Uusi 30hp efi josta saa 40 tai yli

Anonyymi

Mulla vene jossa max 22kw eli 30hp, se on kuitenkin veneelle aivan liian pieni sillä 3 päällä mamuaalinen trimmikone 30hp saa veneen liukuun juuri ja juuri.

Mitä suosittelette, yamahasta saa 30-> 40 kuulema ja vanhasta mercurystä myös ei siis tohatsun tekemästä. Yamahan paino on vaan melkein 100kg joten en haluaisi tuplata nykyisen moottorin painoa.

51

1434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihda koko paketti itsellesi sopivan osan. Tai laitat se kolmekymppisen kuntoon niin eiköhän se siitä.

      • Anonyymi

        Moottorissa ei ole vikaa, painoa päälle tullessa perään moottori menee liian syvälle. Kun trimmaa ylöspäin asia korjaantuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorissa ei ole vikaa, painoa päälle tullessa perään moottori menee liian syvälle. Kun trimmaa ylöspäin asia korjaantuu.

        Vai niin...


    • Anonyymi

      Itse aloittaisin potkurikokeiluilla. Potkurin vaihto vastaan auton vaihteita. Omissa veneissä se lisäpotku jotta saa vähän runsaammin kuormatun veneen liukuun on muutaman kerran hoitunut tällä, yleensä muutaman solmun vauhdin menetyksellä.

      • Anonyymi

        On kokeiltu, täysin turhaa touhua kun moottori kiertää yks päällä 5600 kun rajotin 5700.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kokeiltu, täysin turhaa touhua kun moottori kiertää yks päällä 5600 kun rajotin 5700.

        Jos ei yksi päällä moottori ota täysiä kierroksia , niin potkuri on liian jyrkkä . 2 tuumaa loivempi olis varmaan sopiva .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei yksi päällä moottori ota täysiä kierroksia , niin potkuri on liian jyrkkä . 2 tuumaa loivempi olis varmaan sopiva .

        Väärin, rajoittimee ei saa osua. Potkuri on vakio joka just oikea tuoho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, rajoittimee ei saa osua. Potkuri on vakio joka just oikea tuoho.

        Joissakin veneissä voi olla perusteltua, että kuormaamattomana kuskin täytyy osata käyttää kaasua, ettei mene rajoittimelle.
        Tällä tavoin pienelläkin teholla saadaan käypä suorituskyky isolla kuormalla.

        Mutta jos käyttäjä on tumpelo, niin sitten ei auta kuin ”ylimitoittaa” kaikki, myös teho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin veneissä voi olla perusteltua, että kuormaamattomana kuskin täytyy osata käyttää kaasua, ettei mene rajoittimelle.
        Tällä tavoin pienelläkin teholla saadaan käypä suorituskyky isolla kuormalla.

        Mutta jos käyttäjä on tumpelo, niin sitten ei auta kuin ”ylimitoittaa” kaikki, myös teho.

        Sehän se kun joidenki veneillä on muitakin kuskeja kun yksineläjällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, rajoittimee ei saa osua. Potkuri on vakio joka just oikea tuoho.

        Kun täydet kierrokset pitäis saada vielä kuormattuna , niin tuo potkuri on liian jyrkkä . 2 tuumaa loivempi on varmasti parempi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun täydet kierrokset pitäis saada vielä kuormattuna , niin tuo potkuri on liian jyrkkä . 2 tuumaa loivempi on varmasti parempi .

        Ei ole kyselty täysiä kiekkoja kuormattuna. Lue otsikko ja ota happea, sitä kyseltiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, rajoittimee ei saa osua. Potkuri on vakio joka just oikea tuoho.

        Vakiosta en tiedä , mutta 2 tuumaa liian jyrkkä tuo "vakio " on .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakiosta en tiedä , mutta 2 tuumaa liian jyrkkä tuo "vakio " on .

        Heh, et tiedä vakiosta mutta kuitenkin tiedät liian jyrkkä on o. Mahtavaa. 😂


    • Anonyymi

      Se suositus on syystä. Veneen ominaisuudet ei ehkä kestä enemmän painoa tai tehoa. Oket ostanut huonon veneen. Vaihda se ennemmin.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Kaverillani 90hp kone 60hp max veneessä viimeset 30v eikä ongelmia ja moottori siihen aikaan saatu papereihin eli laillinen peli. 4-tahti moottorit alaväännöltää huonoja siks vähä isompi kun rajotus olis paikallaa mutta 4-tahdit painaa enemmän ja sitä perään ei tarvis yhtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kaverillani 90hp kone 60hp max veneessä viimeset 30v eikä ongelmia ja moottori siihen aikaan saatu papereihin eli laillinen peli. 4-tahti moottorit alaväännöltää huonoja siks vähä isompi kun rajotus olis paikallaa mutta 4-tahdit painaa enemmän ja sitä perään ei tarvis yhtää.

        Itse olet pelkkä höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet pelkkä höpö höpö.

        No mutta argumentoin asiani toisin kun sinä.


    • Anonyymi

      Lähtisin myös kokeilemaan pienempinousuista potkuria.

      • Anonyymi

        Juu sillä nousee plaanii nopsaa mutta soutuveneellä kerkee perille ennemmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu sillä nousee plaanii nopsaa mutta soutuveneellä kerkee perille ennemmi.

        Ai että soutuveneellä plaanissa? Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että soutuveneellä plaanissa? Höpö höpö.

        Se oli tietenki vitsi haloo mutta silti ainut järkevä tapa tuota toista potkuria olisi käyttää vain kun on kuormaa päällä. Propulsen säätö on surkeaa ja hidasta. Paljon nopeammin ennemmo sitte vaihtaa koko potkurin.

        Silti jos on voimaa koneessa trimmi nii koko räpellyksen voi unohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että soutuveneellä plaanissa? Höpö höpö.

        Sehän on heleppoa. Ei tartte kun älyä.


    • Anonyymi

      Suosituksia potkureista ja veneen vaihdoista ei pyydetty. Jos ette tiedä perämoottorien lastutettavuudesta, älkää vastatko. Moottorissa vakio potkuri eikä ollu eroa 4 lapasella säädettävällä. Propulse kyllä nostaa pintaa nopsaan mutta kulkua ei ole enää sen jälkeen jos kulmaa säätää.

      Yamaha 30hp on saatavissa 48hp, hintaan 900€. Miinuksena tosiaan paino 100kg. Sen voi ruksittaa kun on huono teho/paino ja kallis vs kilpailijat.

      Uusi mercury on tohatsun tekemä ja sama kone 526cc siitä tuskin saa juuri enempää. Paino 71kg. Vanha mercury 727cc ja siitä saa kuulema kanssa 48hp, a 900€. Paino arvoitus. Onko kellä tietoa?

      Miten on suzuki,? evinrude vieläkö tekee edes, muut merkit. Kiinalaisia ei tarvi mainita.

      • Anonyymi

        Meinaatko jollain " lastulla " saavasi paljonkin tehoa lisää 30 hv . perämoottoriin ? Onnea yritykselle .


      • Anonyymi

        Ei pyydetty ei. Pyydettiin typeriä, ja sen mukaan saat ”vastauksia”. Että höpö höpö vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pyydetty ei. Pyydettiin typeriä, ja sen mukaan saat ”vastauksia”. Että höpö höpö vaan.

        Jotenkin tuntuu että tiedät nämä mainitsemasi asiat todella hyvin😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu että tiedät nämä mainitsemasi asiat todella hyvin😏

        Suzukin -18 -> vuoden ja etiäpäi 30:stä saa huikeat 3hp lisää. Painoa sillä kuitenkin msltilliset 72Kg, kalliita hepoja 600$
        https://www.vrtuned.com/tuned-ecu-tune-suzuki-marine-df30-2018-p-153822305.html

        Hondan 3 pyttysessä 30:ssä edelleen kaasarit vuonna 2022 joten sitä ei voi "remappaa" ja painoakin enemmän kun kilpailijoilla pitkärikisissä 500 kuutioisissa 72,5kg


      • Anonyymi

        Vanha mercury 98kg (enne 2007 made by ya-maha)


    • Anonyymi

      Mikä vene?' Vm? Mikä moottori? Vm?
      Tällaiset pikku yksityiskohdat auttaisivat suuresti neuvonnassa.

      • Anonyymi

        Sä ja sun ”neuvot”. Höpö höpö sullekin. Kerro nyt alkuun kuka olet, ja mitkä on meriitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä ja sun ”neuvot”. Höpö höpö sullekin. Kerro nyt alkuun kuka olet, ja mitkä on meriitit.

        Olen maailmanmestari höpöhöpöpikkupoikien neuvonnassa. Tietoja veneestä ja moottorista edelleen kaipaan.


    • Anonyymi

      Taitaa olla jonkun haituvaviiksen märkää päiväunta koko juttu.

      • Anonyymi

        Untuvikkopa hyvinkin, voit käydä kattoo esim mikatek:n sivuilta noista ecu remapeista ni ei tarvi aukoa päätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Untuvikkopa hyvinkin, voit käydä kattoo esim mikatek:n sivuilta noista ecu remapeista ni ei tarvi aukoa päätä.

        Ja uskot oikeasti, että vapaastihengittävästä saa merkittävästi lisätehoa pelkällä ECU-ohjelmoinnilla?

        Joissain saattaa olla ohjelmallinen tehonrajoitus, mutta yleensä on myös jotain fyysistä eroa. Ja käytännössä aina tehoero on pienempi kuin ilmoittujen tehojen ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskot oikeasti, että vapaastihengittävästä saa merkittävästi lisätehoa pelkällä ECU-ohjelmoinnilla?

        Joissain saattaa olla ohjelmallinen tehonrajoitus, mutta yleensä on myös jotain fyysistä eroa. Ja käytännössä aina tehoero on pienempi kuin ilmoittujen tehojen ero.

        Kyllä tää tyyppi uskoo . Hän on paras tietäjä asiassa , mutta miksi kyselee täällä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tää tyyppi uskoo . Hän on paras tietäjä asiassa , mutta miksi kyselee täällä .

        Niinpä tai kysyisi sieltä mikatekistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskot oikeasti, että vapaastihengittävästä saa merkittävästi lisätehoa pelkällä ECU-ohjelmoinnilla?

        Joissain saattaa olla ohjelmallinen tehonrajoitus, mutta yleensä on myös jotain fyysistä eroa. Ja käytännössä aina tehoero on pienempi kuin ilmoittujen tehojen ero.

        Otetaan esimerkiksi Yamaha F30LA ja Yamaha F40LA vm2019.

        F30LA imuilman vaimennin 6BT-14440-A0-00. F40LA ssa se on 6BG-14440-A0-00.

        F30LA ssa ecu on 6BT-8591A-03-00 ja F40LA :ssa 6BG-8591A-04-00.

        Muuten koneet on 100% samanlaiset. Vaihtamalla nuo saat 33% enemmän tehoa.

        Jos haluat lisää siitä nii ruotsiin tuo mikatek:n lähettää boksin ohjelmoitavaksi jolloin saat sen 48hp.

        Jos te ä:n jättiläiset edes vähän tutkisitte asioita ennen ku kommentoitte niin ei tarvitsisi rautalangasta vääntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan esimerkiksi Yamaha F30LA ja Yamaha F40LA vm2019.

        F30LA imuilman vaimennin 6BT-14440-A0-00. F40LA ssa se on 6BG-14440-A0-00.

        F30LA ssa ecu on 6BT-8591A-03-00 ja F40LA :ssa 6BG-8591A-04-00.

        Muuten koneet on 100% samanlaiset. Vaihtamalla nuo saat 33% enemmän tehoa.

        Jos haluat lisää siitä nii ruotsiin tuo mikatek:n lähettää boksin ohjelmoitavaksi jolloin saat sen 48hp.

        Jos te ä:n jättiläiset edes vähän tutkisitte asioita ennen ku kommentoitte niin ei tarvitsisi rautalangasta vääntää.

        No kysy siltä Mika teknikolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan esimerkiksi Yamaha F30LA ja Yamaha F40LA vm2019.

        F30LA imuilman vaimennin 6BT-14440-A0-00. F40LA ssa se on 6BG-14440-A0-00.

        F30LA ssa ecu on 6BT-8591A-03-00 ja F40LA :ssa 6BG-8591A-04-00.

        Muuten koneet on 100% samanlaiset. Vaihtamalla nuo saat 33% enemmän tehoa.

        Jos haluat lisää siitä nii ruotsiin tuo mikatek:n lähettää boksin ohjelmoitavaksi jolloin saat sen 48hp.

        Jos te ä:n jättiläiset edes vähän tutkisitte asioita ennen ku kommentoitte niin ei tarvitsisi rautalangasta vääntää.

        Et saa 33% lisää tehoa, vaan paljon vähemmän. Vene-lehden mittauksissa Yamaha/Mercury F30:ssa oli tehoa 35 hv ja F40:ssä 40-42. Siis 15-20% lisää tehoa voit saada.

        Mihin perustuu lupaus 48 hv:stä vaihtamatta osia? Onko tuosta puolueettomia mittauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et saa 33% lisää tehoa, vaan paljon vähemmän. Vene-lehden mittauksissa Yamaha/Mercury F30:ssa oli tehoa 35 hv ja F40:ssä 40-42. Siis 15-20% lisää tehoa voit saada.

        Mihin perustuu lupaus 48 hv:stä vaihtamatta osia? Onko tuosta puolueettomia mittauksia.

        Teini haluaa provoilla. Tuskin mitään moottoria on edes olemassa. Eikä taida kesäduunifyrkat edes riittää mihinkään nelariin, ei edes vanhaan käytettyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et saa 33% lisää tehoa, vaan paljon vähemmän. Vene-lehden mittauksissa Yamaha/Mercury F30:ssa oli tehoa 35 hv ja F40:ssä 40-42. Siis 15-20% lisää tehoa voit saada.

        Mihin perustuu lupaus 48 hv:stä vaihtamatta osia? Onko tuosta puolueettomia mittauksia.

        Muuten hyvä mutta yamaha lopetti 2006 mercuryjen moottorien teon. Nykyään mercuryt tekee tohatsu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teini haluaa provoilla. Tuskin mitään moottoria on edes olemassa. Eikä taida kesäduunifyrkat edes riittää mihinkään nelariin, ei edes vanhaan käytettyyn.

        Hyvä trolli, kerro toki lisää itsestäsi. Voidaan pitää miitti niin käydään siinä semmoinen lämminhenkinen kehityskeskustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä trolli, kerro toki lisää itsestäsi. Voidaan pitää miitti niin käydään siinä semmoinen lämminhenkinen kehityskeskustelu.

        🤭🤭🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä mutta yamaha lopetti 2006 mercuryjen moottorien teon. Nykyään mercuryt tekee tohatsu.

        Testit oli 2001 ja 2002. Mercuryt ruiskuja ja Yamahat kaasarilla. Sama kone kuin nykyinen Yamaha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testit oli 2001 ja 2002. Mercuryt ruiskuja ja Yamahat kaasarilla. Sama kone kuin nykyinen Yamaha.

        Muuten hyvä mutta efi tuli vasta vuonna 2007 mercuryn 30:n. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä mutta efi tuli vasta vuonna 2007 mercuryn 30:n. 😂

        Vene-lehti 9/2001:ssä on vertailu, jossa 747 ccm Mariner/Mercury F30. Teknisissä tiedoissa monipisteruisku ja tekstissä mainitaan samaksi kuin Yamaha kaasarikone, mutta ruiskulla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäähän Mercurykin F40:ssä edelleen tuota 747:aa.

        Juu mutta ei sentää enää 30:ssä jossa se olis melkonen pontso (98kg) verrattuna 526cc:n 72kg:n.
        Yammun nykyinen F25:n ilman potkuria: 56kg - 64kg. Liekö tulossa siitä vielä 30hp versio..


    • Anonyymi

      Eiköhän tämäkin ketju ole kypsä vaipumaan muistojen yöhön 😀

    • Anonyymi

      Iskutilavuus ratkaisee , polttoaineen määrä samaksi kaasuttimilla tai samankokoisilla ruiskun suuttimilla .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe