Pihi on siis sama kuin kitsas tai saituri. Ei ole tuommoinen siksi, että oikeasti olisi rutiköyhä vaan pihistelee muista syistä. Mistä tuntemasi ihmiset (tai sinä itse) säästävät, niin että ihmetyttää tai jopa naurattaa? Pidetään keskustelu asiallisena, ei nimiä tai -kirjaimia.
Tunnetko todella pihin ihmisen?
33
1840
Vastaukset
- Anonyymi
Mä ainakin syntynyt Laihialla ja katson todella nykyisen koulupakon rapauttavan yhteisöä.
Lapset opetetaan siellä tuhlaamaan luonnonvaroja ja mässäilemään ruualla. Siitä seuraa kaikki kansan sairaudet ja terveyden hoidon turhat rahanmenot.
Koulussa opitaan vessapaperin tuhlaus, kun lapset oppivat, että voi käyttää useamman paperipalan käynnillä.
Kuulevat muilta lapsilta holtittomista ruokailutavoista, että voi syödä useamman aterian päivässä vaikka kouluruokailulla tulee mainiosti toimeen. Illalla voi syödä näkkärin hitaasti, jos liikutaa harrastanut iltasella.- Anonyymi
-
mää tunnen yhen pihipillun, se vain aattelee pillullaan, muttei anna.
- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-
mää tunnen yhen pihipillun, se vain aattelee pillullaan, muttei anna.
-Kun menet seuraavan kerran niin koita sormella ja sanot sille, että haista nyt ittekin, kyllä tämä haisee pahentuneelle.
Sitten saat varmasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun menet seuraavan kerran niin koita sormella ja sanot sille, että haista nyt ittekin, kyllä tämä haisee pahentuneelle.
Sitten saat varmasti.Vetthäpä täällä, sano Oulun poika, kun sormella koitti!
- Anonyymi
Kovalla työllä ansaittuja rahoja ei viitsi tuhlata turhuuksiin. Muutenkin säästelijäs ei joudu vaikeuksiin niiden loisien kanssa, jotka yrittävät hyötyä toisten kustannuksella.
- Anonyymi
Totta kai tunnen itseni.
t. Jari - Anonyymi
Työkaveri vetää rannekellon nupin aina ylös kun kello ei ole ranteessa, siinä kuulemma säästää patteria.
- Anonyymi
Älypuhelimeen kannattaa laittaa pikimusta taustakuva niin akku ei kulu silloin niin paljon ja ilman silmälasejakin näkee paremmin mutta aurinkoon ei kannata jättää paahtumaan silloin.
- Anonyymi
Ei ne ole meidän tuutja jotka ei kykene kaupoissakaan käymään ilman toisten ihmisten vitaalivanassa takaapäin hiiviskelyään.
- Anonyymi
Onko hinku taloon ja uudet juonet yliäyräiden
- Anonyymi
Tosi pihi syö viimeisen aterian velakxi!
- Anonyymi
Saiturit tunnistaa siitä, että mikään ei saisi maksaa oikeastaan mitään, aina valitetaan ja tingitään. Nähdään vikaa siinä ja tässä ym.ym. ja sitten tingitään ja jankutetaan ja vaikka mitä sen sellaista.
Mulle ihan sama, jos kotonaan saituilevat, mutta kun kaupoissakin ja eri palveluissa.
Iisalmessa tiedän ainakin muutaman kitsastelijan. En tiedä mikä asia elämässä on johtanut tuommoiseen.- Anonyymi
Milloin ihmisen elää tonkivalle kysyjälle vastaavat.
- Anonyymi
Tarkoitin oletko hoono Suomi?
- Anonyymi
Se on persoonallisuushäiriö. Googlaa
- Anonyymi
hissinuppi 2 ei vie aivan vielä vintille saakka
- Anonyymi
Minä ainakin olen tavallaan pihi. En ikinä maksa merkistä enkä myöskään osta mitään turhaa. Vaatteita en osta, jos minulla on jo käyttökelpoiset. Näytti sitten miltä hyvänsä!
Nyt joudun kyllä vlitettavasti vähän taipumaan, kun yhtäkkiä on tullut niin kylmät säät. Olen reissussa lokakuun loppuun ja pakannut mukaan lähinnä kesävaatteita. :DD- Anonyymi
Tavaroiden hinnoissa on joskun hyvinkin paljon ilmaa. Jos kerran alennuksella on vara myydä joskus puolta halvemmalla, niin miksi hinnat on niin korkealla. Jos myisi jatkuvasti hieman halvemmalla kaikille, niin kysyntä kasvaisi suuresti. Mutta kun pidetään normaalisti hinnat liian korkealla, ja sitten joutuu alennuksella myymään tosi halvalla.
Hinnat pitäisi perustua tuotantokustannuksiin, ja muihin kustannuksiin mitä kaupassa tulee, eikä yrittää saada liian suurta katetta kerralla.
- Anonyymi
Yks yh mami, vinkuu köyhyyttään vaikka yli 20 vuotta tehnyt töitä ja kahesta pennusta kuitannut elatusmaksut,, yksin huoltaja lisät ja lapslisät, toisesta kuittaa vieläkin. Tuet saanu vuokra murjuihinsa. Palkka sama kuin muillakin tekiöillä siinä firmassa. Ei tarvitsisi välttämättä edes autoa..ilkeeääkin esittää köyhää, ilmeiseti pitää työkavereitaan sen verran pöljänä että meistä kukaan tätä tajuais.
- Anonyymi
Narsisti on aina vaatimassa rahaa ja käyttää hyväkseen hyvä sydämisiä. Nähty on tapauksia ja tämä on tosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narsisti on aina vaatimassa rahaa ja käyttää hyväkseen hyvä sydämisiä. Nähty on tapauksia ja tämä on tosi.
10minuutin ylitöistä saatava tunninpalkka...kesälomallakaan ei pysty olemaan ku vähän aikaa kun on niin saatanan"köyhää"!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10minuutin ylitöistä saatava tunninpalkka...kesälomallakaan ei pysty olemaan ku vähän aikaa kun on niin saatanan"köyhää"!!
Puuttuuko siitä kontensaattori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puuttuuko siitä kontensaattori.
Aina kun lehdet ja radiot päkättää taustalla täysillä tihennettyä tietoa kaikenlaisesta epidemiatilanteesta niin silloin selustassa kohoaa elintarvikkeiden hinnatkin aivan kuin huomaamatta.
- Anonyymi
Ettäkö ihan kyberuhkia, mikäs se semmoinen on, ei ihan vielä paina ollenkaan ei.
- Anonyymi
Joissakin pelivaiheissa olisi hyvä jos varsinaista paksumpaa päivittäispartaa ei koskaan pois ajettaisi vaikka kuinkakin valmetajien synkkäkirjo niin haluasinkin.
- Anonyymi
Harvoin tosin meilläkin näin radikaalia riskiä otettais. Jää vielä porukan sauna väliin..
- Anonyymi
Köyhän kirous on se, että säästää vika paikassa. Itse en ostanut 5 euron kohdevalaisinta läppärin näppäimille, koska se tuntui kalliilta. Olisin tarvinnut sitä tuhansia kertoja, mm. nyt. Hehheh.
- Anonyymi
Kiristäkää lisää, niin pihiyteni lisääntyy.
- Anonyymi
Jos on rutiköyhä, niin silloin pihistelee, oikeasti. Kuningatar Elisabet II tosin kuulemma sammutteli Buchinhamin palatsissa valoja.
- Anonyymi
Edesmennyt suurosake omistaja piti talvisin talonsa niin kylymänä että akkakin lähti.
Yleensä akka lähtee juomalla..
- Anonyymi
Minä oon aika pihi. Teepussit käytän useampaan kertaan. Ensin kaksi kertaa, sitten kerään näitä kaksi kertaa käytettyjä useamman pussin ja haudutan niistä teetä kolmannen kerran.
Jos käyn yleisessä vessassa niin aina lähtee vajaa vessapaperirulla mukaan tai ainakin kymmenkunta arkkia, näin teen myös jos käyn ystäviltä kylässä. - Anonyymi
Pesen kertakäyttö astiat. La käännän sukat toisinpäin. Tasapainon vuoksi ostelen kokoajan autoja ja muita jänniä kapineita. Näkyy vituttavan.
- Anonyymi
Minä taasen kusenkin ruikkimalla, kun ei millään raskis kaikkia kerralla ulos päästäni päästää. Ostin ulko käyttöön tarkoitettuja energian säästö lamppuja ulko käyttöön. Ne todellakin säästävät energiaa kun eivät pakkasessa toimi.
Olisin enemmän säästänyt jos olisin jättänyt kokonaan ostamatta.
Kahvinsuodatin pussit käytän ainakin kahdesti tai kolmesti.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251098Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54893- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126863Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759