Vanha gobeliini

Unissakävelijä

Oltiin talon ulkopuolella menossa töihin erään työkaverin kanssa. Kysyin häneltä, olisko hallinto-osastolla mulle jotakin tiimitöitä. Hän vastasi, että PR-osastolla on melko vaikea työskennellä ja sanoin, etten sinne haluakaan.
Sitten oltiin jo töissä jossakin kokouksessa isossa neukkarissa. Peräseinällä koko seinän peittävän maalauksen päälle oli joku ripustanut vanhan gobeliinin, jonka olen heittänyt roskiin joskus yli 20 vuotta sitten. Siinä neidot tanssivat piirissä käsityksín metsän keskellä niityllä. Huomasin, että gobeliini oli puhdas ja päätin, että nappaan sen mukaan jossakin vaiheessa, kun se kerran on minun.

Sitten kysyin gobeliiniin liittyvän unen selitystä eräältä ATK-osaston mieheltä. Hän sanoi, että se tarkoittaa tätä ja vei minua ATK-osastoa pitkin. Selityksessä oli I maailmansotaa, kuolemaa, II maailmansotaa, elokuvasotaa, vanhoja paketoituja poisvietäviä ATK-laitteita useita eri versioita ja sitten uusin versio, jonka johdon hän pyysi viemään kerrokseeni johonkin pölyttömään kuivaan paikkaan, jossa kukaan ei pääsisi koskemaan mustaan pieneen pehmeään, kumimaiseen osaan. Yritin löytää sopivaa paikkaa, naulakon päältä yms. Se oli vaikea tehtävä. Johdon oli tarkoitus saada kerrokseni ATK-laitteet toimimaan uuden version mukaan.

Olen kyllä unista kiinnostunut, joten unien selitykset näkyvät niissäkin. Mutta tietäisikö joku, mitä varsinkin tuo gobeliinijuttu tarkoittaa?

4

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain mielenkiintoista

Jotain löydät itsestäsi tai ylipäätään menneisyydestäsi:
      Osaamista asiaan, jonka luulit unohtuneen. Jotain, josta on hyötyä esim. uutta työtä hakiessa. Se voi olla jokin harrastus, jonka hallitseminen yllättäin onkin tarpeellinen taito.

Kysyitkö valveilla joltain ATK-kaverilta gobeliiniunen merkitystä vai näitkö unta että kysyit merkityksiä?
      Tämä olisi nyt tärkeää tietää.

T: Siipirikko

• Unissakävelijä

En tosielämässä kysellyt ATK-osaston mieheltä mitään, vaan näin unta, että kyselin häneltä unen selitystä.
        Kiitos gobeliini-selityksestä, se kuulostaa lupaavalta, mitähän lieneekään.

• sitten näin:
        Unissakävelijä kirjoitti:

En tosielämässä kysellyt ATK-osaston mieheltä mitään, vaan näin unta, että kyselin häneltä unen selitystä.
        Kiitos gobeliini-selityksestä, se kuulostaa lupaavalta, mitähän lieneekään.

Kun kysyit unessa neuvoa joltain, saatat tarvita "opastajan" valve-elämän kysymyksissä.
        Tuollainen opastaja voi hyvinkin olla unennäkijän "toinen minä", ei välttämättä konkreettinen henkilö.

Kun joudut sitten sen valinnan eteen, se on jonkin verran työlästä mutta jos et tuntenut unessa itseäsi kärsimättömäksi, rasittuneeksi tai ylipäätään jotain negatiivista tuntevaksi, et koe sitä työläyttä sellaiseksi valveillakaan.
        Veikkaanpa, että jatkoa tulee uniisi.

• Haluaisit elämääsi lisää yhteisyötä, yhteen hiileen puhaltamista. Saatta koskea myös itseäsi, että ei yksi puoli vedä yhteen suuntaa ja toinen toiseen, esim. järki ja tunteet. Mainostaminen eli "esittäminen" ei sinua enää kiinnosta. Olet siis kiinnostunut enemmän aidosta olemisestasi.

Sinua sinne johdattelee vanha gobeliini, kenties se kertoo sinusta jotain 20 vuotta sitten. Millainen silloin olit, oletko hukannut jotain itsestäsi matkan varrella. Mikä esim. silloin sai sinut innostumaan ja unohtamaan ajankulun. Joka tapauksessa sille olisi taas käyttöä. Se on kaikesta huolimatta (hylkäämisestä, unohtamisesta) edelleen hyvin käyttökelpoinen. Neuvotteluhuone voi olla paikka itsessäsi. Onko se neuvottelukysymys vain? Gobeliinin aihekin voi olla vihje tästä asiasta. Metsä= alitajunta. Tytöt ympärillä viestivät huolettomuutta, lasta meissä. Metsäntytöt jotain salaperäistä ja alkukantaistakin, viettejä, tunteita.

Atk laitteet uusiksi. Siis jostain mielenroinasta ja ohjelmoinneista on päästävä. Salaisuudeksi vielä jää itseltäsikin mitä tuleman pitää kunhan nyt ensin teet itsellesi tilaa jollekin uudelle tulla. Jostain joudut luopumaan, sehän on sitten selväkin. Vaikkapa riippuvuuksista (jos niitä on) ja pientä sotaa se sitten vaatii...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe