Minkä verran virvokkeita juhannuksena?

Anonyymi

Kiinnostaa tietää, että minkä verran virvokkeita kului juhannusaattona itse kullakin.

Itselläni meni 2 putelia Cavaa (8,5 % sta ja 6 Lapin kultaa, 33 cl).
Olenko alkkis?

Vaivaa itseäni, olen liittynyt netillä lopettamisryhmään.
Tunnustan että ei oo hyvä, mutta yritän päästä pois tästä pahasta tavasta.
Syy on paljolti se että olen yksinäinen ja pakenen vaikeita ongelmia.
Mutta yritän!

Pääsin aikoinani irti tupakinpoltosta, miksi en tästäkin paheesta?

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän noi mainitsemasi mitään ”virvokkeita” ole. Nukuttamaan alkaa moiset ”virvokkeet”. Itselläni taisi mennä vaan vettä ja mehua. Maitoakaan en juonut, vaikka siitä tykkään.

      En halua pilata päiviäni päätä sekoittavilla aineilla, kun haluan nauttia jokaisesta päivästä.

      Yritä sinäkin nauttia päivistä ihan muuten vaan. Omasta mielikuvituksesta se on kiinni. Ei elämä helpotu pään sekoittamisella!

    • Anonyymi

      helteellä ei kannata juoda liikaa alkoholia, ihan kauhea olo tulee

    • Anonyymi

      Itse hain ruoka kaupasta 2litraa Vichy vettä .1 litran maitoa ,jota tarvitsen kahviini.En käytä alkoholia ja serani saman laisia alkottomia,tupakoimattomia.

    • Anonyymi

      Et liene ainut jolla jussina tullut vähän liikaakin otettua. On hyvä että olet itse huomannut mahdollisen liikakäyttösi koska kukaan muuhan ei voi siihen vaikuttaa kuin lähtökohtaisesti sinä itse. Toivottavasti saat vertaistukea ryhmästä johon olet liittynyt. Ja kuten huomaat# aloitksesi ei kauhean kannustavia kommentteja kerää😉.
      Siili

      • Anonyymi

        Ai niin. Lisään vielä että onko mainitsemasi "ongelmat" jo jollain tapaa hoidossa vai voiko niitä hoitaa. Alkihilin luikakäyttö vie ihmisiä ympäriltä tai viime kädessä tuo vääränlaisia ihmisiä, jotka eivät ainakaan helpota alkon liikakäytössä. Vai juotko yksin.
        Siili


    • Anonyymi

      Aattona meni pari lasillista valkkaria ja muutama sormenleveys 80% rommia.
      Tänään kulutus tulee olemaan hieman mittavampaa.
      Aloitan varhain iltapäivällä.

    • Anonyymi

      Olen onnellinen alkoholisti. Mikään ei voita kunnon nousuhumalaa tai seuraavana aamuna oluella olon kääntämistä uuteen nousuun. En luota ihmisiin jotka eivät juo, he ovat jotenkin epäinhimillisiä ja epäaitoja. Poikuuden menetys, rakastuminen jne. eivät ole mitään verrattavissa kunnon känniin ja tällä tiellä tulen jatkamaan.

      nimimerkki: 52 vuotta takana kunnon kännejä.

      • Anonyymi

        Ole sitten pysynyt terveenä kuitenkin noin pitkään?


      • Anonyymi

        Onnellinen niin kauan kun maksa sanoo poks, runsas viinanjuonti näkyy naamasta, lopulta kävelyssä ( muulloinkin kuin humalassa) ja älycapaina höpötyksinä. Puhumattakaan ihmissuhteidenja työpaikan menetyksestä. Joten enpä paljoa menis kehuskelemaan. Mut oma valinta
        Siili


    • Anonyymi

      Aloittajalle. Ei tuo määrä ole paljon, kun juomasi ovat mietojakin.

    • Anonyymi

      Jos minulla olisi vaikeaa en yrittäisikään raitistua. Siitä stressi ja ahdistus
      vain pahenee. Sen sijaan vähentäisin juomista noin puoleen vähitellen.

    • Anonyymi

      Ei mennyt kuin yksi keskikalja purkki lounaalla ja illalla kaksi lasillista valkoviiniä. Loput vettä ja limpparia.
      Minua muuten ihmetyttää yksi juttu. Tässä taloyhtiössä on tuo roskis aivan ulko-oven vieressä ja mun asunto lähellä ulko-ovea ja roskistilaa. Joillakin näillä talon asukkailla tuntuu olevan nautinto aina juhlien jälkeisenä aamuna ennen kello yhdeksää aamulla laittaa se roskiksen ovi sepposen selälleen ja nakata ne tyhjät pullot oiken tahallaan hirveällä kolistelulla ja kilinällä pullonkeräys astiaan. Miksi sitä omaa juhlintaansa oikein mainostetaan tällä tavoin?

    • Anonyymi

      Paljon vettä, kahvia, kuusenkerkkä/lime-mehua ja tietysti maitoa ;)

    • Anonyymi

      Joo kylläpä tuli taas kauheesti juopoteltua, yhteensä n. 10 cl kirkasta viinaa puolukkamehulla lantattuna ennen tansseihin lähtöä. Hyvin irtos hiki lavalla eikä nyt aamulla ollut tunkkainen olo.

      vn

      • Anonyymi

        Hyvässä seurassa olen siis.
        Se Cava oli mango-makuista ja maistui hyvälle, niin että humpsahti vain.
        Ja ne oluet olivat pikkupurkkeja.
        Nyt on loppu varastot, eli raittiina loppupyhät.
        Olen liittynyt netillä lopettamisryhmään.
        Kyllä se sitä on että olen tosi yksinäinen ja pakenen vaikeita ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvässä seurassa olen siis.
        Se Cava oli mango-makuista ja maistui hyvälle, niin että humpsahti vain.
        Ja ne oluet olivat pikkupurkkeja.
        Nyt on loppu varastot, eli raittiina loppupyhät.
        Olen liittynyt netillä lopettamisryhmään.
        Kyllä se sitä on että olen tosi yksinäinen ja pakenen vaikeita ongelmia.

        Eikö ongelmille voisi tehdä mitään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvässä seurassa olen siis.
        Se Cava oli mango-makuista ja maistui hyvälle, niin että humpsahti vain.
        Ja ne oluet olivat pikkupurkkeja.
        Nyt on loppu varastot, eli raittiina loppupyhät.
        Olen liittynyt netillä lopettamisryhmään.
        Kyllä se sitä on että olen tosi yksinäinen ja pakenen vaikeita ongelmia.

        Varmaan olisin saattanut yksinäiseksi minäkin oloni tuntea jos olisin kotiin jäänyt, mutta onneksi lava on kävelymatkan päässä ja sinne lähdin helteestä huolimatta sen kahden paukun "kumarassa" :D .
        Kavereilla kaikilla omat menot ja lapsenkin perhe toisessa mummolassa lomiaan aloittelemassa niin yksin menee tämä juhannus.
        Minun täytyy tyytyä tuohon kirkkaaseen juomaan kun vatsa ei kestä hiilihapollisia ja kuplivia juomia, olutta tai lonkeroo pystyisin vain yhden juomaan .

        Tsemppiä sinulle.

        vn


    • Anonyymi

      Menihän tuota kohtuullisesti. Laitoin googleen olut terveys. Mielenkiitoinen vastaus

    • Anonyymi

      helle ja krapula huh, onneks en uskalla nyt juoda, hyvä olo on..

    • Anonyymi

      4 kp 0,5 L nelosolutta, six-päkki 0,44 L keskaria, kaksi 0,5 L siideriä 5,5%

    • Anonyymi

      Litra tapiota kuusi siideriä ihan mukavaa aamulla uusiksi mukavaa kun ei keskeytä ?

    • Anonyymi

      Kolmen vartin pullo bacardia colan kanssa, kolme puolen litran tölkkiä A- olutta saunomisen yhteydessä ja illemmalla kans kolmen vartin pullosta hiukan vajaa pullo viskiä, loput siitä aamusella ja uuden pullon avauskin on jo tehty. Ja ilmeisesti vettäkin on juotu, kahvista tms. ei ainakaan muistikuvaa...

      • Anonyymi

        Ehkä tuo minun aloitus ei ollutkaan niin raskas?
        - Jos tää edellinen heitto pitää paikkansa? Vai oliko huuli vain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo minun aloitus ei ollutkaan niin raskas?
        - Jos tää edellinen heitto pitää paikkansa? Vai oliko huuli vain?

        Se on miesten hommaa kun kunnolla aletaan ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on miesten hommaa kun kunnolla aletaan ottaa.

        Ok.

        Ottakaa miehet.
        Olen naisimmeinen, ja ei tää minun ottaminen kai oo niin rankkaa.
        Olen kuitenkin aloittanut kurssin netillä ja haluun pois tästä tavasta. Pittää ottoo järjestelmällisesti vain. Samalla systeemillä sain aikoinani pois tupakinpolton. Tutustuin aiheeseen tarkkaan ensin ja sitten sain paheen pois järkeilemällä.
        Sama asenne on nytkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on miesten hommaa kun kunnolla aletaan ottaa.

        Vain harjoitus tekee siinäkin lajissa jonkinmoisen osaajan, saati mestarin.
        Se tarkoittaa toleranssia, se ei kahvinjuonnilla kehity!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok.

        Ottakaa miehet.
        Olen naisimmeinen, ja ei tää minun ottaminen kai oo niin rankkaa.
        Olen kuitenkin aloittanut kurssin netillä ja haluun pois tästä tavasta. Pittää ottoo järjestelmällisesti vain. Samalla systeemillä sain aikoinani pois tupakinpolton. Tutustuin aiheeseen tarkkaan ensin ja sitten sain paheen pois järkeilemällä.
        Sama asenne on nytkin.

        Hyvä, että on oikein kursseja, jos ei muuten osaa juomista vähentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain harjoitus tekee siinäkin lajissa jonkinmoisen osaajan, saati mestarin.
        Se tarkoittaa toleranssia, se ei kahvinjuonnilla kehity!

        Juu, itse vetänyt tiistaista asti joka ehtoo sellaiset varmaan 14-17 annosta. Tänään vielä ja sitten ei, ellei krapulanhoitoon huomenna vähän, ettei tympeät kuivumistärinät iske iltapäivästä.


    • Anonyymi

      Pelkkää Hüberia suoraan hanasta kuten muulloinkin.

    • Anonyymi

      Minä join vettä 4 litraa sekä piimää litran.

      • Anonyymi

        Olutta kittaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olutta kittaan.

        Meikällä samat, huomenna sitten pitää rauhoittua.


    • Anonyymi

      Teetä, vettä, mehua...

    • Anonyymi

      En juonut alkoholipitoisia juomia. Seljankukkamehua, vettä, mintun lehdillä ja sitruunalla raikastettua vettä. Aamuisin pari mukilllista kahvia.

    • Anonyymi

      Normisettiä.

      Mulla yleensä on riittävästi tärpättiä, siks en erityisemmin laskeskele, se menee, mitä menee. Mutta yks juhannukseen liittyvä juttu tuli mieleen nostaa esiin.

      Syöminen- Hiton lämmintä, ruoka ei oikein huilaa. Pitäis koittaa syödä ihan sokereittenkin takia, vaan kun ei oikein maistu. Noh, kun ottaa sopevasti keskaria, saahan siitä energiaa, vaan ravintoaineita ei niinkään. Syöminen onnistuu parhaiten illemmalla, lämpötilan laskiessa. Meneehän se näinkin, tuskin kuitenkaan tekee hyvää just sokerijutuille.

      Mulla oletus, monilla menee juhannusjuopottelu överiksi nimenomaan kuumuuden takia ja sitten kun ei syö, meneehän sitä ihminen heikkoon kuntoon, pienemmistäkin tärpättimääristä. Vaaralle tietenkin altistuu helpoiten amatöörijuopot, joilla ei kokemusta tarpeeksi.

      Niettä mä en niinkään laskeskele juomisia, mutta syömäpuoleen koitan kiinnittää huomiota. Kyllä sitä syödyksikin saa, pitää vaan varata jääkaappiin jotain mieluisia eväitä, pienissä paketeissa.

      Olen mäkin kerran lopettanut tupakin polton. Ei se varsinaisesti ollut vaikeaa. Mutta ongelmaksi tuli nikotiinipurkka. Pääsin juu tavasta poltella, mutta olin sitten nikotiiniaddikti. Ja siitä olikin sitten jo isompi duuni päästä eroon. Noh, onnistuihan sekin. Jotain puoli vuotta meni ok, sitten sattui yks kolari ja siinä tuoskinassa tuli laitettua palmaan, niinkuin vanhasta muistista. Jos joskus lopetan toisen kerran, en ainakaan ala pelleilemään kemikaalien kans. Fyysiset vierarit menee kyllä ohi lyhyessä ajassa, tavasta on hankalampi luopua. Mutta nikotiinipurkka on oikeesti huume, ei tupakka sellainen ole.

      Onhan sitä välillä pitkiäkin pausseja kaljan killittämisen kans, mutta en siitä asiasta ole paineita ottanut. Ikinä ei ole mitään vieroitusoireita ollut. Noh, jos snadi kankkunen se menee kyllä ajan kans ohi. Joillain voi raitistelu käydä polttimon päälle, mutta silloin kyllä kyse enenpi polttimon huonosta kunnosta, kuin alkoholiriippuvuudesta.

      =DW=

      • Anonyymi

        Mulla jäi aikoinaan nikotiinipurkat vähiin kun ei pystynyt pureskelemaan ilman että suu meni rikki jos kokonaisen purkan otti, puolikkaalla ei niin herkästi rikkoontunut mutta vaihdoin sitten vihjeen saatuani suihkeeseen joka sitten kuukauden päästä unohtui hyllyyn kun en enää tuntenut tarvetta sillekään.

        vn


    • Anonyymi

      Eilen 5 - 6 lonkeroa ja just äsken saunan ja uimisen jälkeen kaksi lonkeroa. Ilta jatkuu vielä monen moisissa merkeissä, joten virvokkeita tulee menemään eilisen lailla

    • Anonyymi

      Aattoiltana iltapalan palanpainikkeeksi yksi tölkki lonkeroa. Tänään saunajuomana samoin yksi lonkerotölkki ja siinä kaikki.

      • Anonyymi

        Nyt on reservit loppu, joten raitis huominen.
        Enkä muutoinkaan juo sunnuntaina.
        Vain viikonloppuna. Sen oon jo oppinut.

        Ja nyt kun käyn nettikurssia, niin voi olla että selviän tästä.
        Joka tammikuu olen pitänyt tipattoman ja myös viimeksi 100 päivän paussin.
        Nyt tähtään siis että pitempään, kun olen aloittanut nettikurssin.

        Mitä tulee tuohon tupakkiin, niin elkää ottako sitä ensimmäistä, jää kiinni.
        Oon ollut 30 vuotta tupakoimattomana ja en takuulla pistä tupakkia suuhun!
        Kyllä oli huojennus, kun sain tupakinpolton lopetettua!


    • Anonyymi

      Miksi ihmiset tekevät alkoholista ongelman itselleen ?
      Kun ottaa vain joskus kohtuudella ei tarvitse kiduttaa itseään 100 päivän
      ottamattomuudella tai tipattomilla tammikuilla.

      • Anonyymi

        Jospa ei osaa.
        On helpompi olla täysin ilman.
        Jokainen saa muuten itse päättää mitä tekee.
        Ei kukaan ole kysynyt neuvoja.


      • Anonyymi

        Itselle maistuu usein sitten kunnolla kun otan, ja muutamakin ilta menee niissä merkeissä. Mieluummin sitä sitten on vaikka pitkät pätkät täysraittiina ja käy lenkillä ja nostaa vähän painoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselle maistuu usein sitten kunnolla kun otan, ja muutamakin ilta menee niissä merkeissä. Mieluummin sitä sitten on vaikka pitkät pätkät täysraittiina ja käy lenkillä ja nostaa vähän painoja.

        Kutsutaan tuurijuopoksi.
        Parempi se kuin täysjuoppo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutsutaan tuurijuopoksi.
        Parempi se kuin täysjuoppo.

        Joo, varmaan näin. Tuossa oli esimerkiksi takana vuosikymmen, jolloin otin vain kerran pari vuodessa, en muista mahtuiko joku nollavuosikin mukaan. Kyse on vähän siitä, että annanko itselleni luvan vetää vai en. Sellainen sosiaalinen maistelu kuitenkin on minulle yhtä tyhjän kanssa, sitten juodaan kun juodaan.

        t: lenkkeilevä/punttaava tuurijuopp.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe