Vinkkejä uusille loimaalaisille?

Anonyymi

Tarkoitus on muuttaa lähiaikoina Loimaalle. Mitä vapaa-ajan tekemistä suosittelette lapsettomalle pariskunnalle? Kiinnostaa mm. ruokaravintolat, liikuntapaikat, leipomot ja ostosmahdollisuudet.

41

1182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ostoksille prismaan, siitä sitten rico delin kautta kohti keskuskoulun fribarataa. Ei vaan. Lankoa kannattaa kokeilla, ehkä paakarin puustia teollisuuskylässä myös.

      • Anonyymi

        Kiitos. Tuo Lanko vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta paikalta, täytyypä käydä kokeilemassa.


      • Anonyymi

        Paakarin Puustissa todella hyvät pullat ja yleensäkin leivät, sämpylät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paakarin Puustissa todella hyvät pullat ja yleensäkin leivät, sämpylät!

        Totta turiset, ainoa paikka täällä mistä kannattaa hakee noita ja sitte jos mielii leivoksia niin Natali 👌

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Olet sä se kuka kyselee millaista ois muuttaa joka kaupunkiin. Millon turkuun Tampereelle Lietoon Kaarinaan. GOOGLETA loimaa. Sieltä löytyy tietoja

    • Anonyymi

      Hyvät liikuntamahdollisuudet Loimaalla on. Paljon luontoakin lähellä. On uimahalli ja kuntoportaatkin löytyy. Lisäksi isot marketit, muutama pikku kauppa ja paljon erilaisia ruokapaikkoja. Ja ihan mukavia ihmisiä. Tervetuloa loimaalaiseksi!

    • Anonyymi

      Loimaalla on paljon liikuntamahdollisuuksia, Loimijoessa voi meloa ja Mellilänjärvellä uida ja vaikkapa patikoida metsissä. Tarjontaa löytyy paikallisesti kasvatetuista vihanneksista ja hunajasta. Ihmiset ovat pikkukylissä ystävällisiä ja avuliaita. Tervetuloa!

      • Anonyymi

        Joki on huonossa paikassa,asukkaat ei pääse rannalle.


    • Anonyymi

      Älä muuta ainakaan alle 500m päähän Keskuskoulusta. Alue vilisee vapaan kasvatuksen helmiä, mopoilijoita jotka häiritsevät normaalien ihmisten elämää. Et pysty nukkumaan kunnolla tämän takia.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Hyvältä paikalta Loimaa vaikuttaa. Sopivan kokoinen keskusta ja palveluitakin on mukavasti.

      • Anonyymi

        Vaikka ulkopaikkakuntalaiset trollit mainostaakin Loimaata ankeana seutuna, kaupunki on todellisuudessa elävä. Keskustan alueelta ja kaupunkiin liitettyjen kuntien avulta löytyy hyvin palveluita ja mukavia ja ystävällisiä ihmisiä. Myös suht rauhallinen paikkakunta. Tervetuloa!


    • Anonyymi

      Varaudu siihen sitten että susta alkaa puhuminen selän takana. Kyylätään minkä keritään.

      • Anonyymi

        Jos ei ole mitään hävettävää, niin siinähän puhuvat. Esimerkillinen käyttäytyminen ei mene koskaan pois muodista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole mitään hävettävää, niin siinähän puhuvat. Esimerkillinen käyttäytyminen ei mene koskaan pois muodista.

        Mut on siinä eroa ootko syntyperäinen loimaalainen vai et ja jälkimmäiset kohtaa paljon enemmän kyyläämistä ja pahan puhumista tai muuten jotain poikkeavaa käytöstä. Selvä ero Loimaan tappioksi. Sitten aiemmalle kirjoittajalle, että elävyydessä ja aidossa ystävällisyydessä on paljon parannettavaa.

        Ihan totta, että jos ei ole omasta mielestä jokin hävettävää tms. niin ei ole, vaikka muiden mielestä olisikin tai pitäsi olla.Tähän voi olla syynä semmonenkin ettei kuulija alkuunkaan tajua oikein, vaan peilaa lähinnä omien kokemustensa kautta. Eihän sitä koskaan kaikkia voi miellyttää eikä ihminen aina ole tai viitsikään olla parhaimmillaan. Ja olis se mielenkiintoista tietää onko arvostelijat itse niin viattomia....

        Mutta muuten nykyään on mennyt aivan naurettavuuksiin se mitä pitäisi hävetä tms. Pitäisi melkein varmuuden vuoksi miettiä hyvin tarkkaan jokainen sana ja mihin katsoo, mitä tekee, kun ei tiedä kuka (teko) pahastuu miten pahasti. Netti lienee reaalimaailmaakin pahempi. Mä ainakin toimin johdonmukaisesti siinä suhteesssa mitä olen netissä todennut pätee myös käytännössä ja voin sen ns. ääneen sanoo. Mulla ainakin puuttumiskynnys menee aina selkeässä loukkaamisessa (varmaan monien ongelmien opettamana korkea toleranssi) mutta toisaalta kyllä mä itse sitten olen joskus varmuuden vuoksi varonut jotain, esim. tilannetta kaupassa - täällä Loimaalla!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut on siinä eroa ootko syntyperäinen loimaalainen vai et ja jälkimmäiset kohtaa paljon enemmän kyyläämistä ja pahan puhumista tai muuten jotain poikkeavaa käytöstä. Selvä ero Loimaan tappioksi. Sitten aiemmalle kirjoittajalle, että elävyydessä ja aidossa ystävällisyydessä on paljon parannettavaa.

        Ihan totta, että jos ei ole omasta mielestä jokin hävettävää tms. niin ei ole, vaikka muiden mielestä olisikin tai pitäsi olla.Tähän voi olla syynä semmonenkin ettei kuulija alkuunkaan tajua oikein, vaan peilaa lähinnä omien kokemustensa kautta. Eihän sitä koskaan kaikkia voi miellyttää eikä ihminen aina ole tai viitsikään olla parhaimmillaan. Ja olis se mielenkiintoista tietää onko arvostelijat itse niin viattomia....

        Mutta muuten nykyään on mennyt aivan naurettavuuksiin se mitä pitäisi hävetä tms. Pitäisi melkein varmuuden vuoksi miettiä hyvin tarkkaan jokainen sana ja mihin katsoo, mitä tekee, kun ei tiedä kuka (teko) pahastuu miten pahasti. Netti lienee reaalimaailmaakin pahempi. Mä ainakin toimin johdonmukaisesti siinä suhteesssa mitä olen netissä todennut pätee myös käytännössä ja voin sen ns. ääneen sanoo. Mulla ainakin puuttumiskynnys menee aina selkeässä loukkaamisessa (varmaan monien ongelmien opettamana korkea toleranssi) mutta toisaalta kyllä mä itse sitten olen joskus varmuuden vuoksi varonut jotain, esim. tilannetta kaupassa - täällä Loimaalla!

        lajijasuris

        Hymyilet, puhut kohteliaasti ihmisille, avaat vanhemmalle tai naiselle oven, tervehdit; ei mitään hätää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hymyilet, puhut kohteliaasti ihmisille, avaat vanhemmalle tai naiselle oven, tervehdit; ei mitään hätää.

        Joo näin,osaan ja jaksan jos haluan tämmöset kyllä, varsinkin silloin kun olen yksin. Mut olen niin iloton ettei paljon tule hymyiltyä. Vähän kieliposkessa sanottuna ei missään tapauksessa saa hymyillä kelle vain, kun näille ylitulkitaan ties mitä merkityksiä.

        Sitten on niinpäin, että vaikka vain olisi jossain tai sitten sanoisi jotain niin täysin sivullinenkin saattaa suoltaa vtuilua, ja tässä nimenomaan on parantamisen varaa - tämä on ainakin oma havainto täällä.. Ei tarvi kummostakaan "provoa"sanoa tai tehdä kun toisilla jo suu käy. Vaikka itse voin sanoo joskus nasevasti, piikikkäästi, kriittisesti, en juuri koskaan suolla suoria loukkauksia, mut joskus hermo pettää, kun samaa asiaa kysytään 10. kertaa tai väärässä paikassa yms.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näin,osaan ja jaksan jos haluan tämmöset kyllä, varsinkin silloin kun olen yksin. Mut olen niin iloton ettei paljon tule hymyiltyä. Vähän kieliposkessa sanottuna ei missään tapauksessa saa hymyillä kelle vain, kun näille ylitulkitaan ties mitä merkityksiä.

        Sitten on niinpäin, että vaikka vain olisi jossain tai sitten sanoisi jotain niin täysin sivullinenkin saattaa suoltaa vtuilua, ja tässä nimenomaan on parantamisen varaa - tämä on ainakin oma havainto täällä.. Ei tarvi kummostakaan "provoa"sanoa tai tehdä kun toisilla jo suu käy. Vaikka itse voin sanoo joskus nasevasti, piikikkäästi, kriittisesti, en juuri koskaan suolla suoria loukkauksia, mut joskus hermo pettää, kun samaa asiaa kysytään 10. kertaa tai väärässä paikassa yms.

        lajijasuris

        Älä ole iloton, vaan keksi ilon aiheita; käy naapurin mummolle kaupassa, ole lomavahtina tuttavasi koiralle, katso hauska elokuva, pyöräile maaseudulla, the list goes on. Kuten Buddha totesi: 'The mind is everything. What you think you become.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole iloton, vaan keksi ilon aiheita; käy naapurin mummolle kaupassa, ole lomavahtina tuttavasi koiralle, katso hauska elokuva, pyöräile maaseudulla, the list goes on. Kuten Buddha totesi: 'The mind is everything. What you think you become.'

        Omalla ajattelulla on merkitystä joo ja onhan noissa Buddhan sanoissa viisautta( en "usko" mihinkään). Ilottomuuden syyt on niin syvällä sairauksien, köyhyyden, syrjäytymisen vuoksi ettei ne ihan helpolla ratkea. Se oliskin, kun olis edes parempi toimintakyky, vaikka muuten viiraisi niin olishan se helpompaa eikä "tarttis" ihmisille opettaa käytöstapoja ja parempaa arviointikykyä ihmisten suhteen.

        Nytkin ulkona niin lämmintä ettei todellakaan tee mieli minnekään, vaan täällä on mukavaa ilpun puhaltaessa viileetä! Kognitiivinen kapasiteetti on aika hyvä, joten vaikka erilaiset kannanotot täällä netissä ja muutenkin onnistuu ja kyllä mä puhumaankin pystyn jäsennellysti (vaikka vähän vaikeampaa) vaikka miten vmaiselle ja "tyhmälle" nätisti kunhan aihepiiri on sopiva sekä huomioi muutamat reunaehdot. Sosiaalista toimintakykyä muuten on vaikea parantaa ja fyysistä ei mitenkään.
        Mutta kun jos kerran nämä on likimain jotain keharin kuvitelmaa niin olkoon sitten niin ja käytös sen mukaista! Mukavampaahan se on kun on ihan tyhjäpää eikä tartte tehdä mitään ja on lupa valittaa kaikesta mikä ei miellytä sekä sitten vielä toisille ostetaan kaikki pelit ja vehkeet autoineen, jos mamman ja pappan lompakko kestää sekä sitten yhteiskunnan toimesta jotain, semmosta mitä ei muut rajoitteiset saa. Noh, nämä mun kommentit sopis muuallekin, mutta ei täällä ihan niin hyvin ole kuin jees-tyypeille.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla ajattelulla on merkitystä joo ja onhan noissa Buddhan sanoissa viisautta( en "usko" mihinkään). Ilottomuuden syyt on niin syvällä sairauksien, köyhyyden, syrjäytymisen vuoksi ettei ne ihan helpolla ratkea. Se oliskin, kun olis edes parempi toimintakyky, vaikka muuten viiraisi niin olishan se helpompaa eikä "tarttis" ihmisille opettaa käytöstapoja ja parempaa arviointikykyä ihmisten suhteen.

        Nytkin ulkona niin lämmintä ettei todellakaan tee mieli minnekään, vaan täällä on mukavaa ilpun puhaltaessa viileetä! Kognitiivinen kapasiteetti on aika hyvä, joten vaikka erilaiset kannanotot täällä netissä ja muutenkin onnistuu ja kyllä mä puhumaankin pystyn jäsennellysti (vaikka vähän vaikeampaa) vaikka miten vmaiselle ja "tyhmälle" nätisti kunhan aihepiiri on sopiva sekä huomioi muutamat reunaehdot. Sosiaalista toimintakykyä muuten on vaikea parantaa ja fyysistä ei mitenkään.
        Mutta kun jos kerran nämä on likimain jotain keharin kuvitelmaa niin olkoon sitten niin ja käytös sen mukaista! Mukavampaahan se on kun on ihan tyhjäpää eikä tartte tehdä mitään ja on lupa valittaa kaikesta mikä ei miellytä sekä sitten vielä toisille ostetaan kaikki pelit ja vehkeet autoineen, jos mamman ja pappan lompakko kestää sekä sitten yhteiskunnan toimesta jotain, semmosta mitä ei muut rajoitteiset saa. Noh, nämä mun kommentit sopis muuallekin, mutta ei täällä ihan niin hyvin ole kuin jees-tyypeille.

        lajijasuris

        Täytyypä vielä todeta "19:05" kommentista, että tämäntyyppistä sitä on paljon kuullut, mutta tuossa on osa ihan vtuilua, jos nyt yhtään on perillä mun toimintakyvystä. Mä nyt oletan ettet tunne tarkkaan. Eli kaupassa käynti ihan mahdottomuus, kun kulkemisessa paljon haittaa eikä autoa ja vaikka mitä. Elokuvia kyllä katselen, mut ei todellakaan tv:tä koko päivää! Muutenkin kuulee sitä sun tätä terveysperusteista kuittia mutta silti samaan aikaan muka voisi mennä sinne tänne. Ei tämä tyhjäpää kyllä mitenkään ymmärrä.

        Jos joku sujuisi niin se on aivoperäinen asiantuntijatyö kotoa käsin. On erilaisissa psykologisisa ja monissa muissa testeissä todettu ja se on muutenkin päivänselvää terveyden puolesta sekä on mm. open työhön sopivat ominaisuudet eli siis opastus ym. sujuu - ne on vaan nyt "tauolla".
        Olis voinut vaikka helteistä kärsivänä täällä viilessä hyödyntää tänkin viikon ja laskuttaa 70 tunnista 3-4 tonnia! Ja kun rahaa, olis ollut vaikka mahista lähtee ajaan citymaasturilla tällä säällä tietä 62 jne eikä niuhottaa bensan hinnasta. Ei siis ole varaa ja saa vierestä katsella, kun joku jahkaa ostaisko rappurallin (mikä joskus ollut myynnissä jos edes ollut!) vai ei mut samaan aikaan miettii uuden auton ostoa! En tiedä tajuaako miten loukkaava myös tollanen voi olla!
        Mun ajatusmaailmaa ja ominaisuuksiin ei kuulu ettei työtä "saa" tehdä kun se kuormittaa, mut se on selvää että välillä pitää levätä eli ei toki joka viikko 70h. Jännä juttu, vaikka paljon sairauksia, mut samaan aikaan moni terveempi ei meinaa jaksaa mitään. Kuormittavampaa on vaikka katsoa loputtomia uusintoja Tärkeää on myös oikea ravinto ja uni, auttaa pitää haittoja kurissa. Uskoa ei tartte mut mulla sentää on vino pino dokumentteja! Tulipa taas vähän pitkästi, mut tämmöstä se on täällä eli omat ja vieraat sen kun nälvii vaan,missään muualla ei ole ollut likikään samaa - varmasti tuttua monelle!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Tuskin kukaan nälvii; ihmiset luontaisesti pyrkivät siihen, että kanssaeläjillä olisi mahdollisimman mukava olla. Varmasti sinäkin keksit jotain omien toimintakykyjesi sallimaa työtä, vaikkapa ihan vapaaehtoisena auttavassa puhelimessa. Raha ei tee onnelliseksi, yhteisöön kuuluminen ja elämän merkityksen löytäminen tekevät.

      • Anonyymi

        No nälvimistä saa kyllä paljon kuulla, kun on sairauksia, mut nyt tarkoitin etupäässä rahaan liittyvää nälvimistä tyyliin: ei mulla (sanojalla siis) vaan ole varaa ostaa kertaakaan kalliita varhaisperunoita (tehdään vähän itse, ostetaan ulkoa ym), etkö vois ostaa kunnon autoa/autoa ylipäänsä, etkö vois ostaa asunnon ja tähän tyyliin sekä sitten täysin öveksi vedetty nuukailu pikkujutuissa! Velä älyttömämpää on nostaa ketään jalustalle, jos kaikki perustuu siihen, että annetaan kaikki. Sinänsä ymmärrän, kun on ongelmista kyse, mutta täysin väärä ja sivullisen silmin/korvin jopa hölmö tapa tuo silti on. On paljon muutakin vielä.
        No, ei sitä tartte semmosten kanssa olla tekemisissä mistä on pelkkää riesaa!

        Aivan totta ei tee raha ja omaisuus itsessään onnelliseksi mutta auttaa osaltaan, ja tämän olen moneen kertaan todennutkin sen verran terävästi, eikä onnistu ne lannistuspyrkimykset - taustalla muiden vanhat kaunat. Rahaa tulee sen verran, että hengissä pysyy, mut olis se kiva, että olisi enemmän. Oon oikeastaan tehnyt vapaaehtoistyötä täällä netissä, mutta haluaisin myös kaikesta huolimatta sitä rahaa. Ja joo kuuluminen johonkin olisi tärkeää. Tässä ärsyttää myös semmonen, kun toinen saa kaiken ja pelkkää valitusta jo pikkujutuista mutta itsellä ei mitään ja käytännössö rangaistaan yritteliäisyydestä ja sinnikkyydestä.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Aina on ihmisiä, joita voisi kadehtia, jotka lannistavat, saavat itsensä tuntemaan allemmuutta ja pienuutta. Nämä jätä pois elämästäsi. Varhaisperunoita voi kasvattaa ämpärissä tai säkissä vaikka sisällä.

      • Anonyymi

        Aivan just näin eikä energia kulu turhanpäiväiseen, eikä semmoseen loputtomaan kysymystulvaan - netistä selviää kun lukee, jos kerran on niin etevä!
        Kohdistaisi(vat) edes vertaiseensa mutta kun itseään huonommassa asemassa olevaan ja näinhän tuommoset tekee. Mutta voimalla on vastavoima!

        Eiku perunoiden kanssa niin, että mä ostin pari kertaa Annabellea mitkä maksoi kumpikin noin 4 euroo ja tästä sitten vtuileen, vaikka on varoja ja muutenkin. Mä oon monta kertaa muutenkin ihmetellyt mitä vtun merkitystä on yksikköhinnoilla, kun kokonaisuus ratkaisee ja olen aivan varma, että mulla menee ainakin kolmannes vähemmän ruokaan, kun teen paljon enemmän itse enkä osta eineksiä, keksejä, pullovesiä, enkä ulkoakaan niin paljon. Suhteellisuudentajua pitää olla!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Loimaa on muuten aika kiva paikka mutta terveyspalvelut on huonot. Lähdet aina tyksiin kun joudut johonkin kokeeseen. Verinäytteet ja sydän filmit ja tollaset nyt on vielä labrassa sairaalassa mutta eipä paljon muuta. Yöpäivystys on tyksissä. Eikä tonne loimijoen rantaa nyt tartte päästä istuskeleen

      • Anonyymi

        Jaa aika kiva, mutta joka tapauksessa eihän tämän kokoisissa paikoissa tuskin missään on kovin kattavia terveyspalveluja. Ei se Turku nyt niin kaukana ole jos oikea hätä on ja, vaikka täällä oliskin päivystys niin ei se voi käytännössä olla kummoinen.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa aika kiva, mutta joka tapauksessa eihän tämän kokoisissa paikoissa tuskin missään on kovin kattavia terveyspalveluja. Ei se Turku nyt niin kaukana ole jos oikea hätä on ja, vaikka täällä oliskin päivystys niin ei se voi käytännössä olla kummoinen.

        lajijasuris

        Jossain tapauksessa se voi olla liian kaukana ja joku sille se on kustannuskysymys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain tapauksessa se voi olla liian kaukana ja joku sille se on kustannuskysymys

        En tiedä mitä tarkoitata mutta ainakin kovassa ja pienemmässäkin hädässä ambulanssi ja suoraan Turkuun on parempi kuin LAS ja matkakulujen vuosiomavastuu on aika maltillinen eli 300€. Olisi se päivytys täällä silti tietysti elämää helpottava, mut jos resurssit ei riitä kaikkeen.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Jos olet työtön älä muuta Loimaalle, täällä on elätettäviä jo ihan tarpeeks

    • Anonyymi

      Vielä kerkiät perua ,äkkiä täyskäännös ja helevettiin sieltä perslävestä

      • Anonyymi

        Käypäs vaikkapa Kalkutassa tai Beirutissa, siinä sulle oikeita persreikiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypäs vaikkapa Kalkutassa tai Beirutissa, siinä sulle oikeita persreikiä.

        Ite oot sitten käynyt vai? Mäkin tunnen hyvin yhden ketä taisi käydä just Kalkutassa mut sielläpäin kumminkin ja oli läävä! Kova lämpö ja kosteus yhdistettynä ties mihin - mahtavat aromit varmaan!

        Täällähän on paljon noita reissu työläisiä ja tietysti moni muukin matkustaa, joiden mielestä täällä on sittenkin asiat aika hyvin. Mut ei ihminen ajattele noin vaan se peilaa suhteessa ympäristöönsä.

        Kyllä kelpaa, jos ja kun voi kulkea. Mä en oikein voi terveyden puolesta. Toisaalta ketä oikassa vtuilu vs. akkamainen kiukuttelu ym ja kulkeminen vs. työ mut kauheaa ristiriitaa ja sitä tietämistä täällä kuulee! Tai no Intiassa mä olisin vertaisteni joukossa, mitä nyt jostain satuin hiljattain lukeen 😉😎😂 Oikeesti on niin, että jos siis jos noudattaisi kutakuinki diabeetikon ruokavalioo ja katsoo millai sekä miten liikkuu sekä jotain muuta, niin haitat pienenee olennaisesti. Kyllä mäkin sinänsä tykkäisin kulkea mut ei tropiikki tai beach kiinnosta, vaan voimakkaat,näyttävät visuaaliset kohteet ja kontrastit sekä kulttuuri&historia. Vielä mieluisampaa olisi se ns. aivotyö mikä siis em. pohjalta kohtuudella onnistuisi.

        PS. Näin vaikka tänään tuli yhdessä kaupassa vähän hassusti tehtyä/sanottua. Sentään lähimmän työntekijän pokka piti, mut muutaman muun ei. Tämä ei nyt haittaa yhtään, ja veikkaan että he kaiken lisäksi lukivat sen tilanteen osaksi väärin. Kyseessä en tietenkään tarkoittanut ihan sitä. En tiedä mistä se tuli nyt just (väsymys ym) Se liittyi varmaan erääseen vanhaan kokemukseen missä todellakin oltiin mulle nipotarkkoja ja muuta, mutta muistaakseni eri kauppa ja oliko edes täällä. Se on semmosta ja noi on yksittäisiä hetkiä mut kyllä täällä bimbon leima helposti tulee.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Loimaa rupee olemaan samalla tasolla Someron kanssa. Kyylätään ja puhutaan paskaa seläntakana ja ollaan koko ajan mututuntumalla kun ei OIKEASTI tiedetä kaverista mitään..

      • Anonyymi

        Joo totta ja onks Somero semmonen, mut se on hyvää ettei siellä olla nin niuhoja rahan kanssa silloin, kun jotain palvelua yms tarvii. Lisäksi toivoisi myös parempaa syy-seuraus ajattelua ihmisten suhteen eikä pelkän ensivaikutelman tai ajatuksen pohjalta. Täälä tykätään vaan haukkua ja sillai saa sitä itteensä mieluummin enemmän takaisin 😉

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Ei suurista kaupungeista ainakaan kannata Loimaalle muuttaa

      • Anonyymi

        Itse muutin 70 miljoonan ihmisen kaupungista pikkukylään Loimaalle, ja en ole pätkääkään katunut. Aivan ihanan puhdasta ja raikasta, ihmiset ystävällisiä, voi liikkua turvallisesti ja liikuntamahdollisuuksia riittää, autolla pääsee isompiin kaupunkeihin kuten Turkuun näppärästi töihin. Ei ikinä enää takaisin kaupunkiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse muutin 70 miljoonan ihmisen kaupungista pikkukylään Loimaalle, ja en ole pätkääkään katunut. Aivan ihanan puhdasta ja raikasta, ihmiset ystävällisiä, voi liikkua turvallisesti ja liikuntamahdollisuuksia riittää, autolla pääsee isompiin kaupunkeihin kuten Turkuun näppärästi töihin. Ei ikinä enää takaisin kaupunkiin!

        Sä oot joku paluumuuttaja...?

        Vuosien varrella Loimaan Lehdessäki ollut juttuja maailmalle muuttaneista; paikallisten firmojen, Nokian ym sivuupisteisiin, opiskeleen jne. Jaa että 70 milj! Kun eikös Tokio metropoleineen ole maailman suurin ja siellä muistaakseni 45-50 milj. asukasta..

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot joku paluumuuttaja...?

        Vuosien varrella Loimaan Lehdessäki ollut juttuja maailmalle muuttaneista; paikallisten firmojen, Nokian ym sivuupisteisiin, opiskeleen jne. Jaa että 70 milj! Kun eikös Tokio metropoleineen ole maailman suurin ja siellä muistaakseni 45-50 milj. asukasta..

        lajijasuris

        Tarkoitin maassa oli 70 miljoonaa, kaupungissa 10 miljoonaa asukasta. Paluumuuttaja olen, enkä ikinä kaupunkiin takaisin muuta. Turhaan ihmiset maaseutua kritisoivat, tai varsinkaan Suomea. Ei ole juuri missään asiat näin hyvin kuin meillä täällä.


    • Anonyymi

      Loimaa on tosi hyvä paikka asua. Ihan kokemuksesta puhun! Kaipa se ihmisestä itsestään on kiinni miten viihtyy!

    • Anonyymi

      Monien keski-ikäisten loimaalaisten ongelma on se, että pystytään kyllä hyvin tukien varassa bilettämään sata lasissa, mutta kun TE-toimisto soittaa, niin ei ollakaan työkykyisiä.

    • Anonyymi

      Mustan auton kaahausta

      Yrittää siirtää vanhoja ketjuja ylös peittämällä omat jälkensä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe