meten pärjäätte??

ÄIPPÄ24

haluaisin tietää miten lapsi perheet pärjääätte? lun meillä tuntuu että ei pärjätä kun minä (äiti) olen nyt masennuksen takia sairaslomalla ja ois pakko mennä töihin kun rahat loppuu! kaksi lasta on 1v ja 2,5v eli vuokra on 480e plus sähkö 60e lasteh hoito maksu on 66e auton lainan lyhennys on 150e netti lasku 25e auton vakuutus 70e osamaksut 110e plus ruoka noin500e ja tulot aitillä 800e ja mies 1000e noin vaihtelee kun ei säännöllistä työtä. plus sitten vaatteet ja auton korjaus lääkkeet äitillä masennuslääkkeet n.60e plus kaikkea muuta pientä mitä täytyy hankki. t. masentunut äiti ps. mitään tukia ei saada ja kelalle velkaa on ja opinto lainat....

4

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meilläkin

Mutta mieti tarkkaan, että oletko työkuntoinen vielä. Ei se helpota tilannettanne, että ajat itsesi loppuun töissä, ja meillä ainakin kulut nousi niin paljon, ettei edes talous helpottanut paljonkaan töihin lähdettyäni.

Päivähoitomaksut vievät minun pienestä palkastani yli puolet, vaikkakin kyllä ruokalasku hiukan tippui. tilalle tuli työmatkojen vuoksi pakko hankkia toinenkin auto, jonka kulut vievät myös paljon tuloista.

Riippuu tietysti asuinpaikastakin paljon tietysti.

Vaikka mitenpäin laskisi, tuntuu rahat olevan tiukilla aina. Nykyään olemme oppineet ennakoimaan menoja niin, että esimerkiksi suurimmat menoerät eivät tule samalle kuulle. Lomalla käymme kerran vuodessa viikonlopun miehen hotellibonusten turvin, muuten jäisi kaikki lomatkin haaveeksi.

Mutta täytyy tunnustaa, että joskus joudumme vippaamaan appiukolta pieniä lainoja.

Siitä olemme pitäneet myös huolen, että velkarahalla ei eletä, ja luottokortteja ei meillä vingutella. Miehellä on sellainen työmatkojen vuoksi välttämätön, mutta muuten sitä ei käytetä. Tilipäivinä hankitaan isot pakolliset ostokset, kuten vaipat kuukaudeksi jne. Laskut maksetaan pois, ja loppukuu kituutellaan sitten.

Lapsilisäpäivät ovat sitten loppukuusta, ja kyllä ne aina tarpeeseen tulevatkin.

• ÄIPPÄ24

meillä on lapsilla hoitopaikka kokoajan ja jos lapset otan kotia niin sit on taas vaikea saada hoitopaikka (4kk jonotus aika). mut tietty hoito maksut oisivat pienemmät jos oisin kokoajan sairaslomalla. mut tuntuu vaan että pakko mennä töihin että leivässä pysyy. toistan vain itselleni että mikä on oikein ja mikä väärin entiedä. muutakuin että kun käyn töissä rahatilanne helpottaa . huhuh monta lasta teillä on? kiitos vastauksesta. kurjuutta on :(

• Meilläkin
        ÄIPPÄ24 kirjoitti:

meillä on lapsilla hoitopaikka kokoajan ja jos lapset otan kotia niin sit on taas vaikea saada hoitopaikka (4kk jonotus aika). mut tietty hoito maksut oisivat pienemmät jos oisin kokoajan sairaslomalla. mut tuntuu vaan että pakko mennä töihin että leivässä pysyy. toistan vain itselleni että mikä on oikein ja mikä väärin entiedä. muutakuin että kun käyn töissä rahatilanne helpottaa . huhuh monta lasta teillä on? kiitos vastauksesta. kurjuutta on :(

Ja kolmas tulossa, mutta joskus tuntuu, että ainakin viisi niitä on.

Työssäkäynti voi toisaalta olla myös hyväksi. Itse ainakin koen sen omaksi ajaksi, ei pyöri koko elämä pienissä ympyröissä. Kotona ollessa masennuksenikin aina paheni.

Itse sinä elämäsi parhaiten tiedät, mutta toivotan voimia koko perheellenne!

• meilläkin
        ÄIPPÄ24 kirjoitti:

Tiedän kokemuksesta, että mielialalääkkeet ovat kalliita, mutta onko sinun lääkkeestäsi rinnakkaistuotetta. Muistaakseni n. kolmasosan maksoi minulle aikanaan sellainen kuukaudessa. Kyllä siinä meni lääkkeensyöntiinkin motivaatio niillä hinnoilla.

Onneksi pahimmat ajat ovat kohdaltani ohi, mutta jatkuvaa itsensä tarkkailua tuo masennus vaatii. Ainakin minulla tuppaa herkästi myös uusimaan!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3113
    2. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      710
    3. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      703
    4. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      581
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      35
      567
    6. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      560
    7. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      501
    8. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      499
    9. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      36
      495
    10. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      17
      495
    Aihe