Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Turboa ei tule ei!

Anonyymi

Eipä tule voimaa Tojoon vieläkään:

https://www.is.fi/autot/art-2000008913702.html

Kumpa edes poistaisivat naurettavat tuplaputken päät uusista Tojottimista. Moinen himmeli Tuhnun perässä leveät nakit 18 tuuman "sporttivanteilla" herättää lähinnä myötähäpeää. Lupaus voimasta jota ei ole.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuplaputket 140 heppasessa tuhnussa .haaaaaa keulakin muuttuu aina vaan rumemmaksi.Toyota pojun tykki jataas pyörii jaloissa.haaaaaaaaa

    • Anonyymi

      Hyvä ettei tule. Säilyy tuo maailman luotettavimman automerkin maine täten entisellään.

    • Anonyymi

      Turboa ei tarvita ja lukeehan se linkissä miksi ei tarvita. Lataus portti on kyllä hyvä juttu!
      Miksi turbo pitäisi olla? En pysty yhtään järki syytä löytämään. Moottoriurheilussa asia on toinen. Atkinssonia vaan isommalla kuutiotilavuudella kiitos. Turbo on turhake ja pikkupoikien lelu normaalissa liikenteessä ja taas moottoriurheiluun se on kiva lisä leikkeihin.
      Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ja sisäistää asia.

      • Anonyymi

        Ei itse tyydyttävässä hybridissä turbomoottori ole sopiva, kun sammuu ja käynnistyy jatkuvasti turbo ei kestä semmosta käyttöä. Parempi vaihtoehto tässä tapauksessa on jatkaa turbotonta linjaa.


      • Anonyymi

        "Miksi turbo pitäisi olla? En pysty yhtään järki syytä löytämään."

        Turboa ei tarvita, mutta kiihtyvyys 0-100 km/h pitää olla alle 8 sek ja moni paremman auton omistaja pitää tuotakin hitaana.

        Olen 57 vuoden autoilun aikana päässyt "hullun kuljettajan" tieltä pois nimenomaan kun auto on kiihtynyt. Myös yhden peurakolarin vältin. En paljoa ohittele, koska koskaan ei ole ollut kiire, lähden aina hieman etuajassa ja ajan leppoisasti. Varsinkin matkustajat pitää leppoisasta ajosta ja rauhallisista hidastamisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei itse tyydyttävässä hybridissä turbomoottori ole sopiva, kun sammuu ja käynnistyy jatkuvasti turbo ei kestä semmosta käyttöä. Parempi vaihtoehto tässä tapauksessa on jatkaa turbotonta linjaa.

        " turbo ei kestä semmosta käyttöä"

        voin oikaista tietämätöntä, turbo ei sammu ja käynnisty, se käy kuin nykyaikaiset ilmalämpöpumput, jatkuvasti.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kerran meni maaimmanmestaruus sivu suun kun turbo hajosi. Auto oli tietysti euroopassa tehty huippuunsa viriteettybkilpakone, mutta turbo oli toyotan oma. Silloin hra toyoda päätti että turbo on epäluotettava ja vaparilla mennää kun edelliset sat vuotta on menty. Silloin toyota jåi kehityksen kelkasta.

    • Anonyymi

      Toyota on kestävin automerkki. Sehän on todistettu.

    • Anonyymi

      Itselataavassa hybridi-Tojotassa turbokoneesta ei ole mitään hyötyä. Iso Atkinson-moottori ja hyvä hybridivoimalinja takaavat hyvän suorituskyvyn ja erinomaisen taloudellisuuden. Mitä muuta voi autolta toivoa?

      • Anonyymi

        Jättäisivät sen eCVT:n pois, niin kuin oikein toteutetuissa hydrideissä on tehty. Vaihdelaatikkoa ei tarvii nykyautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäisivät sen eCVT:n pois, niin kuin oikein toteutetuissa hydrideissä on tehty. Vaihdelaatikkoa ei tarvii nykyautoissa.

        Jättäisivät sen eCVT:n pois, niin kuin oikein toteutetuissa hydrideissä on tehty. Vaihdelaatikkoa ei tarvii nykyautoissa.

        ******

        Nyt kirjoittaja ei ymmärrä ollenkaan sanomaansa. Jos itselataavasta hybridi-Tojotasta jätettäisiin nerokas eCVT pois, niin sen jälkeen se olisi täsmälleen yhtä huono kuin muutkin alkeelliset hybridiautot. Juuri eCVT:n avulla hybridi-Tojotaan saadaan toteutettua sen ylivertaiset käyttöominaisuudet ja loistava taloudellisuus. Tojota on edelleen valovuosia edellä alkeellisempia hybridiautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäisivät sen eCVT:n pois, niin kuin oikein toteutetuissa hydrideissä on tehty. Vaihdelaatikkoa ei tarvii nykyautoissa.

        ******

        Nyt kirjoittaja ei ymmärrä ollenkaan sanomaansa. Jos itselataavasta hybridi-Tojotasta jätettäisiin nerokas eCVT pois, niin sen jälkeen se olisi täsmälleen yhtä huono kuin muutkin alkeelliset hybridiautot. Juuri eCVT:n avulla hybridi-Tojotaan saadaan toteutettua sen ylivertaiset käyttöominaisuudet ja loistava taloudellisuus. Tojota on edelleen valovuosia edellä alkeellisempia hybridiautoja.

        Jos ei tiedä mitä markkonoilla on tarjolla, niin voi elää omassa kuplassaan. Hondan hybridi on ominaisuuksiltaan parempi.


      • Anonyymi

        Toyotasta puuttaa valitettavasti se suorituskyky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei tiedä mitä markkonoilla on tarjolla, niin voi elää omassa kuplassaan. Hondan hybridi on ominaisuuksiltaan parempi.

        Mikä tekee Hondan hybridiautosta paremman kuin Tojota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tekee Hondan hybridiautosta paremman kuin Tojota?

        Ei mikään. Honda on aloittelija hybrideissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään. Honda on aloittelija hybrideissä

        Insight oli ensimmäinen hybridi Pohjois-Amerikassa vuonna 1999.

        Hondan hybrideissä on parempaa välitön reagointi, niissä on veto sähkömoottorilla, niissä ei ole vaihdelaatikkoa, täyskaasukiihdytyksessä ne ei huuda kuten Toyotat, CR-V:ssä on neliveto kardaanilla. Ilmoitettu teho on sähkömoottorin teho, eikä höpö höpö yhdistetty teho. RAV4 ei pärjännyt CR-V:lle ohituskiihdytys testissä.

        Ei ole relevikoja eikä syöpyneitä päävirtakaapeleita, kuten Toyotissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insight oli ensimmäinen hybridi Pohjois-Amerikassa vuonna 1999.

        Hondan hybrideissä on parempaa välitön reagointi, niissä on veto sähkömoottorilla, niissä ei ole vaihdelaatikkoa, täyskaasukiihdytyksessä ne ei huuda kuten Toyotat, CR-V:ssä on neliveto kardaanilla. Ilmoitettu teho on sähkömoottorin teho, eikä höpö höpö yhdistetty teho. RAV4 ei pärjännyt CR-V:lle ohituskiihdytys testissä.

        Ei ole relevikoja eikä syöpyneitä päävirtakaapeleita, kuten Toyotissa.

        Pitkään se on Hondakin tehny hybridejä

        https://www.autotalli.com/artikkeli/onko-tassa-katumaastureiden-jarkevin-hybriditoteutus--honda-cr-v-hybrid-erottuu-edukseen


    • Anonyymi

      "Turbo vaatisi moottorilta vahvempia komponentteja, parempaa lämmönhallintaa ja päästöjen jälkikäsittelyä."
      Siinähän se eli halpuutus on syynä.

    • Anonyymi

      Toijotauskovaiset kehuu linttojaan.

    • Anonyymi

      Joka haluaa pitkäikäisen auton ilman suurempia kuluja niin se on auto ilman turboa !!!

      • Anonyymi

        Turbomoottorikin kestää ja on hyvä siinä tapauksessa, että ajetaan ilman mitään sähköhärpäkkeitä. Toimii taloudellisesti ja voimaa ja vääntöä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbomoottorikin kestää ja on hyvä siinä tapauksessa, että ajetaan ilman mitään sähköhärpäkkeitä. Toimii taloudellisesti ja voimaa ja vääntöä riittää.

        Turbo vaihdetaan bensakoneissa noin sadantuhannen kilometrin välein. Toyotan täyshybrideissä vaihdetaan vain öljyt ja suodatin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbo vaihdetaan bensakoneissa noin sadantuhannen kilometrin välein. Toyotan täyshybrideissä vaihdetaan vain öljyt ja suodatin.

        Täyttä puppua eilenkin olin VAG Konsernin auton kyydissä jossa 1.5 tsi moottori 300 tkm ajettu ei mitään moottoriin tehty ja ei kuluta öljyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä puppua eilenkin olin VAG Konsernin auton kyydissä jossa 1.5 tsi moottori 300 tkm ajettu ei mitään moottoriin tehty ja ei kuluta öljyä..

        Tuon uskon turbon osalta, mutta VAG moottorit vetää öljyä vähän ajettuna. Pahimmat mallit kolmatta litraa sataselle. VAG tsi moottoreista kun pysyy erossa, niin on elämä helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä puppua eilenkin olin VAG Konsernin auton kyydissä jossa 1.5 tsi moottori 300 tkm ajettu ei mitään moottoriin tehty ja ei kuluta öljyä..

        Usko tai älä kait omistaja tietää kuluttaako auto öljyä vai ei ja onko remontteja mitä tehty. Uskon auton omistajaa enempi mitä täällä tojopellen juttuja!!


    • Anonyymi

      Ostaessaan turpon tietää remontin tulevan vääjäämättä yli 50kilokm:n jälkeen, maybe early.

    • tojota on hyvä, 57 vuoden aikana on tullut ostettua useita uusia, joukossa myös tojotaa.
      tojota on taloudellisin ja kestävin, ajo-ominaisuudet vain 8,5 luokkaa , samalla hinnalla saa 9,5 luokkaakin olevia riittävän hyviä autoja.

    • Anonyymi

      Latauskelvoton Tojo on jälkeenjäänyt tuhnutin. Fossiilipoltin josta tojo itsekin haluaa päästä eroon. Siksi tojo satsaa kaikki tuotekehitysrahat sähköautoihin.

      • Anonyymi

        Mulla on ladattava Toyota. Tehoakin 300hp. Miksi tuo jatkuva valehtelu että Toyotalla ei olisi ladattavia ja että ovat lusuja. Toistaiseksi 6s sataseen on riittänyt perhevankkurille. Kilpa-ajoon ei itsellä edes ole tarvetta. Kiirempään menoon on tallissa toinen japsi missä kylläkin vain kaksi pyörää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ladattava Toyota. Tehoakin 300hp. Miksi tuo jatkuva valehtelu että Toyotalla ei olisi ladattavia ja että ovat lusuja. Toistaiseksi 6s sataseen on riittänyt perhevankkurille. Kilpa-ajoon ei itsellä edes ole tarvetta. Kiirempään menoon on tallissa toinen japsi missä kylläkin vain kaksi pyörää.

        "Mulla on ladattava Toyota. Tehoakin 300hp. Miksi tuo jatkuva valehtelu että Toyotalla ei olisi ladattavia ja että ovat lusuja."

        Kerropa mikä tojo on kyseessä


    • Anonyymi

      Mitä tekee tuplaputkella jos vain toisesta putkesta tulee savua ja kone pyörii ajossa vaan osan aikaa!!??

    • Anonyymi

      Minä taas tykkään "kouluttaa" noita muka-sporttisia tuplaputki-Tuhnuja Audillani. Tuplaputket löytyy mutta niille on Audissa syynsä. Tehoa "katuasetuksilla" se 400 heppaa, eli painetta putkistossa ehkä VÄHÄN enemmän kuin Tuhnuissa.

      • Anonyymi

        Eihän Toyotassa mitään tuplaputkea ole. Takapöntöstä lähtee vain kaksi putkenpätkää ulos. Rauhoitu hyvä mies.Noissa kiihdytyskisoissa on huonot palkinnotkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Toyotassa mitään tuplaputkea ole. Takapöntöstä lähtee vain kaksi putkenpätkää ulos. Rauhoitu hyvä mies.Noissa kiihdytyskisoissa on huonot palkinnotkin.

        Mikäs tää sitten on!?

        https://www.rav4world.com/media/2019-toyota-rav4-hybrid-rear.51673/

        Kaikki sporttisen näkönen virveli on haaste kisailuun. Myös takapöntön putken pätkät ja feikki-tuplaputket puskurissa. Ruuvatkaa ne hilut irti tai teipatkaa piiloon niin en provosoidu. Se jolla on voimaa sillä on valtaa!

        T: tuleva liikenneministerinne


      • Anonyymi

        Näin on. On hienoa, että sinäkin olet liittynyt meidän voittajien joukkoon, ja olet ymmärtänyt sen, että siellä maantiellä pitää EDETÄ DYNAAMISESTI, eikä ainoastaan jarrutella muiden menoa, kuten noilla tuhnuilijoilla on tapana.

        Audi King.
        -Teiden King- 💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. On hienoa, että sinäkin olet liittynyt meidän voittajien joukkoon, ja olet ymmärtänyt sen, että siellä maantiellä pitää EDETÄ DYNAAMISESTI, eikä ainoastaan jarrutella muiden menoa, kuten noilla tuhnuilijoilla on tapana.

        Audi King.
        -Teiden King- 💪

        Audia hinataan eniten, heikot moottorit antautuvat jo kevyessä käytössä.
        Audi king.
        Audi on vakuutusyhtiön mukaan "moottorivikojen kuningas".

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tama-automerkki-on-vakuutusyhtion-mukaan-moottorivikojen-kuningas/8254570


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe