Mitä tämä tarkoittaa mielestänne?

Gal 3;19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
Miten Wellut opettavat tämän.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinkuin Paavalin niin myös Jussin tulisi elää lain kanssa.
      Room. 7:9
      Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon
      Jussihan väittää ,ettei synnillä hänen raadossaan ole sijaa, valehtelee.
      Vapaista suunnista havaittua.
      .

      • Ei lasketa vastaukseksi? Puutteellinen.


    • Anonyymi

      Paavali vähän sekavasti kirjoittaa laista siten että siitä voi vähän jokainen vetää omia johtopäätöksiään.

      Kuitenkin selkein näkemys on se ja minkä Paavali melko selkeästi kirjoittaa ettei Jumalan lapsille lueta lakia, eikä heitä tuomita lain mukaan. Niin kauan kun he ovat Jumalan Pyhän Hengen kautta uskossa ja Henki johdattaa heitä. Sillä eihän Jumalan Henki voi johdattaa helvettiin. Joskaan sillä ei pääse kehuskelemaan, koska se on Jumalan teko ja saamme armosta sen Hengen, emme kun vain kuvittelemme niin

      Paavali myös selkäesti kirjoittaa myös siitä että laki on voimassa ja sen mukaan tuomitaan kaikki pahantekijät. Niin he eivät pääse tuomiosta mitenkään selittelemällä. Sama koskee niitä, jotka lain mukaan pyrkivät pelastautumaan. Laki tulee heille kiroukseksi kun he yrittävät sitä omin voimin noudattaa, mutta eihän se kuitenkaan onnistu.

      Tietenkin on myös välimuotoja selitelty, mutta kovin kun yrittää vain lakia noudattaa, niin kyllä se sitten kantaa vaikka lakia ei täytä. Vähän teologiaa päälle, niin taivaaseen pääsee.

      Sitten on sitäkin ettei ole lakia eikä Henkeä, vaan pelkkää teologiaa, joka vie taivaaseen kun vain kuuluu niiden selittelijöiden seurakuntaan. Mitään muuta ei vaadita.

      • Paavali vähän sekavasti kirjoittaa laista siten että siitä voi vähän jokainen vetää omia johtopäätöksiään.
        >> Juuri kantaanne siihen kysyinkin? Pave ei yksin määritellyt kantaa, se oli Messias Jeesus, joka ohjasi Häntä.
        Kuitenkin selkein näkemys on se ja minkä Paavali melko selkeästi kirjoittaa ettei Jumalan lapsille lueta lakia, eikä heitä tuomita lain mukaan.>> Sama näkemys on myös Jeesuksella, Hänen kastettuja, sekä uudestisyntyneiden Pyhien kirjoja ei todellakaan avata. Puhummeko samasta asiasta. Jumalan Poika ei ihminen ole ennen Uudestisyntymistä.
        Noin suppeasti kertominen Jumalan Pojaksi itseään kutsuvan, tulee panna kohta Kirjasta, jossa asia vahvistuu. Se on siellä useaan otteeseen. Pelkkä usko, ja jos se kohdistuu Jeesukseenkin, ei oikeuta olemaan Jumalan Poika.
        Jäi hieman auki?
        Niin kauan kun he ovat Jumalan Pyhän Hengen kautta uskossa ja Henki johdattaa heitä. Sillä eihän Jumalan Henki voi johdattaa helvettiin. > Hieman tarkennusta, ukossa mihin tai keneen?
        Kaipaa tarkennusta? Oletko Babtizoo kastettu, vai miten sait Hengen? Kirjahan lupaa upotetuille Pyhän Hengen, vai onko joku muukin keino saada se.

        >>Joskaan sillä ei pääse kehuskelemaan, koska se on Jumalan teko ja saamme armosta sen Hengen, emme kun vain kuvittelemme niin. >Ei ihan. Jos katsomme Hengen lähettämistä, niin Jeesuksen sanoman mukaa Hän on lähettäjä? Joh. 15:26 "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.
        Jeesus itse lähettää puolustajan Hänelle itselleen ja Hänen omilleen, jonka tarkoitus on aina kirkastaa Messiasta.
        Alkuteksti on samoissa raameiessa; 26. Mutta kun se puolustaja tulee, hän, jonka minä lähetän teille minun isäni luota, se totuuden henki, hän, joka lähtee minun isäni luota; hän on todistava minusta.
        Paavali myös selkäesti kirjoittaa myös siitä että laki on voimassa ja sen mukaan tuomitaan kaikki pahantekijät. Niin he eivät pääse tuomiosta mitenkään selittelemällä.> Ei Pave aivan selkeästi painota ko. sanomaasi, koska "huutava ääni erämaassa" on selkeästi lain loppu heille, jotka on kastettu Jeesukseen ja seuraavat Häntä. Heidän kirjoja ei edes avata.
        Mutta tuosta Johanneksesta; Matt. 11:13 Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
        Luuk. 16:16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
        Laki todella päättyi Johannekseen heidän osaltaan, jotka ovat ottaneet vastaa Jeesuksen kaikkivaltiaana Messiaana.
        Mutta silläkin on toinen puoli, eli jollei ole lähtenyt seuraamaan Jeesusta, eikä ottanut kastetta Häneen ja hakee Laista tukea omille näkemyksilleen, yhdessäkään kohdassa, niin vastuu muuttuu heti. (Onan "syntihän" ei ollut synti. se tuli muutaman sadan vuoden päästä, synti käsitteen, josta kaikki 618 syntiä on kirjattu ylös, Mooseksen toimesta eksoduksessa, Oonan Jumalan otti pois tottelemattomuudesta.
        Sen verran on jokaisen hyvä tutkia Raamattua, ja aistin, että Kirja on myös Sinulle tuttu, olen iloinen saada vaihtaa kanssasi mielipiteitä
        Sama koskee niitä, jotka lain mukaan pyrkivät pelastautumaan. Laki tulee heille kiroukseksi kun he yrittävät sitä omin voimin noudattaa, mutta eihän se kuitenkaan onnistu.> Kyllähän laista pelastuttiin ennen Israelissa, se vaati vain aina, jokaisesta synnistä viattoman veriuhrin, ja Johanneksen jälkeen viimeinen veriuhri oli Jeesus verineen Golgatalla, ja siihen kaikki ihmiset, jotka ovat asian mieltäneet, pelastuvat varmasti Uuteen Jerusalemiin, Jumalan Valtakuntaan, jota johtaa Jumala.
        jatkuu;


      • pinnasänky kirjoitti:

        Paavali vähän sekavasti kirjoittaa laista siten että siitä voi vähän jokainen vetää omia johtopäätöksiään.
        >> Juuri kantaanne siihen kysyinkin? Pave ei yksin määritellyt kantaa, se oli Messias Jeesus, joka ohjasi Häntä.
        Kuitenkin selkein näkemys on se ja minkä Paavali melko selkeästi kirjoittaa ettei Jumalan lapsille lueta lakia, eikä heitä tuomita lain mukaan.>> Sama näkemys on myös Jeesuksella, Hänen kastettuja, sekä uudestisyntyneiden Pyhien kirjoja ei todellakaan avata. Puhummeko samasta asiasta. Jumalan Poika ei ihminen ole ennen Uudestisyntymistä.
        Noin suppeasti kertominen Jumalan Pojaksi itseään kutsuvan, tulee panna kohta Kirjasta, jossa asia vahvistuu. Se on siellä useaan otteeseen. Pelkkä usko, ja jos se kohdistuu Jeesukseenkin, ei oikeuta olemaan Jumalan Poika.
        Jäi hieman auki?
        Niin kauan kun he ovat Jumalan Pyhän Hengen kautta uskossa ja Henki johdattaa heitä. Sillä eihän Jumalan Henki voi johdattaa helvettiin. > Hieman tarkennusta, ukossa mihin tai keneen?
        Kaipaa tarkennusta? Oletko Babtizoo kastettu, vai miten sait Hengen? Kirjahan lupaa upotetuille Pyhän Hengen, vai onko joku muukin keino saada se.

        >>Joskaan sillä ei pääse kehuskelemaan, koska se on Jumalan teko ja saamme armosta sen Hengen, emme kun vain kuvittelemme niin. >Ei ihan. Jos katsomme Hengen lähettämistä, niin Jeesuksen sanoman mukaa Hän on lähettäjä? Joh. 15:26 "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.
        Jeesus itse lähettää puolustajan Hänelle itselleen ja Hänen omilleen, jonka tarkoitus on aina kirkastaa Messiasta.
        Alkuteksti on samoissa raameiessa; 26. Mutta kun se puolustaja tulee, hän, jonka minä lähetän teille minun isäni luota, se totuuden henki, hän, joka lähtee minun isäni luota; hän on todistava minusta.
        Paavali myös selkäesti kirjoittaa myös siitä että laki on voimassa ja sen mukaan tuomitaan kaikki pahantekijät. Niin he eivät pääse tuomiosta mitenkään selittelemällä.> Ei Pave aivan selkeästi painota ko. sanomaasi, koska "huutava ääni erämaassa" on selkeästi lain loppu heille, jotka on kastettu Jeesukseen ja seuraavat Häntä. Heidän kirjoja ei edes avata.
        Mutta tuosta Johanneksesta; Matt. 11:13 Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
        Luuk. 16:16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
        Laki todella päättyi Johannekseen heidän osaltaan, jotka ovat ottaneet vastaa Jeesuksen kaikkivaltiaana Messiaana.
        Mutta silläkin on toinen puoli, eli jollei ole lähtenyt seuraamaan Jeesusta, eikä ottanut kastetta Häneen ja hakee Laista tukea omille näkemyksilleen, yhdessäkään kohdassa, niin vastuu muuttuu heti. (Onan "syntihän" ei ollut synti. se tuli muutaman sadan vuoden päästä, synti käsitteen, josta kaikki 618 syntiä on kirjattu ylös, Mooseksen toimesta eksoduksessa, Oonan Jumalan otti pois tottelemattomuudesta.
        Sen verran on jokaisen hyvä tutkia Raamattua, ja aistin, että Kirja on myös Sinulle tuttu, olen iloinen saada vaihtaa kanssasi mielipiteitä
        Sama koskee niitä, jotka lain mukaan pyrkivät pelastautumaan. Laki tulee heille kiroukseksi kun he yrittävät sitä omin voimin noudattaa, mutta eihän se kuitenkaan onnistu.> Kyllähän laista pelastuttiin ennen Israelissa, se vaati vain aina, jokaisesta synnistä viattoman veriuhrin, ja Johanneksen jälkeen viimeinen veriuhri oli Jeesus verineen Golgatalla, ja siihen kaikki ihmiset, jotka ovat asian mieltäneet, pelastuvat varmasti Uuteen Jerusalemiin, Jumalan Valtakuntaan, jota johtaa Jumala.
        jatkuu;

        jatkan
        Tietenkin on myös välimuotoja selitelty, mutta kovin kun yrittää vain lakia noudattaa, niin kyllä se sitten kantaa vaikka lakia ei täytä. Vähän teologiaa päälle, niin taivaaseen pääsee.> Kirjoitin yllä, että Jaak. 2:10 Sillä jos joku koko lain pitää, ja rikkoo yhdessä, hän on vikapää kaikissa.
        Näin Jeesuksen veli, joka on kriittinen sanoo selvästi sen, että jos hakee itselleen laista yhdenkään jakeen, saa päälleen koko lain tuomion, koska ei ole enää Temppeliä uhrattavaksi, ja Jeesuskin on Taivaassa, odottamassa tempausta, jossa kerää omansa Yläilmoihin, pois Vaivojen ajoista.

        Sitten on sitäkin ettei ole lakia eikä Henkeä, vaan pelkkää teologiaa, joka vie taivaaseen kun vain kuuluu niiden selittelijöiden seurakuntaan. Mitään muuta ei vaadita.** Ensinnäkin, on täyttä vääristelyä, että joku ihminen menee Taivaaseen Uuden Testamentin aikana? On lähellä Jumalan pilkkaa, sillä Raamattu sanoo selvästi, vastoin Luterilaisten Pastorien saarnojen, se pahentaa. Totuus on seuraava: Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
        Vahvistukset;1. Kor. 15:47; Ef. 4:9. Tämä on todella yksi niitä mittareita, jolla mitataan opetuksen tasoa, mistä Itse Jeesus sanoo;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Dan. 7:14; Matt. 11:27. Toinen velvoitus tulee Matt 28, joka vaatii opettajalta, sekä kristyltä ehdotonta uskoa Raamatun tekstiin;
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Raamattu ei tunne Kirkko Herroja, mutta tuntee seurakunnan palvelijat, joita minä edustan.
        Siunauksellista Juhannuksen loppu- aikaa, muistamme silloin Johannesta, Jeesuksen 6 kk vanhempaa serkkua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe