Ulostus pelottaa

Olen vain 12 vuotias, mutta minua pelottaa ulostaminen. Olen saanut pelon ripulista. Pelkään siis ulostaa kun tunnen että ripuli on tulossa. Olen pidättänyt ripulia nyt 2 vrk ja 6 tuntia. Pelkään myös, että saan ummetusta ja en uskalla mennä vessaan. Pelkkä ajatus saa minut melkein oksentamaan ripulin ulostamisesta. Mietin vain, että tietääkö joku voiko ripulista "muuttaa" normaalia ulostetta ilman lääkkeitä? Äitini tietää asiasta, mutta minua ei huvita kertoa hänelle, etten uskalla mennä vessaan. Äitini vain sanoi "mene vain vessaan muut ovat ulkona/mene ihan rauhassa" siltikään rauhaa ei saa missään ja tuntuu siltä että laitan pöntön tukkoon jos käyn, ja olen vielä ystävälläni perheen kanssa. Mitä tekisin?! 😭😩

8

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anteeksi. Olen tosi myöhässä! Ite olen 012 ja ulostaminen muakin on pelottanut. Mutta aina oon pelännyt turhaan. Itekkin pelkään ripulia. Kannattaa rohkeasti puhua jollekin asiasta!

    • Anonyymi

      Tarpeettomasti ei kannata ulostamista pantata samoin kuin pierua pidätellä. Siinä tekee vain vahinkoa itselleen ja saattaa vanhemmiten joutua sairaalaan suolitukosten takia, kuten ystävälleni kävi. Jo alakoulussa joutui pidättelemään kun ei uskaltanut pyytää opettajalta lupaa vessaan kesken tunnin, kun se vessahätä ei välitunnin aikana tullut vaan aina kesken tunnin. Sitä jatkui koko kouluajan ja myöhemmin vielä töissäkin kun ei aina ollut mahdollisuutta heti päästä vessaan. Sitten tulikin päivä kun vietiin ambulanssilla sairaalaan kesken työpäivän valtavien kouristusten ja kipujen takia ja syynä oli suolitukokset.

    • Anonyymi

      paskanna rauhassa,lue vaikka aku ankkaa samalla kun sonnit

    • Anonyymi

      voisit käydä luotaiskaupassa kysymässä olisiko niillä maitohappopakteeri pillereitä .ps ne laittaa sun mahas kuntoon

      • Anonyymi

        apteekista ainakin saa ja parempia maitohappobakteeri pillereitä. Kokemusta on.


    • Anonyymi

      ehdotus,nopee paskantaminen ja sitten vikkelästi kartsalle vakaisiin jengin kassa

    • Anonyymi

      Kun menet pytylle niin sanot vain ääneen taikasanan "jambalaya" ja annat paukkua.

    • Anonyymi

      Juustoa kannattaa lisätä ruokavalioon, pillerit ovat kusetusta!💩

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe