Olen vain 12 vuotias, mutta minua pelottaa ulostaminen. Olen saanut pelon ripulista. Pelkään siis ulostaa kun tunnen että ripuli on tulossa. Olen pidättänyt ripulia nyt 2 vrk ja 6 tuntia. Pelkään myös, että saan ummetusta ja en uskalla mennä vessaan. Pelkkä ajatus saa minut melkein oksentamaan ripulin ulostamisesta. Mietin vain, että tietääkö joku voiko ripulista "muuttaa" normaalia ulostetta ilman lääkkeitä? Äitini tietää asiasta, mutta minua ei huvita kertoa hänelle, etten uskalla mennä vessaan. Äitini vain sanoi "mene vain vessaan muut ovat ulkona/mene ihan rauhassa" siltikään rauhaa ei saa missään ja tuntuu siltä että laitan pöntön tukkoon jos käyn, ja olen vielä ystävälläni perheen kanssa. Mitä tekisin?! 😭😩
Ulostus pelottaa
8
778
Vastaukset
- Anonyymi
Anteeksi. Olen tosi myöhässä! Ite olen 012 ja ulostaminen muakin on pelottanut. Mutta aina oon pelännyt turhaan. Itekkin pelkään ripulia. Kannattaa rohkeasti puhua jollekin asiasta!
- Anonyymi
Tarpeettomasti ei kannata ulostamista pantata samoin kuin pierua pidätellä. Siinä tekee vain vahinkoa itselleen ja saattaa vanhemmiten joutua sairaalaan suolitukosten takia, kuten ystävälleni kävi. Jo alakoulussa joutui pidättelemään kun ei uskaltanut pyytää opettajalta lupaa vessaan kesken tunnin, kun se vessahätä ei välitunnin aikana tullut vaan aina kesken tunnin. Sitä jatkui koko kouluajan ja myöhemmin vielä töissäkin kun ei aina ollut mahdollisuutta heti päästä vessaan. Sitten tulikin päivä kun vietiin ambulanssilla sairaalaan kesken työpäivän valtavien kouristusten ja kipujen takia ja syynä oli suolitukokset.
- Anonyymi
paskanna rauhassa,lue vaikka aku ankkaa samalla kun sonnit
- Anonyymi
voisit käydä luotaiskaupassa kysymässä olisiko niillä maitohappopakteeri pillereitä .ps ne laittaa sun mahas kuntoon
- Anonyymi
apteekista ainakin saa ja parempia maitohappobakteeri pillereitä. Kokemusta on.
- Anonyymi
ehdotus,nopee paskantaminen ja sitten vikkelästi kartsalle vakaisiin jengin kassa
- Anonyymi
Kun menet pytylle niin sanot vain ääneen taikasanan "jambalaya" ja annat paukkua.
- Anonyymi
Juustoa kannattaa lisätä ruokavalioon, pillerit ovat kusetusta!💩
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2283935Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1381404
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein126925- 77909
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37890Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8747J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61726Mara&Esko gaalassa jälleen
Onkohan expariskunta taas tulossa yhdessä punaiselle matolle etuilemaan?? Heillähän on omasta mielestään oikeus, ovat He187697