Keitin itse öljyssä popcornit, kuten usein ennenkin. Tykkään niistä, enkä halua mikropopcorneja.
Vaan nytpä ostin Pirkka-popcorneja, aikaisemmin joku ulkomainen nimi. Vain pienestä osasta tuli hyviä, pääosin pieniä ja kuivia, joissa kova kohta. Ja aukeamattomia pohjalla paljon. Öljyä jäi rautapadan pohjalle joten sitä oli riittävästi.
Mistä voi johtua.
Oliko liian kuuma öljy kun laitoin jyvät.
Olivatko jyvät huonolaatuisia. Onko niissä muka eroa.
Kaikkea sitä kokee kun vanhaksi elää.
No voi mun kokkaustaitoni, popcornit epäonnistuivat
13
371
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ollut tarpeeksi kuuma. Popkornit on muuten superRuokaa.
- Anonyymi
''Kaikkea sitä kokee kun vanhaksi elää.''
Kokeile mikroaalto popcornia. Kun lukee pussinkyljestä ohjeet, ei voi epäonnistua.- Anonyymi
Aloittajahan kertoi että ei halua mikropoppareita.
- Anonyymi
Ei mikropoppareille! Sisältävät transrasvoja, jotka ovat monella tavalla terveydelle vaarallisia. Kattilassa tehdyt on terveellisempiä ja parempia.
- Anonyymi
Kylmää öljyä?
Ainahan pokorneista jokunen jää poksahtamatta, mutta jossain kyllä ikaa, jos iso hävikki. Toki mahdollista, pokorneissa itessään jokin vika, mutta enenpi epäilen öljyn lämpötilaa. Tosin, en ole testaillut erilaisten öljyen kanssa, voi niissäkin olla eroja, just ton kuumumisen kans.
Ite siirtynyt täysin mikropopkorniin, sen verran harvoin tekee mieli, ei viitti kattilaa alkaa sotkeen, jos joskus tekee. Sitä en osaa sanoa, meneekö popkornit vanhoiksi miten nopeesti, mutta itellä net poksuu ihan hyvin, jos kerran vuodessa tekee.
Mä pidän kyllä maissista, en juuri syö sipsejä, mutta joskus ostan natsoja. Samaten hernemaissipaprika on hyvä olla pakkasessa, sitäkin voi käyttää monenlaiseen juttuun. Grillatuista tähkistä kyllä pidän, mutta vähän hidas ja epäsiisti ruokalaji.
Mun käsittääkseni maissia kyllä kasvatellaan suomessakin pikkasen, mutta tuskin näissä lämmöissä sadot on mitään suuria. Vähän sääli, hyvä ruoka- ja rehukasvi.
Ainiin, elokuvateattereissä käyhtetään popkornikoneita, kaitpa niitä kotikäyttöönkin myydään.
=DW= - Anonyymi
Öljy ei ollut liian kylmää. Käytän samaa kuin aina, Raision Keiju rypsiöljyä. Kun seuraavan kerran teen, sitten selviää, onko jyvissä vikaa. Siihen asti on arvoituksena.
- Anonyymi
Mulla ekaa kertaa nyt noita pirkkoi ja on aivan perseetä. Poksuu laiskasti ja kovia
- Anonyymi
Tee tavallisessa riittävän isossa teräskattilassa ja ravistele kattilaa (sivusuunnassa) levyllä lähes koko ajan . Rautapata on huono poppareiden tekoon, minulle riitti kertakokeilu jo vuosikymmeniä sitten. Käytän vieläkin 70-luvun lopussa hobbyhallista ostetun kattilasarjan 5 litran kattilaa poppareiden tekoon ja hyvin on aina onnistuneet, vain muutama (max 10) jyvä on jäänyt pohjalle.
Meillä teinityvär teki yli 20 sitten poppareita mikrossa sillä seurauksella et mikro paloi sisältä käyttökelvottomaksi. Laittoi popparit mikroon ja puhui puhelimessa.
- Anonyymi
Varmaan hajukin oli ikimuistoinen. Mun entinen ukko sulatti aikoinaan pakasteessa ollutta reissumies leipää niin että leipä syttyi palamaan. Vaikka olin aiemmin neuvonut hänelle miten sulatetaan niin eikö se tollo laittanut täydelle teholle ja ajankin liian pitkäksi, eikä jäänyt edes vahtimaan sulatusta. Mä havahduin siihen kun keittiöstä leijaili palaneen käry olohuoneeseen ja kun menin katsomaan niin leipä liekeissä mikrossa ja mikro mustana. Mikro meni vaihtoon ja myöhemmin ukkokin kierrätykseen :D
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan hajukin oli ikimuistoinen. Mun entinen ukko sulatti aikoinaan pakasteessa ollutta reissumies leipää niin että leipä syttyi palamaan. Vaikka olin aiemmin neuvonut hänelle miten sulatetaan niin eikö se tollo laittanut täydelle teholle ja ajankin liian pitkäksi, eikä jäänyt edes vahtimaan sulatusta. Mä havahduin siihen kun keittiöstä leijaili palaneen käry olohuoneeseen ja kun menin katsomaan niin leipä liekeissä mikrossa ja mikro mustana. Mikro meni vaihtoon ja myöhemmin ukkokin kierrätykseen :D
Kalliiksi tuli ukolle mikron poltto😁.
- AnonyymiUUSI
Siili4 kirjoitti:
Kalliiksi tuli ukolle mikron poltto😁.
Miten niin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33080141 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02490Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672230- 1771896
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421127