Voisikohan olla nivelreumaa 18 vuotiaalla

Anonyymi

Moi. Olen 18 vuotias miehenalku. Minua on vaivannut 3 vuotta lihasten ja nivelten särky. Sitä on vaikea kuvailla mitä särkee. Sormia ainakin ja pohjelihaksia ja polvea. Kävin lääkärissä pari vuotta sitten ja lääkärit huomasivat minulla yliliikkuvat nivelet. Laittoivat oireet yliliikkuvien nivelten piikkiin ja fysioterapeutti antoi venyttelyohjeita. Laboratoriokokeita otettiin myös niissä ei silloin näkynyt mitään poikkeavaa. Särky on semmoista että koko kehoa särkee tai ainakin siltä se tuntuu. Jalat sormet ja kaikki tähän asti toiminut niinkuin pitää.

6

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Reuma ei katso ikää, siis voi tulla missä iässä tahansa.
      Sinulta on kuitenkin otettu kokeita, eikä niissä ole näkynyt mitään.

Tosin olen itse sitä mieltä, että ei reuma välttämättä näy alkuvaiheessa verikokeissa, koska joskus, kun jollain reuma todetaan, niin sanotaan, että on jo aika pitkällä, huolimatta siitä, vaikka olisi jo aiemmin ( ennen toteamista ) kokeita tehty.

Yksi vaihtoehto saattaisi olla nivelrikko, sekään kun ei välttämättä liity ikään tai ikääntymiseen, vaikkakin taitaa olla ikääntyvien ihmisten " kansansairaus ".

• Anonyymi

Harrastatko paljon liikuntaa? Voiko olla rasitusta? En tiedä miten venyttelet yleensä, mutta varsinkin ylipitkiä venytyksiä ja ääriasentoja kannattaa välttää. Sillä nimittäin saa paikat todella kipeäksi, itsellä kävi niin. Tutkiinko sinulta verikokeissa myös natrium. Minulta otettiin 7 pulloa verta ja tutkittiin paljon eri tulehdusarvoja sekä natrium arvot . Minulla natrium oli liian matala ja lihasten nykimistä ja särkyä paljon. Siitä menen vielä lisätutkimuksiin. Lihakset ihan tukossa ihan pienestä.
      Minulla on myös ollut epämääräisiä kipuja ympäri kroppaa.
      Pohjelihaksen kireys vaikuttaa muuten polveen ja polvi voi tuntua kipeältä. Minulla oli nimittäin juuri pohjelihas jumissa tuosta sivulta. Pohkeet meni aivan juttujaan ja polvia särki.
      Mutta ilman kuvantamistutkimuksia ei voi tietää onko kyseessä nivelrikko. Olen ostanut poronluuliemijauhoa jonka pitäisi olla hyväksi nivelille. Minulla nivelissä rahisee, mutta ikääkin on 40v.

• Anonyymi

Nivelten hyvänlaatuinen yliliikkuvuus on tavallinen syy nivelkipuihin ja laaja-alaisiin särkyoireisiin. Diagnoosi varmentuu nivelten yliliikkuvuuden testauksella. Yliliikkuvuuteen liittyvät oireet voivat vähentyä iän myötä. Näin sanottiin netissä. Yleistä nuorilla naisilla mutta ihan hyvin voi koskea myös miehiä.

• Anonyymi

Itsekin mielenkiinnolla odotan vastausta tähän.
      Perheenjäsenellä myös samat vaivat. Eli kroonista lihas- ja nivelkipuja ja huomattavaa lihasjäykkyyttä. Käynyt useasti vuosien aikana lääkärissä, mutta ainoa hoito on grammaset pamolit. Fysioterapeutti määräsi myös kuminauhajumppaa ja venyttelyä.
      En tiedä "liikkuvista nivelistä", mutta nuorena hän oli hyvin notkea.

• Anonyymi

Oletko jo käynyt fysiatrin puheilla? Jos et ole, niin varaa aika tai pyydä lähete ym. Fysiatri on juuri se erikoislääkäri jonka alaa on juuri tuollaiset tuki-ja liikuntaelimistön sairaudet esim. lihas-ja nivelkivut.
      Tavislääkärit vain määrää lääkkeitä ja fysioterapiaa ja fyssarit antaa jotain kuminauhajumppaohjeita.

• Anonyymi

No niin tekee se fysiatrikin, ei ne mitään poppamiehiä ole nekään.
        Liikettä ja lääkettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      80
      6602
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6147
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      501
      3976
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      125
      2433
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      42
      1569
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      423
      1477
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      74
      1285
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      47
      1115
    9. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      63
      1098
    10. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      30
      1080
    Aihe