Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

C 220 d kiinnostaa.

Anonyymi

Hieman tietoja ajoistani. Ajan n 25tkm vuodessa, 60 km/pv maantieajoa, ja lisäksi työajoa lähinnä taajamassa, ajotapani on melko reipasta.
Ajan nykyään c-segmentin dieselillä, minkä keskikulutus on n 5l/100km.
Ajatuksessa on vaihtaa autoa nyt vielä dieseliin, koska vaihdossa muihin käyttövoimiin omasta ei juuri saa mitään.
Olen kiinnostunut A-sarjasta, uudemmasta mallista kai alkaen 2018, huonona puolena 180d-mallissa rellun kone? Saisi vähän ajettuja autoja n 25-30 t€. Mutta toisaalta c-malli kiinnostaa etenkin 220d koneisena mahdollisesti kestävämpänä, vaikka en tilaa tarvitsekaan. Mitä olen selaillut autoja, niin ko mallia saisi n 80-100t/km ajettuna suunnilleen samaan hintaan, mitä ajatuksia sinulla on asiasta?
Ja mitä kokemuksia sinulla on c-mallista, onko jotain mitä pitäsi varoa tms?
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.

18

1085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta Toyota.

    • Anonyymi

      Joo karvalakki Mersu on Rellun koneella, tosin Rellun koneessa ei ole mitään moitittavaa, aina olleet todella kestäviä ja tehokkaita, mutta itse kun Mersun ostin niin ehdoton kriteeri oli että kaikki on Mersua, koska Mersu on vaan laatua isolla L kirjaimella.

    • Anonyymi

      Sakemannien ykkönen Johtotähti.

    • Tähän on tullut vähänpuoleisesti kommentteja.
      Jos C-sarja koon puolesta riittää, niin siitä vaan.
      Itselläni E220 W212 ja ajan sen saman 25t/a.
      Joskus auto tuntuu isolta, mutta kas, yhtäkkiä onkin jotain suurempaa kuljetettavaa.
      Uusi 1950 ccm-moottori tuli 2018 syksyllä.
      Sitä maantieajoa pitäisi sitten olla, sillä 9-vaihteinen automaatti sallii erittäin alhaiset moottorikierrokset koska vääntöä on.
      A9 menee omassani päälle alle 110 mittarinopeudessa ja pannu kiertää vain 1300 rpm, joten olen ollut huolissani moottorin nokeetumisesta.
      Entä tuonti Ruotsista tai Saksasta?
      Huomasin muuten saman, että dieselin voi hyvin vaihtaa dieseliin, silloin
      vaihtoarvo on kohdallaan.

      • Anonyymi

        C-malliin olen pikkuhiljaa kallistumassa, luulisin sillä voivan ajaa huoletta kilometrejä. Aika pienillä kierroksilla menee, mutta ei varmaan kulutuskaan ole paha. Malli on koon puolesta ihan ok, a-mallikin sopisi yksin ajavalle.
        Kiitos vastauksesta.


    • Anonyymi

      Miksi huudat!

      Huutamisen merkkinä on ihmisten kesken pidetty isojen kirjaimien käyttöä!
      Voin aivan ystävällisesti neuvoa ja kertoa, että niitä käytetään vain lauseen alussa sekä etu- ja sukunimissä.
      Ei juurikaan muissa yhteyksissä!

      • Anonyymi

        Kuka täällä on "huutanut"?


    • Anonyymi

      Toyotaa ei kannata vinkuttaa maantieajossa se kuluttaa polttoainetta ja humisee ikävästi!

      • Anonyymi

        ja tuota kysyttiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja tuota kysyttiin?

        Ehdotettiin ekassa kommentissa.


    • Anonyymi

      Olen ajellut työmatka-ajoa 17 000 km/v toista kymmentä vuotta diesel C-mersulla. Vuosihuollot 1200 e/vuosi, kai aika kohtuumenot. Kulutus reilut 5 l/100 km. Vaihdoin nyt uudempaan c-malli dieseliin, kun olen ollut tyytyväinen tilavaan autooni. Vanhassa autossa mittariin alkoi tulemaan jo 600 000 km. Autossa ei ollut oikeastaan muita vikoja kuin nivelviat, kun oli jo paljon ajettu peli. Moottoriin ei tehty mitään remontteja. Molemmat meset ovat mersun koneella.

      • Anonyymi

        Melko kovat huoltokulut noille ajokm , toki jos kalliissa paikassa huollattaa ja tuolla mittariluvulla lie aina laitettavaa löytyy , itse en pistäisi huoltoihin rahaa kuin puolet tuosta , itsetehtynä neljänneksen keskimäärin vuodessa.


      • Anonyymi

        Sisälsikö nuo huollot myös korjauksia, esim. mainitsemiisi nivelvaivoihin?


    • Anonyymi

      Kattoluukku korjaus autoon maksaa 3000 e ja takapuskurissa tyyppivikana sijaitsevan tutkan (kuolleen kulman tunnistimen) korjaus 3000 e

      • Anonyymi

        Tuohon kuuluu jo varmaan koko kolaroidun takapuskurin ja takakulman korjaus ja maalaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon kuuluu jo varmaan koko kolaroidun takapuskurin ja takakulman korjaus ja maalaus?

        Hinta muodostuu vehon työstä ja alkuperäisosien hinnasta. Jos etsii tarvikeosat eikä vie autoa veholle niin selviää merkittävästi halvemmalla.

        https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=194594


    • Anonyymi

      Vaikka alussa olinkin 220d:n kannalla, niin nyt olen harkitsemassa 2019 vuosimallin 200d mallia, ajettu 68tkm. 1950cc kone, ihan hyvät arvot kulun ja kulutuksen puolesta. Ihan varma en ole, onko ko yksilö jo uudempi facelift malli, kun muutokset ulkoisesti aika pieniä, täytyy ottaa yhteyttä liikkeeseen. Mitä olen katsellut videoita koeajoista, niin miellyttävä ohjaamo ja ajaminen helppoa ja hiljaista. Ja hintaahan tällä yksilöllä olisi vielä vajaa 30t€.

    • Anonyymi

      On tämä vaikeaa, sain hyvän tarjouksen Audi a4 tdi:stä 140kw vm 2016 aj 37tkm. Niinhän se on, että ei vuodet vaan ajetut kilometrit. Audissa lisäksi on keppivaihteet, mistä en ole varma haluanko automaatin jälkeen, ja taitaa olla hihnanvaihto nopeasti edessä. Toisaalta ilmoitettu kulutus pienempi ja hieman ripeämpi. Kohde mersun ilmoitus todella suppea, ei oikein mitään varustelua listattu, mutta mitä olen selaillut nettiä, niin aikapaljon pitäisi olla varusteita vakiona. Matti kukkarossa ostajaan vaikuttaa myös lainan korko, mersussa 0,99 kulut, audissa 2,99 kulut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe