under månaderna som gått har där inte en gång diskuterats pakkoruotsi,nu endast Henrikssons kommentar när det inte blev obligatorisk studentsvenska och finska.
Det finns hundratals viktigare frågor som berör oss svenskspråkiga än finskspråkigas pakkoruotsi.
Jag brukar läsa på facebook vad SFP har på agendan,
11
87
Vastaukset
- Anonyymi
De här välfärdsområden och hur det ska bli i framtiden med svenskspråkig sjukvård till exempel är hundra gånger viktigare än någons skolämne.
- Anonyymi
Inte diskuteras det pakkoruotsi.
- Anonyymi
Aldrig skrivs det annars om pakkosuomi och pakkoruotsi.
- Anonyymi
Här skrivs desto mera.
- Anonyymi
Anna-Maja Henriksson (r) pitää ruotsin kielen opiskelun pakollisuutta kohtalonkysymyksenä kaksikielisyydelle.
Henrikssonin mielestä kaksikielisyyden perustuslaillinen pohja putoaisi, jos ruotsin opiskelusta tulisi valinnaista peruskoulussa.
"Ei ole mahdollista pitkällä tähtäimellä ylläpitää yhteiskuntaa, jossa on kaksi kansalliskieltä, jos hyvin suuri osa kansakunnasta ei ole koskaan perehtynyt toiseen kieleen eikä ymmärrä yhteistä historiaa ja kuinka tärkeää on olla osa Pohjoismaita. Ruotsinkielinen väestö ei yksin riitä kaksikielisyyden ylläpitämiseen", hän sanoo Keskipohjanmaa-lehdelle. - Anonyymi
Opinion - Hufvudstadsbladet
Pär Stenbäck: SFP har misslyckats med att föra fram svenskundervisningen som en nationell ödesfråga. 28.06.2022 21:22.
Kyllä näyttää pakkoruotsi olevan teille elämän ja kuoleman kysymys...
Tosin en kyllä ymmärrä, miksi te tarraudutte meihin, kun vaihtoehtona olisi kehittää itseänne ja yhteisöänne.. - Anonyymi
Det var redan illa att SFP var tvunget att acceptera
röveriet av studentsvenskan.
Å andra sidan har vi i gengäld fått ett prejudikat på att frivillighet för det mesta innebär friheten att välja bort."
Kyllä pakkoruotsi teille
on kaiken keskipiste.- Anonyymi
Kanske för någon men inte för alla svenskspråkiga,.
Ganska löjligt att använda speciellt Facebook eller annan social media som kräver registrering som kanal.
- Anonyymi
Alla partier använder fb.
Anonyymi kirjoitti:
Alla partier använder fb.
Det säger rätt mycket om partierna och deras trovärdighet. Observera att bara ca. 5 % av finländarna är partianslutna och partierna (kartellerna) har lagt vantarna på makten i Finland. Det är väl ingen som undrar varför allt går åt skogen i en sådan konstellation?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654