Olen 14v (täytän elokuussa 15v) poika ja huomasin viime kesänä, että mun selkään, rintaan ja kaulaan oli muutaman luomen ympärille ilmestynyt valkoinen kehä, kehän koko luomesta riippuen noin 5mm-3cm ja googlettamalla löysin, että kyseessä on haloluomi, eli pigmenttiluomi joka autoimmuunireaktion takia on tuhoutumassa ja pigmentti häviämässä luomen ympäriltä, kun valkosolut on alkaneet tuhoamaan luomea. Tänä kesänä niitä on ilmestynyt muutama lisää, ja niitä näköjään tulee lisää vain kesäisin, kun altistuu auringon UV-säteilylle. Haloluomia on mulla nyt kaksitoista: kolme rinnassa, kaksi selässä, kolme niskassa, yksi poskessa, yksi lantiolla ja yksi kaulassa, ja varmaan ensi kesänä niitä tulee taas lisää...
kysynkin nyt, että voivatko nuo haloluomet olla merkki ihosyövästä ja voivatko ne luomet hävitä? Ja tänä kesänä mulla on tullut niskaan kolme uutta haloluomea, mutta niissä kehä on enemmänkin punertava kuin vaalea, niin kuin muissa haloluomissa, niin onko se vaaran merkki? Niistä on myös kosmeettista haittaa, kun esim. Nuo niskan, kaulan ja naaman haloluomet näkyvät koko ajan, ja rannalla ollessa näkyy kaikki haloluomet, ja hyvä että enää viitsin ulos mennä kun kaikki varmaan ihmettelee että mitä nuo ovat, kun en ole kellään muulla ikinä nähnyt haloluomia, ja jossain lukikin että niitä on vain 1% väestöstä. Toivottavasti joku osaisi auttaa! Kiitos jo etukäteen kaikille ketkä viitsivät vastata!
Haloluomet
Anonyymi
1
1285
Vastaukset
- Anonyymi
Haloluomi häviää yleensä parissa vuodessa, ja valkea läiskä häviää itsekseen sen jälkeen. Halo sinänsä ei ennusta pahanlaatuisuutta. Mikäli luomi muuttuu epätarkkarajaiseksi, kutiavaksi tai kasvaa, se kannattaa yleensä poistaa kirurgisesti, jolloin saa myös samalla diagnoosin. Melanooma riskiä ei ole.
Tässä muutamia poimintoja googlen hausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021062- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658