Förut i läroverket när det blev villkor i finska,så gick hela sommarlovet till finskapluggandet,annars stannade man på klassen.
Pakkosuomi har alltid varit ett monster i garderoben.
15
102
Vastaukset
- Anonyymi
Ofta skickades man som barnpiga till en finskspråkig familj, barnen lärde sig ofta svenska ömsesidig nytta.
- Anonyymi
Riktigt bra system.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riktigt bra system.
Man får träna språket i vardagen.
- Anonyymi
Då vardet endast i gymnasiet som man hade finska.
- Anonyymi
Suomessa pitää kyllä olla poikkeuksellinen sisäänpäinkääntynyt, jos välttyy suomen kielen oppimiselta.
Pitää ottaa suorastaan tavoitteeksi välttää suomen kielelle altistuminen.
Haluaako suomenruotsalainen , että heidät rinnastetaan sellaisiin maahanmuuttajiin, jotka syrjäytyvät vuosikymmeniksi, kun heiltä ei vaadita suomen osaamista..
Jos tahtoa on, Suomessa ihan väkisin oppii suomen kielen, ellei aktiivisesti vastusta suomen kielen oppimista.- Anonyymi
Men det räcker inte att man förstår och kan tala finska, man måste kunna skriva felfritt också för att få godkänt betyg.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Men det räcker inte att man förstår och kan tala finska, man måste kunna skriva felfritt också för att få godkänt betyg.
Grammatiken är jätteviktig.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Grammatiken är jätteviktig.
Viktigare är att kunna tala språket verkar det.
- Anonyymi
Vardagsfinska lär man sig på en med mycket finskspråkiga men det finns ännu ställen där man lever vardagslivet nästan helt på svenska,det är ju de människornas rättighet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vardagsfinska lär man sig på en med mycket finskspråkiga men det finns ännu ställen där man lever vardagslivet nästan helt på svenska,det är ju de människornas rättighet.
Om omgivningen är finskspråkig så lär man sig efter naturmetoden,men överallt i Finland är det inte så.
Det stämmer inte. Många kan tala och skriva finska flytande redan från barnsben men kan inte berätta varför de kan det i teorin, endast i praktiken. I svenskspråkiga skolor räcker det inte och följden är ett massivt grammatik bombardemang. Det är det som villkoren kommer ifrån.
- Anonyymi
Peppu-Reino kirjoitti:
Det stämmer inte. Många kan tala och skriva finska flytande redan från barnsben men kan inte berätta varför de kan det i teorin, endast i praktiken. I svenskspråkiga skolor räcker det inte och följden är ett massivt grammatik bombardemang. Det är det som villkoren kommer ifrån.
Det är förstås sant.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Men det räcker inte att man förstår och kan tala finska, man måste kunna skriva felfritt också för att få godkänt betyg.
Vanlig vardagsfinska som använder i butiken duger inte.
- Anonyymi
Man kan leva här på svenska också,mina äldre släktingar har levt i över 80 år utan att ha pluggat pakkosuomi.
- Anonyymi
Sommarlov och villkor var inte så roligt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654