Yhteinen talous vs eri talous

Anonyymi

Kokemuksia, plussat miinukset?

17

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastausten puute kertoo ettei tälle palstalle enää tulla kohtaamaan kanssaeläjiä ja kohtalonsiskoja.

      Tälleen sinkkuna asuen mutta parisuhteessa eläen ne plussat olisi lähinnä rahatalouteen liittyviä. Ehkä seksikin olisi spontaanimpaa. Miinuksia ei nyt just tuu mieleen.

      Erillään asuessa molemmilla on oma tila ja aika. Yhdessä vietetyt hetket on kultaa. Kun se ”kani”vaihe on jo kaukana nuoruudessa 🤣

      Mitäs miinuksia itse näet yhdessä asumisessa?

    • Anonyymi

      Yhteinen talous, jos toisella minua enemmän rahaa.

      • Anonyymi

        Eihän lesbonainen ajattele noin raadoollisesti. eihän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän lesbonainen ajattele noin raadoollisesti. eihän?

        Olen ihan tosissani, milloin lähdetään treffeille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän lesbonainen ajattele noin raadoollisesti. eihän?

        Ei toivottavasti.


    • Anonyymi

      Erillinen talous niin ei tule ongelmia jos ja kun ero sitten aikanaa tulee.

    • Anonyymi

      Erikseen. Ei äkkimuuttoja yhteen tai muita haihatteluja. Piste.😏

    • Anonyymi

      Eri osoitteet, mutta kummassakin tuntee olevansa kotonaan. Ei kodiksi tuntumiseen tarvi kirjoja muuttaa saman katon alle. Riittää että sen katon alla on jotain todella tärkeetä.

      • Anonyymi

        Toivottavasti löytyy vielä naisia jotka osaa nähdä asiat tuohon tyyliin. Itse tarvitsen myös omaa tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti löytyy vielä naisia jotka osaa nähdä asiat tuohon tyyliin. Itse tarvitsen myös omaa tilaa.

        Tuskin näin vaan 2 ihmistä aattelee. Eiköhän niitä oo muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin näin vaan 2 ihmistä aattelee. Eiköhän niitä oo muitakin.

        Tuntuu olevan tietynlainen harhaluulo, että etäsuhde (erillään asuminen) olis sama asia kun vapaassa suhteessa olevilla. Ei se niin ole. Jollei asu yhdessä, ei silti tarkota ettei olis sitoutunut toiseen.


    • Anonyymi

      Yhteinen taloustili, jos asutaan yhdessä. Molemmat laittaa sinne saman summan kuukausittain. Käytännössä helpompaa kuin jatkuva maksujen setviminen. Erillään asuessa ei ole tarvetta, koska ei ole yhteisiä talousmenoja samalla tavalla.

    • Anonyymi

      Oma rauha. Saa yksin keskittyä tekemisiinsä. Varsinkin vapaa-ajan tuntimäärien ollessa vähäiset palautuminen on tärkeää.
      Nukkuminen helpompaa. Ei häiriinny toisen heräämisistä tai valveilla olosta.
      Olen siisti ja hygieeninen mutta ei tarvitsisi kuunnella toisen valituksia jos ei heti siivoa jälkiään tai pyykkejä pois.
      Verkon välityksellä yhteydenpito ei kuluta omaa energiaa yhtä paljon kuin jos pitää sosialisoida jatkuvasti livenä.
      Livenä kanssakäymistä arvostaa enemmän ja se on laadukasta.
      Seksi on parempaa.
      Suhteeseen ei tule tylsää vaihdetta yhtä nopeasti kuin saman katon alla 24/7 asuvilla.
      Toinen ihminen ei vaikuta mahdollisiin asumistukiin.

      - Jos välimatka on pitkä ja matkustaminen hankalaa.

      Eli tämä oli vähän "kerro olevasi introvertti ilman, että kerrot olevasi intovertti".

    • Anonyymi

      Minun rahat ovat yhteisiä ja vaimon rahat vaimo .

      • Anonyymi

        Mikäs se oli? Kaikki mikä on sinun on myös minun. Kaikki mikä on minun on minun 😅 pussi nallekarkkeja tälle surullisenkuuluisan sanomisen keksijälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs se oli? Kaikki mikä on sinun on myös minun. Kaikki mikä on minun on minun 😅 pussi nallekarkkeja tälle surullisenkuuluisan sanomisen keksijälle.

        Ositus tehdään vasta avioerossa. Siihen asti kummankin omaisuus on ihan omassa hallinnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ositus tehdään vasta avioerossa. Siihen asti kummankin omaisuus on ihan omassa hallinnassa.

        Onko tukka piukalla? En viitannu millään tapaa sitä noin. Vaan on ihmisiä ku mieluusti käyttää toisen rajoja, mut omistaan pitää kiinni kynsin ja hampain.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe