Vem är det som försvarar pakkoruotsi ?

Anonyymi

Vi försvarar svenskan, vårt eget modersmål och inte något skolämne som finskspråkiga elever har.

24

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aktiva blandar alltid ihop svenskan som vi använder i vårt dagliga liv och deras obligatoriska skolsvenska.

      • Anonyymi

        Pakkoruotsittaja blir man också kallad när man använder svenska, sitt eget språk.


      • Anonyymi

        Ingen urskillning alls.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoruotsittaja blir man också kallad när man använder svenska, sitt eget språk.

        Jos kertoo, että pitää hyvänä asiana, että a1-kielen saa valita koulussa, on automaattisesti pakkoruotsittaja. Kieliaktiivin mielestä on parempi osata pelkkää englantia, kuin vaikkapa ranskaa ja englantia molempia. Kielten osaaminen on uhka kieliaktiiville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kertoo, että pitää hyvänä asiana, että a1-kielen saa valita koulussa, on automaattisesti pakkoruotsittaja. Kieliaktiivin mielestä on parempi osata pelkkää englantia, kuin vaikkapa ranskaa ja englantia molempia. Kielten osaaminen on uhka kieliaktiiville.

        Deras logik är inte lätt att förstå.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deras logik är inte lätt att förstå.

        Helt omöjligt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deras logik är inte lätt att förstå.

        Lönar sig inte ens att försöka.


      • Anonyymi

        Med flit gör de det.


      • Anonyymi

        Helt medvetet gör de det.


      • Anonyymi

        En otrolig soppa.


      • Anonyymi

        Det görs helt medvetet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ingen urskillning alls.

        Helt "rådd " av alltihop.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoruotsittaja blir man också kallad när man använder svenska, sitt eget språk.

        Allt räknas till pakkoruotsi.


    • Anonyymi

      Joku pelkää kovasti 'pakkoruotsittajia' palstalla mutta ei osaa kertoa keitä he ovat.

      • Anonyymi

        Aldrig några realistiska svar.


      • Anonyymi

        Jos näkee "pakkoruotsittajia" kaikkialla, on viisainta pysytellä sisätiloissa ja panna korvatulpat korviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näkee "pakkoruotsittajia" kaikkialla, on viisainta pysytellä sisätiloissa ja panna korvatulpat korviin.

        Det gör aktiva troligen och så skriver de propaganda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näkee "pakkoruotsittajia" kaikkialla, on viisainta pysytellä sisätiloissa ja panna korvatulpat korviin.

        Det är säkert det bästa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näkee "pakkoruotsittajia" kaikkialla, on viisainta pysytellä sisätiloissa ja panna korvatulpat korviin.

        Absolut det bästa sättet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det gör aktiva troligen och så skriver de propaganda.

        Det håller aktiva på med ,varje veckoslut.


    • Det går inte att försvara fiktiva saker. Finnarna har gjort sitt val och det är till 100 % svenska.
      Den relevanta frågan lyder: vem försvarar pakkosuomi som är tvingad på alla andra? Svaret är finnarna och speciellt de finnar som inte kan just annat än någon variant av finska.

      • Anonyymi

        Pakkosuomen puolustamiseen pitäisi minunkin mielestäni nyt herätä. Suomi on harvinainen kieli ja sen kirjakielen luominen on ollut iso ponnistus. Ei näytä siltä, että sitä arvostettaisiin korkealle. Tällä palstalla tuntuu monelle olevan tärkeintä, että ruotsin kieli saadaan painettua alas.

        Saadaanko kielen arvostusta nostettua sillä, että painetaan muita kieliä alas? Ei koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkosuomen puolustamiseen pitäisi minunkin mielestäni nyt herätä. Suomi on harvinainen kieli ja sen kirjakielen luominen on ollut iso ponnistus. Ei näytä siltä, että sitä arvostettaisiin korkealle. Tällä palstalla tuntuu monelle olevan tärkeintä, että ruotsin kieli saadaan painettua alas.

        Saadaanko kielen arvostusta nostettua sillä, että painetaan muita kieliä alas? Ei koskaan.

        Helt fel strategi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helt fel strategi.

        Suomi menee pesuveden mukana...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe