Ncc, Skanska, Palmberg jne

mitä eroa?

Onko kellään tietoa mitkä ovat "hyviä" rakennusfirmoja vai pitäisikö kysyä mitkä ovat hyviä arkkitehtifirmoja? Esim. näitä uudiskohteita on Helsingissä vaikka kuinka mutta eri hintaisia ja eri laatuista rakentamista. Onko jonkun yrityksen asunnot erityisen hyvämaineisia (hyvistä materiaaleista valmistettuja)?

10

1938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietiskelijä

Voi olla että jotain eroja on vaikka siinä, millainen narunpätkä tai rautalanka elementtihirviöön pistetään koristeeksi.

Lähtökohtaisesti kaikki on samaa skeidaa. Rakentamisen kriteereinä on halpuus, halpuus ja vielä kerran halpuus. Meteli kuuluu läpi, talo on 5 vuoden päästä hirveän näköinen, pelkkää sutta kaikki.

Voi olla että jossain on hyvin rakennettujakin taloja. Muistaakseni Malmille tehtiin muutama vuosi sitten talo, jossa laatuun ja äänieristykseen kiinnitettiin huomiota. Siinä oli vain se vika, että rakennusliikkeelle ei jäänyt tavanomaista 500%:n katetta.

• +0+090+9

Palmberin olevan paras.

Ncc taloon en koske pitkällä tikullakaan.

Skansaka taas keskitasoa.

Kokemusta 2 uudiskohteesta.

• alkup.

Jaahas, no mitkäköhän asunnot on oikeasti sitten hyviä? Kun täällä haukutaan 60-70-luvun rakentaminen vaikka niissä asunnoissa mitä itse olen käynyt katsomassa kaikki seinät ovat olleet kiveä/betonia (äänieristys ainakin toimii). (Meidän nykyisessä 70-luvun kaupungin vuokra-asunnossa on kyllä ohuet seinät ja äänet kuuluu läpi mutta on niitä hyviäkin vanhoja asuntoja)
        Luulin että uudet asunnot olisi hyviä kun hintaa on ainakin paljon! Mutta ehkä niillä tehdäänkin suurimmat voitot? Kertokaa nyt kannattaako ostaa uusi asunto vai kunnon 60-70-luvun asunto??

• +8+08+09+09+0
        alkup. kirjoitti:

Jaahas, no mitkäköhän asunnot on oikeasti sitten hyviä? Kun täällä haukutaan 60-70-luvun rakentaminen vaikka niissä asunnoissa mitä itse olen käynyt katsomassa kaikki seinät ovat olleet kiveä/betonia (äänieristys ainakin toimii). (Meidän nykyisessä 70-luvun kaupungin vuokra-asunnossa on kyllä ohuet seinät ja äänet kuuluu läpi mutta on niitä hyviäkin vanhoja asuntoja)
        Luulin että uudet asunnot olisi hyviä kun hintaa on ainakin paljon! Mutta ehkä niillä tehdäänkin suurimmat voitot? Kertokaa nyt kannattaako ostaa uusi asunto vai kunnon 60-70-luvun asunto??

Voisit ensin itse valaista mitä hyvää on 60-70 luvun museoasunnoissa?

• asunnosta
        alkup. kirjoitti:

Mulla on kokemuksia asumisesta yli 15 kerrostalo-asunnossa. Näistä ehkä kahdessa - kolmessa oli hiljaista, mikä johtui fiksuista naapureista eikä niinkään rakentamisen laadusta.

Pari pahaa pettymystä on ollut. Vuonna 1940 rakennettu talo oli aivan järkyttävä kanankakkamesta, jossa omasta rauhasta ei ollut tietoakaan. Vuonna 2002 rakennettu elementtihöskä oli sekin melkoinen järkytys; naapurin kakarat saivat aikaan metelin, joka oli viedä mielenterveyden.

Nyt asun vanhassa, 1950-luvulla rakennetussa paskassa, josta olen muuttamassa pois. Kaikki kuuluu läpi. Lorotus kuuluu, pieru pärisee, askeleet kaikuvat töminänä naapuriin.

Tämä on tärkein syy sille miksi kuulun tuhnuttajiin. Asuminen on niin heikkolaatuista tässä ahneiden monopoligryndereiden maassa, että oman ostaminen on aivan liian suuri riski. Mieluummin suhnutan ja vaihdan kämppää, kun saan hankalat naapurit. Ja tällä hintatasolla, mikä helsingissä vallitsee, vuokralla asuminen on kaiken lisäksi järkevääkin.

Älä osta omaa, vaan mene vuokralle. Pääset helposti karkuun, jos talossa asuu häiriköitä.

• pieru pärisee
        asunnosta kirjoitti:

Mulla on kokemuksia asumisesta yli 15 kerrostalo-asunnossa. Näistä ehkä kahdessa - kolmessa oli hiljaista, mikä johtui fiksuista naapureista eikä niinkään rakentamisen laadusta.

Pari pahaa pettymystä on ollut. Vuonna 1940 rakennettu talo oli aivan järkyttävä kanankakkamesta, jossa omasta rauhasta ei ollut tietoakaan. Vuonna 2002 rakennettu elementtihöskä oli sekin melkoinen järkytys; naapurin kakarat saivat aikaan metelin, joka oli viedä mielenterveyden.

Nyt asun vanhassa, 1950-luvulla rakennetussa paskassa, josta olen muuttamassa pois. Kaikki kuuluu läpi. Lorotus kuuluu, pieru pärisee, askeleet kaikuvat töminänä naapuriin.

Tämä on tärkein syy sille miksi kuulun tuhnuttajiin. Asuminen on niin heikkolaatuista tässä ahneiden monopoligryndereiden maassa, että oman ostaminen on aivan liian suuri riski. Mieluummin suhnutan ja vaihdan kämppää, kun saan hankalat naapurit. Ja tällä hintatasolla, mikä helsingissä vallitsee, vuokralla asuminen on kaiken lisäksi järkevääkin.

Älä osta omaa, vaan mene vuokralle. Pääset helposti karkuun, jos talossa asuu häiriköitä.

"pieru pärisee"

Sulla oli naapurissakin tuhnuttaja.
        Tai siis ei tuhnuttaja, vaan rehellinen piereskelijä.
        Mä oonkin aina ollut sitä mieltä, että tuhnuttelijoissa on jotain epäilyttävää. Pierun pitää kuulua !.

• asunnosta
        pieru pärisee kirjoitti:

"pieru pärisee"

Sulla oli naapurissakin tuhnuttaja.
        Tai siis ei tuhnuttaja, vaan rehellinen piereskelijä.
        Mä oonkin aina ollut sitä mieltä, että tuhnuttelijoissa on jotain epäilyttävää. Pierun pitää kuulua !.

Ken pierua pidättää, sillä on muutakin vilunkia mielessä.

Mutta ei se ole normaalia, että joutuu kuuntelemaan naapurin pieruja ja haistelemaan niiden pierujen ja röökin yhdessä aiheuttamaa hajua. Polttais edes jotain kunnon tupakkaa, mutta tietenkin se käryttää mahorkkaa.

Tämä herra lopettaa palkkatyön heti, kun rahaa on tarpeeksi kasassa.

• kuin minulla
        asunnosta kirjoitti:

kokemusta useasta eri kerrostalosta, ja olen samaa mieltä että hiljaisessa on ollut fiksut naapurit. vanhat huonoja, uudet huonoja. osakkeenkin olen kerran kerrostalosta omistanut, enkä toista kertaa hanki. olen juuri muuttamassa 70-luvun ns. aravavuokra-asuntoon koska uusi 2003 vuoden talo oli pettymys. eipähän ainakaan harmita se, että maksaa kovaa vuokraa huonosta.

• uudet huonoja
        kuin minulla kirjoitti:

kokemusta useasta eri kerrostalosta, ja olen samaa mieltä että hiljaisessa on ollut fiksut naapurit. vanhat huonoja, uudet huonoja. osakkeenkin olen kerran kerrostalosta omistanut, enkä toista kertaa hanki. olen juuri muuttamassa 70-luvun ns. aravavuokra-asuntoon koska uusi 2003 vuoden talo oli pettymys. eipähän ainakaan harmita se, että maksaa kovaa vuokraa huonosta.

Mainostetaan muka kelluvia kuulia ja paksuja seiniä. Kattia kanssa. Samaa ö-luokan laatua kuin aina ennenkin. Brasiliasta kotoisin oleva työkaverini kummeksui, miksi täällä tehdään niin huonoja taloja, kun heillä päin seinät ovat vähintään metrin paksuisia.

Vastasin siihen, että vielä sata vuotta sitten suomessa oli tapana istua perheen kanssa yhdessä p..lla ulkohuussissa. Perinteet velvoittavat.

• Kamppi

Kyllä löytyy uusia tosi laadukkaita taloja.
      Esim. helsingin kamppiin rakentaa westerlund, paikallaan rakentaen uudet kerrostalot, kampin asunnoissa on paikalla valettu paksu välipohja uiva lattiarakenne, paikalla valetut väliseinät paksuus 220.mm, kun normaali elementtitalossa ne ovat 180.mm..
      Uskon että HILJAISTA On, arkkitehti ALPo HALME rakensi espoon vestendiin 1988 erikoisäänieristetyn kerrostalon, siitä on tullut paljon kiitollista palautetta.

Kokonaisuudessaan kyllä uudet talot ovat parempia, kuin vanhat, olen asunut monen ikäkauden asunnossa ja parhaita ovat olleet 2000-jälkeen rakennetut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      429
      3192
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      93
      2481
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      80
      2073
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      129
      1800
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      144
      1687
    6. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      21
      1383
    7. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      76
      1349
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      309
      1178
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      19
      1145
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1059
    Aihe