Paljonko Avensis kuluttaa polttoainetta?

Anonyymi

Laitoin Flexfuel boxin vanhaan 1,8 bensafarkkuun ja ensimmäinen mittatankkaus näytttää kulutukseksi 8,7l/100km ( puhdasta E85) sekalaisessa ajossa ja 200km vedin päältäajettavaa peräkärryllä perässä. Kokonaismatka oli n 500km.

En koskaa mitannut keskikulutusta bensalla ja kiinnostaisi mikä olisi vastaava kulutus bensalla, vastaavassa ajossa. Mielellään mitattu kulutus....

Ajotietokone väitti kulutukseksi 6,8l/100km, joten ainakin E85 käytettäessä on aika epäluotettava.

6

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkan vielä arvioimalla kulutusta bensalla....
      Matka-ajoa ilman kuormaa 200km x 6,1l / 100 = 12,2l
      Matka-ajoa peräkärry + 150kg kuorma 200km x 8L/ 100 = 16l
      Taajama-ajoa 100km x 7l /100 = 7
      500km ilmastointi päällä x 0,4l/100 = 1,6l

Total 36,8l / 5 = 7,36 l/100km tämä on siis arvio joka voisi olla aika lähellä 98/95 käytettäessä.

Lasku E85 8,7l /100km x 1,949€ = 16,95€/ 100km
      Arviolasku 98 7,36l x 2,59€ = 19,06€ / 100km

Erotus 2,11€ / 100km E85 hyväksi

• Anonyymi

Nyt uusi mittaus ilman peräkärryä a. N 80% matka_ajoa 20% kaupunki taajama_ajoa.
      Kulutus e85. 8,27l /100km

• Anonyymi

Nyt kolmas tankkaus pääasiassa 60% taajama_ajoa km 449 ja kulutus 8;76 l sadalla
      Kokonaisuudessa ajettu 1437 km ja keskikulutus 8;44l/100km
      Se myytti on ainakin kumottu että kulutus lisääntyisi 30% koska silloin keskikulutus pitäisi olla 5;904l/100 E95 käytettäessä. Ja tämä ei liene mahdollista....

Auton ääni on paljon miellyttävämpi ja pehmeä sekä hiljaisempi.
      Käyntiin taas lähtee huonommin ja kaasua pitää käyttää alhaalla jotta boxi tajuaa mitä tankissa on

• Anonyymi

Nyt oli matka ajoa 538 km ja ajoin vakkarilla 110kmh ( todellinen 105kmh). Ja kulutus oli 8;018 l sadalla. 1.809 maksoi litra E85 joten noin 14.50€ maksoi 100km

• Anonyymi

Ja nyt loppulaskelma.
      28.6 oli tankista loputkin tava bensat poltettu ja 3 kertaa tankattu E85 .
      Nollasin tripin ja täytin tankin E85, kunnes ensimmäisen kerran pistooli naksahti.
      Jatkossakin käytin tätä yhden naksauksen tankkausta.

Ajoin sekalaista ajoa ihan normaalisti, taajama-ajoa, peräkärryn vetoa ja matka-ajoa vakkarilla 110 kmh mittarin mukaan

Kokonaisuudessa ajoa 2846 km ja keskikulutus 8,237 L/100km ( puhdasta E85)
      Rahallisesti säästin alussa kun E85 oli selkeästi 0.6-0,8€ halvempaa kuin E95

Nyt E95 on laskenut hinnaltaan nopeammin kuin E85 ja eroa on hinnassa vain 0,40€ joten on aika sama hinnan puolesta kummalla ajaa.

Vaimon mielestä ajamme silti E85 käyttäen ,koska ääni autossa on hiljempi ja miellyttävämpi, sekä päästöt ovat 80% pienemmät.

E85 on myös kotimaista ja pyrimme aina suosimaan kotimaista tuotantoa.
      Lihat ja kalat ostamme aina kotimaista jos suinkin mahdollista.

Tämä oli itselleni mielenkiintoinen kokeilu ja vaikka säästöt aika vaatimattomiksi jäävätkin ,niin olen tyytyväinen Flexfluel boxin käyttäjä jatkossakin.

Pakkaskeleillä siirryn E95 ja keväällä taas E85 ;)

• Anonyymi

Kaiken minkä tankkaat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ökyä! Aki Manninen tykittää Putin-koiran ja mega-kärryn kanssa: "Känni ja kihlat, molemmista..."

Kolme kovaa: Aki Manninen! Putin-koira! Öky-auto! Ja nyt Akilla on todellakin asiaa, sillä hän on kirjoittanut Instassa vaikeistakin asioista elämässä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      4119
    2. No nyt! Vappu Pimiä hehkuttaa tätä "salaista asetta" - Peffa ei reagoi, kun sen sujauttaa alle

No nyt on nokkela "salainen ase"! Pimiä on kyllä aikamoinen pakkaus, energiaa riittää. Hän varmasti herättää vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      2906
    3. Iskeekö Venäjä Suomeen?

Mitä mieltä ootte iskeekö Venäjä Suomeen? Pelottaako teitä miten tässä käy? Mä tunnustan että mua pelottaa. Mun äiti sanoi aikoinaan että Venäjältä
      Maailman menoa
      357
      1803
    4. Milloin sä olet viimeksi nähnyt kaipaamasi henkilön?

Mä näin maanantaina pikaisesti naisen.
      Ikävä
      103
      1428
    5. Taas se nähtiin. USA on itse piru

Miksi Venäjää syyllistetään omien kaasuputkiensa räjäyttämisestä, ja miksi radioon päästetään paskiaisia syyllistämään Venäjää, kun mitään ei ole todi
      Kokkola
      103
      940
    6. Taas kerran, anteeksi

Anteeksi että turhaan huolestuin Vain koska mua aiemmin kaipasit Siitä mun pitäisi tajuta olla onnellinen Mut kiusaajan valheisiin takerruin Ja ihan o
      Romantiikka
      173
      937
    7. Tuijotan yhden ihmisen

wa-kuvaa ja tekisi mieli kirjoittaa sinne pieni viaton viesti: Hyvää viikonloppua X! Tässähän se menee mitä varmimmin väärään osoitteeseen ja laitan s
      Ikävä
      41
      761
    8. Venäjästä tulee hitaasti mutta varmasti supervalta

Venäjä on pikkuhiljaa palautumassa samaan tilaan kuin Neuvostoliiton kulta-aikoina viime vuosisadan puolivälissä. Putin on täydellinen kapteeni ohjaam
      Maailman menoa
      288
      758
    9. Jari Sillanpää paljastaa huumearjen kiroista: "Kauanko voin ottaa, ennen kuin lähden..."

Karua... Ex-tangokuningas jäi kiinni auton ratista metamfetamiinin eli kristallihuumeen vaikutuksen alaisena v. 2017. Hän sai tuomion ja ehdollista v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      754
    10. Miksi media haluaa ylläpitää valheellista kuvaa Martinan urheilullisesta tasosta

Martina on nätti ja sanavalmis ihminen, mutta urheilijana aivan kuntotasoa. Hyvän kuvan Martinan tasosta antaa hänen aikansa ja sijoituksensa tänä vuo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      742
    Aihe