Eläkeläisiä aina kusetetaa !

Anonyymi

Helsinginseudun liikennelaitos poisti eläkeläisiltä 50% alen päiväaikaan. Tilalle koko kuukausilippu alella. Kun ei tarvi niin monta matkaa. Silkka kusetus!

184

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minua ei ole huijattu :DDD Olen oikein tyytyväinen, käytän usein ratikkaa !

      • Anonyymi

        Ole onnellinen. Minua kusetettiin sinunkin edestä.. Maksan nyt sinun halvempaa ratikkalippua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole onnellinen. Minua kusetettiin sinunkin edestä.. Maksan nyt sinun halvempaa ratikkalippua.

        Itse minä lippuni maksan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse minä lippuni maksan.

        Kehtaat pettää itseäsi! Minun rahoilla kustannetaan sinun lipun ale. Minulta,kun kusettin se ale pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehtaat pettää itseäsi! Minun rahoilla kustannetaan sinun lipun ale. Minulta,kun kusettin se ale pois.

        Mitä tarkoittaa "kusettaminen" tässä yhteydessä?

        Lippujen hinnat ja alennukset ovat julkista tietoa. Hinnat ja alennukset eivät ole pysyviä ja ikuisesti samoja. Aina voit etukäteen ottaa selvää hinnoista jotka ovat kaikille samaan ryhmään kuuluville samat. Mikä/missä tässä on "kusetusta"?

        Sinullehan tulee säästöä jo siitä ettet käytä (joudu käyttämään) julkisia kuin alle 6 kertaa kuukaudessa. On paljon niitä, joilla ei ole ruokakauppaa, kirjastoa, apteekkia, terveyskeskusta, uimahallia, fysioterapeuttia, kampaajaa, seurakunta- tai muuta toimintaa ja kokoontumispaikkaa ym. heille sopivan kävelymatkan päässä. Joillekin tulee monta edestakaista matkaa viikossa jo pelkästään siitä, että käyvät tervehtimässä hoitolaitoksessa olevaa omaistaan. Tunnen itsekin yhden joka ilahtuneena sanoi minulle jo vuosia sitten, että nyt hänellä on varaa käydä useammin kun saa tuon 50% alennuksen.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "kusettaminen" tässä yhteydessä?

        Lippujen hinnat ja alennukset ovat julkista tietoa. Hinnat ja alennukset eivät ole pysyviä ja ikuisesti samoja. Aina voit etukäteen ottaa selvää hinnoista jotka ovat kaikille samaan ryhmään kuuluville samat. Mikä/missä tässä on "kusetusta"?

        Sinullehan tulee säästöä jo siitä ettet käytä (joudu käyttämään) julkisia kuin alle 6 kertaa kuukaudessa. On paljon niitä, joilla ei ole ruokakauppaa, kirjastoa, apteekkia, terveyskeskusta, uimahallia, fysioterapeuttia, kampaajaa, seurakunta- tai muuta toimintaa ja kokoontumispaikkaa ym. heille sopivan kävelymatkan päässä. Joillekin tulee monta edestakaista matkaa viikossa jo pelkästään siitä, että käyvät tervehtimässä hoitolaitoksessa olevaa omaistaan. Tunnen itsekin yhden joka ilahtuneena sanoi minulle jo vuosia sitten, että nyt hänellä on varaa käydä useammin kun saa tuon 50% alennuksen.

        Bessie

        Eiks se alennus ole 45% yli 70-vuotiaien lipusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "kusettaminen" tässä yhteydessä?

        Lippujen hinnat ja alennukset ovat julkista tietoa. Hinnat ja alennukset eivät ole pysyviä ja ikuisesti samoja. Aina voit etukäteen ottaa selvää hinnoista jotka ovat kaikille samaan ryhmään kuuluville samat. Mikä/missä tässä on "kusetusta"?

        Sinullehan tulee säästöä jo siitä ettet käytä (joudu käyttämään) julkisia kuin alle 6 kertaa kuukaudessa. On paljon niitä, joilla ei ole ruokakauppaa, kirjastoa, apteekkia, terveyskeskusta, uimahallia, fysioterapeuttia, kampaajaa, seurakunta- tai muuta toimintaa ja kokoontumispaikkaa ym. heille sopivan kävelymatkan päässä. Joillekin tulee monta edestakaista matkaa viikossa jo pelkästään siitä, että käyvät tervehtimässä hoitolaitoksessa olevaa omaistaan. Tunnen itsekin yhden joka ilahtuneena sanoi minulle jo vuosia sitten, että nyt hänellä on varaa käydä useammin kun saa tuon 50% alennuksen.

        Bessie

        Se on kusetus,kun etuus viedään ahneuksissaan pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks se alennus ole 45% yli 70-vuotiaien lipusta?

        Taitaa olla, en ole ihan hiljan päivittänyt tietojani kun ei ole ollut erityisempää tarvetta. En myöskään nyt muista ihan tarkkaan milloin rupesin tekemään vapaaehtoistyötä myös ikäihmisten ja hieman enemmän tukea arjessa selviämiseen tarvitsevien aikuisten parissa, silloin aloittaessani otin selvää myös kaikista mahdollisista eduista ja alennuksista. Erään tapahtuman ajankohdan kuitenkin muistan ja sen perusteella voin varmuudella sanoa että ainakin 6, oikeastaan liki 7 vuotta sitten sai HSL:n lipuista 50% alennuksen jos täytti määrätyt ehdot. Alennuksen saadakseen oli saatava Kelasta todistus siitä että sai esim. kansaneläkettä. Vaikka sitä olisi saanut vain sen pienimmän mahdollisen maksettavan määrän, niin se oikeutti alennukseen. Tämä lienee voimassa vieläkin, eli edelleen on mahdollista saada 50% alennus mikäli saa vähänkin kansaneläkettä. Samoin jos saa takuueläkettä tai kuntoutustukea.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla, en ole ihan hiljan päivittänyt tietojani kun ei ole ollut erityisempää tarvetta. En myöskään nyt muista ihan tarkkaan milloin rupesin tekemään vapaaehtoistyötä myös ikäihmisten ja hieman enemmän tukea arjessa selviämiseen tarvitsevien aikuisten parissa, silloin aloittaessani otin selvää myös kaikista mahdollisista eduista ja alennuksista. Erään tapahtuman ajankohdan kuitenkin muistan ja sen perusteella voin varmuudella sanoa että ainakin 6, oikeastaan liki 7 vuotta sitten sai HSL:n lipuista 50% alennuksen jos täytti määrätyt ehdot. Alennuksen saadakseen oli saatava Kelasta todistus siitä että sai esim. kansaneläkettä. Vaikka sitä olisi saanut vain sen pienimmän mahdollisen maksettavan määrän, niin se oikeutti alennukseen. Tämä lienee voimassa vieläkin, eli edelleen on mahdollista saada 50% alennus mikäli saa vähänkin kansaneläkettä. Samoin jos saa takuueläkettä tai kuntoutustukea.

        Bessie

        Muistisi pelaa oikein ja tuo on edelleen voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "kusettaminen" tässä yhteydessä?

        Lippujen hinnat ja alennukset ovat julkista tietoa. Hinnat ja alennukset eivät ole pysyviä ja ikuisesti samoja. Aina voit etukäteen ottaa selvää hinnoista jotka ovat kaikille samaan ryhmään kuuluville samat. Mikä/missä tässä on "kusetusta"?

        Sinullehan tulee säästöä jo siitä ettet käytä (joudu käyttämään) julkisia kuin alle 6 kertaa kuukaudessa. On paljon niitä, joilla ei ole ruokakauppaa, kirjastoa, apteekkia, terveyskeskusta, uimahallia, fysioterapeuttia, kampaajaa, seurakunta- tai muuta toimintaa ja kokoontumispaikkaa ym. heille sopivan kävelymatkan päässä. Joillekin tulee monta edestakaista matkaa viikossa jo pelkästään siitä, että käyvät tervehtimässä hoitolaitoksessa olevaa omaistaan. Tunnen itsekin yhden joka ilahtuneena sanoi minulle jo vuosia sitten, että nyt hänellä on varaa käydä useammin kun saa tuon 50% alennuksen.

        Bessie

        Eläkeläisenä ihan itse maksan kaien ilman aleja matkat ymm. Naisen työeläke pienempi kuin miehen .Enkä itke mitään.Johtuuko sitä olen töihin mennyt 15 vuoiaana.Aika jolloin yhteiskunta ei ihmisä sosiali tukinen elättänyt. Lisäksi kun jäin orvoksi 11 vuotoaana.Pieni perintöni maksetin lastenkoti paikka,kuin nurkka paikka jossain huusholissa. .Opetaa ihmistä naista arvostaa ihan omaa itseään ja sitä minä pärjäsin .Ihan omasta pussista sydämmellä käynyt kuloinkin vahuksia sairaala katsomassa kukausia kuin ystäviä.Parhassa tapauksessa suursuon sairaalasta Malmin sairaala ja vihdoin illan tulen oma koti johonkin Itä-Helsingin lähiöön.Itkemättä matkat maksaa. 7-8kk.putkeen. Hetä oli 3kpl.kuolet alzmer.Mutenkin autanut ihmisiä omasta pussistani kokko aikus- iän. Johtuuko sitä ei omaa osaketta ei kesämökkiä,ei teateria,ei loma matkoja ymm.kampaaja,ei hienoa edustus kotia. Ei teemaa,ei pentik,ei arabiaa, ei marimekkoa.ei silmälaseja kuin vain marketejen lukulasit. Taitto viat silmissä joten silmälasit ei silloin noita TV mainksien halpoja tarjouksia kosketa minua.Erikois lasit hiontoinen maksaa maltaita.Olen kuitenkin elänyt, kitolinen elämälle,On vuokra asunto ,sähkö,lämpö,jää kaappi jossa aina ruokaa.Selkä suorana voin kulkea elämäni maksanut ihan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisenä ihan itse maksan kaien ilman aleja matkat ymm. Naisen työeläke pienempi kuin miehen .Enkä itke mitään.Johtuuko sitä olen töihin mennyt 15 vuoiaana.Aika jolloin yhteiskunta ei ihmisä sosiali tukinen elättänyt. Lisäksi kun jäin orvoksi 11 vuotoaana.Pieni perintöni maksetin lastenkoti paikka,kuin nurkka paikka jossain huusholissa. .Opetaa ihmistä naista arvostaa ihan omaa itseään ja sitä minä pärjäsin .Ihan omasta pussista sydämmellä käynyt kuloinkin vahuksia sairaala katsomassa kukausia kuin ystäviä.Parhassa tapauksessa suursuon sairaalasta Malmin sairaala ja vihdoin illan tulen oma koti johonkin Itä-Helsingin lähiöön.Itkemättä matkat maksaa. 7-8kk.putkeen. Hetä oli 3kpl.kuolet alzmer.Mutenkin autanut ihmisiä omasta pussistani kokko aikus- iän. Johtuuko sitä ei omaa osaketta ei kesämökkiä,ei teateria,ei loma matkoja ymm.kampaaja,ei hienoa edustus kotia. Ei teemaa,ei pentik,ei arabiaa, ei marimekkoa.ei silmälaseja kuin vain marketejen lukulasit. Taitto viat silmissä joten silmälasit ei silloin noita TV mainksien halpoja tarjouksia kosketa minua.Erikois lasit hiontoinen maksaa maltaita.Olen kuitenkin elänyt, kitolinen elämälle,On vuokra asunto ,sähkö,lämpö,jää kaappi jossa aina ruokaa.Selkä suorana voin kulkea elämäni maksanut ihan itse.

        Kannustatko eläkeläisten kusetuksia lisää? Viemään niitä pieniä etujakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole onnellinen. Minua kusetettiin sinunkin edestä.. Maksan nyt sinun halvempaa ratikkalippua.

        On se niin väärin. Varmaan sinne mäen juonia.
        Tampereen ratikan rakentamisen hiilijalanjälki on valtava. 20.000 henkilön vuosituotto. Ratikka ei ikinä maksa sitä "takaisin". Vihreiden juonia.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nyt etymmärrätänyt
        Trakoitus oli että e- läkeläiset tekisivät matkansa tyhjässä metrossa päivällä eivätkä tunkisi seisomapakoille aamun ja iltapävän massamatkoissa ylitädeissä metroissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt etymmärrätänyt
        Trakoitus oli että e- läkeläiset tekisivät matkansa tyhjässä metrossa päivällä eivätkä tunkisi seisomapakoille aamun ja iltapävän massamatkoissa ylitädeissä metroissa

        Enkä ymmärrä vieläkään......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä ymmärrä vieläkään......

        sitä en ihmetele mutta tätyy sinun ottaa kantaa kun et ymrä


      • Anonyymi

        Kun matkustaa vain muutaman kerran kuussa.Kallis kertamaksu halvemmaksi. Kuka eläkeläinen joka päivä laukkaa julkisissa. Kyse oli tietoinen ryöstö eläkeläisiltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä ymmärrä vieläkään......

        Ei ymmärrä kukaan:))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ymmärrä kukaan:))))

        Montako on sinun kukaan? Muita ja sinä.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt etymmärrätänyt
        Trakoitus oli että e- läkeläiset tekisivät matkansa tyhjässä metrossa päivällä eivätkä tunkisi seisomapakoille aamun ja iltapävän massamatkoissa ylitädeissä metroissa

        8:07
        Noin minäkin olin sen ale-kohdistamisen ymmärtänyt. Ja onhan siinä järkeä, jos ajat sopivat, muutoin oli normitaksa.
        Beng


      • Anonyymi

        Oikeestaan sana tyyris sopii parhaiten.


    • Anonyymi

      ”Eläkeläisiä aina kusetetaa !”

      Hyvä kun kerrot totuuden, mutta miksi eläkeläiset eivät halua, että heidän asioita hoidetaan ?!
      Vaan äänestävät jotain nuoria huonontamaan heidän asioita ja vieläpä nimitellee, kuten esim. Sanna Marin . ”Hei boomeri, jäitä hattuun”

      • Anonyymi

        Vanhat on luutuneita typeryksiä.. Aina olen vasuja äänestänyt???
        Pitäis herätä ja äänestää asemansa mukaan. Ei vappusatasilla kusetettava!


    • Anonyymi

      Noin yleensä en halua vanhoja kalkkisaivoja hoitamaan mun asioita, toisaalta tilanne muuttunu viimeisinä vuosina työvoimapulan takia, vanhukset töihin kun halua ja kykyä löytyy.
      Helsingin huolia kulkeminen, ei ainoastaan siellä jos haluat asua kaukana kaikesta.
      Käytän taksia tarpeen vaatiessa.

    • Anonyymi

      En tiedä mistä alennuksesta aloittaja puhuu mutta itse kun kuljen vain busseilla niin hieman vajaa 70- vuotiaana en ole saanut toistaiseksi mitään alennuksia näyttölippuuni. Olen tuota jossain vaiheessa kysynyt ja silloin sanottiin että näin se on, en muista oliko jotain puhetta että tuo 70 vuotta olisi myös joku raja, ken tietää?

      • Anonyymi

        ''...70 vuotta olisi myös joku raja, ken tietää?''

        Neljä viestiä ylempänä on linkki, klikkaa rohkeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...70 vuotta olisi myös joku raja, ken tietää?''

        Neljä viestiä ylempänä on linkki, klikkaa rohkeasti.

        Eipä siitä linkistä "helpotusta" löydy!
        Matkustan keskimäärin kerran viikossa kaupoille, ei liene silloin järkevää otta jotain 359,30 € vuodessa maksavaa lippua. Kyse on saman kunnan alaueella tapahtuvasta muutaman kilsan matkasta.
        Niin, huom. vielä että talvikaudella aikataulut ovat sellaiset että ehdin Alk...äsh...elintarvikekaupassa poiketa niin että pääsen samalla maksulla voimasssaolevalla vaihtoajalla takaisin.
        Mutta ihmettelemisiin, se on tuo 70v. jokin luku josta onni avautuu, tai sitten ei...


    • Anonyymi

      Aloittaja on pöpi. Hän ei ole maailmannapa. Ei yksin häntä ajatelle lippujen
      hintoja määritellä. Uudistus on huippuhyvä juttu. Saa matkustella edullisesti aina.
      Eläkeläisillä voi olla muitakin kuin "huvajeluja" keskellä päivää.

      • Anonyymi

        Oletpa hölmö! Tässä iässä jo töihin ajellut tarpeeksi. Nyt vain tarpeeseen matkustaa. Silloin ei kannata kausilipua ostaa. Oli tietoinen rahastuskusetus viedä 70v. Toi ale edes 9-14 välillä. Yleensä joutu silloinkin toisen matkan pitänyt maksaa normaalina. OLISI pitänyt poistaa aikarajat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa hölmö! Tässä iässä jo töihin ajellut tarpeeksi. Nyt vain tarpeeseen matkustaa. Silloin ei kannata kausilipua ostaa. Oli tietoinen rahastuskusetus viedä 70v. Toi ale edes 9-14 välillä. Yleensä joutu silloinkin toisen matkan pitänyt maksaa normaalina. OLISI pitänyt poistaa aikarajat!

        Nehän on nyt poistettu, saa matkustaa edullisesti milloin vaan.
        Koita nyt antaa anteeksi, ettei HSL ajatellut juuria sinua, vaan kaikkia eläkeläisiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa hölmö! Tässä iässä jo töihin ajellut tarpeeksi. Nyt vain tarpeeseen matkustaa. Silloin ei kannata kausilipua ostaa. Oli tietoinen rahastuskusetus viedä 70v. Toi ale edes 9-14 välillä. Yleensä joutu silloinkin toisen matkan pitänyt maksaa normaalina. OLISI pitänyt poistaa aikarajat!

        Jos hankit ''AB 360'' kortin, se maksaa 360€, eli noin euron päivässä. Ja saat matkustella niin paljon kuin ehdit, kaikkina vuorokauden aikoina. Halpaa hubaa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän on nyt poistettu, saa matkustaa edullisesti milloin vaan.
        Koita nyt antaa anteeksi, ettei HSL ajatellut juuria sinua, vaan kaikkia eläkeläisiä !

        Minunlaisia suurin osa.. Harva eläkeläinen enää vitsii asua julkisissa. Miksi tämä etu vietiin pois? Rahan ahneus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän on nyt poistettu, saa matkustaa edullisesti milloin vaan.
        Koita nyt antaa anteeksi, ettei HSL ajatellut juuria sinua, vaan kaikkia eläkeläisiä !

        👍 :)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunlaisia suurin osa.. Harva eläkeläinen enää vitsii asua julkisissa. Miksi tämä etu vietiin pois? Rahan ahneus?

        Rahan ahneus ? Oletko Hölmölästä ?
        Enemmän HSL saa rahaa, kun käyttäjäkunta kasvaa, kun lipun hinta ei ole este.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hankit ''AB 360'' kortin, se maksaa 360€, eli noin euron päivässä. Ja saat matkustella niin paljon kuin ehdit, kaikkina vuorokauden aikoina. Halpaa hubaa:)

        Mutta sinullekin kerron että varsinkaan kolisevalla paikallisbussilla saati metrolla matkaaminen ei ole lempiharrastuksiani.
        Jonkin verran olen matkustellutkin toki, pohjoisimpana pohjoisnapa ja eteläisimpänä etelänapamanner, tosin etelänavalla en ole käynyt!
        Nyt kuljen suunnilleen kerran viikossa vajaan 10 km etäisyydellä oleville kaupoille HSL:ää käyttäen ja luulen että tuolla AB- kortilla, ei ole mahdollisuutta tuoda minulle mitään lisäarvoa.
        Mutta jos saisin pienen alennuksen myös tuohon minulle sopivaan ladattavaan korttiin, olisihan sekin eräänlaista tasapuolisuutta.
        Vai kuinka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahan ahneus ? Oletko Hölmölästä ?
        Enemmän HSL saa rahaa, kun käyttäjäkunta kasvaa, kun lipun hinta ei ole este.

        Mitä hourit? Lipun hinta este?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hankit ''AB 360'' kortin, se maksaa 360€, eli noin euron päivässä. Ja saat matkustella niin paljon kuin ehdit, kaikkina vuorokauden aikoina. Halpaa hubaa:)

        Ai 360 on sinusta pikkuraha eläkeläisille.. Parikertaa kuussa matkustaessa.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hankit ''AB 360'' kortin, se maksaa 360€, eli noin euron päivässä. Ja saat matkustella niin paljon kuin ehdit, kaikkina vuorokauden aikoina. Halpaa hubaa:)

        Oletko syntymätyhmä! Kalliiksi tulee maksaa 360 muutamasta matkasta kuussa. Siitähän pöljä on kyse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän on nyt poistettu, saa matkustaa edullisesti milloin vaan.
        Koita nyt antaa anteeksi, ettei HSL ajatellut juuria sinua, vaan kaikkia eläkeläisiä !

        Oikea typerys! Kusetus uppos sinuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahan ahneus ? Oletko Hölmölästä ?
        Enemmän HSL saa rahaa, kun käyttäjäkunta kasvaa, kun lipun hinta ei ole este.

        Tottakai saa kusetuksella lisää rahaa. Poistamalla päiväalen. Typerät nielas ton kuukausialen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko syntymätyhmä! Kalliiksi tulee maksaa 360 muutamasta matkasta kuussa. Siitähän pöljä on kyse!

        Tuo on käsittääkseni vuositaksa, kuten joku kuvasi; euro per päivä.
        Hankkisin tuon, jos Hesassa tai samalla vyöhykkeellä asuisin ja useita käyntejä jossain viikottain.
        Beng


    • Anonyymi

      Taidan ajatella jossain vaiheessa samoin kuin siskoni, hän ja miehensä tulivat vanhuuttaan raihnaiseksi, möivät talonsa ja muuttivat keskustaan vuokralle, palvelut alle 100 m sisällä, Essote 150 m päässä,

      Miten Helsingissä onnistuu, oma valinta kuitenkin hyvä miettiä ennakolta olosuhteita itselleen ajoissa.

      Pertikki

      • Anonyymi

        Tuo on ihan totta. Ennakoi tuleva tilanne!


      • Anonyymi

        Ompa satu. Tunnen Helsingin hyvin. Missä kaikki palvelut alle 100m sisällä? Sairaaloidenkin etäisyys kilometrejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihan totta. Ennakoi tuleva tilanne!

        Miten aavista eläkeläisten kusetukset?


    • Anonyymi

      Ohjeistus HSL ohjeissa epäselvää.
      Onko vanhentunut ohje, että jos ostaa a r v o a, siitä voi saada 50 % alennusta sitten, kun on käynyt henkilöllisyyskortin kanssa näyttämässä, että 70 vuoden raja on saavutettu.
      Eikö tämä ole enää voimassa? Vyöhykkeet?
      Beng
      Muutoksen tehdään usein niin, että laskuttaja saa enemmän. Ei ihmisten parhaaksi.
      Tosin usein huononnus lanseerataan paremmaksi kuin on. Siitä määritelmä 'kusetus'.
      Hesa lypsää ympäristökunnilta entistä enemmän. Osallistu(i)vat jo muuten metron kustannuksiin.

      • Anonyymi

        Tuolla ylempänä on linkki, josta käy hinnoittelu ilmi, koskien yli 70.vuotiaita.


      • Anonyymi

        Tarkoitatko nyt, että esim. Vantaa olisi osallistunut metron kustannuksiin?

        On luonnollista, että Espoo on joutunut maksamaan.


      • Anonyymi

        ''Hesa lypsää ympäristökunnilta entistä enemmän. Osallistu(i)vat jo muuten metron kustannuksiin.''

        Ensimmäinen osa hukkaputkesta, sen maksoi Helsingin Kaupunki.
        Länsimetron maksoivat Helsinki (15%) ja Espoo (85%)


      • Anonyymi

        "Onko vanhentunut ohje, että jos ostaa a r v o a, siitä voi saada 50 % alennusta sitten, kun on käynyt henkilöllisyyskortin kanssa näyttämässä, että 70 vuoden raja on saavutettu."

        En tiedä tuollaista ohjetta/käytäntöä koskaan olleenkaan? Aiemmin sai 50% alennuksen hankkimalla Kelasta todistuksen siitä, että saa kansaneläkettä (määrällä ei väliä), takuueläkettä tai kuntoutustukea. Uskoisin että näin on edelleen. Suosittelen hankkimaan henkilökohtaisen matkakortin jossa oikeus alennukseen 'sisäänrakennettuna'. Tietenkin voi laittaa myös sovelluksen, mutta minä yleensä suosittelen matkakorttia, siitä ei lopu akku ja niinpäinpois.
        Kortin joutuu päivittämään aika ajoin, ei kuitenkaan ihan tuhkatiheään, olisiko 3 vuotta tai jotain. Eli todistus Kelasta, sitten sen ja henkkareiden kanssa johonkin oman kunnan palvelupisteeseen tai assalle HSL toimistoon.

        Sinä se näet paljon vääryyttä ja epäkohtia vähän siellä sun täällä. No, mikäpäs siinä, mutta tuo "kusetus" on minun mielestäni kyllä aika moukkamainen "määritelmä".

        Bessie


      • Anonyymi

        Helsinki tukee veronmaksajiensa avulla HSL-liikennettä,
        muuten lippujen hinta olisi korkeampikin.
        Ettekö te ymmärrä, ettei HSL ole hyväntekeväisyyslaitos ❓
        Sen täytyy muun muassa pystyä pitämään kalustonsa kunnossa
        ja maksamaan kuljettajien palkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Hesa lypsää ympäristökunnilta entistä enemmän. Osallistu(i)vat jo muuten metron kustannuksiin.''

        Ensimmäinen osa hukkaputkesta, sen maksoi Helsingin Kaupunki.
        Länsimetron maksoivat Helsinki (15%) ja Espoo (85%)

        Hki-Espoo-Vantaalla käydään ristiin rastiin töissä.
        Vantaalaisetkin käyttävät metroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hki-Espoo-Vantaalla käydään ristiin rastiin töissä.
        Vantaalaisetkin käyttävät metroa.

        Miksi moinen kommentti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko vanhentunut ohje, että jos ostaa a r v o a, siitä voi saada 50 % alennusta sitten, kun on käynyt henkilöllisyyskortin kanssa näyttämässä, että 70 vuoden raja on saavutettu."

        En tiedä tuollaista ohjetta/käytäntöä koskaan olleenkaan? Aiemmin sai 50% alennuksen hankkimalla Kelasta todistuksen siitä, että saa kansaneläkettä (määrällä ei väliä), takuueläkettä tai kuntoutustukea. Uskoisin että näin on edelleen. Suosittelen hankkimaan henkilökohtaisen matkakortin jossa oikeus alennukseen 'sisäänrakennettuna'. Tietenkin voi laittaa myös sovelluksen, mutta minä yleensä suosittelen matkakorttia, siitä ei lopu akku ja niinpäinpois.
        Kortin joutuu päivittämään aika ajoin, ei kuitenkaan ihan tuhkatiheään, olisiko 3 vuotta tai jotain. Eli todistus Kelasta, sitten sen ja henkkareiden kanssa johonkin oman kunnan palvelupisteeseen tai assalle HSL toimistoon.

        Sinä se näet paljon vääryyttä ja epäkohtia vähän siellä sun täällä. No, mikäpäs siinä, mutta tuo "kusetus" on minun mielestäni kyllä aika moukkamainen "määritelmä".

        Bessie

        On tuollainen ollut, mutta se koski vain keskipäivän matkoja ja sen sai päivitettyä arvolippuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki tukee veronmaksajiensa avulla HSL-liikennettä,
        muuten lippujen hinta olisi korkeampikin.
        Ettekö te ymmärrä, ettei HSL ole hyväntekeväisyyslaitos ❓
        Sen täytyy muun muassa pystyä pitämään kalustonsa kunnossa
        ja maksamaan kuljettajien palkat.

        Ei yksin Helsinki tue, vaan koko kuntayhtymän kunnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki tukee veronmaksajiensa avulla HSL-liikennettä,
        muuten lippujen hinta olisi korkeampikin.
        Ettekö te ymmärrä, ettei HSL ole hyväntekeväisyyslaitos ❓
        Sen täytyy muun muassa pystyä pitämään kalustonsa kunnossa
        ja maksamaan kuljettajien palkat.

        Verovaroin tuetaan. Kansaneläkkeellä puoleen hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko vanhentunut ohje, että jos ostaa a r v o a, siitä voi saada 50 % alennusta sitten, kun on käynyt henkilöllisyyskortin kanssa näyttämässä, että 70 vuoden raja on saavutettu."

        En tiedä tuollaista ohjetta/käytäntöä koskaan olleenkaan? Aiemmin sai 50% alennuksen hankkimalla Kelasta todistuksen siitä, että saa kansaneläkettä (määrällä ei väliä), takuueläkettä tai kuntoutustukea. Uskoisin että näin on edelleen. Suosittelen hankkimaan henkilökohtaisen matkakortin jossa oikeus alennukseen 'sisäänrakennettuna'. Tietenkin voi laittaa myös sovelluksen, mutta minä yleensä suosittelen matkakorttia, siitä ei lopu akku ja niinpäinpois.
        Kortin joutuu päivittämään aika ajoin, ei kuitenkaan ihan tuhkatiheään, olisiko 3 vuotta tai jotain. Eli todistus Kelasta, sitten sen ja henkkareiden kanssa johonkin oman kunnan palvelupisteeseen tai assalle HSL toimistoon.

        Sinä se näet paljon vääryyttä ja epäkohtia vähän siellä sun täällä. No, mikäpäs siinä, mutta tuo "kusetus" on minun mielestäni kyllä aika moukkamainen "määritelmä".

        Bessie

        Arvo/50 % alennus ohjeissa ei puhuta mitään eläkkeistä, vaan iästä.
        Joten päättelen, ettei ole väliä, minkä sortin eläke.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuollainen ollut, mutta se koski vain keskipäivän matkoja ja sen sai päivitettyä arvolippuun.

        17:51
        Kiitos tiedosta. En ole käyttänyt. Leimauskoneessa olisi pitänyt olla ylimääräinen valinta.
        Mutta tämä etuus taisi juurikin poistua?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksin Helsinki tue, vaan koko kuntayhtymän kunnat.

        17:53
        Juuri noin.
        Toiminimi on Helsingin Seudun Liikenne.
        Viimeiset liittyjät ovat olleet Tuusula ja Järvenpää.
        Tiedoksi. Voi ostaa kaupunkivuorokausilippuja. 8 €/vrk, 12€/2 vrk ja voi huristella Helsingin alueella ristiin rastiin.
        Hassua, että Kauniainen ja Tapiola/Espoo sisältyvät tuohon Hesan lipukkeeseen.
        Kauniaisesta tullaan kolmannen kunnan sisältä.
        Hmmmmm.
        Very nice indeed!
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvo/50 % alennus ohjeissa ei puhuta mitään eläkkeistä, vaan iästä.
        Joten päättelen, ettei ole väliä, minkä sortin eläke.
        Beng

        Kaksi eri asiaa, kuin myös eri liputkin.0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17:51
        Kiitos tiedosta. En ole käyttänyt. Leimauskoneessa olisi pitänyt olla ylimääräinen valinta.
        Mutta tämä etuus taisi juurikin poistua?
        Beng

        Ei oli tarvinnut eri valintaa leimauskoneessa. Tietohan oli matkakortissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17:53
        Juuri noin.
        Toiminimi on Helsingin Seudun Liikenne.
        Viimeiset liittyjät ovat olleet Tuusula ja Järvenpää.
        Tiedoksi. Voi ostaa kaupunkivuorokausilippuja. 8 €/vrk, 12€/2 vrk ja voi huristella Helsingin alueella ristiin rastiin.
        Hassua, että Kauniainen ja Tapiola/Espoo sisältyvät tuohon Hesan lipukkeeseen.
        Kauniaisesta tullaan kolmannen kunnan sisältä.
        Hmmmmm.
        Very nice indeed!
        Beng

        HSL:n vyöhykkeet perustuu näin:

        "Vyöhykkeiden rajat eivät kuitenkaan seuraa kuntien rajoja. Rajat on määritelty sen mukaan, miten pitkä matka jollekin alueelle on Helsingin keskustasta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvo/50 % alennus ohjeissa ei puhuta mitään eläkkeistä, vaan iästä.
        Joten päättelen, ettei ole väliä, minkä sortin eläke.
        Beng

        Koskee kansaneläkeläisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HSL:n vyöhykkeet perustuu näin:

        "Vyöhykkeiden rajat eivät kuitenkaan seuraa kuntien rajoja. Rajat on määritelty sen mukaan, miten pitkä matka jollekin alueelle on Helsingin keskustasta."

        Kuinka ollakaan! Tapiola ja Kauniainen! Hei!
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka ollakaan! Tapiola ja Kauniainen! Hei!
        Beng

        Hei hei nyt vaan.
        Tapiolasta Kamppiin on alta 10 km. Makasavat saman hinnan, kuin Kontulasta Kamppiin ja sieltä on 14 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka ollakaan! Tapiola ja Kauniainen! Hei!
        Beng

        Kauniaisista on 15 km, kuten Vuosaarestakin ja maksavat saman hinnan.

        Kannattaisiko ensin ottaa selvää ja sitten vasta kirjoittaa niitä hei-kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauniaisista on 15 km, kuten Vuosaarestakin ja maksavat saman hinnan.

        Kannattaisiko ensin ottaa selvää ja sitten vasta kirjoittaa niitä hei-kommentteja.

        No. Minusta hieman huvittavaa. Siis. Harppia käyttäen....tai metrin mittaa...
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oli tarvinnut eri valintaa leimauskoneessa. Tietohan oli matkakortissa.

        22:06
        Jos arvoa lataa kortille ja korttia käyttää maksuvälineenä, täytyy vyöhyke valita, jolloin 'kone vähentää' saldoa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko vanhentunut ohje, että jos ostaa a r v o a, siitä voi saada 50 % alennusta sitten, kun on käynyt henkilöllisyyskortin kanssa näyttämässä, että 70 vuoden raja on saavutettu."

        En tiedä tuollaista ohjetta/käytäntöä koskaan olleenkaan? Aiemmin sai 50% alennuksen hankkimalla Kelasta todistuksen siitä, että saa kansaneläkettä (määrällä ei väliä), takuueläkettä tai kuntoutustukea. Uskoisin että näin on edelleen. Suosittelen hankkimaan henkilökohtaisen matkakortin jossa oikeus alennukseen 'sisäänrakennettuna'. Tietenkin voi laittaa myös sovelluksen, mutta minä yleensä suosittelen matkakorttia, siitä ei lopu akku ja niinpäinpois.
        Kortin joutuu päivittämään aika ajoin, ei kuitenkaan ihan tuhkatiheään, olisiko 3 vuotta tai jotain. Eli todistus Kelasta, sitten sen ja henkkareiden kanssa johonkin oman kunnan palvelupisteeseen tai assalle HSL toimistoon.

        Sinä se näet paljon vääryyttä ja epäkohtia vähän siellä sun täällä. No, mikäpäs siinä, mutta tuo "kusetus" on minun mielestäni kyllä aika moukkamainen "määritelmä".

        Bessie

        Bessie.
        Olen käyttänyt aina julkisliikennettä.
        Mm. yli 30 vuotta hain verorahoja tähän käpykylään.
        Katson, että minulla on evidenssiä muillekin jakaa.
        Sanonpa senkin, että yksityinen liikennöitsijät hoiti kiitettävästi aamu- ja iltaliikenteen.
        Ystävällistä palvelua.
        Maksoi toki hiukan enemmän, mutta kun on kyse työmatkoista eivät ne mitään sightseeing-ajeluja voi olla. Kuten nykyisin.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee kansaneläkeläisiä!

        11:13
        Joo. Uskotaan, uskotaan.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bessie.
        Olen käyttänyt aina julkisliikennettä.
        Mm. yli 30 vuotta hain verorahoja tähän käpykylään.
        Katson, että minulla on evidenssiä muillekin jakaa.
        Sanonpa senkin, että yksityinen liikennöitsijät hoiti kiitettävästi aamu- ja iltaliikenteen.
        Ystävällistä palvelua.
        Maksoi toki hiukan enemmän, mutta kun on kyse työmatkoista eivät ne mitään sightseeing-ajeluja voi olla. Kuten nykyisin.
        Beng

        "Katson, että minulla on evidenssiä muillekin jakaa."
        Jaa, en ole huomannut sinun jakaneen mitään "evidenssiä" enkä juuri mitään muutakaan. Onko sinulla jotain "evidenssiä" esittää väittämästäsi "kusetuksesta"? Aloita korvaamalla sana "kusetus" jollain täsmällisemmällä ilmaisulla. Ellet sitten aio esittää evidenssiä esmes siitä, että koiria kusetetaan asemalaitureilla (sallittua ja laillista).
        Noin muuten kommenttisi kertovat ihan käsittämättömästä tietämättömyydestä, yksinkertaisuudessaan ja kyvyttömyydestä ymmärtää miten laaja-alaisista, monimutkaisia ja kauaskantoisista asioista on kysymys kun esim. julkisesta liikenteestä puhutaan. Haluat tapasi mukaan vain pitkittää "omaa" ketjuasi.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22:06
        Jos arvoa lataa kortille ja korttia käyttää maksuvälineenä, täytyy vyöhyke valita, jolloin 'kone vähentää' saldoa.
        Beng

        Kirjoitat tuolla ylempänä, että alennuslippu olisi tarvinnut eri valinnan.
        Oletko niin tietämätön, ettet tiedä, että matkakortissa on tiedot.

        "17:51
        Kiitos tiedosta. En ole käyttänyt. Leimauskoneessa olisi pitänyt olla ylimääräinen valinta.
        Mutta tämä etuus taisi juurikin poistua?
        Beng"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katson, että minulla on evidenssiä muillekin jakaa."
        Jaa, en ole huomannut sinun jakaneen mitään "evidenssiä" enkä juuri mitään muutakaan. Onko sinulla jotain "evidenssiä" esittää väittämästäsi "kusetuksesta"? Aloita korvaamalla sana "kusetus" jollain täsmällisemmällä ilmaisulla. Ellet sitten aio esittää evidenssiä esmes siitä, että koiria kusetetaan asemalaitureilla (sallittua ja laillista).
        Noin muuten kommenttisi kertovat ihan käsittämättömästä tietämättömyydestä, yksinkertaisuudessaan ja kyvyttömyydestä ymmärtää miten laaja-alaisista, monimutkaisia ja kauaskantoisista asioista on kysymys kun esim. julkisesta liikenteestä puhutaan. Haluat tapasi mukaan vain pitkittää "omaa" ketjuasi.

        Bessie

        Bessien 'tuomiokellot' paukkuivat.
        Kusetus = tässä muutoksen kaunistelu joidenkin asiakkaiden osalta. Siis kaunistelu. Onko tämä nyt kukkia asemalaiturilla.
        Jos sanoisin evidenssikseni kymmenien vuosien kokemuksen, jota ilmeisesti sinulla ei ole.
        Sinä et ole julkisia käyttänyt nimeksikään.
        Arviosi on mielipiteen tasoa. Vain vähän totuutta.
        Pelkkää sanahelinää ...laajakantoinen....monimutkainen...kauaskantoinen
        Junilla, raitsikoilla, busseilla on körötelty vuosikymmeniä, kymmeniä vuosia.
        Mahtoivatko hevospelien omistajat tuota miettiä laajakantoinen...monimutkainen...kauaskantoinen.
        Kyllä Bessie nyt taivastelet ylikorostuneesti.
        Minä olen asiakas. Minä ostan. Minä maksan veroja. Minusta liikenteen pitää toimia jouhevasti ja kaikki ikäryhmät, liikuntarajoitteisuuksia unohtamatta, huomioiden.
        Kuluihin osallistuvat reunuskuntien asukkaat kirjoittavat monista HSL:n tuomista ikävistä muutoksista. En ole ollenkaan ainut. Me todella tiedämme.
        Istu sinä itsetyytyväisenä tulpat korvissasi ja rajoitu entisestään ja kuvittele olevasi oikeassa. Sillä ajatuksesi on k u v i t e l m a a.
        Beng
        Sinähän olit se, joka tahdot vaientaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bessien 'tuomiokellot' paukkuivat.
        Kusetus = tässä muutoksen kaunistelu joidenkin asiakkaiden osalta. Siis kaunistelu. Onko tämä nyt kukkia asemalaiturilla.
        Jos sanoisin evidenssikseni kymmenien vuosien kokemuksen, jota ilmeisesti sinulla ei ole.
        Sinä et ole julkisia käyttänyt nimeksikään.
        Arviosi on mielipiteen tasoa. Vain vähän totuutta.
        Pelkkää sanahelinää ...laajakantoinen....monimutkainen...kauaskantoinen
        Junilla, raitsikoilla, busseilla on körötelty vuosikymmeniä, kymmeniä vuosia.
        Mahtoivatko hevospelien omistajat tuota miettiä laajakantoinen...monimutkainen...kauaskantoinen.
        Kyllä Bessie nyt taivastelet ylikorostuneesti.
        Minä olen asiakas. Minä ostan. Minä maksan veroja. Minusta liikenteen pitää toimia jouhevasti ja kaikki ikäryhmät, liikuntarajoitteisuuksia unohtamatta, huomioiden.
        Kuluihin osallistuvat reunuskuntien asukkaat kirjoittavat monista HSL:n tuomista ikävistä muutoksista. En ole ollenkaan ainut. Me todella tiedämme.
        Istu sinä itsetyytyväisenä tulpat korvissasi ja rajoitu entisestään ja kuvittele olevasi oikeassa. Sillä ajatuksesi on k u v i t e l m a a.
        Beng
        Sinähän olit se, joka tahdot vaientaa.....

        Tuota... olen kirjoittanut kommentteja, omia mielipiteitäni tai tietämiäni asioita. "Tuomiokellot paukkuvat" vain sinun omassa päässäsi. Myös tuo, että HSL "kusetetaan" ja "kaunistelee" asioita on sinun omasta päässäsi lähtöisin oleva väite joka tietenkään ei ole totta. Asioista tiedottaminen ja viestintä yleensäkin voi joskus epäonnistua, se ei edes ole kovin harvinaista, mutta epärehellistä tai salailevaa se ei voi olla.

        Eiköhän minulla ole kokemusta vähintään sen verran kuin sinullakin, todennäköisesti enemmänkin. Aloitin julkisten käytön jo lapsena. Raitiovaunua enimmäkseen, mutta aika paljon käytin myös junaa ja bussia. Kaupungille (minulle se on Helsinki) lähden omalla autolla vain jos haen jonkun satamasta tai tiedän ostamani jotain isompaa.
        Mielipiteitänihän minä enimmäkseen kirjoitankin. Aivan kuten sinäkin.

        Veljeni oli ympäristö asiantuntijana mukana monessa, myös tekemässä arvioita ja mallinnuksen ympäristövaikutuksista kunnille ja myös mm. HSLlälle. Toki minulle järki sanoo muutenkin, että hankesuunnitelmia ja laskelmia jne. jne. tehdessä katsotaan vuosikymmenien päähän, mutta satuin omin silmin näkemään arvioita vuoden 2050 tilanteesta kun veljeni niitä tässä minun luonani teki. EIVÄT muuten olleet salaista tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota... olen kirjoittanut kommentteja, omia mielipiteitäni tai tietämiäni asioita. "Tuomiokellot paukkuvat" vain sinun omassa päässäsi. Myös tuo, että HSL "kusetetaan" ja "kaunistelee" asioita on sinun omasta päässäsi lähtöisin oleva väite joka tietenkään ei ole totta. Asioista tiedottaminen ja viestintä yleensäkin voi joskus epäonnistua, se ei edes ole kovin harvinaista, mutta epärehellistä tai salailevaa se ei voi olla.

        Eiköhän minulla ole kokemusta vähintään sen verran kuin sinullakin, todennäköisesti enemmänkin. Aloitin julkisten käytön jo lapsena. Raitiovaunua enimmäkseen, mutta aika paljon käytin myös junaa ja bussia. Kaupungille (minulle se on Helsinki) lähden omalla autolla vain jos haen jonkun satamasta tai tiedän ostamani jotain isompaa.
        Mielipiteitänihän minä enimmäkseen kirjoitankin. Aivan kuten sinäkin.

        Veljeni oli ympäristö asiantuntijana mukana monessa, myös tekemässä arvioita ja mallinnuksen ympäristövaikutuksista kunnille ja myös mm. HSLlälle. Toki minulle järki sanoo muutenkin, että hankesuunnitelmia ja laskelmia jne. jne. tehdessä katsotaan vuosikymmenien päähän, mutta satuin omin silmin näkemään arvioita vuoden 2050 tilanteesta kun veljeni niitä tässä minun luonani teki. EIVÄT muuten olleet salaista tietoa.

        Lähti vahingossa kesken kirjoittamisen, mutta anti olla, lisään vain allekirjoituksen.

        Bessie


    • Anonyymi

      Samaa mieltä, mutta minkäs teet!

    • Anonyymi

      Kyllä hkl osaa kusettaa eläkeläiset.. Vituttaa,kun naamioi muka eduksi!

      • Anonyymi

        Mikäli nyt tarkoitat näitä joukkoliikenteen hintoja, niin Helsinki ei niitä määrää, vaan HSL, joka taas on yritysmuoto kuntayhtymä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli nyt tarkoitat näitä joukkoliikenteen hintoja, niin Helsinki ei niitä määrää, vaan HSL, joka taas on yritysmuoto kuntayhtymä.

        Jonka ylivertaisesti suurin ja vaikutusvaltaisin sanan- ja vallankäyttäjä on yllättäen eräs kaupunki nimeltään Helsinki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonka ylivertaisesti suurin ja vaikutusvaltaisin sanan- ja vallankäyttäjä on yllättäen eräs kaupunki nimeltään Helsinki!

        Luonnollisesti Helsingillä on enemmän sanavaltaa, kuin esim. Kauniaisella.
        On asukasluvutkin vähän toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonka ylivertaisesti suurin ja vaikutusvaltaisin sanan- ja vallankäyttäjä on yllättäen eräs kaupunki nimeltään Helsinki!

        Ja HSL:ssa on todella, todella surkeat reittisuunnittelijat. En tiedä mistä kairalta ovat tulleet.
        Beng


    • Anonyymi

      Joooo, eläkkeetki myöhässä,
      oletteko saaneet teille kuuluvat maksut tänään,
      ilmarisen ja kelan rahat kuulemma eivät ole tulleet ihmistentilille,

      mihin rahat katoaa,,, ???

      • Anonyymi

        Katoaako kamalaa, mummon perusoikeus on valittaa voi voi.


      • Anonyymi

        Pankeilla vaikeuksia, ei rahat ole kadonneet. Asia on tullut kuntoon jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katoaako kamalaa, mummon perusoikeus on valittaa voi voi.

        Sinäkö hölmö sähläsin atk?


    • Anonyymi

      Ei tässä muuta voi kuin sääliä hesalaisia, mökin mummo yksin ja kissa Tuupovaaran mutkasen tien pään viimeiden talo, punainen mummon mökki ja perunamaa, metsässä iso-paha susi, ystäväni Puna-Hilkka ja Metsänvartia.

      • Anonyymi

        Jos muutama höhlä ei asioita tajua, ei tarvitse kaikkia sääliä. Sääli höhliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos muutama höhlä ei asioita tajua, ei tarvitse kaikkia sääliä. Sääli höhliä.

        Anna esimerkki, keta nyt höhläksi kutsut eli kuka ei tajua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna esimerkki, keta nyt höhläksi kutsut eli kuka ei tajua?

        Jos et muuten tajua sitten on syytä katsoa peiliin.


    • Anonyymi

      Miksi ei jätetty vaihtoehtona päiväalennusta voimaan? Haluttiin kusettaa! Kerätä enemmän rahaa eläkeläisiltä.

      • Anonyymi

        Jos sinua on kusetettu tee rikosilmoitus poliisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinua on kusetettu tee rikosilmoitus poliisille.

        Heko,heko. Nehän vapaasti määrää lipunhinnat? Mitä poliisi voisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heko,heko. Nehän vapaasti määrää lipunhinnat? Mitä poliisi voisi?

        Huijaus eli kusetus voi täyttää rikoksen merkit. Poliisi tutkii onko rikos tapahtunut.
        Jos ei ole, on turha jauhaa asiaa. Pistä korkki kiinni, persuille ei sovi viina,
        vaikka se kuulemma niille hyvin maistuukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus eli kusetus voi täyttää rikoksen merkit. Poliisi tutkii onko rikos tapahtunut.
        Jos ei ole, on turha jauhaa asiaa. Pistä korkki kiinni, persuille ei sovi viina,
        vaikka se kuulemma niille hyvin maistuukin.

        Mitä höpiset persuista ja korkista demuketku ilmeisesti. Ei poliisi mitään voi liikeneene laitoksen eläkeläiskusetukselle.Ei ehkä lain rikos,raskas kusetus.


    • Anonyymi

      Aamun avaus: HSL on tavallaan monopolia.
      Beng

      • Anonyymi

        Eiköhän Helsingin seudun liikenne ole kilpailutettu sekin.
        Ei ole kovin kannattava "monopoli", kun tappiota tuottaa,
        tulot ei riitä kuluihin.


      • Anonyymi

        Lippujen hinnat on liian alhaiset. Helsingin seudun liikenne HSL on raskaasti tappiollinen.
        HSL haki valtiolta 100 miljoonan euron suoraa tukea 2021.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän Helsingin seudun liikenne ole kilpailutettu sekin.
        Ei ole kovin kannattava "monopoli", kun tappiota tuottaa,
        tulot ei riitä kuluihin.

        Kerro minulle joku julkisen liikenteen toimija, joka ei olisi tappiollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lippujen hinnat on liian alhaiset. Helsingin seudun liikenne HSL on raskaasti tappiollinen.
        HSL haki valtiolta 100 miljoonan euron suoraa tukea 2021.

        Valtio tukee joukkoliikennettä koko maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro minulle joku julkisen liikenteen toimija, joka ei olisi tappiollinen.

        Se on hyvin minun tiedossani, mutta joku älypää täällä väittää,¨
        että HSL on monopoli. Mikä monopoli se on, mikä tappiota tuottaa ?!?
        Kukaan ei halua sellaista monopolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lippujen hinnat on liian alhaiset. Helsingin seudun liikenne HSL on raskaasti tappiollinen.
        HSL haki valtiolta 100 miljoonan euron suoraa tukea 2021.

        Itse asiassa HSL oli suurien koronatukien ansiosta hetken aikaa jopa omillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio tukee joukkoliikennettä koko maassa.

        Koko maassa ei edes ole joukkoliikennettä, esim. lapsuuskotikylältäni viimeiset bussivuorot ajettiin joskus viime vuosituhannella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko maassa ei edes ole joukkoliikennettä, esim. lapsuuskotikylältäni viimeiset bussivuorot ajettiin joskus viime vuosituhannella.

        Jos nyt pilkkua aletaan viilaamaan, niin ei se joukkoliikenne 50-60 luvullakaan joka tönöön yltänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvin minun tiedossani, mutta joku älypää täällä väittää,¨
        että HSL on monopoli. Mikä monopoli se on, mikä tappiota tuottaa ?!?
        Kukaan ei halua sellaista monopolia.

        Voihan se olla monopolia.
        Huonoa johtamista -> kannattamatonta.
        Huono reittisuunnittelu -> kannattamatonta. Mulkvistit suunnittelevat reitit.
        Työssä käyville nopea yhteys on tärkein vaatimus palvelulle.
        Jos puolen tunnin matkasta tehdään tunnin matka, kuka sellaista haluaa.
        Eräs vekkuli juttu on, jos Järvenpäästä lähdet Tuusulaan, pitää Tuusulassa kirkon tietämillä vaihtaa bussia. Jos Tuusulasta lähdet Hesaan, parhaimmillaan aikaa menee 1 tunti 1 minuutti, mutta, mutta, huumoria ei ole unohdettu; pyörällä pääsee 1 tunnissa 58 minuutissa.
        Hesa tulee siirtämään kaiken ulkopuolisen liikenteen rajojensa reunoille, näämmä.
        Siinä sitten vaihdellaan....
        Katsokaa vain, niin jossain vaiheessa ei Kamppiinkaan aja yksikään bussi.
        Jäi muuten mainitsematta, että Sipookin on 'päässyt' mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt pilkkua aletaan viilaamaan, niin ei se joukkoliikenne 50-60 luvullakaan joka tönöön yltänyt.

        Hei. Älä puhu. Mummolan lähelle kylän mutkaankin pääsi. Nyt en tiedä, missä lähin bussi viilettää. Kymmenien kilometrien päässä?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Älä puhu. Mummolan lähelle kylän mutkaankin pääsi. Nyt en tiedä, missä lähin bussi viilettää. Kymmenien kilometrien päässä?
        Beng

        Anteeksi nyt kauheasti, että puhuin. Toki luulin kirjoittaneeni.

        Pieni vihje nyt kuitenkin sinulle, että kyseessä ei nyt ollut sinun mummolaan pääsy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt pilkkua aletaan viilaamaan, niin ei se joukkoliikenne 50-60 luvullakaan joka tönöön yltänyt.

        Totta, viilataan ja todetaan että ei. Eikä esim. 1911 ollut paljonkaan joukkoliikennettä. Eikä kyllä ollut paljon teitäkään joita pitkin joukkoliikennöidä.
        Eikä se tarkoittamani kylän joukkoliikenne tosiaan koskaan yltänyt kotitönölleni asti ja miten olisikaan yltänyt kun saaressa elettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, viilataan ja todetaan että ei. Eikä esim. 1911 ollut paljonkaan joukkoliikennettä. Eikä kyllä ollut paljon teitäkään joita pitkin joukkoliikennöidä.
        Eikä se tarkoittamani kylän joukkoliikenne tosiaan koskaan yltänyt kotitönölleni asti ja miten olisikaan yltänyt kun saaressa elettiin.

        En osaa kommentoida vuoden 1911 liikennettä, kun en elänyt vielä silloin.

        Muistan, kun 50-60 luvun molemmin puolin kävimme kylässä. Sinne pääsi linja-autolla n 7 km päähän. Kesällä tuo 7 km matka käveltiin, mutta talvella olikin sitten juhlaa, kun meitä oli vastassa talon isäntä kera hevosen ja reen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla monopolia.
        Huonoa johtamista -> kannattamatonta.
        Huono reittisuunnittelu -> kannattamatonta. Mulkvistit suunnittelevat reitit.
        Työssä käyville nopea yhteys on tärkein vaatimus palvelulle.
        Jos puolen tunnin matkasta tehdään tunnin matka, kuka sellaista haluaa.
        Eräs vekkuli juttu on, jos Järvenpäästä lähdet Tuusulaan, pitää Tuusulassa kirkon tietämillä vaihtaa bussia. Jos Tuusulasta lähdet Hesaan, parhaimmillaan aikaa menee 1 tunti 1 minuutti, mutta, mutta, huumoria ei ole unohdettu; pyörällä pääsee 1 tunnissa 58 minuutissa.
        Hesa tulee siirtämään kaiken ulkopuolisen liikenteen rajojensa reunoille, näämmä.
        Siinä sitten vaihdellaan....
        Katsokaa vain, niin jossain vaiheessa ei Kamppiinkaan aja yksikään bussi.
        Jäi muuten mainitsematta, että Sipookin on 'päässyt' mukaan.

        Niin, onhan se selvää että ns. julkinen liikenne ei ole mahdollista kannattavasti, se toimii minkä toimii tukiin ja avustuksiin pohjautuen.
        He jotka julkista (vastakohtana salainen?) liikennettä käyttävät, he ovat sitä mieltä että palvelu on turhan huonoa ja muut ovat sitten muuta mieltä tai ovat en osaa sanoa- porukkaa.
        Näkisin että ns. julkinen liikenne on loppusuorallaan ja jatkossa sitä ei juurikaan ole. Suurimmissa kaupungeissa jotka yleensä saavat vahvimman edustuston myös maan eduskuntaan ja hallitukseen, voi se edustusto äänestäjiä säilyttääkseen pyrkiä jatkamaan tukipolitiikkaa, syrjäkylien peli on ajat sitten menetetty.
        Hämmästyttävänä pidän pyrkimystä lippujen hintojen minimoimiseen, sillä keinoin se kannattavuus varmimmin romahdutetaan. Olisin valmis maksamaan bussikyydistä lähikaupoille mennessäni vaikka 7 € sen sijaan että maksan taksista reilut 20 €, mutta ei, HSL mieluummin pitää 2 € lipunhinnan ja vähentää ja vähentää ja vähentää ja loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Älä puhu. Mummolan lähelle kylän mutkaankin pääsi. Nyt en tiedä, missä lähin bussi viilettää. Kymmenien kilometrien päässä?
        Beng

        Kun et tiedä missä lähin bussi viilettää, se tarkoittaa ettet tarvitse bussia!
        Ja koska sinä ja tuhannet ja taas tuhannet muutkaan ihmiset eivät enää tarvitse bussia kun on ne omat autot ja sellaista, niin se bussi ei enää ajele kun se ajelu ei ole kannattavaa eikä matkustajien maksuilla kateta edes polttoainekuluja,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt kauheasti, että puhuin. Toki luulin kirjoittaneeni.

        Pieni vihje nyt kuitenkin sinulle, että kyseessä ei nyt ollut sinun mummolaan pääsy.

        12:59
        Voi siitä muistosta on kymmeniä vuosia.
        Tarvittiin ykäpusseja.
        Pappa haki pysäkiltä ja hevosrattailla perille.
        Se keikkuva kyyti metsätiellä, kun valo leikki puiden lomasta.
        Joo. Se aika ei palaa.
        Mä uskon, että moni muistaa sellaisia kohteita, mihin linkit eivät enää mene.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun et tiedä missä lähin bussi viilettää, se tarkoittaa ettet tarvitse bussia!
        Ja koska sinä ja tuhannet ja taas tuhannet muutkaan ihmiset eivät enää tarvitse bussia kun on ne omat autot ja sellaista, niin se bussi ei enää ajele kun se ajelu ei ole kannattavaa eikä matkustajien maksuilla kateta edes polttoainekuluja,

        No taas hei.
        Eihän mummolaakaan enää ole, minne mennä.
        Ja jossain vaiheessa ennen tätä, mentiin perheeni omalla autolla.
        Beng
        Monestihan menee juuri noin, että on pakko olla auto, kun reitit ovat kuin joku olisi heittänyt spagetit seinille...


    • Anonyymi

      Yhdelle pitää olla erikoishinta.

    • Anonyymi

      Onhan se ihan hirveää, että kohtuullisella ja ruhtinaallisella eläkkeellä olevalta vietiin moinen alennus pois.

      Onneksi vielä pienellä eläkkeellä olevat saa alennusta.

      • Anonyymi

        Oletko demumulkku! Hykertelet,kun eläkeläisiltä vietiin etu? Oikein kippurassa iloitset demarin tapaan?
        Olikohan demarien keksintö tääkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko demumulkku! Hykertelet,kun eläkeläisiltä vietiin etu? Oikein kippurassa iloitset demarin tapaan?
        Olikohan demarien keksintö tääkin?

        Kuka HSL:ta johtaa. Ylinnä liikenneministeriö, mutta eiköhän asiat etene esittelyineen jossain keskusvirastossa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka HSL:ta johtaa. Ylinnä liikenneministeriö, mutta eiköhän asiat etene esittelyineen jossain keskusvirastossa.
        Beng

        Sillä on hallitus,joka päättää. Varmaan poliittisin perustein. Tuntuu päätöksestä,että demumulkut huseeraa siellä.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka HSL:ta johtaa. Ylinnä liikenneministeriö, mutta eiköhän asiat etene esittelyineen jossain keskusvirastossa.
        Beng

        vai että liikenneministeriö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on hallitus,joka päättää. Varmaan poliittisin perustein. Tuntuu päätöksestä,että demumulkut huseeraa siellä.?

        Kiva on täällä arvailla vaikka netti olisi nokan edessä
        HSL:n hallitukseen kuulu 14 jäsentä

        5 kokoomus
        2 sod.dem
        2 perussuom
        3 vihr
        1 rkp
        1 vasem


      • Anonyymi

        Olen kohtuullisen hyvällä eläkkeellä oleva enkä ole koskaan saanut alennusta bussilipuista!
        Voin vain ihmetellä mistä alennuksista täällä kinastellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka HSL:ta johtaa. Ylinnä liikenneministeriö, mutta eiköhän asiat etene esittelyineen jossain keskusvirastossa.
        Beng

        On sillä liikennevirastolla johtamista kun kaikkien kaupunkien liikenne on heillä johdettavana?
        Vai johtaisiko HSL:ää esim. yrityksen hallitus toimitusjohtajineen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva on täällä arvailla vaikka netti olisi nokan edessä
        HSL:n hallitukseen kuulu 14 jäsentä

        5 kokoomus
        2 sod.dem
        2 perussuom
        3 vihr
        1 rkp
        1 vasem

        16:54
        Kiitos, kun laitoit faktaa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kohtuullisen hyvällä eläkkeellä oleva enkä ole koskaan saanut alennusta bussilipuista!
        Voin vain ihmetellä mistä alennuksista täällä kinastellaan?

        17:04
        Ne, joilla on ollut tarvetta erityislippuun, menettävät etuuden.
        Siitä täällä.
        Täytyy sellainenkin juttu laittaa.
        Hesalaiset eivät ole voineet vuosiin laittaa matkakuluja verotukseen tulonhankkimiskuluihin, koska julkisliikenteen taksat ovat jääneet alle omavastuun ylärajan.
        Pitkän matkan bussilipuista ja VR:n HSL:n alueen ulkopuolisista matkoista olen ostanut alelipun.
        Muutoin olen matkoista maksanut jokseenkin tarpeeksi.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17:04
        Ne, joilla on ollut tarvetta erityislippuun, menettävät etuuden.
        Siitä täällä.
        Täytyy sellainenkin juttu laittaa.
        Hesalaiset eivät ole voineet vuosiin laittaa matkakuluja verotukseen tulonhankkimiskuluihin, koska julkisliikenteen taksat ovat jääneet alle omavastuun ylärajan.
        Pitkän matkan bussilipuista ja VR:n HSL:n alueen ulkopuolisista matkoista olen ostanut alelipun.
        Muutoin olen matkoista maksanut jokseenkin tarpeeksi.
        Beng

        Vähätteletkö demuna eläkeläis kusetusta.! Sinähän asuitkin keskustassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17:04
        Ne, joilla on ollut tarvetta erityislippuun, menettävät etuuden.
        Siitä täällä.
        Täytyy sellainenkin juttu laittaa.
        Hesalaiset eivät ole voineet vuosiin laittaa matkakuluja verotukseen tulonhankkimiskuluihin, koska julkisliikenteen taksat ovat jääneet alle omavastuun ylärajan.
        Pitkän matkan bussilipuista ja VR:n HSL:n alueen ulkopuolisista matkoista olen ostanut alelipun.
        Muutoin olen matkoista maksanut jokseenkin tarpeeksi.
        Beng

        Sinullakin on siis ollut TARVETTA , kun ollut pitkän matkan busseissa ja VR.n liikenteestä ostanut alelipun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähätteletkö demuna eläkeläis kusetusta.! Sinähän asuitkin keskustassa.

        Jos tämä oli minulle, olen keskustassa asunut vuosikymmeniä sitten.
        Nykyisin asun käpykylässä.
        Kusetuksesta: Jos jostain asiasta tai muutoksesta annetaan kaikin puolin parempi, totuudenvastainen kuva kuin mitä se tulee olemaan, valehdellaan ja tämä on silloin kusetusta.
        Jos avoimesti kerrotaan, että jokin ryhmä menettää etuuden, se on menetys. Harmittava sellainen.
        On ikävää, jos päättäjiin iskostuu kulttuuri, missä valehdellaan. Vappusatanen oli kansalaisia halveeraavaa ja siihen sataseen sortuivat vasemmiston (köyhien puolesta vai omasta?) molemmat puolueet.
        Itämaassa on tuo valehtelukulttuuri jo syvällä. Jospa meillä ei moiseen.
        Trumpismi sai röyhkeillä puheilla tartutettua samaa puhetapaa tännekin. Kiky = "kiva kyykyttää"
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullakin on siis ollut TARVETTA , kun ollut pitkän matkan busseissa ja VR.n liikenteestä ostanut alelipun?

        19:11
        Ehkei niinkään, mutta käytän oikeuksiani. Jos olen oikeutettu johonkin loivennukseen hinnassa, toki otan edun. Hotellihinnoissa on seniorietu. Tietenkin käytän sen.
        Beng


    • Anonyymi

      Tiivistelmä kusetuksesta. Päiväetus vietiin eläkeläisiltä. Oikein kokosivun mainoksin kehuttiin kuukausilipualea,kusetusta. Harva eläkeläinen niin paljon reissaa,että kuukausilippu kannattaisi.. Olikin tarkoitus vain kusettaa ja kerätä enemmän rahaa.

      • Anonyymi

        Tarkoitus voi jäädä yritykseksi.
        Yksi pointti on, että käytettiinkö etua paljon arvioitua vähemmän.
        Entä, mitä Kelalle on tullut maksamaan?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus voi jäädä yritykseksi.
        Yksi pointti on, että käytettiinkö etua paljon arvioitua vähemmän.
        Entä, mitä Kelalle on tullut maksamaan?
        Beng

        Mitä ihmettä Kela tähän nyt kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä Kela tähän nyt kuuluu?

        16:16
        Silloin kuuluu, jos HSL edellyttää kompensaatiota kelalaisista eli Kela tilittää 50 %.
        En tiedä, mutta arvelisin noin olevan, kun nuo perusteetkin saada ko. lippu ovat tuollaiset.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16:16
        Silloin kuuluu, jos HSL edellyttää kompensaatiota kelalaisista eli Kela tilittää 50 %.
        En tiedä, mutta arvelisin noin olevan, kun nuo perusteetkin saada ko. lippu ovat tuollaiset.
        Beng

        Sinun tekstit on niin pihalla tässä ketjussa. Ei tämä ketju koske tuota lippua, joka edellyttää kansaneläkkeen saamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16:16
        Silloin kuuluu, jos HSL edellyttää kompensaatiota kelalaisista eli Kela tilittää 50 %.
        En tiedä, mutta arvelisin noin olevan, kun nuo perusteetkin saada ko. lippu ovat tuollaiset.
        Beng

        En tiedä miten on nyt, mutta eläkeläinen on saanut moneen paikkaan alennuksia, kuten esim. teatteriin. Luuletko, että eläkefirmat korvaavar erotuksen teatterille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16:16
        Silloin kuuluu, jos HSL edellyttää kompensaatiota kelalaisista eli Kela tilittää 50 %.
        En tiedä, mutta arvelisin noin olevan, kun nuo perusteetkin saada ko. lippu ovat tuollaiset.
        Beng

        Laitahan faktaa tuosta;

        "Silloin kuuluu, jos HSL edellyttää kompensaatiota kelalaisista eli Kela tilittää 50 %."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miten on nyt, mutta eläkeläinen on saanut moneen paikkaan alennuksia, kuten esim. teatteriin. Luuletko, että eläkefirmat korvaavar erotuksen teatterille.

        18:00
        Tuo onkin hupaisa juttu: 2 € alennusta teatterilipusta, minkä lipun välittäjä ottaa tai viimeksi 2,50 €.
        Kirjoitin vain Kelasta. Joku tunkee taas sanomisiini omiaan.
        Johan Ilmarisessa ja Varmassa naurettaisiin...Joten pientä rajaa päättelyssä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16:16
        Silloin kuuluu, jos HSL edellyttää kompensaatiota kelalaisista eli Kela tilittää 50 %.
        En tiedä, mutta arvelisin noin olevan, kun nuo perusteetkin saada ko. lippu ovat tuollaiset.
        Beng

        Nyt pientä rajaa tuossa päättelyssäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pientä rajaa tuossa päättelyssäsi.

        19:47
        Kävin HSL:n tilinpäätöstä lävitse. Ihan mielenkiintoista luettavaa.
        Aika kuralla.
        Kompensaatio voisi olla kohdassa muut tuet. Tätä ei avattu lainkaan tilintarkastuskertomuksessa. Koronatuki mainittiin, kuten joku yllä kertoi.
        Nimittäin, jos HSL olisi minun ja jokin ulkopuolinen taho myöntää tuotteestani alennusta, niin edellyttäisin, että menetys kompensoitaisiin minun yritykselleni.
        Minun yritykseni saatavista puuttuisi pala.
        Jännää on, että juuri AB-vyöhykkeen tuotot putosivat n. 7-8 %. Korona?
        Kaikenmaailman järjestelmiin paloi lähes 18 miljoonaa.
        Sitten, jos tulee uudet taksat, taas ohjelmaa päivitetään, tulee kuluja.
        Jos hankitaan uudet leimauslaitteet, tulee kuluja.
        Ja bonus-järjestelmä johdolle otettiin käyttöön viime vuonna, koska on 'tärkeää sitouttaa'.
        Öhöm pyrsk.
        Muutenkin HSL:n muukin johtoporukka on mielenkiintoista.
        Beng


    • Anonyymi

      Laulussa, " ajetaan me poijaat kyydillä, kyllä valtio kyydin maksaa. "

      Aina päässyt sinne minne halunnu.

      • Anonyymi

        Siis Alkoon ja takasi puoluetuella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Alkoon ja takasi puoluetuella?

        Kysy Teuvo Hakkaraiselta, hän alan miehiä Brysselissä työaikaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy Teuvo Hakkaraiselta, hän alan miehiä Brysselissä työaikaankin.

        Onko hän Helsingin liikenteen asiantuntija? Vai tunteeko enempi tuota puunsahauspuolta ja nykyään myös matkustelua tyttölöissä kaukana maailmalla.


      • Anonyymi

        16:06
        Eikö tuon laulun myötä ole jotkut menneet tiilenpäitä laskemaan.
        Beng
        Minäkin olen päässyt.
        Ja nyt olen tääl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16:06
        Eikö tuon laulun myötä ole jotkut menneet tiilenpäitä laskemaan.
        Beng
        Minäkin olen päässyt.
        Ja nyt olen tääl.

        Korjaus. Tai täsmennys; olen päässyt sinne, minne tahtonut.
        Kuka nyt tiiliä....
        Beng😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus. Tai täsmennys; olen päässyt sinne, minne tahtonut.
        Kuka nyt tiiliä....
        Beng😎

        Riippu mihin tahtoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippu mihin tahtoo.

        17:48
        Riippumattomana tahdon riippumattoon.
        Beng
        Asiaan vielä. Voisiko valmisteltu muutos johtua siitä, että bensa- ja diesel-autojen poistamisesta johtuen, pitää julkisliikennettä miettiä uusiksi. Etusijalla ovat työssäkäyvät ja ensisijaisesti pääkaupunkiseutu. Kaikilla ei ole varaa sähköautoihin, mutta töihin jne. pitää päästä. Tällöin julkisliikenteen o n toimittava.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17:48
        Riippumattomana tahdon riippumattoon.
        Beng
        Asiaan vielä. Voisiko valmisteltu muutos johtua siitä, että bensa- ja diesel-autojen poistamisesta johtuen, pitää julkisliikennettä miettiä uusiksi. Etusijalla ovat työssäkäyvät ja ensisijaisesti pääkaupunkiseutu. Kaikilla ei ole varaa sähköautoihin, mutta töihin jne. pitää päästä. Tällöin julkisliikenteen o n toimittava.
        Beng

        Voi helv-----Sinäkö olet sitten sitä mieltä, että yli 70-vuotiaat käy vielä töissä.

        Koita nyt ymmärtää, että tämä ketju koskee yli 70 veen lippua eli mikä se oli ennen ja mitä se on nyt,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helv-----Sinäkö olet sitten sitä mieltä, että yli 70-vuotiaat käy vielä töissä.

        Koita nyt ymmärtää, että tämä ketju koskee yli 70 veen lippua eli mikä se oli ennen ja mitä se on nyt,

        18:14
        En todellakaan ole sitä mieltä.
        Missä niin olen väittänyt?
        Kyllä ketjuihin on kirjoitettu monen moista sivujuonnetta tai lisätietoa.
        Sinähän et minua määräile. Minä kirjoitan, mitä huvittaa. Tosin luuta....
        Oletkos vähän yksinkertainen?
        Beng


      • Anonyymi

        18:36
        Oletpa tyhmä. Miten tämä liittyy ketjuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18:14
        En todellakaan ole sitä mieltä.
        Missä niin olen väittänyt?
        Kyllä ketjuihin on kirjoitettu monen moista sivujuonnetta tai lisätietoa.
        Sinähän et minua määräile. Minä kirjoitan, mitä huvittaa. Tosin luuta....
        Oletkos vähän yksinkertainen?
        Beng

        Luehan nyt omat kirjoituksesi tästä ketjusta ensin ja kysy sitten vasta toiselta, että onko hän yksinkertainen.

        Missä muuten sinua määrättiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan nyt omat kirjoituksesi tästä ketjusta ensin ja kysy sitten vasta toiselta, että onko hän yksinkertainen.

        Missä muuten sinua määrättiin?

        19:43
        Matkustatko hsl:n alueella? Tiedätkö asiasta mitään?
        Et?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        19:43
        Matkustatko hsl:n alueella? Tiedätkö asiasta mitään?
        Et?
        Beng

        Pientä rajaa tuohon päättelyysi.

        Oletko vähän yksinkertainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        19:43
        Matkustatko hsl:n alueella? Tiedätkö asiasta mitään?
        Et?
        Beng

        Kirjoitat tuolla "Voisiko valmisteltu muutos johtua siitä" ja sitten jotain muuta.

        Itse en todellakaan tiedä muuta muutosta matkalippuihin tällä hetkellä(tiedän toki, että suunnitelmia on maksujen suhteen), kuin tämä, mistä ketjun aloittaja kertoo eli on silloin täysin luonnollista, että sinulle huomautin, että kyseisen muutoksen kohteena on uli 70 v.

        Sinä syytät minua määräilemisestä ja kysyt, olenko yksinkertainen. Seuraavaksi sinä vetäiset omasta päästäsi tiedon, etten tiedä asiasta mitään.Valitettavasti pääsi ei kerro kaikkea. Olen koko ikäni asunut stadissa joten eiköhän ole tuttua minulle HKL, kuten myös nykyinen HSL.

        Minä halveksin suunnattomasti ihmisiä, jotka eivät kykene vastaamaan saamiinsa kommentteihin, muuten, kuin nimittelemällä tai kysymällä "oletko yksinkertainen" tms

        ps. huomasin tuolta aborttiketjusta, että tämä sinun kommentti "oletko vähän yksinkertainen" taitaakin olla sinun tavaramerkkisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat tuolla "Voisiko valmisteltu muutos johtua siitä" ja sitten jotain muuta.

        Itse en todellakaan tiedä muuta muutosta matkalippuihin tällä hetkellä(tiedän toki, että suunnitelmia on maksujen suhteen), kuin tämä, mistä ketjun aloittaja kertoo eli on silloin täysin luonnollista, että sinulle huomautin, että kyseisen muutoksen kohteena on uli 70 v.

        Sinä syytät minua määräilemisestä ja kysyt, olenko yksinkertainen. Seuraavaksi sinä vetäiset omasta päästäsi tiedon, etten tiedä asiasta mitään.Valitettavasti pääsi ei kerro kaikkea. Olen koko ikäni asunut stadissa joten eiköhän ole tuttua minulle HKL, kuten myös nykyinen HSL.

        Minä halveksin suunnattomasti ihmisiä, jotka eivät kykene vastaamaan saamiinsa kommentteihin, muuten, kuin nimittelemällä tai kysymällä "oletko yksinkertainen" tms

        ps. huomasin tuolta aborttiketjusta, että tämä sinun kommentti "oletko vähän yksinkertainen" taitaakin olla sinun tavaramerkkisi.

        Olet koko ikäsi asunut stadissa. Tuohan on vain pala HSL:sta. Usea ympäryskunta on siinä mukana, joten asia on alueellisesti laajempi kuin stadi.
        Kommentointia on monenmoista ja jos olet tasapuolinen, huomannut, ettei minullekin tuleviin vastauksiin liittyy 'tavaramerkit'.
        Luepa uudestaan ne kommentit, mitä olen saanut.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet koko ikäsi asunut stadissa. Tuohan on vain pala HSL:sta. Usea ympäryskunta on siinä mukana, joten asia on alueellisesti laajempi kuin stadi.
        Kommentointia on monenmoista ja jos olet tasapuolinen, huomannut, ettei minullekin tuleviin vastauksiin liittyy 'tavaramerkit'.
        Luepa uudestaan ne kommentit, mitä olen saanut.
        Beng

        Tuletko sinä minulle kertomaan tuon, että Stadi on vai pala HSL:n toiminnasta?

        Luuletko, että minä köröttelen vain ratikalla?

        (joo, luinhan minä sinun viestejä tuolta ja niitä vastauksia. Ymmärrän hyvin, että saat palautetta, kun kirjoitat mitä sattuu. Huvittavaa oli tuo sinun tietämättömyytesi matkakorttien leimauslaitteista tai oikeammin, et ymmärrä mitä tietoja matkakorttiin voi ladata.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuletko sinä minulle kertomaan tuon, että Stadi on vai pala HSL:n toiminnasta?

        Luuletko, että minä köröttelen vain ratikalla?

        (joo, luinhan minä sinun viestejä tuolta ja niitä vastauksia. Ymmärrän hyvin, että saat palautetta, kun kirjoitat mitä sattuu. Huvittavaa oli tuo sinun tietämättömyytesi matkakorttien leimauslaitteista tai oikeammin, et ymmärrä mitä tietoja matkakorttiin voi ladata.)

        Lataan rahaa eli arvoa kortille niin kauan kuin järjestelmä on ollut tämä ja työaikoina kk-korttia käytin. Nykyisin siis painan kertalippupainiketta sen mukaan milloin mistäkin lähden HSL:alueella. Jos vaihdan voi korttia vain vilauttaa laitteelle. Mutta jos majoitun esim. hotelliin STADISSA ostan vuorokausilipun ja suhaan asioilla, lounaalla, nähtävyyksillä.
        Onhan Stadi pala HSL:n kenttää, siis pienempi kuin HSL:n ajoalue. Väitän, ettet tiedä ympäryskuntien liikennejärjestelyistä. Olen myös matkustellut kymmeniä vuosia ja tästä syystä epäilen, ettet Hesassa edes asu.
        En luule mitään köröttelyistäsi. Voit körötellä vaikka vuoristoradassa.
        Tietenkin tiedän, mitä leimaan, kun kulkuneuvoon astun. Onhan laitteessa koodit ja olen tietääkseni vielä lukutaitoinen.
        Kiinnostuin aloituksesta tuon 70-vuotiaiden alennusväittämän takia. Satuin lukemaan tekstin HSL:n sivuilta, missä mainittiin ikä, muttei Kelaa. Katsos kun en saa mitään Kela-etuja tai tukia jne. muutoinkaan kun olen niin helvetin hyvätuloinen. (Vain lääkärin määräämät taksit ja lääkkeet kuten kaikki)
        Beng


    • Anonyymi

      Sähkö - pyörällä ilman aikataulua.

      • Anonyymi

        18:41
        Tosiaan. Tuusulasta Helsinkiin fillarilla 1 t 58 minuuttia.
        Sähköpyörällä?
        Mikä on arviosi? Matka alle 30 km
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18:41
        Tosiaan. Tuusulasta Helsinkiin fillarilla 1 t 58 minuuttia.
        Sähköpyörällä?
        Mikä on arviosi? Matka alle 30 km
        Beng

        En asu Tuusulassa, asun siellä missä on lyhyt matka sinne minne haluan, iteppä olet paikkasi valinnu.
        Helsingistä Nuorgamiin on pitkä matka, ei ole pitkä matka lentokoneelle.


      • Anonyymi

        Montako pölitty ja akkuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18:41
        Tosiaan. Tuusulasta Helsinkiin fillarilla 1 t 58 minuuttia.
        Sähköpyörällä?
        Mikä on arviosi? Matka alle 30 km
        Beng

        Onko 15 cmm hangessa ja vastaispohjoisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En asu Tuusulassa, asun siellä missä on lyhyt matka sinne minne haluan, iteppä olet paikkasi valinnu.
        Helsingistä Nuorgamiin on pitkä matka, ei ole pitkä matka lentokoneelle.

        Olet oikeassa.
        Todella itse olen valinnut ja ostanut.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako pölitty ja akkuja?

        Pöllitty akkuja, outo kysymys epäillä muka varkaaksi.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Pöllitty akkuja, outo kysymys epäillä muka varkaaksi.

        Kysyin sähköpyrän ostaneelta. Söhköpyörät lähtee heti, kun selkäs käännät,tai ainakin akku. Pidätkö sitä makkarissa?


    • Anonyymi

      Eläkeläiset ehtii kävellä virastoihin rollaattorilla.

      • Anonyymi

        18:53
        Sävy halveeraava.
        Käpykylässä ehtii, suurkaupungissa ei.
        Beng


    • Anonyymi

      Vastako nyt sinä sen huomasit ja älysit siitä vouhkata? Tuohan on jo vanha juttu, mitäpä siitä enää.

    • Anonyymi

      Pitää sada joku instanssi,joko ajaa ja valvoo eläkeläisten etuja. Onhan lapsiasiavaltuutettukin?

      • Anonyymi

        Mitä asioita ja etuja ?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Onhan vanhusasiainvaltuutettu nimeltä Päivi Toppo.
        Beng


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi Topo;)

        https://valtioneuvosto.fi/-//1410853/vanhusasiavaltuutetuksi-paivi-topo

        Tekis jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekis jotain?

        Onkohan se palkkiovirka? En ole huomannut,tai kuullut sen mitään tehneen.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Pitää sada joku instanssi,joko ajaa....''

        Onhan niitä ollut mutta ei kukaan äänestänyt.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Senioripuolue

        Senioripuolueesta ei ole ajamaan senioreitten etuja. Ne on kelkasta pudonneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan se palkkiovirka? En ole huomannut,tai kuullut sen mitään tehneen.?

        Mitä hän voisi tehdä ? Ei hännäytä olevan olevan toimeenpaneva viranomainen. Tehtävänkuva näyttää olevan jo tehtyjen lakien ja pykälien toteutumisen
        seuraamista ja valvontaa.
        Uusia lakeja siis pitäisi säätää, jolla paremmin taataan vanhuksien oikeudet
        esim. palveluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hän voisi tehdä ? Ei hännäytä olevan olevan toimeenpaneva viranomainen. Tehtävänkuva näyttää olevan jo tehtyjen lakien ja pykälien toteutumisen
        seuraamista ja valvontaa.
        Uusia lakeja siis pitäisi säätää, jolla paremmin taataan vanhuksien oikeudet
        esim. palveluihin.

        ...ja lait säätää eduskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekis jotain?

        Ano 14:25 Etkö lukenut linkkiä ollenkaan vai etkö ymmärtänyt sitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senioripuolueesta ei ole ajamaan senioreitten etuja. Ne on kelkasta pudonneita.

        Ei ole kun ei ikinä saanut tarpeeksi ääniä jotta olisi saanut edustajan Arkadianmäelle.
        Senioripuolue lakkautettiin 2014.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hän voisi tehdä ? Ei hännäytä olevan olevan toimeenpaneva viranomainen. Tehtävänkuva näyttää olevan jo tehtyjen lakien ja pykälien toteutumisen
        seuraamista ja valvontaa.
        Uusia lakeja siis pitäisi säätää, jolla paremmin taataan vanhuksien oikeudet
        esim. palveluihin.

        Voishan se nostaa asioita kramille,kuten muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kun ei ikinä saanut tarpeeksi ääniä jotta olisi saanut edustajan Arkadianmäelle.
        Senioripuolue lakkautettiin 2014.

        Oletko ajatellut m i k s i Senioripuolue EI ole saanut tarpeeksi ääniä ?
        Siksi kun niitten jutut on samanlaisia kuin alkeellisimmat täällä.
        Ne elää menneisyydessä, ei reaalimaailmassa. Ei niitä järki-ihmiset äänestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voishan se nostaa asioita kramille,kuten muutkin.

        Vai kramille ? Ihan kongreettisestiko kk ? Se on FRAMILLE. ESILLE. ESIIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kramille ? Ihan kongreettisestiko kk ? Se on FRAMILLE. ESILLE. ESIIN.

        Sanan kram käännös ruotsi-suomi
        halaus (1
        kiisseli
        puristus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut m i k s i Senioripuolue EI ole saanut tarpeeksi ääniä ?
        Siksi kun niitten jutut on samanlaisia kuin alkeellisimmat täällä.
        Ne elää menneisyydessä, ei reaalimaailmassa. Ei niitä järki-ihmiset äänestä.

        ''Ne elää menneisyydessä, ei reaalimaailmassa. Ei niitä järki-ihmiset äänestä.''

        Jäikö järki-ihmiseltä tämä huomaamatta ''Senioripuolue lakkautettiin 2014.''


    • Anonyymi

      Karvasta! Kävin tänään Helsingissä lekurissa. Täyslippu mennen tullen. Entisen mukaan olisin edes toisen matkan saanut puoleen hintaan. Näin se kusetus toimii!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe