Taas valitetaan vesiskootereista

Anonyymi

Ei ne minua ole häirinneet millään tavalla. Aika päättömästi toisinaan viilettävät, mutta mitäs siitä. Sen verran tukeva vene, että jos kylkeen tömähtävät, niin ei se vahinkoa tee. Pienemmissä veneissä voi vahinkoa tulla, jos törmäävät.

80

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suurin häiriö vesijeteistä tulee vouaavan äänen vuoksi. Tämä vielä korostuu kun ajetaan omiin peräaaltoihin ja pyöritään koko ilta samalla mökkilahdella. Kun jetti hetkeksi pysähtyy niin koko ympäristö kuulee että siellä on vielä stereotkin täysillä päällä!

    • Anonyymi

      Ai jos sua ei häiritse, niin ei voi häiritä muitakaan? Suuri häiriö on ääni, sekä päätön kaahaus muista välittämättä.

    • Anonyymi

      Uimarannalla pörräävä "persujetti" turbovaihde päällä osuessaan uimariin niin uimarilla kopsahtaa pääkallo rikki. Ei se tietenkään mitään haittaa sillä uimarit ovat viherpipertäjiä eikä mitään oikeita miehekkäitä miehiä.

      Onko aivan pakko tulla uimaan minun persujettini eteen. Voisit aivan hyvin mennä uimaan keskelle Mannerheimintietä kuten muutkin elokapinoitsijat.

    • Anonyymi

      Kesä kaikille! Tietysti jatkuva pyörintä ja päristely ärsyttää, mutta kukin nauttii kesästään järven rannalla omalla tavallaan. Toiset rakastavat rauhaa, toiset vauhtia ja vaarallisia tilanteita. On vaan annettava kaikkien kukkien kukkia. Vaikka ärsyttäisikin.

      • Anonyymi

        Väärin, muutkin tulee ottaa huomioon ja päristellä kohtuudella.


    • Anonyymi

      Valitettavasti vain harvassa vesiskootterissa on plotteria ja ehköpä tämän vuoksi eivät uskalla ajaa mökkirantaa pidemmälle, koska muuten eksyisivät. Plotterin trackiä pitkin olisi helppo palata lähtöpisteeseen

      • Anonyymi

        Helppo se on laittaa puhelin kiinni ohjaus tankoon niinkuin prätkän tankoon vedenpitävään koteloon nin ei eksy .


    • Anonyymi

      Ihan mukavaa katsella niiden menoa. Ei ne minua millään lailla häiritse.

    • Anonyymi

      Meidän satama altaalla jettien aiheuttama aallokko on tosi pahaa. Luiskalta lasketaan alas ja sitten heti laiturissa olevien veneiden takaa sitä suurimman peräaallon aiheuttamaa nopeutta ajetaan ulosmenoaukolle ja hana pohjaan. Veneet keikkuvat holtittomasti aisojen väleissä. Sitten sama homma kun tullaan takaisin. Pahimpia ovat vuokrattujen jettien kuskit. Kysyin kerran, että eikö voisi allasalueella ajaan hitaasti. Ei kuulema voi, koska jetti ei muuten mene suoraan. Samaa luiskaa käyttää myös mm. poliisi ja hyvin näkyy heidän jetti suoraan kulkevan ihan tyhjäkäynti nopeudella. Samat jetit sitten väylällä ajavat kiekkoa veneen ympäri mahdollisimman läheltä. Onneksi suurin osa noilla jeteillä ajavista osaa ajaa siististi ja hallitsevat sen hyvin, mutta nuo harvat pilaavat kaikkien maineen, harmi.

    • Anonyymi

      Narsistisia, itsekeskeisijä kloppeja. Ihan, kuin mopo ikäisiä paskaringin sutijoita. Luulevat saavansa ihailua, kun jengi vilkaisee. Valitettavasti katsovat myötähäpeää, kun aikuinen mies runkuttaa kaasua ja kurvailee holtittomasti tai laahaa isoa peräaaltoa muiden kiusaksi.

      • Anonyymi

        Ei kai sellaisesta jetistä mitään kunnollista peräaaltoa lähde tekemälläkään. En ainakaan itse ole pannut merkille, kun ovat ohi ajaneet. Harmitonta touhua minun mielestä. Antaa nuorison jetteillä rauhassa, elämää se vain on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sellaisesta jetistä mitään kunnollista peräaaltoa lähde tekemälläkään. En ainakaan itse ole pannut merkille, kun ovat ohi ajaneet. Harmitonta touhua minun mielestä. Antaa nuorison jetteillä rauhassa, elämää se vain on.

        Ei se elämää ole, kuolemaa ennemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sellaisesta jetistä mitään kunnollista peräaaltoa lähde tekemälläkään. En ainakaan itse ole pannut merkille, kun ovat ohi ajaneet. Harmitonta touhua minun mielestä. Antaa nuorison jetteillä rauhassa, elämää se vain on.

        Kyllä räkäplaanissa syntyy uskomattoman suuri peräaalto kusipäiden jurnuttaessa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä räkäplaanissa syntyy uskomattoman suuri peräaalto kusipäiden jurnuttaessa..

        Nyt puhuttiin jeteistä. Kusipäiden jurnuttamiselle on oma ketju, mene sinne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhuttiin jeteistä. Kusipäiden jurnuttamiselle on oma ketju, mene sinne

        Kusipääiden jurnuttamisesta syntyy kyllä melkoiset perä aallot, sen olen huomannut, kuten monet muutkin. Jeteistä sen sijaan ei juurikaan aaltoa tule enempää, kuin esim. Sorsa poikueesta.


    • Anonyymi

      Hauska oli seurata keski-ikäisen mökkiläisen rantautumista Nauvon vierasvenesatamaan siinä Najadenin edustalla. Tuli ihan kohtuullisella vauhdilla että olisi voinut ohjata laituriin, mutta ei osannut, vaan pysähtyi ja jäi siihen ryntäyttämään moottoria minuuttikaupalla. Suuressa kaaressa roiski vettä parkissa olevien veneiden (joissa valitettavasti ei ollut kukaan) ja ohikulkijoiden päälle. Ei tainnut äijä itsekään tajuta mitä oli tekemässä. Ei voi olla niin vaikea vetää kylkikiinnitykseen yli kahden venemitan laituriosuudelle tuulelta suojassa. Lisäksi ihan väärään paikkaan veti parkkiin kun lähti kävellen kaasupulloineen kauppaan eteläsataman puolelle.

      • Anonyymi

        Olen aina luullut, että tuollaisia vahingoniloisia ihmisiä esiintyy ainoastaan fiktiivisissä yhteyksissä, mutta ilmeisesti heitä liikkuu myös todellisessa elämässä kun joku on tuollaisen viestin vaivautunut tänne postaamaan.

        En itse kyllä ymmärrä mitä hauskaa siinä on kun kokematon veneilijä toikkaroi laituriin tullessaan.
        Minä olisin mennyt heti auttamaan tuossa tapauksessa.
        Kaikki me olemme olleet joskus aloittelijoita. Jotkut oppivat tietysti nopeammin kuin toiset mikä on luonnonlakien mukaista.

        Erityisesti seuraava lainaus nousee esiin.
        ”Suuressa kaaressa roiski vettä parkissa olevien veneiden (joissa valitettavasti ei ollut kukaan) ja ohikulkijoiden päälle.”
        Tarkoittaako tuo sitä, että olisi ollut vieläkin hauskempaa, jos veneissä olevat olisivat saaneet vettä päälleen?

        Täytyypä seurata seuraavan kerran minkä näköisiä huvituksen tarpeessa olevia siellä laiturin poskessa seuraavan kerran oleskelee kun olen siellä itse koheltamassa.

        Ps. katso vanha kotimainen elokuva - Aatamin puvussa ja vähän Eevankin vuodelta -71. Siellä on varmasti hauskoja veneilykohtauksia. Etkä tarvitse peitellä nauruasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina luullut, että tuollaisia vahingoniloisia ihmisiä esiintyy ainoastaan fiktiivisissä yhteyksissä, mutta ilmeisesti heitä liikkuu myös todellisessa elämässä kun joku on tuollaisen viestin vaivautunut tänne postaamaan.

        En itse kyllä ymmärrä mitä hauskaa siinä on kun kokematon veneilijä toikkaroi laituriin tullessaan.
        Minä olisin mennyt heti auttamaan tuossa tapauksessa.
        Kaikki me olemme olleet joskus aloittelijoita. Jotkut oppivat tietysti nopeammin kuin toiset mikä on luonnonlakien mukaista.

        Erityisesti seuraava lainaus nousee esiin.
        ”Suuressa kaaressa roiski vettä parkissa olevien veneiden (joissa valitettavasti ei ollut kukaan) ja ohikulkijoiden päälle.”
        Tarkoittaako tuo sitä, että olisi ollut vieläkin hauskempaa, jos veneissä olevat olisivat saaneet vettä päälleen?

        Täytyypä seurata seuraavan kerran minkä näköisiä huvituksen tarpeessa olevia siellä laiturin poskessa seuraavan kerran oleskelee kun olen siellä itse koheltamassa.

        Ps. katso vanha kotimainen elokuva - Aatamin puvussa ja vähän Eevankin vuodelta -71. Siellä on varmasti hauskoja veneilykohtauksia. Etkä tarvitse peitellä nauruasi.

        Oishan se ollut hauskempaa jos veneissä olisi ollut väkeä joka olisi läksyttänyt tuon toilailijan. Ei ruuhkaiseen satamaan mennä harjoittelemaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oishan se ollut hauskempaa jos veneissä olisi ollut väkeä joka olisi läksyttänyt tuon toilailijan. Ei ruuhkaiseen satamaan mennä harjoittelemaan!

        Olipa varsin erikoinen näkökanta tuohon aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa varsin erikoinen näkökanta tuohon aiheeseen.

        Ei ollenkaan erikoinen näkökanta, sehän on itsestäänselvyys, ettei ruuhkaiseen satamaan kylmiltään mennä sähläämään, vaan treenataan oman aluksen hallintaa ensin rauhallisemmilla vesillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan erikoinen näkökanta, sehän on itsestäänselvyys, ettei ruuhkaiseen satamaan kylmiltään mennä sähläämään, vaan treenataan oman aluksen hallintaa ensin rauhallisemmilla vesillä.

        Sitä minäkin aina ihmettelen kun autokoulun auto häiritsee muuta liikennettä jopa ruuhka-aikana.
        Taitaa kuitenkin olla aivan laillista niiden häirintä, kuten tuon mökkiläisen tulo sinne venesatamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin aina ihmettelen kun autokoulun auto häiritsee muuta liikennettä jopa ruuhka-aikana.
        Taitaa kuitenkin olla aivan laillista niiden häirintä, kuten tuon mökkiläisen tulo sinne venesatamaan.

        Mikä autokoulu vetää ensimmäisen ajotunnin ruuhkaliikenteessä?

        Mitä enemmän noita vatipäitä, jotka itsekkäästi koheltavat väärässä paikassa koska "ei ole kiellettyä", sitä enemmän tulee lakeja ja rajoituksia joista kärsii kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä autokoulu vetää ensimmäisen ajotunnin ruuhkaliikenteessä?

        Mitä enemmän noita vatipäitä, jotka itsekkäästi koheltavat väärässä paikassa koska "ei ole kiellettyä", sitä enemmän tulee lakeja ja rajoituksia joista kärsii kaikki.

        Sinulta tulee entistä ihmeellisempiä kommentteja koskien aloittelevia veneilijöitä.

        ”Mitä enemmän noita vatipäitä, jotka itsekkäästi koheltavat väärässä paikassa koska "ei ole kiellettyä", sitä enemmän tulee lakeja ja rajoituksia joista kärsii kaikki.”

        Tuohon vaikea paljoakaan mitään lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä autokoulu vetää ensimmäisen ajotunnin ruuhkaliikenteessä?

        Mitä enemmän noita vatipäitä, jotka itsekkäästi koheltavat väärässä paikassa koska "ei ole kiellettyä", sitä enemmän tulee lakeja ja rajoituksia joista kärsii kaikki.

        Onko nuo vatipäät kuitenkin purjehtijoita laivaväylillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nuo vatipäät kuitenkin purjehtijoita laivaväylillä?

        Ei välttämättä. Enemmän nuo jetteilijät toilailee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta tulee entistä ihmeellisempiä kommentteja koskien aloittelevia veneilijöitä.

        ”Mitä enemmän noita vatipäitä, jotka itsekkäästi koheltavat väärässä paikassa koska "ei ole kiellettyä", sitä enemmän tulee lakeja ja rajoituksia joista kärsii kaikki.”

        Tuohon vaikea paljoakaan mitään lisätä.

        Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä. Enemmän nuo jetteilijät toilailee.

        Ne sentään pääsee ketterästi alta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne sentään pääsee ketterästi alta pois.

        Ehkä noin voi ajatella, jos on itsekeskeinen ääliö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä noin voi ajatella, jos on itsekeskeinen ääliö.

        En omista vesiskootteria. Ei haittaa minua jos ovat menossa paikasta a paikkaan b mutta taloni läheisyydessä "ympyrää" rälläävä kyllä haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En omista vesiskootteria. Ei haittaa minua jos ovat menossa paikasta a paikkaan b mutta taloni läheisyydessä "ympyrää" rälläävä kyllä haittaa.

        Välillä ne sekoilevat väylällä kuin oravat maantiellä, ja niiden on itsekeskeistä ajatella että ehtivät kyllä alta pois, kun liikkeiden on oltava sääntöjen mukaisia ja toisten ennakoitavissa jotta toinenkin osapuoli voi tarvittaessa tehdä hätäväistön kun jetteilijä on yliarvioinut omat kykynsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä ne sekoilevat väylällä kuin oravat maantiellä, ja niiden on itsekeskeistä ajatella että ehtivät kyllä alta pois, kun liikkeiden on oltava sääntöjen mukaisia ja toisten ennakoitavissa jotta toinenkin osapuoli voi tarvittaessa tehdä hätäväistön kun jetteilijä on yliarvioinut omat kykynsä.

        Eihän ketään voi sitten päästää mihinkään koska aina joku voi yliarvioda omat kykynsä!
        Miten purjehtijoiden liikkeet ovat toisten ennakoitavissa jos nyt vaikka ei ole koskaan purjehtinut?
        Missä sanotaan, paitsi tällä palstalla usein, että pitäisi osata ennustaa minkä jiipin tai vendan se purkkari tekee? Broachaaminenkin pitäisi olla muiden ennakoitavissa vaikka purjeveneen kippari ei sitä itsekään osannut ennakoida ja estää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ketään voi sitten päästää mihinkään koska aina joku voi yliarvioda omat kykynsä!
        Miten purjehtijoiden liikkeet ovat toisten ennakoitavissa jos nyt vaikka ei ole koskaan purjehtinut?
        Missä sanotaan, paitsi tällä palstalla usein, että pitäisi osata ennustaa minkä jiipin tai vendan se purkkari tekee? Broachaaminenkin pitäisi olla muiden ennakoitavissa vaikka purjeveneen kippari ei sitä itsekään osannut ennakoida ja estää!

        Purjevene liikkuu luonnonvoimien ja fysiikan lakien mukaan jotka eivät ole mihinkään muuttuneet, ja siksi liikkeet ovat loogisia ja ennustettavissa. Vesijetit ovat uusimpia tulokkaita vesillä, niillä ajavia ei sääntöjen ja perinteiden opiskelu yleensä kiinnosta, vaikka poikkeuksiakin on. Joidenkin on vaikea hyväksyä, että vesijetteilijät ovat vesien häirikköjä, mutta näin ei tarvitsisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta tulee entistä ihmeellisempiä kommentteja koskien aloittelevia veneilijöitä.

        ”Mitä enemmän noita vatipäitä, jotka itsekkäästi koheltavat väärässä paikassa koska "ei ole kiellettyä", sitä enemmän tulee lakeja ja rajoituksia joista kärsii kaikki.”

        Tuohon vaikea paljoakaan mitään lisätä.

        Olen samaa mieltä koskien kommenttia aloittelevista veneiliöistä. On paljon ihmisiä jotka aloittavat veneilyn aikuisena. Ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa käsittää, että kaikki asiat eivät heti suju aivan itsestään. Ja kyllä normaalisti on tapana jeesata muutenkin, oli sitten kyseessä kuka vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä koskien kommenttia aloittelevista veneiliöistä. On paljon ihmisiä jotka aloittavat veneilyn aikuisena. Ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa käsittää, että kaikki asiat eivät heti suju aivan itsestään. Ja kyllä normaalisti on tapana jeesata muutenkin, oli sitten kyseessä kuka vaan.

        Täällä on aika usein esiintynyt joitakin kirjoittajia kulmikkaine mielipiteineen, mutta todennäköisesti nämäkin ihmiset esiintyvät tuolla todellisessa elämässä varsin hillitysti tai ainakin lajityypillisellä tavalla.
        Nuo ”vatipäiksi” nimittämiset ovat vain oman epävarmuuden peittelyyn liittyviä tunnetilan purkautumia.

        Onhan meillä tähän aloittelijoita koskevaan aiheeseen olemassa vanha sanontakin, joka on varsin sattuva - tosin kaipaisi ehkä päivitystä.
        ”Ei kukaan ole seppä syntyessään”
        Ei sitä toheloivaa mökkiläistä voi kieltää käymästä kauppa-asioilla.
        Kuten kirjoitat, kokeneemmat veneilijät voisivat mennä häntä auttamaan laituriin tulossa - sen sijaan, että naureskellaan kahvikupin takana.

        Suvaitsevuudella ja yhteistyöllä on ennenkin selvitty, eikä tämä ole edes vaikeimmasta päästä oleva ongelma.
        Navigare


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä koskien kommenttia aloittelevista veneiliöistä. On paljon ihmisiä jotka aloittavat veneilyn aikuisena. Ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa käsittää, että kaikki asiat eivät heti suju aivan itsestään. Ja kyllä normaalisti on tapana jeesata muutenkin, oli sitten kyseessä kuka vaan.

        Nimenomaan, ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa käsittää, että kaikki asiat eivät heti suju aivan itsestään. Siksi ei mennä aikuisenakaan täysin ummikkona ruuhkaiseen vierasvenesatamaan sekoilemaan, vaan treenataan veneen käsittelyä ja rantautumista rauhallisemmassa paikassa, jossa ei aiheuta vahinkoa kuin korkeintaan itselleen ja omalle kalustolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on aika usein esiintynyt joitakin kirjoittajia kulmikkaine mielipiteineen, mutta todennäköisesti nämäkin ihmiset esiintyvät tuolla todellisessa elämässä varsin hillitysti tai ainakin lajityypillisellä tavalla.
        Nuo ”vatipäiksi” nimittämiset ovat vain oman epävarmuuden peittelyyn liittyviä tunnetilan purkautumia.

        Onhan meillä tähän aloittelijoita koskevaan aiheeseen olemassa vanha sanontakin, joka on varsin sattuva - tosin kaipaisi ehkä päivitystä.
        ”Ei kukaan ole seppä syntyessään”
        Ei sitä toheloivaa mökkiläistä voi kieltää käymästä kauppa-asioilla.
        Kuten kirjoitat, kokeneemmat veneilijät voisivat mennä häntä auttamaan laituriin tulossa - sen sijaan, että naureskellaan kahvikupin takana.

        Suvaitsevuudella ja yhteistyöllä on ennenkin selvitty, eikä tämä ole edes vaikeimmasta päästä oleva ongelma.
        Navigare

        Olisi mennyt rauhallisempaan kaupparantaan ja laittanut jettinsä siellä vaikka aisapaikalle, ajanut jettiparkkiin tai hiekkarannalle. Otetaan asioista selvää ennen kuin ryhdytään toimeen. Samassa paikassa siinä Najadenin edustalla on monesti ilo seurata kuinka sujuvasti ja taidokkaasti vene laitetaan parkkiin tiukkaan väliin ja lähdetään taas menemään häiritsemättä ketään, mutta ei sieltä terassilta kesken ruokailun lähdetä jotain stanan vatipäätä jeesaamaan kun keli on mitä parhain ja rantautuminen sujuu kun on iltapäivä treenattu muualla. Eikä ole mitään epävarmuuden peittelyä, ei tuollaista ääliömäistä roiskijaa voi kannustaa jatkamaan viitoittamallaan tiellä. Itsekin tässä menneellä viikolla siirryin suosiolla toiseen suojaisempaan satamaan, kun alkuperäisessä kohteessa vapaat paikat olivat hankalassa paikassa ja sivutuuli painoi niin voimakkaasti, etten luottanut taitoihini saada venettä hallitusti parkkiin ilman avustajaa laiturilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ketään voi sitten päästää mihinkään koska aina joku voi yliarvioda omat kykynsä!
        Miten purjehtijoiden liikkeet ovat toisten ennakoitavissa jos nyt vaikka ei ole koskaan purjehtinut?
        Missä sanotaan, paitsi tällä palstalla usein, että pitäisi osata ennustaa minkä jiipin tai vendan se purkkari tekee? Broachaaminenkin pitäisi olla muiden ennakoitavissa vaikka purjeveneen kippari ei sitä itsekään osannut ennakoida ja estää!

        Tottakai voi päästää, mutta valitaan aika ja paikka ja jätetään virhemarginaalia. Nuo mm. vesijeteillä kaahaavat lähtevät virheolettamuksesta, etteivät koskaan itse tee virheitä. Vesijetteilijöillä on kollektiivisesti huono maine hyvästä syystä ja itseaiheutetusti, eikä se muutu ellei vesijetteilijät myönnä sitä ja muuta käyttäytymistään. Osa on jo ymmärtänyt yskän, ja käyttäytyy vesijetilläkin ihan asiallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purjevene liikkuu luonnonvoimien ja fysiikan lakien mukaan jotka eivät ole mihinkään muuttuneet, ja siksi liikkeet ovat loogisia ja ennustettavissa. Vesijetit ovat uusimpia tulokkaita vesillä, niillä ajavia ei sääntöjen ja perinteiden opiskelu yleensä kiinnosta, vaikka poikkeuksiakin on. Joidenkin on vaikea hyväksyä, että vesijetteilijät ovat vesien häirikköjä, mutta näin ei tarvitsisi olla.

        Eihän niillä viellä ole mitään perinteitä, koska ovat uusia tulokkaita. Aika vaikeaa siis olisi opiskella mitään perinteitä.


    • Anonyymi

      Minusta vesiskootterit on hyviä, koska niiden käytöstä maksetaan aivan hirveästi veroa.

      • Anonyymi

        Siis mikä vero on kohdistettu erityisesti vesijeteille? Luulisi että bensaakin kuluu vähemmän kuin isolla veneellä. Mutta kun kerran otit asian puheeksi niin kyllä niille pitäisi määrätä tuntuva haittavero!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mikä vero on kohdistettu erityisesti vesijeteille? Luulisi että bensaakin kuluu vähemmän kuin isolla veneellä. Mutta kun kerran otit asian puheeksi niin kyllä niille pitäisi määrätä tuntuva haittavero!

        Tehokas vesiskootteri rälläyksessä kuluttaa yli 100l/h bensaa, joten kyllä siinä maksetaan veroja.

        Lisäksi se vesiskootteri on ostettu verotetulla tulolla tai niitä osareita maksetaan verotetulla tulolla.

        vesiskootteri viedään rantaan autolla, jossa on peräkärri.
        Nekin on ostettu verotetulla tulolla tai niitä osareita maksetaan verotetulla tulolla.
        Autosta maksetaan myös erilaisia veroja.

        Joten yksi rälläys vesiskootterilla tuo aika paljon veroja valtion kassaan, joista saan siivun myös minä tulonsiirtojen osalta.
        Joten ajakaa niillä vesiskoottereilla niin maan p*rkeleesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehokas vesiskootteri rälläyksessä kuluttaa yli 100l/h bensaa, joten kyllä siinä maksetaan veroja.

        Lisäksi se vesiskootteri on ostettu verotetulla tulolla tai niitä osareita maksetaan verotetulla tulolla.

        vesiskootteri viedään rantaan autolla, jossa on peräkärri.
        Nekin on ostettu verotetulla tulolla tai niitä osareita maksetaan verotetulla tulolla.
        Autosta maksetaan myös erilaisia veroja.

        Joten yksi rälläys vesiskootterilla tuo aika paljon veroja valtion kassaan, joista saan siivun myös minä tulonsiirtojen osalta.
        Joten ajakaa niillä vesiskoottereilla niin maan p*rkeleesti.

        Parempi olisi isompi moottorivene kuin päriseväanustappi verokertymää ajatellen.

        Hankintahinta ihan eri svääreissä, samoin kulutus ja ylläpito, tuollainen päriseväanustappi, löytyy tallista wiljams ribin vierestä, jos haluaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi olisi isompi moottorivene kuin päriseväanustappi verokertymää ajatellen.

        Hankintahinta ihan eri svääreissä, samoin kulutus ja ylläpito, tuollainen päriseväanustappi, löytyy tallista wiljams ribin vierestä, jos haluaa...

        Ja Uaz kuorma-auto bensakoneella kauppakassiksi.


    • Anonyymi

      Talvella jäärata-ajot kielletään,mutta kesällä saa samoilla järvillä ajaa yötä päivää vesiskottereilla ja moottoriveneillä.Pieni ristiriita vai?

      • Anonyymi

        Maastoliikennelaki ja vesiliikennelaki on kaksi aivan eri asiaa.


    • Anonyymi

      Mietinpä tuossa jos ajaisin paikallisen vesijetti vuokraamon edessä 6hv perärutkulla ympyrää 12h päivässä noin niinku huumorimielessä.
      Olisiko tuo laillista tai häirihtiskö tuo ketään.
      Yks päivä katoin kun paikallisen leirintäalueen lahukassa ajeli jettimies tunnin edestakaisin noin 200m pätkää, ymmärsin heti että täytyy kyseessä olla kehitysvamma.
      Lohtua tuo se, että missä minä liikun ei ole enää ketään.
      Oliso bensan hinnalla merkitystä.

      • Anonyymi

        Kyllä siellä vesiliikennelaissa on kohta jossa mainitaan häiritsevä ajo ja jotain siihen littyvää.
        Ei ole pykälät nyt käden ulottuvilla, mutta kyllä tuollaiseen on viranomaisella keinot puuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä vesiliikennelaissa on kohta jossa mainitaan häiritsevä ajo ja jotain siihen littyvää.
        Ei ole pykälät nyt käden ulottuvilla, mutta kyllä tuollaiseen on viranomaisella keinot puuttua.

        Jos viranomaisilla olisi resursseja ja kiinnostusta...


    • Anonyymi

      Kyllä bensan hinnan nousu on vesiliikenteen kannalta hyvä asia.

    • Anonyymi

      Ei tuollaisista pienistä leluista voi mitään haittaa olla. Turhaa vali-vali tyyppien nipotusta. Aina näitä on jotka kitisevät joka asiasta. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

      • Anonyymi

        Joo, ei ole neljään kuukauteen jetteilijöiden pörinät haitanneet. Toisen mokoman voivat vielä pöristellä aiheuttamatta häiriötä, mutta sitten voisi jetteilijät pitää taukoa neljä kuukautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei ole neljään kuukauteen jetteilijöiden pörinät haitanneet. Toisen mokoman voivat vielä pöristellä aiheuttamatta häiriötä, mutta sitten voisi jetteilijät pitää taukoa neljä kuukautta.

        Nyt sitten pöristelee moottorikelkkailijat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten pöristelee moottorikelkkailijat...

        Sopii yrittää, ei merellä mitään kelkan kestävää jäätä ole.


    • Anonyymi

      Vesiliikenteen kielto- ja rajoitusalueet Väyläviraston sivulla:

      https://vayla.fi/vesivaylat/rajoitusalueet

      VESISKOOTTERILLA JA MUILLA VASTAAVILLA VESIKULKUNEUVOILLA AJO KIELLETTY!

      Rajoitusalueita pitäisi laajentaa...

      • Anonyymi

        Pikemminkin voisi osoittaa erikseen ne alueet joissa vesijetin käyttö on sallittu. Muualla se olisi automaattisesti kiellettyä.


    • Anonyymi

      Viranomaiset käyttävät jettejä, joten ei niistä voi ihmeemmin haittaa olla.

      • Anonyymi

        Viranomaiset käyttävät niitä viranomaiskäyttöön eivätkä huviajeluun joten näitä ei voi verrata. Hupikäytössä tyypillisesti pörrätään samalla tienoolla tuntikausia ympyrää aaltoja vasten vouaten, jolloin haitta lähitienoolla on merkittävää.


    • Anonyymi

      Höpö höpö, ei niistä sen enempää haittaa ole, kun huviveneilystä yleensäkkään. Turhaa valittamista harmittomasta asiasta. En itse harrasta jettejä, mutta minun puolestani muut voivat vapaasti harrastaa, jos siltä tuntuu.

      • Anonyymi

        Et siis oikeasti koskaan liiku vesillä vaan vain kommentoit täällä lämpimiksesi...


    • Anonyymi

      Liikun vesillä päivittäin, koska asun saaressa. Jäiden aikaan tosin liikun jäillä, silloin ei jettejä ole liikellä.

    • Anonyymi

      Ei häiritse yhtään kun ajavat väylää pitkin mökkirannan ohi. Sen sijaan takavuosina kun naapuruston vähälahjainen teinipoika ajoi lähikarikon ympäri kieppiä aamusta iltaan vanhalla halvalla vou-vou-ryys -mallisella skutrulla alkoi jo jossain vaiheessa vtuttamaan.

      • Anonyymi

        Näinhän se menee, ja useimmat jetteilijät ovat niitä naapuruston vähälahjaisempia poikia ikään katsomatta.


    • Anonyymi

      Pakko myöntää ettänsuhtqutumiseni on kahtalainen:.voisi olla hauska kokemus, mutta en tykkää kun ne vouvaavat tuntitolkulla mökin edessä. Molemmat hyvin inhimillisiä tunteita.

      Lisäksi olen huomannut:
      -peräaaltoa ei tosiaan tule. Urpot vuokrajeteillå ajavat eivät uskalla mennä minnekään ja kun katse hakee kiintopistettä avaralta lahdelta niin kirkasvärinen kajakki houkuttelee urpon kiertämään sen, ja koska kajakit on voherpipertäjiä, kierretään läheltä. Seuraus: ei mitään. Jatkan normaalisti. Pieni peräaalto hukkuu meren aaltoihin.

      -melu: vanhat "vouvaavat" aika pahasti mutta uudet vähemmän. Aivan moderni peli tuskin rannalle kuuluu. Olisko nelitahtikoneetkin nykyään?

      - Ne ei tosiaan mene minnekään. Pyörivät vain. Moottoriveneet ja purkkarit ja em kajakitkin yleensä menee jonnekin ja tulee takaisin. Nämä ajavat sitä kilometrin lenkkejä ja tosiaan paskarinkiä. Luulis että sillä vois ainakin tyynellä ilmalla kåydå vähän kauempanakin.

      • Anonyymi

        Onpa hermot kireällä kun ei sormet millään tahdo osua oikeille näppäimille eikä aikaa alkeelliseenkaan oikolukuun ole. Sitä ne vesijetit aiheuttaa.


    • Anonyymi

      Itselläni ei ole Vesi jettiä, enkä ole sellaista hankkimassa. Minulla ei myöskään ole mitään niitä vastaan. Jos joku tykkää sellaisella ajella, niin ajelkoon. Samanlaista touhua kun mikä vaan huviveneily saaristossa.

      • Anonyymi

        Tässä lahdenpohjukassa on 10 huvivenettä ja yksi vesijetti kun pikaiseen laskeskelin... huviveneet käyvät retkillä, kalassa, kaupassa ties missä, harvakseltaan tulevat ja menevät. Vesijettikuski(t) ei uskalla näköetäisyyttä kauemmas ja päristelevät tankin kerralla tyhjäksi. Ei todellakaan samanlaista touhua kuin mikä vaan huviveneily saaristossa.


    • Anonyymi

      Taitaa nuo valittajat olla niitä jotka valittavat joka asiasta. Jos ei itse aja jetillä, niin ei muidenkaan pidä ajaa. Näitä vitun valittajia on aina ollut ja tulee aina olemaan. Eivät kusipäät edes ymmärrä, että ovat itse pahimpia ongelman aiheuttajia maailmassa.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Jos jetit ahdistaa noin paljon, niin kyllä valittajilla on varmasti elämä täynnä muitakin ongelmia.
        Minua lähinnä kiinnostaa katsoa, jos näen jettejä liikenteessä. Jos jettejä tulee satamaan, missä olen veneellä, niin kyllä aina moikkaan ja vaihdan pari ystävällistä sanaa, jos on mahdollisuus.


      • Anonyymi

        Et taida ymmärtää että olet itse millaiseksi muita haukut.


    • Anonyymi

      No just joo, hyvää päivää Et taida itse ymmärtää

    • Anonyymi

      Jos jettejä ei olisi, niin nämä valittamaan syntyneet vinkuisivat jostain muusta asiasta vesillä.. Eivät itse tajua vammaansa. Ymmärtäisivät edes olla lisääntymättä, koska häiriö saattaa olla perinnöllinen. Myrkyttävät kaikkien ympärillä olevien elämän.

      • Anonyymi

        Toteamus: Olet valittajien alinta kastia kun valitat valittajista.


    • Anonyymi

      Ylläpito taitaa olla nykyään jokin botti kun se poistaa asialliset viestit mutta jättää asiattomat!

      • Anonyymi

        Juu, niin on. Alareunasta puuttuu laskuri "Ketjusta on poistettu x sääntöjenmukaista viestiä."


    • Anonyymi

      Jos tuollaiset asiat häiritsevät, niin kannattaa vaihtaa maisemaa. Jos siellä taas joku asia häiritsee, niin kannattaa vaihtaa maisemaa. Siinä vaiheessa, kun maiseman vaihtaminen alkaa vi.. taa, niin kannattaa ehkä katsoa peiliin

    • Anonyymi

      Olisi mukavaa, jos niille saataisiin oma luokka kyläkilpailuihin.

      • Anonyymi

        Hyvä idea. Jetit toisi lisää väriä ja vauhtia kyläkilpailuihin.


    • Anonyymi

      En ymmärrä aloittajan kaltaisia ammattivalittajia. Nyt valittaa siitä että erittäin monia häiritsee vesiskoottereiden melu.

    • Anonyymi

      Minua ne häiritsevät paljon. Merellä olisi tilaa vaan miksi silti pitää sataman edessä vonguttaa kahdeksikkoa kuin mopopenskat?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe