Muista syistä ylävatsa ultrattiin ja sattumalta haimassa näkyi pieni patti. Lääkäri ei oikein ottanut kantaa mikä se on ja sanoi vain että lisää tutkimuksia tarvitaan. Seuraavaksi magneettikuvauksiin ainakin. Ekana pelkona on haimasyöpä, mutta mitä muita mahdollisuuksia on? Odottavan aika on pitkä. 3 kk sisällä pitäisi tulla kutsu magneettiin. Onko esim. kystat yleisiä haimassa ja poistetaanko jos sellainen on.
Haimassa todettu patti
2
419
Vastaukset
- Anonyymi
Magneettikuvaus soveltuu hyvin kystan seinämien ja haiman päätiehytyhteyden tutkimiseen, ja sitä käytetään yleisesti alkudiagnostiikassa ja seurannassa. Tutkimuksessa analysoidaan muun muassa haimatiehyen läpimitta, kystien sijainti, lukumäärä ja koko sekä haimakudos ja imusolmukealueet. Haimasta tai kystista etsitään huolestuttavia piirteitä kuten kiinteitä massoja, kystan seinämän tehostumaa tai väliseiniä, haiman päätiehyen laajentumista, läpimitaltaan yli 4 cm:n kystia tai yli 5 mm:n vuotuista kystan koon kasvua aikaisempiin kuvauksiin nähden
Hei, mitä sulle selvisi magneettikuvauksessa? Mulla samanlainen tilanne nyt..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708