Koirasta ei huolehdita

Anonyymi

Moikka! Oon 11v tytö ja mun mummolla on koira. Sitä koiraa ei käytetä ulkona vaan sillä on pikkuruinen aitaus takapihalla. Koira päästetään sinne kolme kertaa päivässä. Sen turkki on huopaantunutta ja kuumina kesäpäivinä koira tuskailee kuten tälläkin hetkellä. Koira on cockkeri eli METSÄSTYSKOIRA joka tarvitsee ulkoilua! Koiralla on myös mätäpaise 5x5cm ollut puolivuotta tassussa eikä siitä välitetä. Kasvaa vain. Koiralle huudetaan jatkuvasti ’oma paikka’ joka on LIIAN pieni kori. Koiraa ei olla koulutettu mitenkään ja huudetaan jos pääsee pienikin vinkaisu/murina/haukahdus :/. Ollaan vanhempien kanssa mietitty elsua. Mikä neuvoksi?

38

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moikka!

      Soita/soittakaa kotipaikkasi valvontaeläinlääkärille ja kertokaa huolenne mummosi koirasta rohkeasti. Myös eläinsuojeluyhdistykselle voi laittaa sähköpostia tai esim. Facebookissa viestiä, he eivät myöskään saa kertoa kuka ilmoituksen on tehnyt. Jos on vaikea löytää numeroa, voitte soittaa silloin myös 112, he yhdistävät oikealle henkilölle.

      Valvontaeläinlääkäri on vaitiolovelvollinen, eli ei saa kertoa kuka soitti. Hän tulee ilmoittamatta paikan päälle ja tarkistaa koiran kunnon ja ympäristön sopivuuden. Esimerkiksi tarhaan on minmivaatimus ja turkkirodun karvat eivät saa olla huipaantuneita. Hän sitten antaa jatkotoimenpiteet, eli mahdollisuuden parantaa oloja - ja tulee uusintakäynnille, että olot paranevat, taikka tekee huostaanoton, jos tilanne on koiran hengen kannalta vakava.

      Koiran kohtalo kuulostaa puhtaasti kärsimykselle tällä hetkellä, joten on teidän käsissänne valitettavasti se, kuinka kauan koira kärsii oloissaan, mutta teette oikein ja parhaanne ainoastaan soittamalla viranomaiselle. Miettiminen ja hiljainen hyväksyntä on väärin elävää eläintä kohtaan. Näillä keleillä se saattaa kuolla kuumuuteen, ja sitä ette varmasti halua.

      Minäkin olen tehnyt lähisukulaisesta elsun pakon edestä, mutta sukulainen säikähti ja tomeristui heti valvontaeläinlääkärikäynnin jälkeen ja nyt hänen lemmikillä on kaikki hyvin, eli soittakaa vain rohkeasti.

      • Anonyymi

        (Olen ketjun aloittaja) kiitos sulle!


    • Anonyymi

      Miksi mummosi ei hoida koiraa paremmin? Oletteko sanoneet asiasta hänelle?
      Kysyneet suoraan miksi ei ulkoiluta koiraa vaikka se tarvitsee liikuntaa ja kysyneet miks ei käytä eläinlääkärissä kun tarvetta on sekä miksi turkki on huopaantunut? Ja kuinka voisi helpottaa lemmikin oloa kuumalla kelillä? Tosi tärkeää koska lämpöhalvausvaara on suuri.
      Onko mummosi terveys huonontunut vai mikä syynä huonoon kohteluun?
      Voisitko auttaa ulkoilutuksessa ja harjaamisessa vierailun aikana? Tosin paise on kipeä ja käsittely voi olla vaikeaa sen vuoksi.
      Tilanne vaikuttaa huonolta joten nopeimmin eläimen olot kohentuisivat aiemman kirjoittajan neuvoa noudattamalla.

      • Anonyymi

        Moi! Asutaan monen tunnin ajomatkan päässä ja en oysty siis itse hoitamaann koiraa kuin lomilla. Olen kysynyt että miksi hankkia koira jos ei huolehdita siitö niin vastaus on aina ’Ei jakseta’ tms..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi! Asutaan monen tunnin ajomatkan päässä ja en oysty siis itse hoitamaann koiraa kuin lomilla. Olen kysynyt että miksi hankkia koira jos ei huolehdita siitö niin vastaus on aina ’Ei jakseta’ tms..

        Älä kuluta enää aikaasi täällä mielipiteiden kyselyyn. Tyhmempikin tajuaa, että koiralla on hätä, ja silloin toimitaan, ei kirjoitella keskustelupalstalle. Eli nyt pyydät vanhempiasi tekemään eläinsuojeluilmoitus mummon kotikunnan kunnaneläinlääkärille. Ja välittömästi.


    • Anonyymi

      Hei! Ensimmäiseksi yrittäisin kertoa ja keskustella mummon kanssa teitä mietityttävistä asioista. Yrittäisin selvittää, miksi mummo laiminlöi koiran hyvinvointia ja tämän pohjalta lähteä yhdessä etsimään ratkaisua. Tarvitseeko mummo apua koiran ulkoilutuksessa ja hoidossa? Onko mummolla varaa ylläpitää koiraa? Onko mummo halukas enää olemaan koiran omistaja? Jos keskustelusta ei tule mummon kanssa mitään, niin mahdollisimman nopeasti tekisin kuitenkin elsun.

      • Anonyymi

        Koiralla on paise, joka on yksi kivuliaimmista mitä ihminen voi kokea, joten todellakin elsu eka jos ei vie lääkäriin ja vasta sitten voi kysyä tarvitseeko mummo apua.


      • Anonyymi

        Anteeksi, olen vähän myöhässä. Mummolla on huonot jalat, ja ei jaksa koiraa.


    • Anonyymi

      Häjyjalkainen 11 v , kun ei ulkoiluta mummun koiraa.

      • Anonyymi

        Sori, mutta ulkoilutan minä! Asutaan vaan 5h tunnin ajomatkan päässä niin aika vaikeaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, mutta ulkoilutan minä! Asutaan vaan 5h tunnin ajomatkan päässä niin aika vaikeaa..

        Onko mummolla ketään lähettyvillä kuka voisi auttaa asiassa? (Itse lapsena ulkoilutin mielellään useita koiraystäviä.) Toivottavasti asia etenee pian ja koiran olo kohentuu sen myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mummolla ketään lähettyvillä kuka voisi auttaa asiassa? (Itse lapsena ulkoilutin mielellään useita koiraystäviä.) Toivottavasti asia etenee pian ja koiran olo kohentuu sen myötä.

        Miksi jonkun muun pitäisi käydä kolme kertaa päivässä ulkoiluttamassa jonkun koira? Samalla tottakai myöskin trimmaamassa ja käyttämässä tarvittaessa eläinlääkärillä, niinkö? Älä nyt hulluja puhu. Tässä ei enää avut auta, vaan mummo alkaa itse huolehtimaan kontolleen ottamastaan koirasta tai se otetaan huostaan. Siinä on kaksi ainutta käypää vaihtoehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jonkun muun pitäisi käydä kolme kertaa päivässä ulkoiluttamassa jonkun koira? Samalla tottakai myöskin trimmaamassa ja käyttämässä tarvittaessa eläinlääkärillä, niinkö? Älä nyt hulluja puhu. Tässä ei enää avut auta, vaan mummo alkaa itse huolehtimaan kontolleen ottamastaan koirasta tai se otetaan huostaan. Siinä on kaksi ainutta käypää vaihtoehtoa.

        Ei käynyt selväksi onko muutos huonompaan tapahtunut sairastelun ja huonontuneen terveyden vuoksi vai onko mummo ollut aina välinpitämätön eläintä kohtaan mikä olisi tosi kurjaa ja väärin.
        Elämässä voi tapahtua muutoksia yllättäin joihin olisi hyvä varautua jo lemmikkiä ottaessa ja suunnitella kuinka toimia poikkeustilanteissa. (Loma, onnettomuus, sairaus.)
        Koira voi olla mummolle rakas ystävä mutta tällä hetkellä hän ei jostakin syystä jaksa hoitaa lemmikkiään. Voisiko hän jaksamattomuuden aikana vaikka ostaa apua koiran hoitoon? Vai eikö hän kykene enää ollenkaan pitämään koiraa?
        Topakoituisikohan eläinlääkärin ohjeistuksesta jos ei tilanne ole kovin vakava?
        Jos hänellä ei ole vaikka varaa ostaa apua eikä kukaan hyvänhyvyyttään ala auttamaan, ei voi koiraa hoidotta pitää, silloin on luovuttava ja etsittävä uusi koti.
        Joskus voisi olla armollisempi kanssakulkijoita kohtaan ja miettiä sopivaa, hyvää ratkaisua kovistelematta. Ehkä se hyvä ratkaisu löytyy lähempää kuin arvaakaan? Ties jos koira muuttaa ongelmasta kertoneen tytön kotiin, väliaikaisesti tai peräti pysyvästi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käynyt selväksi onko muutos huonompaan tapahtunut sairastelun ja huonontuneen terveyden vuoksi vai onko mummo ollut aina välinpitämätön eläintä kohtaan mikä olisi tosi kurjaa ja väärin.
        Elämässä voi tapahtua muutoksia yllättäin joihin olisi hyvä varautua jo lemmikkiä ottaessa ja suunnitella kuinka toimia poikkeustilanteissa. (Loma, onnettomuus, sairaus.)
        Koira voi olla mummolle rakas ystävä mutta tällä hetkellä hän ei jostakin syystä jaksa hoitaa lemmikkiään. Voisiko hän jaksamattomuuden aikana vaikka ostaa apua koiran hoitoon? Vai eikö hän kykene enää ollenkaan pitämään koiraa?
        Topakoituisikohan eläinlääkärin ohjeistuksesta jos ei tilanne ole kovin vakava?
        Jos hänellä ei ole vaikka varaa ostaa apua eikä kukaan hyvänhyvyyttään ala auttamaan, ei voi koiraa hoidotta pitää, silloin on luovuttava ja etsittävä uusi koti.
        Joskus voisi olla armollisempi kanssakulkijoita kohtaan ja miettiä sopivaa, hyvää ratkaisua kovistelematta. Ehkä se hyvä ratkaisu löytyy lähempää kuin arvaakaan? Ties jos koira muuttaa ongelmasta kertoneen tytön kotiin, väliaikaisesti tai peräti pysyvästi?

        Moi, oon kysynyt ja vastaus on AINA ’ei jaksa’ :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jonkun muun pitäisi käydä kolme kertaa päivässä ulkoiluttamassa jonkun koira? Samalla tottakai myöskin trimmaamassa ja käyttämässä tarvittaessa eläinlääkärillä, niinkö? Älä nyt hulluja puhu. Tässä ei enää avut auta, vaan mummo alkaa itse huolehtimaan kontolleen ottamastaan koirasta tai se otetaan huostaan. Siinä on kaksi ainutta käypää vaihtoehtoa.

        Tuota samaa meidän naapurit tekee eivät välitä koiristaan eivät ulkoiluta.
        Ei ole mitään virikkeitä.

        Ei tuommoisilla ihmisillä mitään koiria pitäisi olla.


    • Anonyymi

      Kerro kuinka asia etenee. Kuinka koira voi?

      • Anonyymi

        Moikka! Koiralla edelleen mätäpaise, astelee kivuliaasti. Ollaan äidin kanssa mietitty josko mummu olis valmis myymään koiran parempaan kotiin. Meillä olis esimerkiski rakastava koti tarjolla koiralle, ja munmu on puhunut koiran myymisestä, toivotaan että myy/alkaa käyttään ulkona ja hiel ell.


      • Anonyymi

        Elsu tehty, enoo varma ovatko käyneet täällä, mutta ainakin pahemmassa kunnossa koira kuin ennen. Tänään paskas maahan ja sai HIRVEÄT huudot. Mätäpaise on. Nyt varmaan koko tassun kokoinen, mitta en nää kunnolla turkin pituuden takia. Laahaa maassa. Näyttää oikeatsi kivuliaalta ja koira hengittää raskaasti kuumuuden takia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elsu tehty, enoo varma ovatko käyneet täällä, mutta ainakin pahemmassa kunnossa koira kuin ennen. Tänään paskas maahan ja sai HIRVEÄT huudot. Mätäpaise on. Nyt varmaan koko tassun kokoinen, mitta en nää kunnolla turkin pituuden takia. Laahaa maassa. Näyttää oikeatsi kivuliaalta ja koira hengittää raskaasti kuumuuden takia..

        Voi harmi. Koira parka. Toivottavasti sen onnettoman saa hoidettua kuntoon.
        Hyvä kun puutuitte asiaan vaikka ei se varmasti helppoa ollut.
        Jos mummo ei enää jaksa hoitaa koiraa hänen pitää luopua siitä. Lemmikki tuo iloa omistajalleen, ei ole lisätaakka kuten nyt on selvästikkin käynyt.
        Oletko miettinyt haluaisitko mummisi koiran itsellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elsu tehty, enoo varma ovatko käyneet täällä, mutta ainakin pahemmassa kunnossa koira kuin ennen. Tänään paskas maahan ja sai HIRVEÄT huudot. Mätäpaise on. Nyt varmaan koko tassun kokoinen, mitta en nää kunnolla turkin pituuden takia. Laahaa maassa. Näyttää oikeatsi kivuliaalta ja koira hengittää raskaasti kuumuuden takia..

        Sinun äiti voi käyttää sen koiran eläinlääkärissä.


    • Anonyymi

      Voi hellan lettas! Asun asuntoalueella jossa n. 15 koiraa ja niitä 3 koiraa ulkoilutetaan 1-2 km. päivässä välillä.

      Loput koirat saavat liikuntaa n. 20 metriä päivässä. kun käyvät ulostamassa tuohon kadun varteen. Siinä on läjä läjässä kiinni ja kärpäsiä kiitettävästi pesiville linnuille.

      Pitäis huostaanottaa ehdotetun mukaisesti toistakymmentä koiraa ja kaikki töissä ja koulussa käyviltä perheiltä.

      Järjen käytöstä ei rangaista ketään ja tämä 11v. ei seuraa yhteiskunnassa muita kuin oman mummansa edesottamia.

      • Anonyymi

        Ainakaan sinulta ei järjenkäyttö näemmä onnistu.

        Jäikö sinulle tosiaan aloituksesta ja koko ketjusta mieleen vain se, ettei koiraa ulkoiluteta? Voi hellan lettas tosiaan! Kultakalallakin on parempi muisti.

        Eläinsuojelulain mukaan koirien täytyy saada asianmukaista liikuntaa, joten toki se olisi jo eläinsuojeluilmoituksen paikka. Tällöin elsut tulevat juttelemaan ja antavat mahdollisuuden alkaa lenkittämään asianmukaisesti. Eli ei oteta huostaan.

        Sen sijaan silloin, kun eläin tarvitsee ilmiselvästi eläinlääkärin apua paiseen takia ja turkkirotu on selvästi heitteillä turkin huopaantumisen takia, niin se alkaa olla jo liikaa lenkkeilyttämisen epäämisen lisäksi. Silloin on huostaanotto elsuille jo vaihtoehto. Ymmärrätkö eron näin rautakangesta väännettynä?

        Jännä, ettei sinulla raukalla ole muuta tekemistä kuin kytätä asuinalueesi jokaisen piskin jokaista lenkkiä kun niin tarkkaan tiedät minkä verran kukakin päivässä lenkkeilee. Ettet vain mutuilujasi totuutena pitäisi, mokoma ullataalasmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan sinulta ei järjenkäyttö näemmä onnistu.

        Jäikö sinulle tosiaan aloituksesta ja koko ketjusta mieleen vain se, ettei koiraa ulkoiluteta? Voi hellan lettas tosiaan! Kultakalallakin on parempi muisti.

        Eläinsuojelulain mukaan koirien täytyy saada asianmukaista liikuntaa, joten toki se olisi jo eläinsuojeluilmoituksen paikka. Tällöin elsut tulevat juttelemaan ja antavat mahdollisuuden alkaa lenkittämään asianmukaisesti. Eli ei oteta huostaan.

        Sen sijaan silloin, kun eläin tarvitsee ilmiselvästi eläinlääkärin apua paiseen takia ja turkkirotu on selvästi heitteillä turkin huopaantumisen takia, niin se alkaa olla jo liikaa lenkkeilyttämisen epäämisen lisäksi. Silloin on huostaanotto elsuille jo vaihtoehto. Ymmärrätkö eron näin rautakangesta väännettynä?

        Jännä, ettei sinulla raukalla ole muuta tekemistä kuin kytätä asuinalueesi jokaisen piskin jokaista lenkkiä kun niin tarkkaan tiedät minkä verran kukakin päivässä lenkkeilee. Ettet vain mutuilujasi totuutena pitäisi, mokoma ullataalasmaa.

        Vedit sitten herneen räkäputkeen.

        Olen eläkkeellä ja hidastetut hoksottimet ei taida tiedostaa, että jo yli 2 vuotta on pitänyt olla eläkeläisten kotona.

        Käyn ulkoiluttamassa lähes päivittäin tota moppea joten satun olemaan hyvin tietoinen alueen liikenteestä.

        Taitaa sitä eritettä olla yläpuölen säiliö täynnä, kun lukee tekstiäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedit sitten herneen räkäputkeen.

        Olen eläkkeellä ja hidastetut hoksottimet ei taida tiedostaa, että jo yli 2 vuotta on pitänyt olla eläkeläisten kotona.

        Käyn ulkoiluttamassa lähes päivittäin tota moppea joten satun olemaan hyvin tietoinen alueen liikenteestä.

        Taitaa sitä eritettä olla yläpuölen säiliö täynnä, kun lukee tekstiäsi.

        Jutuissasi ei ole päätä eikä häntää, joten taitaa mamman latva olla jo hyvin laho. Käytät piskiä ulkona LÄHES päivittäin, ja silti olet hyvin tietoinen alueen liikenteestä. Et sinä hullu muiden menemisiä ja tulemisia ole 24/7 kyttäämässä, joten todellisuudessa et tiedä muiden asioista puoliksikaan niin paljoa kuin luulet tietäväsi. Toki sinä muiden elämästä kiinnostunut kyttääjä HALUAISIT tietää kaikesta kaiken, mutta joudut arvailemaan kun ei tietoa ole. Sääli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jutuissasi ei ole päätä eikä häntää, joten taitaa mamman latva olla jo hyvin laho. Käytät piskiä ulkona LÄHES päivittäin, ja silti olet hyvin tietoinen alueen liikenteestä. Et sinä hullu muiden menemisiä ja tulemisia ole 24/7 kyttäämässä, joten todellisuudessa et tiedä muiden asioista puoliksikaan niin paljoa kuin luulet tietäväsi. Toki sinä muiden elämästä kiinnostunut kyttääjä HALUAISIT tietää kaikesta kaiken, mutta joudut arvailemaan kun ei tietoa ole. Sääli!

        Tässä normaali tapaus, esiinnytään ensin 11 v. lapsena ja sitten paljastuu, että lähisukulainen tai naapuri yritti ilmiantoa ja pahaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä normaali tapaus, esiinnytään ensin 11 v. lapsena ja sitten paljastuu, että lähisukulainen tai naapuri yritti ilmiantoa ja pahaa mieltä.

        Missä sellainen on paljastunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä normaali tapaus, esiinnytään ensin 11 v. lapsena ja sitten paljastuu, että lähisukulainen tai naapuri yritti ilmiantoa ja pahaa mieltä.

        Taisit itse esiintyä 11 vuotiaana kun aloituksen teit?
        Totuuden kertominen ei ole mustamaalausta.
        Sehän on totta että pidätte koirianne huonosti.
        Miksi helvetissä otatte eläimiä kun ette viitsi niille aikaanne antaa?
        Aloitus näyttää olevan toisille ihmisille kun heillä on yksi koira vai etkö Sanna tiedä enää edes koiriesi määrää?

        Ottaisotte mallia naapureiltanne he käyttävät koiraansa lenkillä ja huolehtivat muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit itse esiintyä 11 vuotiaana kun aloituksen teit?
        Totuuden kertominen ei ole mustamaalausta.
        Sehän on totta että pidätte koirianne huonosti.
        Miksi helvetissä otatte eläimiä kun ette viitsi niille aikaanne antaa?
        Aloitus näyttää olevan toisille ihmisille kun heillä on yksi koira vai etkö Sanna tiedä enää edes koiriesi määrää?

        Ottaisotte mallia naapureiltanne he käyttävät koiraansa lenkillä ja huolehtivat muutenkin.

        Vieläkö sua korventaa tuo paljastuminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö sua korventaa tuo paljastuminen?

        Sie itse paljastuit aloituksen tekijä.
        Olette pelkkää paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö sua korventaa tuo paljastuminen?

        Sinähän siinä paljastuit. Kuule mitä luulet että mitä sun äiti on sun aloituksesta mieltä?
        Koska hänestä kirjoitit mustamaalaavasti j tai s.
        Mitä jos lähetän tämän sun kirjoituksen hänen kännykkään? 🤭😂
        Ei taida sun arvostus ainakaan kasvaa?


    • Anonyymi

      Teen teistä eläinsuojelu ilmoituksen.
      Pilkkaatte eläimiä ette osaa hoitaa niitä. Uskon että naapuristo kiittää.

      • Anonyymi

        Teen susta ilmoituksen, kun rienaat kunnon koiraihmisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen susta ilmoituksen, kun rienaat kunnon koiraihmisiä!

        Kun et tiedä miten huonosti koiriaan kohtelevat niin älä noin sano.
        En ole ainut naapurista jotka tätä mieltä ovat.
        Yksi vanha mieskin monet kerrat päivitellyt että eivät välitä mistään. Yksi perhe varmaan ahdistui heidän koirien huonosta kohtelusta ja muuttivat pois sen takia. He kerran kävivät katsomassa että onko koirilla hätän kun haukkuivat ja ulisivat paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen susta ilmoituksen, kun rienaat kunnon koiraihmisiä!

        Huomaat varmaan että minä olen kokoajan puhunut kahdesta koirasta aloittaja puhui yhdestä joten emme puhu samasta ihmisestä. Ja uskon aloituksen olevan valheellinen.
        Miten alas ihminen voikaan vajota että alkaa omia kunnollisia sukulaisiaan haukkumaan.


    • Anonyymi

      Itse en jaksa uskoa koko aloitusta! Anteeksi! Kukaan 11 vuotias ei lähde asiasta tänne kirjoittamaan. Ei edes tiedä koko tämän sivun olemassa oloa!Kukaan aikuinen ei edes lapsen vanhemmat katso eläimen kaltoinkohtelua.

      • Anonyymi

        En usko minäkään mutta sen uskon että ovat kyseinen sakki itse joko se mies tai nainen.
        Ovat sen verran mieleltään sairaita.


    • Anonyymi

      En ole aloittaja mutta nyt kun luin aloituksen kunnolla niin huomasin muutaman virheen.
      Tahallaan aloittaja kirjoittaa väärin.
      Ei ole mistään vanhasta ihmisestä kyse joka huonosti kohtelisi. He ovat perheellisiä nuorempia ihmisiä. Olette te mielisairaita aloitte omia sukulaisianne haukkumaan kun itse olette laiskoja. Ottakaa siitä vanhasta ihmisestä mallia.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa kyllä aloittaja että en ymmärrä miksi teit aloituksesi?

      Mutta se on selvää että olet joko s tai j ja ihan aikuinen etkä mikään 11 vuotias.

      Jos todella siinä teidän toisella koiralla on mätäpaise jalassa niin luuletteko että sen kertominen tänne sivulle jotain auttaa?
      Olette kuitenkin kumpikin sairaala alan ihmisiä.
      Se pikku tyttö joka teidän koirastanne huolehtii niin mitä luulette onko hänen omat päivänsä hänelle omista asioistaan täynnä onko teillä tapana kinuta muilta ihmisiltä. Se on eri asia jos tyttö itse haluaa lenkittää koiraa mutta painostaminen ja pakottaminen on väärin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe