Laittakaa moottoripyörään lisävalot

Anonyymi

Autolla ajaessa on huomannut, että ne moottoripyörät joissa on lisävalot ja mahdollisimman kaukana pyörän keskilinjasta, erottuvat parhaiten. Jotkin kirkkaat ledit, niin riittää laturissakin teho.

Sellainen joka itse ei ole ajanut moottoripyörällä, yksittäinen valo merkitsee mopoa, tai sitä ei huomio ollenkaan. Oikeastaan lisävalot voisi olla pakolliset moottoripyörässä, tulisi vähemmän näitä ikäviä autojen eteen tulemisia sivuteiltä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008926306.html

Motoristin kannattaa aina pudottaa nopeutta riittävästi, vaikka 40 - 50 km/h ja varautua jarruttamaan, kun joku kärkkyy sivutieltä, tai on auto kääntymässä vasemmalle vastaantulijoiden kaistalla.

10

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedoksi niille joilla ei ole ajokorttia, yksittäinen valo voi merkitä sekä mopoa että moottoripyörää, tämän pitää tietää jotta ajokortin saa, tai sitten on syytä hankkia lasit.

      Motoristeille tiedoksi, ajonopeutta ei kannata pudottaa koska silloin jotkut varmasti luulee mopoksi.

      • Anonyymi

        Sinun agenda tiedetään, mitä enemmän onnettomuuksia, sitä kovempi kiima ja into sinulla on.

        Kun luet artikkelin mp-onnettomuudesta, muutamassa minuutissa postaat kirkuen sen tälle palstalle entisten lisäksi.

        Olet selkesti psykiatrisen hoidon tarpeessa, ota yhteyttä terveyskeskukseen, saat sieltä lähetteen. Kaikille parempi, että toimit ennen, kuin teet itsellesi, tai jollekin muulle jotakin peruuttamatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun agenda tiedetään, mitä enemmän onnettomuuksia, sitä kovempi kiima ja into sinulla on.

        Kun luet artikkelin mp-onnettomuudesta, muutamassa minuutissa postaat kirkuen sen tälle palstalle entisten lisäksi.

        Olet selkesti psykiatrisen hoidon tarpeessa, ota yhteyttä terveyskeskukseen, saat sieltä lähetteen. Kaikille parempi, että toimit ennen, kuin teet itsellesi, tai jollekin muulle jotakin peruuttamatonta.

        Hyvin sanottu 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun agenda tiedetään, mitä enemmän onnettomuuksia, sitä kovempi kiima ja into sinulla on.

        Kun luet artikkelin mp-onnettomuudesta, muutamassa minuutissa postaat kirkuen sen tälle palstalle entisten lisäksi.

        Olet selkesti psykiatrisen hoidon tarpeessa, ota yhteyttä terveyskeskukseen, saat sieltä lähetteen. Kaikille parempi, että toimit ennen, kuin teet itsellesi, tai jollekin muulle jotakin peruuttamatonta.

        Pakkohoitoon se 'postaaja ' pitäisi heti viedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohoitoon se 'postaaja ' pitäisi heti viedä

        Se hullu tehtaille palstalle typeriä MP onnettomuus avauksiaan ja vastailee niihin itse.
        Parempi kun kukaan muu ei klikkaa niitä auki, saati ala vastailemaan.


    • Anonyymi

      Ihan hyvä idea,olenkin ajatellut laittaa sellaiset led lisävalot keulalle.
      Tuo että kun sivutieltä ajelee pääväylälle auto,on ollut tapana olla jo sormet etujarrun kahvalla valmiiksi ja monesti jos sieltä tullaan vallattomasti vauhdilla on tullut jo otettua se 10-20 vauhdista pois.
      En usko että sieltä kukaan tulee tarkoituksella mutta mp voi jäädä näkemättä.
      Ollaan varovaisia liikenteessä,puolin ja toisin.

      • Anonyymi

        Varovainen täytyy todellakin olla. Autoilla ajelee 80 v porukkaa ihan vanhasta muistista.
        Hyvä kun rekan erottavat, moottoripyörästä puhumattakaan.
        Samoin vastikään kortin saaneita junnuja ja kerran vuodessa auton rattiin hyppääviä nyppiä. Motoristin on syytä olla hereillä.


    • Mielestäni aloittajan tilanteessa jossa ei erota muita tiellä liikkujia pitäisi omatoimisesti lopettaa ajelut oman ja muiden turvallisuuden takia.

      • Anonyymi

        Luuletko, että ongelma ratkeaa sinun toiveellasi?

        Ei ne puolisokeat hidasälyiset autoilijat mihinkään katoa liikenteestä, niiden määrä vain kasvaa vuosittain.


    • Anonyymi

      Mä näen kaiken kahtena. Yksi valo näkyy kahtena valona, jne. Tämä vaiva on tullut viimeisen vuoden aikana. Optikon mukaan lasit on kuten pitääkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe