puhelimestasi jos se siis sopii yhteen libre3 kanssa eikä mitään häikkää ole sovelluksen käytössä ollut. Suosituksia tai vinkkejä? Onko kolmonen toiminut hyvin vs kakkonen?

        Samsung Galaxy a54 toiminut minulla hyvin jo pari päivää.


    • Anonyymi

      Kuinkahan laajasti libre3 on jo hoitotarvikejakeluissa saatavilla? Saakohan kakkosmallia lukulaitteineen jatkossa vai korvaako libre3 sen kokonaan? Itse kun pähkäilen josko erillinen lukulaite olisi kuitenkin kiva, kun en tykkää tapella kännykkäsovellusten kanssa.

      • Anonyymi

        Mutu-pohjalta sanoisin, että kakkosmallia saa niin kauan kuin varastoa on. Itsekin tykkään erillisestä lukijasta enemmän kuin puhelimen varassa olosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutu-pohjalta sanoisin, että kakkosmallia saa niin kauan kuin varastoa on. Itsekin tykkään erillisestä lukijasta enemmän kuin puhelimen varassa olosta

        Niin ajattelisin itsekin. Toivottavasti varastot on isot ja ilmoittavat sitten hyvissä ajoin kun niitä ei enää ole, että saa toimivan puhelimen kolmosille hommattua. Lukulaite on itsessään vaan niin ihanan simppeli, tykkään pitää sokerijutut erillään ja kännykkää tartteekin sitten kaikkeen muuhun jatkuvasti. Ja olen kyllä täysin riippuvainen librestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ajattelisin itsekin. Toivottavasti varastot on isot ja ilmoittavat sitten hyvissä ajoin kun niitä ei enää ole, että saa toimivan puhelimen kolmosille hommattua. Lukulaite on itsessään vaan niin ihanan simppeli, tykkään pitää sokerijutut erillään ja kännykkää tartteekin sitten kaikkeen muuhun jatkuvasti. Ja olen kyllä täysin riippuvainen librestä.

        Liian moni asia on puhelimen varassa. En ole ihminen joka huutaa veivi-ikkunoita takaisin autoon, mutta lähinnä käy sääliksi kun ihmiset kaupan kassalla tai kahvilan tiskillä yrittävät mobiilisovelluksin todistaa maksukykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian moni asia on puhelimen varassa. En ole ihminen joka huutaa veivi-ikkunoita takaisin autoon, mutta lähinnä käy sääliksi kun ihmiset kaupan kassalla tai kahvilan tiskillä yrittävät mobiilisovelluksin todistaa maksukykyään.

        Itse olen jo ikuisuuden ajan maksanut käytännössä aina älykellolla tai älypuhelimella Google Paytä käyttäen. Toimii aivan loistavasti enkä ole enää pitkään aikaan kantanut mukanai lompakkoa ja muovikortteja. Niillä ei tee enää yhtään mitään kun maksaminen kassalla sujuu erittäin helposti ja nopeasti älypuhelimella tai älykellolla. En mistään hinnasta palaisi enää käyttämään muovikortteja maksamisessa käteisestä nyt puhumattakaan. Älypuhelimella ja älykellolla maksaminen on aivan valtavan paljon helpompaa ja kätevämpää.


    • Anonyymi

      Mulla ollut nyt muutaman päivän OnePlus nord ce 3 lite. Libre 3 kanssa ja on toiminut moitteetta. Käyttöjärjestelmänä toimii android pohjainen oxygenOS 14.0. Uskoisin ihan jokaisen uudemmankin puhelimen toimivan libren kanssa kunhan puhelimesta löytyy bluetooth sekä nfc. Tosin kannattaa muutaman kerran tarkistella sormenpäästä mittaamalla jos haluaa varmistua näyttääkö arvot samaan suuntaan.

    • Anonyymi

      Hei,

      netistä löytämieni kommenttien perusteella ainakin joillakin Libre 3:n käyttäjillä (+ Android-puhelin) on ollut ongelmia hälytysäänien äänenvoimakkuuden säädön kanssa. Jotkut ovat myös moittineet sovelluksen toimintaa hitaaksi. Onkohan jollakulla tällä foorumilla kokemuksia asiasta? Onko Libre 3 sovellus ja Libre 3 sensorit toimineet yhtä hyvin Librelink toimi Libre 2 sensoreiden kanssa?. Entä onko toimivuudessa ollut mainittavaa eroa Android 13 vs. Android 14? Kiitti vastauksesta.

    • Anonyymi

      Android 11 -versiolla varustettua puhelinta ei oikein kannata enää ostaa toimii Libre 3 siinä tai ei. Uusi Android on Android 14 ja Android 15 julkastaan joskus loppukesästä tai niillä main.

    • Anonyymi

      Itselläni on Samsungin älypuhelin, joten en osaa ketjun aloitukseen suoraan vastata. Mutta ainakin omalla Samsungin luurillani Libre 3 -sovellus toimii hyvin, älypuhelimessa on Android 14. Libre 3 -sovellus tosin tahmailee hetken aikaa kun sovelluksen avaa, mutta käynnistyttyää sovellus toimii hyvin. En osaa sanoa mistä tuo sovelluksen avautumisvaiheen hidastelu johtuu. Saattaa tosin johtua ihan jo siitä, että itselläni on älypuhelimessa aika paljon kaikenlaista ajossa jatkuvasti, älykotijuttua, terveyssovelluksia ja paljon paljon muuta. Voi olla, että tästä luurista alkaa vähän tehot loppua kesken ja tarkotus olisikin ostaa uusi lähiaikoina.

      Mitä tulee erilliseen Libre -sensorin lukulaitteeseen niin Libre 3 -sensoreillehan sellasta ei ole. Eli käyttö tapahtuu älypuhelimella. Itse en kyllä mitään erillistä lukulaitetta edes haluaiai. Ihan älytöntä olisi kantaa mukana erillistä lukulaitetta kun sensoria voi käyttää älypuhelimellakin. Miksi siis raahata mukana mitään erillisiä lukulaitteita? Toisekseen ne vanhempien Libre -sensorienerilliset lukulaitteet on täysin käyttökelvottomia, jos ei näe. Itse olen sokeutunut, ei liity diabetekseen vaan synnynnäiseen näkövammaan. Sokeutuminen ei siis johdu tyypin 1 diabeteksesta jollainen itselläni myös on. Mutta siis noi Libre -sensorien erilliset lukulaitteethan ei puhu yhtään mitään, joten ne on täysin mahdottomia käyttää jos ei näe. Älypuhelimessa olevalla sovelluksella sensorin käyttö puolestaan onnistuu hienosti, koska puhelimen ruudunlukuohjelma puhuu myö Libre 3 -sovelluksen käyttöliittymän ja sisällön. Muutenkin älypuhelin on aina käytännössä mukana joten on kätevää kun sensoria voi käyttää sillä. Toivoisin tosin, että Libre -sensoreille tulisi sovellus myös älykelloille.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Kiitti paljon vastauksestasi ja muille myös!


    • Anonyymi

      Ostin juuri Samsung Galaxy A55, käyttöjärjestelmä Android 14. Libre 3 ei toimi tämän kanssa. Edellinen oli Galaxy A51, Android 13, siinä libre 3 toimi lukuunotttamatta äänenvoimakkuuden säätöä.
      Tuesta ei osata sanoa milloin A55 tulee yhteensopivaksi vai tuleeko koskaan. Tuesta kerrottiin myös, että äskettäin on julkaistu erillinen lukulaite Libre 3:lle, mutta sitä ei ole vielä kaikilla hyvinvointialueilla.
      Oudolta tuntuu toiminta, kun uusimman Applen käyttöjärjestelmän kanssa on yhteensopiva, mutta Android 14 ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe