Mistä tavoittaa kotona asuvia ikäihmisiä?

Anonyymi

Hei kaikille palstalaisille!

Mistä kaikkialta löytäisin parhaiten noin 70-90-vuotiaita kotona asuvia ikäihmisiä. Olen yksinäinen, eräälle keskisuurelle paikkakunnalle muuttanut. En ole hyvä tekemään aloitteita naapureihin. Olisi helpompi tutustua tai muuten vaan tavata ja nähdä ikäisiäni julkisemmilla paikoilla. Onko kirpputoreilla ikäihmisiä? Entä lenkkipoluilla? terveyskeskuksessa olisi, mutta sinne ei ole hetkeen ollut asiaa kun olen terveenä pysynyt hyvin. Kiitän avusta.

23

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seurakunnan tilaisuuksista.

    • Anonyymi

      Parhaiten ne kai kotoansa löytyy.

    • Anonyymi

      Kirkon diakoni järjestää ystävän yksinäiselle! Kuin Punainen risti.( Helsinki mission.) Kuin järjestävät ilmaisia kursseja ryhdy ystäväksi yksinäiselle!Ikään sukupuolen katsomatta! Missä on Diakoni laitos,hellä todella paljon ilmasta toimintaa.Jokainen edellä mainittu löytyy joka kaupunki.Etsit netti yhteystiedot ja menet sinne mukaan.Joka suret kaupungit on palvelutalot ja kun koulut alkaa alkaa heidän aktivitetti ,joka on myös kaikille ulkopuolella palvelu taloa asuville ikään katsomatta avoimet kurssit,kerhot, jumpat,ymm.1 ehto palvelutalot olet eläkellä varsinaisella tai sairas eläkellä.

    • Anonyymi

      Helsingin ERI lähiöt on mahtavat asukastalot paljon toiminta ja aktivitettiä,jokaiselle jotain.Kunhan koulut taas alkaa,alka Asukastalojen aktivitteetit.Luulisi Joka kaupunki Suomi on Asukastalot. Tekemistä On ikäihmisille kuin kaiken ikäisille.

    • Anonyymi

      ">>>>onko lenkkipolulla<<<<"

      lenkkipolulla tapaat niistä muutamista max 1 %, jotka uskaltautuu jopa jotain "hyvän päivän" asiaa, suomalaiset kiertää lähimmäiset kaukaa.

    • On kai monenlaisia eläkeläisten kerhoja ym..
      En kuulu kirkkoon joten seurakuunan tilaisuuksistakaan en tiedä.
      En kärsi yksinolosta, viihdyn vaikka kuinka kauan mökilläkin kissa seuranani.
      Näköjään yksin olon pitää olla vapaaehtoista.
      Nyt kun olen koronan takia karanteenissa niin jopa alkoi tehdä mieli ihmisten ilmoille.

    • Anonyymi

      Tuo ois muuten hyvä idea.Puhelinkaveri mies tai nainen
      samaa ikäluokkaa.Kerrottais kuulumisia ja elämän menosta
      WHATS UP puhelut ilmaisia ja siinä on video puhelutkin
      no tietenkään kaikilla ei ole näitä uusimpia härveleitä mutta
      jos on elisalta vaikka hyvä sopimus puhelimeen niin ei se nyt
      kauheen kalliiksi tule tavallisillakaan häkkyröillä

      • Anonyymi

        Ei sopisi meikäläiselle.

        Inhoan pitkiä puheluita. Puhelimessa on pystyttävä esittämään asiansa puoleen minuuttiin.
        Aikanaan käytin puhelinta, jossa saattoi asentaa enimmäisajan soittamallaan puhelulle. Sen jälkeen puhelu katksi automaattisesti. Aika taisi sentään olla peräti kolme minuuttia.

        Kyllä Whatsapp-puhelut voivat maksaakin. Näin käy silloin, jos internetin käytössä on käyttöaikaan perustuva laskutus.


    • Anonyymi

      Tanssit ovat tilaisuus, jossa tapaa iloisia eläkeläisiä. Tanssikengät jalkaan ja sopiva asu päälle.
      Tansseissahan on useimmiten naisia enemmän. Siksi kannattaa reippaasti mennä hakemaan miehiä parketille. Ei se niin kummoista tanssitaitoakaan vaadi. Siellä vaan menee mukana. Miehet ovat pitkämielisiä, tanssikumppaneinakin.
      Liitypä iloiseen seuraan!

      • Anonyymi

        Juuu, tanssi olisi ihanaa
        aikoinaan olin kuulemma hyvä tansimaan, kehuivat,

        MUTTA
        tanssi on menneisyyttä,
        nykyisyys on vain toisten tanssin katselemista,
        syd. pistää lujasti hanttiin,
        ei pysty liikkumaan normaalisti,
        harmi
        suuri harmi,


    • Anonyymi

      Mieleen tulevat erilaiset eläkeläiskerhot niin paikallishallinnon ja uskonnollisten yhteisöjen ylläpitämät kuin myös eläkeläisten omien yhdistysten järjestämät. Niissä vain koetaan miesten puutetta.

    • Anonyymi

      "..eräälle keskisuurelle paikkakunnalle muuttanut."

      Tämä on tyypillistä: suomalainen ei uskalla sanoa edes kotipaikkakuntaansa, ikäänkuin siitä jo henkilö muka "profiloitaisiin" ja tunnistettaisiin...
      Ei millään pahalla, olen vaan ihmetellyt..

      • Niin Ano, 9.52. Tottahan tuo on: suomalainen on pidätyväinen, ei tahdo avata "sieluaan" markkinatorilla. Ja sellaisena Some on mielestäni nähtävä. Täällä normaalit käytössäännöt unohtuvat, täällä voi "puhua" sellaista, mitä ei naamakkain kehtaisi. Ellei itsestään olisi kovin tarkka, jopa läheiset saatetaan ryvettää, jos heidät on joskus maininnut.

        Ja vaikka itse näkisi, ettei ole millään tavalla yleistä kiinnostusta herättävä, aina voi löytyä niitä, jotka haluavat päteä, nostaa omaa profiiliaan toisen/toisten kustannuksella.
        Niin, että ehkä tuo varovaisuus tulee ymmärrettäväksi tätä kautta ?

        Anteeksi tämä rönsy. Meni sivupolulle itse aiheesta, mihin mielestäni tulikin hyviä vastauksia.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Niin Ano, 9.52. Tottahan tuo on: suomalainen on pidätyväinen, ei tahdo avata "sieluaan" markkinatorilla. Ja sellaisena Some on mielestäni nähtävä. Täällä normaalit käytössäännöt unohtuvat, täällä voi "puhua" sellaista, mitä ei naamakkain kehtaisi. Ellei itsestään olisi kovin tarkka, jopa läheiset saatetaan ryvettää, jos heidät on joskus maininnut.

        Ja vaikka itse näkisi, ettei ole millään tavalla yleistä kiinnostusta herättävä, aina voi löytyä niitä, jotka haluavat päteä, nostaa omaa profiiliaan toisen/toisten kustannuksella.
        Niin, että ehkä tuo varovaisuus tulee ymmärrettäväksi tätä kautta ?

        Anteeksi tämä rönsy. Meni sivupolulle itse aiheesta, mihin mielestäni tulikin hyviä vastauksia.

        Moni kyllä ryvettää itse itsensä, kun nostaa itsetuntoaan esimerkiksi omasta mielestään jotenkin poikkeuksellisen onnistuneilla ja menestyneillä lapsillaan. Kertoo heistä liiotellen, loppujen lopuksi ovat hyvin keskinkertaisia. Jonkun mielestä voi olla hienoa, että aikuiset lapset saa pidetyksi talutusnuorassa, vaatii kaiken aikaa heidän huomiotaan. Sitten tulee tänne lavertelemaan heidän huomionosoituksistaan itselle ja heidän asioistaan.
        Jotkut kerää säälipisteitä netissä sairauksillaan ja vaivoillaan, ei varmaan kukaan livessä enää jaksa kuunnella enää. Sairaudestakin saa leuhkinnan aiheen, jos se on erikoisempi ja mielenkiintoisempi, ei ihan tavallinen nivelrikko, sydäninfarkti, syöpä tai issias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni kyllä ryvettää itse itsensä, kun nostaa itsetuntoaan esimerkiksi omasta mielestään jotenkin poikkeuksellisen onnistuneilla ja menestyneillä lapsillaan. Kertoo heistä liiotellen, loppujen lopuksi ovat hyvin keskinkertaisia. Jonkun mielestä voi olla hienoa, että aikuiset lapset saa pidetyksi talutusnuorassa, vaatii kaiken aikaa heidän huomiotaan. Sitten tulee tänne lavertelemaan heidän huomionosoituksistaan itselle ja heidän asioistaan.
        Jotkut kerää säälipisteitä netissä sairauksillaan ja vaivoillaan, ei varmaan kukaan livessä enää jaksa kuunnella enää. Sairaudestakin saa leuhkinnan aiheen, jos se on erikoisempi ja mielenkiintoisempi, ei ihan tavallinen nivelrikko, sydäninfarkti, syöpä tai issias.

        Noinhan se taitaa olla kuten kuvaat, Ano 10.55. Meitä on moneksi: kirjoittajia ja myös lukijoita, koska sanotaanhan, että lukija kirjoittaa viestin uudelleen omassa päässään..))

        Ja ehkä on epärealisista odottaa, että oma viesti menee perille sellaisena kuin sen tarkoitti. Jos se menee, se taitaa kyllä olla erityinen ilon aihe. Uskon silti, että niinkin voi täällä käydä. Aina kannattaa yrittää..))


      • Anonyymi

        Aloittaja kirjoitti viisaasti ilmoittamatta kotipaikkaansa tai omaisuutensa määrää.


    • Anonyymi

      Pari näkyvää kirjoittajaa , ilmeisesti matkoilla ympäri Suomea, kun ollut heiltä hiljaiseloa .

    • Anonyymi

      Ikäihmisten harrastuksissa on pääosa naisia, joiden puoliso on jo siirtynyt tuonpuoleiseen. Myös miesten osalta enemmistö on leskiä.
      Naimisissa olevia on joukossa varsin vähän, eronneiksi ja naimattomiksi tunnustautuvia ei juuri lainkaan.
      Mikä mahtaa selittää tuon naisleskien suuren osuuden?

      • Anonyymi

        Mikäköhän ? Miehet kuolevat nuorempana. Eikö se ole tuttu tosiasia ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäköhän ? Miehet kuolevat nuorempana. Eikö se ole tuttu tosiasia ?

        Eiköhän tuo aikaa myöten tasoitu: naisleskien määrä suhteessa miehiin. Nyt kun sukupuoleten välinen tasa-arvo on (lähes) saavutettu ja lasikattokin rikottu..))

        Vähän tulee surku miehiä. Tilastoista olemme saaneet lukea, että mies ei pärjää yksin niin hyvin kuin nainen - siis leskeytyessään/erotessaan. Onneksi on tulossa uusi sukupolvi miehiä, jotka osaavat multitaskata, tarttua myös "naisten töihin"...))
        Tosin jotkut väittävät, ettei sekään ole hyvä järjestys, ollaan liian samanlaisia ja jännite puuttuu...


    • Anonyymi

      Just. Ei iske muuten kipinää.

    • Anonyymi

      No kotoonta tietysti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      420
      2430
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      79
      2192
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      224
      1645
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      163
      1422
    5. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1255
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      82
      1244
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      60
      1189
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      77
      1113
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      59
      1059
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      285
      1022
    Aihe