Istutin vadelman taimia viime syksynä. Pitäisikö niitä nytten leikata? Jos niin minkä verran?
Milloin leikataan
2
1270
Vastaukset
- multasormi
Vadelman leikkaus
Vadelman versot kasvavat ensin kesän ja toisena kesänä ne kukkivat ja tuottavat marjoja. Kukkineet verson leikataan sadonkorjuun jälkeen ja poltetaan. Seuraavana keväänä jätetään harvennusleikkauksessa 0,5 m leveään penkkiin 10-15 vahvaa versoa rivimetrille. Näin kasvusto säilyy valoisana ja ilmavana. Polta myös kevään harvennusleikkauksen jätteet.- leikkausta
Siis nyt EI leikkausta, vasta kun olet saanut sadon.Myös ensi keväänä voit leikata nämä vanhat oksat pois,ovat talven tukena uusille tänä kesänä kasvaville oksille.Ei ole mikään pakko polttaa,harvassa paikassa edes saa polttaa, ei ainakaan meilläpäin.Jos sinulla on oksasilppuri,siitä saa hyvää haketta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398