On Juhannusta juhlittu ja kuppeja kippistelty.
Siinä monella ollut ihmeteltävää. pitsejä nypläilty.
Juhannuskokot loimunneet ja taikoja loitsittu!
On keskikesän kaunis sää. Siksi sää ja mää.
Ollaan tässä näin niin, ku heijaa!
Emme ole etsimässä enää juhannusheilaa…
Koska Juhannus tuli ja meni, mutta mieli kyllä leijaa
korkeuksissa lintuin lailla!
Siis nauttikaamme. On kesä. Linnut taivaan.
Ja kaikilla hyvä mieli!
Haapavedellä erityisesti soi kunnaat.
Kalaparvetkin tanssii ja enkelit puhaltaa torveen!
Juhannus heijaa!
11
205
Vastaukset
- Anonyymi
Juhannus soi
ja kukkuloi
Kalat ne
vedessä ilakoi
Ihmiset nauttii
kesän ja syksyn
Vuoden ympäri
kaikki hyvin!
Kiitos ja ole hyvä!
Runomaatti- Anonyymi
Runoilet hienommin, mitä Runo-Matti.
Olet selevää runnoilija-ainesta. Määkipä kokkeilen, ku nää kerta luikautit niin komian runosen.
Oijoijoi, kun Maanantai koi.
Siis ennen muuta leivällä voi
kun Jumalamme kaiken loi
niin että tänne toi
ja vaatteessa koi
kun errään koiran nimi oli Roi
ja hesalainen sano, että mulle noi
ja huusi, että oo hiio hoi
ja ilojuomaansa joi
ja sanoi kaikille moi
ja lopulta lähti poi, ku
loppu taskusta bitcoi
söi sen jäläkeen vain pullapitkoi
- Anonyymi
Jussi mennä jollotti,housunpuntissa pollotti
Potunsiemen itänyt.lämpö nosti varren ylvään ,päälle maan
Jussia myös kaipaa moni impi,vuoden päästä nähdään taas
On maas uudet siemenet ja syksyn sänki,välissä tuiskuttaa ja on hanki
Tiukkuna oottaa jussin mieli,laulaa impillä myös kieli,aina jussissa on taikaa
Siispä vielä hetken aikaa.nautitaan lämmöstä suven - Anonyymi
Loituma hei,
no heipä hei.
jo leipä vei!
Ohhoti heijaa,
kun taivaalla leijaa.
Kaksyt viisi lintusta vain.
Hyvän kuvan niistä sain!
O hiio hoi,
kun Haapavesi kukkii ja soi!
Ilovirttä kaikkiaan!
Ei kertakaikkiaan!
Haapaveellä hirvikin hiihtää.
se siinä peltoa niihtää.
Ku muuualla veikkoset vain niittää
eikä osaa kaikesta kiittää.
Haapavesi monessa paras.
kun aurinko nousi saras.
Jepä jee. Niin se vain menee!- Anonyymi
Olet kyllä vähåän iloinen. Kiitos!
Tässä runossa on sitä jotain. En osaa sanoa, mitä, mutta tää vain jollain tavalla iskee.
Vaikka runo sisältää epäsanoja, ei se siitä huonompaa tee. Tärkeintä on, että rimmaa ja runo ikään kuin soljuu kauniisti.
- Anonyymi
Miten suluhanen on venneessä, kun ei osaa uijakkaan?
Sanoppa se!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483