Median suurentelee, vähättelee

Anonyymi

Haastan median etsimään totuutta, puhumaan kirjoittamaan totta, ilman suurentelua, vähättelyä, puolitotuuksia. Ilman sitä, että muokataan toisen sanomisia, tunnetiloja. Otsikoista lähtien. Haastan median myös puhumaan, kirjoittamaan asioista laajemmin. On outoa kun on samat otsikot eri kanavilla, eri lehdissä, yhdestä suusta samaa monta viikkoa. Pahoittelen tässä, että ehkä suurentelin asiaa, sillä onhan riippumatonta, asiallistakin mediaa, mutta median pitäisi laajemmin päästä pois sisäisestä, ulkoisesta ohjailusta.

18

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiaa selittänee se, että useimmat viestimet kuuluvat Mediapooliin, joka on valtion Huoltovarmuuskeskuksen alainen yhteistyöelin.

      • Anonyymi

        Tietyssä mielessä voidaan sanoa, että:
        - Tietojen salaaminen on tyrannian ydin.
        - Tiedonkulun hallinta on diktatuurin työkalu.


    • Anonyymi

      Sen kun haastat?

      Millä eväillä?

      Kuka tai ketkä mediaa ohjailevat?

      Suomessa on sananvapaus eli kukin media on siinä suhteessa omillaan.

      Et tainnut tietää?

      • Anonyymi

        Toivon että median edustajilla joillakin on ns oma tunto. En tarkoittanut oikeuteen haastamista, vaan sitä median väki jollain tavalla alkaisi käyttää valtaansa oikein.


      • Anonyymi

        Eli jos media päättää lopettaa puolueettomuutensa ja oikeudenmukaisuutensa, niin se saa tuomita minkä hyvänsä kansakunnan miten haluaa, ja salata näiden syyt sodankäyntiin?

        Miksi USA:n Irakin operaatio sallittiin, vaikka lopputulos oli 500.000 kuollutta, mutta Venäjän operaatiota ei sallita? Onko jotain ylenpalttisen arvokkaampaa välissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos media päättää lopettaa puolueettomuutensa ja oikeudenmukaisuutensa, niin se saa tuomita minkä hyvänsä kansakunnan miten haluaa, ja salata näiden syyt sodankäyntiin?

        Miksi USA:n Irakin operaatio sallittiin, vaikka lopputulos oli 500.000 kuollutta, mutta Venäjän operaatiota ei sallita? Onko jotain ylenpalttisen arvokkaampaa välissä?

        Kyllä myös Irakin operaatio tuomittiin.

        Kyseessä ei kuitenkaan ollut hyökkäys europpalaisen demokratian kimppuun täysin valheellisin perustein.


    • Anonyymi

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008918935.html

      Näitä lisää!
      Ukrainalainen "ihmis­oikeus­asiamies" lempattiin pihalle.
      Mitähän muita valheita tullaan Ukrainan toiminnasta paljastamaan? Mut uskomattomnta, että jahka vain on tittelisoitu, niin uutislehdet kumartaa autuaasti!

      Synninpäästö IS:lle, että se tunnusti.

      • Anonyymi

        Media tarkistaa uutiset,mikäli mahdollista.
        Aina se ei onnistu.
        Virheelliset uutiset korjataan.


    • Anonyymi

      Media vetoaa siihen, että kaikkia Ukrainan tekemiä sotarikoksia ei voida julkaista, koska niiden todenperäisyyttä ei voida tarkistaa.

      Näyttää kuitenkin siltä, että toisen osapuolen, Venäjän, "sotarikoksia" on julkaistu, vaikka ne myöhemmin on todistettu valheellisiksi?

      • Anonyymi

        Kyse on viramomaisen tiedotuksesta,mikä on myös lähteeksi todettu.

        Venäjän sotarikoksista jää suurin osa tiedottamatta.


    • Anonyymi

      Median tehtävänä ei pitäisi olla jakaa kansaa eri leireihin.
      Mitä uutisten lukija voi muuta, kuin uskoa, tai olla uskomatta. Näin varsinkin ulkomaan uutisten suhteen kun sota tms. on käynnissä.
      Lukijat eivät usein ajattele edes todennäköisyyksiä.
      Niin sanotaan, että usko ei ole tiedon väärti.
      Usko päättyy siihen, mistä tieto alkaa.

      Kun minä luen mediaa, minua ei kauhistuta "Venäjän sotarikokset", vaan median tapa uutisoida, jota minä lukiessani arvostelen, en niinkään uutisointikohdetta.
      Sellainen suhtautuminen on harvinaista, ja se osoittaa jotain muuta, kuin keskiverto kuluttajaa, jonka ajatustapaa kontrolloi media - ei hän itse. Sellainen on kuin pahaa henkeä kuuntelisi, ja lukijat väittävät olevansa kristittyjä.
      Media osoittaa vihollisen? Sekö on sen tehtävä?

      Minä pidän sen puolta, missä risti seisoo. Jos joku kysyy sotarikoksista, niin totean, että jos niitä ei tapahtuisi, he eivät olisi ihmisiä. Kuten riittää numeroita yhdestä yhdeksään, niin riittää monia luonteita ja kiihotuksia siltä väliltä.
      Ei missään voi olla vain "1" tai "9", tai ainoastaan "kyllä", tai "ei", missä ihmisiä on paljon. Jopa kun antikristus tulee, silloinkin tämä pätee.

      Mutta kuten on sanottu, kahta herraa ette voi palvella.

    • Anonyymi

      Yhtä oikeaa ei ole!
      Suuri osa median julkaisuista on poliittinen kannanotto tilanteeseen, josta uutisoidaan. Jo pelkkä otsikko on usein asenteellinen.

      Oman maailman kuvan muodostamisessa kannattaa olla kriittinen.
      Täydellistä sananvapautta ei ole myöskään Suomessa, uutisointi on riippuvaista omistajista ja poliittisista päättäjistä.

      • Anonyymi

        Mikä se sellainen media sitten on? Median on oltava puolueeton. Pelottelevat ihmisiä vauhkoiksi. Mitä olen puhunut ihmisten kanssa, näyttää siltä, että ovat pahasti median vaikuttamia.
        "Ei provosoiduta provokaatiosta". Kuka tämänkin sanoi? Media ei näytä sitä noudattavan.


    • Anonyymi

      Kiitos kaikille kommenteista.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vähättelee se kansakin. Näyttää siltä, että ovat jotkut menettäneet käsityksensä realiteeteista!

      https://www.is.fi/autot/art-2000009048181.html

      "Hyvä vain, että loppuu se autoilu siellä!"
      (Eli ihmiset saavat kuolla paikalleen, koska sairaalaan ei pääse?)

      "Minä taas toivon ja uskon vahvasti, että Venäjän valtio ajautuu hallitsemattomaan kaaokseen, jossa mikään ei toimi!!!"
      (Tyyppi toivoo siis, että Suomen vieressä oleva jättiläismäinen vuori sortuu niskaan?)

      "Venäjältä saisi loppua kaikki." ... "Tuo kulmakunta on kovaa vauhtia menossa takaisin kivikaudelle, Ja hyvä niin."
      (Kyllä se pilkka vielä kolahtaa omaan nilkkaan...)

      Venäjältähän on loppunut jo lähes kaikki.
      (Asut siis Venäjällä kun tuon tiedät, vai Kremliläisiäkö olet)

      "Yksi asia ei ainakaan lopu pitkään aikaan: hupaisat ja/tai kammottavat videot Venäjän teiltä. "
      (Muuallahan ei tietenkään kolareita ajetakkaan? Eli vain Venäläiset ovat ihmisiä?)

      "Ukraina valloittaa alueensa takaisin..."
      (Se on helppo puhua kuin tyhjän maa-alueen valloituksesta, mutta ei ottaa huomioon ihmisiä, ja puhua murhaamisista, vainoista, kidutuksista yms. mihin se johtaa)

      Ainoa järkevä kommentti?:
      "Juu taksit loppuu hui kauhiata. Meiltä loppuu rahat ruokaan ja sähköön. Polttoaineisiin jo loppuneet."

    • Anonyymi

      Aloita itsestäsi.

      Perehdy mediaan muutenkin kuin esittämällä siitä vääriä tietoja ja omia kuvitelmiasi.

      Media on kokonaan toisella tasolla kuin sinä.

      Ei se vaatimuksistasi hetkahda mihinkään.

      Onneksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe